TOUR DE FRANCE 2022!!!

Svar
Shabelle

Re: TOUR DE FRANCE 2022!!!

Legg inn av Shabelle »

Jeg savner å si CONTAGÅÅÅÅÅÅÅR. Fordi Contador er crazy.

Min nye favoritt er Pogacar. Tror han er like crazy som Contador. Kjører med hjertet. Og nå vil jeg si POGAGÅÅÅÅR

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Pogacar skulle selvsagt prøve å få noen meter over toppen og kanskje øke i utforkjøringen. Det var ikke en "test" sånn som kaggis jr sier. Men det er jo åpenbart at Pogacar rett og slett ikke er noe særlig sterkere enn vingegaard oppover.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det er da mye mer verdi i å kjøre for kapteinen Bardet heller enn å satse på noen øyeblikk i TV-ruta for Leknessund.

Hvis DSM har tenkt til å late som om de er et seriøst lag så må de jo i hvert fall forsøke å få en god plassering for franskmannen Bardet i sammendraget.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Jolla skrev: ons jul 20, 2022 4:17 pm Det er da mye mer verdi i å kjøre for kapteinen Bardet heller enn å satse på noen øyeblikk i TV-ruta for Leknessund.

Hvis DSM har tenkt til å late som om de er et seriøst lag så må de jo i hvert fall forsøke å få en god plassering for franskmannen Bardet i sammendraget.
Men hvorfor la han da gå ifra gruppa med Bardet tidligere, på et tidspunkt Pog osv var kun 1min bak med både Kuss og McNulty i gruppa.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Real-_- skrev: ons jul 20, 2022 4:23 pm
Jolla skrev: ons jul 20, 2022 4:17 pm Det er da mye mer verdi i å kjøre for kapteinen Bardet heller enn å satse på noen øyeblikk i TV-ruta for Leknessund.

Hvis DSM har tenkt til å late som om de er et seriøst lag så må de jo i hvert fall forsøke å få en god plassering for franskmannen Bardet i sammendraget.
Men hvorfor la han da gå ifra gruppa med Bardet tidligere, på et tidspunkt Pog osv var kun 1min bak med både Kuss og McNulty i gruppa.
Skulle vel se om Leknessund hadde bein til å gå for etappen. Da det ikke viste seg å være mulig, slapp han seg ned på ordre. La seg inn bak vingegaard, så synd vi ikke fikk se hvor lenge han hadde holdt. Rett valg å sende han ned, men møkk for oss nordmenn.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Nei, blir en liten fis fra pogi på slutten her. Kommer ikke til å få et sekund.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Årets tour er avgjort.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Pog har gitt opp. Det viser vel den feiringen der.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Jah da får vi håpe at Vingegaard ikke har de samme genene som Rasmussen og Riis i hine hårde dager

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Vi reiser litt i tid folkens.
Det er den 19. september 2020 klokken 12:00.
Det er den 20. etappen. En tempo opp planken.
Det er NULL sjans for at Pogacar vinner TDF. Roglic har holdt stand igjennom fjellene, og nå venter kun tempoetappen.
Roglic er bedre enn Pogacar på tempo. Roglic er muligens verdens beste på tempo, i hvert fall hvis det er en tempo med bakker.
Rittet er over. Vi kan dele ut champagne til Jumbo, de har vunnet touren.
Gratulerer.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Jolla skrev: ons jul 20, 2022 5:03 pm Vi reiser litt i tid folkens.
Det er den 19. september 2020 klokken 12:00.
Det er den 20. etappen. En tempo opp planken.
Det er NULL sjans for at Pogacar vinner TDF. Roglic har holdt stand igjennom fjellene, og nå venter kun tempoetappen.
Roglic er bedre enn Pogacar på tempo. Roglic er muligens verdens beste på tempo, i hvert fall hvis det er en tempo med bakker.
Rittet er over. Vi kan dele ut champagne til Jumbo, de har vunnet touren.
Gratulerer.
GLEDER MEG SÅNN! POGAGÅÅÅÅÅÅÅÅR

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Jolla skrev: ons jul 20, 2022 5:03 pm Vi reiser litt i tid folkens.
Det er den 19. september 2020 klokken 12:00.
Det er den 20. etappen. En tempo opp planken.
Det er NULL sjans for at Pogacar vinner TDF. Roglic har holdt stand igjennom fjellene, og nå venter kun tempoetappen.
Roglic er bedre enn Pogacar på tempo. Roglic er muligens verdens beste på tempo, i hvert fall hvis det er en tempo med bakker.
Rittet er over. Vi kan dele ut champagne til Jumbo, de har vunnet touren.
Gratulerer.

Det er en flat tempo. Pog ser ganske kokt ut. Vingegaard ser nesten uberørt ut. Lynet slår ikke ned to ganger på samme sted.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Jævla kjedelig og uinspirerende å se Lekky i sitt livs form taue en en fyr som liksom ikke skulle gå for sammendraget til en anonym topp 10 plassering, selv om jeg skjønner at de gjør det mtp på rankingpoeng.

Ergerlig at han ikke var i den formen da han fikk sjansen sin i brudd forrige uke.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Da er jeg endelig tilbake etter et par uker i Alpene, og selv om det er kjipt å komme tilbake til grått nordmørsvær etter strålende vær og fjellturer i Sveits, er det greit å omsider få sett mer av en Tour-etappe dette året enn bare de siste 10-20 min.

Og dagens etappe viser ettertrykkelig hvor sykt imponerende Vingegaard er. Det er mulig at Pog "bare" er på 98-99 % av maksform i lengre fjell, men han kjører jo likevel fletta av alle andre ryttere (bortsett fra på Granon-etappen), og er et generasjonstalent av en sammenlagtrytter hvis talent de siste 20 årene kanskje kun kan matches av Contador. Og likevel har Vingegaard god kontroll på dette.

Det er en ting at han er god i lengre stigninger som typiske fjellgeiter, men han henger jo også med på de enorme rykkene til Pogacar. Det er nok bare en håndfull topp klatrere det siste tiåret som ikke ville mistet en minst en håndfull sekunder på Pogacars rykk på Azet og dermed mistet hjulet før utforkjøringen, eller tapt kanskje 10-15 sek på den siste rampen opp til Peyragudes. I tillegg ville de aller fleste klatrere tapt kanskje minst 2-3 min til Pog på en 40 km lang tempo som på lørdag. Vingegaard vil høyst sannsynlig holde det innafor minuttet. Denne komboen av egenskaper som Vingegaard har i tillegg til klatreegenskapene er jo bare helt spesielt. Og det fra en rytter jeg knapt hørt om før vårparten i fjor utenom en etappeseier i Polen i 2019.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

En danske i gult og topp-finish på Hautacam. Manuset er skrevet.

lund

Legg inn av lund »

Troygirl skrev: ons jul 20, 2022 6:32 pm En danske i gult og topp-finish på Hautacam. Manuset er skrevet.
Mangler bare elleville hematokritverdier? :)

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

lund skrev: ons jul 20, 2022 6:52 pm
Troygirl skrev: ons jul 20, 2022 6:32 pm En danske i gult og topp-finish på Hautacam. Manuset er skrevet.
Mangler bare elleville hematokritverdier? :)
Vi får håpe det ikke kommer en pressekonferanse om 11 år med dopinginnrømmelser.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Trehjulssykkel skrev: ons jul 20, 2022 5:45 pm Jævla kjedelig og uinspirerende å se Lekky i sitt livs form taue en en fyr som liksom ikke skulle gå for sammendraget til en anonym topp 10 plassering, selv om jeg skjønner at de gjør det mtp på rankingpoeng.

Ergerlig at han ikke var i den formen da han fikk sjansen sin i brudd forrige uke.
Mulig han ga beskjed på radioen at han ikke hadde en sjanse til å henge på group gul trøye da de kom opp samt at han begynte å få det, og at han derfor ble bedt om å slippe seg ned og bruke sin siste rogn i beina på å hjelpe bardet opp til G, der Bardet fikk anledning til å bli droppa nok en gang..

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Fabio Jakobsen kjørte alt hva han maktet opp Peyragudes idag, og klarte å spurte seg inn i mål med 13 sekunder igjen på tidslimiten før han kollapset!

En av de sterkeste prestasjonene på dagens etappe.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

All-Equal skrev: tor jul 21, 2022 12:03 am
Trehjulssykkel skrev: ons jul 20, 2022 5:45 pm Jævla kjedelig og uinspirerende å se Lekky i sitt livs form taue en en fyr som liksom ikke skulle gå for sammendraget til en anonym topp 10 plassering, selv om jeg skjønner at de gjør det mtp på rankingpoeng.

Ergerlig at han ikke var i den formen da han fikk sjansen sin i brudd forrige uke.
Mulig han ga beskjed på radioen at han ikke hadde en sjanse til å henge på group gul trøye da de kom opp samt at han begynte å få det, og at han derfor ble bedt om å slippe seg ned og bruke sin siste rogn i beina på å hjelpe bardet opp til G, der Bardet fikk anledning til å bli droppa nok en gang..
Han hintet til TV2 at han kunne ha sittet med.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Kan Cofidis drite i å kjøre?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Har sett frem til dagens etappe. Spandelles har jo i flere år blitt etterlyst på sykkelfora som en "missing link" mellom Aubisque og Hautacam, og endelig skal denne kombinasjonen av tre tøffe klatringer benyttes. Kjenner også at jeg jevnt over er litt mer begeistret for Pyreneene enn Alpene, til tross for at sistnevnte fjellkjede har totalt langt flere stigninger og mer potensial for variasjon. Pyreneene har litt dårligere og smalere veier og litt kortere, brattere og "mer aggressive" stigninger. I tillegg er Alpene veldig sentrert rundt Alpe d'Huez, Galibier, Croix de Fer og disse 20 km, 6 %-fjellavslutningene som det er litt for mange av.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Sodajr skrev: tor jul 21, 2022 2:11 pm Kan Cofidis drite i å kjøre?
Geschke MÅ ha klatrepoengene på Aubisque, så helt naturlig at de kjører alt de kan for å hente dette bruddet.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Ser ikke ut som Geschke har bein idag

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Hvorfor i huleste driver Quick Step å drar feltet?
De hadde jo 3 stk i bruddet, men plutselig slapp de seg ned for å dra feltet istedet!
Sist redigert av Sodajr den tor jul 21, 2022 2:45 pm, redigert 1 gang totalt.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Vingegaard pissed på Quick Step

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Sodajr skrev: tor jul 21, 2022 2:40 pm Hvorfor i huleste driver Quick Step å drar feltet?
De hadde jo 3 stk i bruddet, men plutselig slapp de seg ned for å dra feltet istedet!
Cofidis dro for å få med Geschke i brudd.
QS dro (sannsynligvis) fordi de fikk beskjed at det var en sjanse å hente bruddet før den innlagte spurten.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg har et spørsmål angående igår - hvor tidlig må mekanikerne til UAE og Jumbo ha stått opp igår med tanke på at McNulty, Pogacar og Vingegaard knuste rekorden til Pantani og Ullrich opp Col d'Azet? De var altså to og et halvt minutt raskere enn disse supermennene.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Dansken vinner TdF om Poga ikke blir kvitt ham opp Spandelles.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Jeg har fulgt TdF årlig fra 96 frem til for noen få år siden når flere mente at feltet nesten var helt rent. Har liten tro på at det finnes mange rene ryttere blant toppen i dag. Det er umulig å ligge i forkant av medikamentene og metodene dopere benytter. Jeg var i Tivoli i København i 96 da Riis ble fløyet inn med helikopter etter sin TdF-seier. Noen måneder senere kom Vingegaard til verden. Håper at han er en ren vinner.

Ullrich, Vinokourov og Contador var mine favoritter.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»