Fantasy Premier League 2021-22

Svar
K-Torget

Re: Fantasy Premier League 2021-22

Legg inn av K-Torget »

Laffano16 skrev: lør jul 31, 2021 2:11 pm
HeskeyTime skrev: ons jul 28, 2021 4:48 pm Fikset liga for oss på fridiskusjon.no nå :)

https://fantasy.premierleague.com/leagu ... oin/ij3v34

Kode: ij3v34
Takker! :)

guru

Legg inn av guru »

Sanchez skadet i treningskamp.

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

guru skrev: lør jul 31, 2021 10:47 pm Sanchez skadet i treningskamp.
Robert Sánchez?
Det er isåfall et skudd for baugen.
Få alternativer i den prisklassen uten å måtte rokkere på laget.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Bachman erstatter greit om det er langvarig

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Ser ut som at det er på midtbanen pengene skal plasseres, og så kan man heller finne noen kupp i angrepet.
Første kladd:
Sanchez,
TAA, Shaw, Fofana
Salah, Bruno, Sancho, Jota, Raphinha
Toney, Maupay*

*må fikses.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Trenger en sterk benk hvis du kjører Jota.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

KimBlund skrev: søn aug 01, 2021 8:29 am Trenger en sterk benk hvis du kjører Jota.
Kanskje og muligens, men er nokså sikker på at han spiller mye fra start denne sesongen. Har ikke særlig sterk benk, men et par 4.5 forsvarere jeg tror vil ta greit med poeng

Yesil

Legg inn av Yesil »

k9b skrev: søn aug 01, 2021 11:12 am
KimBlund skrev: søn aug 01, 2021 8:29 am Trenger en sterk benk hvis du kjører Jota.
Kanskje og muligens, men er nokså sikker på at han spiller mye fra start denne sesongen. Har ikke særlig sterk benk, men et par 4.5 forsvarere jeg tror vil ta greit med poeng
Hvem tror du tar flest poeng av Robertson og feks Maupay? Selv klarer jeg ikke ha for mange i den prisklassen, uten å bli fristet av tanken på å heller ta Robertson inn og kjøre dyrt forsvar. Klart, i ditt tilfelle må også Jota erstattes, men mye pent i den prisklassen som har sikrere spilletid.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

En supporter med grei FPL-gjennomgang av Leicester.

Det han skriver her er noe av grunnen til at både Vardy og Nacho ikke er inne for meg fra start. Med Daka inne, og med hyppig endring av formasjon fra Rodgers, blir det for usikkert hvem som starter hvor hver uke.

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

Driver med siste finpussen her nå. Noen med kjennskap til om det er Manquillo (4.0) eller Krafth (4.5) som kommer til å spille for Newcastle? Ser sistnevnte har startet i pre season så det blir vel han. Bare klamret meg til et lite håp om at det kanskje var en 4.0 forsvarer som starter for et lag.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

RamsherE skrev: søn aug 01, 2021 12:21 pm Driver med siste finpussen her nå. Noen med kjennskap til om det er Manquillo (4.0) eller Krafth (4.5) som kommer til å spille for Newcastle? Ser sistnevnte har startet i pre season så det blir vel han. Bare klamret meg til et lite håp om at det kanskje var en 4.0 forsvarer som starter for et lag.
Hadde denne om 4.0-forsvarere for litt siden:

Er det forresten noen 4.0-forsvarere denne sesongen som har utsikter for spilletid? Finner ingen pr nå. Manquillo er i beste fall andrevalg på vingback bak Murphy. Amartey, Johnson, Long er et stykke unna startplass, selv om jeg liker Johnson godt. Spiller West Ham med trebackslinje kan han fort få spilletid som venstre vingback, særlig om West Ham roterer litt pga europacup. Men blir vel bak både Cresswell og Masuaku.

Duffy kanskje dersom White går til Arsenal og Dunk+Lamptey er ute? Men tror vel at både Veltman, Burn, Webster er foran ham i køen. Ser Omobamidele blir nevnt - spiller midtstopper i en trebackslinje for Norwich og har startet en del i preseason. Men det er fordi Norwich har flere førstevalg ute som er på vei tilbake. Starter kanskje et par kamper i starten, men Norwich har jo hårreisende tøft program. Hoever har også startet, men mister vel plassen til Semedo nå uansett hvordan Wolves liner opp.

Kelly på Palace startet i preseason med Ferguson ute, og kjemper med Clyne om plassen. Pr nå tenker jeg Kelly eller B.Williams/N.Williams om de går ut på lån. Særlig Brandon Williams kan bli aktuell om han stikker til Southampton.

Her er for øvrig antall minutter spilt i preseason, men det sier jo ikke allverden.

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

Etter veldig mye frem og tilbake (det blir vel flere endringer frem til start) er endelig laget satt opp. Har gått for:

Pickford (Sanchez)
Robertson - Shaw - Cresswell (White, Fofana)
Bruno - Salah - Maddison - Smith Rowe (Bissouma)
DCL - Watkins - Toney

Småskummelt å gå inn uten Son eller Kane og hvis KDB starter sesongen på et umenneskelig nivå som han er kapabel til må han vurderes, men enn så lenge er jeg fornøyd med dette. Så noe om at Sanchez hadde blitt skadet i treningskamp, men med det kampprogrammet til Everton regner jeg med at han er tilbake før jeg eventuelt benker Pickford hvis han har en vanskelig kamp og Sanchez har noe gull.

Mange andre spillere som kunne vært aktuelle i spoten til Maddison. Harrison, Zaha, Buendia, Raphinha, Soucek f.eks, så mulig jeg endrer der.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

RamsherE skrev: søn aug 01, 2021 1:06 pm Etter veldig mye frem og tilbake (det blir vel flere endringer frem til start) er endelig laget satt opp. Har gått for:

Pickford (Sanchez)
Robertson - Shaw - Cresswell (White, Fofana)
Bruno - Salah - Maddison - Smith Rowe (Bissouma)
DCL - Watkins - Toney

Småskummelt å gå inn uten Son eller Kane og hvis KDB starter sesongen på et umenneskelig nivå som han er kapabel til må han vurderes, men enn så lenge er jeg fornøyd med dette. Så noe om at Sanchez hadde blitt skadet i treningskamp, men med det kampprogrammet til Everton regner jeg med at han er tilbake før jeg eventuelt benker Pickford hvis han har en vanskelig kamp og Sanchez har noe gull.

Mange andre spillere som kunne vært aktuelle i spoten til Maddison. Harrison, Zaha, Buendia, Raphinha, Soucek f.eks, så mulig jeg endrer der.
Sånn generelt ut fra erfaringer: det er sjeldent verdt det å rullere keepere, og i alle fall ikke hvor ene er verdt mer enn 4,5. De 0,5 kan brukes som oppgradering andre steder, og kommer til å spare deg for mye frustrasjon ved å benke feil keeper.

Samme med 5 spillende forsvarsspillere hvor 3 stk bør være fast hver eneste kamp med det offensive potensialet, en ned til 4,0 så har du fortsatt to spillende på benk hver runde. Den millionen spart her kan brukes på Smith-Rowe til en av de du nevner, Arsenal er på jakt etter ny tier så ville satt han på watchlist til overgangsvinduet og de harde kampene er over. Blir fort et strålende valg fra runde 4.

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

HeskeyTime skrev: søn aug 01, 2021 1:19 pm
RamsherE skrev: søn aug 01, 2021 1:06 pm Etter veldig mye frem og tilbake (det blir vel flere endringer frem til start) er endelig laget satt opp. Har gått for:

Pickford (Sanchez)
Robertson - Shaw - Cresswell (White, Fofana)
Bruno - Salah - Maddison - Smith Rowe (Bissouma)
DCL - Watkins - Toney

Småskummelt å gå inn uten Son eller Kane og hvis KDB starter sesongen på et umenneskelig nivå som han er kapabel til må han vurderes, men enn så lenge er jeg fornøyd med dette. Så noe om at Sanchez hadde blitt skadet i treningskamp, men med det kampprogrammet til Everton regner jeg med at han er tilbake før jeg eventuelt benker Pickford hvis han har en vanskelig kamp og Sanchez har noe gull.

Mange andre spillere som kunne vært aktuelle i spoten til Maddison. Harrison, Zaha, Buendia, Raphinha, Soucek f.eks, så mulig jeg endrer der.
Sånn generelt ut fra erfaringer: det er sjeldent verdt det å rullere keepere, og i alle fall ikke hvor ene er verdt mer enn 4,5. De 0,5 kan brukes som oppgradering andre steder, og kommer til å spare deg for mye frustrasjon ved å benke feil keeper.

Samme med 5 spillende forsvarsspillere hvor 3 stk bør være fast hver eneste kamp med det offensive potensialet, en ned til 4,0 så har du fortsatt to spillende på benk hver runde. Den millionen spart her kan brukes på Smith-Rowe til en av de du nevner, Arsenal er på jakt etter ny tier så ville satt han på watchlist til overgangsvinduet og de harde kampene er over. Blir fort et strålende valg fra runde 4.
Er det noen måte å sitere på her uten å sitere hele innlegget? Men joda, du har nok riktig. Om Arsenal er på jakt etter ny 10er går nok ESR muligens ut på en av kantene slik han gjorde da Martin spilte i fjor. ESR har signert ny kontrakt og blitt gitt draktnummer 10, så det vil overraske meg om han ikke er klink i laget selv om Arsenal får inn en ny offensiv spiller. Da er det nok mest sannsynlig Pepe som må vike, med mindre han viser bedre form enn Saka. Litt rullering blir det jo, men ESR kommer til å spille det meste hvis ikke han blir skadet.

Tror jeg uansett tar tipset ditt med keeper og den ene forsvareren, så får jeg se om jeg tar inn en av de nevnte på midten for ESR frem til GW4. Han leverte mot Chelsea i fjor med mål og assist da, men det er nok større sjanse for at en av de andre tar flere poeng de tre første rundene.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Nytt utkast denne gang 3-4-3!

eppaen

Legg inn av eppaen »

Hva har Werner og Henderson (!) gjort for å fortjene plass?

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

eppaen skrev: søn aug 01, 2021 2:19 pm Hva har Werner og Henderson (!) gjort for å fortjene plass?
Er bare et utkast men var noe slikt jeg tenkte kunne være greit å ha. De to er jo faste spillere vel?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Chelsea møter Arsenal i nest siste preseason-kamp om en time med følgende lag i en 3-4-3:

Mendy; Zouma, Chalobah, Rudiger; Pulisic, Kovacic, Loftus-Cheek, Hudson-Odoi; Havertz, Ziyech, Werner

Chilwell, Azpi/James, Jorginho, Silva og Mount har ikke sluttet seg til troppen enda og vil nok kjempe om en startplass når vi skal ut mot Palace i første runde. Ziyech har vært god hittil i preseason, har ok FPL-potensiale om han faktisk blir fast blant de 3 fremste.

FROG

Legg inn av FROG »

k9b skrev: søn aug 01, 2021 8:19 am Ser ut som at det er på midtbanen pengene skal plasseres, og så kan man heller finne noen kupp i angrepet.
Første kladd:
Sanchez,
TAA, Shaw, Fofana
Salah, Bruno, Sancho, Jota, Raphinha
Toney, Maupay*

*må fikses.
Ut i fra fjoråret ser dette ut som et stort drittlag uten noen balanse :) Det kommer ikke til å fungere i det hele tatt :) Vanskelig å sette et fungerende PLF lag fra start i år. Avventer selv og bestemmer meg i siste liten. Så kjøre WC etter få runder når man ser trenden. For noe godt lag fra start får neppe noen.

Yesil

Legg inn av Yesil »

FROG skrev: søn aug 01, 2021 8:24 pm For noe godt lag fra start får neppe noen.
Selvfølgelig er det noen som får et godt lag fra start.
Hvorfor skulle det plutselig være umulig denne sesongen?

guru

Legg inn av guru »

Lew_Ashby skrev: søn aug 01, 2021 12:31 pmEr det forresten noen 4.0-forsvarere denne sesongen som har utsikter for spilletid? Finner ingen pr nå. Manquillo er i beste fall andrevalg på vingback bak Murphy. Amartey, Johnson, Long er et stykke unna startplass, selv om jeg liker Johnson godt. Spiller West Ham med trebackslinje kan han fort få spilletid som venstre vingback, særlig om West Ham roterer litt pga europacup. Men blir vel bak både Cresswell og Masuaku.
Hvis Brandon Williams leies ut, kan det fort bli interessant. Har vært snakk om Leeds og Southampton, men har vært stilt en stund. Jeg følger også med Hoever, som har spilt mye i preaseason, senest 90 minutter i går mot Coventry. Jeg har han inne på min draft nå som 5. forsvarer.

guru

Legg inn av guru »

RamsherE skrev: søn aug 01, 2021 1:29 pmEr det noen måte å sitere på her uten å sitere hele innlegget?
Jeg tror ikke man kan markere en tekst og sitere kun denne (jeg har i allefall ikke fått det til), men du kan enkelt bare slette teksten mellom quote-klammene som du ikke vil ha.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

guru skrev: man aug 02, 2021 7:51 am
Jeg følger også med Hoever, som har spilt mye i preaseason, senest 90 minutter i går mot Coventry. Jeg har han inne på min draft nå som 5. forsvarer.
Hoever kan være interessant, men må jo være Semedo som er klart førstevalg der.

guru

Legg inn av guru »

Lew_Ashby skrev: man aug 02, 2021 7:57 am Hoever kan være interessant, men må jo være Semedo som er klart førstevalg der.
Er nok det, men Hoever får nok en del spilletid i år, så da er det greit å ha han som en "død" forsvarer innerst på benken. Selv om jeg egentlig ikke liker å ha disse 4.0-forsvarerne. Plutselig er de nede på 3.9 og 3.8 og man blir ikke kvitt dem før man kjører WC.

Tror for øvrig Wolves er litt oversett i år. Mange spennende spillere. Ait Nouri f.eks. I tillegg har jeg en følelse av at Trincao kan plukke en del poeng. Wolves har en strålende program fra GW4, så jeg tipper det er en del som vurderer Watkins -> Jiminez i GW4. Villa får det knalltøft fra GW4.

....og ang. Brandon Williams. Ryktes nå at han er på vei på lån til Norwich.


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

guru skrev: man aug 02, 2021 8:33 am
Tror for øvrig Wolves er litt oversett i år. Mange spennende spillere. Ait Nouri f.eks. I tillegg har jeg en følelse av at Trincao kan plukke en del poeng. Wolves har en strålende program fra GW4, så jeg tipper det er en del som vurderer Watkins -> Jiminez i GW4. Villa får det knalltøft fra GW4.

....og ang. Brandon Williams. Ryktes nå at han er på vei på lån til Norwich.

Enig både ang Hoever, Ait Nouri og resten av Wolves, og 4.0-forsvarere generelt. Har Ait Nouri inne på laget allerede, men har ikke sjekket om han spilte kant i de to kampene Wolves har hatt i helgen. Om han er kant i serieinnledningen (hva er situasjonen til Neto, snart tilbake?) så er det godt mulig jeg starter ham i forsvaret selv mot Leicester. Har også MGW som 4.5-midt på benken. Ikke sikker på fast plass som feks Bissouma og Brownhill, men langt større sjanse for målpoeng når han først spiller. En ting her er jo at Wolves fort kan slippe inn litt mål i innledningen mtp at ideene til Lage er litt spesielle, og at det fort kan ta litt lengre tid for spillergruppen å tilpasse seg.

Tipper jeg ender opp med Ait Nouri og MGW. Er også lysten på å ha en 4.0-forsvarer med litt oppside, Williams kan fort være aktuell. Men Norwich har en latterlig tøff innledning, og selv om det er oppside med vingbacker, så tipper jeg at Williams dessverre ikke kommer til å være fast om han går der. Norwich har hentet Giannoulis for en ganske betydelig sum i sommer. Williams kan vel bekle begge sider, men så lenge Aarons er i klubben er han udiskutabel på andre vingbacken. Står med Kelly inntil videre på laget mitt.

Edit: Ser at Kelly fikk null minutter i går, og sannsynligvis er nr 3 i køen på backen. Trodde han var nærmere førsteelleveren, så da ryker nok han ut om ikke det kommer noen skader eller han starter og herjer i generalprøven mot Watford på lørdag.

MadsFantasy

Legg inn av MadsFantasy »

Rart med det Brandon Williams lånet hvis han skulle gå til Norwich, vil vel tro at United vil låne han ut til et lag der han blir et førstevalg? Det vil han vel ikke bli i Norwich.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

MadsFantasy skrev: man aug 02, 2021 11:13 am Rart med det Brandon Williams lånet hvis han skulle gå til Norwich, vil vel tro at United vil låne han ut til et lag der han blir et førstevalg? Det vil han vel ikke bli i Norwich.
Ser flere påpeker at det er rart å leie ut en ung spiller uten garantier for spilletid, men det er jo vanskelig for utlånende klubb å få noe slikt inn i en utlånsavtale. Noen Norwich-fans som bekrefter det vi trodde, at Williams sannsynligvis er bak Aarons og Giannoulis på backene. Noe annet hadde kanskje vært rart mtp at Aarons kanskje er deres største stjerne, og Giannoulis ble kjøpt for £7 mill i sommer.

Men det blir jo uansett en del spilletid på Williams mtp at han kan bekle begge backene.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Skal bli godt med sesong start nå vært å rullert hyppig på laget 😅

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Om noen tenkte Kane fra start av sesongen så er det som ventet en del risiko knyttet til om han i det hele tatt starter sesongen for Spurs:

Confirmed. Harry Kane has NOT shown up for Tottenham training, as @skysportspaulg revealed. Been told it’s Harry Kane choice and not related to Covid test. Kane is assuming that he has had a ‘gentlemen agreement’ with the club since one year to leave Spurs this summer.

Om det gjør Son mer eller mindre interessant for FPL-folket kan man jo spørre seg. Spiller sannsynligvis på topp dersom Kane ikke er med, men Kane hadde jo en million målgivende til Son ifjor. Son har såvidt jeg skjønner sprudlet i preseason. Pr nå har jeg Mahrez inne som en tredje, dyr midtbane utenom Salah og Bruno. Får se om Son blir aktuell, evt Havertz eller et billigere alternativ for å frigjøre midler til forsvaret (Raph, Sarr, Buendia etc).
Sist redigert av Lew_Ashby den man aug 02, 2021 12:12 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Ca 30 % har ham inne :shock:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»