2022 Wimbledon

Svar
Skraevadottir

Re: 2022 Wimbledon

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: fre jul 01, 2022 11:04 am Jeg er spent på Isner i dag, syns han var helt rå mot Murray - og følger han opp servingen her så må han jo ha gode sjanser mot Sinner.

Og hvordan vil Alcaraz klare seg mot en servekanon som Otte? Blir ikke kjempeoverrasket om han ryker her.
Sistnevnte er min "one to watch" kamp i dag. Jeg tror at Otte kan slå Alcaraz. Er i form og er bra på gress. Får allikevel holde spanjolen som favoritt, tross alt, men ingen stor overraskelse om Otte vinner.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Det Rijthoven har gjort de siste ukene er heeelt konge. Utenfor topp 200 for under en måned siden. Kan ta sett mot Djokovic, men tviler på at det blir veldig jevnt.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Lew_Ashby skrev: fre jul 01, 2022 3:18 pm Det Rijthoven har gjort de siste ukene er heeelt konge. Utenfor topp 200 for under en måned siden. Kan ta sett mot Djokovic, men tviler på at det blir veldig jevnt.
Måten han spiller på virker skapt for gress. Blir spennende å se hvordan han klarer seg på de andre underlagene nå som han mest sannsynlig får spille langt flere turneringer på ATP nivå. Synd at han ikke får poeng for Wimbledon-opptreden sin

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Lew_Ashby skrev: fre jul 01, 2022 3:18 pm Det Rijthoven har gjort de siste ukene er heeelt konge. Utenfor topp 200 for under en måned siden. Kan ta sett mot Djokovic, men tviler på at det blir veldig jevnt.
Han er knallbra. I likhet med Zandschulp en som kan slå alle om han har dagen.

Ellers følger amerikanerne opp i 3. runde. Tommy Paul ser ekstremt bra ut, Tiafoe også videre.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Alcaraz spiller veldig bra mot Otte.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Tja, vi var vel flere som bomma rimelig greit på at Alcaraz-Otte kom til å bli en rysare. Da blir det en aldri så liten #NextGen-batalje mellom Sinner og Alcaraz i 4. runde. Det blir en heidundrande match, tror jeg.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Alcaraz rundspilte Otte og vant lett. Helt utrolig nivå av ham i dag! Han har allerede blitt en god gresspiller og er bare 19 år!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Må være en av de kjedeligste dagene, ingen kamper som var i nær av å være spennende.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: fre jul 01, 2022 7:55 pm Må være en av de kjedeligste dagene, ingen kamper som var i nær av å være spennende.
Enig der. I dag er det en på papiret veldig interessant kamp, i hvert fall, nemlig Tsitsipas mot Kyrgios. Håper på førstnevnte, men det er selvsagt ingen stor overraskelse om Kyrgios vinner.

CFN

Legg inn av CFN »

Gasquet servert for første sett, men dobbelfeilet tre ganger på rad (tror jeg det var) fra settball til å bli brutt…

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Zandschulp greit videre til slutt. Nadal skal få sin fulle hyre med å slå ham i 4R, tror jeg. Må først slå Sonego selv, da. Blir nok ikke direkte enkelt, men bør gå. Utrolig imponerende av Nederland med Zandschulp og Rijthoven, som begge slår gjennom med brask og bram som 25-åringer i påfølgende sesonger.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Anisimova rett og slett for god for Gauff. Veldig imponerende

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

UK1902 skrev: lør jul 02, 2022 4:51 pm Anisimova rett og slett for god for Gauff. Veldig imponerende
Jepp, helt overlegen i de to siste settene. Gauff var ikke i nærheten av å stå i mot det trykket Anisimova kom med.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Swiatek slo seg ut av Wimbledon også. Dermed den tredje franske! til 4. runde. Cornet sin 62 GS på rad (65 totalt). Har tangerte Sugiyama med flest GS på rad. Vinner hun I neste runde er hun i sin andre GS-kvartfinale (i år).

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

sexxes skrev: lør jul 02, 2022 7:13 pm Swiatek slo seg ut av Wimbledon også. Dermed den tredje franske! til 4. runde. Cornet sin 62 GS på rad (65 totalt). Har tangerte Sugiyama med flest GS på rad. Vinner hun I neste runde er hun i sin andre GS-kvartfinale (i år).
Cornet kan da nå en kvartfinale til etter å ha greid det i Australian Open i år for første gang på 60 forsøk i GS. Interessant også at begge finalistene fra French Open røk ut samme dag i Wimbledon.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Tsitsipas taper 2.sett, slår en ball opp mot publikum i frustrasjon. Kyrgios krever at grekeren blir diskvalifisert etter det, dommeren uenig. Krever overdommeren på banen, og får heller ikke der medhold. Så vi får både drama og god tennis i kveld.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Hahaha. Kyrgios er så überkuk altså. Skjønner ikke at det er mulig å klikke i 75% av kampene man spiller.

Skikkelig usympatisk. Men jeg står på det jeg sa under RG, ham og Rune gjør tennis mer interessant for min del. Man kan si at ferdigheter bør trumfe drama mtp underholdningsverdi, men må innrømme at jeg liker at ikke alle er Nadal og Federer. Kall meg gjerne en enkel sjel.

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

Langhissig han australieren.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Tsitsipas har tapt den mentale kampen her. Akkurat inn i sporet Kyrgios ville ha det

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Kyrgios er altså den største tullingen som noen gang har vært på en tennisbane. Og det inkluderer meg i mine verste øyeblikk.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Skraevadottir skrev: lør jul 02, 2022 9:01 pm Kyrgios er altså den største tullingen som noen gang har vært på en tennisbane. Og det inkluderer meg i mine verste øyeblikk.
Tsitsipas mister det nå da. Kyrgios klarer å dra begge ned i sølen hvor han som grisete fyr storkoser seg.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Skraevadottir skrev: lør jul 02, 2022 9:01 pm Kyrgios er altså den største tullingen som noen gang har vært på en tennisbane. Og det inkluderer meg i mine verste øyeblikk.
Oppfører seg helt klart som en tulling, men Tsitsipas har jo mista det helt. Slått ballen mot publikum to ganger, og gitt bort flere poeng ved å prøve å slå ballen så hardt som mulig på Kyrgios i stedet for å vinne poenget

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Shit Kyrgios skadet? Hahaha. Og Tsitsipas gir fullstendig faen. Er så drama.

Okei, krise avverget. Kyrgios dramadronning. Vil ha 5 sett av dette som lørdagsunderholdning.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

UK1902 skrev: lør jul 02, 2022 9:10 pm
Skraevadottir skrev: lør jul 02, 2022 9:01 pm Kyrgios er altså den største tullingen som noen gang har vært på en tennisbane. Og det inkluderer meg i mine verste øyeblikk.
Oppfører seg helt klart som en tulling, men Tsitsipas har jo mista det helt. Slått ballen mot publikum to ganger, og gitt bort flere poeng ved å prøve å slå ballen så hardt som mulig på Kyrgios i stedet for å vinne poenget
Klandrer ikke Tsitsipas for det. En menneskelig reaksjon på usportslig og ubehøvlet opptreden fra motstander. Kyrgios hadde egentlig hatt godt av litt god, gammeldags grisebank.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Skraevadottir skrev: lør jul 02, 2022 9:01 pm Kyrgios er altså den største tullingen som noen gang har vært på en tennisbane. Og det inkluderer meg i mine verste øyeblikk.
--- Nastase vil nok ha et ord med i saken her...

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Skraevadottir skrev: lør jul 02, 2022 9:15 pm Klandrer ikke Tsitsipas for det
Helt uenig der. Å slå ballen mot publikum er aldri akseptabelt. Knus en racket, si noen stygge gloser, klag til dommeren, men aldri slå ballen mot linjedommere, ballgutter/balljenter eller publikum

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

TerryMcDermott skrev: lør jul 02, 2022 9:17 pm
Skraevadottir skrev: lør jul 02, 2022 9:01 pm Kyrgios er altså den største tullingen som noen gang har vært på en tennisbane. Og det inkluderer meg i mine verste øyeblikk.
--- Nastase vil nok ha et ord med i saken her...
Ja da, noe av det Nastase har gjort er verre, men med Kyrgios er det altså hele tida, hver kamp, år etter år. Man blir bare lei av den drittungeoppførselen. Men nå har han jo fått en utfordrer i Holger Rune.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

UK1902 skrev: lør jul 02, 2022 9:19 pm
Skraevadottir skrev: lør jul 02, 2022 9:15 pm Klandrer ikke Tsitsipas for det
Helt uenig der. Å slå ballen mot publikum er aldri akseptabelt. Knus en racket, si noen stygge gloser, klag til dommeren, men aldri slå ballen mot linjedommere, ballgutter/balljenter eller publikum
Ja da, enig i det, men jeg forstår frustrasjonen. Vet ikke helt hva han prøvde på heller, skal sies.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Kyrgios i gang igjen. Klikker i vinkel ved sidebytte. Kvalmt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kyrgios klapper sarkastisk når Tsitsipas går opp i 0-40 pga en hump i banen eller noe, og dundrer inn fem poeng på rad like etter ila sånn 1min og tar gamet.

Hehe. Sorry, jeg elsker dette.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»