TOUR DE FRANCE 2022!!!

Svar
Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Re: TOUR DE FRANCE 2022!!!

Legg inn av Mr.Meep »

KongOlav2 skrev: tor jul 21, 2022 5:39 pm Usikker på om særlig flere enn Contador og den 1-2 beste versjonene av Froome de siste 20 årene matcher det nivået som Vingegaard har vist i årets Tour.
(Lance - Schleck -Ullrich- Contador - Froome) hadde tatt kampen lett

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

KongOlav2 skrev: tor jul 21, 2022 5:37 pm
Hetfield skrev: tor jul 21, 2022 5:33 pm Wout assa.. Har ikke en sett en så allsidig rytter på et så skyhøyt nivå før i moderne tid.

Selv ikke prime-Sagan eller Cancellara var i nærheten av slike klatreferdigheter.
Sagan var jo langt unna. Gilbert var en mer komplett rytter enn Sagan.

Men Wout må vinne noen flere monumenter også. Holder ikke bare med semiklassikere og enkeletapper.
For mange pallplasser i klassikerne enda ja.

Mye nesten.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Mr.Meep skrev: tor jul 21, 2022 5:41 pm
KongOlav2 skrev: tor jul 21, 2022 5:39 pm Usikker på om særlig flere enn Contador og den 1-2 beste versjonene av Froome de siste 20 årene matcher det nivået som Vingegaard har vist i årets Tour.
(Lance - Schleck -Ullrich- Contador - Froome) hadde tatt kampen lett
Lett? Nei.

Og Lance og Ullrich var ikke akkurat rene.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

KongOlav2 skrev: tor jul 21, 2022 5:45 pm
Mr.Meep skrev: tor jul 21, 2022 5:41 pm
KongOlav2 skrev: tor jul 21, 2022 5:39 pm Usikker på om særlig flere enn Contador og den 1-2 beste versjonene av Froome de siste 20 årene matcher det nivået som Vingegaard har vist i årets Tour.
(Lance - Schleck -Ullrich- Contador - Froome) hadde tatt kampen lett
Lett? Nei.

Og Lance og Ullrich var ikke akkurat rene.
Det var ikke de 3 andre heller. Og det er ingen garanti for at dagens ryttere er det heller.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

KongOlav2 skrev: tor jul 21, 2022 5:39 pm Usikker på om særlig flere enn Contador og den 1-2 beste versjonene av Froome de siste 20 årene matcher det nivået som Vingegaard har vist i årets Tour.
Poga ifjor hadde det mest stabile høye nivået over flere etapper vs Froome 13-18 ihvertfall.

Spent på hva årets wattmålinger viser..

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

george_hincapie skrev: tor jul 21, 2022 5:50 pm
KongOlav2 skrev: tor jul 21, 2022 5:45 pm
Mr.Meep skrev: tor jul 21, 2022 5:41 pm

(Lance - Schleck -Ullrich- Contador - Froome) hadde tatt kampen lett
Lett? Nei.

Og Lance og Ullrich var ikke akkurat rene.
Det var ikke de 3 andre heller. Og det er ingen garanti for at dagens ryttere er det heller.
Syklister har alltid dopa seg og kommer alltid til å gjøre det. De 3 som kjørte i gult, grønt og hvitt har kjørt så fort og så hardt dag ut ig dag inn i årets Tour at jeg syns det lukter doping lang vei. Selv Vinokurov hadde mer menneskelige "dårlige" dager i knallharde Tour'er enn disse har hatt.

Treukersrittene er morsomme å følge med på, men jeg har overhodet ingen illusjoner om at det er en sport fri for doping. Til det har syklinga hatt alt for mange svin på skogen oppigjennom.

startelver

Legg inn av startelver »

Når var det sist en danske vant TdF ? De har vel en lengre tradisjon innen sykkelsporten enn Norge.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

startelver skrev: tor jul 21, 2022 6:43 pm Når var det sist en danske vant TdF ? De har vel en lengre tradisjon innen sykkelsporten enn Norge.
Danmark har vunnet kun 1 gang tidligere, Bjarne Riis i 1996, men han var jo gjennom dopa så den teller vel ikke.

lund

Legg inn av lund »

KongOlav2 skrev: tor jul 21, 2022 5:39 pm Usikker på om særlig flere enn Contador og den 1-2 beste versjonene av Froome de siste 20 årene matcher det nivået som Vingegaard har vist i årets Tour.
Pogacar fra i fjor er nok hakket høyere tenker jeg.

lund

Legg inn av lund »

Sodajr skrev: tor jul 21, 2022 7:10 pm
startelver skrev: tor jul 21, 2022 6:43 pm Når var det sist en danske vant TdF ? De har vel en lengre tradisjon innen sykkelsporten enn Norge.
Danmark har vunnet kun 1 gang tidligere, Bjarne Riis i 1996, men han var jo gjennom dopa så den teller vel ikke.
Fuglsang hadde vel også en historie for noen år tilbake. Gir det femten år før jeg eventuelt begynner å tro at Vingegaard er ren.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

lund skrev: tor jul 21, 2022 7:22 pm Pogacar fra i fjor er nok hakket høyere tenker jeg.
Nja, Pog hadde jo den ene etappen i fjor hvor han fullstendig kjørte fletta av konkurrentene i fjellene, men tok ikke SÅ mye tid ellers. Og på den etappen fikk jeg definitivt inntrykket av at konkurrentene ble tatt på senga og delvis satt og så på hverandre. Dog skal det jo sies at i år tror jeg ikke de 4-5 beste fjellrytterne bak Pog og Vingegaard er tilstede. Dermed blir forskjellene ekstra store.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Fy f... for noen champions de to gutta er. Dette motiverer pog til å jobbe hardere før 2023, og han er jo yngre enn vingegaard.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Sjekka vekt på duelantene. Pogacar er 66 kg, mens vingegaard er 60. Man ser jo at pog er litt større. Roglic er 65 kg. Vekt er ikke alt, men det betyr noe. Det overnevnte gjelder ikke for van aert, han er 78 kg, men han er totalt freak.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Ser Nairo fikk seg en 10 sek straff for å henge på kamerasykkelen, noe som er alt for lite.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »


Vingegaard put 1 minute and 4 seconds into Pogačar. Riis’ Hautacam record was unbreakable on a stage this hard even with modern equipment. Riis in the 1996 Tour did an estimated 6.88 w/kg for 34:41min up Hautacam on a unipuerto stage. Vingegaard still performed exceptionally well on the climb, doing an estimated 6.32 w/kg for 36:37min.
Sist redigert av Sodajr den fre jul 22, 2022 9:51 am, redigert 1 gang totalt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Sodajr skrev: fre jul 22, 2022 9:45 am
Jepp, de beste tidene opp de mest kjente og brukte klatringene er stort sett alle fra årene mellom 1995 og tidlig 2000-tall. Da Pantani, Armstrong, Virenque, Gotti, Heras og andre herjet som mest. 20-25 år med utvikling i utstyr og treningsmetoder ville og burde definitivt gjort syklistene i stand til å sykle opp disse stigningene raskere enn de gjorde i 2000, men når de stort sett er 1-2 min treigere på stigninger på 30-45 min, er det ikke tvil om at det var mye verre ang doping da enn det er nå.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Ikke den vakreste listen de som er foran Vingegaard. Men godt å se at han fortsatt er et stykke bak "de beste".

Bilde

Jompa

Legg inn av Jompa »

KongOlav2 skrev: fre jul 22, 2022 9:48 am
Sodajr skrev: fre jul 22, 2022 9:45 am
Jepp, de beste tidene opp de mest kjente og brukte klatringene er stort sett alle fra årene mellom 1995 og tidlig 2000-tall. Da Pantani, Armstrong, Virenque, Gotti, Heras og andre herjet som mest. 20-25 år med utvikling i utstyr og treningsmetoder ville og burde definitivt gjort syklistene i stand til å sykle opp disse stigningene raskere enn de gjorde i 2000, men når de stort sett er 1-2 min treigere på stigninger på 30-45 min, er det ikke tvil om at det var mye verre ang doping da enn det er nå.
Det betyr også at man med så og si 100 % sikkerhet kan si at alle topp 10-20(?) i sammendraget fra disse årene var gjennomdopet.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Jompa skrev: fre jul 22, 2022 11:17 am Det betyr også at man med så og si 100 % sikkerhet kan si at alle topp 10-20(?) i sammendraget fra disse årene var gjennomdopet.
Iallfall de aller, aller fleste. Det tok jo helt av en gang rundt 1994-95 da EPO kom. Så var det fullstendig bonanza inntil 1998-sesongen og Festina-skandalen. Så var det nok noen ille år igjen rett etter årtusenskiftet da Lance dominerte som verst. Spesielt frem til og med rundt 2007. Etter det har det nok roet seg ned en del.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Apropos doping; Astana har suspendert Miguel Angel Lopez:


Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Jompa skrev: Det betyr også at man med så og si 100 % sikkerhet kan si at alle topp 10-20(?) i sammendraget fra disse årene var gjennomdopet.
Det finnes faktisk fortsatt folk som tror Marco Pantani ikke dopet seg, da er du naiv.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Nå e mi i den trædje uga, på slutten au. Nå e de andre konkurrentene slidne, så nå passå det perfekt for kristoff. Kanskje slag modbakke på oppløbet, sånn at det ikkje går så fort, for kristoff hækje toppfærta te dei raskeste spurtåne. E hær troa på kristoff ida.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Sidenwind

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Pogacar lol

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

PogaGåååååår

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Hadde nok vært ganske mye mer close race om vingegaard ikke hatt hatt så sterkt lag. Særlig med van aert. Kuss er en av verdens beste klatrere på en god dag.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Tipper at Kristoffer allerede har gitt beskjed om at pasqualon skal få spurte for pappmarsje.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Laporte!!!
5.plass på Pogacar
Sist redigert av Sodajr den fre jul 22, 2022 5:08 pm, redigert 1 gang totalt.

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Lol, satt ikke Edvald på hjulet til Laporte en god stund der?

Jeg gikk litt fra og til, så fikk ikke med meg alt.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Hadde elsket å se Pogacar, Vingegaard, CONTADOR <3, VALVERDE <3, Purito, Yates x2 i form, Lopez, Froome, Wiggins xxxx i storform mot hverandre...

Hadde vært helt himmelsk fordi Pogacar og CONTAGÅÅÅR Hadde gått på angrep annen hver gang.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»