Fantasy Premier League 2022-2023

Svar
Knax
Innlegg: 784

Re: Fantasy Premier League 2022-2023

Legg inn av Knax »

Lå an til 108p før CS røk, nå blir det 99p.

Bliss

Legg inn av Bliss »

Herregud så godt det var at Bruno (c) fikk med seg noe. Burde jo hatt mer enn et målpoeng fra denne dobbelen, men kan ikke klage når han tar dobbelt så mange poeng som Haaland.

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Bliss skrev: tor mai 25, 2023 11:01 pm Herregud så godt det var at Bruno (c) fikk med seg noe. Burde jo hatt mer enn et målpoeng fra denne dobbelen, men kan ikke klage når han tar dobbelt så mange poeng som Haaland.
Forventet mer egentlig, litt irriterende at differansen bare ble 5p mellom de to, men fortsatt bedre enn ingenting når såpass mange cappet Haaland.

Bliss

Legg inn av Bliss »

Knax skrev: tor mai 25, 2023 11:02 pm Forventet mer egentlig, litt irriterende at differansen bare ble 5p mellom de to, men fortsatt bedre enn ingenting når såpass mange cappet Haaland.
Ja, litt mer flyt i dag så har han assist til Rash og den i tverra går inn.

Solid runde på deg, GW-rank?

Knax
Innlegg: 784

Legg inn av Knax »

Bliss skrev: tor mai 25, 2023 11:06 pm Ja, litt mer flyt i dag så har han assist til Rash og den i tverra går inn.

Solid runde på deg, GW-rank?
Ja, irriterende at Rashford ikke klarte å score direkte der, den assisten hadde gjort mye.

7248 er GW-ranken denne runden.

PScholes18

Legg inn av PScholes18 »

Hadde trengt den CSen på DDG. Synd ikke Shaw fikk et kvarter i andreomgang. Ender runden på 81 poeng og klatrer litt oppover. Målet om topp 10k lever fortsatt.

Firminoooo

Legg inn av Firminoooo »

PScholes18 skrev: tor mai 25, 2023 11:09 pm Hadde trengt den CSen på DDG. Synd ikke Shaw fikk et kvarter i andreomgang. Ender runden på 81 poeng og klatrer litt oppover. Målet om topp 10k lever fortsatt.
Samme. 81 poeng og 19 poeng fra top10k. Må nok gamble litt med mine 2 FT og kapteinsvalg.

startelver

Legg inn av startelver »

Det ble en dårlig runde, hadde ikke ventet noe annet da jeg ikke gadd å satse på særlig med bytter på slutten.
Får ihvertfall ta 2FT og -4 siste runden.

emin

Legg inn av emin »

102 poeng med BB denne runden. 22 poeng på benken med Iversen, Botman og Eze, 0 på Watkins.
Litt marginer i mot, setter Watkins den straffen med påfølgende bonuspoeng kunne dette blitt bedre...
Men likevel den klart beste GW denne sesongen.

Og hvorfor BB denne runden? Det er nesten ikke sånn at jeg tror historien selv. Forberedte BB i GW i 34 med å bruke WC i GW33. Alt var klart tenkte jeg. Den lørdagen 29/4 var jeg på isfiske i indre Troms. Hadde vært der før, så visste det var dekning. Isen var bra der jeg fisket, så tenkte ikke på at jeg kunne få trøbbel. Med en halvtime til fristen skulle jeg opp på land og sjekke at alt var OK med laget og ingen nye nyheter om mulige skader/benkninger. Idiotisk nok tenkte jeg isen var så trygg at jeg droppet skiene som ville gitt bedre bæreevne. Og 10 meter fra land gikk jeg plutselig igjennom det første islaget og stod med isvann til over knærne. Fant ut at jeg ikke bryr meg så mye om FPL når det stod mellom hypotermi eller å sjekke laget! :-)

Viste seg etter noen timer at jeg ikke hadde bekreftet BB. Ville gitt 131 poeng, med 27 poeng på benken. I stedet ble det 104.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Altså hva gjør vi siste runden? City er ferdig spilt, så umulig å vite hvem som starter der. Arsenal er og ferdig, men har ingen andre kamper igjen så kan jo avslutte sesongen med stil. Newcastle og United kniver om 3 plassen, men United har FA cupen å tenke på å kan fort benke folk.

Liverpool er sikra 5 plass, Brighton er sikra 6 plass. Villa, Tottenham og Brentford har alle fortsatt mulighet på plass i Europa.

Eg må ha ut Grealish har 10.4 i bank når han er ute, men eg veit ikkje hvem eg skal gå for? Eg tenkte å gi ett skikkelig forsøk på å komme top 10k, er atm ca 4600 plasser bak det. Så eg har lyst å ta ein sjangse her, det vil si at eg mest sannsynlig må ta ein hit.

Hvilke must have spillere tror dere er viktige siste runde, syns denne er skikkelig vrien. Satse på spillere i bunnstriden, eller gå for noen i toppen å håpe di spiller? Eventuelt noen fra lagene som fortsatt har mulighet for ein EL plass?

Spiller Haaland? Eller bør man ta sjangsen på Kane?

Sliter rett og slett med å vite hva eg skal gå for.

guru

Legg inn av guru »

Detvareingang skrev: fre mai 26, 2023 1:22 am Altså hva gjør vi siste runden? City er ferdig spilt, så umulig å vite hvem som starter der. Arsenal er og ferdig, men har ingen andre kamper igjen så kan jo avslutte sesongen med stil. Newcastle og United kniver om 3 plassen, men United har FA cupen å tenke på å kan fort benke folk.

Liverpool er sikra 5 plass, Brighton er sikra 6 plass. Villa, Tottenham og Brentford har alle fortsatt mulighet på plass i Europa.

Eg må ha ut Grealish har 10.4 i bank når han er ute, men eg veit ikkje hvem eg skal gå for? Eg tenkte å gi ett skikkelig forsøk på å komme top 10k, er atm ca 4600 plasser bak det. Så eg har lyst å ta ein sjangse her, det vil si at eg mest sannsynlig må ta ein hit.

Hvilke must have spillere tror dere er viktige siste runde, syns denne er skikkelig vrien. Satse på spillere i bunnstriden, eller gå for noen i toppen å håpe di spiller? Eventuelt noen fra lagene som fortsatt har mulighet for ein EL plass?

Spiller Haaland? Eller bør man ta sjangsen på Kane?

Sliter rett og slett med å vite hva eg skal gå for.
City er totalt bingo nå. Ville styrt unna dem. Haaland kan starte og score hat trick, men kan også benkes. Nå er det FA-cupfinalen og CL-finalen som gjelder for City. At han spilte nesten 90 på onsdag øker vel også sjansen for at han benkes nå. Men ingen vet med Pep.

Hvis du går all in for topp 10k, og ikke bryr deg om du blir 12k eller 30k, så ville jeg gamblet hardt på å kapteine en skikkelig diff. Jeg kommer garantert ikke til å cappe Haaland. Enten capper jeg en forsvarsspiller eller en lavt eid midtbanespiller tror jeg. Jeg tenker f.eks. på Eze som et fint punt. Men Kane er absolutt noe jeg vurderer sterkt. Leeds MÅ vinne, og det kan gi Kane gode muligheter. Det blir fort hans sistse kamp i Spurs-trøya også, så han vil sikkert avslutte med stil.

Å ta inn en spiller fra et av de tre lagene som kjemper mot nedrykk er nok ikke så dumpt (Everton, Leeds, Leicester).

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Detvareingang skrev: tor mai 25, 2023 10:58 pm
BrannLFC skrev: tor mai 25, 2023 10:56 pm Hall med 3 BP uten å være involvert i scoring i en femmålskamp. Sprøtt!
Dette skjønte eg selv ingenting av.
Dere må sette dere inn i bonussystemet. En spiller kan spille bra selv om laget hans taper. Hall var foran United-forsvaret selv før de slapp inn målet.

Han gjorde mange suksessfulle driblinger, skapte mange målsjanser, ble aldri driblet forbi, gjorde ingen feil, over 90% treffsikkerhet på pasningene osv.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Banens beste. Regnestykket ser slik ut:

3 - playing upto 60 min
6 - Playing over 60 min
2 - successful crosses(2)
6 - big chance created (3)
2 - Recoveries (8)
3 - key passes (4)
5 - successful dribbles (5)
6 - pass completion (90%)

33 in total.

Bilde

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Fy faen jeg kommer til å være svett søndag 1530-1930. Ligger 6p bak i en liga, 8p bak i en annen, 5p foran i en tredje, og har en "finale" om andreplassen i en H2H hvor vinneren av kampen stikker av med pengene. Til sammen 8k i potten.

Ingen aning hvem man blir å ta inn, eller enda viktigere, ut. Manchester United og City har finaler å gjøre seg klar til, som kan gi både toppet ellever eller rotasjonshelvete. Liverpool med ingenting å spille for kan gi trofaste spillere (Milner, Firmino) en siste kamp, samt gi minutter til de som ikke har spilt mye i år, mens Brighton kan ta tidlig sommerferie etter 4 kamper på 10 dager. Leaks blir ekstremt viktige her, men stygt redd for at siden krasjer.

guru

Legg inn av guru »

HeskeyTime skrev: fre mai 26, 2023 8:38 am Fy faen jeg kommer til å være svett søndag 1530-1930. Ligger 6p bak i en liga, 8p bak i en annen, 5p foran i en tredje, og har en "finale" om andreplassen i en H2H hvor vinneren av kampen stikker av med pengene. Til sammen 8k i potten.

Ingen aning hvem man blir å ta inn, eller enda viktigere, ut. Manchester United og City har finaler å gjøre seg klar til, som kan gi både toppet ellever eller rotasjonshelvete. Liverpool med ingenting å spille for kan gi trofaste spillere (Milner, Firmino) en siste kamp, samt gi minutter til de som ikke har spilt mye i år, mens Brighton kan ta tidlig sommerferie etter 4 kamper på 10 dager. Leaks blir ekstremt viktige her, men stygt redd for at siden krasjer.
Kjenner følelsen. I fjor var jeg med i en gigantisk pengeliga med 1500,- i innsats. 32k for 1. plass og 16k for 2. plass. Få runder før slutt var jeg plutselig med i kampen om 2. plassen, og runden før slutt var jeg mer eller mindre sikret 2. plassen og luktet på 1. plass. Underveis i siste runde var jeg i ledelsen noen minutter før slutt. Til slutt endte jeg opp 2 fattige poeng bak førsteplassen. Var helt tom etterpå :) Var jo fornøyd med 16k, men surt å være så nært det dobbelte. Var med i et par andre pengeligaer også, så håvet inn over 20k på fantasy i fjor. Endte til slutt opp på rundt 5k.

Lykke til! Håper du vinner alt sammen :)

MadsFantasy

Legg inn av MadsFantasy »

Så fryktelig irriterenede med Rashford der! Hadde han bare satt den på 1. hadde Bruno (C) fått assisten og mest sannsynlig 3 bps. 12 hele poeng i vasken. Definerer egentlig denne sesongen for min del. Nære, men ikke godt nok.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

HeskeyTime skrev: fre mai 26, 2023 8:38 am Fy faen jeg kommer til å være svett søndag 1530-1930. Ligger 6p bak i en liga, 8p bak i en annen, 5p foran i en tredje, og har en "finale" om andreplassen i en H2H hvor vinneren av kampen stikker av med pengene. Til sammen 8k i potten.

Ingen aning hvem man blir å ta inn, eller enda viktigere, ut. Manchester United og City har finaler å gjøre seg klar til, som kan gi både toppet ellever eller rotasjonshelvete. Liverpool med ingenting å spille for kan gi trofaste spillere (Milner, Firmino) en siste kamp, samt gi minutter til de som ikke har spilt mye i år, mens Brighton kan ta tidlig sommerferie etter 4 kamper på 10 dager. Leaks blir ekstremt viktige her, men stygt redd for at siden krasjer.
Lykke til! :) Satser på at du vinner :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: fre mai 26, 2023 6:38 am
Detvareingang skrev: fre mai 26, 2023 1:22 am Altså hva gjør vi siste runden? City er ferdig spilt, så umulig å vite hvem som starter der. Arsenal er og ferdig, men har ingen andre kamper igjen så kan jo avslutte sesongen med stil. Newcastle og United kniver om 3 plassen, men United har FA cupen å tenke på å kan fort benke folk.

Liverpool er sikra 5 plass, Brighton er sikra 6 plass. Villa, Tottenham og Brentford har alle fortsatt mulighet på plass i Europa.

Eg må ha ut Grealish har 10.4 i bank når han er ute, men eg veit ikkje hvem eg skal gå for? Eg tenkte å gi ett skikkelig forsøk på å komme top 10k, er atm ca 4600 plasser bak det. Så eg har lyst å ta ein sjangse her, det vil si at eg mest sannsynlig må ta ein hit.

Hvilke must have spillere tror dere er viktige siste runde, syns denne er skikkelig vrien. Satse på spillere i bunnstriden, eller gå for noen i toppen å håpe di spiller? Eventuelt noen fra lagene som fortsatt har mulighet for ein EL plass?

Spiller Haaland? Eller bør man ta sjangsen på Kane?

Sliter rett og slett med å vite hva eg skal gå for.
City er totalt bingo nå. Ville styrt unna dem. Haaland kan starte og score hat trick, men kan også benkes. Nå er det FA-cupfinalen og CL-finalen som gjelder for City. At han spilte nesten 90 på onsdag øker vel også sjansen for at han benkes nå. Men ingen vet med Pep.

Hvis du går all in for topp 10k, og ikke bryr deg om du blir 12k eller 30k, så ville jeg gamblet hardt på å kapteine en skikkelig diff. Jeg kommer garantert ikke til å cappe Haaland. Enten capper jeg en forsvarsspiller eller en lavt eid midtbanespiller tror jeg. Jeg tenker f.eks. på Eze som et fint punt. Men Kane er absolutt noe jeg vurderer sterkt. Leeds MÅ vinne, og det kan gi Kane gode muligheter. Det blir fort hans sistse kamp i Spurs-trøya også, så han vil sikkert avslutte med stil.

Å ta inn en spiller fra et av de tre lagene som kjemper mot nedrykk er nok ikke så dumpt (Everton, Leeds, Leicester).
Jeg har bindet stående på Salah enn så lenge!

Deila

Legg inn av Deila »

HeskeyTime skrev: fre mai 26, 2023 8:38 am Fy faen jeg kommer til å være svett søndag 1530-1930. Ligger 6p bak i en liga, 8p bak i en annen, 5p foran i en tredje, og har en "finale" om andreplassen i en H2H hvor vinneren av kampen stikker av med pengene. Til sammen 8k i potten.

Ingen aning hvem man blir å ta inn, eller enda viktigere, ut. Manchester United og City har finaler å gjøre seg klar til, som kan gi både toppet ellever eller rotasjonshelvete. Liverpool med ingenting å spille for kan gi trofaste spillere (Milner, Firmino) en siste kamp, samt gi minutter til de som ikke har spilt mye i år, mens Brighton kan ta tidlig sommerferie etter 4 kamper på 10 dager. Leaks blir ekstremt viktige her, men stygt redd for at siden krasjer.
Da er vi to. Jeg er 1p bak 1.plassen i en pengeliga, 3p bak 1.plassen i en annen pengeliga og 8p bak i den siste. En annen har jeg allerede vunnet. Sjukt jevnt så blir en nervepirrende avslutning.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Sjelden man har vært så usikker på en runde. Nesten alt er jo avklart og rotering on the table.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Tanker? 0,6 i bank og 1FT:
Raya Areola
Trippier Shaw Estupinan Guehi Varane
Mitoma Mac Allister Saka Bruno Salah
Haaland Alvarez Solanke

Sett litt på:
1) Mitoma / Mac Allister + Trippier – Rashford / Ødegaard + White / Kiwior?
2) Mitoma / Mac Allister - Eze

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Shaw merket.

Brukeravatar
Sir-Alex
Innlegg: 1481

Legg inn av Sir-Alex »

K-Torget skrev: fre mai 26, 2023 9:20 amShaw merket.
I et intervju med beIN Sports sa Ten Hag: "Det er alltid vanskelig å si rett etter kampen, men ja, Antony er seriøs skadet. Luke Shaw, vi får se. Jeg synes ikke det er så ille, men vi må vente i 24 timer. Vi vil ha en diagnose og vi vil få vite mer."

Deila

Legg inn av Deila »

Endte på 75p og ligger per nå 27k OVR. Kan ikke klage på en sånn plassering vel :) Alt i alt en fin sesong det her.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Klar for en siste push, og jeg sliter voldsomt med valgene før siste runde.

Er helt avhengig av leaks for å vite hvem jeg skal ta ut, har dessverre kun 1 FT så det er begrenset hvor mye punts jeg kan kjøre. Men er forberedt på -4 og til og med -8 for å sikre 11 startere.

Shortlist spillere ut:
Laget:
Pope, Kepa
TAA, Shaw, Estupinan, Schar, Pinnock
Salah, Fernandes, Rashford, Mitoma, Mac Callister
Greenwood, Alvarez, Haaland

Hvem som går ut er helt avhengig av leaks om startere, men om det ikke kommer noe, så blir det mest sannsynlig Shaw og en til...

Shortlist spillere inn:
Keeper
Pickford, Iversen, Ramsdale

Forsvar: Tsimikas, Castagne, Gabriel

Midtbane: Ødegaard, Trossard, Saka, Maddison, Son, Eze

Angrep: Kane, Nacho, Jesus,

Det enkleste hadde vært om Haaland og Shaw ikke startet. Da blir det Kane og Castagne inn. Trossard / Ødegaard frister voldsomt så hadde vært moro med en benking på Mitoma f.eks. Starter alle så blir det bare en enkel punt på en Arsenalspiller for Mitoma mest sannsynlig.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Hadde vært moro å satse på McNeil eller noe. Har 20p jeg vil hente på en i en liga..

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Megapixsel skrev: fre mai 26, 2023 11:19 am Hadde vært moro å satse på McNeil eller noe. Har 20p jeg vil hente på en i en liga..
Tenker også å ta inn McNeil for Grealish.
I tillegg tenker jeg Firmino inn for Isak, for minus fire.

Kan jo selvsagt slå begge veier, men siste runde skal være litt sånn :D

guru

Legg inn av guru »

Evertonion skrev: fre mai 26, 2023 11:28 am
Megapixsel skrev: fre mai 26, 2023 11:19 am Hadde vært moro å satse på McNeil eller noe. Har 20p jeg vil hente på en i en liga..
Tenker også å ta inn McNeil for Grealish.
I tillegg tenker jeg Firmino inn for Isak, for minus fire.

Kan jo selvsagt slå begge veier, men siste runde skal være litt sånn :D
Har også tenkt på McNeil, men noen her som nevnte at han kan ende opp med å spille forsvar?

guru

Legg inn av guru »

Kan nok fort bli kaos og servercrash i siste runde. Lekkede lagoppstillinger fra mange lag er ganske sannsynlig.


urbeka

Legg inn av urbeka »

guru skrev: fre mai 26, 2023 11:39 am Har også tenkt på McNeil, men noen her som nevnte at han kan ende opp med å spille forsvar?
Hvis jeg har forstått det riktig er det enten som vingback i 3-5-2 eller som angripende midtbane i 4-2-3-1. Begge deler kan være bra for ham. Men nå er jeg hverken en Everton eller McNeil ekspert, så noen får evt korrigere...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»