Skytingen på London Pub

Svar
Fordomsfull

Re: Skytingen på London Pub

Legg inn av Fordomsfull »

Henningsen skrev: man jun 27, 2022 3:46 pm
Malacay skrev: man jun 27, 2022 3:44 pm
startelver skrev: man jun 27, 2022 3:40 pm

Det kan jo være PST har mottatt trusler som de ikke vil gå ut med. Bedre føre var. Dere skal jo feire i ukesvis, kan vel ta den markeringen litt senere.
Ja, og vi kan feire 17.mai i desember dersom det er en trusselsituasjon.
For effektiviteten skyld kunne man jo lagt den til samme dag som julaften 😅
-----
Ja, da holder de seg innomhus og oppleves ikke påtrengende. Slik slipper de å plage mange mennesker som synes muslimer viser liten aksept overfor homofile.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

fazz skrev: man jun 27, 2022 3:20 pm Så klubben du snakket om tidligere gjelder Salafister og ikke muslimer generelt, men Salafister?
Jeg tenker på en hvilken som helst klubb. Det være seg plenklippernes venner, gutteklubben rævgløtt osv. En hvilken som helst klubb. Her er hva jeg skrev:

"Jeg tenker som så at når én person i en bestemt organisasjon, ideologi eller klubb for den sak skyld, går ut og dreper tilfeldige for et syn som hans organisasjon, ideologi eller klubb innehar, så ville det vært greit om de resterende, eller en representant for disse går ut og tar avstand til drapene."

fazz

Legg inn av fazz »

Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 4:08 pm
Ka9nen skrev: man jun 27, 2022 3:12 pm
Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 3:05 pm
----
Kanskje du vil vise noen av disse, her?
Du kan jo begynne med den som ble postet på fridiskusjon i en av trådene her for 1-2 dager siden. Så kan vi ta det derfra.
-----
'Der' har du altså lagt inn linker om hva katolikker i UK mener om homofili praksis, giftermål og aksept? Katolske prester og de britiske kirkevariantene, har ikke hatt noen stor oppslutning her i landet. Vi hadde en katolsk prest som ble skrytt mye av, både som foreleser, som guide på turer&reiser og for sine bøker. Men så kom en annen prest og hevdet han hadde forsøkt seg på han - og vips, var den katolske presten borte; Slike beskyldninger er en forferdelig 'turn over' for ens gjøren og laden.
Nå er det vel flere registrerte katolikker enn muslimer her til lands og de har vel økt langt kjappere enn muslimene også de siste 20 årene.

12dd

Legg inn av 12dd »

Malacay skrev: man jun 27, 2022 4:11 pm
12dd skrev: man jun 27, 2022 4:07 pm
Malacay skrev: man jun 27, 2022 3:20 pm

Det som er jævla spesielt er at politiet går ut med en sånn oppfordring. På 2 dager har Norge klart å gå fra å være et liberalt samfunn til at homofile ikke skal synes. Hvis politiet ikke klarer å garantere sikkerheten til folk så bør forsvarsministeren kalle inn hele forbanna forsvaret i tillegg. Det går faen ikke an !
Ja, homofile som ikke synes er et utbredt problem i disse tider....
Det er jo det nå. Kanskje det bør bli forbud mot at mer en 10 homofile samles på samme sted. Så slipper politiet å gjøre jobben sin.
Det er jo bare å møte opp for faen. Politiet kan ikke garantere for sikkerheten. Ferdig snakka.

Hadde du forsvart politiet hvis de gjennomførte arrangementet fordi "folk vil" og en maniac kjørte bilen sin inn i folkemengden? Ville det da være verdt det? Hvor mange skadde og drepte er en slik markering verdt?

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Knaberaps skrev: man jun 27, 2022 11:14 am
Ljot skrev: søn jun 26, 2022 9:55 pm Kan man kreve at muslimer går ut og tar avstand fra drapene kun fordi de er muslimer og at de derfor må gå en slik botsgang? Selvsagt ikke! En tilfeldig Saera, Iqbal eller Mudasser har like lite ansvar for det som skjedde her som en tilfeldig Jon, Fredrik eller Lene hadde for 22/7.
Dersom Jon, Fredrik eller Lene var med i en organisasjon med Breivik som har muslimhat som en del av ideologien, så burde de selvsagt kunne uttrykt avstand fra drapene 22/7. Sammenligningen din ble, som du ser, litt feil.
-----
Tar du avstand fra overgrep mot muslimer? Er du med i en sånn organisasjon - som stigmatiserer muslimer?
Sist redigert av Fordomsfull den man jun 27, 2022 4:27 pm, redigert 1 gang totalt.

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

DoktorS skrev: man jun 27, 2022 3:27 pm Det er vel PST som mener at det er forhøyet risiko for terror - men det virker ikke som om de har noe konkret her.
Jeg tror ikke PST ville fortalt det dersom de hadde noe konkret heller.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Malacay skrev: man jun 27, 2022 4:11 pm Det er jo det nå. Kanskje det bør bli forbud mot at mer en 10 homofile samles på samme sted. Så slipper politiet å gjøre jobben sin.
Jeg er i utgangspunktet enig, men man må samtidig forholde seg til realiteten. Man kan ikke være naiv vedr. innvandring og en eller annen idé om at Norge er «annerledeslandet». En god start kan jo være å legge denne feiringen til en annen by enn akkurat den hvor 25% er muslimer.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 4:25 pm Tar du avstand fra overgrep mot muslimer? Er du med i en sånn organisasjon - som stigmatiserer muslimer?
Ja, selvfølgelig. Og nei, selvfølgelig ikke.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Tullekoppen skrev: man jun 27, 2022 4:29 pm
DoktorS skrev: man jun 27, 2022 3:27 pm Det er vel PST som mener at det er forhøyet risiko for terror - men det virker ikke som om de har noe konkret her.
Jeg tror ikke PST ville fortalt det dersom de hadde noe konkret heller.
Jeg tror ikke PST hadde visst det hvis det var en konkret terrortrussel.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Knaberaps skrev: man jun 27, 2022 11:33 am
Solvgutt1 skrev: man jun 27, 2022 11:26 am Ah, ikke la seg inspirere av ytre høyre etter 22. juli altså?
Tror du har et litt usunt forhold tl SIAN og deres to "frontkjempere".
-----
Hva jeg har lest av sølvgutt her, har han et sunt forhold til SIAN. Men de har jo en kriminell mindre i sin midte, nå. Da en av dem ble myrdet av de som skal ha stjålet kokainen hans. De to frontkjemperne er de som har snakket om at de burde hatt hjelp av ABB til å løse dagens problemer.

12dd

Legg inn av 12dd »

Malacay skrev: man jun 27, 2022 4:25 pm
12dd skrev: man jun 27, 2022 4:18 pm
Malacay skrev: man jun 27, 2022 4:11 pm

Det er jo det nå. Kanskje det bør bli forbud mot at mer en 10 homofile samles på samme sted. Så slipper politiet å gjøre jobben sin.
Det er jo bare å møte opp for faen. Politiet kan ikke garantere for sikkerheten. Ferdig snakka.

Hadde du forsvart politiet hvis de gjennomførte arrangementet fordi "folk vil" og en maniac kjørte bilen sin inn i folkemengden? Ville det da være verdt det? Hvor mange skadde og drepte er en slik markering verdt?
Alle som deltar er klar over dette. Tror du at du at Resett/Rights/Document-gjengen hadde akseptert at 17.mai toget hadde blitt avlyst på grunn av trusler fra islamister ?

Det er veldig spesielt at det aldri er et problem å beskytte Sian selv om det er akkurat den samme gjengen som kommer med trusler der.
Jeg bryr meg ikke om hva resettfolk mener. Hvis politiet mente at det var fare for terror under 17.mai så forventer jeg at politiet gjør jobben sin og avlyser.
Egentlig er det spesielt at SIAN trenger beskyttelse all den tid det er snakk om 5 imbesille oldiser som reiser rundt. Politiet burde selvsagt sørge for at de har ytringsfrihet, men det hadde holdt med en helg eller 2 i året. Disse idiotene bruker urettmessig mye ressurser fra felleskassa for å repetere et budskap alle har hørt.

Forøvrig interessesant at du drar inn SIAN, 17.mai og Resett/Rights/Document-gjengen? Prøver du å insinuere at jeg tilhører noen av de gruppene? Det har jo ingenting med trådens tema å gjøre. Dårlig debattskikk å "Hitle" !!!

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 4:34 pm Hva jeg har lest av sølvgutt her, har han et sunt forhold til SIAN.
Det er snakk om å være så opphengt i noe at det dras inn i alle sammenhenger. Ikke særlig sunt...

Mehell

Legg inn av Mehell »

VivaLV skrev: lør jun 25, 2022 3:45 pm
Solvgutt1 skrev: lør jun 25, 2022 3:33 pm
VivaLV skrev: lør jun 25, 2022 3:28 pm Kan se ut som gjerningsmannen springer uten våpen når han blir jaget/fanget. Ihvertfall uten rifle/maskinpistol eller lignende, mulig han har håndvåpen med seg.
Han avfyrer skudd når han blir tatt, så våpen hadde han nok.
OK. Det var ihvertfall helter de som klarte å pågrepe han. Man trenger litt over snittet modighet for å springe etter en slik terrorist.
Ja, fy søren.
De som sprang etter denne fyren og fikk lagt han i bakken, han som gikk og sparket ham mens han ladet våpenet slik at han mistet det ene.
Det er mange som har all mulig grunn til å være veldig stolte over sin egen reaksjon denne natten.
Mange som risikerte sitt eget liv for å redde andre, og det må vel være selve definisjonen på en helt?

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

Dere kan jo ikke sammenligne det å beskytte titusner av mennesker - som i tillegg helt sikkert ville lagd et spontant tog - med det å beskytte et par stillestående gamlinger mot en håndfull hissige guttunger som er svært synlige.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Tullekoppen skrev: man jun 27, 2022 4:42 pm Dere kan jo ikke sammenligne det å beskytte titusner av mennesker - som i tillegg helt sikkert ville lagd et spontant tog - med det å beskytte et par stillestående gamlinger mot en håndfull hissige guttunger som er svært synlige.
-----
Jeg så statsminister, krompen med frue og barn, Erna Solberg, og en masse kjendiser og andre mennesker - som gikk i en solidaritetsmarkering med ofrene og deres nære og imot terror og overgrep mot homofile. Uansett hva PST mente. Hadde dette kun vært muslimer, ser jeg ikke bort fra at en fra politiet ville ha spurt om de hadde tillatelse til å demonstrere. Jeg aner ikke, men håper det og var mange muslimer som sluttet opp om denne markeringen mot overgrep, drap og terror.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Knaberaps skrev: man jun 27, 2022 4:39 pm
Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 4:34 pm Hva jeg har lest av sølvgutt her, har han et sunt forhold til SIAN.
Det er snakk om å være så opphengt i noe at det dras inn i alle sammenhenger. Ikke særlig sunt...
-----
Hm, lurer på - har du hørt om en gruppe folk som kalles muslimer?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Knaberaps skrev: man jun 27, 2022 4:39 pm
Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 4:34 pm Hva jeg har lest av sølvgutt her, har han et sunt forhold til SIAN.
Det er snakk om å være så opphengt i noe at det dras inn i alle sammenhenger. Ikke særlig sunt...
Jeg snakket om hvordan ytre høyre tok avstand fra ABB-terroren. SIAN var en del av det, men de var ikke alene. Vi så jo hvordan FrP reagerte, med partilederen som mente terroren var ille, men at det var like ille at det ble knyttet til FrP.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 4:52 pm Hm, lurer på - har du hørt om en gruppe folk som kalles muslimer?
Hm, lurer på - klarte du ikke finne et dummere spørsmål?

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Texas_John skrev: man jun 27, 2022 4:30 pm
Malacay skrev: man jun 27, 2022 4:11 pm Det er jo det nå. Kanskje det bør bli forbud mot at mer en 10 homofile samles på samme sted. Så slipper politiet å gjøre jobben sin.
Jeg er i utgangspunktet enig, men man må samtidig forholde seg til realiteten. Man kan ikke være naiv vedr. innvandring og en eller annen idé om at Norge er «annerledeslandet». En god start kan jo være å legge denne feiringen til en annen by enn akkurat den hvor 25% er muslimer.
-----
De som ikke kan respekterer norske lover bør vel være de som blir jaget bort. Men igjen; stiller en seg opp utenfor klanen eller branns-supporternes sjapper og brenner eller driter på symbolet deres, da går en veldig inn for å få reaksjoner.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Solvgutt1 skrev: man jun 27, 2022 4:52 pm
Knaberaps skrev: man jun 27, 2022 4:39 pm
Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 4:34 pm Hva jeg har lest av sølvgutt her, har han et sunt forhold til SIAN.
Det er snakk om å være så opphengt i noe at det dras inn i alle sammenhenger. Ikke særlig sunt...
Jeg snakket om hvordan ytre høyre tok avstand fra ABB-terroren. SIAN var en del av det, men de var ikke alene. Vi så jo hvordan FrP reagerte, med partilederen som mente terroren var ille, men at det var like ille at det ble knyttet til FrP.
-----
Den siste der tok Siv Jensen avstand fra - at det ikke var ment slik det lød - og det tror jeg henne på. Verre var det med Per Sandberg som på Stortingets talerstol, noen måneder etter terroren - snakket om at AP hadde spilt offer etter 22.juli https://www.nrk.no/norge/_-ap-har-spilt ... -1.7887459

Mehell

Legg inn av Mehell »

Malacay skrev: man jun 27, 2022 4:49 pm
12dd skrev: man jun 27, 2022 4:36 pm
Malacay skrev: man jun 27, 2022 4:25 pm

Alle som deltar er klar over dette. Tror du at du at Resett/Rights/Document-gjengen hadde akseptert at 17.mai toget hadde blitt avlyst på grunn av trusler fra islamister ?

Det er veldig spesielt at det aldri er et problem å beskytte Sian selv om det er akkurat den samme gjengen som kommer med trusler der.
Jeg bryr meg ikke om hva resettfolk mener. Hvis politiet mente at det var fare for terror under 17.mai så forventer jeg at politiet gjør jobben sin og avlyser.
Egentlig er det spesielt at SIAN trenger beskyttelse all den tid det er snakk om 5 imbesille oldiser som reiser rundt. Politiet burde selvsagt sørge for at de har ytringsfrihet, men det hadde holdt med en helg eller 2 i året. Disse idiotene bruker urettmessig mye ressurser fra felleskassa for å repetere et budskap alle har hørt.

Forøvrig interessesant at du drar inn SIAN, 17.mai og Resett/Rights/Document-gjengen? Prøver du å insinuere at jeg tilhører noen av de gruppene? Det har jo ingenting med trådens tema å gjøre. Dårlig debattskikk å "Hitle" !!!
Nei. Jeg stiller spørsmål om hvorfor man klarer å beskytte Sian-folka og ikke homofile når det er ytterliggående muslimer som utgjør truslene for begge grupperinger.
Fordi SIAN er en ørliten gruppe med mennesker som er samlet på en plass, mens en Pride-parade ville samlet hundre tusen mennesker som alle kunne blitt et potensielt offer kun fordi de støtter fri kjærlighet.

Jeg har forståelse for at Politiet kom med det rådet de gjorde. Det er selvfølgelig trist, men likevel forståelig slik situasjonen ble. Og de har vel nå uttalt at de håper det kan arrangeres Pride-parade senere i år. Tenk hvor bra fest det kan gi.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Jeg syntes Pride IKKE har gått for langt og håper det blir en full ny pride etter sommerferien.
Men vanskelig å skjønne de som er i harnisk over at politiet anbefaler at man ikke møtes.
Man har altså ikke fått intervjuet gjerningspersonen, kort tid etter terroren, har man kontroll på Bhatti f.eks. og sikkert masse vi som offentlighet ikke har fått vite.
Det er jo nok til å tenke på Nice-terroren. Ikke sikkert det er så enkelt å sperre av Rådhusplassen på 24-timers varsel.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 5:06 pm
Solvgutt1 skrev: man jun 27, 2022 4:52 pm
Knaberaps skrev: man jun 27, 2022 4:39 pm

Det er snakk om å være så opphengt i noe at det dras inn i alle sammenhenger. Ikke særlig sunt...
Jeg snakket om hvordan ytre høyre tok avstand fra ABB-terroren. SIAN var en del av det, men de var ikke alene. Vi så jo hvordan FrP reagerte, med partilederen som mente terroren var ille, men at det var like ille at det ble knyttet til FrP.
-----
Den siste der tok Siv Jensen avstand fra - at det ikke var ment slik det lød - og det tror jeg henne på. Verre var det med Per Sandberg som på Stortingets talerstol, noen måneder etter terroren - snakket om at AP hadde spilt offer etter 22.juli https://www.nrk.no/norge/_-ap-har-spilt ... -1.7887459
Jeg tror det ligger i ryggmarken til FrP å mene at de er ofre uansett hva som skjer.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Malacay skrev: man jun 27, 2022 4:49 pm
12dd skrev: man jun 27, 2022 4:36 pm
Malacay skrev: man jun 27, 2022 4:25 pm

Alle som deltar er klar over dette. Tror du at du at Resett/Rights/Document-gjengen hadde akseptert at 17.mai toget hadde blitt avlyst på grunn av trusler fra islamister ?

Det er veldig spesielt at det aldri er et problem å beskytte Sian selv om det er akkurat den samme gjengen som kommer med trusler der.
Jeg bryr meg ikke om hva resettfolk mener. Hvis politiet mente at det var fare for terror under 17.mai så forventer jeg at politiet gjør jobben sin og avlyser.
Egentlig er det spesielt at SIAN trenger beskyttelse all den tid det er snakk om 5 imbesille oldiser som reiser rundt. Politiet burde selvsagt sørge for at de har ytringsfrihet, men det hadde holdt med en helg eller 2 i året. Disse idiotene bruker urettmessig mye ressurser fra felleskassa for å repetere et budskap alle har hørt.

Forøvrig interessesant at du drar inn SIAN, 17.mai og Resett/Rights/Document-gjengen? Prøver du å insinuere at jeg tilhører noen av de gruppene? Det har jo ingenting med trådens tema å gjøre. Dårlig debattskikk å "Hitle" !!!
Nei. Jeg stiller spørsmål om hvorfor man klarer å beskytte Sian-folka og ikke homofile når det er ytterliggående muslimer som utgjør truslene for begge grupperinger.
Det er forskjell på 10 mennesker og flere titusen. Husk hva som skjedde i Nice. Mulig man ikke klarte å sperre av Rådhusplassen på 24-timer.
Syntes de som skal "kverulere" og oppfordre folk til allikevel å møte i dag tar en stor risiko.
Man har ikke fått avhørt gjerningspersonen og har man kontroll på Bhatti.

Og jeg er IKKE av de som mener "Pride har gått for langt jfr. den andre tråden". :-)

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Og nå er også arrangementet offisielt avlyst.
Det sagt. Politiet kunne jo sagt noen ulne ting som kanskje hadde gjort at folk fikk mer forståelse for avlysningen.
På den annen side har de sikkert titalls/hundrevis uklare tips som de ikke kan si noe om.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Malacay skrev: man jun 27, 2022 5:16 pm
Mehell skrev: man jun 27, 2022 5:10 pm
Malacay skrev: man jun 27, 2022 4:49 pm

Nei. Jeg stiller spørsmål om hvorfor man klarer å beskytte Sian-folka og ikke homofile når det er ytterliggående muslimer som utgjør truslene for begge grupperinger.
Fordi SIAN er en ørliten gruppe med mennesker som er samlet på en plass, mens en Pride-parade ville samlet hundre tusen mennesker som alle kunne blitt et potensielt offer kun fordi de støtter fri kjærlighet.

Jeg har forståelse for at Politiet kom med det rådet de gjorde. Det er selvfølgelig trist, men likevel forståelig slik situasjonen ble. Og de har vel nå uttalt at de håper det kan arrangeres Pride-parade senere i år. Tenk hvor bra fest det kan gi.
De håper ? Det er faktisk deres oppgave å sørge for at ting kan gjennomføres. Og det er her de har sviktet totalt.
Nei, det synes jeg ikke. Politiet var veldig raske når tragedien inntraff, de har vært åpne og imøtekommende i deres kontakt med media, og de har vært ærlige på at de ikke har klart å få full oversikt over alt rundt dette i tide til å kunne anbefale at Pride-paraden og festen i etterkant skulle gå som planlagt.
Dette har sikkert noe å gjøre med bl.a miljøet som terroristen da kan ha vært en del av. Helt sikkert uoversiktlig for dem å måtte gå gjennom alle eventualiteter for å se om andre kan ha bidratt, og for å se om det da evt kan være andre som også sitter med lignende planer.

Trist at det ble avlyst, absolutt. Men sikkerheten til hundrevis av tusen mennesker går foran, og jeg respekterer absolutt rådet som politiet kom med.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

PST sier nå at alle eventuelle Pridearrangement over hele landet bør utsettes, da det foreligger en ekstraordinær trusselsituasjon.

Er det bare "føre var" eller er det indikasjon på at det planlegges noe mer?

Mehell

Legg inn av Mehell »

newsflash skrev: man jun 27, 2022 5:46 pm PST sier nå at alle eventuelle Pridearrangement over hele landet bør utsettes, da det foreligger en ekstraordinær trusselsituasjon.

Er det bare "føre var" eller er det indikasjon på at det planlegges noe mer?
Hvis de har en konkret trussel så er det vel slik de uansett ikke kan si offentlig vil jeg tro.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

newsflash skrev: man jun 27, 2022 5:46 pm PST sier nå at alle eventuelle Pridearrangement over hele landet bør utsettes, da det foreligger en ekstraordinær trusselsituasjon.

Er det bare "føre var" eller er det indikasjon på at det planlegges noe mer?
"Politiet har ingen informasjon om at noe skal skje, men situasjonen er fortsatt uavklart". Så det er nok det første.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Mehell skrev: man jun 27, 2022 5:51 pm
newsflash skrev: man jun 27, 2022 5:46 pm PST sier nå at alle eventuelle Pridearrangement over hele landet bør utsettes, da det foreligger en ekstraordinær trusselsituasjon.

Er det bare "føre var" eller er det indikasjon på at det planlegges noe mer?
Hvis de har en konkret trussel så er det vel slik de uansett ikke kan si offentlig vil jeg tro.
-------
Tenk litt høyt her; om de hadde en konkret trussel, hvorfor skulle de ikke si noen om hvor, når og ALT de viste om trusselen og proklamere det så høyt de kunne? For slik å få skremt de som stod bak til ikke å begå terror og få trusselen avverget. Videre kunne de/politiet oppfordre de som visste hvem som kunne stå bak denne trusselen - om terror - til å avsløre og fortelle politiet. Slik at de kunne arresteres. Hva var det verste som kunne skje? At den eventuelle terroren ble begått et annet sted? Ville det være verre da?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»