Fantasy Premier League 2021-22

Svar
Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Re: Fantasy Premier League 2021-22

Legg inn av k9b »

Yesil skrev: man jun 13, 2022 8:30 am Med Nunez og Haaland inn, kan man kanskje, litt avhengig av pris, endelig ha en perfekt trio fra både Liverpool og City, med 1 mann i hver lagdel.

TAA - Diaz - Nunez
Cancelo - Foden - Haaland

Om råd, kan man bytte en av de på midten til Salah/KdB.
Konservativt pris-estimat gir 55,5 på 6 spillere. Gitt at du bruker det minste mulige på benken (16,5) noe som neppe er hensiktsmessig så står du igjen med 28M til å fylle 5 plasser med. Hvis vi sier 4.5 keeper, så er vi på 24.5 til 4 plasser. Det må være 2 spisser, 2 midtbanespillere og 1 forsvarsspiller. (minimumsverdi på benken gir 2 forsvarsspillere der). Det går, men du er voldsomt utsatt for rotasjon med den benken, i tillegg til at du er prisgitt å treffe på 6M spillerne dine.

Jeg tror jeg ville ofret Diaz & Foden her. Ser det er mye prat om å legge pengene i forsvaret neste sesong. Noe sånt som TAA, Cancelo, James/Chilwell, Digne/Cash kan være veldig spillbart, og gi mer penger å bruke på premiums på midtbanen / angrepet.

Likevel er det neppe budsjett til å gå 3 premiums, så man må velge 2 av Salah, Son, KdB, Haaland, Kane, Nunez mest sannsynlig.

guru

Legg inn av guru »

Tabbet PL seg ut her og avslørte hvem City møter i 1. runde? Haaland mot Bournemouth burde vel passe bra.....

Bilde

guru

Legg inn av guru »

Terminlisten er ute. Ben Crellin er på jobb. Snart på tide med tråd kanskje....🙂


K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: tor jun 16, 2022 10:15 am Terminlisten er ute. Ben Crellin er på jobb. Snart på tide med tråd kanskje....🙂

Noen som har laget en ny tråd?

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

K-Torget skrev: man jun 20, 2022 10:48 pm
guru skrev: tor jun 16, 2022 10:15 am Terminlisten er ute. Ben Crellin er på jobb. Snart på tide med tråd kanskje....🙂

Noen som har laget en ny tråd?
Pleier vanligvis å vente med det til spillet er ute.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Kommer prisene før juli er over? Gleder meg til å åpne spillet og sette Cap på Haaland

guru

Legg inn av guru »

EspenLie skrev: tir jun 21, 2022 12:40 am Kommer prisene før juli er over? Gleder meg til å åpne spillet og sette Cap på Haaland
GW 1 er 5. august. Spillet lanseres normalt minst 1 måned før, så jeg tipper vi får en lansering av spillet innen 14 dager. Jeg antar de første prisdryppene er like rundt hjørnet.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Kærlighed skrev: man jun 20, 2022 11:43 pm
K-Torget skrev: man jun 20, 2022 10:48 pm
guru skrev: tor jun 16, 2022 10:15 am Terminlisten er ute. Ben Crellin er på jobb. Snart på tide med tråd kanskje....🙂

Noen som har laget en ny tråd?
Pleier vanligvis å vente med det til spillet er ute.
Høres fornuftig ut! :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Ale skrev: man jun 20, 2022 11:44 pm Vi kan lage en ny tråd 1. juli.
Støtter denne.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2504

Legg inn av BrannLFC »

Noen prisdrypp har kommet. Robertson 7, Kulusevski 8

Spillet lanseres i juli, uten at det sier oss så mye...

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2504

Legg inn av BrannLFC »

Beklager, det var ikke prisdrypp, men antagelser fra solide Holly Shand på twitter

Yesil

Legg inn av Yesil »

Liverpool har signert 15-åringen Trent Kone-Doherty. Bør bli en grei FPL-spiller det...

eppaen

Legg inn av eppaen »

Høres ut som en world-beater :)

guru

Legg inn av guru »

Har vært noen spekulasjoner om Salah og/eller Son ville bli klassifisert som midtbane eller spiss i år. FPL bekrefter nå at de blir midtbane. Som de fleste tross alt har forventet. Jeg har mer troa på at Jota blir klassifisert som spiss.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Syns det kunne vært spennende å flyttet frem Son og Salah frem som angripere for å riste litt i strukturen.

Yesil

Legg inn av Yesil »

eppaen skrev: tir jun 28, 2022 11:27 am Syns det kunne vært spennende å flyttet frem Son og Salah frem som angripere for å riste litt i strukturen.
Da blir det jo mangel på premium midtbanespillere. KdB på alle mann.

Nunez og Haaland, samt Ronaldo til rundt 10,5 løser sannsynligvis det "problemet". Før/i starten av forrige sesong var jo det store spørsmålet hvordan man skulle løse Kane, Ronaldo og Lukaku.

guru

Legg inn av guru »

Yesil skrev: tir jun 28, 2022 12:03 pm
eppaen skrev: tir jun 28, 2022 11:27 am Syns det kunne vært spennende å flyttet frem Son og Salah frem som angripere for å riste litt i strukturen.
Da blir det jo mangel på premium midtbanespillere. KdB på alle mann.

Nunez og Haaland, samt Ronaldo til rundt 10,5 løser sannsynligvis det "problemet". Før/i starten av forrige sesong var jo det store spørsmålet hvordan man skulle løse Kane, Ronaldo og Lukaku.
Ikke glem Vardy :)
Tror også sjansene er store for at Jota blir spiss.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Jota og Havertz blir spisser. Og kanskje Zaha ? Ellers må man bare håpe på at gjengen i FPL towers er tøffe nok til å prise høyt.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

KimBlund skrev: tir jun 28, 2022 6:52 pm Jota og Havertz blir spisser. Og kanskje Zaha ? Ellers må man bare håpe på at gjengen i FPL towers er tøffe nok til å prise høyt.
Enig. Salah til 15, KdB til 15, Son til 14 Trent og Cancelo til 11. Hadde vært det beste om de kunne priset spillerne slikt.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Knaxern skrev: tir jun 28, 2022 6:57 pm
KimBlund skrev: tir jun 28, 2022 6:52 pm Jota og Havertz blir spisser. Og kanskje Zaha ? Ellers må man bare håpe på at gjengen i FPL towers er tøffe nok til å prise høyt.
Enig. Salah til 15, KdB til 15, Son til 14 Trent og Cancelo til 11. Hadde vært det beste om de kunne priset spillerne slikt.
Hvor gøy er det å måtte bortpriotere alle de beste?

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

eppaen skrev: tir jun 28, 2022 7:48 pm
Knaxern skrev: tir jun 28, 2022 6:57 pm
KimBlund skrev: tir jun 28, 2022 6:52 pm Jota og Havertz blir spisser. Og kanskje Zaha ? Ellers må man bare håpe på at gjengen i FPL towers er tøffe nok til å prise høyt.
Enig. Salah til 15, KdB til 15, Son til 14 Trent og Cancelo til 11. Hadde vært det beste om de kunne priset spillerne slikt.
Hvor gøy er det å måtte bortpriotere alle de beste?
To-tre premiums kunne man fått råd til. Hadde vært mer gøy slikt, hadde gitt langt flere forskjellige lag hos folk, og de fleste hadde vært konkurransedyktig.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Veldig usikker på den altså. Frykter bingo-delen av spillet hadde blitt enda større. Mange færre kapteinsmuligheter er vel også en greie. Det som egentlig har manglet i spillet er gode nok folk i 8.0 - 10.0 segmentet. Eller roter jeg nå?

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Knaxern skrev: tir jun 28, 2022 6:57 pm
KimBlund skrev: tir jun 28, 2022 6:52 pm Jota og Havertz blir spisser. Og kanskje Zaha ? Ellers må man bare håpe på at gjengen i FPL towers er tøffe nok til å prise høyt.
Enig. Salah til 15, KdB til 15, Son til 14 Trent og Cancelo til 11. Hadde vært det beste om de kunne priset spillerne slikt.
Salah og KDB til 15, og Son til 14, ender bare opp med at alle sitter med Salah. Og kun Salah. Personlig håper jeg på Salah til 14, og Son og KdB til 11,5. Det vil tvinge folk til å ta noen tøffe avgjørelser. Da deler template seg i mye større grad. Samme med Kane og Haaland. Alle på twitter har Haaland på lagene sine for øyeblikket. Håper Haaland er minst en million dyrere, slik at flere tør å ta sjansen på Kane i stedet for Haaland.

Robin

Legg inn av Robin »

Skal ikke prise ut for mange dyre slik at man knapt får tak i noen. Skal prises slik at man må inngå kompromisser for å evt. få flere inn.

Det mest spennende for min del blir hvor tøft de tør å prise TAA/Robbo/Chilwell/James/Cancelo. Stort sett kontroll på premium-prisene på midt og angrep. Bakover de har "feilet" litt de siste årene med bla. Pool-forsvarere altfor billig. 200p-kaliber spillere må prises deretter.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Knaxern skrev: tir jun 28, 2022 6:57 pm
KimBlund skrev: tir jun 28, 2022 6:52 pm Jota og Havertz blir spisser. Og kanskje Zaha ? Ellers må man bare håpe på at gjengen i FPL towers er tøffe nok til å prise høyt.
Enig. Salah til 15, KdB til 15, Son til 14 Trent og Cancelo til 11. Hadde vært det beste om de kunne priset spillerne slikt.
Veldig enig, men sjansen for slike priser er vel minimale..?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Robin skrev: tir jun 28, 2022 9:27 pm Skal ikke prise ut for mange dyre slik at man knapt får tak i noen. Skal prises slik at man må inngå kompromisser for å evt. få flere inn.

Det mest spennende for min del blir hvor tøft de tør å prise TAA/Robbo/Chilwell/James/Cancelo. Stort sett kontroll på premium-prisene på midt og angrep. Bakover de har "feilet" litt de siste årene med bla. Pool-forsvarere altfor billig. 200p-kaliber spillere må prises deretter.
Gode poeng.

guru

Legg inn av guru »

Kærlighed skrev: tir jun 28, 2022 8:31 pm Salah og KDB til 15, og Son til 14, ender bare opp med at alle sitter med Salah. Og kun Salah. Personlig håper jeg på Salah til 14, og Son og KdB til 11,5. Det vil tvinge folk til å ta noen tøffe avgjørelser. Da deler template seg i mye større grad. Samme med Kane og Haaland. Alle på twitter har Haaland på lagene sine for øyeblikket. Håper Haaland er minst en million dyrere, slik at flere tør å ta sjansen på Kane i stedet for Haaland.
Salah 15 og Son 14 skjer ikke. Derimot håper jeg virkelig at Salah blir 14M og Son 12M. Son er en av de beste spillerne i ligaen og ble toppscorer i fjor. Ingen som helst grunn til at han skal være lavere enn 12M. Alt under 12M for Son er et kupp spør du meg. SÅ god er han faktisk, og han blir ikke dårligere nå når Conte har fått Spurs i gang.

Jeg er 99% sikker på at TAA blir 8,0M, noe som er helt riktig priset. Kunne til og med forsvart 8,5 for han. Robertson og Cancelo kommer nok ganske sikkert inn på 7,5M.

Det er ikke vanlig at nye spillere i PL blir priset like høyt som etablerte premiums, men jeg tror det blir annerledes for Haaland. Han er et generasjonstalent, og skal spille for et lag som produserer helt enorme mengder sjanser. Jeg tipper 12M, men blir ikke overrasket om han ender opp på 12,5M. Ser at noen tipper 11,5 og til og med 11, det vil i såfall bety at ALLE vil ha han på sitt lag. Tror ikke FPL har noe annet valg enn å prise Haaland skyhøyt. De kan ikke gamble på at han får en treg start, selv om det ikke er så usannsynlig. Skulle han eksplodere fra start og ha umiddelbar suksess, er han kapabael til å score 25-30 mål i sin første sesong.

Mine tips:
Salah: 13,5M
Son: 12,0M
Kdb: 12,0M
TAA: 8,0M
Robertson: 7,5M
Cancelo: 7,5M
Haaland: 12M

Yesil

Legg inn av Yesil »

guru skrev: ons jun 29, 2022 7:30 am
Kærlighed skrev: tir jun 28, 2022 8:31 pm Salah og KDB til 15, og Son til 14, ender bare opp med at alle sitter med Salah. Og kun Salah. Personlig håper jeg på Salah til 14, og Son og KdB til 11,5. Det vil tvinge folk til å ta noen tøffe avgjørelser. Da deler template seg i mye større grad. Samme med Kane og Haaland. Alle på twitter har Haaland på lagene sine for øyeblikket. Håper Haaland er minst en million dyrere, slik at flere tør å ta sjansen på Kane i stedet for Haaland.
Salah 15 og Son 14 skjer ikke. Derimot håper jeg virkelig at Salah blir 14M og Son 12M. Son er en av de beste spillerne i ligaen og ble toppscorer i fjor. Ingen som helst grunn til at han skal være lavere enn 12M. Alt under 12M for Son er et kupp spør du meg. SÅ god er han faktisk, og han blir ikke dårligere nå når Conte har fått Spurs i gang.

Jeg er 99% sikker på at TAA blir 8,0M, noe som er helt riktig priset. Kunne til og med forsvart 8,5 for han. Robertson og Cancelo kommer nok ganske sikkert inn på 7,5M.

Det er ikke vanlig at nye spillere i PL blir priset like høyt som etablerte premiums, men jeg tror det blir annerledes for Haaland. Han er et generasjonstalent, og skal spille for et lag som produserer helt enorme mengder sjanser. Jeg tipper 12M, men blir ikke overrasket om han ender opp på 12,5M. Ser at noen tipper 11,5 og til og med 11, det vil i såfall bety at ALLE vil ha han på sitt lag. Tror ikke FPL har noe annet valg enn å prise Haaland skyhøyt. De kan ikke gamble på at han får en treg start, selv om det ikke er så usannsynlig. Skulle han eksplodere fra start og ha umiddelbar suksess, er han kapabael til å score 25-30 mål i sin første sesong.

Mine tips:
Salah: 13,5M
Son: 12,0M
Kdb: 12,0M
TAA: 8,0M
Robertson: 7,5M
Cancelo: 7,5M
Haaland: 12M
Tror fort han blir priset så høyt jeg også, men det er mange faresignaler ved den overgangen også.
1. Man City skal enten spille veldig annerledes enn de har gjort, eller så skal Haaland spille veldig annerledes enn han har gjort. Det er ingen automatikk i at begge parter nyter godt av det.
2. Haaland skal nå, for første gang i karrieren, møte lag som legger seg svært dypt omtrent i hver eneste kamp. Det vil bli lite bakrom, og selv om han har en enorm toppfart så har han ikke helt den eletriske akslerasjonen som f.eks Salah og Sterling har.
3. En liten forlengelse av forrige punkt er at Bundesliga har rykte på seg for å være en "enkel" liga å score mål i. Nå har riktignok Haaland scoret mye mål i CL også, men der har Dortmund også i stor grad fått spille på kontringer med mye rom. I Premier League vil han møte lag som er langt vanskeligere å bryte ned.
4. Tempoet og belastningen blir en helt annen i Premier League enn i Bundesliga. Takler den tilsynelatende skjøre kroppen både å tilpasse seg tempomessig og holde seg skadefri?

Jeg blir på ingen måte overrasket om Haaland mestrer alle disse utfordringene fra dag 1, men jeg synes det er faresignaler her som kan bli problematisk for både han og Man City. Litt som Lukaku som så helt gull ut i Inter og som de fleste var sikker på at ville bli helt scoringsbonansa i Chelsea. Eller et annet eksempel, som kanskje er litt mer relevant, Zlatan da han skulle forsøke å spille Pep-fotball. Der var det jo også ganske bred enighet om at det ville bli helt sinnsyke greier.

Prises nok uansett til rundt 12 på FPL, og med det programmet fra start så er han nok med på mitt lag til den prisen. Jeg skulle dog ønske at Man City hadde et litt tøffere program, slik at jeg turte å gå for den løsningen som ikke alle andre går for.

Jeg kan forøvrig ikke tenke meg at Salah blir 1,5 millioner dyrere enn nestemann i spillet, mens jeg håper Trent kommer til 8,5 og at så mange som mulig styrer unna.

guru

Legg inn av guru »

Yesil skrev: ons jun 29, 2022 9:01 am Tror fort han blir priset så høyt jeg også, men det er mange faresignaler ved den overgangen også.
1. Man City skal enten spille veldig annerledes enn de har gjort, eller så skal Haaland spille veldig annerledes enn han har gjort. Det er ingen automatikk i at begge parter nyter godt av det.
2. Haaland skal nå, for første gang i karrieren, møte lag som legger seg svært dypt omtrent i hver eneste kamp. Det vil bli lite bakrom, og selv om han har en enorm toppfart så har han ikke helt den eletriske akslerasjonen som f.eks Salah og Sterling har.
3. En liten forlengelse av forrige punkt er at Bundesliga har rykte på seg for å være en "enkel" liga å score mål i. Nå har riktignok Haaland scoret mye mål i CL også, men der har Dortmund også i stor grad fått spille på kontringer med mye rom. I Premier League vil han møte lag som er langt vanskeligere å bryte ned.
4. Tempoet og belastningen blir en helt annen i Premier League enn i Bundesliga. Takler den tilsynelatende skjøre kroppen både å tilpasse seg tempomessig og holde seg skadefri?

Jeg blir på ingen måte overrasket om Haaland mestrer alle disse utfordringene fra dag 1, men jeg synes det er faresignaler her som kan bli problematisk for både han og Man City. Litt som Lukaku som så helt gull ut i Inter og som de fleste var sikker på at ville bli helt scoringsbonansa i Chelsea. Eller et annet eksempel, som kanskje er litt mer relevant, Zlatan da han skulle forsøke å spille Pep-fotball. Der var det jo også ganske bred enighet om at det ville bli helt sinnsyke greier.

Prises nok uansett til rundt 12 på FPL, og med det programmet fra start så er han nok med på mitt lag til den prisen. Jeg skulle dog ønske at Man City hadde et litt tøffere program, slik at jeg turte å gå for den løsningen som ikke alle andre går for.

Jeg kan forøvrig ikke tenke meg at Salah blir 1,5 millioner dyrere enn nestemann i spillet, mens jeg håper Trent kommer til 8,5 og at så mange som mulig styrer unna.
Det viktigste er at spillerne må prises slik at det blir helt umulig å sitte med f.eks. Salah, Trent, Son og Haaland uten at dette går utover resten av troppen. Skal man ha Salah, Son, Trent + enda en premium, så skal man finne seg i å ha en steindød benk + et par plasser med ræva spillere. De siste sesongene har Sons kraftige underprising ført til at man lett kunne sitte med Salah, Son, Trent, og fortsatt ha meget solide spillere på laget i midtsjiktet. Derfor mener jeg Son MÅ koste 12M, og Salah minst 13M, helst 13.5. Da blir man tvunget til å ta valg, og man får mindre like lag.

guru

Legg inn av guru »

Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»