En potensiell profeti?

Svar
Brukeravatar
Arne Magnus Aasen  
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

En potensiell profeti?

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Det er tid for en oppdatering av to publiseringer av min potensielle profeti som jeg publiserte i to ulike diskusjonsforum, Kristendating.no datert slutten av Jan. 2022 og Fridiskusjon.no i begynnelsen av Febr. 2022, hvor jeg skrev følgende:
1. Den tredje verdenskrig bryter ut i Europa. Nato, EU og USA får en krig på to fronter når Kina okkuperer Taiwan på samme tid som Russland angriper Ukraina.
2. Pandemien går ut av kontroll når en ny variant med høy smitteeffekt og høy dødelighet bryter ut.
3. En miljøkatastrofe, som rammer Jorden, akselerer og bringer naturen ut av orden og skaper fryktelige ødeleggelser.
Profetien min forutsa at Russland ville angripe Ukraina, noe som alle fryktet, men som få trodde ville skje. Nå gjenstår det at den tredje verdenskrig bryter ut, at Kina okkuperer Taiwan, at pandemien går ut av kontroll og at en stor naturkatastrofe vil inntreffe.
1. Når det gjelder utbrytelsen av den tredje verdenskrig, så uttalte Reznikov, forsvarsminister i Ukraina, nylig: "Det er ikke noe poeng i å forsøke å hindre spenningsnivået med Russland, siden den tredje verdenskrigen allerede er i gang."
2. Kina later til å forberede seg på invasjonen av Taiwan.
3. FHI skrev nylig i en rapport at de ser en ny økning av BA.5-undervarianten av omikron, og at innleggelsestallene vil bli like store som i vinter. Økningen pr. uke for covid-19 er fra uke 20 i antall 78, til uke 25 i antall 263.
4. Hvilken miljøkatastrofe/naturkatastrofe som venter kan man bare gjette på for de står i kø.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: søn jul 03, 2022 10:02 am Det er tid for en oppdatering av to publiseringer av min potensielle profeti som jeg publiserte i to ulike diskusjonsforum, Kristendating.no datert slutten av Jan. 2022 og Fridiskusjon.no i begynnelsen av Febr. 2022, hvor jeg skrev følgende:
1. Den tredje verdenskrig bryter ut i Europa. Nato, EU og USA får en krig på to fronter når Kina okkuperer Taiwan på samme tid som Russland angriper Ukraina.
2. Pandemien går ut av kontroll når en ny variant med høy smitteeffekt og høy dødelighet bryter ut.
3. En miljøkatastrofe, som rammer Jorden, akselerer og bringer naturen ut av orden og skaper fryktelige ødeleggelser.
Profetien min forutsa at Russland ville angripe Ukraina, noe som alle fryktet, men som få trodde ville skje. Nå gjenstår det at den tredje verdenskrig bryter ut, at Kina okkuperer Taiwan, at pandemien går ut av kontroll og at en stor naturkatastrofe vil inntreffe.
1. Når det gjelder utbrytelsen av den tredje verdenskrig, så uttalte Reznikov, forsvarsminister i Ukraina, nylig: "Det er ikke noe poeng i å forsøke å hindre spenningsnivået med Russland, siden den tredje verdenskrigen allerede er i gang."
2. Kina later til å forberede seg på invasjonen av Taiwan.
3. FHI skrev nylig i en rapport at de ser en ny økning av BA.5-undervarianten av omikron, og at innleggelsestallene vil bli like store som i vinter. Økningen pr. uke for covid-19 er fra uke 20 i antall 78, til uke 25 i antall 263.
4. Hvilken miljøkatastrofe/naturkatastrofe som venter kan man bare gjette på for de står i kø.
*gjesp*

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Tror du bør vurdere å bytte navn. "Profeten Arne" høres kanskje litt vel folkelig ut.

TWU

Legg inn av TWU »

Arne Magnus Aasen skrev: søn jul 03, 2022 10:02 am Kristendating.no
Denne vil jeg vite mer om

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Pass deg for psykiatrien!

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen  
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: søn jul 03, 2022 10:13 am
Arne Magnus Aasen skrev: søn jul 03, 2022 10:02 am Det er tid for en oppdatering av to publiseringer av min potensielle profeti som jeg publiserte i to ulike diskusjonsforum, Kristendating.no datert slutten av Jan. 2022 og Fridiskusjon.no i begynnelsen av Febr. 2022, hvor jeg skrev følgende:
1. Den tredje verdenskrig bryter ut i Europa. Nato, EU og USA får en krig på to fronter når Kina okkuperer Taiwan på samme tid som Russland angriper Ukraina.
2. Pandemien går ut av kontroll når en ny variant med høy smitteeffekt og høy dødelighet bryter ut.
3. En miljøkatastrofe, som rammer Jorden, akselerer og bringer naturen ut av orden og skaper fryktelige ødeleggelser.
Profetien min forutsa at Russland ville angripe Ukraina, noe som alle fryktet, men som få trodde ville skje. Nå gjenstår det at den tredje verdenskrig bryter ut, at Kina okkuperer Taiwan, at pandemien går ut av kontroll og at en stor naturkatastrofe vil inntreffe.
1. Når det gjelder utbrytelsen av den tredje verdenskrig, så uttalte Reznikov, forsvarsminister i Ukraina, nylig: "Det er ikke noe poeng i å forsøke å hindre spenningsnivået med Russland, siden den tredje verdenskrigen allerede er i gang."
2. Kina later til å forberede seg på invasjonen av Taiwan.
3. FHI skrev nylig i en rapport at de ser en ny økning av BA.5-undervarianten av omikron, og at innleggelsestallene vil bli like store som i vinter. Økningen pr. uke for covid-19 er fra uke 20 i antall 78, til uke 25 i antall 263.
4. Hvilken miljøkatastrofe/naturkatastrofe som venter kan man bare gjette på for de står i kø.
*gjesp*

BE strakk sine lange, kommunistiske armer i været og nok en gjesp slapp ut gjennom gebisset, det han fikk til sin syttiårsdag. Han hadde sovnet i godstolen foran vinduet denne søndags formiddags ettermiddag, hvor han hadde utsikt til muren over gaten. Taggere hadde skrevet noe grisete på muren, så BE hadde bestemt seg for å fjerne skribleriene en vakker dag, for rettskrivingen var elendig. På gulvet lå det noen papirer som hadde falt fra fanget hans under søvnen. Disse papirene var selve årsaken til at han sovnet. Det var årsregnskapet fra flisespikkeriet hans nede i bygda. Kjedelig lesning, men oppløftende økonomisk sett. Han var litt småforbanna på de høye prisene på treverket for tiden. Det kom nok et stort gjesp, så sovnet han igjen.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen  
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

TWU skrev: søn jul 03, 2022 12:49 pm
Arne Magnus Aasen skrev: søn jul 03, 2022 10:02 am Kristendating.no
Denne vil jeg vite mer om
Bare spør i vei.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen  
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Frode57 skrev: søn jul 03, 2022 2:05 pm Pass deg for psykiatrien!

Hvem er det? Kjenner du psykiatrien? Vet du hvor han bor? Jeg MÅ vite det hvis jeg skal passe meg for ham. Er han voldelig? Bør jeg gå til anskaffelse av en dobbelsidig, gjenstridig og uanstendig hagle? Kommer han om natten, som en vandrende ånd, eller er han solbrent? Vet du hva som kjennetegner psykiatrien? Jeg mener; er han psykiatrisk eller psykotisk? Har han tydelige paranoide, schizofrenentiske trekk?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Rexwiller skrev: søn jul 03, 2022 12:46 pm Tror du bør vurdere å bytte navn. "Profeten Arne" høres kanskje litt vel folkelig ut.
Det var nok mer pondus (nei, ikke Frode Øverlis, da!) over nicket han brukte på vgd - ar (Arne) m (Magnus) a (Aasen): arma.

Men som profet betraktet er han neppe stort bedre enn meg. Og man trenger slett ikke være noen som helst slags "profet" for å skjønne at ting er som de alltid har vært - nemlig at det er en viss statistisk sannsynlighet for at ting går åt skogen. Det arma imidlertid ikke får med seg, er at statistiske sannsynligheter er pr. definisjon ikke sikre... men det er jo ikke sikkert at arma hans er lange nok!

Mvh

BE
profetisk anlagt

...og jada, arma, jeg er klar over at du leser dette her - og gliser - for humor, dét har du!

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: søn jul 03, 2022 2:09 pm

BE strakk sine lange, kommunistiske armer i været og nok en gjesp slapp ut gjennom gebisset, det han fikk til sin syttiårsdag. Han hadde sovnet i godstolen foran vinduet denne søndags formiddags ettermiddag, hvor han hadde utsikt til muren over gaten. Taggere hadde skrevet noe grisete på muren, så BE hadde bestemt seg for å fjerne skribleriene en vakker dag, for rettskrivingen var elendig. På gulvet lå det noen papirer som hadde falt fra fanget hans under søvnen. Disse papirene var selve årsaken til at han sovnet. Det var årsregnskapet fra flisespikkeriet hans nede i bygda. Kjedelig lesning, men oppløftende økonomisk sett. Han var litt småforbanna på de høye prisene på treverket for tiden. Det kom nok et stort gjesp, så sovnet han igjen.
...og den jeg gi deg tommel for!

:lol:

Mvh
BE

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen  
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Rexwiller skrev: søn jul 03, 2022 12:46 pm Tror du bør vurdere å bytte navn. "Profeten Arne" høres kanskje litt vel folkelig ut.

Arne betyr ild, så kanskje jeg skulle kalle meg ildprofeten, men jeg må vente til jeg blir profet da, hvis jeg ikke, som navnebroren min, Elias (ildprofeten), skal vente til jeg blir hentet til himmels med en ildvogn, og få profetstatus i ettertid.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: man jul 04, 2022 12:48 pm
Arne betyr ild
Jeg er redd jeg må arrestere (arNestere, kanskje?) der, arma. "Arne" betyr åpent ildsted (har trolig sammenheng med åre - som i årestue) - ikke ild. Og det høres jo litt brutalt ut å bruke deg som åpent ildsted - man er da sivilisert hedning, må vite!

Mvh

BE
som dog kan ha ild i blikket når han møter kristeliøse
:twisted:

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen  
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

BlackEagle skrev: man jul 04, 2022 4:58 pm
Arne Magnus Aasen skrev: man jul 04, 2022 12:48 pm
Arne betyr ild
Jeg er redd jeg må arrestere (arNestere, kanskje?) der, arma. "Arne" betyr åpent ildsted (har trolig sammenheng med åre - som i årestue) - ikke ild. Og det høres jo litt brutalt ut å bruke deg som åpent ildsted - man er da sivilisert hedning, må vite!

Mvh

BE
som dog kan ha ild i blikket når han møter kristeliøse
:twisted:

Du har rett i at Arne betyr ildsted, noe jeg forbinder med ild, derfor hevdet jeg at Arne betyr ild. Arne betyr også ørn eller ørneleder, og dette faktum burde du bøye deg i støvet for, Sorte Ørn. Jeg er din leder, så heretter retter du deg etter hva jeg sier, okei? Altså ikke noe tull, rett deg opp når jeg taler til deg ellers......... .

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: man jul 04, 2022 7:53 pm
BlackEagle skrev: man jul 04, 2022 4:58 pm
Arne Magnus Aasen skrev: man jul 04, 2022 12:48 pm
Arne betyr ild
Jeg er redd jeg må arrestere (arNestere, kanskje?) der, arma. "Arne" betyr åpent ildsted (har trolig sammenheng med åre - som i årestue) - ikke ild. Og det høres jo litt brutalt ut å bruke deg som åpent ildsted - man er da sivilisert hedning, må vite!

Mvh

BE
som dog kan ha ild i blikket når han møter kristeliøse
:twisted:

Du har rett i at Arne betyr ildsted, noe jeg forbinder med ild, derfor hevdet jeg at Arne betyr ild. Arne betyr også ørn eller ørneleder, og dette faktum burde du bøye deg i støvet for, Sorte Ørn. Jeg er din leder, så heretter retter du deg etter hva jeg sier, okei? Altså ikke noe tull, rett deg opp når jeg taler til deg ellers......... .
En interessant avsporing som jeg avsporer enda mer. Ditt navn Arne er ganske riktig samme ord som ørn, men i "ørn" har a blitt til ø via ǫ. Dette er u-omlyd som er bevirket av en u som er blitt apokopert. I Arne har det ikke vært en slik u, derfor er a bevart. "Are" en også en ørn.

Arne, are, ørn er etymologisk beslektet med gammelgresk "ornis"- fugl. Ornitologi.

På gammelengelsk het ørn "earn", men her har den latinske aquila effektiv totalutryddet sin engelske slekting hvoretter engelskmenn har forvrengt aquila til eagle.

Arne som ildsted føres tilbake til et rekonstruert * azina, z er blitt til r ved rhotakisme hvoretter i er blitt synkopert * azina> *arina> arna, arne.

Der z ikke har vært utsatt for rhotakisme, er den behold som s, og da har vi straks "aske" som på gotisk heter azgo.

Språk er morro.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: man jul 04, 2022 7:53 pm
BlackEagle skrev: man jul 04, 2022 4:58 pm
Arne Magnus Aasen skrev: man jul 04, 2022 12:48 pm
Arne betyr ild
Jeg er redd jeg må arrestere (arNestere, kanskje?) der, arma. "Arne" betyr åpent ildsted (har trolig sammenheng med åre - som i årestue) - ikke ild. Og det høres jo litt brutalt ut å bruke deg som åpent ildsted - man er da sivilisert hedning, må vite!

Mvh

BE
som dog kan ha ild i blikket når han møter kristeliøse
:twisted:

Du har rett i at Arne betyr ildsted, noe jeg forbinder med ild, derfor hevdet jeg at Arne betyr ild. Arne betyr også ørn eller ørneleder, og dette faktum burde du bøye deg i støvet for, Sorte Ørn. Jeg er din leder, så heretter retter du deg etter hva jeg sier, okei? Altså ikke noe tull, rett deg opp når jeg taler til deg ellers......... .
Mener du at du kan ha ei ørn i bånd? Hmmm... tro'kke det, gitt.

Mvh

BE

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Jeg har lyst på en ordentlig Oslo-Coca Cola. Ikke en Sunnmøre-Cola som selges i kiosken av Britt her på den psykiatriske avdelingen.
I følge hussosionomen Kjell, kan sistnevnte Cola ikke konkurrere på smak - men på pris. Kjell er myk og god.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen  
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skrev: man jul 04, 2022 10:36 pm
Arne Magnus Aasen skrev: man jul 04, 2022 7:53 pm
BlackEagle skrev: man jul 04, 2022 4:58 pm

Jeg er redd jeg må arrestere (arNestere, kanskje?) der, arma. "Arne" betyr åpent ildsted (har trolig sammenheng med åre - som i årestue) - ikke ild. Og det høres jo litt brutalt ut å bruke deg som åpent ildsted - man er da sivilisert hedning, må vite!

Mvh

BE
som dog kan ha ild i blikket når han møter kristeliøse
:twisted:

Du har rett i at Arne betyr ildsted, noe jeg forbinder med ild, derfor hevdet jeg at Arne betyr ild. Arne betyr også ørn eller ørneleder, og dette faktum burde du bøye deg i støvet for, Sorte Ørn. Jeg er din leder, så heretter retter du deg etter hva jeg sier, okei? Altså ikke noe tull, rett deg opp når jeg taler til deg ellers......... .
En interessant avsporing som jeg avsporer enda mer. Ditt navn Arne er ganske riktig samme ord som ørn, men i "ørn" har a blitt til ø via ǫ. Dette er u-omlyd som er bevirket av en u som er blitt apokopert. I Arne har det ikke vært en slik u, derfor er a bevart. "Are" en også en ørn.

Arne, are, ørn er etymologisk beslektet med gammelgresk "ornis"- fugl. Ornitologi.

På gammelengelsk het ørn "earn", men her har den latinske aquila effektiv totalutryddet sin engelske slekting hvoretter engelskmenn har forvrengt aquila til eagle.

Arne som ildsted føres tilbake til et rekonstruert * azina, z er blitt til r ved rhotakisme hvoretter i er blitt synkopert * azina> *arina> arna, arne.

Der z ikke har vært utsatt for rhotakisme, er den behold som s, og da har vi straks "aske" som på gotisk heter azgo.

Språk er morro.

Ja, språk blir morro når vi har slike som deg.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

BlackEagle skrev: tir jul 05, 2022 7:15 am
Mener du at du kan ha ei ørn i bånd? Hmmm... tro'kke det, gitt.

Mvh

BE
Ingenting er umulig her i verden.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen  
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skrev: tir jul 05, 2022 9:41 pm
BlackEagle skrev: tir jul 05, 2022 7:15 am
Mener du at du kan ha ei ørn i bånd? Hmmm... tro'kke det, gitt.

Mvh

BE
Ingenting er umulig her i verden.
Heisan, hvor har du fått det bildet fra? Det er jo meg med BE i bånd. Det tok en stund før jeg fikk den villstyringen hekta, men i dag er han snill som et lam og kurrer som en due. En beskjed til dere som trodde BE var en farlig, flisespikkende stavekontrollør. Han er i bur nå. Jeg har kjøpt ett tonn med dau mann i boks fra et overskuddslager i Hæren, så insektet lever nå gode dager. Aldri mer skal han jakte på uskyldige aktører, aldri mer skal aktører gremme seg over dens skrik i skogen av innlegg i dette forumet, for jeg har kontrollen over det innsektdyret.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen  
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

LANISTA skrev: tir jul 05, 2022 7:38 am Jeg har lyst på en ordentlig Oslo-Coca Cola. Ikke en Sunnmøre-Cola som selges i kiosken av Britt her på den psykiatriske avdelingen.
I følge hussosionomen Kjell, kan sistnevnte Cola ikke konkurrere på smak - men på pris. Kjell er myk og god.

Har du ikke fått med deg siste nytt? Britt har rømt med Kjell som har skaffet dem et sosionomisk hus på landet et sted, og de tok hele Sunnmørscolaen med seg. Hvilken avdeling er du på? Kan ikke huske at det noensinne har vært noen fra Lanista her.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Arne Magnus Aasen skrev: ons jul 06, 2022 9:36 am
LANISTA skrev: tir jul 05, 2022 7:38 am Jeg har lyst på en ordentlig Oslo-Coca Cola. Ikke en Sunnmøre-Cola som selges i kiosken av Britt her på den psykiatriske avdelingen.
I følge hussosionomen Kjell, kan sistnevnte Cola ikke konkurrere på smak - men på pris. Kjell er myk og god.

Har du ikke fått med deg siste nytt? Britt har rømt med Kjell som har skaffet dem et sosionomisk hus på landet et sted, og de tok hele Sunnmørscolaen med seg. Hvilken avdeling er du på? Kan ikke huske at det noensinne har vært noen fra Lanista her.
Jeg kalles Anne Kari blant de andre. Hun med musefletter og kanintøfler!

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Arne Magnus Aasen skrev: søn jul 03, 2022 10:02 am Det er tid for en oppdatering av to publiseringer av min potensielle profeti som jeg publiserte i to ulike diskusjonsforum, Kristendating.no datert slutten av Jan. 2022 og Fridiskusjon.no i begynnelsen av Febr. 2022, hvor jeg skrev følgende:
1. Den tredje verdenskrig bryter ut i Europa. Nato, EU og USA får en krig på to fronter når Kina okkuperer Taiwan på samme tid som Russland angriper Ukraina.
Alltid artig når selvutnevnte profeter må justere på sine tidligere spådommer for å få rett.

Dette er hva du spådde i Februar i år:

-Den tredje verdenskrig bryter ut i Europa. Nato, EU og USA får en krig på to fronter når Kina okkuperer Taiwan på samme tid som Russland angriper Ukraina.

Kina okkuperte ikke Taiwan på samme tid som Russland angrep Ukraina.
Den tredje verdenskrig har ennå ikke brutt ut i Europa. EU og USA har ikke en to-fronts krig. De har ikke en gang en en-fronts-krig.

Så her bommet du på det meste. Det eneste du traff på var at Russland angrep Ukraina, men det var jo også lavoddseren.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Her er hva du videre spådde i februar:

-Pandemien går ut av kontroll når en ny variant med høy smitteeffekt og høy dødelighet bryter ut.

At en ny variant med høy smitteeffekt vil komme var jo nærmest helt sikkert. At den skulle ha høy dødelighet var derimot lite sannsynlig.
Og den varianten vi har nå har høy smitteffekt, men ikke høy dødelighet. Pandemien er langt i fra ute av kontroll. Verden som helhet har mer kontroll på pandemien nå enn den noen gang har hatt.

-En miljøkatastrofe som rammer Jorden akselerer og bringer naturen ut av orden og skaper fryktelige ødeleggelser.

Dette har ennå ikke skjedd, på tross av en rekke slike spådommer (ikke bare fra deg) de siste 30 åra.
Og feig som du er setter du ingen tidfrister på dine spådommer.

Her kommer en spådom fra meg, uten tidsfrist: Du kommer til å dø en dag.

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

LANISTA skrev: ons jul 06, 2022 12:22 pm
Arne Magnus Aasen skrev: ons jul 06, 2022 9:36 am
LANISTA skrev: tir jul 05, 2022 7:38 am Jeg har lyst på en ordentlig Oslo-Coca Cola. Ikke en Sunnmøre-Cola som selges i kiosken av Britt her på den psykiatriske avdelingen.
I følge hussosionomen Kjell, kan sistnevnte Cola ikke konkurrere på smak - men på pris. Kjell er myk og god.

Har du ikke fått med deg siste nytt? Britt har rømt med Kjell som har skaffet dem et sosionomisk hus på landet et sted, og de tok hele Sunnmørscolaen med seg. Hvilken avdeling er du på? Kan ikke huske at det noensinne har vært noen fra Lanista her.
Jeg kalles Anne Kari blant de andre. Hun med musefletter og kanintøfler!
Høres kjent ut, Britt & Kjell altså.
Selv kalles jeg bare "hen", men har nesten som deg hybelkaniner på føttene (oppdretten av de skjer i det sosionomiske huset), dog har jeg ingen mus med fletter.
Visste du at pillebrettene er fine til å sortere navlelo i (på dato), og når man ha fått nok så kan man blande loet i både Sunnmørscola og Oslocola.
Alle på avdelingen synes det er kjempegodt.

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

oddvar_kjempebra skrev: ons jul 06, 2022 12:39 pm Her kommer en spådom fra meg, uten tidsfrist: Du kommer til å dø en dag.
.."og sannelig, sannelig sier jeg dere, bla-bla-bla, og dere skal aldri i evighet se døden, men ha evig liv...".
😂
(Min spådom angående hvilken type besvarelse du kan forvente)

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen  
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

oddvar_kjempebra skrev: ons jul 06, 2022 12:32 pm
Arne Magnus Aasen skrev: søn jul 03, 2022 10:02 am Det er tid for en oppdatering av to publiseringer av min potensielle profeti som jeg publiserte i to ulike diskusjonsforum, Kristendating.no datert slutten av Jan. 2022 og Fridiskusjon.no i begynnelsen av Febr. 2022, hvor jeg skrev følgende:
1. Den tredje verdenskrig bryter ut i Europa. Nato, EU og USA får en krig på to fronter når Kina okkuperer Taiwan på samme tid som Russland angriper Ukraina.
Alltid artig når selvutnevnte profeter må justere på sine tidligere spådommer for å få rett.

Dette er hva du spådde i Februar i år:

-Den tredje verdenskrig bryter ut i Europa. Nato, EU og USA får en krig på to fronter når Kina okkuperer Taiwan på samme tid som Russland angriper Ukraina.

Kina okkuperte ikke Taiwan på samme tid som Russland angrep Ukraina.
Den tredje verdenskrig har ennå ikke brutt ut i Europa. EU og USA har ikke en to-fronts krig. De har ikke en gang en en-fronts-krig.

Så her bommet du på det meste. Det eneste du traff på var at Russland angrep Ukraina, men det var jo også lavoddseren.

Hvilken avdeling er du på? I ytterfløyen, der de som ikke forstår noe som helst er, som bare virrer rundt i sin egen verden og kommer med påstander som ikke holder vann, for ikke å snakke om å ikke holde på vannet, til stor fortvilelse for rengjøringspersonale.
For å ta det første først. Jeg er ikke en selvutnevnt profet. Jeg er ikke engang en profet (i alle fall ikke før alle de tre potensielle profetiene slår inn. For det andre. Du skriver at Kina ikke okkuperte Taiwan på samme tid som Russland angrep Ukraina. Har Russland sluttet å angripe Ukraina? Du må nesten bestemme deg for hva du mener, for et sted skriver du at jeg justerer på tidligere spådommer med hentydning til at jeg ikke fikk rett i min spådom om at Russland ville komme til å angripe Ukraina. På et annet sted skriver du at jeg fikk rett (selv om det var lavodds).
Til slutt. Det som ennå ikke har skjedd, kan skje. Bare vent og følg med i fortsettelsen. Når slipper du ut?

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Karatel skrev: tir jul 05, 2022 9:41 pm
BlackEagle skrev: tir jul 05, 2022 7:15 am
Mener du at du kan ha ei ørn i bånd? Hmmm... tro'kke det, gitt.

Mvh

BE
Ingenting er umulig her i verden.
Flott bilde!

Mvh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Arne Magnus Aasen skrev: man jul 04, 2022 7:53 pm
Du har rett i at Arne betyr ildsted, noe jeg forbinder med ild, derfor hevdet jeg at Arne betyr ild. Arne betyr også ørn eller ørneleder, og dette faktum burde du bøye deg i støvet for, Sorte Ørn. Jeg er din leder, så heretter retter du deg etter hva jeg sier, okei? Altså ikke noe tull, rett deg opp når jeg taler til deg ellers......... .
Tullebukk. "ild" er ikke synonymt med "ildsted" - om så var, ville man jo kunne sagt at nå er det full arne i arne. Og det kan man jo ikke. Muligens kan man greie seg uten siste leddet, men... du får heller være litt tilbakeholden med den altervinen! Og sist jeg rettet meg opp var da jeg forsøkte meg på grunnstilling i min gjestevisitt på tre måneder og tre uker i militæret! Hva sa du? Om det var vellykket? Tjaaa... det var ikke dét jeg fikk refs for, i alle fall! Men - man kan si at jeg fikk så hatten passet (altså - den gjorde jo selvsagt ikke det; jeg er rimelig tjukk i huet), så seinere har jeg kjøpt meg min egen (Crocodile Dundee-typen) - og den passer - ikke bare mitt tjukke hue, men også mitt oppblåste ego!

Mvh

BE

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen  
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

oddvar_kjempebra skrev: ons jul 06, 2022 12:39 pm Her er hva du videre spådde i februar:

-Pandemien går ut av kontroll når en ny variant med høy smitteeffekt og høy dødelighet bryter ut.

At en ny variant med høy smitteeffekt vil komme var jo nærmest helt sikkert. At den skulle ha høy dødelighet var derimot lite sannsynlig.
Og den varianten vi har nå har høy smitteffekt, men ikke høy dødelighet. Pandemien er langt i fra ute av kontroll. Verden som helhet har mer kontroll på pandemien nå enn den noen gang har hatt.

-En miljøkatastrofe som rammer Jorden akselerer og bringer naturen ut av orden og skaper fryktelige ødeleggelser.

Dette har ennå ikke skjedd, på tross av en rekke slike spådommer (ikke bare fra deg) de siste 30 åra.
Og feig som du er setter du ingen tidfrister på dine spådommer.

Her kommer en spådom fra meg, uten tidsfrist: Du kommer til å dø en dag.

Du kaller meg feig som ikke setter tidsfrister på spådommene mine og i samme åndedrag spår du, uten tidsfrist, at jeg kommer til å dø en dag. Du motsier deg selv nok en gang, men det stemmer med det jeg har hørt rykter om; at på ytterfløyen sitter dem som ikke tenker før de snakker (skriver). Når det er sagt; jeg har en helt nøyaktig dato og år for min dauande dag, som det så fint heter, men den har jeg ikke planer om å offentliggjøre her.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Karatel skrev: tir jul 05, 2022 9:41 pm
BlackEagle skrev: tir jul 05, 2022 7:15 am
Mener du at du kan ha ei ørn i bånd? Hmmm... tro'kke det, gitt.

Mvh

BE
Ingenting er umulig her i verden.
Om ørnen har Sondre Lerke i hode-telefonene, flyr den seg sikkert bort. :lol: P.s. Imponerende ørn!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»