Førde fotball (klubbtråd)

Svar
Fritz_

Førde fotball (klubbtråd)

Legg inn av Fritz_ »

Jeg må si at Førde har overrasket meg stort denne sesongen. På hjemmebane har de vært bunnsolide og står med 4-2-0 og en målforskjell på 17-4. De scorer altså nesten 3 mål pr kamp i gjennomsnitt.

I går slo altså Førde Spjelkavik 2-0 på bortebane. Dette er et lag som stod med null hjemmetap før kampen. Til sammenligning ble Florø rundspilt der oppe og tapte 4-1. Førde har vist enorm bredde i stallen, og det må til. Skader og suspensjoner må man regne med. I går hadde Førde 10 juniorer i stallen. Rognsø måtte gjøre flere forandringer til denne kampen. De som kom inn klarte seg godt. Det er tydelig at Førde har en god treningshverdag der selv de nest beste er rustet til å spille i denne serien. Rognsø er for meg en av de viktigste grunnene til suksessen Førde nå opplever. Han klarer å formidle tankene sine til hver eneste spiller. Sjelden kommer det inn en spiller som dummer seg ut på A-laget. De kjenner arbeidsoppgavene sine og vet hva som er forventet i rollen. Fantastisk lederskap av godeste Rognsø.

Og moroa er ikke over. I de to neste kampene venter Toten(h) og Konsvinger2 (b). Her bør Førde ha gode muligheter til å få med seg minst 4 poeng. Konsvinger 2 er ikke all verdens, men de står faktisk bare med 2 hjemmetap så langt. Det blir spennende å se hva dette kan holde til for Førde. Jeg anser Aafk2, Molde2 og Elverum som de største rivalene når det gjelder opprykk.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Fritz_ skrev: søn jul 03, 2022 12:49 pm Jeg må si at Førde har overrasket meg stort denne sesongen. På hjemmebane har de vært bunnsolide og står med 4-2-0 og en målforskjell på 17-4. De scorer altså nesten 3 mål pr kamp i gjennomsnitt.

I går slo altså Førde Spjelkavik 2-0 på bortebane. Dette er et lag som stod med null hjemmetap før kampen. Til sammenligning ble Florø rundspilt der oppe og tapte 4-1. Førde har vist enorm bredde i stallen, og det må til. Skader og suspensjoner må man regne med. I går hadde Førde 10 juniorer i stallen. Rognsø måtte gjøre flere forandringer til denne kampen. De som kom inn klarte seg godt. Det er tydelig at Førde har en god treningshverdag der selv de nest beste er rustet til å spille i denne serien. Rognsø er for meg en av de viktigste grunnene til suksessen Førde nå opplever. Han klarer å formidle tankene sine til hver eneste spiller. Sjelden kommer det inn en spiller som dummer seg ut på A-laget. De kjenner arbeidsoppgavene sine og vet hva som er forventet i rollen. Fantastisk lederskap av godeste Rognsø.

Og moroa er ikke over. I de to neste kampene venter Toten(h) og Konsvinger2 (b). Her bør Førde ha gode muligheter til å få med seg minst 4 poeng. Konsvinger 2 er ikke all verdens, men de står faktisk bare med 2 hjemmetap så langt. Det blir spennende å se hva dette kan holde til for Førde. Jeg anser Aafk2, Molde2 og Elverum som de største rivalene når det gjelder opprykk.
Til sammenligning så rundspilte Florø Førde noe grovt og burde vunnet med 4-5 mål,noe Førde sjøl innrømte bare for å svare på den biten siden du så absolutt måtte nevne akkurat den kampen du gjorde. Så en skal ikke konkludere med noe som helst, annet enn at Spjelkavik kampen på ingen måte er representativ for nivået til Florø, noe resten av sesongen har vist.

Hva gjelder favoritt så skiller ingen lag seg ut kvalitetsmessig. Hva gjelder moral er Florø en klar nr 1,noe de har bevist på bortebane mot den beste motstanden når skadene nå for alvor har begynt å avta. Hjemme har nå vel Florø strengt talt ikke vært noe særlig svakere enn Førde, bare så det er sagt.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Gøy å følgje Førde om dagen og spesielt med tanke på at laget har slitt mykje med skader og likevel levert såpass bra. to meget sterke seiere også mot Molde2 og Spjelkavik.

Eg trur fortsatt det blir vanskeleg med opprykk, men topp 5 ser ut til å være veldig gode sjanser for

return_of_drakkar
Innlegg: 4969

Legg inn av return_of_drakkar »

Førde har hatt to meget gode kamper nå, 4-0 mot Molde og 2-0 mot Spjelkavik.
Vika var et bra lag i kampen mot Førde, og Førde kan nok mye takke sin keeper som hadde flere svært gode redninger, men det er lov det.
Aamelfot har vært ute litt nå, og laget trenger ham framover.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Florø Support skrev: søn jul 03, 2022 3:31 pm
Fritz_ skrev: søn jul 03, 2022 12:49 pm Jeg må si at Førde har overrasket meg stort denne sesongen. På hjemmebane har de vært bunnsolide og står med 4-2-0 og en målforskjell på 17-4. De scorer altså nesten 3 mål pr kamp i gjennomsnitt.

I går slo altså Førde Spjelkavik 2-0 på bortebane. Dette er et lag som stod med null hjemmetap før kampen. Til sammenligning ble Florø rundspilt der oppe og tapte 4-1. Førde har vist enorm bredde i stallen, og det må til. Skader og suspensjoner må man regne med. I går hadde Førde 10 juniorer i stallen. Rognsø måtte gjøre flere forandringer til denne kampen. De som kom inn klarte seg godt. Det er tydelig at Førde har en god treningshverdag der selv de nest beste er rustet til å spille i denne serien. Rognsø er for meg en av de viktigste grunnene til suksessen Førde nå opplever. Han klarer å formidle tankene sine til hver eneste spiller. Sjelden kommer det inn en spiller som dummer seg ut på A-laget. De kjenner arbeidsoppgavene sine og vet hva som er forventet i rollen. Fantastisk lederskap av godeste Rognsø.

Og moroa er ikke over. I de to neste kampene venter Toten(h) og Konsvinger2 (b). Her bør Førde ha gode muligheter til å få med seg minst 4 poeng. Konsvinger 2 er ikke all verdens, men de står faktisk bare med 2 hjemmetap så langt. Det blir spennende å se hva dette kan holde til for Førde. Jeg anser Aafk2, Molde2 og Elverum som de største rivalene når det gjelder opprykk.
Til sammenligning så rundspilte Florø Førde noe grovt og burde vunnet med 4-5 mål,noe Førde sjøl innrømte bare for å svare på den biten siden du så absolutt måtte nevne akkurat den kampen du gjorde. Så en skal ikke konkludere med noe som helst, annet enn at Spjelkavik kampen på ingen måte er representativ for nivået til Florø, noe resten av sesongen har vist.

Hva gjelder favoritt så skiller ingen lag seg ut kvalitetsmessig. Hva gjelder moral er Florø en klar nr 1,noe de har bevist på bortebane mot den beste motstanden når skadene nå for alvor har begynt å avta. Hjemme har nå vel Florø strengt talt ikke vært noe særlig svakere enn Førde, bare så det er sagt.
Hvorfor har egentlig Florø noe bedre moral enn andre lag? Hvor har du hentet dette fra? Eget hode? Du har jo påstått at Florø har overlegen stall i forhold til Førde. Det kan godt hende. Men da kan du ikke på samme tid nekte for at Rognsø er en mesterlig trener på dette nivået som får ut så mye av det han har til rådighet.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

ms_8 skrev: søn jul 03, 2022 5:07 pm Gøy å følgje Førde om dagen og spesielt med tanke på at laget har slitt mykje med skader og likevel levert såpass bra. to meget sterke seiere også mot Molde2 og Spjelkavik.

Eg trur fortsatt det blir vanskeleg med opprykk, men topp 5 ser ut til å være veldig gode sjanser for
Selvsagt blir det vanskelig. Men det er bare å fortsette med det en har gjort så langt. Da blir dette en god sesong for Førde.

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Fritz_ skrev: søn jul 03, 2022 6:32 pm
Florø Support skrev: søn jul 03, 2022 3:31 pm
Fritz_ skrev: søn jul 03, 2022 12:49 pm Jeg må si at Førde har overrasket meg stort denne sesongen. På hjemmebane har de vært bunnsolide og står med 4-2-0 og en målforskjell på 17-4. De scorer altså nesten 3 mål pr kamp i gjennomsnitt.

I går slo altså Førde Spjelkavik 2-0 på bortebane. Dette er et lag som stod med null hjemmetap før kampen. Til sammenligning ble Florø rundspilt der oppe og tapte 4-1. Førde har vist enorm bredde i stallen, og det må til. Skader og suspensjoner må man regne med. I går hadde Førde 10 juniorer i stallen. Rognsø måtte gjøre flere forandringer til denne kampen. De som kom inn klarte seg godt. Det er tydelig at Førde har en god treningshverdag der selv de nest beste er rustet til å spille i denne serien. Rognsø er for meg en av de viktigste grunnene til suksessen Førde nå opplever. Han klarer å formidle tankene sine til hver eneste spiller. Sjelden kommer det inn en spiller som dummer seg ut på A-laget. De kjenner arbeidsoppgavene sine og vet hva som er forventet i rollen. Fantastisk lederskap av godeste Rognsø.

Og moroa er ikke over. I de to neste kampene venter Toten(h) og Konsvinger2 (b). Her bør Førde ha gode muligheter til å få med seg minst 4 poeng. Konsvinger 2 er ikke all verdens, men de står faktisk bare med 2 hjemmetap så langt. Det blir spennende å se hva dette kan holde til for Førde. Jeg anser Aafk2, Molde2 og Elverum som de største rivalene når det gjelder opprykk.
Til sammenligning så rundspilte Florø Førde noe grovt og burde vunnet med 4-5 mål,noe Førde sjøl innrømte bare for å svare på den biten siden du så absolutt måtte nevne akkurat den kampen du gjorde. Så en skal ikke konkludere med noe som helst, annet enn at Spjelkavik kampen på ingen måte er representativ for nivået til Florø, noe resten av sesongen har vist.

Hva gjelder favoritt så skiller ingen lag seg ut kvalitetsmessig. Hva gjelder moral er Florø en klar nr 1,noe de har bevist på bortebane mot den beste motstanden når skadene nå for alvor har begynt å avta. Hjemme har nå vel Florø strengt talt ikke vært noe særlig svakere enn Førde, bare så det er sagt.
Hvorfor har egentlig Florø noe bedre moral enn andre lag? Hvor har du hentet dette fra? Eget hode? Du har jo påstått at Florø har overlegen stall i forhold til Førde. Det kan godt hende. Men da kan du ikke på samme tid nekte for at Rognsø er en mesterlig trener på dette nivået som får ut så mye av det han har til rådighet.
Hvis du ser på de siste 8 kampene under et så ser du hvorfor,men du må nesten se kampene for å forstå det.

For som sagt at Florø hadde 6-7 ute i begynnelsen og fram til 16 mai kampen hadde veldig mye å si og det ser en nå. Ser hvor trygge de er på hverandre nå og hvor villige de er til å gi absolutt alt de har,sjøl om det i enkelte tilfeller er på små marginer at det kan gå galt med småspillet i forsvaret,men som det nok er en klar plan bak.

Rodrigo(klart beste ballfordeleren i laget og kan fort skåre noen mål)og Fiskerstrand(som i form fort er en konstant trussel i angrep) er i tilegg venta tilbake fra høstsesongen, om ikke nå seint i første halvdel.

Ja jeg har ikke bare påstått det. Det viser seg jo å stemme når de slår Førde 16 mai med store skadeproblemer uten noe problem. Førde stilte kun uten Savland da,som forøvrig så kampen fra tribuneplass og var rysta.

Men så har jeg samtidig vært klar på at Førde med Rognsø ved roret vil overraske og gjøre det bra,noe som absolutt har slått an til nå. Rognsø er uten tvil en klassetrener og kunne fint trent et topplag i Obos i mine øyne, sånn helt seriøst.

Så her har du nok misforstått meg voldsomt kjære Fritz😊

Førde må gjerne gjøre en god sesong de,bare Florø gjør en bedre👍

Skal være rivaleri og det gjør jo godt og er sunt. Det betyr ikke at en ikke kan unne rivalen suksess😉

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Joda. Men på samme måte kan man si at kampen mot Florø ikke er representativ for nivået til Førde. ;)

Men du må slutte å syte over alle skadene som Florø alltid har. Hører du ikke selv hvordan den plata di hakker igjen og igjen? Tror du at det er fullstendig unikt at Florø har noen skader? Se på lista til Førde f.eks. Null syting der.

Nå har heldigvis Florø gjort det veldig bra i det siste. Og det er gledelig. Førde har faktisk tatt noen skalper som gjør at divisjonen er helt åpen. Nå er det på tide at Florø også bidrar og slår Elverum, Aafk2 eller Molde ;)

Sarpingen_1

Legg inn av Sarpingen_1 »

Helt greit om Førde skulle vinne avdelingen.

Når man sorterer bort andrelaga som det strengt talt ikke er noe poeng i at rykker opp, er det faktisk bare Førde jeg kan se at tilfører Norsk Fotball noe på et høyere nivå

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Må si at 4. Divisjonslaget fra fjorårssesongen ikke gjør skam på den gamle fylkeshovedstaden. Bra trøkk i Sogn og Fjordane krets nå!

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Fritz_ skrev: søn jul 03, 2022 9:29 pm Joda. Men på samme måte kan man si at kampen mot Florø ikke er representativ for nivået til Førde. ;)

Men du må slutte å syte over alle skadene som Florø alltid har. Hører du ikke selv hvordan den plata di hakker igjen og igjen? Tror du at det er fullstendig unikt at Florø har noen skader? Se på lista til Førde f.eks. Null syting der.

Nå har heldigvis Florø gjort det veldig bra i det siste. Og det er gledelig. Førde har faktisk tatt noen skalper som gjør at divisjonen er helt åpen. Nå er det på tide at Florø også bidrar og slår Elverum, Aafk2 eller Molde ;)
Hahah her ser jeg hva du prøver på,men nei😉

Førde hadde ingen store skadeproblemer når de møtte Florø,men en kjempefordel å det vet du veldig godt. For såpass har du tydeligvis fulgt med👏😉

Så jo akkurat mot Florø var de nok på nivået de normalt sett er,da alle som forstår fotball vet hvordan ting fungerer. Det at Florø skulle rundspille de så til de grader så nok ingen nøytrale(deg inkludert?) komme, med tanke på at de mangla 6 av sine mest viktige spillere. Så er nok heller motsatt av du skreiv: Det at det er nivået Florø er i nærheten av sjøl uten så mange.

Hvis du følger med på feks Firda og hva Rognsø sier til klubbens mediaansvarlig så sier han gang på gang at de har skader,utfordringer på grunn av det og at det kan hemme de. Så ikke kom med rein og skjær løgn, for Rognsø har faktisk blitt sitert på det så og si foran hver kamp de nå har spilt uten flere sentrale.

Så nei er ikke unikt å verken syte/konstatere at en mangler spillere som går utover rytmen i et lag. Hvis det bare er syting så vil jeg si at din forståelse av ordet er temmelig svart/hvit. I min verden er det faktisk ikke så enkelt.

Så da får vi leve med å være uenig i hva å syte faktisk er,hvis vi er det😉

Florø og Førde takk har tatt noen skalper og ikke minst uavgjort mot Elverum med 2valg som spisser i en alder av 16 og 18 for Florø sin del. Det at Førde skulle slå et meget ungt og til dels urutinert Molde 2 lag var ingen bombe,men uavgjort hjemme mot et like ungt Ålesund 2 er faktisk direkte svakt, sjøl om Ålesund 2 har noen talentfulle spillere er det et lag de skal slå spesielt hjemme.

Uansett resultatene de siste 8 kamper er meget bra av Florø og Førde, ingen tvil om det og la det bare fortsette i noen kamper til før møte 2 september👍

Florø har jo igjen både Ålesund 2 og Elverum hjemme, lag de i motsetning til Førde ikke har tapt for😂😉👍,men en vil gjøre alt en kan for å sitte igjen med 6 poeng mot begge uansett.

Molde 2 borte kan bli meget vrien, så der tar jeg ingenting på forskudd.

Går uansett mot en spennende seinsommer og høst!

Florø Support

Legg inn av Florø Support »

Sarpingen_1 skrev: søn jul 03, 2022 10:05 pm Helt greit om Førde skulle vinne avdelingen.

Når man sorterer bort andrelaga som det strengt talt ikke er noe poeng i at rykker opp, er det faktisk bare Førde jeg kan se at tilfører Norsk Fotball noe på et høyere nivå
Førde er ikke gode nok til det.

Publikumsmessig er ikke de i nærheten av potensialet til Florø.

Florø og Hønefoss feks er i en egen klasse. Til og med Elverum sliter med å tiltrekke seg noe særlig med folk på kamper og basert på erfaringer av å være på stadion der så har ikke de et skikkelig supportermiljø der som innen håndball feks.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

At Førde i snitt har hatt 51 tilskuere må være feil. Dei gangne eg har vært på stadionen så har det vært mellom 200 til 300 stykk. Rykker Førde opp, så trur eg også interessen vil auke og at det er fullt mulig å få opp 500 stykk på kampen. Mot Raufoss 2 var det 254 tilskurere.

Slik at Førde kan absolutt klare å få ein del fleire folk på tribuna om dei skulle rykke opp.

Gleder meg til kamp mot Toten på laurdag og eg skal garantert på stadionen :)

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Klubbene Florø og Førde burde sått seg sammen til en felles klubb for lenge siden. Skal disse klubbene være noe annet enn en parentes i norsk fotball så må det tenkes nytt. Om dette gjennomføres på riktig måte så er gevinsten veldig stor.

I sum så er innbyggertallet tett opp mot innbyggertallet i Molde og dette er vel en klubb som gjør det relativt greit i norsk fotball 😉

For navn på ny samarbeidsklubb så faller det vel naturlig at den blir hetende Flode FF.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Spradebassen skrev: man jul 04, 2022 12:10 pm Klubbene Florø og Førde burde sått seg sammen til en felles klubb for lenge siden. Skal disse klubbene være noe annet enn en parentes i norsk fotball så må det tenkes nytt. Om dette gjennomføres på riktig måte så er gevinsten veldig stor.

I sum så er innbyggertallet tett opp mot innbyggertallet i Molde og dette er vel en klubb som gjør det relativt greit i norsk fotball 😉

For navn på ny samarbeidsklubb så faller det vel naturlig at den blir hetende Flode FF.
Kjem aldri i verden til å skje og det er nok ingen som er interessert i ein slik løysing.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Gøy å se at det finnes klubber i Distrikts-Norge som kan klare seg greit på et brukbart nivå uten å hente inn en haug med utlendinger som ikke har et kvidder av forhold til klubben. Registrer også at hele 7 av spillerne i startelleveren i seieren mot Spjelkavik er flasket opp i klubben. Kudos!

Johnny47

Legg inn av Johnny47 »

Hockey resultat, men Førde imponerer. Rykker kanskje ikke opp, men ligger fortsatt i toppen. Det gikk ikke lang tid før klubben utlignet forspranget Florø hadde for noen år siden.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Lilleborg skrev: man jul 04, 2022 5:06 pm Gøy å se at det finnes klubber i Distrikts-Norge som kan klare seg greit på et brukbart nivå uten å hente inn en haug med utlendinger som ikke har et kvidder av forhold til klubben. Registrer også at hele 7 av spillerne i startelleveren i seieren mot Spjelkavik er flasket opp i klubben. Kudos!
Serielederen i avdelingen består jo kun av lokale gutter mellom 15 og 19 år.

Det som blir spennende er jo om Molde 2 får en liten dupp på tabellen når disse gutta skal ut og spille UEFA Youth League i høst.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Johnny47 skrev: lør jul 09, 2022 7:26 pm Hockey resultat, men Førde imponerer. Rykker kanskje ikke opp, men ligger fortsatt i toppen. Det gikk ikke lang tid før klubben utlignet forspranget Florø hadde for noen år siden.
Nja. Førde møter ligaen svakaste lag og slapp Toten inn at i kampen. Ingen stor kamp av Førde, men tok 3 poeng og det var det viktigaste. Spesielt andre omgang var frykteleg skuffande.

Johnny47

Legg inn av Johnny47 »

ms_8 skrev: lør jul 09, 2022 7:42 pm
Johnny47 skrev: lør jul 09, 2022 7:26 pm Hockey resultat, men Førde imponerer. Rykker kanskje ikke opp, men ligger fortsatt i toppen. Det gikk ikke lang tid før klubben utlignet forspranget Florø hadde for noen år siden.
Nja. Førde møter ligaen svakaste lag og slapp Toten inn at i kampen. Ingen stor kamp av Førde, men tok 3 poeng og det var det viktigaste. Spesielt andre omgang var frykteleg skuffande.
Riktig, jeg mente ikke kampen i dag nødvendigvis var imponerende. Mer at Førde ligger i toppen med alle skadeproblemene.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Johnny47 skrev: lør jul 09, 2022 7:44 pm
ms_8 skrev: lør jul 09, 2022 7:42 pm
Johnny47 skrev: lør jul 09, 2022 7:26 pm Hockey resultat, men Førde imponerer. Rykker kanskje ikke opp, men ligger fortsatt i toppen. Det gikk ikke lang tid før klubben utlignet forspranget Florø hadde for noen år siden.
Nja. Førde møter ligaen svakaste lag og slapp Toten inn at i kampen. Ingen stor kamp av Førde, men tok 3 poeng og det var det viktigaste. Spesielt andre omgang var frykteleg skuffande.
Riktig, jeg mente ikke kampen i dag nødvendigvis var imponerende. Mer at Førde ligger i toppen med alle skadeproblemene.
Helt enig i dette og heldigvis er eit par spelere tilbake etter skader. Slik at Førde begynner å få tilbake eit par viktige spelere

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

PapaSmurf skrev: lør jul 09, 2022 7:33 pm Serielederen i avdelingen består jo kun av lokale gutter mellom 15 og 19 år.
Serielederen er et andrelag, og andrelag teller ikke, verken i det vanlige fotballiv hvor de er en verkebyll, eller i denne diskusjonen som omhandler klubber i Distrikts-Norge som kan klare seg greit på et brukbart nivå uten å hente inn en haug med utlendinger som ikke har et kvidder av forhold til klubben.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Lilleborg skrev: lør jul 09, 2022 9:55 pm
PapaSmurf skrev: lør jul 09, 2022 7:33 pm Serielederen i avdelingen består jo kun av lokale gutter mellom 15 og 19 år.
Serielederen er et andrelag, og andrelag teller ikke, verken i det vanlige fotballiv hvor de er en verkebyll, eller i denne diskusjonen som omhandler klubber i Distrikts-Norge som kan klare seg greit på et brukbart nivå uten å hente inn en haug med utlendinger som ikke har et kvidder av forhold til klubben.
Jeg er enig i at det burde vært en egen andrelagsliga.

Men Molde 2 passer uansett ikke inn i din fremstilling.

Johnny47

Legg inn av Johnny47 »

Det er klasseforskjell på det Førde driver med i dag, kontra Florø. Og da snakker jeg ikke om stoda i 3 div, men det som skjer bak.

Førde:
Førde 2 nummer 8 i Kretsligaen.(4div)
Førde 3 nummer 4 i 5 div

Florø:
Florø 2 er nummer 12 og på sisteplass i 5 div.

Bak dette igjen og ned på aldersbestemt, så er Førde foran Florø på alle tabeller jeg kan se.
Så liten tvil om at stoda rundt spillerutvikling, så er Førde langt for Florø.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

PapaSmurf skrev: søn jul 10, 2022 2:52 am Men Molde 2 passer uansett ikke inn i din fremstilling.
Neida, jeg har registrert at Molde 2 er et av få 2.lag som ikke varierer bruken av A-lagsspillere og hovedsakelig satser på unggutta. All honnør for det, for det gjør det selvfølgelig mye mer rettferdig ovenfor de andre lagene i avdelingen.

Så er spørsmålet: hva gjør Molde 2 HVIS de rykker opp? Kommer de til å gjøre det samme i 2.divisjon neste år og satse utelukkende på egne unggutter? Eller vil de "ta en Vålerenga" og variere noe voldsomt i hva de stiller med? Hvis svaret er ja på det siste, så håper jeg de ikke rykker opp.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Lilleborg skrev: søn jul 10, 2022 9:46 am
PapaSmurf skrev: søn jul 10, 2022 2:52 am Men Molde 2 passer uansett ikke inn i din fremstilling.
Neida, jeg har registrert at Molde 2 er et av få 2.lag som ikke varierer bruken av A-lagsspillere og hovedsakelig satser på unggutta. All honnør for det, for det gjør det selvfølgelig mye mer rettferdig ovenfor de andre lagene i avdelingen.

Så er spørsmålet: hva gjør Molde 2 HVIS de rykker opp? Kommer de til å gjøre det samme i 2.divisjon neste år og satse utelukkende på egne unggutter? Eller vil de "ta en Vålerenga" og variere noe voldsomt i hva de stiller med? Hvis svaret er ja på det siste, så håper jeg de ikke rykker opp.
Jeg tror ikke de rykker opp. UEFA Youth League vil kreve mye i høst. Ikke hvert år man får spise kirsebær med de store.

Men OM de rykker opp så tror jeg nok de ville ha variert mer enn de gjør i 3. divisjon.

return_of_drakkar
Innlegg: 4969

Legg inn av return_of_drakkar »

Førde skuffet mot Kongsvinger 2 lørdag med bare 2-2 etter å ha ledet 2-0.
Til tider ble man ganske utspilt og hadde selv lite sammenheng i spillet, men mye reddet av god keeper.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Det var forbaska surt at man ikke klarte å holde på den 2-0 ledelsen. Nå har faktisk ikke Kongsvinger 2 tapt så mange kamper hjemme. Men selvsagt burde Førde tatt denne om man skal ha realistisk håp om å kjempe i toppen.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Svak kamp i går ja. Førde var tamme og gjor mange feil. Kongsvinger rundspilte oss ute på kantene og Førde klarte ikkje å bygge opp sitt eget spel.

Når det er sagt, så hadde Førde mange skader og Kongsvinger spelte 1 ganske bra kamp

return_of_drakkar
Innlegg: 4969

Legg inn av return_of_drakkar »

Meget viktig kamp i dag klokken 15:00: Førde - Elverum
Den skal jeg se via Amedias sendinger.
Førde må nesten vinne denne for å henge med. Tap er nok farvel til selve topp-plasseringen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»