Fantasy Premier League 2022-2023

Svar
guru

Re: Fantasy Premier League 2022-2023

Legg inn av guru »

HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 9:49 am
Lew_Ashby skrev: ons aug 10, 2022 9:31 am
HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 9:27 am

Egentlig enkel runde for de som har bortimot template lag. Hvis man ikke har Haaland, bytt inn Haaland. Hvis du har Haaland, resten av spillerne startet kampen og holdt seg skadefri, spar byttet.
Se på dette da. FPL er forbanna kjedelig hittil i år. Det løser seg opp etter noen runder, men dette er jo ikke noe gøy i det hele tatt.
Helt enig, men det løser seg alltid opp når Europacup og rotasjon kommer inn i bildet. Problemet i år er at så mange topplag har billige alternativer, samt at alle starter med nydelig program (Chelsea/City/Liverpool/Arsenal/Spurs). Tilsvarende har svakere lag med gode alternativer som Palace, Newcastle, Leicester og Fulham dårlige program, så de fleste velger selvfølgelig storlagene fra start. Frykter at dette varer til WC-tider rundt GW7, når storlagene endelig begynner å møte hverandre, og det ikke blir like essensielt med 3x Pool, 2/3x Arsenal/City osv.

De fleste template-lag får minst 8-9 spillere med (gode) hjemmekamper denne runda, da populære valg som Bailey og Neto også har hjemmekamp. Populære spillere med bortekamper er egentlig kun Spurs-gutta, Trippier, United og Ward/Iversen, og de færreste har mange av disse. Med gode GW2-fixtures er det stor fordel i å kunne spare opp et bytte, for dermed å endre en del på laget med -4 og 3 bytter i GW3. Ikke vits med panikk etter en runde, må stole på tankene man gjorde opp før man tok ut laget.
Enig i det. Når FPL konsekvent underpriser spillere som Salah, TAA, Jesus, så ender man opp slik. Salah skulle ha kostet minst 14M, helst 15M. TAA burde vært minst 9M, og Jesus rundt 9-10M. Hadde Salah kostet 15M og TAA kostet 9M, måtte folk ha tatt mye tøffere valg.

Samtidig vil det bli store variasjoner utover. Spesielt mtp. at det er såpass mye mer å velge i blant spisser i år.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Robin skrev: ons aug 10, 2022 9:54 am
HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 9:27 am
Egentlig enkel runde for de som har bortimot template lag. Hvis man ikke har Haaland, bytt inn Haaland. Hvis du har Haaland, resten av spillerne startet kampen og holdt seg skadefri, spar byttet.
Hva er template lag?
Det blir som en typisk standard av spillere som de fleste går med, hvor man kan se samme mønster i flesteparten av lagene

Eksempel i år er å stille med Haaland+Jesus på topp, midtbane bestående av Salah+Martinelli+Neto/Bailey, TAA+James+Cancelo bak, med gode benkalternativer i Neco+Pereira. Du finner utallige lag med disse kombinasjonene på laget, som også gjenspeiles i eierprosent.

Robin

Legg inn av Robin »

Lew_Ashby skrev: ons aug 10, 2022 10:00 am
Vil si:

Sanchez/Ward/Ramsdale
TAA-Cancelo-James-Robertson
Martinelli-Salah-Saka/Mount-Neto/Bailey
Jesus-Haaland

(4.0-Andreas-Neco-Archer)

Sett disse lagene sikkert 500 ganger.
Tror man henger seg fryktelig opp i "boblene" man er i, jeg. Og at det derfor oppleves voldsommere enn det er.

Kan jo prioritere kjernen i laget; kombinert eierskap på James, Cancelo, Trent, Salah og Haaland blir da 6%. Ta vekk James, så er det 10%. Ta vekk Cancelo så er det 18% som eier Trent, Salah og Haaland. Syntes ikke det er voldsomt når man snakker om de beste valgene på spillet, da er det mye edge igjen å hente poeng fra.

Noe slik som Trent, Robertson, Cancelo, James, Salah, Martinelli, Neto, Bailey, Jesus og Haaland er eid av 0,59%.

En type som Robertson for øvrig eid av mindre en Van Dijk, Alisson, Diaz og Nunez!

Nå blir sikkert helhetsinntrykket preget av at man stort sett kan stelle i stand et fult lag med spillere fra de beste lagene, antar jeg. Så det blir endel variasjoner som sikkert oppleves fryktelig likt.
Sist redigert av Robin den ons aug 10, 2022 10:14 am, redigert 1 gang totalt.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Odysseen skrev: ons aug 10, 2022 9:57 am
Wellé skrev: ons aug 10, 2022 9:48 am
Odysseen skrev: ons aug 10, 2022 9:35 am

Det blir det nok ikke. Hele tanken bak inntredenen til Tomiyasu, en back som er enormt god defensivt, var i frigjøre Saka enda mer. Tomi og White løser backrollen på samme måte, slik at uavhengig av hvem av de to som spiller skulle en tro at planen var den samme.

Det var nok et spesielt tilfelle mot CP. Zaha er fort topp 3 jævlige kanter å møte i PL.
Dette er nok fasiten på hvorfor Saka spilte dypere enn Martinelli. CP hadde en veldig tydelig plan på at de skulle angripe White med Zaha. Han danske backen som jeg totalt har glemt navnet på hadde jo på seg en varmesøkende missil på foten som slo presise pasninger til Zaha hele kampen, og da "måtte" Saka litt lenger ned i banen for å hjelpe til. Jeg vil tro at man vil se et generelt mer offensivt Arsenal-lag, og en mer offensiv Saka mot Leicester på hjemmebane. Justin er nok mulig å angripe for Saka. Også verdt å nevne at han tar cornere fra den ene siden og Leicester er bedritne på dødballer.
Andersen, ja. Fryktelig variant den høyrefoten hans. Forøvrig ganske fornøyelig å se hvor mange som mener at CP gjorde dette for å utnytte at White var back, og ikke fordi de har sin soleklart beste spiller på den siden. Ville CP utnyttet vårt svake punkt i forsvaret var jo det utvilsomt Zinchenko, ikke White.

Jeg spår som deg et mye mer offensivt Arsenal, og herunder i særdeleshet Saka. Leicester spiller meg forstått en 3-bak formasjon. Dette medfører særlig to ting. For det første at Arsenal ikke møter en typisk venstreback + kant, som gir Saka litt andre oppgaver, og for det andre at rommet bak vingbacken står åpent for Saka offensivt.
Jeg fikk ikke sett Leicester-kampen, men jeg ser fotmob operer med en 3-backslinje. Vi har ofte hatt litt problemer med 3-backslinjer på grunn av måten vi presser, men jeg tror kvaliteten og intensiteten som de fremste kan presse med nå vil kunne skape gode overgangsmuligheter høyt i banen denne kampen. Og svært ofte så er det Saka som sender opp på enden av sjansene som skapes av det.

Jeg kjenner i hvert fall at jeg gleder meg til kamp og tror at vi kan putte både 3 og 4 hvis vi virkelig får sving på sakene.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

TLee skrev: ons aug 10, 2022 9:57 am 6 mål på 41 kamper

Ok, står 9 mål på 46 matcher på Wikipedia 😃
I tillegg har han 6 mål på 22 matcher for landslaget(USA)

Fått veldig mange matcher til å være så ung, han er bare 21år
Telte med alle kamper og ikke bare serie, hadde 7 mål på 25 kamper året før og scoret heller ikke mye i MLS. Har riktignok ikke tall på hvor mye som er som innbytter, og orker ikke finne frem. Veldig ung og talentfull som du sier, har et uforløst potensiale når det gjelder målpoeng med tanke på posisjoner på banen og dødballer, er et veldig godt alternativ til 5,5 når programmet er bra. Ville selv valgt han over Neto hvis budsjettet hadde gitt meg råd til en 5,5-midtbanespiller.

Yesil

Legg inn av Yesil »

guru skrev: ons aug 10, 2022 10:03 am
HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 9:49 am
Lew_Ashby skrev: ons aug 10, 2022 9:31 am
Se på dette da. FPL er forbanna kjedelig hittil i år. Det løser seg opp etter noen runder, men dette er jo ikke noe gøy i det hele tatt.
Helt enig, men det løser seg alltid opp når Europacup og rotasjon kommer inn i bildet. Problemet i år er at så mange topplag har billige alternativer, samt at alle starter med nydelig program (Chelsea/City/Liverpool/Arsenal/Spurs). Tilsvarende har svakere lag med gode alternativer som Palace, Newcastle, Leicester og Fulham dårlige program, så de fleste velger selvfølgelig storlagene fra start. Frykter at dette varer til WC-tider rundt GW7, når storlagene endelig begynner å møte hverandre, og det ikke blir like essensielt med 3x Pool, 2/3x Arsenal/City osv.

De fleste template-lag får minst 8-9 spillere med (gode) hjemmekamper denne runda, da populære valg som Bailey og Neto også har hjemmekamp. Populære spillere med bortekamper er egentlig kun Spurs-gutta, Trippier, United og Ward/Iversen, og de færreste har mange av disse. Med gode GW2-fixtures er det stor fordel i å kunne spare opp et bytte, for dermed å endre en del på laget med -4 og 3 bytter i GW3. Ikke vits med panikk etter en runde, må stole på tankene man gjorde opp før man tok ut laget.
Enig i det. Når FPL konsekvent underpriser spillere som Salah, TAA, Jesus, så ender man opp slik. Salah skulle ha kostet minst 14M, helst 15M. TAA burde vært minst 9M, og Jesus rundt 9-10M. Hadde Salah kostet 15M og TAA kostet 9M, måtte folk ha tatt mye tøffere valg.

Samtidig vil det bli store variasjoner utover. Spesielt mtp. at det er såpass mye mer å velge i blant spisser i år.
Tipper at nesten ingen hadde hatt Salah dersom han var priset 3,0 høyere enn mannen på 2.plass.

Jesus til 10 hadde nok også vært rimelig uaktuell for de fleste.

Det vil uansett prissetting danne seg template-lag.

Robin

Legg inn av Robin »

HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 10:06 am
Det blir som en typisk standard av spillere som de fleste går med, hvor man kan se samme mønster i flesteparten av lagene

Eksempel i år er å stille med Haaland+Jesus på topp, midtbane bestående av Salah+Martinelli+Neto/Bailey, TAA+James+Cancelo bak, med gode benkalternativer i Neco+Pereira. Du finner utallige lag med disse kombinasjonene på laget, som også gjenspeiles i eierprosent.
Jesus, Haaland, Salah, Martinelli, Taa, James og Cancelo er det 3,52% som har. Ta vekk Martinelli som har klart lavest eierskap så er man oppe i 5,59%. flesteparten av lagene?

clivewarren

Legg inn av clivewarren »

Tror det løser seg opp mer neste runde da en del sitter med 2FT. Mange vil nok gå for en 3 spiss. Selv sitter jeg å grubler litt på å få inn Darwin. Har vel egentlig bare to måter slik jeg ser det. Det enkleste er å bytte Jesus til Darwin og Robertson til Perisic. Sitter med Saka, men føles allikevel litt feil ut ta ut Jesus med programmet til Arsenal. Ellers må det bli Archer til Darwin og James/Robertson til Patterson/Neco. Men da har jeg mye billig ræl som må rulleres : Neco, Patterson, Bailey, Dasilva, Andreas - og veldig sårbar hvis det skulle skje noe uforutsett.

Heller nok mot å stå med Robertson til wildcard. Gode muligheter for noen clean sheets de neste 6. Flere som vurderer Darwin før wildcard her?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Robin skrev: ons aug 10, 2022 10:18 am
HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 10:06 am
Det blir som en typisk standard av spillere som de fleste går med, hvor man kan se samme mønster i flesteparten av lagene

Eksempel i år er å stille med Haaland+Jesus på topp, midtbane bestående av Salah+Martinelli+Neto/Bailey, TAA+James+Cancelo bak, med gode benkalternativer i Neco+Pereira. Du finner utallige lag med disse kombinasjonene på laget, som også gjenspeiles i eierprosent.
Jesus, Haaland, Salah, Martinelli, Taa, James og Cancelo er det 3,52% som har. Ta vekk Martinelli som har klart lavest eierskap så er man oppe i 5,59%. flesteparten av lagene?
Det som er mer interessant å se på er hvor mange er det som har f.eks 5/7 eller 6/7 av de spillerne du nevner. Det er selvfølgelig ytterst få som har absolutt alle, men hvis 40% (random høy andel) har 5/7 av disse så er det ikke rart at det føles at disse 7 går igjen i veldig mange lag.

Det er jo også heller ingen tvil om at man blir påvirket av å skrive og lese her inne. Flere av spillerne på laget mitt kom inn etter at jeg leste anbefalinger.

Det er også verdt å nevne at det er fryktelig mange casuals der ute som ikke skjønner konseptet med FPL og spiller Kante, Fabinho, osv fordi de er gode spillere på gode lag. Disse er ikke nødvendigvis her inne eller de man ser lagoppstillingen til på Twitter.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Robin skrev: ons aug 10, 2022 10:18 am
HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 10:06 am
Det blir som en typisk standard av spillere som de fleste går med, hvor man kan se samme mønster i flesteparten av lagene

Eksempel i år er å stille med Haaland+Jesus på topp, midtbane bestående av Salah+Martinelli+Neto/Bailey, TAA+James+Cancelo bak, med gode benkalternativer i Neco+Pereira. Du finner utallige lag med disse kombinasjonene på laget, som også gjenspeiles i eierprosent.
Jesus, Haaland, Salah, Martinelli, Taa, James og Cancelo er det 3,52% som har. Ta vekk Martinelli som har klart lavest eierskap så er man oppe i 5,59%. flesteparten av lagene?
La oss heller si kombinasjoner av disse spillerne, så er det også forskjell på alle spillere og mer seriøse spillere, det er ikke alle man reelt konkurrerer mot. Det er tross alt nesten 500 000 spillere som har kombinasjonen uten Martinelli, så tror man ser mer når plasseringer begynner å sette seg og EO blir relevant.

Ellers er jeg helt enig med deg i at kombinasjonen av spillere er det som betyr noe og som utgjør forskjellen, og sånn fokus jeg forsøker å spille med. Man ender med en del populære valg fordi det faktisk er gode valg, i forhold til både poeng som tas og pris. Har selv ikke noe i mot at det danner seg et template og det er åpenbart at det kommer en "pool" av spillere det tas av, og det er heller ingen grunn til å velge spillere bort. Man får heller forsøke å ta inn poeng der man kan, selv når man har en spiller på 20% ownership betyr det også at 80% ikke har han.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

clivewarren skrev: ons aug 10, 2022 10:22 am Tror det løser seg opp mer neste runde da en del sitter med 2FT. Mange vil nok gå for en 3 spiss. Selv sitter jeg å grubler litt på å få inn Darwin. Har vel egentlig bare to måter slik jeg ser det. Det enkleste er å bytte Jesus til Darwin og Robertson til Perisic. Sitter med Saka, men føles allikevel litt feil ut ta ut Jesus med programmet til Arsenal. Ellers må det bli Archer til Darwin og James/Robertson til Patterson/Neco. Men da har jeg mye billig ræl som må rulleres : Neco, Patterson, Bailey, Dasilva, Andreas - og veldig sårbar hvis det skulle skje noe uforutsett.

Heller nok mot å stå med Robertson til wildcard. Gode muligheter for noen clean sheets de neste 6. Flere som vurderer Darwin før wildcard her?
Vurderer selv å oppgradere 8,0-spotten på midtbanen som er okkupert av Foden til Darwin på topp, men er fortsatt en runde som skal spilles. Robertson må i alle fall ut siden jeg har 3 Pool-spillere, og det må tas -4 for å få flyttet midler fra midtbane til angrep, så spørs det bare om kombinasjonene er verdt det. Begge spillerne kommer definitivt til å ta en del poeng uansett, men vil Darwin+Perisic+0,5 i banken ta mer poeng enn f.eks Kulusevski+Robertson? Ønsker man å rullere med en av Pereira/Neco/Bailey/Dasilva hver kamp?

Wellé

Legg inn av Wellé »

HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 10:41 am
clivewarren skrev: ons aug 10, 2022 10:22 am Tror det løser seg opp mer neste runde da en del sitter med 2FT. Mange vil nok gå for en 3 spiss. Selv sitter jeg å grubler litt på å få inn Darwin. Har vel egentlig bare to måter slik jeg ser det. Det enkleste er å bytte Jesus til Darwin og Robertson til Perisic. Sitter med Saka, men føles allikevel litt feil ut ta ut Jesus med programmet til Arsenal. Ellers må det bli Archer til Darwin og James/Robertson til Patterson/Neco. Men da har jeg mye billig ræl som må rulleres : Neco, Patterson, Bailey, Dasilva, Andreas - og veldig sårbar hvis det skulle skje noe uforutsett.

Heller nok mot å stå med Robertson til wildcard. Gode muligheter for noen clean sheets de neste 6. Flere som vurderer Darwin før wildcard her?
Vurderer selv å oppgradere 8,0-spotten på midtbanen som er okkupert av Foden til Darwin på topp, men er fortsatt en runde som skal spilles. Robertson må i alle fall ut siden jeg har 3 Pool-spillere, og det må tas -4 for å få flyttet midler fra midtbane til angrep, så spørs det bare om kombinasjonene er verdt det. Begge spillerne kommer definitivt til å ta en del poeng uansett, men vil Darwin+Perisic+0,5 i banken ta mer poeng enn f.eks Kulusevski+Robertson? Ønsker man å rullere med en av Pereira/Neco/Bailey/Dasilva hver kamp?
Det er fort det jeg må hvis jeg går for 4-3-3 og Salah. Blir nok fort mye frustrasjon fordi man etterlater poeng på benk sammenlignet med spilleren man valgte.

eppaen

Legg inn av eppaen »

guru skrev: ons aug 10, 2022 10:03 am
HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 9:49 am
Lew_Ashby skrev: ons aug 10, 2022 9:31 am
Se på dette da. FPL er forbanna kjedelig hittil i år. Det løser seg opp etter noen runder, men dette er jo ikke noe gøy i det hele tatt.
Helt enig, men det løser seg alltid opp når Europacup og rotasjon kommer inn i bildet. Problemet i år er at så mange topplag har billige alternativer, samt at alle starter med nydelig program (Chelsea/City/Liverpool/Arsenal/Spurs). Tilsvarende har svakere lag med gode alternativer som Palace, Newcastle, Leicester og Fulham dårlige program, så de fleste velger selvfølgelig storlagene fra start. Frykter at dette varer til WC-tider rundt GW7, når storlagene endelig begynner å møte hverandre, og det ikke blir like essensielt med 3x Pool, 2/3x Arsenal/City osv.

De fleste template-lag får minst 8-9 spillere med (gode) hjemmekamper denne runda, da populære valg som Bailey og Neto også har hjemmekamp. Populære spillere med bortekamper er egentlig kun Spurs-gutta, Trippier, United og Ward/Iversen, og de færreste har mange av disse. Med gode GW2-fixtures er det stor fordel i å kunne spare opp et bytte, for dermed å endre en del på laget med -4 og 3 bytter i GW3. Ikke vits med panikk etter en runde, må stole på tankene man gjorde opp før man tok ut laget.
Enig i det. Når FPL konsekvent underpriser spillere som Salah, TAA, Jesus, så ender man opp slik. Salah skulle ha kostet minst 14M, helst 15M. TAA burde vært minst 9M, og Jesus rundt 9-10M. Hadde Salah kostet 15M og TAA kostet 9M, måtte folk ha tatt mye tøffere valg.

Samtidig vil det bli store variasjoner utover. Spesielt mtp. at det er såpass mye mer å velge i blant spisser i år.
Det virker jo bare mot sin hensikt? Ingen ville valgt Salah eller TAA til de prisene. Dermed ender alle på Kane + Haaland og Chelsea-gjengen. Det blir jo alltid template uansett hva prisene er? Når var det man IKKE klagde på dette i starten av sesongen?

clivewarren

Legg inn av clivewarren »

HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 10:41 am
clivewarren skrev: ons aug 10, 2022 10:22 am Tror det løser seg opp mer neste runde da en del sitter med 2FT. Mange vil nok gå for en 3 spiss. Selv sitter jeg å grubler litt på å få inn Darwin. Har vel egentlig bare to måter slik jeg ser det. Det enkleste er å bytte Jesus til Darwin og Robertson til Perisic. Sitter med Saka, men føles allikevel litt feil ut ta ut Jesus med programmet til Arsenal. Ellers må det bli Archer til Darwin og James/Robertson til Patterson/Neco. Men da har jeg mye billig ræl som må rulleres : Neco, Patterson, Bailey, Dasilva, Andreas - og veldig sårbar hvis det skulle skje noe uforutsett.

Heller nok mot å stå med Robertson til wildcard. Gode muligheter for noen clean sheets de neste 6. Flere som vurderer Darwin før wildcard her?
Vurderer selv å oppgradere 8,0-spotten på midtbanen som er okkupert av Foden til Darwin på topp, men er fortsatt en runde som skal spilles. Robertson må i alle fall ut siden jeg har 3 Pool-spillere, og det må tas -4 for å få flyttet midler fra midtbane til angrep, så spørs det bare om kombinasjonene er verdt det. Begge spillerne kommer definitivt til å ta en del poeng uansett, men vil Darwin+Perisic+0,5 i banken ta mer poeng enn f.eks Kulusevski+Robertson? Ønsker man å rullere med en av Pereira/Neco/Bailey/Dasilva hver kamp?
Jeg ønsker ikke det å står nok med Robertson til wildcard. Jesus/Robertson vs Darwin/Perisic er ganske close, slik jeg ser det. Litt kjedelig med denne starten egentlig. Hvis jeg går inn på fpl.team å blar meg fremover står egentlig laget seg fint helt frem til gw8. Nesten så man savner corona-kaoset fra forrige sesong littegranne. Men mye kan fortsatt skje. Ikke lenge til midtukekamper og CL heller.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Wellé skrev: ons aug 10, 2022 11:08 am
HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 10:41 am
clivewarren skrev: ons aug 10, 2022 10:22 am
Vurderer selv å oppgradere 8,0-spotten på midtbanen som er okkupert av Foden til Darwin på topp, men er fortsatt en runde som skal spilles. Robertson må i alle fall ut siden jeg har 3 Pool-spillere, og det må tas -4 for å få flyttet midler fra midtbane til angrep, så spørs det bare om kombinasjonene er verdt det. Begge spillerne kommer definitivt til å ta en del poeng uansett, men vil Darwin+Perisic+0,5 i banken ta mer poeng enn f.eks Kulusevski+Robertson? Ønsker man å rullere med en av Pereira/Neco/Bailey/Dasilva hver kamp?
Det er fort det jeg må hvis jeg går for 4-3-3 og Salah. Blir nok fort mye frustrasjon fordi man etterlater poeng på benk sammenlignet med spilleren man valgte.
Samtidig må man godta valgene man selv tar og prosessen rundt valget av spiller. Synes denne taktikken kan fungere helt fint, da Pereira hadde vært en 5,5-6,0-spiller hvis han ble lagt inn som Fulham-spiller, med dødballer og posisjon som hengende spiss (blir kanskje mer ren offensiv midtbane utover sesongen). Skjønner likevel at det blir dilemmaer hver runde for disse, spesielt hvis Dasilva blir fast, men samtidig trenger man nok ikke å stresse en erstatter for Bailey. Kan også eventuelt erstatte han med en 5,5 hvis man gjør byttene over, såfremt det ikke kommer prisstigninger, og spillere i samme prisklasse som Dewsbury-Hall, Almiron/Willock og Tavernier

GW3: Pereira vs Brentford (H) eller Bailey vs Palace (B)
GW4: Bailey vs West Ham (H) eller Dasilva vs Everton (H)
GW5: Bailey vs Arsenal (B) eller Pereira vs Brighton (H)
GW6: Dasilva vs Leeds (H), Pereira vs Spurs (B) eller Bailey vs City (H)

Wellé

Legg inn av Wellé »

HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 12:19 pm
Wellé skrev: ons aug 10, 2022 11:08 am
HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 10:41 am

Vurderer selv å oppgradere 8,0-spotten på midtbanen som er okkupert av Foden til Darwin på topp, men er fortsatt en runde som skal spilles. Robertson må i alle fall ut siden jeg har 3 Pool-spillere, og det må tas -4 for å få flyttet midler fra midtbane til angrep, så spørs det bare om kombinasjonene er verdt det. Begge spillerne kommer definitivt til å ta en del poeng uansett, men vil Darwin+Perisic+0,5 i banken ta mer poeng enn f.eks Kulusevski+Robertson? Ønsker man å rullere med en av Pereira/Neco/Bailey/Dasilva hver kamp?
Det er fort det jeg må hvis jeg går for 4-3-3 og Salah. Blir nok fort mye frustrasjon fordi man etterlater poeng på benk sammenlignet med spilleren man valgte.
Samtidig må man godta valgene man selv tar og prosessen rundt valget av spiller. Synes denne taktikken kan fungere helt fint, da Pereira hadde vært en 5,5-6,0-spiller hvis han ble lagt inn som Fulham-spiller, med dødballer og posisjon som hengende spiss (blir kanskje mer ren offensiv midtbane utover sesongen). Skjønner likevel at det blir dilemmaer hver runde for disse, spesielt hvis Dasilva blir fast, men samtidig trenger man nok ikke å stresse en erstatter for Bailey. Kan også eventuelt erstatte han med en 5,5 hvis man gjør byttene over, såfremt det ikke kommer prisstigninger, og spillere i samme prisklasse som Dewsbury-Hall, Almiron/Willock og Tavernier

GW3: Pereira vs Brentford (H) eller Bailey vs Palace (B)
GW4: Bailey vs West Ham (H) eller Dasilva vs Everton (H)
GW5: Bailey vs Arsenal (B) eller Pereira vs Brighton (H)
GW6: Dasilva vs Leeds (H), Pereira vs Spurs (B) eller Bailey vs City (H)
Jaja, man må stå for det, men man kan fortsatt få lov til å irritere seg over feil valg når det har vært seriøst oppe til vurdering. Hvis man derimot har et mer set and forget-oppsett som det jeg har nå så kan man liksom ikke klage over at Pereira eller Williams er på benken når de egentlig ikke er oppe til vurdering for å starte.

startelver

Legg inn av startelver »

Hva er sjansen for at Darwin starter neste kamp? Jeg var fornøyd med han i GW1 og kommer ikke til å ta han ut med det første. Darwin og Jesus på topp er min kombo inntil videre.

Yesil

Legg inn av Yesil »

startelver skrev: ons aug 10, 2022 12:36 pm Hva er sjansen for at Darwin starter neste kamp? Jeg var fornøyd med han i GW1 og kommer ikke til å ta han ut med det første. Darwin og Jesus på topp er min kombo inntil videre.
Jeg tror Darwin starter med 90% sikkerhet.

guru

Legg inn av guru »

Bilde

Wellé

Legg inn av Wellé »

Guedes og Neto på hver sin side kan bli en meget spennende vingduo for Wolves. Kan bli et veldig farlig angrep når Jimenez returnerer, med mindre Neto flytter på seg.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

6.0 på Guedes kan være en veldig fin pris, men er nok best å vente litt å se hvordan han takler overgangen.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Crabsen

Legg inn av Crabsen »

6.0 på Guedes er ekstremt deilig. Blir nok å komme inn så fort han har trent seg til rette, og Wolves har kommet igang

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 9:49 am
Lew_Ashby skrev: ons aug 10, 2022 9:31 am
HeskeyTime skrev: ons aug 10, 2022 9:27 am

Egentlig enkel runde for de som har bortimot template lag. Hvis man ikke har Haaland, bytt inn Haaland. Hvis du har Haaland, resten av spillerne startet kampen og holdt seg skadefri, spar byttet.
Se på dette da. FPL er forbanna kjedelig hittil i år. Det løser seg opp etter noen runder, men dette er jo ikke noe gøy i det hele tatt.
Helt enig, men det løser seg alltid opp når Europacup og rotasjon kommer inn i bildet. Problemet i år er at så mange topplag har billige alternativer, samt at alle starter med nydelig program (Chelsea/City/Liverpool/Arsenal/Spurs). Tilsvarende har svakere lag med gode alternativer som Palace, Newcastle, Leicester og Fulham dårlige program, så de fleste velger selvfølgelig storlagene fra start. Frykter at dette varer til WC-tider rundt GW7, når storlagene endelig begynner å møte hverandre, og det ikke blir like essensielt med 3x Pool, 2/3x Arsenal/City osv.

De fleste template-lag får minst 8-9 spillere med (gode) hjemmekamper denne runda, da populære valg som Bailey og Neto også har hjemmekamp. Populære spillere med bortekamper er egentlig kun Spurs-gutta, Trippier, United og Ward/Iversen, og de færreste har mange av disse. Med gode GW2-fixtures er det stor fordel i å kunne spare opp et bytte, for dermed å endre en del på laget med -4 og 3 bytter i GW3. Ikke vits med panikk etter en runde, må stole på tankene man gjorde opp før man tok ut laget.
Kunne ikke vært mer enig.

animals

Legg inn av animals »

Kose seg med Salah C på mandagskvelden, som i tillegg muligens er en stor diff? Høres fristende ut…

Yesil

Legg inn av Yesil »

animals skrev: ons aug 10, 2022 7:58 pm Kose seg med Salah C på mandagskvelden, som i tillegg muligens er en stor diff? Høres fristende ut…
Det er meldt ekstrem varme i England denne helgen. Opp mot 33 grader i London, 27 grader i Manchester. En overopphetet Jesus og en godt kokt Haaland.

Det frister litt med en Liverpool-cap. Kveldskamp, et par og tyve grader, litt duskregn meldt tidligere på kvelden. Perfekte forhold.

En Darwin i sin første kamp på Anfield, eller kongen av Egypt?

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Yesil skrev: ons aug 10, 2022 8:19 pm
animals skrev: ons aug 10, 2022 7:58 pm Kose seg med Salah C på mandagskvelden, som i tillegg muligens er en stor diff? Høres fristende ut…
Det er meldt ekstrem varme i England denne helgen. Opp mot 33 grader i London, 27 grader i Manchester. En overopphetet Jesus og en godt kokt Haaland.

Det frister litt med en Liverpool-cap. Kveldskamp, et par og tyve grader, litt duskregn meldt tidligere på kvelden. Perfekte forhold.

En Darwin i sin første kamp på Anfield, eller kongen av Egypt?
Varme må da være positivt for et City som kommer til å la Bournemouth-spillerne løpe mye etter ballen. Er Haaland dårlig i varmt vær?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

FantasySwede skrev: ons aug 10, 2022 8:24 pm Er Haaland dårlig i varmt vær?
Nå er vi offisielt igang med FPL-sesongen 😅

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Lew_Ashby skrev: ons aug 10, 2022 8:30 pm
FantasySwede skrev: ons aug 10, 2022 8:24 pm Er Haaland dårlig i varmt vær?
Nå er vi offisielt igang med FPL-sesongen 😅
Haha, men jeg lurer på hvor han tar det fra?

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Lew_Ashby skrev: ons aug 10, 2022 8:30 pm
FantasySwede skrev: ons aug 10, 2022 8:24 pm Er Haaland dårlig i varmt vær?
Nå er vi offisielt igang med FPL-sesongen 😅
Legendarisk spørsmål :D

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»