Fantasy Premier League 2022-2023

Svar
HeskeyTime

Re: Fantasy Premier League 2022-2023

Legg inn av HeskeyTime »

clivewarren skrev: ons aug 10, 2022 10:22 am Tror det løser seg opp mer neste runde da en del sitter med 2FT. Mange vil nok gå for en 3 spiss. Selv sitter jeg å grubler litt på å få inn Darwin. Har vel egentlig bare to måter slik jeg ser det. Det enkleste er å bytte Jesus til Darwin og Robertson til Perisic. Sitter med Saka, men føles allikevel litt feil ut ta ut Jesus med programmet til Arsenal. Ellers må det bli Archer til Darwin og James/Robertson til Patterson/Neco. Men da har jeg mye billig ræl som må rulleres : Neco, Patterson, Bailey, Dasilva, Andreas - og veldig sårbar hvis det skulle skje noe uforutsett.

Heller nok mot å stå med Robertson til wildcard. Gode muligheter for noen clean sheets de neste 6. Flere som vurderer Darwin før wildcard her?
Vurderer selv å oppgradere 8,0-spotten på midtbanen som er okkupert av Foden til Darwin på topp, men er fortsatt en runde som skal spilles. Robertson må i alle fall ut siden jeg har 3 Pool-spillere, og det må tas -4 for å få flyttet midler fra midtbane til angrep, så spørs det bare om kombinasjonene er verdt det. Begge spillerne kommer definitivt til å ta en del poeng uansett, men vil Darwin+Perisic+0,5 i banken ta mer poeng enn f.eks Kulusevski+Robertson? Ønsker man å rullere med en av Pereira/Neco/Bailey/Dasilva hver kamp?

Wellé

Legg inn av Wellé »

HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 10:41 am
clivewarren skrev: ons aug 10, 2022 10:22 am Tror det løser seg opp mer neste runde da en del sitter med 2FT. Mange vil nok gå for en 3 spiss. Selv sitter jeg å grubler litt på å få inn Darwin. Har vel egentlig bare to måter slik jeg ser det. Det enkleste er å bytte Jesus til Darwin og Robertson til Perisic. Sitter med Saka, men føles allikevel litt feil ut ta ut Jesus med programmet til Arsenal. Ellers må det bli Archer til Darwin og James/Robertson til Patterson/Neco. Men da har jeg mye billig ræl som må rulleres : Neco, Patterson, Bailey, Dasilva, Andreas - og veldig sårbar hvis det skulle skje noe uforutsett.

Heller nok mot å stå med Robertson til wildcard. Gode muligheter for noen clean sheets de neste 6. Flere som vurderer Darwin før wildcard her?
Vurderer selv å oppgradere 8,0-spotten på midtbanen som er okkupert av Foden til Darwin på topp, men er fortsatt en runde som skal spilles. Robertson må i alle fall ut siden jeg har 3 Pool-spillere, og det må tas -4 for å få flyttet midler fra midtbane til angrep, så spørs det bare om kombinasjonene er verdt det. Begge spillerne kommer definitivt til å ta en del poeng uansett, men vil Darwin+Perisic+0,5 i banken ta mer poeng enn f.eks Kulusevski+Robertson? Ønsker man å rullere med en av Pereira/Neco/Bailey/Dasilva hver kamp?
Det er fort det jeg må hvis jeg går for 4-3-3 og Salah. Blir nok fort mye frustrasjon fordi man etterlater poeng på benk sammenlignet med spilleren man valgte.

eppaen

Legg inn av eppaen »

guru skrev: ons aug 10, 2022 10:03 am
HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 9:49 am
Lew_Ashby skrev: ons aug 10, 2022 9:31 am
Se på dette da. FPL er forbanna kjedelig hittil i år. Det løser seg opp etter noen runder, men dette er jo ikke noe gøy i det hele tatt.
Helt enig, men det løser seg alltid opp når Europacup og rotasjon kommer inn i bildet. Problemet i år er at så mange topplag har billige alternativer, samt at alle starter med nydelig program (Chelsea/City/Liverpool/Arsenal/Spurs). Tilsvarende har svakere lag med gode alternativer som Palace, Newcastle, Leicester og Fulham dårlige program, så de fleste velger selvfølgelig storlagene fra start. Frykter at dette varer til WC-tider rundt GW7, når storlagene endelig begynner å møte hverandre, og det ikke blir like essensielt med 3x Pool, 2/3x Arsenal/City osv.

De fleste template-lag får minst 8-9 spillere med (gode) hjemmekamper denne runda, da populære valg som Bailey og Neto også har hjemmekamp. Populære spillere med bortekamper er egentlig kun Spurs-gutta, Trippier, United og Ward/Iversen, og de færreste har mange av disse. Med gode GW2-fixtures er det stor fordel i å kunne spare opp et bytte, for dermed å endre en del på laget med -4 og 3 bytter i GW3. Ikke vits med panikk etter en runde, må stole på tankene man gjorde opp før man tok ut laget.
Enig i det. Når FPL konsekvent underpriser spillere som Salah, TAA, Jesus, så ender man opp slik. Salah skulle ha kostet minst 14M, helst 15M. TAA burde vært minst 9M, og Jesus rundt 9-10M. Hadde Salah kostet 15M og TAA kostet 9M, måtte folk ha tatt mye tøffere valg.

Samtidig vil det bli store variasjoner utover. Spesielt mtp. at det er såpass mye mer å velge i blant spisser i år.
Det virker jo bare mot sin hensikt? Ingen ville valgt Salah eller TAA til de prisene. Dermed ender alle på Kane + Haaland og Chelsea-gjengen. Det blir jo alltid template uansett hva prisene er? Når var det man IKKE klagde på dette i starten av sesongen?

clivewarren

Legg inn av clivewarren »

HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 10:41 am
clivewarren skrev: ons aug 10, 2022 10:22 am Tror det løser seg opp mer neste runde da en del sitter med 2FT. Mange vil nok gå for en 3 spiss. Selv sitter jeg å grubler litt på å få inn Darwin. Har vel egentlig bare to måter slik jeg ser det. Det enkleste er å bytte Jesus til Darwin og Robertson til Perisic. Sitter med Saka, men føles allikevel litt feil ut ta ut Jesus med programmet til Arsenal. Ellers må det bli Archer til Darwin og James/Robertson til Patterson/Neco. Men da har jeg mye billig ræl som må rulleres : Neco, Patterson, Bailey, Dasilva, Andreas - og veldig sårbar hvis det skulle skje noe uforutsett.

Heller nok mot å stå med Robertson til wildcard. Gode muligheter for noen clean sheets de neste 6. Flere som vurderer Darwin før wildcard her?
Vurderer selv å oppgradere 8,0-spotten på midtbanen som er okkupert av Foden til Darwin på topp, men er fortsatt en runde som skal spilles. Robertson må i alle fall ut siden jeg har 3 Pool-spillere, og det må tas -4 for å få flyttet midler fra midtbane til angrep, så spørs det bare om kombinasjonene er verdt det. Begge spillerne kommer definitivt til å ta en del poeng uansett, men vil Darwin+Perisic+0,5 i banken ta mer poeng enn f.eks Kulusevski+Robertson? Ønsker man å rullere med en av Pereira/Neco/Bailey/Dasilva hver kamp?
Jeg ønsker ikke det å står nok med Robertson til wildcard. Jesus/Robertson vs Darwin/Perisic er ganske close, slik jeg ser det. Litt kjedelig med denne starten egentlig. Hvis jeg går inn på fpl.team å blar meg fremover står egentlig laget seg fint helt frem til gw8. Nesten så man savner corona-kaoset fra forrige sesong littegranne. Men mye kan fortsatt skje. Ikke lenge til midtukekamper og CL heller.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Wellé skrev: ons aug 10, 2022 11:08 am
HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 10:41 am
clivewarren skrev: ons aug 10, 2022 10:22 am
Vurderer selv å oppgradere 8,0-spotten på midtbanen som er okkupert av Foden til Darwin på topp, men er fortsatt en runde som skal spilles. Robertson må i alle fall ut siden jeg har 3 Pool-spillere, og det må tas -4 for å få flyttet midler fra midtbane til angrep, så spørs det bare om kombinasjonene er verdt det. Begge spillerne kommer definitivt til å ta en del poeng uansett, men vil Darwin+Perisic+0,5 i banken ta mer poeng enn f.eks Kulusevski+Robertson? Ønsker man å rullere med en av Pereira/Neco/Bailey/Dasilva hver kamp?
Det er fort det jeg må hvis jeg går for 4-3-3 og Salah. Blir nok fort mye frustrasjon fordi man etterlater poeng på benk sammenlignet med spilleren man valgte.
Samtidig må man godta valgene man selv tar og prosessen rundt valget av spiller. Synes denne taktikken kan fungere helt fint, da Pereira hadde vært en 5,5-6,0-spiller hvis han ble lagt inn som Fulham-spiller, med dødballer og posisjon som hengende spiss (blir kanskje mer ren offensiv midtbane utover sesongen). Skjønner likevel at det blir dilemmaer hver runde for disse, spesielt hvis Dasilva blir fast, men samtidig trenger man nok ikke å stresse en erstatter for Bailey. Kan også eventuelt erstatte han med en 5,5 hvis man gjør byttene over, såfremt det ikke kommer prisstigninger, og spillere i samme prisklasse som Dewsbury-Hall, Almiron/Willock og Tavernier

GW3: Pereira vs Brentford (H) eller Bailey vs Palace (B)
GW4: Bailey vs West Ham (H) eller Dasilva vs Everton (H)
GW5: Bailey vs Arsenal (B) eller Pereira vs Brighton (H)
GW6: Dasilva vs Leeds (H), Pereira vs Spurs (B) eller Bailey vs City (H)

Wellé

Legg inn av Wellé »

HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 12:19 pm
Wellé skrev: ons aug 10, 2022 11:08 am
HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 10:41 am

Vurderer selv å oppgradere 8,0-spotten på midtbanen som er okkupert av Foden til Darwin på topp, men er fortsatt en runde som skal spilles. Robertson må i alle fall ut siden jeg har 3 Pool-spillere, og det må tas -4 for å få flyttet midler fra midtbane til angrep, så spørs det bare om kombinasjonene er verdt det. Begge spillerne kommer definitivt til å ta en del poeng uansett, men vil Darwin+Perisic+0,5 i banken ta mer poeng enn f.eks Kulusevski+Robertson? Ønsker man å rullere med en av Pereira/Neco/Bailey/Dasilva hver kamp?
Det er fort det jeg må hvis jeg går for 4-3-3 og Salah. Blir nok fort mye frustrasjon fordi man etterlater poeng på benk sammenlignet med spilleren man valgte.
Samtidig må man godta valgene man selv tar og prosessen rundt valget av spiller. Synes denne taktikken kan fungere helt fint, da Pereira hadde vært en 5,5-6,0-spiller hvis han ble lagt inn som Fulham-spiller, med dødballer og posisjon som hengende spiss (blir kanskje mer ren offensiv midtbane utover sesongen). Skjønner likevel at det blir dilemmaer hver runde for disse, spesielt hvis Dasilva blir fast, men samtidig trenger man nok ikke å stresse en erstatter for Bailey. Kan også eventuelt erstatte han med en 5,5 hvis man gjør byttene over, såfremt det ikke kommer prisstigninger, og spillere i samme prisklasse som Dewsbury-Hall, Almiron/Willock og Tavernier

GW3: Pereira vs Brentford (H) eller Bailey vs Palace (B)
GW4: Bailey vs West Ham (H) eller Dasilva vs Everton (H)
GW5: Bailey vs Arsenal (B) eller Pereira vs Brighton (H)
GW6: Dasilva vs Leeds (H), Pereira vs Spurs (B) eller Bailey vs City (H)
Jaja, man må stå for det, men man kan fortsatt få lov til å irritere seg over feil valg når det har vært seriøst oppe til vurdering. Hvis man derimot har et mer set and forget-oppsett som det jeg har nå så kan man liksom ikke klage over at Pereira eller Williams er på benken når de egentlig ikke er oppe til vurdering for å starte.

startelver

Legg inn av startelver »

Hva er sjansen for at Darwin starter neste kamp? Jeg var fornøyd med han i GW1 og kommer ikke til å ta han ut med det første. Darwin og Jesus på topp er min kombo inntil videre.

Yesil

Legg inn av Yesil »

startelver skrev: ons aug 10, 2022 12:36 pm Hva er sjansen for at Darwin starter neste kamp? Jeg var fornøyd med han i GW1 og kommer ikke til å ta han ut med det første. Darwin og Jesus på topp er min kombo inntil videre.
Jeg tror Darwin starter med 90% sikkerhet.

guru

Legg inn av guru »

Bilde

Wellé

Legg inn av Wellé »

Guedes og Neto på hver sin side kan bli en meget spennende vingduo for Wolves. Kan bli et veldig farlig angrep når Jimenez returnerer, med mindre Neto flytter på seg.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

6.0 på Guedes kan være en veldig fin pris, men er nok best å vente litt å se hvordan han takler overgangen.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Crabsen

Legg inn av Crabsen »

6.0 på Guedes er ekstremt deilig. Blir nok å komme inn så fort han har trent seg til rette, og Wolves har kommet igang

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 9:49 am
Lew_Ashby skrev: ons aug 10, 2022 9:31 am
HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 9:27 am

Egentlig enkel runde for de som har bortimot template lag. Hvis man ikke har Haaland, bytt inn Haaland. Hvis du har Haaland, resten av spillerne startet kampen og holdt seg skadefri, spar byttet.
Se på dette da. FPL er forbanna kjedelig hittil i år. Det løser seg opp etter noen runder, men dette er jo ikke noe gøy i det hele tatt.
Helt enig, men det løser seg alltid opp når Europacup og rotasjon kommer inn i bildet. Problemet i år er at så mange topplag har billige alternativer, samt at alle starter med nydelig program (Chelsea/City/Liverpool/Arsenal/Spurs). Tilsvarende har svakere lag med gode alternativer som Palace, Newcastle, Leicester og Fulham dårlige program, så de fleste velger selvfølgelig storlagene fra start. Frykter at dette varer til WC-tider rundt GW7, når storlagene endelig begynner å møte hverandre, og det ikke blir like essensielt med 3x Pool, 2/3x Arsenal/City osv.

De fleste template-lag får minst 8-9 spillere med (gode) hjemmekamper denne runda, da populære valg som Bailey og Neto også har hjemmekamp. Populære spillere med bortekamper er egentlig kun Spurs-gutta, Trippier, United og Ward/Iversen, og de færreste har mange av disse. Med gode GW2-fixtures er det stor fordel i å kunne spare opp et bytte, for dermed å endre en del på laget med -4 og 3 bytter i GW3. Ikke vits med panikk etter en runde, må stole på tankene man gjorde opp før man tok ut laget.
Kunne ikke vært mer enig.

animals

Legg inn av animals »

Kose seg med Salah C på mandagskvelden, som i tillegg muligens er en stor diff? Høres fristende ut…

Yesil

Legg inn av Yesil »

animals skrev: ons aug 10, 2022 7:58 pm Kose seg med Salah C på mandagskvelden, som i tillegg muligens er en stor diff? Høres fristende ut…
Det er meldt ekstrem varme i England denne helgen. Opp mot 33 grader i London, 27 grader i Manchester. En overopphetet Jesus og en godt kokt Haaland.

Det frister litt med en Liverpool-cap. Kveldskamp, et par og tyve grader, litt duskregn meldt tidligere på kvelden. Perfekte forhold.

En Darwin i sin første kamp på Anfield, eller kongen av Egypt?

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Yesil skrev: ons aug 10, 2022 8:19 pm
animals skrev: ons aug 10, 2022 7:58 pm Kose seg med Salah C på mandagskvelden, som i tillegg muligens er en stor diff? Høres fristende ut…
Det er meldt ekstrem varme i England denne helgen. Opp mot 33 grader i London, 27 grader i Manchester. En overopphetet Jesus og en godt kokt Haaland.

Det frister litt med en Liverpool-cap. Kveldskamp, et par og tyve grader, litt duskregn meldt tidligere på kvelden. Perfekte forhold.

En Darwin i sin første kamp på Anfield, eller kongen av Egypt?
Varme må da være positivt for et City som kommer til å la Bournemouth-spillerne løpe mye etter ballen. Er Haaland dårlig i varmt vær?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

FantasySwede skrev: ons aug 10, 2022 8:24 pm Er Haaland dårlig i varmt vær?
Nå er vi offisielt igang med FPL-sesongen 😅

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Lew_Ashby skrev: ons aug 10, 2022 8:30 pm
FantasySwede skrev: ons aug 10, 2022 8:24 pm Er Haaland dårlig i varmt vær?
Nå er vi offisielt igang med FPL-sesongen 😅
Haha, men jeg lurer på hvor han tar det fra?

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Lew_Ashby skrev: ons aug 10, 2022 8:30 pm
FantasySwede skrev: ons aug 10, 2022 8:24 pm Er Haaland dårlig i varmt vær?
Nå er vi offisielt igang med FPL-sesongen 😅
Legendarisk spørsmål :D

Yesil

Legg inn av Yesil »

FantasySwede skrev: ons aug 10, 2022 8:24 pm
Yesil skrev: ons aug 10, 2022 8:19 pm
animals skrev: ons aug 10, 2022 7:58 pm Kose seg med Salah C på mandagskvelden, som i tillegg muligens er en stor diff? Høres fristende ut…
Det er meldt ekstrem varme i England denne helgen. Opp mot 33 grader i London, 27 grader i Manchester. En overopphetet Jesus og en godt kokt Haaland.

Det frister litt med en Liverpool-cap. Kveldskamp, et par og tyve grader, litt duskregn meldt tidligere på kvelden. Perfekte forhold.

En Darwin i sin første kamp på Anfield, eller kongen av Egypt?
Varme må da være positivt for et City som kommer til å la Bournemouth-spillerne løpe mye etter ballen. Er Haaland dårlig i varmt vær?
Hehe, det var ikke veldig seriøst ment😂 Men at varmen kan påvirke er nok ikke usannsynlig.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2427

Legg inn av BrannLFC »

animals skrev: ons aug 10, 2022 7:58 pm Kose seg med Salah C på mandagskvelden, som i tillegg muligens er en stor diff? Høres fristende ut…
Virkelig en diff? Ser at Haaland vant rått en kapteins poll på twitter, men aner ikke hvor representativ den er. Jeg har Salah inntil videre. Er flere av oss LFC fans enn City fans, og da spiller vel mange av oss med hjertet? Men det er skummelt å kjøre uten Haaland cap også. Så det blir litt dilemma.

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

Gud vet hvor rævkjørt B´mouth kommer til å bli på lørdag, men samtidig kommer Liverpool til å slå knallhardt tilbake. Fryktelig vanskelig å velge kaptein, men heller mot Brauten per nu.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Holder med Liverpool selv. Men tørr ikke la være å cappe andre enn Haaland nei.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2427

Legg inn av BrannLFC »

Haaland bør vel levere litt mer stabilt over tid før han kan cappes i kamper hvor Salah ikke møter tøff motstand. Palace hjemme kan Salah like gjerne score hattrick som Haaland hjemme mot Bmouth. Det var i hvertfall et argument for Salah, selvom den kanskje er tynn.

Men hvis brorparten kjører Haaland er det kanskje tryggest? Hvor kan man se dette? Føler likevel at det er litt hipp som happ og at Haaland er mer et sjansespill inntil videre siden han er ny i ligaen. Salah føles så trygt og nakent uten.

guru

Legg inn av guru »

Lew_Ashby skrev: ons aug 10, 2022 8:30 pm
FantasySwede skrev: ons aug 10, 2022 8:24 pm Er Haaland dårlig i varmt vær?
Nå er vi offisielt igang med FPL-sesongen 😅
:D

Men spøk til side.... Værmeldingen påvirker nok ikke mitt valg av kaptein. Men det er jo klart at det er lettere å spille 90 minutter fotball på kveldstid etter at sola har gått ned enn kl. 1600 når det er på det varmeste, med stekende sol og rundt 30 grader. Uansett, dette er toppidrettsutøvere som selvsagt skal håndtere varmen.

Nå er jeg uansett ikke så redd for at Haaland skal påvirkes, han ligger jo stort sett og lurer på offsidegrensa :)

Men hva med wingbackene hos Spurs og Chelsea som skal løpe sine 10+ km i sprengvarmen?

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Sto det ikke forleden at Salah aldri hadde skåret i runde 2, eller var det bare sprøyt?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Evertonion skrev: ons aug 10, 2022 10:30 pm Sto det ikke forleden at Salah aldri hadde skåret i runde 2, eller var det bare sprøyt?
Stemmer det. Han har null mål og to assist på 5(?) forsøk.

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Wellé skrev: ons aug 10, 2022 10:39 pm
Evertonion skrev: ons aug 10, 2022 10:30 pm Sto det ikke forleden at Salah aldri hadde skåret i runde 2, eller var det bare sprøyt?
Stemmer det. Han har null mål og to assist på 5(?) forsøk.
Da er det jo bare å styre unna Calah, eller forresten, en gang må jo statstikken ryke 😁

guru

Legg inn av guru »

Jeg har Robertson, og har ingen planer om å bytte han ut for å få inn Darwin. I allefall ikke med det første. Robertson har en meeeeeget pen statistikk mot Palace. Som Liverpoolspiller har han spilt 9 PL-kamper mot Palace, og har 7 assists.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»