Fantasy Premier League 2022-2023

Svar
K-Torget

Re: Fantasy Premier League 2022-2023

Legg inn av K-Torget »

Nevi skrev: lør jul 09, 2022 9:39 pm
TLee skrev: lør jul 09, 2022 9:34 pm Liverpool drar vel til Asia snart. Møter United i første kamp for sesongen.
Kampen spilles førstkommende Tirsdag.
Fredag venter Crystal Palace.

Spennende med de nye spillerne inn.
Mane har fått mye skryt, velfortjent naturligvis, men sannhet er vel at hverken han eller Salah leverte som forventet etter Afrika-mesterskap. Mane mindre dårlig da 😃

Darwin til 9, toppscorer på Benfica i fjor med 26 mål. Spennende å følge han. Kan passe veldig godt inn! Husker Klopp prøvde ut 4-2-4 når Jota kom. Kanskje det er det han har i planene nå med Darwin Nunez inn? Time Will show 😃

Carvalho kan også bli spennende. En del målpoeng i fjor for Fulham.
19-åring som er stinn av selvtillit. Uttalt at han skal vinne Ballon d or før han gir seg. Sånt liker vi å høre 😃
Klopp liker å satse på unggutta, er han god og heldig spiller han seg inn på laget.
Hvilken posisjon er Carvalho mest spilt? Tieren? Spiss? Over alt der fremme?
Carvalho er tiltenkt en ving og / eller 10-er posisjonen. Tipper han vil spille mest i Firmino-rollen.

TLee

Legg inn av TLee »

Ingen som tok opp tråden der nei 😃

Tenkte folk som er glade i andre klubber enn Liverpool kunne skrive noen ord om hvordan deres Pre-season blir.

Spesielt fra klubber som Arsenal, Chelsea, City, Spurs, West Ham, Wolves

Er det flere gode lag i ligaen? 😃

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

TLee skrev: lør jul 09, 2022 10:17 pm Nære på i serien, men endte med 2.pl

Scorte ikke engang på det Real-laget som hadde lekt som en sil under sluttspillet.
Lå 14p bak Man City(to kamper mindre spilt), så var aldri realistisk med gull uansett. Var avhengige av at Man City rotet det bort flere ganger uten at man rotet det til selv. Det eneste realistiske var at man kunne ta innpå noen poeng helt mot slutten, og godt gjort at man kortet det ned til 1p avstand.

Liverpool generelt scorer ikke mål i finaler under Klopp om det ikke er en dødball. Tre CL-finaler under Klopp har endt med tre mål, alle på dødball. Null mål i begge finalene mot Chelsea. De eneste spillemålene kom i den sesongen Klopp tok over hvor man hadde andre typer spillere.

TLee

Legg inn av TLee »

Knax: Etter en litt dårlig periode av City kunne Liverpool ha klart det om de hadde vunnet på Etihad. Etter 2-2 der skulle man tro at det var over, men Liverpool fikk iallfall en sjanse til.

Hadde man vunnet resten kunne det gått da City avga overraskende poeng mot West Ham tror jeg det var.

Liverpool på sin side rotet det til hjemme mot Spurs, et lag som Klopp har hatt godt tak på.

Var på ingen måte en dårlig vår-sesong av Mane, men vet jo at han er i stand til å levere bedre.
Mulig at også han ble litt svakere totalt sett når Salah leverte litt under Pari i vårsesong.
16 mål for Mane i serien i fjor, han har jo potensiale til bedre.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

TLee skrev: søn jul 10, 2022 3:42 pm Ingen som tok opp tråden der nei 😃

Tenkte folk som er glade i andre klubber enn Liverpool kunne skrive noen ord om hvordan deres Pre-season blir.

Spesielt fra klubber som Arsenal, Chelsea, City, Spurs, West Ham, Wolves

Er det flere gode lag i ligaen? 😃
Lager en post for Chelsea når preseason nærmer seg slutten. For mye usikkerhet til å si noe særlig vettugt nå.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Koste meg nettopp med litt youtube-klipp, og la merke til at Nunez ser usedvanlig sikker ut på straffespark. Sjekket så opp statistikken, og det viser seg at han har 100% uttelling på sine 11 forsøk i karrieren.

Nå tror jeg Salah er ganske bankers på straffene til Liverpool, men Nunez blir fort nummer 2.

Milner spiller såpass lite at jeg ikke teller med.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Raphinha nær overgang til Barcelona.

Mysterio19

Legg inn av Mysterio19 »

Det er så sprøtt at Norge har såpass mange spillere:


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Vi har fått vår første aktuelle 4.0-forsvarer i FPL.


Yesil

Legg inn av Yesil »

Lew_Ashby skrev: man jul 11, 2022 11:07 am Vi har fått vår første aktuelle 4.0-forsvarer i FPL.

Opprettholder han målpoengssnittet fra forrige FPL-sesong blir dette en must-have. Målpoeng hvert 7.minutt😅

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

ETH linet United opp i en 4-2-3-1 på trening med følgende spillere fra midtbanen:

DVB-Fred
Sancho-Bruno-Rashford
Martial

Nesten sikker på at jeg kommer til å forsøke å grave opp 6.5 eller 7.5 for en av Rash/Sancho allerede fra første runde.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Du vil altså ikke se an United-utgaven først?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Keane Lewis Potter til Brentford, den kaaan være litt morsom, avhengig pris/posisjon.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Lew_Ashby skrev: man jul 11, 2022 11:07 am Vi har fått vår første aktuelle 4.0-forsvarer i FPL.

Kan fort bli meget aktuell!

guru

Legg inn av guru »

Neco er jo en no brainer hvis man skal ha en 4.0-forsvarer. Er vel den eneste til 4.0 som vil spille fast.

Ny keeper til Brentford ødelegger jo en del. Raya + Balcombe var jo en perferkt kombinasjon for å sikre en spillende keeper. Nå ryker hele det "prosjektet". Tror nok Raya fortsatt blir 1. keeper, men usikkerheten gjør vel at man nå styrer helt unna Brentford-keeper.

En irriterende signering :D

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

På utkastet mitt nå har jeg faktisk Vardy inne framfor Jesus. Tviler på at jeg kan forsvare å bruke 1.5 mer på gamlingen framfor Jesus mtp kampprogrammet, men liker at Vardy kun eies av ca 4 % pr nå. Slik situasjonen er nå holder jeg Vardy sine poengsjanser klart foran Jesus ila de to første kampene (Brentford h, Arsenal b vs. Palace b, Leicester h). Avgjørende er vel egentlig om jeg ønsker å spille 5-3-2 eller 4-4-2. Mye tyder på at 5-3-2 er bedre alternativ på nåværende tidspunkt.

Men mtp at det er en måned til PL-start så er det vel egentlig ikke vits i å tenke for mye på dette nå.

guru

Legg inn av guru »

Lew_Ashby skrev: tir jul 12, 2022 11:34 am På utkastet mitt nå har jeg faktisk Vardy inne framfor Jesus. Tviler på at jeg kan forsvare å bruke 1.5 mer på gamlingen framfor Jesus mtp kampprogrammet, men liker at Vardy kun eies av ca 4 % pr nå. Slik situasjonen er nå holder jeg Vardy sine poengsjanser klart foran Jesus ila de to første kampene (Brentford h, Arsenal b vs. Palace b, Leicester h). Avgjørende er vel egentlig om jeg ønsker å spille 5-3-2 eller 4-4-2. Mye tyder på at 5-3-2 er bedre alternativ på nåværende tidspunkt.

Men mtp at det er en måned til PL-start så er det vel egentlig ikke vits i å tenke for mye på dette nå.
Vardy har vært inne på flere av mine drafts også. Forsvinner under radaren, spesielt når Haaland er så populær. Vardy åpner ofte svært sterkt. I fjor hadde han 2 mål og 1 assist på de 3 første kampene. Året før var tallet 5 mål.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

United (4-2-3-1):

DDG
Dalot-Lindelof-Varane-Shaw
Fred-McT
Sancho-Bruno-Rash
Martial

Liverpool (4-3-3 / 4-2-3-1)

Alisson
Mabaya-Phillips-Gomez-Chambers
Morton-Henderson-Carvalho
Elliott-Firmino-Diaz

Tror jeg, ser slik ut.

Sancho 1-0 mot B-laget til Liverpool. Ingen FPL-assist.

2-0 Fred. Ingen assist. Ten Hag masterclass mot Liverpool-reservene.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Lew_Ashby skrev: tir jul 12, 2022 3:10 pm United (4-2-3-1):

DDG
Dalot-Lindelof-Varane-Shaw
Fred-McT
Sancho-Bruno-Rash
Martial

Liverpool (4-3-3 / 4-2-3-1)

Alisson
Mabaya-Phillips-Gomez-Chambers
Morton-Henderson-Carvalho
Elliott-Firmino-Diaz

Tror jeg, ser slik ut.

Sancho 1-0 mot B-laget til Liverpool. Ingen FPL-assist.

2-0 Fred. Ingen assist. Ten Hag masterclass mot Liverpool-reservene.
3-0 Martial. Liverpool som gir bort den også. Ingen assist.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Yesil skrev: tir jul 12, 2022 3:38 pm 3-0 Martial. Liverpool som gir bort den også. Ingen assist.
I den grad det er mulig å ta med seg fra første kamp i preseason mot reservene til Liverpool, så synes jeg tidvis United spiller fin fotball med gode relasjoner offensivt. Blir spennende å se hva Ten Hag klarer å få til fram til seriestart. Som nevnt tidligere mistenker jeg at det kan være god verdi i en av Sancho/Rash.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Lew_Ashby skrev: tir jul 12, 2022 3:43 pm
Yesil skrev: tir jul 12, 2022 3:38 pm 3-0 Martial. Liverpool som gir bort den også. Ingen assist.
I den grad det er mulig å ta med seg fra første kamp i preseason mot reservene til Liverpool, så synes jeg tidvis United spiller fin fotball med gode relasjoner offensivt. Blir spennende å se hva Ten Hag klarer å få til fram til seriestart. Som nevnt tidligere mistenker jeg at det kan være god verdi i en av Sancho/Rash.
Bør absolutt være god verdi der ja. Martial også, dersom ting tyder på mye spilletid.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Yesil skrev: tir jul 12, 2022 3:58 pm Bør absolutt være god verdi der ja. Martial også, dersom ting tyder på mye spilletid.
Jepp, 7.0 kan være gunstig om ETH får sving på dette. Nå er jo Haaland formodentlig bankers på de fleste lag i starten, og Jesus ser ut til å være den åpenbare nr. 2-spissen for dem som starter med to angripere. Men ting kan jo snu fort, og både dyrere alternativer (Vardy/Nunez) og billigere (Martial) kan bli aktuelle kjapt.

Elsker for øvrig Broja (5.5) om han skulle gå til West Ham.

Brukeravatar
Sir-Alex
Innlegg: 1481

Legg inn av Sir-Alex »

Unites valser over Liverpool i dag. 4-0 seier i Pre-season, Bankok.

Ser virkelig ut som Ten Hags filosofi om angrepsfotball begynner å påvirke United laget.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Sir-Alex skrev: tir jul 12, 2022 4:52 pm Unites valser over Liverpool i dag. 4-0 seier i Pre-season, Bankok.

Ser virkelig ut som Ten Hags filosofi om angrepsfotball begynner å påvirke United laget.
Tror det skal mer enn en treningskamp til for å konkludere, der man benytter henholdsviss 22 og 32 spillerer om jeg ikke tar helt feil.
Men bør være en enkel sak for Ten Hag å få de til å prestere bedre enn i fjor.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Timo Nunez.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Sir-Alex skrev: tir jul 12, 2022 4:52 pm Unites valser over Liverpool i dag. 4-0 seier i Pre-season, Bankok.

Ser virkelig ut som Ten Hags filosofi om angrepsfotball begynner å påvirke United laget.
Rolig nå...

guru

Legg inn av guru »

Sir-Alex skrev: tir jul 12, 2022 4:52 pm Unites valser over Liverpool i dag. 4-0 seier i Pre-season, Bankok.

Ser virkelig ut som Ten Hags filosofi om angrepsfotball begynner å påvirke United laget.
Vil påstå at den kampen har omtrent null verdi. Når det gjelder styrkeforholdet mellom lagene i allefall. Men alltid bra å spille på seg selvtillit. Spørsmålet er om egoisten blir værende i klubben eller ikke. Det er vel ganske åpenbart at United vil bli et bedre lag ute han.
Sist redigert av guru den tir jul 12, 2022 6:15 pm, redigert 1 gang totalt.

Deila

Legg inn av Deila »

guru skrev: tir jul 12, 2022 6:13 pm
Sir-Alex skrev: tir jul 12, 2022 4:52 pm Unites valser over Liverpool i dag. 4-0 seier i Pre-season, Bankok.

Ser virkelig ut som Ten Hags filosofi om angrepsfotball begynner å påvirke United laget.
Vil påstå at den kampen har omtrent null verdi.
Dristig påstand! Første kamp under pre-season i Bangkok er ikke til å spøke med.

guru

Legg inn av guru »

Deila skrev: tir jul 12, 2022 6:15 pm
guru skrev: tir jul 12, 2022 6:13 pm
Sir-Alex skrev: tir jul 12, 2022 4:52 pm Unites valser over Liverpool i dag. 4-0 seier i Pre-season, Bankok.

Ser virkelig ut som Ten Hags filosofi om angrepsfotball begynner å påvirke United laget.
Vil påstå at den kampen har omtrent null verdi.
Dristig påstand! Første kamp under pre-season i Bangkok er ikke til å spøke med.
Sancho var god da :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»