2022 Wimbledon

Svar
Skraevadottir

2022 Wimbledon

Legg inn av Skraevadottir »

Mens det er litt hett i Glimt-kampen kan jeg jo opprette en liten turneringstråd for sommerens store høydepunkt på gress. Jeg gidder imidlertid ikke å lage noen Janesaj-tråd, så det får bli med et par lenker før vi setter i gang med diskusjonen.

https://en.wikipedia.org/wiki/2022_Wimb ... 7s_singles

https://en.wikipedia.org/wiki/2022_Wimb ... 7s_singles

Ja, hva tenker dere? Skal Djokovic vinne en GS igjen for første gang på et år, og kan Swiatek følge opp French Open-seieren og ta en Channel Slam?

BioDex

Legg inn av BioDex »

Djokovic er favoritten ja, og skal han vinne en slam i år må det bli her. Som den hjernevaskete idioten han er vil han fortsatt ikke ta corona vaksinen og vil dermed ikke få innreise til USA.

Blant damene er polakken den store favoritten.

hhem

Legg inn av hhem »

Tror på Djokovic, håper på Nadal. En jevn finale mellom de to hadde vært magisk.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

hhem skrev: søn jun 26, 2022 9:31 pm Tror på Djokovic, håper på Nadal. En jevn finale mellom de to hadde vært magisk.
Håper litt på Berrettini i år. Var i finalen i fjor og har vunnet begge gressturneringene han har spilt i år, samt at han vant Queens også i fjor. Er kanskje den beste gresspilleren pdd.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Blir vel Nadal igjen. Hører at enkelte sier at årets gress er saktere enn noen gang tidligere, så da blir det ikke lett å stå imot Nadal (om han er frisk så klart).

Jeg har litt vanskelig å se noen andre vinnere, jeg har satt noen kronestykker på Basilashvili til 1000 ganger pengene - toppnivået er så rått at jeg ikke klarte å la være på prøve.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Går kampen med Casper Ruud på noen kanal? Starter kl 12.

Edit: Max ser det ut som. Sto ikke oppført på sport guiden

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Shit er det match i dag ja? Glimrende nyheter! Vet noen hvor man finner oversikt over kampene?

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

GoingKronos skrev: man jun 27, 2022 10:21 am Blir vel Nadal igjen. Hører at enkelte sier at årets gress er saktere enn noen gang tidligere, så da blir det ikke lett å stå imot Nadal (om han er frisk så klart).

Jeg har litt vanskelig å se noen andre vinnere, jeg har satt noen kronestykker på Basilashvili til 1000 ganger pengene - toppnivået er så rått at jeg ikke klarte å la være på prøve.
Er Nadal en av favorittene altså? Har liksom alltid hørt at gress ikke er hans greie. Han har riktignok to Wimbledon seiere men.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

rommegrot skrev: man jun 27, 2022 11:51 am

Er Nadal en av favorittene altså? Har liksom alltid hørt at gress ikke er hans greie. Han har riktignok to Wimbledon seiere men.
Djokovic er klar favoritt, bak så er det Berrettini og Nadal i følge oddsen.

Nadal er god på alle underlag, at det ikke er blitt flere Wimbledon-seiere er nok mest for at Federer (og Djokovic har vært så vanvittig god på det).

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

Hvor mye prestisje er det i årets Wimbledon, kontra tidligere utgaver og kontra andre GS-turneringer, lagt til grunn at det ikke er rankingpoeng i spill (og som en ekstra liten parentes, at flere av de beste spillerne i verden er nektet deltakelse)? Ser dere på turneringen som en fullverdig GS?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Atom Vinter skrev: man jun 27, 2022 2:09 pm Hvor mye prestisje er det i årets Wimbledon, kontra tidligere utgaver og kontra andre GS-turneringer, lagt til grunn at det ikke er rankingpoeng i spill (og som en ekstra liten parentes, at flere av de beste spillerne i verden er nektet deltakelse)? Ser dere på turneringen som en fullverdig GS?
Ja, jeg gjør det.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Davidovich ledet 2-0 5-4 40-0 mot Hurkacz. Så startet chokingen. Fornøyd @Skraevadottir? ;)

ADF bryter tilbake i femte, så kanskje denne matchen har enda en tvist i seg.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Fukina slår ut Hurkacz

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Stor overraskelse. Vidåpent hvem som tar den semifinaleplassen nå, var Hurkacz sin å "tape".

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Zanick skrev: man jun 27, 2022 5:52 pm Davidovich ledet 2-0 5-4 40-0 mot Hurkacz. Så startet chokingen. Fornøyd @Skraevadottir? ;)

ADF bryter tilbake i femte, så kanskje denne matchen har enda en tvist i seg.
Alt er godt som ender godt!

BioDex

Legg inn av BioDex »

Atom Vinter skrev: man jun 27, 2022 2:09 pm Hvor mye prestisje er det i årets Wimbledon, kontra tidligere utgaver og kontra andre GS-turneringer, lagt til grunn at det ikke er rankingpoeng i spill (og som en ekstra liten parentes, at flere av de beste spillerne i verden er nektet deltakelse)? Ser dere på turneringen som en fullverdig GS?
Helt klart! Og alle favorittene er med bare så det er sagt. Medvedev, som blir verdensener etter turneringen, er ikke blant de beste på gress.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

BioDex skrev: man jun 27, 2022 8:07 pm
Atom Vinter skrev: man jun 27, 2022 2:09 pm Hvor mye prestisje er det i årets Wimbledon, kontra tidligere utgaver og kontra andre GS-turneringer, lagt til grunn at det ikke er rankingpoeng i spill (og som en ekstra liten parentes, at flere av de beste spillerne i verden er nektet deltakelse)? Ser dere på turneringen som en fullverdig GS?
Helt klart! Og alle favorittene er med bare så det er sagt. Medvedev, som blir verdensener etter turneringen, er ikke blant de beste på gress.
Medvedev er allerede #1.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Ser Cilic har trukket seg pga corona, kjedelig etter han viste prov på å funnet tilbake til toppformen.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Berretini har trukket seg, og erstattes av Elias Ymer. Litt spesiell den delen med tre LL, to Q, og 29. seedet som best rangerte.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Überkjedelig at både Berrettini og Cilic er ute pga. korona. Da har man den kanskje nest største favoritten og en outsider ute allerede. I tillegg har Dimitrov trukket seg (mulig skade, eller jeg fikk ikke med meg hva som skjedde). Utrolig kjedelig, og da må jeg nesten trekke tilbake deg jeg sa om at dette ikke har B-status som Grand Slam i år. Men bare nesten.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Noen som har info på når Nadal spiller?

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

For en drittunge kyrgios er, håper han taper her nå, taper første settet ihvertfall

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det er vel fare for at det kommer flere corona-tilfeller, eller testes de bare før turneringstart? eller før hver runde?

spårt

Legg inn av spårt »

GoingKronos skrev: tir jun 28, 2022 2:21 pm Det er vel fare for at det kommer flere corona-tilfeller, eller testes de bare før turneringstart? eller før hver runde?
Testes de i det hele tatt? Forsto det slik at spillerne selv velger om de vil teste seg og eventuelt trekke seg.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

spårt skrev: tir jun 28, 2022 4:17 pm
GoingKronos skrev: tir jun 28, 2022 2:21 pm Det er vel fare for at det kommer flere corona-tilfeller, eller testes de bare før turneringstart? eller før hver runde?
Testes de i det hele tatt? Forsto det slik at spillerne selv velger om de vil teste seg og eventuelt trekke seg.
Ok, da må de være ganske nedsatt siden man skulle tro de skulle klare å hangle seg gjennom en 1.runde mot svak motstand.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

5-5 i avgjørende sett i Kyrgios-kampen nå. Kyrgios hadde et break, men choket bort et helt game på attityde.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Ble Kyrigos

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »



Rune i et nøtteskall... Holder på å ryke mot Giron nå. Bitches det som vanlig?

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Skraevadottir skrev: tir jun 28, 2022 1:49 pm Überkjedelig at både Berrettini og Cilic er ute pga. korona. Da har man den kanskje nest største favoritten og en outsider ute allerede. I tillegg har Dimitrov trukket seg (mulig skade, eller jeg fikk ikke med meg hva som skjedde). Utrolig kjedelig, og da må jeg nesten trekke tilbake deg jeg sa om at dette ikke har B-status som Grand Slam i år. Men bare nesten.
Hvilken status hadde du på Wimbledon i 1973?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

sexxes skrev: tir jun 28, 2022 5:35 pm
Skraevadottir skrev: tir jun 28, 2022 1:49 pm Überkjedelig at både Berrettini og Cilic er ute pga. korona. Da har man den kanskje nest største favoritten og en outsider ute allerede. I tillegg har Dimitrov trukket seg (mulig skade, eller jeg fikk ikke med meg hva som skjedde). Utrolig kjedelig, og da må jeg nesten trekke tilbake deg jeg sa om at dette ikke har B-status som Grand Slam i år. Men bare nesten.
Hvilken status hadde du på Wimbledon i 1973?
Da var jeg ikke påtenkt en gang...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»