NM Runde 3 Vålerenga - Bodø/Glimt.

Svar
AcsOnFire

NM Runde 3 Vålerenga - Bodø/Glimt.

Legg inn av AcsOnFire »

Den tredje NM-runden ble trukket i en direktesending på fotball.no torsdag kveld, og da ble det klart at Bodø/Glimt kommer på besøk til Intility Arena.

Kamptidspunktet og dato ble først klart fredag formiddag, og oppgjøret mot gultrøyene spilles onsdag 29. juni klokka 20.15.
Alle med sesongkort eller Østblokka+ kommer gratis inn, mens øvrige billetter koster kroner 150,- for voksen og 100,- for barn.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Sykt hype

Everenga

Legg inn av Everenga »

Ale skrev: lør jun 25, 2022 12:02 pm 1-3. Vålerenga skal ut av cupen.
Glem det. Startelver har Glimt som bankers så denne tar vi glatt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Åh faen

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Blir helt sikkert en jevn kamp, får se hvor sterke lag begge 2 starter med.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Jevnt og spennende.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

lsklars skrev: lør jun 25, 2022 5:01 pm Jevnt og spennende.
Som jeg skulle sagt det selv.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Kan gå begge veier det , håper det går Vålerenga sin vei...

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

JonSnow skrev: lør jun 25, 2022 3:23 pm Blir helt sikkert en jevn kamp, får se hvor sterke lag begge 2 starter med.
Burde jo bli toppa fra begge lag, gå ut i tredje runde er flaut...

Og Vålerenga hadde jo en enkel jobb mot Brumunddal, satser på at ikke blir hard motstand før kvarten.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Sjøeng får Vålerenga-debuten på onsdag:
Bilde
– Jeg er ikke langt unna nivået hans
20-åringen har til nå kun stått noen treningskamper for A-laget, og onsdag får Sjøeng testa seg mot de regjerende seriemesterne.
– Jeg har jobba for dette lenge, og føler meg klar for det. Så det er utrolig moro, smiler keeperen.

Mandag dro Kjetil Haug til Frankrike for å gjennomføre medisinsk test hos den nyopprykkede Ligue 1-klubben Toulouse.
Dermed har 24-åringen spilt sin siste VIF-kamp, og Sjøeng er mannen som foreløpig overtar plassen i buret mens klubben leter etter erstatter.

Bilde
Sist redigert av AcsOnFire den tir jun 28, 2022 10:16 am, redigert 1 gang totalt.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Bilde

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

0-4

Everenga

Legg inn av Everenga »

Artig med Sjøeng, håper han får litt mer hjelp av forsvaret enn tilfellet var mot Brummunddal.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Fin trekning for Fagermo. Presset blir ikke nevneverdig større av tap for Glimt. Moss eller Gjøvik-Lyn derimot.

boombis

Legg inn av boombis »

Slik som jeg ser det, er dette en åpen kamp.

Når lagene møttes på Aspmyra sist, så virket Vålerenga veldig "naive" i sin tilnærming. Skjønt, det samme kan man vel mene om Glimt og, hvor Plan B er å gjøre enda mer av Plan A...

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Dette er VIF-laget mot Bodø/Glimt. Kjartansson i kamptroppen igjen


Bilde


Magnus Sjøeng
Vegar Eggen Hedenstad - Jonatan Tollås Nation - Ivan Näsberg - Leonard Zuta
Henrik Bjørdal - Tobias Christensen - Petter Strand
Amor Layouni - Seedy Jatta - Osame Sahraoui.


Det tenkes spillere og strategi døgnet rundt på Valle.
Første nykommer får sin debut i kveld når Magnus Sjøeng entrer Vålerenga-buret for å stå der i sommer etter at Kjetil Haug tirsdag ble klar for Toulouse.
Sjøeng har stått for rekruttlaget i 2. divisjon.

I forrige uke ble det en nestenulykke mot Brumunddal der Aron Dønnum reddet avansementet med sine to scoringer på overtid.
Dønnums gjesteopptreden er over, men Vidar Örn Kjartansson er på vei tilbake, og sitter på benken mot Glimt.

– Vi har vært forsiktige med Vidar da han fikk problemer med den foten han hadde brudd i i fjor, sier Fagermo.

Men det er en evig runddans rundt spissrollen i VIF. Mot Odd var det Henrik Udahl som startet.
I cupkampen mot Brumunddal var det Jatta fra start, men Udahl kom inn og scoret Vålerengas første mål i 4–3 seieren.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

0-3

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

Er det slik at man må kjøpe billett på stadion som bortesupporter, eller er jeg dårlig til å lete på nett?

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Bjørka skrev: ons jun 29, 2022 11:03 am Er det slik at man må kjøpe billett på stadion som bortesupporter, eller er jeg dårlig til å lete på nett?
Enkeltbilletter selges her https://vif-fotball.ticketco.events/no/nb
eller på Sjappa som ligger i kjelleren på Intility Arena.
Sjappa kan også kontaktes på post@sjappa.net.

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

AcsOnFire skrev: ons jun 29, 2022 11:52 am
Bjørka skrev: ons jun 29, 2022 11:03 am Er det slik at man må kjøpe billett på stadion som bortesupporter, eller er jeg dårlig til å lete på nett?
Enkeltbilletter selges her https://vif-fotball.ticketco.events/no/nb
eller på Sjappa som ligger i kjelleren på Intility Arena.
Sjappa kan også kontaktes på post@sjappa.net.
Fant ikke bortesupport-billetter der, men fant etterpå en tweet fra Glimt om kampen, og derfra fant jeg link med kode (bglimt) som kunne brukes på den siden for å få opp flere billettyper. Men takk :)

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Skulle ikke forundre meg om nederlagsdømte VIF går videre.

Deila

Legg inn av Deila »

Daltrey skrev: ons jun 29, 2022 1:59 pm Skulle ikke forundre meg om nederlagsdømte VIF går videre.
Klarer vi å forsvare oss bra nok uten ball så er B/G en motstander som kan passe oss langt bedre enn lavtliggende lag. Problemet er bare om vi ikke henger sammen som i de siste kampene, og heller ikke kommer opp i presset. Da blir det stygt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Vi kommer helt sikkert til å ha ballen klart mest men vi er jo elendige i og rundt boksen så det blir vel fort et leit 0-1-tap her på kontring etter 80 spilte

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Deila skrev: ons jun 29, 2022 2:06 pm
Daltrey skrev: ons jun 29, 2022 1:59 pm Skulle ikke forundre meg om nederlagsdømte VIF går videre.
Klarer vi å forsvare oss bra nok uten ball så er B/G en motstander som kan passe oss langt bedre enn lavtliggende lag. Problemet er bare om vi ikke henger sammen som i de siste kampene, og heller ikke kommer opp i presset. Da blir det stygt.
Synd at vi har juniorspiller på topp som ikke klarer å holde på ballen, så vi kommer svært sjeldent til å komme til kontringene. Samtidig har vi trege backer som kommer til å trenge masse hjelp defensivt, så blir nok en 6-3-1 i store deler.

Deila

Legg inn av Deila »

HeskeyTime skrev: ons jun 29, 2022 2:39 pm
Deila skrev: ons jun 29, 2022 2:06 pm
Daltrey skrev: ons jun 29, 2022 1:59 pm Skulle ikke forundre meg om nederlagsdømte VIF går videre.
Klarer vi å forsvare oss bra nok uten ball så er B/G en motstander som kan passe oss langt bedre enn lavtliggende lag. Problemet er bare om vi ikke henger sammen som i de siste kampene, og heller ikke kommer opp i presset. Da blir det stygt.
Synd at vi har juniorspiller på topp som ikke klarer å holde på ballen, så vi kommer svært sjeldent til å komme til kontringene. Samtidig har vi trege backer som kommer til å trenge masse hjelp defensivt, så blir nok en 6-3-1 i store deler.
Jatta på topp er det som provoserer meg aller mest med Fagermo.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Deila skrev: ons jun 29, 2022 2:41 pm
HeskeyTime skrev: ons jun 29, 2022 2:39 pm
Deila skrev: ons jun 29, 2022 2:06 pm

Klarer vi å forsvare oss bra nok uten ball så er B/G en motstander som kan passe oss langt bedre enn lavtliggende lag. Problemet er bare om vi ikke henger sammen som i de siste kampene, og heller ikke kommer opp i presset. Da blir det stygt.
Synd at vi har juniorspiller på topp som ikke klarer å holde på ballen, så vi kommer svært sjeldent til å komme til kontringene. Samtidig har vi trege backer som kommer til å trenge masse hjelp defensivt, så blir nok en 6-3-1 i store deler.
Jatta på topp er det som provoserer meg aller mest med Fagermo.
Nå skal jeg ikke hate for mye på unggutter, men Jatta har aldri vist noe som tilsvarer proffnivå for oss. Ser ut som en typisk junior som må få flere sesonger på andrelaget og på utlån.

Deila

Legg inn av Deila »

HeskeyTime skrev: ons jun 29, 2022 2:43 pm
Deila skrev: ons jun 29, 2022 2:41 pm
HeskeyTime skrev: ons jun 29, 2022 2:39 pm

Synd at vi har juniorspiller på topp som ikke klarer å holde på ballen, så vi kommer svært sjeldent til å komme til kontringene. Samtidig har vi trege backer som kommer til å trenge masse hjelp defensivt, så blir nok en 6-3-1 i store deler.
Jatta på topp er det som provoserer meg aller mest med Fagermo.
Nå skal jeg ikke hate for mye på unggutter, men Jatta har aldri vist noe som tilsvarer proffnivå for oss. Ser ut som en typisk junior som må få flere sesonger på andrelaget og på utlån.
I tillegg så er han ingen spiss. Han er kantspiller. At Fagermo starter han gang på gang som midtspiss er helt utrolig.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jeg liker Jatta. Han var god på Aspmyra i fjor. Fløt over kunstgresset da. Men virker som han har en del å gå på for å bli fullblods seniorspiller på valg og stabilitet.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Deila skrev: ons jun 29, 2022 2:46 pm
HeskeyTime skrev: ons jun 29, 2022 2:43 pm
Deila skrev: ons jun 29, 2022 2:41 pm

Jatta på topp er det som provoserer meg aller mest med Fagermo.
Nå skal jeg ikke hate for mye på unggutter, men Jatta har aldri vist noe som tilsvarer proffnivå for oss. Ser ut som en typisk junior som må få flere sesonger på andrelaget og på utlån.
I tillegg så er han ingen spiss. Han er kantspiller. At Fagermo starter han gang på gang som midtspiss er helt utrolig.
Skal også sies at vi bruker spissene elendig i systemet vårt. Backer sleiker linja, kantene sleiker linja og indreløperne skal komme i kanalen mellom dem og spissene. Veldig få vinkler og alternativer, som gjør balltempo umulig å få, mens spissene blir fullstendig isolert mot to stoppere i boks, som kun trenger å bry seg om spissene våre. Vi tør ikke å kontre, og velger heller å spille denne formen for etablert, forutsigbart angrep.

dzk

Legg inn av dzk »

HeskeyTime skrev: ons jun 29, 2022 2:55 pm
Deila skrev: ons jun 29, 2022 2:46 pm
HeskeyTime skrev: ons jun 29, 2022 2:43 pm

Nå skal jeg ikke hate for mye på unggutter, men Jatta har aldri vist noe som tilsvarer proffnivå for oss. Ser ut som en typisk junior som må få flere sesonger på andrelaget og på utlån.
I tillegg så er han ingen spiss. Han er kantspiller. At Fagermo starter han gang på gang som midtspiss er helt utrolig.
Vi tør ikke å kontre, og velger heller å spille denne formen for etablert, forutsigbart angrep.
Vi kontret en del mot Odd sist da. Men det er sjeldent vi får middels / dårlige lag på besøk som faktisk er dumme nok til å gi oss de rommene. De lagene som gir oss de rommene er som regel de vi sliter mest med å ta ballen fra..

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»