Fantasy Premier League 2021-22

Svar
Robin

Re: Fantasy Premier League 2021-22

Legg inn av Robin »

Yesil skrev: tir jul 27, 2021 6:13 pm
Robin skrev: tir jul 27, 2021 5:55 pm
Lew_Ashby skrev: tir jul 27, 2021 5:17 pm

Har absolutt sett på Bachman, som også har et ok program i starten. Uten sammenligning for øvrig så brant jeg meg litt på Johnstone i fjor, men Watford er tilsynelatende langt, langt bedre defensivt enn det West Brom var da de startet PL-sesongen 20/21.

Her argumenteres det godt for Bachmann med de samme momenter som dere påpeker.

Argumentasjonen for Bachmann kan vel forresten tale for at Femenia også er et fint 4,5-alternativ bakerst?
Gode poenger av begge! Absolutt et reellt alternativ til Sanchez. Selv om spanjolen nok er et sikrere kort. Ikke så høyt tak på Sanchez så det ut til i fjor dog.

Liker laget ditt f.ø. Bytter du keepere så har du f.eks. Buendia inn for Mbuemo. Ikke veldig spennende segment, men 6,5-spot er nok lettere å manøvrere seg vekk fra om spilleren ikke leverer. Tror kanskje jeg foretrekker Digne fremfor Chilwell fra start. Tror Chilwell blir et skikkelig prospekt i år riktig nok. 3 x 7,5 på topp gir også god mobilitet. Vanskelig å hentet frem den siste millionen til Cavani. Som jeg har troen på med bra minutter.
Var inne på tanken om Cavani selv, men fyren blir 35 i løpet av sesongen og Man Utd har bra med alternativer der med både Martial, Rashford og Greenwood. Jeg tror Cavani blir benket alt for ofte til at det lønner seg å ha han på laget i mer enn korte perioder der ting evt. ser mer sikkert ut.
20 startede kamper er rekorden hans de siste 3 sesongene. Det avgjlr det hele for min del.
Jeg er enig i at det er noen faresignaler man skal være obs på. Men Cavani er førstevalg, det er helt sikkert. MG og Rash kan absolutt figurere på topp, men ikke av de særlig foretrukne. Rash ute i 2-3 måneder.
Det fine med Cavani fra start av sesongen er mindre belastning. Så gjenstår det å se hvordan fysikken hans holder. Inngangen til denne sesongen er mye bedre for ham. Slet med Covid inn mot forrige sesong og tok lang tid før fitnessen var på plass. Underpriset hvis man får tilstrekkelig minutter av ham, det som gjør han spennende for min del. Heldigvis god tid frem til frist å få mer info.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Robin skrev: tir jul 27, 2021 11:02 pm
Yesil skrev: tir jul 27, 2021 6:13 pm
Robin skrev: tir jul 27, 2021 5:55 pm

Gode poenger av begge! Absolutt et reellt alternativ til Sanchez. Selv om spanjolen nok er et sikrere kort. Ikke så høyt tak på Sanchez så det ut til i fjor dog.

Liker laget ditt f.ø. Bytter du keepere så har du f.eks. Buendia inn for Mbuemo. Ikke veldig spennende segment, men 6,5-spot er nok lettere å manøvrere seg vekk fra om spilleren ikke leverer. Tror kanskje jeg foretrekker Digne fremfor Chilwell fra start. Tror Chilwell blir et skikkelig prospekt i år riktig nok. 3 x 7,5 på topp gir også god mobilitet. Vanskelig å hentet frem den siste millionen til Cavani. Som jeg har troen på med bra minutter.
Var inne på tanken om Cavani selv, men fyren blir 35 i løpet av sesongen og Man Utd har bra med alternativer der med både Martial, Rashford og Greenwood. Jeg tror Cavani blir benket alt for ofte til at det lønner seg å ha han på laget i mer enn korte perioder der ting evt. ser mer sikkert ut.
20 startede kamper er rekorden hans de siste 3 sesongene. Det avgjlr det hele for min del.
Jeg er enig i at det er noen faresignaler man skal være obs på. Men Cavani er førstevalg, det er helt sikkert. MG og Rash kan absolutt figurere på topp, men ikke av de særlig foretrukne. Rash ute i 2-3 måneder.
Det fine med Cavani fra start av sesongen er mindre belastning. Så gjenstår det å se hvordan fysikken hans holder. Inngangen til denne sesongen er mye bedre for ham. Slet med Covid inn mot forrige sesong og tok lang tid før fitnessen var på plass. Underpriset hvis man får tilstrekkelig minutter av ham, det som gjør han spennende for min del. Heldigvis god tid frem til frist å få mer info.
Enig i det du skriver, men for min del blir det for Aguero20/21-aktig å ta med Cavani på 34 år med en skadehistorikk som tilsier 5-6 avbrudd i løpet av sesongen. Det er et høyt tak, men sannsynligheten for at han enten skader seg eller hviles for å unngå skader er alt for stor for min smak. Har også deltatt i Copa i sommer, så han har mindre hvile enn de aller fleste (alle?) andre spisser til den prisen og lavere.
Men som du sier, om alt klaffer og han holder en lengre rekke uten hverken skade eller behov for hvile for å unngå skader, så kan han være gull. Sesongstarten er jo såpass fin at 3x Man Utd kan være aktuelt, og da kan han være en fin 3.mann.Lett å bytte ned i det minste, dersom det viser seg at han plutselig blir ute.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Har man en FD-Liga ?

Vet dere kjørte VGD liga men den er vel fucked nå?

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Screenshot_20210728-140144_Chrome.jpg

bj1

Legg inn av bj1 »

Laffano16 skrev: ons jul 28, 2021 1:48 pm Har man en FD-Liga ?

Vet dere kjørte VGD liga men den er vel fucked nå?
VGD-ligaen lever vel sitt eget liv uavhengig av VGDs død inne på FPL.
Men stemmer absolutt for noen egne FD-ligaer.
Både standardliga og kanskje også en H2H.
Blir borte resten av kvelden, men hvis ingen har tatt tak i det til i morgen kan jeg forsøke en innsats :)

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

bj1 skrev: ons jul 28, 2021 3:13 pm
Laffano16 skrev: ons jul 28, 2021 1:48 pm Har man en FD-Liga ?

Vet dere kjørte VGD liga men den er vel fucked nå?
VGD-ligaen lever vel sitt eget liv uavhengig av VGDs død inne på FPL.
Men stemmer absolutt for noen egne FD-ligaer.
Både standardliga og kanskje også en H2H.
Blir borte resten av kvelden, men hvis ingen har tatt tak i det til i morgen kan jeg forsøke en innsats :)
Jeg henger meg gjerne på om du får tid til å lage en liten liga!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Laffano16 skrev: ons jul 28, 2021 2:06 pm Screenshot_20210728-140144_Chrome.jpg
Du tenker 4-3-3 eller kommer du til å bruke en av Luiz/Rupp på midtbanen? Nå er det jo ingen fasit her, og jeg er alltid fan av å kjøre diff (noe som gjør at jeg nesten aldri gjør det veldig bra...). Men å kjøre uten både Salah og Bruno, som begge har flott åpninger på sesongen og skal være rimelig uthvilt til seriestart, kan gjøre at du faller fra allerede fra starten av. Personlig hadde jeg nok forsøkt å finne plass til en av dem v siden av KdB framfor 2 halvdyre midtbanespillere. Men både Havertz og Sancho er jo spennende, og om Salah og Bruno starter rolig vil du jo fort kunne få en kjempestart.

Hadde nok heller ikke turt å stå uten både TAA og Robertson. Rodrigo ser jeg også på, men det er jo langt fra sikkert at han faktisk starter. Da er 6,5 litt mye å bruke på en spiss emm. Synes også du har lagt altfor mye igjen på keeperplass. De fleste analyser viser vel at det sjeldent lønner seg å bruke mer enn maks 9,0 til sammen på to keepere. Hverken Stones, James eller Rodrigo er sikret startplass til serieåpningen - det blir kanskje litt mye usikkerhet?

Generelt ville jeg kanskje ventet litt og se hvilke Chelsea-spillere jeg bruker. Man har Superligafinale mot Villarreal 3 dager før CP-kampen, og selv om jeg ikke nødvendigvis tror at man hviler Rudi, James og Havertz til seriestarten, så ville jeg i hvert fall holdt et øye med situasjonen.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Lew_Ashby skrev: ons jul 28, 2021 3:35 pm
Laffano16 skrev: ons jul 28, 2021 2:06 pm Screenshot_20210728-140144_Chrome.jpg
Du tenker 4-3-3 eller kommer du til å bruke en av Luiz/Rupp på midtbanen? Nå er det jo ingen fasit her, og jeg er alltid fan av å kjøre diff (noe som gjør at jeg nesten aldri gjør det veldig bra...). Men å kjøre uten både Salah og Bruno, som begge har flott åpninger på sesongen og skal være rimelig uthvilt til seriestart, kan gjøre at du faller fra allerede fra starten av. Personlig hadde jeg nok forsøkt å finne plass til en av dem v siden av KdB framfor 2 halvdyre midtbanespillere. Men både Havertz og Sancho er jo spennende, og om Salah og Bruno starter rolig vil du jo fort kunne få en kjempestart.

Hadde nok heller ikke turt å stå uten både TAA og Robertson. Rodrigo ser jeg også på, men det er jo langt fra sikkert at han faktisk starter. Da er 6,5 litt mye å bruke på en spiss emm. Synes også du har lagt altfor mye igjen på keeperplass. De fleste analyser viser vel at det sjeldent lønner seg å bruke mer enn maks 9,0 til sammen på to keepere. Hverken Stones, James eller Rodrigo er sikret startplass til serieåpningen - det blir kanskje litt mye usikkerhet?

Generelt ville jeg kanskje ventet litt og se hvilke Chelsea-spillere jeg bruker. Man har Superligafinale mot Villarreal 3 dager før CP-kampen, og selv om jeg ikke nødvendigvis tror at man hviler Rudi, James og Havertz til seriestarten, så ville jeg i hvert fall holdt et øye med situasjonen.
Tenker en 433 ja men er jo bare et utkast kommer nok med andre forslag etterhvert er jo flere gode spillere på markede månse hvor jeg kan spare pengene først

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Etter en krise dårlig sesong sist, der jeg ikke var aktiv på Vgd eller lignende, satser jeg på at ekspertisen her skal gi meg en liten piff.

Laget enn så lenge er slikt.

Sanchez
Coufal - Digne - Trent
Salah - Bruno (c) - Sarr - Buendia
Cavani - Watkins - Antonio

Fofana, Gilmour, Williams og Foster på benk. Nada cash itb. Innspill?

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Fikset liga for oss på fridiskusjon.no nå :)

https://fantasy.premierleague.com/leagu ... oin/ij3v34

Kode: ij3v34

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Lezah skrev: lør jul 17, 2021 9:15 pm Nå er det igjen.

Fins det gode spissalternativer i årets sesong?
Lezah, kan du redigere åpningsinnlegget så du får med ligakode og auto-join link? Se innlegg over.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

HeskeyTime skrev: ons jul 28, 2021 4:48 pm Fikset liga for oss på fridiskusjon.no nå :)

https://fantasy.premierleague.com/leagu ... oin/ij3v34

Kode: ij3v34
Herlig, joina!

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Kanskje noen som ikke er utestengt fra VGD, kan skrive koden der inne (ser det er et tema om det). Om ligaen heter fridiskusjon, vil jo gi et lite hint også om hvor vi er.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Astonstian skrev: ons jul 28, 2021 5:14 pm Kanskje noen som ikke er utestengt fra VGD, kan skrive koden der inne (ser det er et tema om det). Om ligaen heter fridiskusjon, vil jo gi et lite hint også om hvor vi er.
God idé.

Hvem er det som administrerer VGD-ligaen? Mulig at flere oppdager forumet dersom navnet på gruppen endres fra "VGD (...)" til "Fridiskusjon.no Classic League" eller noe tilsvarende.

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

Deilig at det nærmer seg sakte, men sikkert!

Sitter med disse skallene foreløpig;

Sanchez
Coufal - TAA - Digne
Salah - Bruno - Raphinha - Buendia
DCL - Watkins - Toney

Steele; Brownhill, Ayling, Hoever
0.5 ITB

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Astonstian skrev: ons jul 28, 2021 5:14 pm Kanskje noen som ikke er utestengt fra VGD, kan skrive koden der inne (ser det er et tema om det). Om ligaen heter fridiskusjon, vil jo gi et lite hint også om hvor vi er.
Haha. Robins har fikset. Elsker det!

Robin

Legg inn av Robin »

Hehe, var jo et fenomenalt forslag! Vurderte å si noe om liganavnet, men skal være halvveis i svime for å ikke plukke det opp.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Robin skrev: ons jul 28, 2021 5:32 pm Hehe, var jo et fenomenalt forslag! Vurderte å si noe om liganavnet, men skal være halvveis i svime for å ikke plukke det opp.
Det er faktisk en reell sjanse for at du blir utestengt for å ha postet den lenken der.

Astonstian

Legg inn av Astonstian »

Robin skrev: ons jul 28, 2021 5:32 pm Hehe, var jo et fenomenalt forslag! Vurderte å si noe om liganavnet, men skal være halvveis i svime for å ikke plukke det opp.
Nydelig! :D

Robin

Legg inn av Robin »

Lew_Ashby skrev: ons jul 28, 2021 5:34 pm
Robin skrev: ons jul 28, 2021 5:32 pm Hehe, var jo et fenomenalt forslag! Vurderte å si noe om liganavnet, men skal være halvveis i svime for å ikke plukke det opp.
Det er faktisk en reell sjanse for at du blir utestengt for å ha postet den lenken der.
Ikke at det gjør noe, det skipet ser ut til å ha seilt. Derimot så er det ekstremt om det innlegget fjernes, men de demokratisk-normene er vel long gone der.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Joina!

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Screenshot_20210728-212853.jpg
Kanskje Dallas benk og Xhaka inn?

bj1

Legg inn av bj1 »

HeskeyTime skrev: ons jul 28, 2021 4:48 pm Fikset liga for oss på fridiskusjon.no nå :)

https://fantasy.premierleague.com/leagu ... oin/ij3v34

Kode: ij3v34
Strøkent, joina :)

Lezah

Legg inn av Lezah »

HeskeyTime skrev: ons jul 28, 2021 4:49 pm
Lezah skrev: lør jul 17, 2021 9:15 pm Nå er det igjen.

Fins det gode spissalternativer i årets sesong?
Lezah, kan du redigere åpningsinnlegget så du får med ligakode og auto-join link? Se innlegg over.
Er for sent å kunne redigere innlegget, men du kan j osende PM til sjefen og se om han får lagt inn? Jeg er ikke med i ligaen selv, men kjør på, bare fint å få det med.

Robin

Legg inn av Robin »

Laffano16 skrev: ons jul 28, 2021 9:30 pm Screenshot_20210728-212853.jpg

Kanskje Dallas benk og Xhaka inn?
Finn deg en £4,5-keeper. Sanchez er det safeste valget som er. Keepere fra antatt dårligere lag gjør opp for mindre cs med flere redningspoeng og mer bonus. de £0.5-1.5 ekstra man må bruke har så og si aldri hatt noen reell verdi historisk sånn spillet er lagd. Hvert fall ikke de 6 årene jeg har spilt.

Hele forsvarslinjen er gode valg, om de spiller. Digne og Trent liker jeg veldig gode. Full ps og helt sikre i laget. Shaw kom tilbake til Manchester i dag og det er forventet at han er klar til gw1, da tror jeg han blir veldig bra. Prisen hans satt før Varane kom inn bla. Veldig bra offensive tall i fjor, på dødballer(+ med Varane inn) og helt sikker i laget. Stones er nok den jeg ville sett an. Var rotasjon der med Laporte i fjor og det ser foreløpig ut til at franskmannen blir. Ville sett an info der før gw1, liker ikke Stones selv slik sitsen er.

Dallas er no-go. Ikke se deg blind på poengene han hentet i fjor. Da var han rangert som forsvarsspiller og fikk mer poeng per cs og hvert mål med tilsvarende bonus. Raphina og Harrison begge veldig fine valg. Særlig førstnevnte, men en dobling er helt fair fra f.eks. gw5-10.

Salah må på. Så enkelt er det om man ønsker å sette seg selv opp suksess. Beste poengplukkeren på spillet.

Xhaka er ikke en fantasyspiller. Gå for en £4,5-mann som man gi deg noen poeng om du skulle bli utsatt for skader el.

Joao Pedro ville jeg prøvd å oppgradert til enten Toney eller en £7,5-spiss. Ikke en risiko som er verdt å ta fra start når man både han og Watford er nyopprykket. Toney litt annerledes. Både fordi han er en bedre spiller og fordi prisen hans gjør det lettere å mobilisere til f.eks. Pukki. Selv om det heller ikke er helt ideelt. Fin overgang fra Toney->Pukki i gw5, den kommer til å bli populær.

KS->Bachmann/Sanchez etc. Stones/Reid-> Veltman/Ayling(nydelig rotasjon i 15 gws). Dallas->Raphina. KdB->Salah. Vardy/Pedo->£7,5. Er noen forslag fra min side.

Kommer selvfølgelig an på hvordan du vil spille, har som mål og synes er gøy.


Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Robin skrev: tor jul 29, 2021 3:13 pm
Laffano16 skrev: ons jul 28, 2021 9:30 pm Screenshot_20210728-212853.jpg

Kanskje Dallas benk og Xhaka inn?
Finn deg en £4,5-keeper. Sanchez er det safeste valget som er. Keepere fra antatt dårligere lag gjør opp for mindre cs med flere redningspoeng og mer bonus. de £0.5-1.5 ekstra man må bruke har så og si aldri hatt noen reell verdi historisk sånn spillet er lagd. Hvert fall ikke de 6 årene jeg har spilt.

Hele forsvarslinjen er gode valg, om de spiller. Digne og Trent liker jeg veldig gode. Full ps og helt sikre i laget. Shaw kom tilbake til Manchester i dag og det er forventet at han er klar til gw1, da tror jeg han blir veldig bra. Prisen hans satt før Varane kom inn bla. Veldig bra offensive tall i fjor, på dødballer(+ med Varane inn) og helt sikker i laget. Stones er nok den jeg ville sett an. Var rotasjon der med Laporte i fjor og det ser foreløpig ut til at franskmannen blir. Ville sett an info der før gw1, liker ikke Stones selv slik sitsen er.

Dallas er no-go. Ikke se deg blind på poengene han hentet i fjor. Da var han rangert som forsvarsspiller og fikk mer poeng per cs og hvert mål med tilsvarende bonus. Raphina og Harrison begge veldig fine valg. Særlig førstnevnte, men en dobling er helt fair fra f.eks. gw5-10.

Salah må på. Så enkelt er det om man ønsker å sette seg selv opp suksess. Beste poengplukkeren på spillet.

Xhaka er ikke en fantasyspiller. Gå for en £4,5-mann som man gi deg noen poeng om du skulle bli utsatt for skader el.

Joao Pedro ville jeg prøvd å oppgradert til enten Toney eller en £7,5-spiss. Ikke en risiko som er verdt å ta fra start når man både han og Watford er nyopprykket. Toney litt annerledes. Både fordi han er en bedre spiller og fordi prisen hans gjør det lettere å mobilisere til f.eks. Pukki. Selv om det heller ikke er helt ideelt. Fin overgang fra Toney->Pukki i gw5, den kommer til å bli populær.

KS->Bachmann/Sanchez etc. Stones/Reid-> Veltman/Ayling(nydelig rotasjon i 15 gws). Dallas->Raphina. KdB->Salah. Vardy/Pedo->£7,5. Er noen forslag fra min side.

Kommer selvfølgelig an på hvordan du vil spille, har som mål og synes er gøy.
Oi takk for tilbakemelding!

Salah må på uansett hva? Njaa... ok Xhaka og Dallas out og en cheap keeper skal bli 🤣 jeg er ikke en eminent fantasy spiller for å si det slikt... er mer for gøy

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Nytt utkast etter litt om og men :lol:

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Mye av grunnen til at Salah er så opplagt er at han svært ofte er i kapteinsdiskusjonen. Man kan diskutere opp og ned om han er essensiell, men spesielt i starten er han kanskje den mest opplagte kapteinen i flere av de innledende runden inkl den første. Men har du en plan på dette, så synes jeg bare det er artig med KDB istedet. Mange velger å gå uten City slik det ser ut. Dette vil kunne være en megaoppside med City mot Norwich i gw2.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Ellers er Ajer og Schmeichel nok de eneste jeg stiller et stort spørsmålstegn ved. Ajer veldig liten offensiv trussel. Så det innebærer at du har tro på mange Brentford clean sheets? Schmeichel er forsåvidt ok, men Leicester har de siste par årene under Rodgers vært gode med ball og slipper til lite skudd. Det gjør at du i stor grad er avhengig av clean sheets også her, men med liten sjanse for bps. Mye tyder på at Henderson tar plassen til ddg som du vil få til samme pris. Like liten sjanse for bps, men her tror jeg personlig at taket til United for clean sheets er betydelig høyere enn Leicesters.

Står selv med 4,5gk, men av de på 5,0 synes jeg Hendo ser mest spennende ut.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»