Norden i Tokyo

Svar
lund

Re: Norden i Tokyo

Legg inn av lund »

Med unntak av skytteren med to 4. plasser (og håndballjentene hvis man regner lag), så har vel mer eller mindre samtlige kvinner underprestert eller ikke prestert mer enn man kan forvente. (Løyning perset vel). Rart det der.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Dagens sølv til Eivind Henriksen var en gledelig sølvmedalje.

De danske banesyklistene i den underliggende saken ser ikke like fornøyde ut :D

https://www.dr.dk/sporten/ol/banelandsh ... vde-vundet

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

TheBaseline skrev: ons aug 04, 2021 5:21 pm
sexxes skrev: ons aug 04, 2021 4:34 pm
TheBaseline skrev: ons aug 04, 2021 3:50 pm Danmark fikk også sølv i dag. Det betyr at vi fortsatt ligger etter både Danmark og Sverige. Begge land har flere medaljesjanser igjen også. Ser ikke at vi skal gå forbi de, selv med klaff i de tre medaljesjansene vi har igjen.
Hvorfor så besatt av Danmark og Sverige?
Denne tråden handler om Norden i Tokyo og Sverige og Danmark er våre naboland.
og du startet tråden :D

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Enda en bronse på Danmark i dag. Grusomt som de håver inn medaljer...

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Før Tokyo tenkte man at dette kom til å bli Norges beste OL siden gullalderen på 2000-tallet (2000, 2004 og 2008), og det tenkte man vel også da Blummenfeldt tok gullet på triatlon. Deretter ble det mange nedturer og mye stang ut, men så har det tatt seg kraftig opp igjen. Så skal det nevnes at det løpet til Warholm er verdt så uendelig mye mer enn et "vanlig" gull, og det syns jeg også at sølvet til Eivind Henriksen er.

2-2-1 nå for Norge, men tre gode gullsjanser igjen. Blir nok ikke gull på alle tre, men jeg tror på minimum ett gull og minimum to medaljer. Hvis vi ender opp med det, la oss si 3-3-1 eller 3-2-2, så skal vi være greit fornøyde alt i alt. Bedre enn dette vil være bra, mens dårligere enn dette vil være en liten skuffelse.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Skraevadottir skrev: tor aug 05, 2021 3:49 pm Før Tokyo tenkte man at dette kom til å bli Norges beste OL siden gullalderen på 2000-tallet (2000, 2004 og 2008), og det tenkte man vel også da Blummenfeldt tok gullet på triatlon. Deretter ble det mange nedturer og mye stang ut, men så har det tatt seg kraftig opp igjen. Så skal det nevnes at det løpet til Warholm er verdt så uendelig mye mer enn et "vanlig" gull, og det syns jeg også at sølvet til Eivind Henriksen er.

2-2-1 nå for Norge, men tre gode gullsjanser igjen. Blir nok ikke gull på alle tre, men jeg tror på minimum ett gull og minimum to medaljer. Hvis vi ender opp med det, la oss si 3-3-1 eller 3-2-2, så skal vi være greit fornøyde alt i alt. Bedre enn dette vil være bra, mens dårligere enn dette vil være en liten skuffelse.
Godt oppsummert. Er egentlig enig i alt det du sier. Jeg tror det blir en gullmedalje, en sølv, og tipper den siste blir enten sølv eller bronse. Da ender vi vel på 8 som var Olympiatoppens mål.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Da var Håvard Haukenes "ferdiggått" i Sapporo! Og med...

*Jakob Ingebrigtsen på 1500 m
*Mol og Sørum med enten Gull eller sølv
*Håndballjentene med fortsatt Gullmulighet
*Sondre Nordstad Moen i maraton
*Grøvdal på 10.000
*Anita Stenberg i omnium banesykkel
*Og sist (og i høyeste grad minst ;)) Daffinrud i damegolf

kan det konkluderes med at Norge ikke kommer opp i tosifret antall Gull ;-)


Men helt seriøst: hva ender vi på?
Gull til håndballjentene, og så "fordeler" Jakob og sandvolleygutta Gull og sølv og vi ender opp på 4-3-1 og dermed på disse småpene 8 medaljene :-)

Holder dette til å vinne den nordiske kampen med Sverige i fotballfinale- muligens også håndballfinale og gode Gullsjanser i lagkonken i sprangridning? Ingen tvil om at vi må ta ett Gull mer enn Sverige mtp. alle sølvene deres!

Og så har vi danskene som bla.a er i herrenes håndballfinale- og muligens er gode for flere medaljer i velodromen (?)

BioDex

Legg inn av BioDex »

At Sverige og Danmark er bedre enn oss i sommer idrett er ikke overraskende. Vi er først og fremst en vintersportsnasjon, verdens beste sådan. I Danmark er det minimal satsing på vinter idrett, naturlig nok. Men likevel gir vi de god kamp i sommer OL, og det er slett ikke verst.

lund

Legg inn av lund »

BioDex skrev: fre aug 06, 2021 8:18 am At Sverige og Danmark er bedre enn oss i sommer idrett er ikke overraskende. Vi er først og fremst en vintersportsnasjon, verdens beste sådan. I Danmark er det minimal satsing på vinter idrett, naturlig nok. Men likevel gir vi de god kamp i sommer OL, og det er slett ikke verst.
Nå er vel strengt tatt ikke mesterskapet over. Ganske brukbare muligheter for at vi kommer over dem på medaljestatistikken med tanke på at vi har flere gullmuligheter igjen.

Mia

Legg inn av Mia »

lund skrev: fre aug 06, 2021 9:59 am
BioDex skrev: fre aug 06, 2021 8:18 am At Sverige og Danmark er bedre enn oss i sommer idrett er ikke overraskende. Vi er først og fremst en vintersportsnasjon, verdens beste sådan. I Danmark er det minimal satsing på vinter idrett, naturlig nok. Men likevel gir vi de god kamp i sommer OL, og det er slett ikke verst.
Nå er vel strengt tatt ikke mesterskapet over. Ganske brukbare muligheter for at vi kommer over dem på medaljestatistikken med tanke på at vi har flere gullmuligheter igjen.
Sverige tar vell fotball damer, har vell også noe hestegreier. Danmark tar det i håndball menn, og har vell også store muligheter i sykling.

Igjen ikke for å jinxe, men Norge tar sandvolleyball menn, tror Norge taper mot Russland i håndball, så får vi kanskje en medalje i løp. 1 gull og 2 bronse.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Semifinale i håndball for damer: Frankrike-Sverige 29-27 !

Da slipper vi heldigvis svensk Gull her :)

Viktig i "kampen om Norden" på medaljeoversikten- og så tror jeg nok våre naboer i øst såvidt hadde omtalt dette Gullet overfor oss nordmenn 🥴

BioDex

Legg inn av BioDex »

JODDEMM skrev: fre aug 06, 2021 11:32 am
Da slipper vi heldigvis svensk Gull her :)

Det hadde heller ikke gjort noe om svenskene tapte bronsefinalen mot ROC ;)

janesaj

Legg inn av janesaj »

JODDEMM skrev: fre aug 06, 2021 11:32 am og så tror jeg nok våre naboer i øst såvidt hadde omtalt dette Gullet overfor oss nordmenn 🥴
Jeg tror nok de "så vidt" kommer til å nevne det hvis vi skulle tape for dem i bronsefinalen også, så faren er ikke helt over hvis vi taper for Russland...

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Mia skrev: fre aug 06, 2021 10:14 am
lund skrev: fre aug 06, 2021 9:59 am
BioDex skrev: fre aug 06, 2021 8:18 am At Sverige og Danmark er bedre enn oss i sommer idrett er ikke overraskende. Vi er først og fremst en vintersportsnasjon, verdens beste sådan. I Danmark er det minimal satsing på vinter idrett, naturlig nok. Men likevel gir vi de god kamp i sommer OL, og det er slett ikke verst.
Nå er vel strengt tatt ikke mesterskapet over. Ganske brukbare muligheter for at vi kommer over dem på medaljestatistikken med tanke på at vi har flere gullmuligheter igjen.
Sverige tar vell fotball damer, har vell også noe hestegreier. Danmark tar det i håndball menn, og har vell også store muligheter i sykling.

Igjen ikke for å jinxe, men Norge tar sandvolleyball menn, tror Norge taper mot Russland i håndball, så får vi kanskje en medalje i løp. 1 gull og 2 bronse.
«kanskje en medalje i løp»

Her er ikke troen på Ingebrigtsen veldig høy.

Mia

Legg inn av Mia »

oddvar_kjempebra skrev: fre aug 06, 2021 11:54 am
Mia skrev: fre aug 06, 2021 10:14 am
lund skrev: fre aug 06, 2021 9:59 am
Nå er vel strengt tatt ikke mesterskapet over. Ganske brukbare muligheter for at vi kommer over dem på medaljestatistikken med tanke på at vi har flere gullmuligheter igjen.
Sverige tar vell fotball damer, har vell også noe hestegreier. Danmark tar det i håndball menn, og har vell også store muligheter i sykling.

Igjen ikke for å jinxe, men Norge tar sandvolleyball menn, tror Norge taper mot Russland i håndball, så får vi kanskje en medalje i løp. 1 gull og 2 bronse.
«kanskje en medalje i løp»

Her er ikke troen på Ingebrigtsen veldig høy.
Hehe. Satt en bronse på han.

Bolle

Legg inn av Bolle »

Ble en sølv til Danmark i banesykling nå (Madison for damer)

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

janesaj skrev: fre aug 06, 2021 11:37 am
JODDEMM skrev: fre aug 06, 2021 11:32 am og så tror jeg nok våre naboer i øst såvidt hadde omtalt dette Gullet overfor oss nordmenn 🥴
Jeg tror nok de "så vidt" kommer til å nevne det hvis vi skulle tape for dem i bronsefinalen også, så faren er ikke helt over hvis vi taper for Russland...
Utvilsomt :-)
Personlig vil jeg imidlertid være så skuffet over en ny bronsefinale at jeg gir blanke i at det er nettopp Sverige som tar bronsen.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Med håndballjenter som sliter, tror jeg vi vil ende på totalt to gull. Håndballjentene tar bronse i bronsekampen. Det blir sølv til sandvolleygutta i morgen og enten sølv eller bronse til Ingebrigtsen.

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

TheBaseline skrev: fre aug 06, 2021 2:46 pm Med håndballjenter som sliter, tror jeg vi vil ende på totalt to gull. Håndballjentene tar bronse i bronsekampen. Det blir sølv til sandvolleygutta i morgen og enten sølv eller bronse til Ingebrigtsen.
Tipper vi får sølv til sand-gutta.
Og blir med det.

Jentene taper stort mot Sverige og Ingebrigtsen løper ved lista så han er sperret når spurten går.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Fremsynt skrev: fre aug 06, 2021 5:18 pm
TheBaseline skrev: fre aug 06, 2021 2:46 pm Med håndballjenter som sliter, tror jeg vi vil ende på totalt to gull. Håndballjentene tar bronse i bronsekampen. Det blir sølv til sandvolleygutta i morgen og enten sølv eller bronse til Ingebrigtsen.
Tipper vi får sølv til sand-gutta.
Og blir med det.

Jentene taper stort mot Sverige og Ingebrigtsen løper ved lista så han er sperret når spurten går.
Hadde ikke forundret meg. Morsomt at de fleste her inne spådde gull og grønne skoger til Norge i Tokyo-OL. Alltid fikk jeg høre at jeg var negativ og pessimistisk, men nå får jeg altså rett.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

TheBaseline skrev: fre aug 06, 2021 5:28 pm
Fremsynt skrev: fre aug 06, 2021 5:18 pm
TheBaseline skrev: fre aug 06, 2021 2:46 pm Med håndballjenter som sliter, tror jeg vi vil ende på totalt to gull. Håndballjentene tar bronse i bronsekampen. Det blir sølv til sandvolleygutta i morgen og enten sølv eller bronse til Ingebrigtsen.
Tipper vi får sølv til sand-gutta.
Og blir med det.

Jentene taper stort mot Sverige og Ingebrigtsen løper ved lista så han er sperret når spurten går.
Hadde ikke forundret meg. Morsomt at de fleste her inne spådde gull og grønne skoger til Norge i Tokyo-OL. Alltid fikk jeg høre at jeg var negativ og pessimistisk, men nå får jeg altså rett.
Hvem var det som spådde gull og grønne skoger? Og vær konkret.
Det jeg har sett er at de fleste har sagt at 8 medaljer ikke er et umulig mål. Og det kan fremdeles nås. Vi har tre gode medaljesjanser igjen (hvor den ene er sikker).

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Sverige 2-6-0
Danmark 2-3-4
Norge 2-2-1

BioDex

Legg inn av BioDex »


TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Norge fortsatt dårligst i Skandinavia. Gjetter vi ender der også. Enda godt Tokyo-OL snart er over. Ikke lenge til vinter-OL. Håper vi gjør det bedre der.

lund

Legg inn av lund »

I vinter-OL kommer vi til å massakrere både Norden og resten av verden, så det trenger du ikke å bekymre deg for.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

TheBaseline skrev: fre aug 06, 2021 5:48 pm Norge fortsatt dårligst i Skandinavia. Gjetter vi ender der også. Enda godt Tokyo-OL snart er over. Ikke lenge til vinter-OL. Håper vi gjør det bedre der.
He-he. Mr Negativity blåser seg selv opp igjen.

Hvis Norge oppnår 8 medaljer i dette sommer-OL tror jeg du er den eneste som er misfornøyd.
Sverige og Danmark ender begge sannsynligvis på tre OL-gull. Det kan Norge fort gjøre også.

Vinter-OL er forøvrig rått parti. Norge er i en helt annen klasse enn Sverige. Og Danmark tar jo høyst sannsynlig ingen medaljer.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

X-5-X-8-9-31-10-4-0-6-7-5-3-1-0-2-4-2-X-3-5-7-7-10-6-9-4-4

Norges medaljefangst i sommer-OL siden starten i 1896 (X = deltok ikke) frem til 2016.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Da får vi se på oversikten over det tråden handler om: Norden i Tokyo 😉

2-6-0: Sverige
2-3-4: Danmark
2-2-1: Norge
0-0-2: Finland
0-0-0: Island

Kan vel si at vi ligger "hakket nærmere" topp enn bunn på denne lista :mrgreen:

Brukeravatar
abc
Innlegg: 175

Legg inn av abc »

Og da var vi opp i ledelsen :D

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

3-2-1: Norge
2-6-0: Sverige
2-3-4: Danmark
0-0-2: Finland
0-0-0: Island

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «OL»