NRK definerer dårlige og gode holdninger

Svar
DoktorS

Re: NRK definerer dårlige og gode holdninger

Legg inn av DoktorS »

Da forhørte jeg meg med mine to eldre slektninger på hyttetur i sommer. Jeg fikk der full støtte i mitt syn i denne saken, ikke uventet. Den ene har magistergraden i samfunnsvitenskap den andre er statsviter og har jobbet i mange tiår høyt oppe i et departement, inkludert som direktør og disse tok ganske lett poenget med at det ikke er riktig for en NRK-journalist å fargelegge artikler med sitt syn på "gode og dårlige holdninger" ut fra en undersøkelse som forteller noe om folk sine holdninger til bestemte fenomener er blitt mer positive eller negative til dette fenomenet.

Dessverre har jeg ikke fått noe svar fra NRK. Jeg burde nok sendt e-post rett til redaktøren der. Men nå føler jeg det er litt vel kverulerende, ettersom det er så lenge siden publisering.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

DoktorS skrev: man jul 18, 2022 1:02 pm

Dessverre har jeg ikke fått noe svar fra NRK. Jeg burde nok sendt e-post rett til redaktøren der. Men nå føler jeg det er litt vel kverulerende, ettersom det er så lenge siden publisering.
Det enkleste er nok å sende en klage til kringkastingsrådet, og tar de opp saken så kan det jo bli en interessant debatt om språkbruk på NRKs flater.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»