Skytingen på London Pub

Svar
Ka9nen

Re: Skytingen på London Pub

Legg inn av Ka9nen »

Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 11:26 pm
Ka9nen støtter visstnok bare de hen er venner med, de andre kan gjerne dø - er det slik en skal tolke det du skriver? En kan si at israelske soldater verken er rasister eller diskriminerer, for de israelske soldatene arresterer, lemlester, torturerer, raner og dreper palestinerne uansett deres alder, seksuelle legning, kjønn, hudfarge, livssyn&trosoppfatning..
Desperasjonsinnlegg.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 11:26 pm
Ka9nen skrev: man jun 27, 2022 10:45 pm
Texas_John skrev: man jun 27, 2022 10:41 pm
Da mangler det bare at du finner noe tilsvarende fra en på «ytre høyre», jeg gir deg ti minutter. For øvrig er ikke dette ekstrem islam, det er helt vanlig islam. Det er derfor homofili er straffbart i absolutt alle muslimske land
Det er helt rett. Man risikerer å bli hengt fra kraner, kastet fra bygninger, få fengselsstraff, tortur osv. Det er vel nesten verre å være homofil enn å være en frafallen muslim i de fleste arabiske land. Dette gjelder også muslimske områder som ikke er definert som land enda, f.eks Gaza og på Vestbredden der venstresidens venner styrer. Det tryggeste stedet å være homofil i midtøsten er ironisk nok Israel som også har en ENORM pride parade i Jerusalem hvert år.
-----
Ka9nen støtter visstnok bare de hen er venner med, de andre kan gjerne dø - er det slik en skal tolke det du skriver? En kan si at israelske soldater verken er rasister eller diskriminerer, for de israelske soldatene arresterer, lemlester, torturerer, raner og dreper palestinerne uansett deres alder, seksuelle legning, kjønn, hudfarge, livssyn&trosoppfatning..
Dessuten er Israel full av religiøse skrullinger også, i tillegg til høyreekstreme politikere med et rasistisk grunnsyn. Og disse to gruppene har iallefall langt mer makt enn de liberale ungdomsmiljøene det refereres til.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Folk_flesk skrev: man jun 27, 2022 11:38 pm
Dessuten er Israel full av religiøse skrullinger
Nei, de har ikke det. ultraortodokse jøder utgjør en forsvinnende lav prosent av jøder totalt sett. Både i Israel og i resten av verden.

Ellers ville en av verdens største pride-festivaler (som holdes i Jerusalem hvert år) vært umulig å holde der som det er i muslimske land. En av verdens mest teknologiske og innovative høyborger kunne heller aldri hatt anledning til å være det.

Muslimske land er fulle av religiøse skrullinger er mer presist å si.
Sist redigert av Ka9nen den man jun 27, 2022 11:42 pm, redigert 2 ganger totalt.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 11:09 pm Så du har hørt om hundretusenvis med korgutter som ble voldtatte av prester og kirketjenere i katolske kirker, verden over?
Jeg skjønner at det er viktig for deg å forsvare dette terrorangrepet, men det uintelligente, repeterende gnålet ditt begynner å fremstå litt vel desperat nå.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Ka9nen skrev: man jun 27, 2022 11:18 pm
Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 11:09 pm
Så du har hørt om hundretusenvis med korgutter som ble voldtatte av prester og kirketjenere i katolske kirker, verden over?
Kan anbefale deg å lese om en gruppe i Irland som ble kalt for IRA; de var voldsmenn, mordere&terrorister og - katolikker. Og om du vil lese om noen kristne ditto fra samme området, så kan du lese om Ulster Resistence, ledet av en prest Ian Paislyes(+UDA, Ulster Volunteer Force).
Jeg har hørt om voksne pedofile menn (som profeten Muhammed, forøvrig. Han var jo gift med ei 9-åring) som misbruker stillingen sin slik ja. Enten det er som prest, barnehageonkel eller betjent på Bastøy da ungdomsfengselet der fant sted.

Men det er vel en annen diskusjon?

Vi har 40.000 buddhister og 11.000 hinduister, hvorfor utgjør ikke de noen stor sikkerhetstrussel i Norge?
-----
Så du var ikke interessert i å lese om katolikker som er voldsmenn, drapsmenn og som terrorister - det som du ikke hade hørt om? Heller ikke om voldtekter av hundretusenvis med korgutter og sikkert like mange jenter i den katolske kirken og i andre kirkesamfunn? Dette ordskiftet startet med at Texas som alltid - drar inn tall for UK om hvor lite muslimer der liker homofile og jeg etterspør tall om homofili av andre religiøse grupper i UK, som for eksempel katolikkens syn på homofili. Men du vil bare diskutere muslimske overgripere&drapsmenn og alle andre voldtatte, lemlestede og drepte - de er deg helt irrelevante. Når de ikke er skadde eller drepte av muslimer? Du virker litt opphengt på muslimer?
Og så Muhammed da, som levde for halvannet tusen år siden; var han og på London Pub?
Sist redigert av Fordomsfull den man jun 27, 2022 11:44 pm, redigert 1 gang totalt.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 11:42 pm
Så du var ikke interessert i å lese om katolikker som er voldsmenn, drapsmenn og som terrorister - det som du ikke hade hørt om?
Joda, jeg er veldig interessert i å høre om katolikker, hinduister, buddhister, ateister og alle mulige andre som går rundt og skyter ungdom på cafeer, konserter og åpen gate i Europa de senere år.

Hvor mange slike tilfeller kan du vise til?

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Texas_John skrev: man jun 27, 2022 11:42 pm
Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 11:09 pm Så du har hørt om hundretusenvis med korgutter som ble voldtatte av prester og kirketjenere i katolske kirker, verden over?
Jeg skjønner at det er viktig for deg å forsvare dette terrorangrepet, men det uintelligente, repeterende gnålet ditt begynner å fremstå litt vel desperat nå.
-----
Var det du som trakk frem og viste til hva muslimer i UK mener om homofile i UK og spurte jeg ikke da om andre religiøse grupper i UK sitt syn på homofile? For om homofile er like mye og mer diskriminerte av katolikker i UK, hvorfor trekke frem muslimers diskriminering av homofile? Og, hva har UK med drapene&terroren på fortauet utenfor London Pub og Per på hjørnet? For morderen er visstnok oppvokst i Bergen,

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Ka9nen skrev: man jun 27, 2022 11:40 pm
Folk_flesk skrev: man jun 27, 2022 11:38 pm
Dessuten er Israel full av religiøse skrullinger
Nei, de har ikke det. ultraortodokse jøder utgjør en forsvinnende lav prosent av jøder totalt sett. Både i Israel og i resten av verden.

Ellers ville en av verdens største pride-festivaler (som holdes i Jerusalem hvert år) vært umulig å holde der som det er i muslimske land. En av verdens mest teknologiske og innovative høyborger kunne heller aldri hatt anledning til å være det.

Muslimske land er fulle av religiøse skrullinger er mer presist å si.
Det er ikke bare de ultraortodokse jeg sikter til. Landet importerer årlig stadig nye lass med gærninger fra USA, som går under samlekategorien "bosettere". Disse tror de har en slags religiøs rett til å bo på land som har tilhørt folk med langt dypere røtter i området. Og det verste av alt er at disse skrullingene blir løftet frem og degget for av store deler av landets politiske miljø.

Hadde jeg vært fra et slikt land hadde jeg emigrert.
Sist redigert av Folk_flesk den man jun 27, 2022 11:57 pm, redigert 1 gang totalt.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Folk_flesk skrev: man jun 27, 2022 11:54 pm
Det er ikke bare de ultraortodokse jeg sikter til. Landet importerer årlig stadig nye gærninger fra USA, som går under samlekategorien "bosettere". Disse tror de har en slags religiøs rett til å bo på land som har tilhørt folk med langt dypere røtter i området. Og det verste av alt er at disse skrullingene blir løftet frem av store deler av landets politiske miljø.

Hadde jeg vært fra et slikt land hadde jeg emigrert.
Du unngår poenget mitt. I Israel så er det til mulig å holde en av verdens største pride-parader og det kan være en teknologisk og innovativ høyborg. Ingenting av dette hadde vært mulig hvis "landet var fult av religiøse skrullinger" som var whataboutismen dere forsøkte dere med, det er jo nettopp derfor dette ikke er mulig å få til i muslimske land.

Så du har rett, men du sikter til feil land og feil problemstilling. Forøvrig definerer en rekke av disse gærningene fra USA seg som ultraortodokse jøder.
Sist redigert av Ka9nen den man jun 27, 2022 11:59 pm, redigert 1 gang totalt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 11:50 pm Og, hva har UK med drapene&terroren på fortauet utenfor London Pub og Per på hjørnet? For morderen er visstnok oppvokst i Bergen,
Var han korgutt, eller er det jeg som misforstår?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Ka9nen skrev: man jun 27, 2022 11:57 pm
Folk_flesk skrev: man jun 27, 2022 11:54 pm
Det er ikke bare de ultraortodokse jeg sikter til. Landet importerer årlig stadig nye gærninger fra USA, som går under samlekategorien "bosettere". Disse tror de har en slags religiøs rett til å bo på land som har tilhørt folk med langt dypere røtter i området. Og det verste av alt er at disse skrullingene blir løftet frem av store deler av landets politiske miljø.

Hadde jeg vært fra et slikt land hadde jeg emigrert.
Du unngår poenget mitt. I Israel så er det til mulig å holde en av verdens største pride-parader og det kan være en teknologisk og innovativ høyborg. Ingenting av dette hadde vært mulig hvis "landet var fult av religiøse skrullinger", det er jo nettopp derfor dette ikke er mulig å få til i muslimske land.

Så du har rett, men du sikter til feil land og feil problemstilling. Forøvrig definerer en rekke av disse gærningene fra USA seg som ultraortodokse jøder.
Det er uansett en avsporing, men du kan jo spørre rundt i det norske pride-miljøet hvor digg de synes Israel som stat er. Mulig de skjønner at homoer har det bedre enn palestinere, men mange av dem skjønner nok også at undertrykkelse er undertrykkelse, uansett hvem den utøves mot.

Får se om du når dit en dag også.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Folk_flesk skrev: man jun 27, 2022 11:54 pm
Ka9nen skrev: man jun 27, 2022 11:40 pm
Folk_flesk skrev: man jun 27, 2022 11:38 pm
Dessuten er Israel full av religiøse skrullinger
Nei, de har ikke det. ultraortodokse jøder utgjør en forsvinnende lav prosent av jøder totalt sett. Både i Israel og i resten av verden.

Ellers ville en av verdens største pride-festivaler (som holdes i Jerusalem hvert år) vært umulig å holde der som det er i muslimske land. En av verdens mest teknologiske og innovative høyborger kunne heller aldri hatt anledning til å være det.

Muslimske land er fulle av religiøse skrullinger er mer presist å si.
Det er ikke bare de ultraortodokse jeg sikter til. Landet importerer årlig stadig nye lass med gærninger fra USA, som går under samlekategorien "bosettere". Disse tror de har en slags religiøs rett til å bo på land som har tilhørt folk med langt dypere røtter i området. Og det verste av alt er at disse skrullingene blir løftet frem og degget for av store deler av landets politiske miljø.

Hadde jeg vært fra et slikt land hadde jeg emigrert.
Selvfølgelig, alle fra ytre venstre emigrerer til palestinerne, der er for eksempel homofile en viktig del av livet og de er veldig trygge der. For eksempel de smarte «Queer for palestine» :lol:

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Folk_flesk skrev: tir jun 28, 2022 12:01 am
Det er uansett en avsporing, men du kan jo spørre rundt i det norske pride-miljøet hvor digg de synes Israel som stat er.
I og med at en av verdens største pride-festivaler holdes i Jerusalem så vil jeg tro at mange i pride-miljøet setter pris på det. Jeg vil tro at mange i pride-miljøet klarer å danne seg sine egne tanker om kontroversielle saker og internasjonale konflikter også. Pride-folk er vel ikke noe saueflokk?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

ehall skrev: tir jun 28, 2022 12:03 am
Folk_flesk skrev: man jun 27, 2022 11:54 pm
Ka9nen skrev: man jun 27, 2022 11:40 pm

Nei, de har ikke det. ultraortodokse jøder utgjør en forsvinnende lav prosent av jøder totalt sett. Både i Israel og i resten av verden.

Ellers ville en av verdens største pride-festivaler (som holdes i Jerusalem hvert år) vært umulig å holde der som det er i muslimske land. En av verdens mest teknologiske og innovative høyborger kunne heller aldri hatt anledning til å være det.

Muslimske land er fulle av religiøse skrullinger er mer presist å si.
Det er ikke bare de ultraortodokse jeg sikter til. Landet importerer årlig stadig nye lass med gærninger fra USA, som går under samlekategorien "bosettere". Disse tror de har en slags religiøs rett til å bo på land som har tilhørt folk med langt dypere røtter i området. Og det verste av alt er at disse skrullingene blir løftet frem og degget for av store deler av landets politiske miljø.

Hadde jeg vært fra et slikt land hadde jeg emigrert.
Selvfølgelig, alle fra ytre venstre emigrerer til palestinerne, der er for eksempel homofile en viktig del av livet og de er veldig trygge der. For eksempel de smarte «Queer for palestine» :lol:
Hadde kanskje heller vurdert Skandinavia. Bedre med en og annen stutum eller resetter å slite med enn landtyver og kolonister i ledende posisjoner.
Sist redigert av Folk_flesk den tir jun 28, 2022 12:15 am, redigert 1 gang totalt.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Ka9nen skrev: man jun 27, 2022 11:40 pm
Folk_flesk skrev: man jun 27, 2022 11:38 pm
Dessuten er Israel full av religiøse skrullinger
Nei, de har ikke det. ultraortodokse jøder utgjør en forsvinnende lav prosent av jøder totalt sett. Både i Israel og i resten av verden.

Ellers ville en av verdens største pride-festivaler (som holdes i Jerusalem hvert år) vært umulig å holde der som det er i muslimske land. En av verdens mest teknologiske og innovative høyborger kunne heller aldri hatt anledning til å være det.

Muslimske land er fulle av religiøse skrullinger er mer presist å si.
----
DE ultraortodokse jødene har den høyeste fødselsraten i verden og føder i gjennomsnitt 6,9 barn. Fra miff;
"Nesten 1 av 4 israelere vil være ultraortodokse innen 2050 - Med …
Av disse anslås rundt en fjerdedel – 3,8 millioner – å være ultraortodokse, skriver Times of Israel. Befolkningstallene peker på en fremtid hvor den jødiske andelen i Israel vil ligge på rundt 80% av befolkningen, men andelen ultraortodokse vil være langt høyere enn tidligere."
------

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

Israel- Palestina konflikt er et sidespor. Jeg gidder ikke bry meg.

Men hva med de kristne i "Midtøsten", ikke så mange igjen nå. De har vel måttet ta turen til Europa.

La folkene i regionen drepe hverandre i fred. Virkelig en genial ide å ødelegge for Mossadeq i Iran. Å styrte Baath diktator Saddam har gitt demokrati i Irak. Akkurat som å styrte Baath diktatoren i Syria vil innsette moderate opprørere.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Folk_flesk skrev: tir jun 28, 2022 12:12 am Hadde kanskje heller vurdert Skandinavia. Bedre med en og annen stutum eller resetter å slite med enn landtyver og kolonister i ledende posisjoner.
Nettopp, siden det er er veldig lite homohat eller rasister her, i motsetning til vrangforestillingen mange har. Og her er det venstresiden som styrer.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Fordomsfull skrev: tir jun 28, 2022 12:14 am
den høyeste fødselsraten i verden og føder i gjennomsnitt 6,9 barn
Så du vil ta en debatt om fødselsrate nå? Hvorfor var ikke katolsk terrorisme spennende lenger?

Eller hva med trådens tema som er muslimsk terrorisme?

Joda, vi kan godt ta en debatt om fødselsrate. Der afrikanske land totaldominerer statistikken, men hører ikke det hjemme i en annen tråd?

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Guttorm123 skrev: man jun 27, 2022 11:59 pm
Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 11:50 pm Og, hva har UK med drapene&terroren på fortauet utenfor London Pub og Per på hjørnet? For morderen er visstnok oppvokst i Bergen,
Var han korgutt, eller er det jeg som misforstår?
-----
Nei, han var morder og homoterrorist, muligens paranoid schizofren under handlingen. Men det tror jeg ikke, på det som kommer ut om hans oppførsel i avhørene. Men jeg viste til tusenvis av overgrep&voldtekter mot barn, begått av katolske prester og at prestene kanskje ikke regnet det som aksept av homofili - alle voldtektene av korgutter. Særlig siden de samme prestene&kirketjenerne visstnok også voldtok alle jentene de fikk fatt i. Men ingen av disse ble voldtatte på fortauet utenfor London Pub eller Per på Hjørnet.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Fordomsfull skrev: tir jun 28, 2022 12:23 am
Guttorm123 skrev: man jun 27, 2022 11:59 pm
Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 11:50 pm Og, hva har UK med drapene&terroren på fortauet utenfor London Pub og Per på hjørnet? For morderen er visstnok oppvokst i Bergen,
Var han korgutt, eller er det jeg som misforstår?
-----
Nei, han var morder og homoterrorist, muligens paranoid schizofren under handlingen. Men det tror jeg ikke, på det som kommer ut om hans oppførsel i avhørene. Men jeg viste til tusenvis av overgrep&voldtekter mot barn, begått av katolske prester og at prestene kanskje ikke regnet det som aksept av homofili - alle voldtektene av korgutter. Særlig siden de samme prestene&kirketjenerne visstnok også voldtok alle jentene de fikk fatt i. Men ingen av disse ble voldtatte på fortauet utenfor London Pub eller Per på Hjørnet.
Hvorfor er du så opptatt av dette?

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Ka9nen skrev: tir jun 28, 2022 12:23 am
Fordomsfull skrev: tir jun 28, 2022 12:14 am
den høyeste fødselsraten i verden og føder i gjennomsnitt 6,9 barn
Så du vil ta en debatt om fødselsrate nå? Hvorfor var ikke katolsk terrorisme spennende lenger?

Eller hva med trådens tema som er muslimsk terrorisme?

Joda, vi kan godt ta en debatt om fødselsrate. Der afrikanske land totaldominerer statistikken, men hører ikke det hjemme i en annen tråd?
-----
Ikke har du hørt om IRA, ikke om Ulster og så skriver du;
" ultraortodokse jøder utgjør en forsvinnende lav prosent av jøder totalt sett. Både i Israel ....." Tiltross for at de formerer seg mest i verden. Israel har en gjennomsnittlig fødselsrate på 3,0 - som er 3 ganger så høy som snittet i OECD. Det er lenge siden jeg forstod at det er grunner for at Israel har bygget seg opp et slikt gigantisk militærapparat i forhold til statens størrelse; Lebensraum! Jeg vil tro Israel og sionistene nok har solide ekspansjonsplaner og snart kommer de til å plassere alle palestinerne i små enklaver - bantustans.
Sist redigert av Fordomsfull den tir jun 28, 2022 12:33 am, redigert 1 gang totalt.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Solvgutt1 skrev: tir jun 28, 2022 12:25 am
Fordomsfull skrev: tir jun 28, 2022 12:23 am
Guttorm123 skrev: man jun 27, 2022 11:59 pm

Var han korgutt, eller er det jeg som misforstår?
-----
Nei, han var morder og homoterrorist, muligens paranoid schizofren under handlingen. Men det tror jeg ikke, på det som kommer ut om hans oppførsel i avhørene. Men jeg viste til tusenvis av overgrep&voldtekter mot barn, begått av katolske prester og at prestene kanskje ikke regnet det som aksept av homofili - alle voldtektene av korgutter. Særlig siden de samme prestene&kirketjenerne visstnok også voldtok alle jentene de fikk fatt i. Men ingen av disse ble voldtatte på fortauet utenfor London Pub eller Per på Hjørnet.
Hvorfor er du så opptatt av dette?
'
----
Dette? Det får bli imorgen.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Fordomsfull skrev: tir jun 28, 2022 12:29 am -----
Ikke har du hørt om IRA, ikke om Ulster
Link?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Fordomsfull skrev: tir jun 28, 2022 12:32 am
Solvgutt1 skrev: tir jun 28, 2022 12:25 am
Fordomsfull skrev: tir jun 28, 2022 12:23 am
-----
Nei, han var morder og homoterrorist, muligens paranoid schizofren under handlingen. Men det tror jeg ikke, på det som kommer ut om hans oppførsel i avhørene. Men jeg viste til tusenvis av overgrep&voldtekter mot barn, begått av katolske prester og at prestene kanskje ikke regnet det som aksept av homofili - alle voldtektene av korgutter. Særlig siden de samme prestene&kirketjenerne visstnok også voldtok alle jentene de fikk fatt i. Men ingen av disse ble voldtatte på fortauet utenfor London Pub eller Per på Hjørnet.
Hvorfor er du så opptatt av dette?
'
----
Dette? Det får bli imorgen.
Du maser om disse voldtatte katolske barna i annehvert innlegg. Hva er poenget?

Jeg tror man trygt kan si at kirken har konmet lengre i sin aksept for homofili enn moskeene. I Norge er det milevis forskjell

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Fordomsfull skrev: tir jun 28, 2022 12:29 am
Ikke har du hørt om IRA, ikke om Ulster og så skriver du;
" ultraortodokse jøder utgjør en forsvinnende lav prosent av jøder totalt sett. Både i Israel ....." Tiltross for at de formerer seg mest i verden. Israel har en gjennomsnittlig fødselsrate på 3,0 - som er 3 ganger så høy som snittet i OECD. Det er lenge siden jeg forstod at det er grunner for at Israel har bygget seg opp et slikt gigantisk militærapparat i forhold til statens størrelse. Så - jeg vil tro Israel og sionistene nok har solide ekspansjonsplaner og snart kommer de til å plassere alle palestinerne i små enklaver - bantustans.
Mener du her at skytevåpnene som ble brukt mot London Pub kan stamme fra Israels gigantiske millitærapparat?

Sid

Legg inn av Sid »

Fordomsfull skrev: tir jun 28, 2022 12:14 am
Ka9nen skrev: man jun 27, 2022 11:40 pm
Folk_flesk skrev: man jun 27, 2022 11:38 pm
Dessuten er Israel full av religiøse skrullinger
Nei, de har ikke det. ultraortodokse jøder utgjør en forsvinnende lav prosent av jøder totalt sett. Både i Israel og i resten av verden.

Ellers ville en av verdens største pride-festivaler (som holdes i Jerusalem hvert år) vært umulig å holde der som det er i muslimske land. En av verdens mest teknologiske og innovative høyborger kunne heller aldri hatt anledning til å være det.

Muslimske land er fulle av religiøse skrullinger er mer presist å si.
----
DE ultraortodokse jødene har den høyeste fødselsraten i verden og føder i gjennomsnitt 6,9 barn. Fra miff;
"Nesten 1 av 4 israelere vil være ultraortodokse innen 2050 - Med …
Av disse anslås rundt en fjerdedel – 3,8 millioner – å være ultraortodokse, skriver Times of Israel. Befolkningstallene peker på en fremtid hvor den jødiske andelen i Israel vil ligge på rundt 80% av befolkningen, men andelen ultraortodokse vil være langt høyere enn tidligere."
------
Er det like før du kommer med tall som konkluderer med at muslimer blir i flertall i Norge om X antall år nå ?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Litt fakta inn i debatten, fra Pew Research:

Bilde

Champis

Legg inn av Champis »

TylerDurdenNorway skrev: man jun 27, 2022 8:36 pm
Bliss skrev: man jun 27, 2022 8:25 pm

Fin fyr, flott at ingen løfter et øyebryn og at han fikk seg en sandwich etter utbruddet sitt.

Over 1000 kommentarer på videoen som stort sett hyller denne "broren" / "legenden" sin oppførsel. Dette kommer altså fra unge mennesker, ikke utdøende pensjonister med holdninger fra en annen tid.
Kanskje derfor man ikke skal ta innvandrere inn i Norge fra disse landene som har en helt annen holdning til det meste enn etniske nordmenn. Mange har advart om dette i mange år. Lykke til i jungelen Oslo med stikking og vold i tiden framover.

Herregud, for et idiot-innlegg....

Dette var heller ikke i Oslo. Tror de fleste på bygda kommer borti mer dritt i snitt enn folk i Oslo.

Champis

Legg inn av Champis »

Brezjnev skrev: man jun 27, 2022 2:47 pm
Champis skrev: man jun 27, 2022 2:08 pm
Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 12:58 pm
-----
Vi skulle få vite det som de kunne si, selvsagt. For slik å styrke tilliten til det folket de skal ta vare på og skape trygghet for. Om det stemmer som Lars Gule påpekte; det virker merkelig av PST og nå si - at det er veldig mange i nettverk som er villige til å begå vold. Og så nedgraderte PST trusselnivået bre ti dager tidligere.
Der er oss, det norske folk de skal beskytte mot terror og overgrep og da må de skape trygghet. Som det skjedde nå; det var publikum som avvæpnet og tok hånd om drapsmannen.
Det var lignende da Mannshaus skjøt seg inn i moskéen og skulle drepe så mange muslimer han klarte og han ble tatt hånd om av to bestefedre, den ene hjertesyk - som selvsagt kjempet mot drapsmannen for også sine egne liv.
På Utøya lå mange ti-talls ambulansefolk i skjul og også politi, mens de som bodde rundt der og noen ambulansefolk - dro ut i båt og reddet livet til barn&ungdommer som kjempet i sjøen for sine liv.
Om vi, publikum, Ola&Kari Nordmann ser noe som vi synes er mistenkelig - så bør vi jo melde fra og tips fra publikum har mange ganger hatt verdi ved at det har redusert eller stoppet skadeomfang.
Vi, Ola&Kari Nordmann trenger et overvåkningspoliti som faktisk beskytter oss, ellers for de som sitter i slike posisjoner, erstattes av folk som faktisk kan.

Jepp, det er jobben deres, og den gjør de nok så godt de kan. Men det er umulig for dem å hindre alt, det er ren utopi at de klarer det.

Selvsagt blir mange terrorister overfalt av vanlige folk, de går jo til plutselig angrep blant sivile.

Hva mener du PST skal gjøre? Oppgradere trusselnivået permanent? Bare for å ikke kunne bli tatt på noe?

Mener du seriøst at det ville gitt mer trygghet i befolkningen hvis man informerte befolkningen om alle angrep man har avverget? Jeg føler meg ganske trygg på at det ville hat motsatt effekt. Dessuten - som allerede sagt - mange av angrepene som er hindret, er nok gjort via forebyggende arbeid, og noe man aldri vil vite om uansett.
Det at noen gjør så godt de kan betyr ikke automatisk at det de gjør er godt nok. Breivik gikk under radaren, Manshaus fikk de tips om men ble ikke fanget opp. Ugjerningsmannen nå sist, Zaniar Matapour, var en mann med tung paranoid schizofreni, som hang med den mest kjente voldelige islamistiske ekstremisten vi har i landet. Som kort tid før terroren publiserte trusler mot Pride. Denne mannen snakket PST med for kort tid siden, og ikke bare konkluderte de med at de ikke var bekymret for ham, konklusjonen var, sitat: Snarere tvert i mot.

Dette har ikke noe å gjøre med å heve trusselnivået, det har å gjøre med om hvorvidt PST rett og slett har den kompetansen som skal til for å gjøre jobben sin. Gitt omstendighetene så er det et veldig naturlig spørsmål.

Mener du seriøst at det vil gjøre befolkningen vettskremt om vi får vite at vi har et effektivt PST, som avverger terrorangrep i stedet for, slik det virker nå, stort sett driver og forklarer i etterkant av terrorangrep hvorfor de ikke klarte å gjøre noe? Jeg tviler på at PSTs hverdag er en slags endeløs Jack Bauer-serie, hvor nasjonens undergang avverges ukentlig og hvor vurderingen er at dette har ikke befolkningen godt av å vite noe om. En avgjørelse som uansett ville vært hårreisende, det er ikke øvrighetas oppgave å bestemme hva befolkningen har godt av å vite. Vi lever i Norge, ikke salig DDR. Jeg er helt med på å ha som en grunnholdning at myndighetene i Norge vil oss vel, men det er veldig langt derfra til å mene at de vet best så da er det ikke noe behov for å faktisk vite hva de driver med, langt mindre å stille kritiske spørsmål.

Så er det selvfølgelig umulig å kvantifisere hvor effektivt det mer grunnleggende forebyggende arbeidet er, men også der kunne nok både PST og befolkningen hatt godt av mer kunnskap om det blant allmuen. Sånn at vi vet at det faktisk gjøre noe, ut over å fortelle de utvalgte at terror ikke er bra og si seg fornøyd når de får til svar at det er de tilsnakkede helt enige i.

Selvsagt betyr det ikke nødvendigvis at det er godt nok. Men det er også ufattelig vanskelig for oss utenforstående å konkludere altfor mye med hvor lista ligger for det.

Nei, det har ikke noe med trusselnivået å gjøre, men trusselnivået ble nevnt av flere for å harselere med hvor dårlig jobb PST gjør.

Hvis befolkningen hadde fått vite alt PST undersøkte og holdt oppsikt med, hvilken forebyggende jobb de gjorde i ulike miljøer, samt hvilke konkrete angrep man visste at man hadde avverget, så tror jeg det hadde egnet seg til å skremme mye mer enn å berolige, ja. Men mest av alt tipper jeg man er mest restriktive mtp. taktiske hensyn. Dessuten - som sagt noen ganger nå - en del av det som blir avverget er ikke noe å nevne utad, for det er ikke noe man vet med sikkerhet at de har avverget.

Hvorfor du dar opp Jack Bauer og DDR i denne sammenhengen forstår jeg uansett ikke, selv om jeg forstår at det er en debatteknikk for å latterliggjøre.

Selvsagt bør kritiske spørsmål stilles, selvsagt bør ting evalueres til enhver tid, selvsagt er det aldri godt nok når det ender opp med at noen utfører terrorhandlinger. Men om jobben som utføres totalt sette er god eller dårlig, er fryktelig vanskelig å si. Det eneste jeg føler meg 100% sikker på, er at uansett hvor god jobb som utføres, så vil aldri alle angrep avverges.

Et par spørsmål tvinger seg uansett på:

1. Uansett hva trusselvurderingen av gjerningsmannen var i forkant, hvilke ting har PST mulighet til å gjøre?

2. Si at PST har oversikt over 50 personer som vet at har et potensiale for å utføre noe slikt, hvor vanskelig er det for noen å faktisk utføre terror hvis man absolutt ønsker det? Jeg tror de fleste personer i Norge hadde klart å gjøre det hvis de hadde planlagt det godt nok.

3. Hvis det er som du sier at befolkningen har godt av denne informasjonen av PST, hvorfor tror du det da er sånn at de ikke offentliggjør den?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Champis skrev: tir jun 28, 2022 1:57 am
Brezjnev skrev: man jun 27, 2022 2:47 pm
Champis skrev: man jun 27, 2022 2:08 pm


Jepp, det er jobben deres, og den gjør de nok så godt de kan. Men det er umulig for dem å hindre alt, det er ren utopi at de klarer det.

Selvsagt blir mange terrorister overfalt av vanlige folk, de går jo til plutselig angrep blant sivile.

Hva mener du PST skal gjøre? Oppgradere trusselnivået permanent? Bare for å ikke kunne bli tatt på noe?

Mener du seriøst at det ville gitt mer trygghet i befolkningen hvis man informerte befolkningen om alle angrep man har avverget? Jeg føler meg ganske trygg på at det ville hat motsatt effekt. Dessuten - som allerede sagt - mange av angrepene som er hindret, er nok gjort via forebyggende arbeid, og noe man aldri vil vite om uansett.
Det at noen gjør så godt de kan betyr ikke automatisk at det de gjør er godt nok. Breivik gikk under radaren, Manshaus fikk de tips om men ble ikke fanget opp. Ugjerningsmannen nå sist, Zaniar Matapour, var en mann med tung paranoid schizofreni, som hang med den mest kjente voldelige islamistiske ekstremisten vi har i landet. Som kort tid før terroren publiserte trusler mot Pride. Denne mannen snakket PST med for kort tid siden, og ikke bare konkluderte de med at de ikke var bekymret for ham, konklusjonen var, sitat: Snarere tvert i mot.

Dette har ikke noe å gjøre med å heve trusselnivået, det har å gjøre med om hvorvidt PST rett og slett har den kompetansen som skal til for å gjøre jobben sin. Gitt omstendighetene så er det et veldig naturlig spørsmål.

Mener du seriøst at det vil gjøre befolkningen vettskremt om vi får vite at vi har et effektivt PST, som avverger terrorangrep i stedet for, slik det virker nå, stort sett driver og forklarer i etterkant av terrorangrep hvorfor de ikke klarte å gjøre noe? Jeg tviler på at PSTs hverdag er en slags endeløs Jack Bauer-serie, hvor nasjonens undergang avverges ukentlig og hvor vurderingen er at dette har ikke befolkningen godt av å vite noe om. En avgjørelse som uansett ville vært hårreisende, det er ikke øvrighetas oppgave å bestemme hva befolkningen har godt av å vite. Vi lever i Norge, ikke salig DDR. Jeg er helt med på å ha som en grunnholdning at myndighetene i Norge vil oss vel, men det er veldig langt derfra til å mene at de vet best så da er det ikke noe behov for å faktisk vite hva de driver med, langt mindre å stille kritiske spørsmål.

Så er det selvfølgelig umulig å kvantifisere hvor effektivt det mer grunnleggende forebyggende arbeidet er, men også der kunne nok både PST og befolkningen hatt godt av mer kunnskap om det blant allmuen. Sånn at vi vet at det faktisk gjøre noe, ut over å fortelle de utvalgte at terror ikke er bra og si seg fornøyd når de får til svar at det er de tilsnakkede helt enige i.

Selvsagt betyr det ikke nødvendigvis at det er godt nok. Men det er også ufattelig vanskelig for oss utenforstående å konkludere altfor mye med hvor lista ligger for det.

Nei, det har ikke noe med trusselnivået å gjøre, men trusselnivået ble nevnt av flere for å harselere med hvor dårlig jobb PST gjør.

Hvis befolkningen hadde fått vite alt PST undersøkte og holdt oppsikt med, hvilken forebyggende jobb de gjorde i ulike miljøer, samt hvilke konkrete angrep man visste at man hadde avverget, så tror jeg det hadde egnet seg til å skremme mye mer enn å berolige, ja. Men mest av alt tipper jeg man er mest restriktive mtp. taktiske hensyn. Dessuten - som sagt noen ganger nå - en del av det som blir avverget er ikke noe å nevne utad, for det er ikke noe man vet med sikkerhet at de har avverget.

Hvorfor du dar opp Jack Bauer og DDR i denne sammenhengen forstår jeg uansett ikke, selv om jeg forstår at det er en debatteknikk for å latterliggjøre.

Selvsagt bør kritiske spørsmål stilles, selvsagt bør ting evalueres til enhver tid, selvsagt er det aldri godt nok når det ender opp med at noen utfører terrorhandlinger. Men om jobben som utføres totalt sette er god eller dårlig, er fryktelig vanskelig å si. Det eneste jeg føler meg 100% sikker på, er at uansett hvor god jobb som utføres, så vil aldri alle angrep avverges.

Et par spørsmål tvinger seg uansett på:

1. Uansett hva trusselvurderingen av gjerningsmannen var i forkant, hvilke ting har PST mulighet til å gjøre?

2. Si at PST har oversikt over 50 personer som vet at har et potensiale for å utføre noe slikt, hvor vanskelig er det for noen å faktisk utføre terror hvis man absolutt ønsker det? Jeg tror de fleste personer i Norge hadde klart å gjøre det hvis de hadde planlagt det godt nok.

3. Hvis det er som du sier at befolkningen har godt av denne informasjonen av PST, hvorfor tror du det da er sånn at de ikke offentliggjør den?
Til punkt 2 kan man i utsatte arrangementer ha bilde og vane kjennskap til disse 50. Dersom noen av disse nærmer seg det man vil beskytte kan man avverge angrep. Rundt Pride i tidsrom og geografi burde det settes inn overvåkning.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»