Enda mer vrøvl fra Saltvedt

Svar
Neptun
Innlegg: 5550

Re: Enda mer vrøvl fra Saltvedt

Legg inn av Neptun »

Rasshølet Saltvedt kunne selvsagt ikke kommentere Johaugs nye bok uten sine subjektive meninger.
"Det er neppe hele sannheten" skriver Saltvedt i velkjent stil. "Sannheten" den besitter tydeligvis møkkamenn som Welhaven, Lersveen og Saltvedt, ikke dem som avsa dom etter bevisene der hun ble trodd på alle punkt.

Dersom ikke disse tre får særdeles dårlig omtale i boken, så blir jeg litt skuffet.
https://www.nrk.no/sport/therese-johaug ... 1.16155623

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Virkelig en fascinerende tråd dette. Føler virkelig fråden stå ut av mange kjefter :twisted:

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

busemannen skrev: fre okt 28, 2022 6:56 pm Virkelig en fascinerende tråd dette. Føler virkelig fråden stå ut av mange kjefter :twisted:
Fan av Saltvedt?

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Ka9nen skrev: fre okt 28, 2022 9:16 pm
busemannen skrev: fre okt 28, 2022 6:56 pm Virkelig en fascinerende tråd dette. Føler virkelig fråden stå ut av mange kjefter :twisted:
Fan av Saltvedt?
He he!
Jeg er ikke fan av noen - idiotisk uttrykk forresten. Men for å motsi intelligentsiaen her litt så har jeg stor sans for både Saltvedt og Welhaven. Kritisk journalistikk trengs.
Så kan jo selvsagt meningene være delte. Helt legitimt det.

Og det finnes helt sikkert et par her inne som jeg også kan definere som rasshøl, uten at jeg skal avsløre hvem :lol:

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

busemannen skrev: lør okt 29, 2022 11:16 am
Ka9nen skrev: fre okt 28, 2022 9:16 pm
busemannen skrev: fre okt 28, 2022 6:56 pm Virkelig en fascinerende tråd dette. Føler virkelig fråden stå ut av mange kjefter :twisted:
Fan av Saltvedt?
He he!
Jeg er ikke fan av noen - idiotisk uttrykk forresten. Men for å motsi intelligentsiaen her litt så har jeg stor sans for både Saltvedt og Welhaven. Kritisk journalistikk trengs.
Så kan jo selvsagt meningene være delte. Helt legitimt det.

Og det finnes helt sikkert et par her inne som jeg også kan definere som rasshøl, uten at jeg skal avsløre hvem :lol:
Kritisk journalistikk er greit, men surmulende agg er man lei av.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

busemannen skrev: lør okt 29, 2022 11:16 am
He he!
Jeg er ikke fan av noen - idiotisk uttrykk forresten. Men for å motsi intelligentsiaen her litt så har jeg stor sans for både Saltvedt og Welhaven. Kritisk journalistikk trengs.
Så kan jo selvsagt meningene være delte. Helt legitimt det.

Og det finnes helt sikkert et par her inne som jeg også kan definere som rasshøl, uten at jeg skal avsløre hvem :lol:
Kritisk og kritisk fru blom, men greit nok.

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Ok. Vi ser det litt forskjellig. Helt greit.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Komisk å se de opprørte reaksjonene her inne så fort en aviskommentator leverer noe annet enn ukritiske hyllester av norske idrettshelter.

Folk er rare.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

busemannen skrev: lør okt 29, 2022 11:16 am
Ka9nen skrev: fre okt 28, 2022 9:16 pm
busemannen skrev: fre okt 28, 2022 6:56 pm Virkelig en fascinerende tråd dette. Føler virkelig fråden stå ut av mange kjefter :twisted:
Fan av Saltvedt?
He he!
Jeg er ikke fan av noen - idiotisk uttrykk forresten. Men for å motsi intelligentsiaen her litt så har jeg stor sans for både Saltvedt og Welhaven. Kritisk journalistikk trengs.
Så kan jo selvsagt meningene være delte. Helt legitimt det.

Og det finnes helt sikkert et par her inne som jeg også kan definere som rasshøl, uten at jeg skal avsløre hvem :lol:
Interessant at omtalte møkkaspredere omtales som "journalister". Selvsagt fordi de kun skriver dritt om norske idrettsutøvere, sånt tiltrekker seg skapninger som ernærer seg av møkk. Sånne som trives nede i utedo.

Ja, kritisk journalistikk trengs, men det finnes ikke i Norge pr tiden fordi de "rette" styrer landet, samt invaderer land og truer verden med atomvåpen. De er på den "rette" siden for journaliststanden i Norge. Dermed fravær av kritikk som høres.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Saliph skrev: lør okt 29, 2022 11:30 am Komisk å se de opprørte reaksjonene her inne så fort en aviskommentator leverer noe annet enn ukritiske hyllester av norske idrettshelter.

Folk er rare.
Det var ihvertfall en rar innvending mot kritikken av Saltvedt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »


GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: man nov 07, 2022 5:18 pm Det ligger an til baluba.
https://www.nrk.no/sport/lundby-hardt-u ... 1.16167911
Sånn blir det når man tråkker seg borti for mye som man ikke har greie på og begynne å synse litt for mye.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

DoktorS skrev: man nov 07, 2022 5:18 pm Det ligger an til baluba.
https://www.nrk.no/sport/lundby-hardt-u ... 1.16167911
Saltvedt går virkelig inn for å forsterke det dårlige inntrykket man har av han fra før.
Dette bare føyer seg inn i rekken av upassende uttalelser.

Hvorfor har NrK ansatt en slik person?

ms_8

Legg inn av ms_8 »

https://www.vg.no/sport/hopp/i/zEO88O/b ... rrer-ennaa

I dag er det Welhaven som desperat prøver å holde liv i gamle shit. Det verker som Norske sportsjournalister helt tydeleg er ute etter å skape bråk for bråkets sin skyld.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Her er det i alle fall problemstillinger som er relevante, i motsetning til hva de har kommet med før (håndballmesterskap hvert år f.eks.)

malvolio

Legg inn av malvolio »

ms_8 skrev: ons nov 16, 2022 11:11 am https://www.vg.no/sport/hopp/i/zEO88O/b ... rrer-ennaa

I dag er det Welhaven som desperat prøver å holde liv i gamle shit. Det verker som Norske sportsjournalister helt tydeleg er ute etter å skape bråk for bråkets sin skyld.
Synes da det er helt rimelig å stille spørsmål her. Saltvedt kan lett bli for pompøs, men Welhaven synes jeg skriver mye bra.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

malvolio skrev: ons nov 16, 2022 3:50 pm
ms_8 skrev: ons nov 16, 2022 11:11 am https://www.vg.no/sport/hopp/i/zEO88O/b ... rrer-ennaa

I dag er det Welhaven som desperat prøver å holde liv i gamle shit. Det verker som Norske sportsjournalister helt tydeleg er ute etter å skape bråk for bråkets sin skyld.
Synes da det er helt rimelig å stille spørsmål her. Saltvedt kan lett bli for pompøs, men Welhaven synes jeg skriver mye bra.
Jeg pleier å være enig med deg, men denne gangen er jeg ikke det. Når det gjelder Welhaven, altså. Det gjelder ikke denne saken i seg selv, men generelt. Går litt for hardt ut om ting han har begrenset med kunnskap om, etter min mening.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

lok1 skrev: ons nov 16, 2022 11:19 am Her er det i alle fall problemstillinger som er relevante, i motsetning til hva de har kommet med før (håndballmesterskap hvert år f.eks.)
Til ein viss grad er dei relevante, men utfordringa er at dei kjem rett rundt sesongstart og kan i verstefall bli enda meir støy for hopplandslaget som bør fokusere på ein ny sesong. Det hadde vært betre om dette vart tatt opp etter sesongen. Då hadde også hoppforbundet/ skiforbundet fått tid til å ordne opp internt.

Alfon

Legg inn av Alfon »

Solvgutt1 skrev: man jun 27, 2022 3:13 pm Welhaven, Saltvedt osv er journalister som helst skulle vært politiske kommentatorer merker man. Så kan man bare spekulere i hvorfor de ikke er det.
De er nok ikke flinke nok til å være politisk kommentator.
Welhaven og Saltvedt er nevnt. Jeg vil også legge til Esten O Sæther.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Alfon skrev: fre nov 18, 2022 9:40 am Jeg vil også legge til Esten O Sæther.
Pesten O.Sæther. Han var den verste av disse.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Alfon skrev: fre nov 18, 2022 9:40 am
Solvgutt1 skrev: man jun 27, 2022 3:13 pm Welhaven, Saltvedt osv er journalister som helst skulle vært politiske kommentatorer merker man. Så kan man bare spekulere i hvorfor de ikke er det.
De er nok ikke flinke nok til å være politisk kommentator.
Welhaven og Saltvedt er nevnt. Jeg vil også legge til Esten O Sæther.
Welhaven har skrevet flere politiske kommentarer i VG.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Solvgutt1 skrev: man jun 27, 2022 3:13 pm Welhaven, Saltvedt osv er journalister som helst skulle vært politiske kommentatorer merker man. Så kan man bare spekulere i hvorfor de ikke er det.
De faller igjennom i konkurransen om å få de høyt aktede gravejournalist-stillingene (som blir dyrere og dyrere for mediehusene og derfor blir det færre og færre av dem, i motsetning til folk som kan c/p og å bruke Google Translate).

Derfor havner de i sportsavdelingen, men de bruker den stillingen som en plattform for å bevise at de burde være gravejournalister. Hadde jeg vært sjefen deres hadde de fått sparken tvert, alle i hop.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Da er vi i gang igjen:

"– Det eneste IOC burde tenke på er de ukrainske utøverne som ikke har mulighet til å delta fordi landet deres er invadert av Russland."

Og vi nevner i fleng?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Og da var VM-finalen her. Etter at NRKs Woalsmal fra Qatar mener at dekningen i vestlige medier har vært for ensidig, sier Saltvedt fra studio nå at man kanskje har vært litt for mye negativ til Qatar, og heller burde rette mer kritikk mot FIFA.

Det hadde vært en gylden anledning til å beklage sine kommentarer fra starten av denne tråden... Om at det var Qatars regime som nektet Klaveness avgang til flyet av andre grunner enn akkurat de hun selv sa var årsaken - manglende dokumentasjon på Covid.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

https://www.vg.no/sport/fotball/i/MomwW ... sidelinjen

I går var det Welhaven tur. Ja det er viktig med ein kritisk presse, men om Ødegård har fått dame eller ikkje BETYR INGENTING for å dekke landskampen.

Helt fantastisk om dette skal være fokuset for norsk presse når man dekker landslaget

Centrist

Legg inn av Centrist »

Kritikken ang. blandingen av B-Laget og kritikk journalisme er særdeles legitim.

Problemet er når han begrunner dette i at man ikke får vite mer om Ødegaard og Spilling. Det er helt tullete. Ville ikke forundret meg om tilnærmet enhver norsk fotballsupporter ikke kunne brydd seg mindre om Ødegaards privatliv kontra det faglige.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

lok1 skrev: ons des 14, 2022 4:07 pm Da er vi i gang igjen:

"– Det eneste IOC burde tenke på er de ukrainske utøverne som ikke har mulighet til å delta fordi landet deres er invadert av Russland."

Og vi nevner i fleng?
Among those killed this year alone have been figure skater Dmytro Sharpar, who died in combat near Bakhmut, and Volodymyr Androshchuk, a 22-year-old decathlon champion and future Olympic athlete.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

PapaSmurf skrev: ons apr 05, 2023 1:26 pm
lok1 skrev: ons des 14, 2022 4:07 pm Da er vi i gang igjen:

"– Det eneste IOC burde tenke på er de ukrainske utøverne som ikke har mulighet til å delta fordi landet deres er invadert av Russland."

Og vi nevner i fleng?
Among those killed this year alone have been figure skater Dmytro Sharpar, who died in combat near Bakhmut, and Volodymyr Androshchuk, a 22-year-old decathlon champion and future Olympic athlete.
Ja, det finnes idrettsutøvere på lavt nivå som blir tatt ut i kamp, eller velger å gå i kamp selv. Og de har selvfølgelig mindre muligheter.
Men idrettsutøvere som regnes som toppidrettsutøvere får fritak fra militærtjenesten. Protsenko i friidrett og Romantsjuk i svømming er blant annet de som har deltatt og tatt medalje i store mesterskap etter invasjonen, og størrelsen på troppen til for eksempel VM i svømming var i fjor like stor som årene før.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

lok1 skrev: ons des 14, 2022 4:07 pm Da er vi i gang igjen:

"– Det eneste IOC burde tenke på er de ukrainske utøverne som ikke har mulighet til å delta fordi landet deres er invadert av Russland."

Og vi nevner i fleng?
Hva slags vanvittig innspill er dette?
Ingen med sjelsevnene i behold ønsker russiske idrettsutøvere (ofte millitære) tilbake i idrett eller på andre arenaer - som utøvende kunst - før terrorstaten Russland har gjenoppbygget Ukraina til siste sten.
Spesielt ikke andre lands idrettsutøvere ønsker dem tilbake. Dvs. de blir ikke å se før om flere tiår - og ingen vil se dem heller.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Neptun skrev: fre apr 07, 2023 10:39 pm
lok1 skrev: ons des 14, 2022 4:07 pm Da er vi i gang igjen:

"– Det eneste IOC burde tenke på er de ukrainske utøverne som ikke har mulighet til å delta fordi landet deres er invadert av Russland."

Og vi nevner i fleng?
Hva slags vanvittig innspill er dette?
Ingen med sjelsevnene i behold ønsker russiske idrettsutøvere (ofte millitære) tilbake i idrett eller på andre arenaer - som utøvende kunst - før terrorstaten Russland har gjenoppbygget Ukraina til siste sten.
Spesielt ikke andre lands idrettsutøvere ønsker dem tilbake. Dvs. de blir ikke å se før om flere tiår - og ingen vil se dem heller.
Jeg har da ikke sagt noe om hvem som bør delta eller ikke.
Det er likevel lov å holde seg til fakta når man skriver kronikker på vegne av NRL, uansett hva man mener. Og fakta er at to uker etter invasjonen vant en ukrainsk utøver VM-gull i høydehopp som et eksempel.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»