Enda mer vrøvl fra Saltvedt

Svar
DoktorS

Enda mer vrøvl fra Saltvedt

Legg inn av DoktorS »

Denne Saltvedt bør fratas sin stilling som "sporskommentator" på NRK - han dukker opp med sine halvkveda moraliserende viser hver eneste gang han mener noe er "galt".

I går var poppet han opp i NRKs viktigste nyhetssending og liret av seg noe selvkomponert gørr igjen, uten å ha det minste peiling verken på regler, politikk eller noe som helst annet. Ikke nok med det, NRK.no har fire journlaister på saken for å formidle dtete tøvet.

https://www.nrk.no/sport/avvist-pa-qata ... 1.16017804

Klaveness er, i motsening til NRKs overbetalte ekspert, en etterretelig person:

"Hun avviser rykter om at problemene skyldtes hennes harde linje overfor Qatar og internasjonale fotballtopper i Fifa-systemet.

– Det skjedde en misforståelse i kommunikasjonen mellom NFF og Uefa, og det gjorde at vi i NFF ikke på forhånd fullførte elektronisk innreiseregistrering i et system som er påkrevet. Den manglende registreringen ble oppdaget ved gaten, og da var det for sent til at man fikk rettet det på flyplassen, sier Klaveness til NTB mandag."

ms_8

Legg inn av ms_8 »

DoktorS skrev: man jun 27, 2022 3:03 pm Denne Saltvedt bør fratas sin stilling som "sporskommentator" på NRK - han dukker opp med sine halvkveda moraliserende viser hver eneste gang han mener noe er "galt".

I går var poppet han opp i NRKs viktigste nyhetssending og liret av seg noe selvkomponert gørr igjen, uten å ha det minste peiling verken på regler, politikk eller noe som helst annet. Ikke nok med det, NRK.no har fire journlaister på saken for å formidle dtete tøvet.

https://www.nrk.no/sport/avvist-pa-qata ... 1.16017804

Klaveness er, i motsening til NRKs overbetalte ekspert, en etterretelig person:

"Hun avviser rykter om at problemene skyldtes hennes harde linje overfor Qatar og internasjonale fotballtopper i Fifa-systemet.

– Det skjedde en misforståelse i kommunikasjonen mellom NFF og Uefa, og det gjorde at vi i NFF ikke på forhånd fullførte elektronisk innreiseregistrering i et system som er påkrevet. Den manglende registreringen ble oppdaget ved gaten, og da var det for sent til at man fikk rettet det på flyplassen, sier Klaveness til NTB mandag."
Ja det er helt sjukt å sjå kor dårleg kvalitet det er på våre sportkommentatorer. Hadde eg ikkje vist betre, så hadde eg trudd det var konkurranse mellom dei om å lage dei verste sakene.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Saltvedt og et par andre av disse virker jo ikke engang interessert i selve sporten. De skriver nesten aldri analyser av det som foregår på banen eller arenaen hvor idretten utøves, men om alt mulig annet. Som regel et eller annet utenomsportslig. Hvorfor ikke skrive analyser omkring aspekter ved selve idretten?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det har vel vært nevnt tidligere - det virker som om disse sportskommentatorene egentlig kunne ha tenkt seg å bli politiske journalister, men at de mangler det som skal til.

Her er en link fra en annen tråd jeg startet, spesielt knyttet til netttopp Qatar. Sjelden journalister kritiserer hverandre, men desto mer tyngde har det når det skjer. Fra konklusjonen:

"Etter tidligere å ha deltatt i Aftenpostens dekning av både olympiske leker og VM i fotball, har jeg stor respekt for norske sportsjournalister og den jobben de gjør. Men når jeg vil vite hva som skjer i et fremmed land, er det ikke sportssidene jeg søker til først."

https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... n-av-qatar

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Welhaven, Saltvedt osv er journalister som helst skulle vært politiske kommentatorer merker man. Så kan man bare spekulere i hvorfor de ikke er det.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ble så forbanna på dette greiene her at jeg slang inn en kommentar på NRK Sport sin FB-side også. Jeg etterlyser at de kommer med en beklagelse for at de i går spredte konspirasjonsteorier i beste sendetid.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

DoktorS skrev: man jun 27, 2022 3:28 pm Ble så forbanna på dette greiene her at jeg slang inn en kommentar på NRK Sport sin FB-side også. Jeg etterlyser at de kommer med en beklagelse for at de i går spredte konspirasjonsteorier i beste sendetid.
Nå synes jeg Saltvedt er en premietulling, men å spre dritt om et av verdens verste regimer synes jeg på sin plass uansett om det er unyansert og dels konspirasjonsbasert.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

KongOlav2 skrev: man jun 27, 2022 3:36 pm
DoktorS skrev: man jun 27, 2022 3:28 pm Ble så forbanna på dette greiene her at jeg slang inn en kommentar på NRK Sport sin FB-side også. Jeg etterlyser at de kommer med en beklagelse for at de i går spredte konspirasjonsteorier i beste sendetid.
Nå synes jeg Saltvedt er en premietulling, men å spre dritt om et av verdens verste regimer synes jeg på sin plass uansett om det er unyansert og dels konspirasjonsbasert.
Totalt uenig - det er totalt undergravende for NRKs omdømme om man ikke kan stole på om journlaistikken og kommentatorene har solid grunnlag for sine meninger. Det er intet annet enn synsing og konspirasjonsteorier han bedriver.

Qatar og tilhørende myndigheter er vel ikke så dumme at de lager en sak ute av dette, når hun bare blir en dag forsinket - om de i det hele tatt skulle bry seg om hva norske medier skriver om landet og arrangementet. Det er vel også høyst tvilsomt.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Solvgutt1 skrev: man jun 27, 2022 3:13 pm Welhaven, Saltvedt osv er journalister som helst skulle vært politiske kommentatorer merker man. Så kan man bare spekulere i hvorfor de ikke er det.
Nei, det har de verken utdannelsen eller dannelsen til.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

KongOlav2 skrev: man jun 27, 2022 3:36 pm
DoktorS skrev: man jun 27, 2022 3:28 pm Ble så forbanna på dette greiene her at jeg slang inn en kommentar på NRK Sport sin FB-side også. Jeg etterlyser at de kommer med en beklagelse for at de i går spredte konspirasjonsteorier i beste sendetid.
Nå synes jeg Saltvedt er en premietulling, men å spre dritt om et av verdens verste regimer synes jeg på sin plass uansett om det er unyansert og dels konspirasjonsbasert.
Ikkje når det er basert på falske nyheter. Då går det kun ut over troverdigheten til norske medier. Problemet med Saltvedt, Esten og andre sportjournalister er ofte at dei verker meir interessert å finne noko å ta norsk idrett på. Framfor å dekke norsk idrett på ein god måte.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: man jun 27, 2022 3:11 pm Det har vel vært nevnt tidligere - det virker som om disse sportskommentatorene egentlig kunne ha tenkt seg å bli politiske journalister, men at de mangler det som skal til.

Her er en link fra en annen tråd jeg startet, spesielt knyttet til netttopp Qatar. Sjelden journalister kritiserer hverandre, men desto mer tyngde har det når det skjer. Fra konklusjonen:

"Etter tidligere å ha deltatt i Aftenpostens dekning av både olympiske leker og VM i fotball, har jeg stor respekt for norske sportsjournalister og den jobben de gjør. Men når jeg vil vite hva som skjer i et fremmed land, er det ikke sportssidene jeg søker til først."

https://www.aftenposten.no/meninger/deb ... n-av-qatar
Det er litt idrettsfag bachelor og journalisthøgskulen i Volda på det mentale nivået der. Så bikker noen av disse sportsjournalistene 40-45 og innser at det er en verden også utenom idretten og at denne verdenen til og med påvirker idretten. Så begynner disse å få med seg at mennesker har det vondt der ute i verden og med ett vekkes et slags engasjement for rettferdighet. Disse menneskene er rett og slett for moraliserende til å kunne bli noe mer enn sportsjournalister og de mangler også den faglige pondusen til å bli noe mer.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

ms_8 skrev: man jun 27, 2022 3:48 pm Ikkje når det er basert på falske nyheter. Då går det kun ut over troverdigheten til norske medier. Problemet med Saltvedt, Esten og andre sportjournalister er ofte at dei verker meir interessert å finne noko å ta norsk idrett på. Framfor å dekke norsk idrett på ein god måte.
I denne saken kan jeg være enig, men ikke når det gjelder sportsvasking generelt. F.eks den kommentaren som DoktorS linket til fra Per Christiansen er ikke spesielt imponerende. Han skal balansere på en rimelig hårfin linje for å ikke fremstå som en nyttig idiot for qatarske myndigheter.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

ms_8 skrev: man jun 27, 2022 3:48 pm
KongOlav2 skrev: man jun 27, 2022 3:36 pm
DoktorS skrev: man jun 27, 2022 3:28 pm Ble så forbanna på dette greiene her at jeg slang inn en kommentar på NRK Sport sin FB-side også. Jeg etterlyser at de kommer med en beklagelse for at de i går spredte konspirasjonsteorier i beste sendetid.
Nå synes jeg Saltvedt er en premietulling, men å spre dritt om et av verdens verste regimer synes jeg på sin plass uansett om det er unyansert og dels konspirasjonsbasert.
Ikkje når det er basert på falske nyheter. Då går det kun ut over troverdigheten til norske medier. Problemet med Saltvedt, Esten og andre sportjournalister er ofte at dei verker meir interessert å finne noko å ta norsk idrett på. Framfor å dekke norsk idrett på ein god måte.
Det fører jo også til at en del blir skeptiske til andre nyheter som ikke er falske.

daoooo

Legg inn av daoooo »

KongOlav2 skrev: man jun 27, 2022 3:36 pm
DoktorS skrev: man jun 27, 2022 3:28 pm Ble så forbanna på dette greiene her at jeg slang inn en kommentar på NRK Sport sin FB-side også. Jeg etterlyser at de kommer med en beklagelse for at de i går spredte konspirasjonsteorier i beste sendetid.
Nå synes jeg Saltvedt er en premietulling, men å spre dritt om et av verdens verste regimer synes jeg på sin plass uansett om det er unyansert og dels konspirasjonsbasert.
Hvorfor bli usaklig og uredelig når det er masse man kan kritisere de for på en skikkelig og legitim måte?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

daoooo skrev: man jun 27, 2022 3:53 pm
Hvorfor bli usaklig og uredelig når det er masse man kan kritisere de for på en skikkelig og legitim måte?
Greit nok ang denne saken, men jeg synes sannelig man bør "ta" Qatar for det det er verdt når det gjelder sportsvasking.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

KongOlav2 skrev: man jun 27, 2022 3:50 pm
ms_8 skrev: man jun 27, 2022 3:48 pm Ikkje når det er basert på falske nyheter. Då går det kun ut over troverdigheten til norske medier. Problemet med Saltvedt, Esten og andre sportjournalister er ofte at dei verker meir interessert å finne noko å ta norsk idrett på. Framfor å dekke norsk idrett på ein god måte.
I denne saken kan jeg være enig, men ikke når det gjelder sportsvasking generelt. F.eks den kommentaren som DoktorS linket til fra Per Christiansen er ikke spesielt imponerende. Han skal balansere på en rimelig hårfin linje for å ikke fremstå som en nyttig idiot for qatarske myndigheter.
Debatten om sportvasking kan være bra, men slike saker svekker dessverre litt av media troverdighet om det skjer ofte. Her er det tydeleg at Saltvedt har hatt sin agenda og det kan ironisk fører til at man blir meir skeptisk til andre saker innanfor temaet

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Saltvedt kan jo heller ikke det han snakker om. Her er en artikkel han produserte i februar: https://www.nrk.no/sport/gullene-vi-ikk ... 1.15862486

Han skriver altså om nye øvelser i OL. Hvor mange av disse viste seg å stemme? INGEN!! Ingen endringer i langrenn, ingen endringer i skiskyting og kombinert for kvinner kom ikke med.

Welhaven ikke veldig mye bedre. Han i Aftenposten litt bedre.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

lok1 skrev: man jun 27, 2022 3:56 pm Saltvedt kan jo heller ikke det han snakker om. Her er en artikkel han produserte i februar: https://www.nrk.no/sport/gullene-vi-ikk ... 1.15862486

Han skriver altså om nye øvelser i OL. Hvor mange av disse viste seg å stemme? INGEN!! Ingen endringer i langrenn, ingen endringer i skiskyting og kombinert for kvinner kom ikke med.

Welhaven ikke veldig mye bedre. Han i Aftenposten litt bedre.
Det styrker jo mistanken om at Saltvedt skriver om alt mulig annet tull fordi han egentlig ikke kan så mye om sport........

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

ms_8 skrev: man jun 27, 2022 3:56 pm
Debatten om sportvasking kan være bra, men slike saker svekker dessverre litt av media troverdighet om det skjer ofte. Her er det tydeleg at Saltvedt har hatt sin agenda og det kan ironisk fører til at man blir meir skeptisk til andre saker innanfor temaet
Nja, ikke om det er berettiget. Denne saken om Klaveness har jo ikke så mye med akkurat det å gjøre, men når det kun er igjen 5 måneder til verdens største sportsevent som i realiteten er en måned lang festival i sportsvasking, og når de har det største særforbundet av alle (FIFA) i lomma, så er det grunn til å stille mange og hyppige spørsmål rundt akkurat det.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

KongOlav2 skrev: man jun 27, 2022 4:00 pm
lok1 skrev: man jun 27, 2022 3:56 pm Saltvedt kan jo heller ikke det han snakker om. Her er en artikkel han produserte i februar: https://www.nrk.no/sport/gullene-vi-ikk ... 1.15862486

Han skriver altså om nye øvelser i OL. Hvor mange av disse viste seg å stemme? INGEN!! Ingen endringer i langrenn, ingen endringer i skiskyting og kombinert for kvinner kom ikke med.

Welhaven ikke veldig mye bedre. Han i Aftenposten litt bedre.
Det styrker jo mistanken om at Saltvedt skriver om alt mulig annet tull fordi han egentlig ikke kan så mye om sport........
Både han og Welhaven oppkonstruerer problemstillinger ja. Som du kan lese i artikkelen så er det et "problem" at Italia har ønsket seg randonee som ny øvelse, fordi da får IOC mer innflytelse i Spania...
Eller da Welhaven etter 29 år med håndballmesterskap hvert år fant ut at NÅ er det er problem, og at håndballforbundene kun er ute etter sponsorpenger.
Ser vi på alle kronikkene de kom med under korona blir det enda verre. Der var det bare snakk om hvor oppkonstruerte problemstillingene kunne bli...

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

lok1 skrev: man jun 27, 2022 4:09 pm Både han og Welhaven oppkonstruerer problemstillinger ja. Som du kan lese i artikkelen så er det et "problem" at Italia har ønsket seg randonee som ny øvelse, fordi da får IOC mer innflytelse i Spania...
Eller da Welhaven etter 29 år med håndballmesterskap hvert år fant ut at NÅ er det er problem, og at håndballforbundene kun er ute etter sponsorpenger.
Ser vi på alle kronikkene de kom med under korona blir det enda verre. Der var det bare snakk om hvor oppkonstruerte problemstillingene kunne bli...
Samme med Løfaldli i Adressa. Han har 2-3 favorittemner og de messer han om igjen og igjen. Det viktigste er potensiell konflikt mellom Klæbo og Skiforbundet/landslaget og sjansen for at Klæbo går ut av landslaget. Det har han skrevet om jevnlig i flere år. Det andre er internt trøbbel i RBK. Og i tillegg har han hatt en del kommentarer om ståa i trøndersk skisport, og spesielt langrenn, hvor han sammenligner med en gullperiode så unik at den aldri vil komme igjen. Altså et totalt urealistisk sammenligningsgrunnlag.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

lok1 skrev: man jun 27, 2022 3:56 pm Saltvedt kan jo heller ikke det han snakker om. Her er en artikkel han produserte i februar: https://www.nrk.no/sport/gullene-vi-ikk ... 1.15862486

Han skriver altså om nye øvelser i OL. Hvor mange av disse viste seg å stemme? INGEN!! Ingen endringer i langrenn, ingen endringer i skiskyting og kombinert for kvinner kom ikke med.

Welhaven ikke veldig mye bedre. Han i Aftenposten litt bedre.
Saltvedt, Welhaven og Løfaldli der har vi de største tullebukkene.
Kan gjerne ta med Lersveen også. De har ikke gjort annet enn å spre eder og galle over prestasjoner som "hele verden" misunner et lite land.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Selvsagt kom Dagsrevyen ikke med en beklagelse for Saltvedts løse påstander og synsing i går. De nevnte ikke i det hele tatt at trøbbelet Klaveness havnet i går var egen (NFFs) feil og at hun var på veg ned nå. Dette slipper de altså unna med. Vurderer en klage gjennom formelle organer.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Ale skrev: man jun 27, 2022 3:50 pm Skremmende hvordan NRK bruker han i alle slags settinger.
NRK bruker nå feil folk i en rekke poster. Lars Gule f.eks. Det er virkelig skremmende, at han får komme med søppelet sitt i NRK.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Toppsak på NRK Dagsrevyen sportsdel nok en gang - en eller annen ting Saltvedt har sagt om at Hovland ikke tar tilstrekkelig avstand til ett eller annet kommentatoren har sett seg ut som FÆLT. Og så kommer han inn fra et eller annet sted og ankerkjenner at Hovland nå er mye tydligere...

... får lyst til å dælje glasset i TVen når jeg ser han der Saltvedt messer i vei.

Hovland sa jo det temmelig tydelig - det er mer nyansert enn at det er svart hvitt. Saltvedt er jo fullstendig gått av skaftet.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Her er saken. Og i stedet for "media", kunne han adressert den kommentaren enda tydeligere.

https://www.nrk.no/sport/viktor-hovland ... 1.16024736

NRKs sportskommentator "har ikke latt seg imponere" - nei vel, hvorfor i all verden skal 24-åringenHovland være politisk interessert.

Og er det det største målet for en idrettutøver å imponere Saltvedt med å ta avstand fra alt som den enkle mannen Saltvedt mener er feil.....

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

DoktorS skrev: Toppsak på NRK Dagsrevyen sportsdel nok en gang - en eller annen ting Saltvedt har sagt om at Hovland ikke tar tilstrekkelig avstand til ett eller annet kommentatoren har sett seg ut som FÆLT.
Hehe " - Trenger ikke å skrive et essay om hver beslutning jeg tar." Godt sagt :)

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

KongOlav2 skrev: man jun 27, 2022 3:36 pm
DoktorS skrev: man jun 27, 2022 3:28 pm Ble så forbanna på dette greiene her at jeg slang inn en kommentar på NRK Sport sin FB-side også. Jeg etterlyser at de kommer med en beklagelse for at de i går spredte konspirasjonsteorier i beste sendetid.
Nå synes jeg Saltvedt er en premietulling, men å spre dritt om et av verdens verste regimer synes jeg på sin plass uansett om det er unyansert og dels konspirasjonsbasert.
Totalt uenig. At Qatar er en drittregime vet vi fra før. Alle vet det, men vi får ikke stanset fotballfesten som starter i november uansett. Det beklagelige er at et høykorrupt FIFA lar seg bestikke til å stemme på Russland i 2018 og Qatar i 2022. Jeg vil glede meg over fotballen i november, med en bismak ja. Men Welhaven og Saltvedt klarer ikke å gjøre en dritt verken med tildelingen eller menneskerettigheter i Qatar.

Mitt inntrykk av disse PK journalistene og moralistene er at de er mer opptatt av hva Hovland ikke har uttalt seg om eller om Haaland stod 1/2 meter bak de øvrige spillerne på en A landslags markering enn sport og kamp. Det andre med Qatar og menneskerettigheter er at det stort sett handler om skeive, og ikke alle andre brudd på menneskerettigheter. Saltvedt og Welhaven eller norsk idrettsbevegelse får verken gjort noe med at innbyggere i Qatar ser på homofili som sykdom - noe de har full rett til så lenge skeive ikke fengsles - og den internasjonale herrefotballen. FIFA er for mektig. Fotball er ikke langrenn. Det andre med Welhaven og Saltvedt er dette evige maset med kvinnefotball og ulike økonomiske rammebetingelser. Jo mer mas jeg hører om kvinnefotball, jo mindre gidder jeg å se kamper i EM eller var det VM i sommer.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

DoktorS skrev: fre jul 01, 2022 7:39 pm Her er saken. Og i stedet for "media", kunne han adressert den kommentaren enda tydeligere.

https://www.nrk.no/sport/viktor-hovland ... 1.16024736

NRKs sportskommentator "har ikke latt seg imponere" - nei vel, hvorfor i all verden skal 24-åringenHovland være politisk interessert.

Og er det det største målet for en idrettutøver å imponere Saltvedt med å ta avstand fra alt som den enkle mannen Saltvedt mener er feil.....
Sier jo sitt når Hovland belyser situasjonen og problemet på et intervju etter en runde bedre enn han som sitter på statlig lønn og har dette som jobb.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Crazy Horse skrev: fre jul 01, 2022 7:46 pm Totalt uenig. At Qatar er en drittregime vet vi fra før. Alle vet det, men vi får ikke stanset fotballfesten som starter i november uansett. Det beklagelige er at et høykorrupt FIFA lar seg bestikke til å stemme på Russland i 2018 og Qatar i 2022. Jeg vil glede meg over fotballen i november, med en bismak ja. Men Welhaven og Saltvedt klarer ikke å gjøre en dritt verken med tildelingen eller menneskerettigheter i Qatar.
Det aller meste av kritikk mot mesterskapet i Qatar og pampene i FIFA er fullstendig berettiget. Selv om Saltvedt er en klovn, har jeg null problem med at det pumpes ut kritikk 24/7 av dette råtne og begredelige mesterskapet helt til det er over. Man løser iallfall ingenting om man bare later som om man ikke kan gjøre noe uansett og la drittregimet fortsatte i samme tralten som før.

Og fotballfest? Jeg skal for første gang siden jeg var 7 år gammel ikke se et fotballmesterskap. Ikke faen om jeg vil gi seertid til dette råtne mesterskapet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»