Fantasy Premier League 2021-22

Svar
Lezah

Re: Fantasy Premier League 2021-22

Legg inn av Lezah »

Første utkast endte opp med

Leno, Guiata
Shaw, Diaz, Cancelo, Coufal, Castagne
Bruno, Salah, Raphinha, Dallas, Soucek
DCL, Ihenacho, Davis

Det er ikke optimalt og må nok spikke litt mer, men mye av "stammen" er verdt å beholde.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Mitt utkast:

Martinez (Sanchez)
Digne - Shaw - Coufal (Ayling - Fofana)
Son - Sancho - Raphinha - Salah (Gibbs White)
Toney - Calvert Lewin - Iheanacho

Fornøyd med forsvar og midtbane. Kommer nok til å bruke mindre penger på en av keeperplassene, mens alle tre spissene er i fare for å bli byttet ut.

Robin

Legg inn av Robin »

https://twitter.com/fpl_salah/status/1 ... 45922?s=21

Noen gode prinsipper fra start av om man har som mål om å starte best mulig - oftest mulig imo. Men igjen, forskjellig hvor seriøst folk tar det, men tenker man å bruke noen timer og legger litt i mini leagues/pengerligaer osv. Så ville jeg investert 5 minutter og lest over ordentlig.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Her er spillerguide fra fans på reddit for de ulike lagene. Det mangler en del lag, men fylles opp etter hvert som det legges ut. Pleier å være ganske bra, særlig for lagene som rykket opp, men guidene fra starten av juli kan selvsagt være noe utdatert når fristen for GW1 kommer.

Ser forresten at Watford står oppført med 10 spisser på spillet. Det må jo være rekord i FPL-historien?

Er det forresten noen 4.0-forsvarere denne sesongen som har utsikter for spilletid? Finner ingen pr nå. Manquillo er i beste fall andrevalg på vingback bak Murphy. Amartey, Johnson, Long er et stykke unna startplass, selv om jeg liker Johnson godt. Spiller West Ham med trebackslinje kan han fort få spilletid som venstre vingback, særlig om West Ham roterer litt pga europacup. Men blir vel bak både Cresswell og Masuaku.

Duffy kanskje dersom White går til Arsenal og Dunk+Lamptey er ute? Men tror vel at både Veltman, Burn, Webster er foran ham i køen. Ser Omobamidele blir nevnt - spiller midtstopper i en trebackslinje for Norwich og har startet en del i preseason. Men det er fordi Norwich har flere førstevalg ute som er på vei tilbake. Starter kanskje et par kamper i starten, men Norwich har jo hårreisende tøft program. Hoever har også startet, men mister vel plassen til Semedo nå uansett hvordan Wolves liner opp.

Kelly på Palace startet i preseason med Ferguson ute, og kjemper med Clyne om plassen. Pr nå tenker jeg Kelly eller B.Williams/N.Williams om de går ut på lån. Særlig Brandon Williams kan bli aktuell om han stikker til Southampton.
Sist redigert av Lew_Ashby den fre jul 30, 2021 9:52 am, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Lew_Ashby skrev: fre jul 30, 2021 9:24 am
Ser forresten at Watford står oppført med 10 spisser på spillet. Det må jo være rekord i FPL-historien?
Noen av disse må jo ut?

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Lew_Ashby skrev: fre jul 30, 2021 9:24 am

Er det forresten noen 4.0-forsvarere denne sesongen som har utsikter for spilletid? Finner ingen pr nå. Manquillo er i beste fall andrevalg på vingback bak Murphy. Amartey, Johnson, Long er et stykke unna startplass, selv om jeg liker Johnson godt. Spiller West Ham med trebackslinje kan han fort få spilletid som venstre vingback, særlig om West Ham roterer litt pga europacup. Men blir vel bak både Cresswell og Masuaku.
Personlig synes jeg det er såpass mange bra valg på 4.5 at jeg nok kommer til å investere 0.5 ekstra å ha en forsvarer som 1. sub. Tror også at mange av disse 4.5 forsvarerne vil kunne stige i pris, så det er greit å være med på oppturen fra starten av.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

United spillere er vel nongos no?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

KimBlund skrev: fre jul 30, 2021 10:23 am
Personlig synes jeg det er såpass mange bra valg på 4.5 at jeg nok kommer til å investere 0.5 ekstra å ha en forsvarer som 1. sub. Tror også at mange av disse 4.5 forsvarerne vil kunne stige i pris, så det er greit å være med på oppturen fra starten av.
Tenker det samme, og har pr nå 0,5 tilgjengelig. Men om et 4.0-alternativ skiller seg ut fram mot seriestart kommer jeg nok til å gå for det alternativet. Liker å putte minst mulig ressurser på benken.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Laffano16 skrev: fre jul 30, 2021 10:26 am United spillere er vel nongos no?
Manchester? Hvorfor?

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Lew_Ashby skrev: fre jul 30, 2021 10:42 am
Laffano16 skrev: fre jul 30, 2021 10:26 am United spillere er vel nongos no?
Manchester? Hvorfor?
Corona utbrudd

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Laffano16 skrev: fre jul 30, 2021 10:50 am
Lew_Ashby skrev: fre jul 30, 2021 10:42 am
Laffano16 skrev: fre jul 30, 2021 10:26 am United spillere er vel nongos no?
Manchester? Hvorfor?
Corona utbrudd
Næh, tipper det skal gå fint. Men må nok se det litt an, ja.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Lew_Ashby skrev: fre jul 30, 2021 11:18 am
Laffano16 skrev: fre jul 30, 2021 10:50 am
Lew_Ashby skrev: fre jul 30, 2021 10:42 am

Manchester? Hvorfor?
Corona utbrudd
Næh, tipper det skal gå fint. Men må nok se det litt an, ja.
Ryktes om 9 positive stab/spillere

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Laffano16 skrev: fre jul 30, 2021 11:20 am Ryktes om 9 positive stab/spillere
Ok, litt mer alvorlig enn det så ut til. Da blir det fort veldig dårlig med treningskamper for United. Har kun Bruno inne nå med Shaw usikker, han blir nok værende såfremt laget er friskmeldt til seriestart. Hvis ikke blir det KdB/Son (selv med tøff åpningskamp) inn.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Lew_Ashby skrev: fre jul 30, 2021 11:30 am
Laffano16 skrev: fre jul 30, 2021 11:20 am Ryktes om 9 positive stab/spillere
Ok, litt mer alvorlig enn det så ut til. Da blir det fort veldig dårlig med treningskamper for United. Har kun Bruno inne nå med Shaw usikker, han blir nok værende såfremt laget er friskmeldt til seriestart. Hvis ikke blir det KdB/Son (selv med tøff åpningskamp) inn.
Treningskamp mot PReston er avlyst

Yesil

Legg inn av Yesil »

Lew_Ashby skrev: tir jul 27, 2021 12:22 pm

Topp, takk for innspill. Visste om Lamptey (hadde ham opprinnelig inne), men ikke at Dunk har operert eller at Wood spiller OL. Tar en siste sjekk i dagene før fristen, så hadde nok funnet det ut, men fint å vite uansett. Med 2,5 uke til seriestart tenker jeg at det faktisk utelukker Wood om de avanserer. Muligens også Sanchez.

Liten OL-oppdatering. Wood og New Zealand er fremdeles med etter 0-0 mot Romania og skal spille kvartfinale mot Japan i morgen.
Richarlison er forøvrig også med i turneringen, og er toppscorer med 5 mål på sine 240 minutter. Brasil møter Egypt i sin kvartfinale. Richarlison har dermed vært med i både Copa og OL i sommer, og er nok da utelukket en god stund ut i sesongen. Spesielt om det blir finale også i OL, noe som ikke er utenkelig.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Yesil skrev: fre jul 30, 2021 1:37 pm
Lew_Ashby skrev: tir jul 27, 2021 12:22 pm

Topp, takk for innspill. Visste om Lamptey (hadde ham opprinnelig inne), men ikke at Dunk har operert eller at Wood spiller OL. Tar en siste sjekk i dagene før fristen, så hadde nok funnet det ut, men fint å vite uansett. Med 2,5 uke til seriestart tenker jeg at det faktisk utelukker Wood om de avanserer. Muligens også Sanchez.

Liten OL-oppdatering. Wood og New Zealand er fremdeles med etter 0-0 mot Romania og skal spille kvartfinale mot Japan i morgen.
Richarlison er forøvrig også med i turneringen, og er toppscorer med 5 mål på sine 240 minutter. Brasil møter Egypt i sin kvartfinale. Richarlison har dermed vært med i både Copa og OL i sommer, og er nok da utelukket en god stund ut i sesongen. Spesielt om det blir finale også i OL, noe som ikke er utenkelig.
Jepp, Richarlison er helt utelukket etter den sommeren. En annen ting er jo spillerne som kommer fra EM - Chelsea sine spillere i EM-semi- og finale ankommer ikke før på mandag. Det er jo et par uker før seriestarten, men det gjør i hvert fall at en spiller som James er litt mindre sikker til CP-kampen. Mount og Chilwell spiller nok uansett, det samme gjør nok Jorginho. Vi har imidlertid alternativer på James sin plass, og det er mulig at man bruker spilleren som har imponert hele oppkjøringen - CHO - framfor James i serieåpningen. Da er det i så fall større sjanse for at James starter som RCB mtp at de to andre i den posisjonen, Azpi og Christensen, også ankommer mandag. James som høyre midtstopper er ikke like sexy FPL-alternativ som på vingbacken.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Richarlison ønsker seg vel egentlig også bort. Ønsket seg jo bort før Ancelotti poppet opp og lot seg overtale til å bli en del av det prosjektet.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Virker som Grealish ender opp i City. Må vel la sesongen komme litt i gang for å se hvor han i såfall havner i roterings-helvetet, men dette får potensielt ganske store negative konsekvenser for Villa som lag.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Virker som det var ingen førstelagsspillere som var smitta

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

TomBrady12 skrev: fre jul 30, 2021 4:09 pm Virker som Grealish ender opp i City. Må vel la sesongen komme litt i gang for å se hvor han i såfall havner i roterings-helvetet, men dette får potensielt ganske store negative konsekvenser for Villa som lag.
Uavhengig av et Grealish-salg skal Villa ha bydd 25 mill for JWP nå. Litt stiv pris kanskje, men jeg liker spilleren godt. Dersom Villa skulle klare å beholde Grealish og får hentet Ward-Prowse så har man emm en veldig slagkraftig midtbane med mye kreativitet. Noe sånt eller bommer jeg helt nå? De har vel spilt litt 4-3-3 også? I så fall hadde JWP og McGinn spilt indreløpere tenker jeg.

Martinez
Cash-Konsa-Mings-Targett
Luiz-McGinn
Buendia-JWP-Grealish
Watkins

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Ben White til 4.5 kan være interessant om Arsenal fortsetter der de slapp forrige sesong.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Knaxern skrev: fre jul 30, 2021 5:32 pm Ben White til 4.5 kan være interessant om Arsenal fortsetter der de slapp forrige sesong.
Definitvt. Var allerede blant de mest eide 4.5-forsvarerne, nå blir han vel fort like poppis som Fofana. Selv starter jeg faktisk med Ait Nouri mot Leicester om han spiller ving (sannsynlig om Neto ikke er tilbake) men mulig White kommer inn for 4,0-forsvarer.

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Knaxern skrev: fre jul 30, 2021 5:32 pm Ben White til 4.5 kan være interessant om Arsenal fortsetter der de slapp forrige sesong.
Vurderes inn i gameweek 4. om/når han har fast plass på laget.

guru

Legg inn av guru »

Grealish til City gjør han ganske uaktuell for min del i allefall. 8M er dyrt for en rotasjonsspiller. Blir vel rotert med bl.a. Gundogan.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Screenshot_20210731-095516.jpg
Dropper Grealish jeg også om City har ham nå

Yesil

Legg inn av Yesil »

guru skrev: lør jul 31, 2021 9:39 am Grealish til City gjør han ganske uaktuell for min del i allefall. 8M er dyrt for en rotasjonsspiller. Blir vel rotert med bl.a. Gundogan.
Selv City kan da ikke bruke £100M+ på en rotasjonsspiller?

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Er faktiskt 22 spillere i ligaen vår nå er vi så mange her da?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Sikkert ett dumt spørsmål, men er det en egen fridiskusjons-liga? (evt ligakode)?
Laffano16 skrev: lør jul 31, 2021 11:31 am Er faktiskt 22 spillere i ligaen vår nå er vi så mange her da?

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

HeskeyTime skrev: ons jul 28, 2021 4:48 pm Fikset liga for oss på fridiskusjon.no nå :)

https://fantasy.premierleague.com/leagu ... oin/ij3v34

Kode: ij3v34

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

K-Torget skrev: lør jul 31, 2021 2:09 pm Sikkert ett dumt spørsmål, men er det en egen fridiskusjons-liga? (evt ligakode)?
Laffano16 skrev: lør jul 31, 2021 11:31 am Er faktiskt 22 spillere i ligaen vår nå er vi så mange her da?

Dro den opp nå posten over meg

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»