Fantasy Premier League 2022-2023

Svar
Lew_Ashby

Re: Fantasy Premier League 2022-2023

Legg inn av Lew_Ashby »

Trolljegeren skrev: søn aug 07, 2022 7:32 pm Jeg har over 10p mindre enn deg og tanken har ikke streifet meg engang😂
Det handler ikke om jeg har 40 eller 70 poeng, men om hvor mye man kan tjene på å gjøre justeringene med en gang istedenfor å vente til vi har mer info i feks runde 4. Haaland inn uansett, men Foden høyrekant forandret mye mtp City. Darwin viser seg som det xG-monsteret man trodde og kommer til å starte mye allerede fom GW2.

Det er gambling å bruke noe så verdifullt som WC etter en runde, men man kan fort tjene en del på å endre strukturen før de fleste andre.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

70p etter bonus. Veldig fornøyd.

Også fornøyd med bortimot alle valgene og vurderingene mine, bortsett fra at jeg gikk for Iversen, Taylor og Stansfield fremfor Ward og de to 4,5-angriperne med høyest eierandel på benken. (Ikke at benken har noe å si.)

Mindre fornøyd med at Mitrovic, Haaland og Núñez startet såpass sterkt, samt at Díaz og Sterling blanket.

PEF_1973

Legg inn av PEF_1973 »

58 raske.
Kane til Haaland sier seg selv, men usikker på om jeg ikke skal ta en hit allerede for Robbo --> Zinchenko. Stiger nok i natt, men ikke utenkelig at han stiger enda en gang.
Arnold, Cancelo og James bør være nok premiums. Zinchenko og Neco bør uansett holde til å kjøre 4-4-2 fast formasjon

Får jo da evt. gjort noe med Baily på midtbanen, knø Darwin inn for Jesus, evt korrigert Ward/Iversen komboen til GW3.
Å slippe inn to mot Brentford hjemme lover ikke godt, selv om det ikke er lenge til GW 6/7 med tanke på WC.
Sist redigert av PEF_1973 den søn aug 07, 2022 7:42 pm, redigert 1 gang totalt.

TLee

Legg inn av TLee »

Skulle egentlig spille med Kane(c) her.

Heldigvis endret jeg mening når div poller gikk for Salah.
Tenkte at da er det lurere og ha Haaland på laget enn Kane.
Vant drøyt 20p på den avgjørelsen, herlig 😃
Cancelo ser ut til å snike med seg 2bp også 👍

69 her da, greit fornøyd med det.

Firminoooo

Legg inn av Firminoooo »

Fornøyd med å slippe å starte med 2 eller 3 millioner i OR som vanlig. 79 poeng .

Zarico

Legg inn av Zarico »

PEF_1973 skrev: søn aug 07, 2022 7:39 pm Robbo --> Zinchenko
Zinchenko ble kjørt i store deler av 2. omg på Selhurst Park. Tierney er klink førstevalg der tror jeg. Ville holdt meg langt unna.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Lew_Ashby skrev: søn aug 07, 2022 7:37 pm
Trolljegeren skrev: søn aug 07, 2022 7:32 pm Jeg har over 10p mindre enn deg og tanken har ikke streifet meg engang😂
Det handler ikke om jeg har 40 eller 70 poeng, men om hvor mye man kan tjene på å gjøre justeringene med en gang istedenfor å vente til vi har mer info i feks runde 4. Haaland inn uansett, men Foden høyrekant forandret mye mtp City. Darwin viser seg som det xG-monsteret man trodde og kommer til å starte mye allerede fom GW2.

Det er gambling å bruke noe så verdifullt som WC etter en runde, men man kan fort tjene en del på å endre strukturen før de fleste andre.
Da ville jeg heller tatt -8 feks enn å bruke WC allerede.

Dejan_Stankovic89

Legg inn av Dejan_Stankovic89 »

69 poeng her.

Håper alle styrer unna WC i GW2 siden det er en så verdifull chip. Ta heller -4 eller -8 hvis det brenner!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Wa11in skrev: søn aug 07, 2022 7:33 pm
Lew_Ashby skrev: søn aug 07, 2022 7:05 pm Nesten slik at jeg vurderer WC GW2 for å få inn både Haaland og Darwin. Vurderer det helt seriøst pga VM. Tror man kan dra stor fordel av å bare erkjenne at man tok feil og hoppe på Darwin-toget pronto.
Jeg er der sjøl. Deilig å se at jeg ikke er alene.

Jeg gikk uten Salah fra start. Jeg vurderer å kaste WC, men står fremdeles uten Salah på det utkastet jeg har smelt opp. Jeg synes rett og slett at det er alt for mye verdi i TAA, Robbo og Darwin til å droppe noen av dem.

Kan noen fortelle meg at det faktisk høres bittelitt fornuftig ut?

Edit: Fullstendig krisestemning for meg btw, med 47 poeng.
For meg så vil det komme helt an på hvor mange spillere du har som du tenker at ikke kommer til å spille neste uke. Hvis du tenker at du kommer til å ha en 11er som får 60+ minutter så ville jeg ikke brukt WC. Hvis du har gått for karer som Mahrez, Stones, Malacia og Pulisic og tenker at du kanskje kun har 8 startere så ville jeg ha brukt WC.

Normalt sett så har folk god kontroll på hvem som er tiltenkt å starte i begynnelsen av sesongen, og det er først etter 3-4 runder at problemene hoper seg opp gjennom at eksempelvis Martinelli og Pedro Neto plutselig har mistet plassen sin, Cancelo er skadet, Andreas Pereira er blitt rotasjonsutsatt og James dessverre har plukket opp to gule og er dermed suspendert. Da skjer det gjerne at folk må bruke WC selv om de planla at det skulle være til etter runde 7 eller runde 8.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lew_Ashby skrev: søn aug 07, 2022 7:37 pm
Trolljegeren skrev: søn aug 07, 2022 7:32 pm Jeg har over 10p mindre enn deg og tanken har ikke streifet meg engang😂
Det handler ikke om jeg har 40 eller 70 poeng, men om hvor mye man kan tjene på å gjøre justeringene med en gang istedenfor å vente til vi har mer info i feks runde 4. Haaland inn uansett, men Foden høyrekant forandret mye mtp City. Darwin viser seg som det xG-monsteret man trodde og kommer til å starte mye allerede fom GW2.

Det er gambling å bruke noe så verdifullt som WC etter en runde, men man kan fort tjene en del på å endre strukturen før de fleste andre.
Men du hadde jo bortimot all den informasjonen du har nå allerede på fredag. Fantasy Football Scout traff godt på sine vurderinger angående hvem som kom til å starte og hvem som var mer 50/50-startere. Oddsselskapene tenker at ståa i forhold til sannsynlig antall mål og tabellposisjon for diverse lag er omtrent den samme som før runden.
De viktige forandringene er vel bare der at Mitrovic nå er tippet til å score 2 mål fler totalt enn foran runden (siden han var vurdert til å score 0), Núñez er nå tippet til å score 1 mål fler totalt enn foran runden (siden han var vurdert til å score 0), Kane er nå tippet til å score 1 mål mindre totalt enn foran runden (siden han var vurdert til å score 1) og Haaland er nå tippet til å score 1 mål fler totalt enn foran runden (siden han var vurdert til å score 1).

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Velkommen til Haaland, bye bye Kane

Yesil

Legg inn av Yesil »

Haaland allerede på prisstigning, men ikke alltid at det stemmer i starten.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Zarico skrev: søn aug 07, 2022 7:43 pm
PEF_1973 skrev: søn aug 07, 2022 7:39 pm Robbo --> Zinchenko
Zinchenko ble kjørt i store deler av 2. omg på Selhurst Park. Tierney er klink førstevalg der tror jeg. Ville holdt meg langt unna.
Zinchenko ble vel ikke kjøpt for å sitte på benk? Han dro fra Man City av den grunn.

Zarico

Legg inn av Zarico »

Knaxern skrev: søn aug 07, 2022 8:15 pm Zinchenko ble vel ikke kjøpt for å sitte på benk? Han dro fra Man City av den grunn.
Tipper han kommer til å spille litt på midten, litt på venstreback. Tviler på han blir fast inventar, men det er bare basert på det jeg så på fredag. I konkurranse med Tierney tror jeg hvert fall han sliter.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Yesil skrev: søn aug 07, 2022 6:38 pm
guru skrev: søn aug 07, 2022 6:34 pm Kane vs Haaland var 50/50 etter mitt skjønn. Hadde Kane hatt Bournemouth hjemme i GW2, og City en tøffere kamp, tror jeg fort mange flere hadde landet på Kane. Tror veldig mange fokuserte på at Brauten brente et par store sjanser i Community Shield, uten å faktisk tenke på at det viktigste var at han faktisk kom seg til så store sjanser (1,6 xG), og endte derfor opp med Kane.
GW2 som vippet det mot Haaland for min del også. Eller at City hadde finere program generelt. Kane mot Southampton i seg selv var mer fristende enn Haaland mot WH.
GW2 som gjorde at det vippet i favør Haaland for min del også, selv om jeg har hatt Haaland inne på langt flere utkast enn Kane.

guru

Legg inn av guru »

Zarico skrev: søn aug 07, 2022 8:17 pm
Knaxern skrev: søn aug 07, 2022 8:15 pm Zinchenko ble vel ikke kjøpt for å sitte på benk? Han dro fra Man City av den grunn.
Tipper han kommer til å spille litt på midten, litt på venstreback. Tviler på han blir fast inventar, men det er bare basert på det jeg så på fredag. I konkurranse med Tierney tror jeg hvert fall han sliter.
I såfall vil han spille mye. Tierney er jo ligaens største kjeks. Er stort sett skadet.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Til dere som vurderer WC i GW2. Det er kun spilt en runde og man ser kun tendenser, dog kanskje noen sterke tendenser (Darwin, Haaland). Kan ikke skjønne noe annet at det vil lønne seg å spare WC en del runder til, kanskje helt til etter landslagspausen, da man har mye tydeligere tendenser. Jeg sitter heldigvis med både Haaland og Darwin (ikke for å skryte), men om jeg var i en posisjon der jeg satt med ingen av de eller en og absolutt ville ha de inn hadde jeg heller tatt -4, kanskje til og med -8 for å få de inn i stedet for WC allerede nå.

urbeka

Legg inn av urbeka »

77p. Fin start. Nå blir det å sitte stille i båten, høre podcasts og kose seg frem til gw3.

Skåredalen

Legg inn av Skåredalen »

Elendig runde og 53 poeng. Men i det minste har jeg 11 spillere som har hjemmekamp i runde 2.

TLee

Legg inn av TLee »

Sykt at draktene til City i dagens kamp lignet på Dortmund sine.
Spesielt 😃

Nevi

Legg inn av Nevi »

TLee skrev: søn aug 07, 2022 8:35 pm Sykt at draktene til City i dagens kamp lignet på Dortmund sine.
Spesielt 😃
Sikkert for å gi Haaland den rette feelingen 😃

Kapteinhivoghoi

Legg inn av Kapteinhivoghoi »

guru skrev: søn aug 07, 2022 7:34 pm Håper å spare bytter, og eneste hodepinen blir da å bestemme seg om man capper Haaland eller Salah. Akkurat nå har jeg flyttet det over til Haaland.
Jeg kommer ikke til å bytte noen foran GW 2. Om jeg skal skifte Jesus til Nunez vil jeg trenge 2 bytter, og kvitte meg med Robbo. Jeg gir TAA / Robbo og Salah neste kamp iallefall, skal vurdere eventuelle bytter etter kamp 2. Bindet lar jeg bli hos Salah, da det er siste kamp og jeg tror de kommer sterkt tilnake fra blemmen i GW 1. Haaland kan fint klikke mot Bournemouth, men kan jo fort bli plukket av etter 60 også. Fikk 74 poeng denne runden, helt ok start med tanke på lite fra Robbo / TAA / Mount/ Jesus og Bailey. Et par av de stepper nok opp poengsanking neste runde.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Firminoooo skrev: søn aug 07, 2022 7:41 pm Fornøyd med å slippe å starte med 2 eller 3 millioner i OR som vanlig. 79 poeng .
Gratulerer med en meget solid start! :D

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Dejan_Stankovic89 skrev: søn aug 07, 2022 7:44 pm 69 poeng her.

Håper alle styrer unna WC i GW2 siden det er en så verdifull chip. Ta heller -4 eller -8 hvis det brenner!
Enig!

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

60 poeng her. Ferdig med handling etter å ha byttet Kane til Haaland. Greit nok

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Starter årets FPL-sesong rimelig solid og ender på 73 poeng. Nå blir det å kose seg med podcaster og sitte rolig i båten frem til GW3.
Alle spillerne har hjemmekamp bortsett fra Ward i mål så eneste spørsmålet er om jeg skal starte Bailey eller Neto.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Planen er nå Kulu og Darwin inn for Diaz og Gabriel til runde 3. så får man se og håpe at de ikke øker alt for mye innen den tid.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Guedes er forøvrig på vei inn til Wolves. Ble 17 målpoeng for et ræva Valencia i LaLiga forrige sesong. Høyt toppnivå, lavt bunnivå, og har vist frem begge i de årene han fikk i Valencia.

Kan være interessant hvis prisen ikke er useriøs og han spiller seg inn på laget.

Threewheeler.

Legg inn av Threewheeler. »

Mitro, Zin og Haaland opp i pris i natt...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»