Martin Ødegaard - en rød tråd?

Svar
Norgefoot

Re: Martin Ødegaard - en rød tråd?

Legg inn av Norgefoot »

startelver skrev: tir sep 28, 2021 1:42 pm Arsenal er nesten heldige som slipper Europafotball denne sesongen og kan fokusere 100% på ligaen.
Det at Martin ofrer seg mer i duellene nå enn tidligere kan bety at han ikke merker noe til denne omtalte jumpers knee-skaden.
Man har jo ikke hørt noe om den skaden på lenge så forhåpentligvis er den under kontroll. Synes han ser relativt pigg ut i kroppen, men synes fortsatt ikke at han er 100 % fysisk der han var for noen år siden

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Aiaiai. Grov, grov bommert av både Arteta og Tomiyasu. Nå håper jeg noen nordmenn kan informere Mikel Arteta og Arsenalspillerne om at de tar feil og at Martin faktisk ikke har gode nok lederegenskaper, på tross av at de sier det stikk motsatte:
På en pressekonferanse i forrige uke trakk [Arteta] også fram lederferdighetene til Ødegaard. På det norske landslaget er han allerede utnevnt til kaptein.

Til tross for at han ikke har vært i Arsenal veldig lenge, ser det ut til at det er flere enn Arteta som har fått øynene opp for Ødegaards kvaliteter utenfor banen.

Nykommer Takehiro Tomiyasu trekker nemlig spesielt fram 22-åringen når han snakker om hvem som har hjulpet ham innledningsvis i Arsenal-karrieren.

- Før kampen mot Norwich var jeg veldig nervøs. Så jeg satte stor pris på alle som hjalp meg, spesielt Martin Ødegaard, sier forsvarsspilleren videre. Tomiyasu letter litt på sløret og forteller at han hadde en samtale med den norske landslagsspilleren før han fikk sin Premier League-debut mot Norwich.

- Martin sa at jeg bare måtte gå ut der og nyte øyeblikket. Han sa jeg virkelig måtte nyte det og det var akkurat det jeg gjorde, forteller Arsenal-spilleren.

Når det gjelder Ødegaard som kom han først til Arsenal sist sesong, på lån fra Real Madrid. I sommer ble overgangen gjort permanent. Allerede under låneoppholdet i vinter skal manager Arteta ha merket seg nordmannens lederegenskaper. - Han viste det allerede fra første uke, har spanjolen uttalt tidligere.

- Jeg tror vi alle har blitt litt overrasket, for han virker som en veldig sjenert og ydmyk type. Men når han går ut på banen, viser han karakter, sa Arteta.
https://www.nettavisen.no/sport/lagkomp ... 3424184830

MyWay

Legg inn av MyWay »

Ja, men vi vil jo så gjerne at han skal mislykkes sånn at vi kan føle oss bedre ved oss selv ( i og med at vi ikke har oppnådd noe her i livet..)

Alpha

Legg inn av Alpha »

Janteloven står sterkt blant nordmenn.

startelver

Legg inn av startelver »

Litt usynlig i dag Martin, men er langt igjen. Været er ikke bra heller.

Haalando

Legg inn av Haalando »

Ikke noen god kamp av Ødegaard hittil

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Arsenal klarer jo knapt å holde ballen i laget. Grusom omgang. Spesielt høyrebacken har hatt en elendig dag på jobb til nå.

lumanpauw

Legg inn av lumanpauw »

Jeg blir så glad av å se Brighton spille fotball. Tenk hva Potter kunne gjort med Arsenals stall. Kunne utfordret om topp 5. Og Man Utd under Potter hadde vært en tittelkandidat. Tenke seg til at det er fem år siden undertegnede flagget hans navn ut for norske klubber på VGD.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Partey må slutte å trykke på runding hver gang han får ballen <35m fra mål.

startelver

Legg inn av startelver »

Og der ble Martin byttet ut, Arteta prøver Pep isteden.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

FranciscoM skrev: lør okt 02, 2021 7:46 pm Partey må slutte å trykke på runding hver gang han får ballen <35m fra mål.
Men tenk den dagen man treffer!

lumanpauw

Legg inn av lumanpauw »

Etter et par gode kamper var det tilbake til gamle synder i dag. Lider av en passiv medoffensiv, men bruker for mange touch og blir for ineffektiv i 10-eren. Svakeste Arsenal-kampen hans på en god stund.

Champis

Legg inn av Champis »

lumanpauw skrev: lør okt 02, 2021 7:28 pm Jeg blir så glad av å se Brighton spille fotball. Tenk hva Potter kunne gjort med Arsenals stall. Kunne utfordret om topp 5. Og Man Utd under Potter hadde vært en tittelkandidat. Tenke seg til at det er fem år siden undertegnede flagget hans navn ut for norske klubber på VGD.

Jepp, Potter har vært formidabel i mange år nå. Han er hovedgrunnen til at jeg håper Brighton gjør det bra. De gjorde mye bra i fjor også, men fikk elendig betalt. Hadde vel xG tilsvarende topp 6-7 et sted.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Kamp kl 2100 mot Crystal Palace. Antar Ødegaard spiller fra start

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Som forventet:


Alpha

Legg inn av Alpha »

Dyptliggende i dag?

startelver

Legg inn av startelver »

Virker som Arteta vil prøve ut noe.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Ikke det helt store fra Martin i dag så langt

startelver

Legg inn av startelver »

Lukter litt 1-1 denne kampen, men bør vel gå veien.

Haalando

Legg inn av Haalando »

Ødegaard er helt udugelig i dag. Trist å se

startelver

Legg inn av startelver »

Ut med Martin etter 66 minutter.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Dårlig kamp av Ødegaard ja. Synd ikke Pepe gikk ut istedenfor Saka. Ødegaard og Pepe linker elendig sammen. Samspillet sitter ikke i det hele tatt.

Taururu

Legg inn av Taururu »

FranciscoM skrev: man okt 18, 2021 10:29 pm Dårlig kamp av Ødegaard ja. Synd ikke Pepe gikk ut istedenfor Saka. Ødegaard og Pepe linker elendig sammen. Samspillet sitter ikke i det hele tatt.
Truer aldri bakrom og tjuvstarter heller ikke. Spiller ikke akkurat Martin god heller. Men han må begynne å ta tak i det på egenhånd og diktere mer.
Sist redigert av Taururu den man okt 18, 2021 10:41 pm, redigert 1 gang totalt.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Ødegaard var grusomt dårlig ja. Skjønner godt at han ble tatt av banen. Bidrar verken defensivt eller offensivt. Det eneste han gjør er å instruere medspillere om hva de skal gjøre med ballen. Hvis det var noe som irriterte meg på en fotballbane var det at andre på laget i selve spillet fortalte meg hva jeg skulle bruke ballen til. Selv (gode) trenere lar spillere bestemme selv. Analysene tar de etter kamp. Om Arsenal taper i kveld og ytterligere kamper frem mot jul kan det gå mot trenerskifte, da er Ødegaard fort ute.

startelver

Legg inn av startelver »

Ødegaard er god når han blir brukt riktig, virker som Arteta ville prøve han dypere i dag, funket ikke.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Veldig svak kamp, ja.
Synes han er langt unna der han var i Vitesse og Sociedad, dessverre

startelver

Legg inn av startelver »

Norgefoot skrev: man okt 18, 2021 10:42 pm Veldig svak kamp, ja.
Synes han er langt unna der han var i Vitesse og Sociedad, dessverre
Han var jo god i forrige kamp før landslagspausen. Men har alltid svingt litt i prestasjonene.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Skrudde selvfølgelig av kampen, men ut i fra stillingen ser det ikke ut som at byttene har fungert spesielt godt. Arsenal ligger under 1-2 når det er 2 minutter igjen av tilleggstiden.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Der ble det sannelig 2-2.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

startelver skrev: man okt 18, 2021 10:47 pm
Norgefoot skrev: man okt 18, 2021 10:42 pm Veldig svak kamp, ja.
Synes han er langt unna der han var i Vitesse og Sociedad, dessverre
Han var jo god i forrige kamp før landslagspausen. Men har alltid svingt litt i prestasjonene.
Ja, sier bare at han ikke har vært på det nivået han var på i vitesse og Sociedad siden kneskaden inntraff

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»