Norden i Tokyo

Svar
Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Re: Norden i Tokyo

Legg inn av JODDEMM »

oddvar_kjempebra skrev: lør aug 07, 2021 3:33 pm Da vant vi medaljekampen i Norden til TheBaseline sin store skuffelse.

PS: Lite forbehold om det er noen medaljesjanser vi ikke vet om.
Vi har i alle fall slått Sverige siden de kun har bronsefinalen mot oss i håndballen igjen.

Danmark har et par maratonløpere igjen- 2 som vel ikke har noen Gullsjanse (?)- ellers har de i likhet med oss- ei jente igjen i banesyklingens Omnium (er det der de sykler etter denne trimmede mopeden?) - så spørsmålet er jo hvor god hun er?

janesaj

Legg inn av janesaj »

JODDEMM skrev: lør aug 07, 2021 8:47 pm ellers har de i likhet med oss- ei jente igjen i banesyklingens Omnium (er det der de sykler etter denne trimmede mopeden?) - så spørsmålet er jo hvor god hun er?
Amalie Dideriksen er nå tidligere verdensmester i landeveissykling, så helt udugelig er hun iallfall ikke til å sykle :)

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Zanick skrev: lør aug 07, 2021 5:10 pm Deler du det bergenske gullet med resten av landet altså? Generøst, da holder vi oss foran Sverige.
Skulle til å si noe om hvor gode vinnere vi er her i byen, så kom jeg på det utbruddet mitt om hvor mye bedre vi er enn Trondheim i sommer-OL.

Men ja, dere skal få lov til å sole dere i glansen vår denne gangen. Så grei skal vi heller være.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

JODDEMM skrev: lør aug 07, 2021 8:47 pm
oddvar_kjempebra skrev: lør aug 07, 2021 3:33 pm Da vant vi medaljekampen i Norden til TheBaseline sin store skuffelse.

PS: Lite forbehold om det er noen medaljesjanser vi ikke vet om.
Vi har i alle fall slått Sverige siden de kun har bronsefinalen mot oss i håndballen igjen.

Danmark har et par maratonløpere igjen- 2 som vel ikke har noen Gullsjanse (?)- ellers har de i likhet med oss- ei jente igjen i banesyklingens Omnium (er det der de sykler etter denne trimmede mopeden?) - så spørsmålet er jo hvor god hun er?
Det du snakker om der er Keirin. Omnum er banesyklingens mangekamp. Bestående av 4 forskjellige øvelser. Hvis jeg husker rett er det: Scratch, Eliminasjon, timetrial og poengritt.

DrilloIce

Legg inn av DrilloIce »

janesaj skrev: lør aug 07, 2021 10:16 pm
JODDEMM skrev: lør aug 07, 2021 8:47 pm ellers har de i likhet med oss- ei jente igjen i banesyklingens Omnium (er det der de sykler etter denne trimmede mopeden?) - så spørsmålet er jo hvor god hun er?
Amalie Dideriksen er nå tidligere verdensmester i landeveissykling, så helt udugelig er hun iallfall ikke til å sykle :)
Oddsmarkedet rangerer Dideriksen som nr 5, og gir i overkant av 10 ganger pengene om hun vinner. Til sammenligning har norske Stenberg 150 i odds.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

En fantastisk avslutning av Norge med fantastiske prestasjoner av Ingebrigtsen og sandvolleygutta gjør at vi ikke bare har et av våre beste OL noensinne, vi slår også Danmark og Sverige på målstreken.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Kjetil-e skrev: søn aug 08, 2021 12:29 am
JODDEMM skrev: lør aug 07, 2021 8:47 pm
oddvar_kjempebra skrev: lør aug 07, 2021 3:33 pm Da vant vi medaljekampen i Norden til TheBaseline sin store skuffelse.

PS: Lite forbehold om det er noen medaljesjanser vi ikke vet om.
Vi har i alle fall slått Sverige siden de kun har bronsefinalen mot oss i håndballen igjen.

Danmark har et par maratonløpere igjen- 2 som vel ikke har noen Gullsjanse (?)- ellers har de i likhet med oss- ei jente igjen i banesyklingens Omnium (er det der de sykler etter denne trimmede mopeden?) - så spørsmålet er jo hvor god hun er?
Det du snakker om der er Keirin. Omnum er banesyklingens mangekamp. Bestående av 4 forskjellige øvelser. Hvis jeg husker rett er det: Scratch, Eliminasjon, timetrial og poengritt.
Har vi noen omnium haller i Norge? Er en sport man ikke hører så mye om her.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

TheBaseline skrev: søn aug 08, 2021 11:01 am
Kjetil-e skrev: søn aug 08, 2021 12:29 am
JODDEMM skrev: lør aug 07, 2021 8:47 pm

Vi har i alle fall slått Sverige siden de kun har bronsefinalen mot oss i håndballen igjen.

Danmark har et par maratonløpere igjen- 2 som vel ikke har noen Gullsjanse (?)- ellers har de i likhet med oss- ei jente igjen i banesyklingens Omnium (er det der de sykler etter denne trimmede mopeden?) - så spørsmålet er jo hvor god hun er?
Det du snakker om der er Keirin. Omnum er banesyklingens mangekamp. Bestående av 4 forskjellige øvelser. Hvis jeg husker rett er det: Scratch, Eliminasjon, timetrial og poengritt.
Har vi noen omnium haller i Norge? Er en sport man ikke hører så mye om her.
Omnium-haller? Hva er det du prater om? Det finnes ingen Omnium-haller noen sted i verden.
Derimot finnes det mange velodromer hvor omnium og andre banesykkel-øvelser foregår.

Vi har ingen slike i Norge. Dvs vi har to utendørs-velodromer men det teller ikke.
Sist redigert av oddvar_kjempebra den søn aug 08, 2021 11:37 am, redigert 1 gang totalt.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

TheBaseline skrev: søn aug 08, 2021 10:59 am En fantastisk avslutning av Norge med fantastiske prestasjoner av Ingebrigtsen og sandvolleygutta gjør at vi ikke bare har et av våre beste OL noensinne, vi slår også Danmark og Sverige på målstreken.
Hvilket betyr at du bommet stort gjennom hele mesterskapet og at din pessimisme var ubegrunnet.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

oddvar_kjempebra skrev: søn aug 08, 2021 11:34 am
TheBaseline skrev: søn aug 08, 2021 11:01 am
Kjetil-e skrev: søn aug 08, 2021 12:29 am

Det du snakker om der er Keirin. Omnum er banesyklingens mangekamp. Bestående av 4 forskjellige øvelser. Hvis jeg husker rett er det: Scratch, Eliminasjon, timetrial og poengritt.
Har vi noen omnium haller i Norge? Er en sport man ikke hører så mye om her.
Omnium-haller? Hva er det du prater om? Det finnes ingen Omnium-haller noen sted i verden.
Derimot finnes det mange velodromer hvor omnium og andre banesykkel-øvelser foregår.

Vi har ingen slike i Norge. Dvs vi har to utendørs-velodromer men det teller ikke.
Velodrom da, sorry. Har ikke peiling på denne sporten, som sagt. Men takk for svaret. Da vet jeg at vi ikke har noen slike i Norge.

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

TheBaseline skrev: søn aug 08, 2021 11:41 am
oddvar_kjempebra skrev: søn aug 08, 2021 11:34 am
TheBaseline skrev: søn aug 08, 2021 11:01 am
Har vi noen omnium haller i Norge? Er en sport man ikke hører så mye om her.
Omnium-haller? Hva er det du prater om? Det finnes ingen Omnium-haller noen sted i verden.
Derimot finnes det mange velodromer hvor omnium og andre banesykkel-øvelser foregår.

Vi har ingen slike i Norge. Dvs vi har to utendørs-velodromer men det teller ikke.
Velodrom da, sorry. Har ikke peiling på denne sporten, som sagt. Men takk for svaret. Da vet jeg at vi ikke har noen slike i Norge.

Men veldig snart har vi bane på Sola.
https://sola-arena.no/

Og i Asker ila 2022 ser det ut som.
Sist redigert av rexenes den søn aug 08, 2021 11:51 am, redigert 1 gang totalt.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

TheBaseline skrev: søn aug 08, 2021 11:41 am
oddvar_kjempebra skrev: søn aug 08, 2021 11:34 am
TheBaseline skrev: søn aug 08, 2021 11:01 am
Har vi noen omnium haller i Norge? Er en sport man ikke hører så mye om her.
Omnium-haller? Hva er det du prater om? Det finnes ingen Omnium-haller noen sted i verden.
Derimot finnes det mange velodromer hvor omnium og andre banesykkel-øvelser foregår.

Vi har ingen slike i Norge. Dvs vi har to utendørs-velodromer men det teller ikke.
Velodrom da, sorry. Har ikke peiling på denne sporten, som sagt. Men takk for svaret. Da vet jeg at vi ikke har noen slike i Norge.
Med all respekt: Du ser ikke ut til å ha peiling på noen sport i det hele tatt. Dine vurderinger av norske sjanser har jo vist det.

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

rexenes skrev: lør aug 07, 2021 8:06 am
oddvar_kjempebra skrev: lør aug 07, 2021 6:14 am 3-2-1: Norge
2-6-0: Sverige
2-3-4: Danmark
0-0-2: Finland
0-0-0: Island
3-2-1: Menn Norge
0-0-0: Kvinner Norge

Er dette bare tilfeldig eller er det noe galt i norsk kvinneidrett?
Nå fikk de en bronse til slutt, men det er klart at det forteller noe.
I vinteridrett har vi noen flotte kvinnelige idrettsutøvere i de fleste skiidretter (langrenn, skiskyting, hopp og faktisk kombinert. Ikke fullt så bra i alpint)
Men i sommeridrett er det slett ikke bra.

Jeg vet ikke hvorfor det er slik. Skal man spekulere i noe så er det stadig oppslag i medier om at gutter er tapere, jenter vinnere i Norge.
Likestilling er fint og bare en selvfølge, men heller ikke det er godt nok - nei norske kvinner skal kvoteres til styre og stillinger på bakgrunn av sine kjønnsdeler. De blir opplært til at de er vinnere uansett innsats.
Verdens mest generøse velferdssystem gjør at mange kan leve et cafeliv uten fast jobb og få barn med flere forskjellige menn. Staten tar seg av dem uansett.
Jeg tror ikke dette fremmer vinnerinstinkt hos norske kvinner sånn generelt. Men som sagt det er er mine tanker om det, ingen fasit.

Uansett bør det bli en debatt etter OL om hvorfor kvinnene leverer så svakt i sommer OL.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Synes også det er rart hvor langt kvinnene henger etter. Norge er jo faktisk et land som bør få en stor fordel ved at vi er nærmest 100% likestilte og begge kjønn har ca samme muligheter og utgangspunkt innenfor mange idretter. Det var vel blant annet derfor de vant fotball VM på 90-tallet, fordi få andre nasjoner hadde kommet så langt i likestillingen og synet på kvinnefotball så Norge fikk en massiv fordel. Ser nesten ut som kvinnene her til lands har blitt tatt igjen nå av større nasjoner som har begynt satsning i en rekke idretter. Ikke at det er en unnskyldning forøvrig når man ser på hvor godt mange av herrene gjør det.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

4-2-2= 8 Norge
3-6-0= 9 Sverige
3-4-4=11 Danmark
0-0-2= 2 Finland
0-0-0= 0 Island

Totalt: 10-12-8= 30

For femte gang blir vi beste nordiske nasjon i OL (som i 1988, 1992, 2004, 2008)

Danmark tar med seg flest medaljer med 11 foran Sverige på 9 og Norge på 8. Så hadde banesyklisten vår holdt seg på bronseplassen etter siste løp hadde vi reist hjem med like mange medaljer som svenskene! Det sagt- så er det den kantrende robåten hvor jeg virkelig føler vi gikk glipp av en medalje

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

JODDEMM skrev: søn aug 08, 2021 2:06 pm 4-2-2= 8 Norge
3-6-0= 9 Sverige
3-4-4=11 Danmark
0-0-2= 2 Finland
0-0-0= 0 Island

Totalt: 10-12-8= 30

For femte gang blir vi beste nordiske nasjon i OL (som i 1988, 1992, 2004, 2008)

Danmark tar med seg flest medaljer med 11 foran Sverige på 9 og Norge på 8. Så hadde banesyklisten vår holdt seg på bronseplassen etter siste løp hadde vi reist hjem med like mange medaljer som svenskene! Det sagt- så er det den kantrende robåten hvor jeg virkelig føler vi gikk glipp av en medalje
Jeg synes de tre fjerdeplassene i skyting var maks uflaks.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Fint at vi blir best i Norden, spesielt deilig å slå Svenskene. Hvert fall når man tenker på at to av gullene våre er 400m hekk med verdensrekord og 1500m med olympisk rekord. Milevis over Diskos og Sprangridning, uten å rakke ned for mye på det de vant. Danskene også bør jo egentlig ligge over oss ved at de ikke har vintersport å bekymre seg om. Finland overraskende svake, bare et gull siste 5 sommer OL og kun 2 medaljer dette OL.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

oddvar_kjempebra skrev: søn aug 08, 2021 2:10 pm
JODDEMM skrev: søn aug 08, 2021 2:06 pm 4-2-2= 8 Norge
3-6-0= 9 Sverige
3-4-4=11 Danmark
0-0-2= 2 Finland
0-0-0= 0 Island

Totalt: 10-12-8= 30

For femte gang blir vi beste nordiske nasjon i OL (som i 1988, 1992, 2004, 2008)

Danmark tar med seg flest medaljer med 11 foran Sverige på 9 og Norge på 8. Så hadde banesyklisten vår holdt seg på bronseplassen etter siste løp hadde vi reist hjem med like mange medaljer som svenskene! Det sagt- så er det den kantrende robåten hvor jeg virkelig føler vi gikk glipp av en medalje
Jeg synes de tre fjerdeplassene i skyting var maks uflaks.
Helt klart surt at ingen av disse endtr med bronse ja- men den kantrede robåten: det var så absurd uventet at noe sånt skulle skje: så akkurat den blir så ekstraordinær for meg.

Men både den, de 3 fjerdeplassene i skyting- og for den saks skyld den soleklare jumboplassen i damegolf (var hun 7 slag dårligere enn nestsistemann?) drukner så inderlig lett i disse 4 majestetiske Gullene 😁

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

aderyn skrev: søn aug 08, 2021 2:13 pm Fint at vi blir best i Norden, spesielt deilig å slå Svenskene. Hvert fall når man tenker på at to av gullene våre er 400m hekk med verdensrekord og 1500m med olympisk rekord. Milevis over Diskos og Sprangridning, uten å rakke ned for mye på det de vant. Danskene også bør jo egentlig ligge over oss ved at de ikke har vintersport å bekymre seg om. Finland overraskende svake, bare et gull siste 5 sommer OL og kun 2 medaljer dette OL.
1) Diskos er en flott og klassisk øvelse, selv om jeg også setter løpsøvelsene høyere, så ikke rakk for mye ned på den, nei.
2) Jeg er ganske sikker på at den kompetansen som vinteridrettssatsingen har bygd opp etter 1988, fremfor alt gjennom Olympiatoppen, har medvirket en god del til norske fremganger også i sommer-OL. Så styrken vår i vinteridrett er snarere en fordel enn en ulempe når det gjelder sommeridretten.
3) Finland er ræva som de bruker, ikke så overraskende. Det var noe annet i de gode gamle dager, dvs. før de begynte med blodtesting. I friidretten hadde de dog imponerende mange finaleplasser, men toppene mangler.

startelver

Legg inn av startelver »

aderyn skrev: søn aug 08, 2021 1:38 pm Synes også det er rart hvor langt kvinnene henger etter. Norge er jo faktisk et land som bør få en stor fordel ved at vi er nærmest 100% likestilte og begge kjønn har ca samme muligheter og utgangspunkt innenfor mange idretter. Det var vel blant annet derfor de vant fotball VM på 90-tallet, fordi få andre nasjoner hadde kommet så langt i likestillingen og synet på kvinnefotball så Norge fikk en massiv fordel. Ser nesten ut som kvinnene her til lands har blitt tatt igjen nå av større nasjoner som har begynt satsning i en rekke idretter. Ikke at det er en unnskyldning forøvrig når man ser på hvor godt mange av herrene gjør det.
Kanskje de vil sminke seg og bli influensere alle sammen ? ;)

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Hudsucker skrev: søn aug 08, 2021 11:09 pm
aderyn skrev: søn aug 08, 2021 2:13 pm Fint at vi blir best i Norden, spesielt deilig å slå Svenskene. Hvert fall når man tenker på at to av gullene våre er 400m hekk med verdensrekord og 1500m med olympisk rekord. Milevis over Diskos og Sprangridning, uten å rakke ned for mye på det de vant. Danskene også bør jo egentlig ligge over oss ved at de ikke har vintersport å bekymre seg om. Finland overraskende svake, bare et gull siste 5 sommer OL og kun 2 medaljer dette OL.
1) Diskos er en flott og klassisk øvelse, selv om jeg også setter løpsøvelsene høyere, så ikke rakk for mye ned på den, nei.
2) Jeg er ganske sikker på at den kompetansen som vinteridrettssatsingen har bygd opp etter 1988, fremfor alt gjennom Olympiatoppen, har medvirket en god del til norske fremganger også i sommer-OL. Så styrken vår i vinteridrett er snarere en fordel enn en ulempe når det gjelder sommeridretten.
3) Finland er ræva som de bruker, ikke så overraskende. Det var noe annet i de gode gamle dager, dvs. før de begynte med blodtesting. I friidretten hadde de dog imponerende mange finaleplasser, men toppene mangler.
Uenig i det andre punktet ditt. Norge har gjennnom tidene bevilget altfor lite ressurser til sommeridrett kontra vinteridrett. Kan jo skjønne hvorfor, vinteridrett står sterkt i Norge. Vinteridrett har sterke tradisjoner og rik historie. Prestisjen er jo også mye høyere enn i sommeridrettene. Bare se på hvordan folk tilbyr Northugene våre som helter og forbilder framfor løpsgutta våre eller sandvolleygutta våre. Som sagt er det forståelig med tanke på de rike tradisjonene vi har i vinteridrett, men det gjør det ikke mindre sant. Og ja, det er riktig at de nye forbildene våre fra Tokyo kan inspirere flere til å starte med sommeridrett, men det hjelper lite så lenge det ikke bevilges mer penger.

Jeg mener bestemt at det bør bevilges mer penger på sommeridretten, driter i hvor det tas fra, om det er fra vinteridretten eller andre steder. Norge kunne vært en kjempestor nasjon innen sommeridrett og fått masse medaljer i sommer-OL om ikke 90 % av tid, penger og ressurser hadde blitt bevilget til langrenn. Bare se hva bittelille New Zealand har fått til. Vet det er mer sammensatt en som så, hjelper også lite når 90 % av de som driver med sport i Norge satser på vinteridrett. Tror vi mister mange atleter som kunne hevdet seg i sommer-OL på den måten. Allikevel mener jeg det må satses mer. Penger og ressurser er en start. Det hjelper også å få flere forbilder som nå kan inspirere andre å starte med for eksempel løping eller sandvolley.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

TheBaseline skrev: man aug 09, 2021 9:23 am
Hudsucker skrev: søn aug 08, 2021 11:09 pm
aderyn skrev: søn aug 08, 2021 2:13 pm Fint at vi blir best i Norden, spesielt deilig å slå Svenskene. Hvert fall når man tenker på at to av gullene våre er 400m hekk med verdensrekord og 1500m med olympisk rekord. Milevis over Diskos og Sprangridning, uten å rakke ned for mye på det de vant. Danskene også bør jo egentlig ligge over oss ved at de ikke har vintersport å bekymre seg om. Finland overraskende svake, bare et gull siste 5 sommer OL og kun 2 medaljer dette OL.
1) Diskos er en flott og klassisk øvelse, selv om jeg også setter løpsøvelsene høyere, så ikke rakk for mye ned på den, nei.
2) Jeg er ganske sikker på at den kompetansen som vinteridrettssatsingen har bygd opp etter 1988, fremfor alt gjennom Olympiatoppen, har medvirket en god del til norske fremganger også i sommer-OL. Så styrken vår i vinteridrett er snarere en fordel enn en ulempe når det gjelder sommeridretten.
3) Finland er ræva som de bruker, ikke så overraskende. Det var noe annet i de gode gamle dager, dvs. før de begynte med blodtesting. I friidretten hadde de dog imponerende mange finaleplasser, men toppene mangler.
Uenig i det andre punktet ditt. Norge har gjennnom tidene bevilget altfor lite ressurser til sommeridrett kontra vinteridrett. Kan jo skjønne hvorfor, vinteridrett står sterkt i Norge. Vinteridrett har sterke tradisjoner og rik historie. Prestisjen er jo også mye høyere enn i sommeridrettene. Bare se på hvordan folk tilbyr Northugene våre som helter og forbilder framfor løpsgutta våre eller sandvolleygutta våre. Som sagt er det forståelig med tanke på de rike tradisjonene vi har i vinteridrett, men det gjør det ikke mindre sant. Og ja, det er riktig at de nye forbildene våre fra Tokyo kan inspirere flere til å starte med sommeridrett, men det hjelper lite så lenge det ikke bevilges mer penger.

Jeg mener bestemt at det bør bevilges mer penger på sommeridretten, driter i hvor det tas fra, om det er fra vinteridretten eller andre steder. Norge kunne vært en kjempestor nasjon innen sommeridrett og fått masse medaljer i sommer-OL om ikke 90 % av tid, penger og ressurser hadde blitt bevilget til langrenn. Bare se hva bittelille New Zealand har fått til. Vet det er mer sammensatt en som så, hjelper også lite når 90 % av de som driver med sport i Norge satser på vinteridrett. Tror vi mister mange atleter som kunne hevdet seg i sommer-OL på den måten. Allikevel mener jeg det må satses mer. Penger og ressurser er en start. Det hjelper også å få flere forbilder som nå kan inspirere andre å starte med for eksempel løping eller sandvolley.
Hva mener du med «bevilget penger»? Snakker du om statlige overføringer, tippemidler eller noe annet?

Og kan du vise oss hvordan dette har vært fordelt mellom vinteridrett kontra sommeridrett. Det må du jo vite siden du kommer med en slik påstand.

TWU

Legg inn av TWU »

Jeg klarer ikke å se det voldsomme i å vinne lagkonkurranse hest eller sykle rundt i en bane, så på medalje-«status» tar vi knockout. Stav og diskos er tradisjonsrikt, men hvor mange driver med det?

Ellers gjør jo New Zealand det sterkt, men de vinner jo nærmest utelukkende i roing/padling.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

TWU skrev: man aug 09, 2021 3:51 pm Jeg klarer ikke å se det voldsomme i å vinne lagkonkurranse hest eller sykle rundt i en bane, så på medalje-«status» tar vi knockout. Stav og diskos er tradisjonsrikt, men hvor mange driver med det?
Danmark med sine 11 og Sverige med sine 9 medaljer hvor begge har 3 Gull har også grunn til å glede seg over dette OL.

Det danske badminton-Gullet ble vel også tatt av en utøver som litt sånn som vår egen Henriksen "Endelig" fikk full uttelling- likeså var det nok en stor stund for våre svenske venner da det ble dobbelt i diskos og omsider OL-Gull til Ståhl!

Men selvsagt Aldri om jeg hadde byttet bort Norges medaljesamling mot verken den danske eller svenske!

De 2 løps-Gullene til Norge går langt utenpå de 2 svenske friidretts-Gullene, og både sandvolley og triatlon rager hver for seg langt over heste-Gullet!

I så måte imponerer Danmark mer enn Sverige med Gull i badminton- en sport dominert av kinesere, koreanere og japser, og banesykkel hvor bla.a britene forsyner seg godt av medaljefatet i ethvert OL. Men begge disse blekner mot Warholm og Ingebrigtsen! Og om svenskenes Gull i hest blekner mot Mol/Sørum og/eller Blummenfelt: så gjør også danskenes Gull i seiling det samme!

Derimot leverer svenskene nok en gang i damenes fotballturnering, og både svensker, dansker- ja til og med finnene reiste hjem med medaljer fra svømmebassenget!
Sist redigert av JODDEMM den man aug 09, 2021 4:36 pm, redigert 1 gang totalt.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Vi hadde fem gullfavoritter før dette OL.
Blumenfeldt, Borch, håndballjentene, Warholm og sandvolleyballgutta.
Ingen av dem store favoritter, men favoritter.

Det endte med tre gull, en sølv og en bronse.

I tillegg hadde vi en nesten-gullfavoritt i Jakob Ingebrigtsen. Det endte som kjent med gull det også.

Og så sier folk at nordmenn ikke presterer under mesterskap...

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

TheBaseline skrev: man aug 02, 2021 3:23 pm Ser dessverre ut som vi blir slått av Danmark i OL. De får gull i håndball.
Feil og feil der altså.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

TheBaseline skrev: tir aug 03, 2021 7:06 am
Zanick skrev: tir aug 03, 2021 6:28 am Danmark 2-1-3
Norge 2-1-1
Sverige 1-3-0
Finland 0-0-1

Fantastisk mesterskap av danskene så langt. Har de flere store gjenstående medaljesjanser utover håndballherrene?

Olympiatoppen hadde som kjent mål om 8 norske medaljer. Håndballjentene, Ingebrigtsen og Mol/Sørum MÅ slå til. Så har vi håndballgutta, og en liten dark horse i Henriksen. Noen andre noenlunde realistiske medaljesjanser finnes vel ikke?
Dessverre har flere av våre medaljehåp klabbet det til for seg selv. Vi blir nok slått av Danmark i OL.
Ja, det var en drøss av norske medaljehåp som klabbet det til for seg selv...
Fikk vi noen medaljer i det hele tatt?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

TheBaseline skrev: tir aug 03, 2021 4:12 pm Hva er det Danmark har gjort for å få fram så mange medaljører? De har alltid vært på nivå med Norge, men nå drar de fra. Mens Norge har stagnert. Vi når ikke Olympiatoppens mål om 8 medaljer og Tokyo OL vil bare bli marginalt bedre enn Rio. Flere av våre største medaljehåp har skuffet stort og vi har mange fjerdeplasser.
Dette er jo en klassiker. Vi nådde tydeligvis ikke målet om åtte medaljer og var bare marginalt bedre enn i 2016.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

TheBaseline skrev: fre aug 06, 2021 2:46 pm Med håndballjenter som sliter, tror jeg vi vil ende på totalt to gull. Håndballjentene tar bronse i bronsekampen. Det blir sølv til sandvolleygutta i morgen og enten sølv eller bronse til Ingebrigtsen.
Vi fikk jo bare dobbelt så mange gull, så dette må sies å være en tilnærmet innertier.
Sist redigert av oddvar_kjempebra den tir aug 10, 2021 12:08 pm, redigert 1 gang totalt.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

TheBaseline skrev: fre aug 06, 2021 5:28 pm
Fremsynt skrev: fre aug 06, 2021 5:18 pm
TheBaseline skrev: fre aug 06, 2021 2:46 pm Med håndballjenter som sliter, tror jeg vi vil ende på totalt to gull. Håndballjentene tar bronse i bronsekampen. Det blir sølv til sandvolleygutta i morgen og enten sølv eller bronse til Ingebrigtsen.
Tipper vi får sølv til sand-gutta.
Og blir med det.

Jentene taper stort mot Sverige og Ingebrigtsen løper ved lista så han er sperret når spurten går.
Hadde ikke forundret meg. Morsomt at de fleste her inne spådde gull og grønne skoger til Norge i Tokyo-OL. Alltid fikk jeg høre at jeg var negativ og pessimistisk, men nå får jeg altså rett.
Ja, du fikk jo rett. Norge gjorde et dårlig OL, kun marginalt bedre enn i 2016, og ble slått av Både Danmark og Sverige på medaljestatistikken...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»