Fantasy Premier League 2021-22

Svar
Lew_Ashby

Re: Fantasy Premier League 2021-22

Legg inn av Lew_Ashby »

7 uventede, men velkomne poeng fra Dubravka og ingenting fra Saka og Ramsdale. En ørliten opptur i en hittil trist runde.

Arsenal er et trist skue dagen, og nå er som det nevnes her CL sikrer for Chelsea. Imidlertid ikke like sikker på at man hviler mange spillere på torsdag selv om. Tuchel har en forferdelig hjemmestatistikk, og er rimelig sikker på at han ønsker å vinne mot Leicester og sikre tredjeplassen.

For øvrig skal jeg nedover og se Chelsea-Watford i helgen i det som må forventes å bli en neglebiter mellom to lag som har absolutt alt å spille for. Om det kommer håndfaste rykter rundt på Stamford om James-start før fristen, så får jeg ta en ekstra sjanse og cappe ham i siste runde.

Forresten var det vel bekreftet fra før, men Spion Kop sier at VVD og Salah altså ute mot Southampton.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Lew_Ashby skrev: man mai 16, 2022 9:43 am I fritt fall nå, ned fra 6.6k til 10.7k sammenlagt etter Richarlison sin leveranse, captain Son blank og Mahrez sin straffebom. Frykter vi fort er utenfor topp 15k også etter andre del av runden er spilt. Kjipt etter at jeg luktet på topp 1k for noen uker siden.

31 poeng med TAA, Matip, Dubravka, Ings, James, Andersen og Maddison igjen. Håper aller starter, da kan jeg fortsatt være topp 10k når runden er ferdig.

Gleder meg til FPL-sesongen er over.
Går veldig opp og ned dette spillet. Var selv inne på topp 300 over ett par måneders tid. Kollapset litt etter GW 25, og havnet helt nede på 15k. Jobbet meg opp de siste par rundene er nå inne på ca 3000. Håper å karre meg innenfor topp 1000 før sesongen er over

guru

Legg inn av guru »

Lew_Ashby skrev: man mai 16, 2022 10:56 pm 7 uventede, men velkomne poeng fra Dubravka og ingenting fra Saka og Ramsdale. En ørliten opptur i en hittil trist runde.

Arsenal er et trist skue dagen, og nå er som det nevnes her CL sikrer for Chelsea. Imidlertid ikke like sikker på at man hviler mange spillere på torsdag selv om. Tuchel har en forferdelig hjemmestatistikk, og er rimelig sikker på at han ønsker å vinne mot Leicester og sikre tredjeplassen.

For øvrig skal jeg nedover og se Chelsea-Watford i helgen i det som må forventes å bli en neglebiter mellom to lag som har absolutt alt å spille for. Om det kommer håndfaste rykter rundt på Stamford om James-start før fristen, så får jeg ta en ekstra sjanse og cappe ham i siste runde.

Forresten var det vel bekreftet fra før, men Spion Kop sier at VVD og Salah altså ute mot Southampton.
Kan jo være greit å gjøre et godt inntrykk i sine to siste kamper Premier League på en stund også også ;) (Neida, det var en spøk)

Men hvorfor skal han hvile spillere nå, når de kun har PL igjen? Skulle jo tro at dette er spillere som ønsker å være på banen å vinne for laget og fansen.

guru

Legg inn av guru »

Ryktes dette Liverpool-laget i kveld:

Alisson, Gomez, Matip, Konaté, Tsimikas, Milner, Henderson, Jones, Jota, Firmino, Diaz


guru

Legg inn av guru »

Ingen Robertson, Arnold, VvD, Salah, Diaz, Mané

TAA og Mané ikke engang på benk.


Bilde

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Satser på at Ward-Prowse fyrer inn et par frispark i kveld ⚽⚽

guru

Legg inn av guru »

Tidenes flyt med de som ventet med FH til GW37.... Brente av min i GW36. Kan vel si at jeg angrer litt nå, men fikk meget god uttelling i GW36. Vi får se etter at runden er ferdig. Men uansett, snakk om uttelling når hele Liverpools 1. lag ikke spiller og og Spurs blanker. Bare å gratulere alle som kjørte FH.

Brukeravatar
Sir-Alex
Innlegg: 1481

Legg inn av Sir-Alex »

guru skrev: tir mai 17, 2022 7:52 pm Tidenes flyt med de som ventet med FH til GW37.... Brente av min i GW36. Kan vel si at jeg angrer litt nå, men fikk meget god uttelling i GW36. Vi får se etter at runden er ferdig. Men uansett, snakk om uttelling når hele Liverpools 1. lag ikke spiller og og Spurs blanker. Bare å gratulere alle som kjørte FH.
En gave på nasjonaldagen for oss med FH! Takk for flyten, etter en hard forrige GW.

Liverpool har gitt opp PL eller ? Går kun får CL finalen...?

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Satser på Diaz kommer innpå i 2.omgang og putter ett par kasser.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Sir-Alex skrev: tir mai 17, 2022 8:26 pm
guru skrev: tir mai 17, 2022 7:52 pm Tidenes flyt med de som ventet med FH til GW37.... Brente av min i GW36. Kan vel si at jeg angrer litt nå, men fikk meget god uttelling i GW36. Vi får se etter at runden er ferdig. Men uansett, snakk om uttelling når hele Liverpools 1. lag ikke spiller og og Spurs blanker. Bare å gratulere alle som kjørte FH.
En gave på nasjonaldagen for oss med FH! Takk for flyten, etter en hard forrige GW.

Liverpool har gitt opp PL eller ? Går kun får CL finalen...?
Absolutt ikke. Men spilte 120 minutter på lørdag. Litt handler det om småskader. Ellers fresh legs.

Egentlig uforstående at denne kampen spilles i kveld og ikke når de andre kampene spilles på søndag.
Men sjansene for å kunne håndtere både avslutningen i PL og CL-finalen ville vært større med en torsdagskamp.

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Redmond!

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Evertonion skrev: tir mai 17, 2022 8:59 pmRedmond!
Kan ikke være mange seriøse fpl-spillere som har han inne på laget.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Jota til Minamino

guru

Legg inn av guru »

Tar alt vi får. Deilig at CS ryker for Matip. Er vel stort sett han de fleste spillerne har i Liverpoolforsvaret bortsett fra TAA og Robertson. Mulig noen har puntet på Tsimikas.

Brukeravatar
Sir-Alex
Innlegg: 1481

Legg inn av Sir-Alex »

Det jeg lurer på er om Salah er utelatt fra troppen pga. skade eller om det er for å hvile? Noen som hørte noe om det i noe intervjuer eller noe?

guru

Legg inn av guru »

Pen jinx av meg. Matip goal.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: tir mai 17, 2022 10:12 pm Pen jinx av meg. Matip goal.
:D

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Sir-Alex skrev: tir mai 17, 2022 10:09 pm Det jeg lurer på er om Salah er utelatt fra troppen pga. skade eller om det er for å hvile? Noen som hørte noe om det i noe intervjuer eller noe?
Salah er ikke med pga. skaden han pådro seg i finalen lørdag. Klopp sa at han og vvd er klar til søndag :)

Brukeravatar
Sir-Alex
Innlegg: 1481

Legg inn av Sir-Alex »

guru skrev: tir mai 17, 2022 10:12 pm Pen jinx av meg. Matip goal.
Er jo hyggelig at noen som sitter med Liverpool spillere får en liten positiv opplevelse hvertfall på nasjonaldagen 🥂

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

K-Torget skrev: tir mai 17, 2022 10:16 pm
Sir-Alex skrev: tir mai 17, 2022 10:09 pm Det jeg lurer på er om Salah er utelatt fra troppen pga. skade eller om det er for å hvile? Noen som hørte noe om det i noe intervjuer eller noe?
Salah er ikke med pga. skaden han pådro seg i finalen lørdag. Klopp sa at han og vvd er klar til søndag :)
Han sa vel også at det er høyst usikkert om de vil spille fra start mot Wolves, eller kun vil være klare for benken.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Beste asset å ta inn til siste runde av Kane, Mane, De Bruyne?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

DuncanE skrev: ons mai 18, 2022 2:44 pm
K-Torget skrev: tir mai 17, 2022 10:16 pm
Sir-Alex skrev: tir mai 17, 2022 10:09 pm Det jeg lurer på er om Salah er utelatt fra troppen pga. skade eller om det er for å hvile? Noen som hørte noe om det i noe intervjuer eller noe?
Salah er ikke med pga. skaden han pådro seg i finalen lørdag. Klopp sa at han og vvd er klar til søndag :)
Han sa vel også at det er høyst usikkert om de vil spille fra start mot Wolves, eller kun vil være klare for benken.
Jeg tolket det slik at de var klare for spill mot Wolves, men kan godt hende at de starter på benk :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: ons mai 18, 2022 5:17 pm Beste asset å ta inn til siste runde av Kane, Mane, De Bruyne?
Jeg har KdB og Salah per nå og vurderer Son / Kane i tillegg.
Tenker at man bør ha Salah (Mane om han ikke blir klar / kommer rykter om benk), KdB og Son / Kane.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

K-Torget skrev: ons mai 18, 2022 6:50 pm
DuncanE skrev: ons mai 18, 2022 2:44 pm
K-Torget skrev: tir mai 17, 2022 10:16 pm

Salah er ikke med pga. skaden han pådro seg i finalen lørdag. Klopp sa at han og vvd er klar til søndag :)
Han sa vel også at det er høyst usikkert om de vil spille fra start mot Wolves, eller kun vil være klare for benken.
Jeg tolket det slik at de var klare for spill mot Wolves, men kan godt hende at de starter på benk :)
https://www.liverpoolfc.com/news/mohame ... ury-latest

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

18 poeng fra Matip og Dubravka var over forventning og gir en sjanse for å nå målet om topp 10k.

50 poeng med James, Ings, Maddison og Andersen igjen og er 6.8k sammenlagt. Det er vel egentlig 3 faktorer som må gå veien i kveldens kamper: Richarlison (EO 116%...) må ikke herje samtidig som Everton ikke får CS (Pickford 45% EO og Mykolenko 38%), Villa må slippe inn mål (Cash og Digne hhv 65% og 34%) og Zaha (65% EO) kan kule an. Men det er jo åpenbart Rich som er den viktigste faktoren her.

Matip har for øvrig vært enorm i FPL-sammenheng. Siden Brentford i GW22 har han kun blanket 5 ganger på 17 kamper (inkl 2xbenk) og har snittet 6,4 poeng, nøyaktig det samme som 2 mill dyrere Robertsen. Nå har riktignok Robertson snittet litt mer når han har spilt (3xbenk), men Matip sin herjing har allikevel reddet mange av oss som ikke kjørte TAA+Robertson. Fikk ham inn til 4.9 da han hadde EO på godt under 5%, han har faktisk fortsatt EO på under 7%.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Lew_Ashby skrev: tor mai 19, 2022 7:57 am 18 poeng fra Matip og Dubravka var over forventning og gir en sjanse for å nå målet om topp 10k.

50 poeng med James, Ings, Maddison og Andersen igjen og er 6.8k sammenlagt. Det er vel egentlig 3 faktorer som må gå veien i kveldens kamper: Richarlison (EO 116%...) må ikke herje samtidig som Everton ikke får CS (Pickford 45% EO og Mykolenko 38%), Villa må slippe inn mål (Cash og Digne hhv 65% og 34%) og Zaha (65% EO) kan kule an. Men det er jo åpenbart Rich som er den viktigste faktoren her.

Matip har for øvrig vært enorm i FPL-sammenheng. Siden Brentford i GW22 har han kun blanket 5 ganger på 17 kamper (inkl 2xbenk) og har snittet 6,4 poeng, nøyaktig det samme som 2 mill dyrere Robertsen. Nå har riktignok Robertson snittet litt mer når han har spilt (3xbenk), men Matip sin herjing har allikevel reddet mange av oss som ikke kjørte TAA+Robertson. Fikk ham inn til 4.9 da han hadde EO på godt under 5%, han har faktisk fortsatt EO på under 7%.
Godt spilt Lew! Tror du har gode muligheter for topp 10k. Tviler på at både Everton og Villa får CS og at Zaha og Rich herjer. For min del hadde det vært fint med Everton og Villa CS + Rich og Leicester herjing.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Dere som jager, hvem blir deres kaptein i 38? Jeg tror min blir Alonso. Hvis han spiller 90 kan det bli helmaks mot et umotivert Watford-lag. Også er det en fare for at Tuchel rullerer i sesongens siste kamp. Men jeg velger å tro at han ikke rullerer alt for mye, siden tredjeplassen ikke er sikret enda.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kærlighed skrev: tor mai 19, 2022 11:02 am Dere som jager, hvem blir deres kaptein i 38? Jeg tror min blir Alonso. Hvis han spiller 90 kan det bli helmaks mot et umotivert Watford-lag. Også er det en fare for at Tuchel rullerer i sesongens siste kamp. Men jeg velger å tro at han ikke rullerer alt for mye, siden tredjeplassen ikke er sikret enda.
Skal som tidligere nevnt på Broen på søndag. Skriver her om jeg får noen nyheter om startoppstilling til deg før fristen!

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Lew_Ashby skrev: tor mai 19, 2022 11:09 am
Kærlighed skrev: tor mai 19, 2022 11:02 am Dere som jager, hvem blir deres kaptein i 38? Jeg tror min blir Alonso. Hvis han spiller 90 kan det bli helmaks mot et umotivert Watford-lag. Også er det en fare for at Tuchel rullerer i sesongens siste kamp. Men jeg velger å tro at han ikke rullerer alt for mye, siden tredjeplassen ikke er sikret enda.
Skal som tidligere nevnt på Broen på søndag. Skriver her om jeg får noen nyheter om startoppstilling til deg før fristen!
Nydelig! Vurderer også å gjøre en punt på Pulisic eller Havertz dersom jeg finner ut at en av de spiller.

Kos deg på brua forresten ;)

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kærlighed skrev: tor mai 19, 2022 11:12 am Nydelig! Vurderer også å gjøre en punt på Pulisic eller Havertz dersom jeg finner ut at en av de spiller.
Skal holde øyne og ører åpne :)

Pr nå jager jeg egentlig ikke i noen pengeligaer, og vurderer å forsøke safe inn mot topp 10k. Står da mellom KdB, Son og James, med evt Vardy som en outsider om han kommer inn på laget mitt før fristen. Son og KdB er egentlig mest interessante, for to lag som må vinne og som møter lag som ikke har noe å spille for. Underliggende tall defensivt hjemme for Norwich har faktisk vært litt bedre siden april, men man har allikevel sluppet inn 3+ mål i alle kamper foruten Burnley, hvor Norwich var heldige som holdt nullen. Dette er jo hjemmeresultater som tilsier at Son vil være en god kaptein i GW38:

City: 0-4
Brentford: 1-3
Chelsea: 1-3
Burnley 2-0
Newcastle: 0-3
WH: 0-4

Tottenham under Conte sliter litt med lag som er gode til å forsvare seg dypt. Skapte lite mot Brighton, Brentford og Burnley bla. Norwich er imidlertid ikke i nærheten av å kunne forsvare seg på samme måte selv om laget ligger dypt. Son kommer nok også til å gå for toppscorertittelen.

På den andre siden kommer KdB sikkert til å ta evt straffer selv om Mahrez er på banen (Sterling er vel foran) for et City som i kjent stil kommer til å jage selv på 3-0. Villa vært ganske gode defensivt siste månedene, men kan jo ikke holde mot City på bortebane. Bør vel egentlig stå mellom ham og Son om man ikke ønsker å diffe litt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»