2022 Wimbledon

Svar
sexxes
Innlegg: 1925

Re: 2022 Wimbledon

Legg inn av sexxes »

Skraevadottir skrev: ons jun 29, 2022 6:33 pm Raducanu ute. Ikke veldig overraskende. Da slipper en kanskje mer mas om henne på ei stund.
Tja. Tror du må regne med det når US Open nærmer seg

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

sexxes skrev: ons jun 29, 2022 6:34 pm
Skraevadottir skrev: ons jun 29, 2022 6:33 pm Raducanu ute. Ikke veldig overraskende. Da slipper en kanskje mer mas om henne på ei stund.
Tja. Tror du må regne med det når US Open nærmer seg
Ja, men kanskje en litt roligere sommer, i det minste.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Skraevadottir skrev: ons jun 29, 2022 6:42 pm
sexxes skrev: ons jun 29, 2022 6:34 pm
Skraevadottir skrev: ons jun 29, 2022 6:33 pm Raducanu ute. Ikke veldig overraskende. Da slipper en kanskje mer mas om henne på ei stund.
Tja. Tror du må regne med det når US Open nærmer seg
Ja, men kanskje en litt roligere sommer, i det minste.
Det kommer sikkert noe om henne i forbindelse med kvinnenes fotball-EM i England!

BioDex

Legg inn av BioDex »

LittleSteven skrev: ons jun 29, 2022 5:29 pm Herregud hvor nydelig Raducanu er! Men har hun fått til noe særlig etter US Open i fjor?
Ikke fått til noe på banen, men utenfor har hun sikret seg sponsor kontrakter verdt flere titalls mill. At hun ser ut som hun gjør hjelper nok en del på den biten. Men sånn som hun spiller for tiden, er det vanskelig å forstå at dette er samme jenta som sprudlet i US Open. Var vel også ganske god i fjorårets utgave av Wimbledon.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Skraevadottir skrev: ons jun 29, 2022 6:08 pm Norrie i deep shit mot Jaume Munar. Men spanjolen har det med å choke når han er i posisjon, så vi får se.
Og det var akkurat det som skjedde. 6-0 og 6-2 i de to siste til Norrie. :p

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Murray i trøbbel, ned 2-0 i sett mot Isner. Kjedelig.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: ons jun 29, 2022 8:37 pm Murray i trøbbel, ned 2-0 i sett mot Isner. Kjedelig.
Tok nettopp tredje sett på tiebreak. Rimelig grei stemning i London.

Ellers skal man se litt opp for Tommy Paul i denne turneringa. Jeg har jo nevnt Taylor Fritz allerede, men også Paul ser meget bra ut og har en gunstig trekning. Ikke utenkelig at de begge er å se i kvartfinalen eller lenger.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skraevadottir skrev: ons jun 29, 2022 9:29 pm
GoingKronos skrev: ons jun 29, 2022 8:37 pm Murray i trøbbel, ned 2-0 i sett mot Isner. Kjedelig.
Tok nettopp tredje sett på tiebreak. Rimelig grei stemning i London.
Isner har servet helt sinnsykt, 71%, 81% og 75% første server i de tre første settene og en rekke av servene som såvidt har touchet linjen. Så alt har gått Isner sin vei.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: ons jun 29, 2022 9:41 pm
Skraevadottir skrev: ons jun 29, 2022 9:29 pm
GoingKronos skrev: ons jun 29, 2022 8:37 pm Murray i trøbbel, ned 2-0 i sett mot Isner. Kjedelig.
Tok nettopp tredje sett på tiebreak. Rimelig grei stemning i London.
Isner har servet helt sinnsykt, 71%, 81% og 75% første server i de tre første settene og en rekke av servene som såvidt har touchet linjen. Så alt har gått Isner sin vei.
Ja, bortimot umulig å bryte ham når han er i det humøret. Jeg syns faktisk det er litt moro å se på Isner. Han er ikke så endimensjonal som mange skal ha det til, og serven i seg selv crazy. Er en del som kan få opp lignende hastighet, men det er altså en så vill spin-effekt i ballen at de fleste dødelige aldri ville fått ballen på den en gang.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Masterclass av Isner i kveld.

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

Skraevadottir skrev: ons jun 29, 2022 9:48 pm...men det er altså en så vill spin-effekt i ballen at de fleste dødelige aldri ville fått ballen på den en gang.
Nei, og jeg vil tro det hadde hjulpet å prøve å slå med en racket i stedet for med en ball. :lol:

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Tullin_Thams skrev: tor jun 30, 2022 8:17 am
Skraevadottir skrev: ons jun 29, 2022 9:48 pm...men det er altså en så vill spin-effekt i ballen at de fleste dødelige aldri ville fått ballen på den en gang.
Nei, og jeg vil tro det hadde hjulpet å prøve å slå med en racket i stedet for med en ball. :lol:
Haha, ser den! :p

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Maktdemonstrasjon av Kyrgios, holder han mentalt sammen så er det ikke mange i verden på hans nivå på gress.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: tor jun 30, 2022 3:07 pm Maktdemonstrasjon av Kyrgios, holder han mentalt sammen så er det ikke mange i verden på hans nivå på gress.
Forskjell på å holde et høyt nivå i match eller match og å holde et høyt nivå når man er i humør og alt sitter. Ikke glem at han holdt på å tape mot en ukjent spiller og oppførte seg som en drittunge i forrige runde.

Ellers ser jeg at Bautista Agut har trukket seg. Kjipt, han er jo en bra gresspiller.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skraevadottir skrev: tor jun 30, 2022 3:45 pm
GoingKronos skrev: tor jun 30, 2022 3:07 pm Maktdemonstrasjon av Kyrgios, holder han mentalt sammen så er det ikke mange i verden på hans nivå på gress.
Forskjell på å holde et høyt nivå i match eller match og å holde et høyt nivå når man er i humør og alt sitter. Ikke glem at han holdt på å tape mot en ukjent spiller og oppførte seg som en drittunge i forrige runde.
Derfor jeg tok det med det mentale, og jo viktigere kamper blir jo mer mental krig blir det også.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: tor jun 30, 2022 4:08 pm
Skraevadottir skrev: tor jun 30, 2022 3:45 pm
GoingKronos skrev: tor jun 30, 2022 3:07 pm Maktdemonstrasjon av Kyrgios, holder han mentalt sammen så er det ikke mange i verden på hans nivå på gress.
Forskjell på å holde et høyt nivå i match eller match og å holde et høyt nivå når man er i humør og alt sitter. Ikke glem at han holdt på å tape mot en ukjent spiller og oppførte seg som en drittunge i forrige runde.
Derfor jeg tok det med det mentale, og jo viktigere kamper blir jo mer mental krig blir det også.
Helt klart, det er bare noen som tror at Kyrgios er verdens beste bare han er i sonen, men det er fordi han spiller som han gjør. Mange andre som kan gjøre det samme, men de vet at det ikke funker i lengden. Vi får se om han kan slå Tsitsipas i neste runde. Har selvfølgelig spillet til det, men han må ha en god dag og holde hodet kaldt, som du er inne på.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Skraevadottir skrev: tor jun 30, 2022 4:13 pm Vi får se om han kan slå Tsitsipas i neste runde. Har selvfølgelig spillet til det, men han må ha en god dag og holde hodet kaldt, som du er inne på.
Tsitsipas imponerte også, jeg trodde det skulle bli en lengre kamp - men grekeren var dominant.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: tor jun 30, 2022 4:23 pm
Skraevadottir skrev: tor jun 30, 2022 4:13 pm Vi får se om han kan slå Tsitsipas i neste runde. Har selvfølgelig spillet til det, men han må ha en god dag og holde hodet kaldt, som du er inne på.
Tsitsipas imponerte også, jeg trodde det skulle bli en lengre kamp - men grekeren var dominant.
Ja, han har virkelig fått sving på gresspillet denne sesongen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

USA har virkelig fått det til i årets Wimbledon så langt. Åtte spillere videre til 3. runde på herresida; ingen andre land har flere enn tre. Jeg tror at USA får et par mann i kvart og en mann i semi. Kanskje også en i finale.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Jeg er spent på Isner i dag, syns han var helt rå mot Murray - og følger han opp servingen her så må han jo ha gode sjanser mot Sinner.

Og hvordan vil Alcaraz klare seg mot en servekanon som Otte? Blir ikke kjempeoverrasket om han ryker her.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: fre jul 01, 2022 11:04 am Jeg er spent på Isner i dag, syns han var helt rå mot Murray - og følger han opp servingen her så må han jo ha gode sjanser mot Sinner.

Og hvordan vil Alcaraz klare seg mot en servekanon som Otte? Blir ikke kjempeoverrasket om han ryker her.
Sistnevnte er min "one to watch" kamp i dag. Jeg tror at Otte kan slå Alcaraz. Er i form og er bra på gress. Får allikevel holde spanjolen som favoritt, tross alt, men ingen stor overraskelse om Otte vinner.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Det Rijthoven har gjort de siste ukene er heeelt konge. Utenfor topp 200 for under en måned siden. Kan ta sett mot Djokovic, men tviler på at det blir veldig jevnt.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Lew_Ashby skrev: fre jul 01, 2022 3:18 pm Det Rijthoven har gjort de siste ukene er heeelt konge. Utenfor topp 200 for under en måned siden. Kan ta sett mot Djokovic, men tviler på at det blir veldig jevnt.
Måten han spiller på virker skapt for gress. Blir spennende å se hvordan han klarer seg på de andre underlagene nå som han mest sannsynlig får spille langt flere turneringer på ATP nivå. Synd at han ikke får poeng for Wimbledon-opptreden sin

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Lew_Ashby skrev: fre jul 01, 2022 3:18 pm Det Rijthoven har gjort de siste ukene er heeelt konge. Utenfor topp 200 for under en måned siden. Kan ta sett mot Djokovic, men tviler på at det blir veldig jevnt.
Han er knallbra. I likhet med Zandschulp en som kan slå alle om han har dagen.

Ellers følger amerikanerne opp i 3. runde. Tommy Paul ser ekstremt bra ut, Tiafoe også videre.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Alcaraz spiller veldig bra mot Otte.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Tja, vi var vel flere som bomma rimelig greit på at Alcaraz-Otte kom til å bli en rysare. Da blir det en aldri så liten #NextGen-batalje mellom Sinner og Alcaraz i 4. runde. Det blir en heidundrande match, tror jeg.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Alcaraz rundspilte Otte og vant lett. Helt utrolig nivå av ham i dag! Han har allerede blitt en god gresspiller og er bare 19 år!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Må være en av de kjedeligste dagene, ingen kamper som var i nær av å være spennende.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: fre jul 01, 2022 7:55 pm Må være en av de kjedeligste dagene, ingen kamper som var i nær av å være spennende.
Enig der. I dag er det en på papiret veldig interessant kamp, i hvert fall, nemlig Tsitsipas mot Kyrgios. Håper på førstnevnte, men det er selvsagt ingen stor overraskelse om Kyrgios vinner.

CFN

Legg inn av CFN »

Gasquet servert for første sett, men dobbelfeilet tre ganger på rad (tror jeg det var) fra settball til å bli brutt…

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»