Fantasy Premier League 2022-2023

Svar
Yesil

Re: Fantasy Premier League 2022-2023

Legg inn av Yesil »

FantasySwede skrev: ons aug 10, 2022 8:24 pm
Yesil skrev: ons aug 10, 2022 8:19 pm
animals skrev: ons aug 10, 2022 7:58 pm Kose seg med Salah C på mandagskvelden, som i tillegg muligens er en stor diff? Høres fristende ut…
Det er meldt ekstrem varme i England denne helgen. Opp mot 33 grader i London, 27 grader i Manchester. En overopphetet Jesus og en godt kokt Haaland.

Det frister litt med en Liverpool-cap. Kveldskamp, et par og tyve grader, litt duskregn meldt tidligere på kvelden. Perfekte forhold.

En Darwin i sin første kamp på Anfield, eller kongen av Egypt?
Varme må da være positivt for et City som kommer til å la Bournemouth-spillerne løpe mye etter ballen. Er Haaland dårlig i varmt vær?
Hehe, det var ikke veldig seriøst ment😂 Men at varmen kan påvirke er nok ikke usannsynlig.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2494

Legg inn av BrannLFC »

animals skrev: ons aug 10, 2022 7:58 pm Kose seg med Salah C på mandagskvelden, som i tillegg muligens er en stor diff? Høres fristende ut…
Virkelig en diff? Ser at Haaland vant rått en kapteins poll på twitter, men aner ikke hvor representativ den er. Jeg har Salah inntil videre. Er flere av oss LFC fans enn City fans, og da spiller vel mange av oss med hjertet? Men det er skummelt å kjøre uten Haaland cap også. Så det blir litt dilemma.

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

Gud vet hvor rævkjørt B´mouth kommer til å bli på lørdag, men samtidig kommer Liverpool til å slå knallhardt tilbake. Fryktelig vanskelig å velge kaptein, men heller mot Brauten per nu.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Holder med Liverpool selv. Men tørr ikke la være å cappe andre enn Haaland nei.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2494

Legg inn av BrannLFC »

Haaland bør vel levere litt mer stabilt over tid før han kan cappes i kamper hvor Salah ikke møter tøff motstand. Palace hjemme kan Salah like gjerne score hattrick som Haaland hjemme mot Bmouth. Det var i hvertfall et argument for Salah, selvom den kanskje er tynn.

Men hvis brorparten kjører Haaland er det kanskje tryggest? Hvor kan man se dette? Føler likevel at det er litt hipp som happ og at Haaland er mer et sjansespill inntil videre siden han er ny i ligaen. Salah føles så trygt og nakent uten.

guru

Legg inn av guru »

Lew_Ashby skrev: ons aug 10, 2022 8:30 pm
FantasySwede skrev: ons aug 10, 2022 8:24 pm Er Haaland dårlig i varmt vær?
Nå er vi offisielt igang med FPL-sesongen 😅
:D

Men spøk til side.... Værmeldingen påvirker nok ikke mitt valg av kaptein. Men det er jo klart at det er lettere å spille 90 minutter fotball på kveldstid etter at sola har gått ned enn kl. 1600 når det er på det varmeste, med stekende sol og rundt 30 grader. Uansett, dette er toppidrettsutøvere som selvsagt skal håndtere varmen.

Nå er jeg uansett ikke så redd for at Haaland skal påvirkes, han ligger jo stort sett og lurer på offsidegrensa :)

Men hva med wingbackene hos Spurs og Chelsea som skal løpe sine 10+ km i sprengvarmen?

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Sto det ikke forleden at Salah aldri hadde skåret i runde 2, eller var det bare sprøyt?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Evertonion skrev: ons aug 10, 2022 10:30 pm Sto det ikke forleden at Salah aldri hadde skåret i runde 2, eller var det bare sprøyt?
Stemmer det. Han har null mål og to assist på 5(?) forsøk.

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Wellé skrev: ons aug 10, 2022 10:39 pm
Evertonion skrev: ons aug 10, 2022 10:30 pm Sto det ikke forleden at Salah aldri hadde skåret i runde 2, eller var det bare sprøyt?
Stemmer det. Han har null mål og to assist på 5(?) forsøk.
Da er det jo bare å styre unna Calah, eller forresten, en gang må jo statstikken ryke 😁

guru

Legg inn av guru »

Jeg har Robertson, og har ingen planer om å bytte han ut for å få inn Darwin. I allefall ikke med det første. Robertson har en meeeeeget pen statistikk mot Palace. Som Liverpoolspiller har han spilt 9 PL-kamper mot Palace, og har 7 assists.

guru

Legg inn av guru »

Wellé skrev: ons aug 10, 2022 10:39 pm
Evertonion skrev: ons aug 10, 2022 10:30 pm Sto det ikke forleden at Salah aldri hadde skåret i runde 2, eller var det bare sprøyt?
Stemmer det. Han har null mål og to assist på 5(?) forsøk.
Det er korrekt ja, men hvis jeg husker riktig, scoret han mot Burnley i runde 2 i fjor, men målet ble feilaktig annulert(?).

Brukeravatar
Sportslig
Innlegg: 1044

Legg inn av Sportslig »

Yesil skrev: ons aug 10, 2022 9:16 pm
FantasySwede skrev: ons aug 10, 2022 8:24 pm
Yesil skrev: ons aug 10, 2022 8:19 pm
Det er meldt ekstrem varme i England denne helgen. Opp mot 33 grader i London, 27 grader i Manchester. En overopphetet Jesus og en godt kokt Haaland.

Det frister litt med en Liverpool-cap. Kveldskamp, et par og tyve grader, litt duskregn meldt tidligere på kvelden. Perfekte forhold.

En Darwin i sin første kamp på Anfield, eller kongen av Egypt?
Varme må da være positivt for et City som kommer til å la Bournemouth-spillerne løpe mye etter ballen. Er Haaland dårlig i varmt vær?
Hehe, det var ikke veldig seriøst ment😂 Men at varmen kan påvirke er nok ikke usannsynlig.
Haha, jeg forventet ikke så nøyaktige tall på Haaland sine ferdigheter i varme jeg heller. Selv kjører jeg nok Haaland som kaptein, selv om det er ganske close med Salah. Crystal Palace kan frustrere Liverpool, men jeg ser ikke for meg at Bournemouth har sjans i det hele tatt. City mestret også veldig fint West Ham sin femmer back i forrige runde, og Bournemouth vil med 99% sannsynlighet stille i samme formasjon defensivt.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Klinte til og bytta inn Haaland for Kane. Men da brekker vel Haaland beinet, og Kane scorer hatrick.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Uten å vite noe om varmen så kan jeg i det minste ta statistikken til Braut Haaland i forskjellige måneder (hvis det er en pekepinn). Dette er fra og med 2019 når han dro til Salzburg, jeg har tatt NULL hensyn til antall minutter han spilte, hvilket lag/landslag det var på og hvilke lag han spilte mot (eksempelvis hadde han 9 mål mot Honduras i U-20 VM i mai 2019 (faktisk den kampen jeg føler at ble en katalysator for karrieren hans, ikke ulikt Marcos Llorente på Anfield.))

Januar: 12 kamper, 13 mål, 2 assists
Februar: 15 kamper, 13 mål, 5 assists
Mars: 14 kamper, 9 mål, 2 assists
April: 13 kamper, 9 mål, 5 assists
Mai: 12 kamper, 16 mål, 2 assists
Juni: 10 kamper, 9 mål, 1 assist
Juli: 3 kamper, 3 mål, 1 assist
August: 11 kamper, 16 mål, 5 assists
September: 17 kamper, 22 mål, 5 assists
Oktober: 15 kamper, 15 mål, 3 assists
November: 10 kamper, 15 mål, 1 assist
Desember: 8 kamper, 6 mål, 1 assist


Hvor mye kan vi ta fra dette? Omtrent ingenting etter min mening, men statistikken viser at Haaland er har flere mål/assists fra mai til november enn fra desember til april. Pleier å være bedre i høstparten av sesongen kontra vårparten.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Ifølge unibet så er dette den mest relevante oddsen med tanke på kapteinvalg:

Erling Braut Haaland:
Odds for å score: 1,37
Sannsynlighet for å score: 68,8%
Vil i gjennomsnitt score 1,167 mål
Odds for assists: 3,5
Sannsynligheten for å få en assist: 26,9%
Vil i gjennomsnitt ha 0,314 assists
Uavhengig av andre faktorer så får han da i snitt 5,609 poeng fra målpoeng og CS.


Kevin de Bruyne:
Odds for å score: 2,5
Sannsynlighet for å score: 37,7%
Vil i gjennomsnitt score 0,474 mål
Odds for assists: 2,0
Sannsynligheten for å få en assist: 47,2%
Vil i gjennomsnitt ha 0,638 assists
Odds for å holde nullen: 1,44
Sannsynlighet for å holde nullen: 65,6%
Uavhengig av andre faktorer så får han da i snitt 4,939 poeng fra målpoeng og CS.



Mohamed Salah:
Odds for å score: 1,82
Sannsynlighet for å score: 51,8%
Vil i gjennomsnitt score 0,731 mål
Odds for assists: 3,0
Sannsynligheten for å få en assist: 31,4%
Vil i gjennomsnitt ha 0,378 assists
Odds for å holde nullen: 1,68
Sannsynlighet for å holde nullen: 56%
Uavhengig av andre faktorer så får han da i snitt 5,345 poeng fra målpoeng og CS.


Darwin Núñez:
Odds for å score: 1,97
Sannsynlighet for å score: 47,9%
Vil i gjennomsnitt score 0,652 mål
Odds for assists: 5,0
Sannsynligheten for å få en assist: 18,8%
Vil i gjennomsnitt ha 0,209 assists
Uavhengig av andre faktorer så får han da i snitt 3,234 poeng fra målpoeng og CS.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Ingen opp i natt heller.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Både Doherty og Perisic begynner å tikke mot en prisnedgang. Håper begge to går ned før denne runden starter og at de igjen starter på benk mot Chelsea som setter i gang et massesalg uten like frem til GW3 fra FPL-spillere som får panikk av å ha high end mid-price forsvarere som ikke starter. Dette tanker verdien deres ytterligere 0.2m før GW3. Luringen Wellé plukker opp en av dem før kampen mot Wolves i bytte mot Robby og plukker 12 enkle poeng, med påfølgende dobbel prisøkning på spilleren. Melder dette først her :)

Mer seriøst, dere som har spilt dette litt mer seriøst enn meg de siste årene. Er det noen andre spillere enn Darwin (97.6 på fplstatistics) som er locked for å gå opp i pris før neste runde? Pleier det å være en boost fredag kveld med spillere som går opp eller gjør flesteparten av spillerne byttene sine rett etter at kampene er spilt?
Sist redigert av Wellé den tor aug 11, 2022 8:43 am, redigert 1 gang totalt.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Litt bekymret for at den prisoppgangen på Nunez ikke kommer. Hadde vært gull om han gikk opp før fristen, da de fleste har prioritert Kane til Haaland denne uken og helt sikkert har en plan om Nunez inn til GW3 eller 4.

En liten 0,1 kan gjøre det veldig mye vanskeligere å få han inn.

Ser ellers at eierskapet på laget mitt er helt sykt. Tenkte at Nunez over Jesus var en stor nok diff, men Bailey er den av mine startere i GW1 med minst eierandel. Over 17%.

Skåredalen

Legg inn av Skåredalen »

Det var rundt 30 grader forrige helg ute på gressmatta da Haaland spilte forrige helg. Det er bare å droppe den vær-diskusjonen

Yesil

Legg inn av Yesil »

Skåredalen skrev: tor aug 11, 2022 4:44 pm Det var rundt 30 grader forrige helg ute på gressmatta da Haaland spilte forrige helg. Det er bare å droppe den vær-diskusjonen
Da var det kveldskamp, lettskyet og slapp sol. Denne gangen sparkes kampen i gang omtrent på den varmeste tiden i steikende sol. De Bruyne kommer til å makse sin egen stamina-bar før oppvarmingen er ferdig. Det blir så ille at disse kampene får innlagt drikkepause midtveis i begge omgangene.

Neida, som nevnt var dette skrevet med et glimt i øyet. Det er nok først og fremst pga. at jeg ønsker en diff at jeg velger en annen kaptein (om jeg gjør det).

startelver

Legg inn av startelver »

Varmen er Haaland vant til fra Dortmund, kan bli ganske hett der nede. Er nok heller taktikken til Bournemouth som kan ødelegge målfesten. Alle mann bak ballen og håpe det beste.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Wellé

Legg inn av Wellé »

Var nettopp på en joggetur, og da begynner som vanlig tankene å spinne. Begynte å få griller i hodet om en 8-0 seier, 5 mål og assist av Jesus og at jeg skulle ha TC på han. Jeg kan ikke dra på fylla i morgen for da skjer fort det…😅

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

chelsea8 skrev: tor aug 11, 2022 8:44 pm
Keeperen til Cardiff? Har sett alt for lite av både han og Cardiff, men min første tanke er at dette her en keeper på omtrent samme nivå som Ward? Kan ikke skjønne at han verken skal være mye bedre eller mye dårligere enn Ward.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2494

Legg inn av BrannLFC »

Vi får bare krysse fingrene for at han ikke blir førstekeeper. Greit å spare byttene lengst mulig ja.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Endelig!


Wellé

Legg inn av Wellé »

Jeg var veldig på for å hente Nunez, men begynner å bli usikker på om han er verdt det, i hvert fall før man vet mer. Ikke fordi jeg ikke tror han er god value i seg selv, men om han er mer value enn Salah, Trent og Robertson. Har gjort en eksepsjonell enkel analyse hvor jeg har sett på gjennomsnittet innhentet poeng for Trent og Robertson de siste tre sesongene. Hvis Nunez skal slå dem i value så må han ta mer enn 225 poeng som jeg er litt usikker på om han gjør på grunn av rotasjonsrisiko. Mest sannsynlig må han ta enda mer poeng enn 225p for å slå disse to rakkerne på poeng ettersom de har begge kunstig lav score for to år siden fordi Liverpool hadde en elendige sesong på grunn av skader.

Fjerner man den sesongen så trenger han å få mer enn 235 for å være bedre value enn Robertson.

PS: Dette er en analyse på det laveste av de laveste nivå, men den gir en pekepinn på hva Nunez helst skal levere for å være mer verdt enn Liverpool-backene. Salah er litt holdt utenfor ettersom han er et kapteinsalternativ som øker poengpotensialet utover verdien/output.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Wellé skrev: fre aug 12, 2022 9:04 am Jeg var veldig på for å hente Nunez, men begynner å bli usikker på om han er verdt det, i hvert fall før man vet mer. Ikke fordi jeg ikke tror han er god value i seg selv, men om han er mer value enn Salah, Trent og Robertson. Har gjort en eksepsjonell enkel analyse hvor jeg har sett på gjennomsnittet innhentet poeng for Trent og Robertson de siste tre sesongene. Hvis Nunez skal slå dem i value så må han ta mer enn 225 poeng som jeg er litt usikker på om han gjør på grunn av rotasjonsrisiko. Mest sannsynlig må han ta enda mer poeng enn 225p for å slå disse to rakkerne på poeng ettersom de har begge kunstig lav score for to år siden fordi Liverpool hadde en elendige sesong på grunn av skader.

Fjerner man den sesongen så trenger han å få mer enn 235 for å være bedre value enn Robertson.

PS: Dette er en analyse på det laveste av de laveste nivå, men den gir en pekepinn på hva Nunez helst skal levere for å være mer verdt enn Liverpool-backene. Salah er litt holdt utenfor ettersom han er et kapteinsalternativ som øker poengpotensialet utover verdien/output.
Veldig enkel analyse. Man kan f.eks se på hva man kan få i stede for disse to spillerne. I forsvar er det mange gode alternativer til Robertson. Man har Cancelo, James og Chilwell i tillegg til litt billigere spillere som Trippier, Perisic og Zinchenko for å nevne noen.
På spissplass i den priskategorien er det Nunez og Jesus, og så er det ned til Wilson, Bamford og den gjengen.
Jeg tror at Nunez er såpass mye bedre enn Jesus at du vil komme bedre ut med f.eks Trippier og Nunez kontra Robertson og Jesus. I tillegg har du da 1,0 til overs.

Å se på Robertson sine forventede poeng vs. Nunez sine forventede poeng blir feil måte å gjøre det på, da det er antall poeng i laget totalt som avgjør.

Rotasjonsrisken tror jeg forsvinner rimelig fort, i tillegg til at han har bevist mot både City og Fulham at det kan bli bra med poeng selv som innbytter.

Jeg synes også at ting tyder på at Nunez skal være en slags "main man" i det angrepet der. Det er han både backene (spesielt) og Salah/motsatt ving har slått mest mot. Jeg tror fort at han tar flere poeng enn Salah denne sesongen, og Nunez er et kapteinsalternativ for meg allerede kommende runde.

Og så vet jeg at jeg er veldig pro-Nunez. Ekstremt. Det kommer av at jeg ser en helt latterlig god spiller der, som jeg overhodet ikke blir overrasket dersom scorer rundt 30 ligamål denne sesongen. Jeg kan ikke huske sist jeg var så begeistret for en spiller (og den begeistringen kom allerede i forrige sesongs CL-kamper mot Liverpool). Absurd god spiller.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Yesil skrev: fre aug 12, 2022 9:50 am
Wellé skrev: fre aug 12, 2022 9:04 am Jeg var veldig på for å hente Nunez, men begynner å bli usikker på om han er verdt det, i hvert fall før man vet mer. Ikke fordi jeg ikke tror han er god value i seg selv, men om han er mer value enn Salah, Trent og Robertson. Har gjort en eksepsjonell enkel analyse hvor jeg har sett på gjennomsnittet innhentet poeng for Trent og Robertson de siste tre sesongene. Hvis Nunez skal slå dem i value så må han ta mer enn 225 poeng som jeg er litt usikker på om han gjør på grunn av rotasjonsrisiko. Mest sannsynlig må han ta enda mer poeng enn 225p for å slå disse to rakkerne på poeng ettersom de har begge kunstig lav score for to år siden fordi Liverpool hadde en elendige sesong på grunn av skader.

Fjerner man den sesongen så trenger han å få mer enn 235 for å være bedre value enn Robertson.

PS: Dette er en analyse på det laveste av de laveste nivå, men den gir en pekepinn på hva Nunez helst skal levere for å være mer verdt enn Liverpool-backene. Salah er litt holdt utenfor ettersom han er et kapteinsalternativ som øker poengpotensialet utover verdien/output.
Veldig enkel analyse. Man kan f.eks se på hva man kan få i stede for disse to spillerne. I forsvar er det mange gode alternativer til Robertson. Man har Cancelo, James og Chilwell i tillegg til litt billigere spillere som Trippier, Perisic og Zinchenko for å nevne noen.
På spissplass i den priskategorien er det Nunez og Jesus, og så er det ned til Wilson, Bamford og den gjengen.
Jeg tror at Nunez er såpass mye bedre enn Jesus at du vil komme bedre ut med f.eks Trippier og Nunez kontra Robertson og Jesus. I tillegg har du da 1,0 til overs.

Å se på Robertson sine forventede poeng vs. Nunez sine forventede poeng blir feil måte å gjøre det på, da det er antall poeng i laget totalt som avgjør.

Rotasjonsrisken tror jeg forsvinner rimelig fort, i tillegg til at han har bevist mot både City og Fulham at det kan bli bra med poeng selv som innbytter.

Jeg synes også at ting tyder på at Nunez skal være en slags "main man" i det angrepet der. Det er han både backene (spesielt) og Salah/motsatt ving har slått mest mot. Jeg tror fort at han tar flere poeng enn Salah denne sesongen, og Nunez er et kapteinsalternativ for meg allerede kommende runde.

Og så vet jeg at jeg er veldig pro-Nunez. Ekstremt. Det kommer av at jeg ser en helt latterlig god spiller der, som jeg overhodet ikke blir overrasket dersom scorer rundt 30 ligamål denne sesongen. Jeg kan ikke huske sist jeg var så begeistret for en spiller (og den begeistringen kom allerede i forrige sesongs CL-kamper mot Liverpool). Absurd god spiller.
Jeg har Trippier og Cancelo, men jeg syns ikke verdien for James, Chilwell, Doherty og Perisic f.eks er der før jeg vet mer nøyaktig hvor faste de er (gjelder alle bortsett fra James) og i hvilken posisjon de spiller (James). Jeg er også mildt skeptisk til Chelsea defensivt, spesielt i starten. Jesus har såpass lett kampprogram og har såpass god historisk produksjon at jeg er som sagt usikker på om Nunez+James er mer verdi nå i starten enn Jesus+Robertson.

Over en hel sesong så er det meget mulig at det snur og at Nunez blir en must have med kapteinspotensialet, men da tar jeg nok heller ut Salah hvis Nunez skal være mitt kapteinsemne fra Liverpool ettersom han i seg selv ikke ndvendigvis er spesielt god value til den prisen hvis man ikke setter bindet på han jevnlig. Det er det at han skal spille kaptein så ofte som han gjør som virkelig gjør han verdt prisen. Til sammenligning trenger Nunez "kun" 168p for å være like god value som Salah fra et pris vs value-perspektiv

PS: Jeg syns en treningskamp (og ja, jeg er konsekvent i å mene at CS er en glorifisert treningskamp) og en kamp hvor Liverpool jakter mål mot et nyopprykket lag er litt lite å basere seg på for at man skal rokke for mye rundt på laget, men hvis han fortsetter å se ut som han har gjort til nå så kommer han nok fort inn. Jeg syns Nunez ser ut som en veldig spennende spiller, men da jeg så 30-40 min av han på WyScout så han ganske uferdig ut, spesielt teknisk i det oppbyggende spillet. Samtidig tror jeg nok at spillestilen hans passer bedre inn hos Liverpool enn det den f.eks hadde gjort for Arsenal hvor vi er mer avhengige av spissen i det oppbyggende spillet og ikke har like mye dominans i banespillet.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Wellé skrev: fre aug 12, 2022 9:56 am
Yesil skrev: fre aug 12, 2022 9:50 am
Wellé skrev: fre aug 12, 2022 9:04 am Jeg var veldig på for å hente Nunez, men begynner å bli usikker på om han er verdt det, i hvert fall før man vet mer. Ikke fordi jeg ikke tror han er god value i seg selv, men om han er mer value enn Salah, Trent og Robertson. Har gjort en eksepsjonell enkel analyse hvor jeg har sett på gjennomsnittet innhentet poeng for Trent og Robertson de siste tre sesongene. Hvis Nunez skal slå dem i value så må han ta mer enn 225 poeng som jeg er litt usikker på om han gjør på grunn av rotasjonsrisiko. Mest sannsynlig må han ta enda mer poeng enn 225p for å slå disse to rakkerne på poeng ettersom de har begge kunstig lav score for to år siden fordi Liverpool hadde en elendige sesong på grunn av skader.

Fjerner man den sesongen så trenger han å få mer enn 235 for å være bedre value enn Robertson.

PS: Dette er en analyse på det laveste av de laveste nivå, men den gir en pekepinn på hva Nunez helst skal levere for å være mer verdt enn Liverpool-backene. Salah er litt holdt utenfor ettersom han er et kapteinsalternativ som øker poengpotensialet utover verdien/output.
Veldig enkel analyse. Man kan f.eks se på hva man kan få i stede for disse to spillerne. I forsvar er det mange gode alternativer til Robertson. Man har Cancelo, James og Chilwell i tillegg til litt billigere spillere som Trippier, Perisic og Zinchenko for å nevne noen.
På spissplass i den priskategorien er det Nunez og Jesus, og så er det ned til Wilson, Bamford og den gjengen.
Jeg tror at Nunez er såpass mye bedre enn Jesus at du vil komme bedre ut med f.eks Trippier og Nunez kontra Robertson og Jesus. I tillegg har du da 1,0 til overs.

Å se på Robertson sine forventede poeng vs. Nunez sine forventede poeng blir feil måte å gjøre det på, da det er antall poeng i laget totalt som avgjør.

Rotasjonsrisken tror jeg forsvinner rimelig fort, i tillegg til at han har bevist mot både City og Fulham at det kan bli bra med poeng selv som innbytter.

Jeg synes også at ting tyder på at Nunez skal være en slags "main man" i det angrepet der. Det er han både backene (spesielt) og Salah/motsatt ving har slått mest mot. Jeg tror fort at han tar flere poeng enn Salah denne sesongen, og Nunez er et kapteinsalternativ for meg allerede kommende runde.

Og så vet jeg at jeg er veldig pro-Nunez. Ekstremt. Det kommer av at jeg ser en helt latterlig god spiller der, som jeg overhodet ikke blir overrasket dersom scorer rundt 30 ligamål denne sesongen. Jeg kan ikke huske sist jeg var så begeistret for en spiller (og den begeistringen kom allerede i forrige sesongs CL-kamper mot Liverpool). Absurd god spiller.
Jeg har Trippier og Cancelo, men jeg syns ikke verdien for James, Chilwell, Doherty og Perisic f.eks er der før jeg vet mer nøyaktig hvor faste de er (gjelder alle bortsett fra James) og i hvilken posisjon de spiller (James). Jeg er også mildt skeptisk til Chelsea defensivt, spesielt i starten. Jesus har såpass lett kampprogram og har såpass god historisk produksjon at jeg er som sagt usikker på om Nunez+James er mer verdi nå i starten enn Jesus+Robertson.

Over en hel sesong så er det meget mulig at det snur og at Nunez blir en must have med kapteinspotensialet, men da tar jeg nok heller ut Salah hvis Nunez skal være mitt kapteinsemne fra Liverpool ettersom han i seg selv ikke ndvendigvis er spesielt god value til den prisen hvis man ikke setter bindet på han jevnlig. Det er det at han skal spille kaptein så ofte som han gjør som virkelig gjør han verdt prisen. Til sammenligning trenger Nunez "kun" 168p for å være like god value som Salah fra et pris vs value-perspektiv

PS: Jeg syns en treningskamp (og ja, jeg er konsekvent i å mene at CS er en glorifisert treningskamp) og en kamp hvor Liverpool jakter mål mot et nyopprykket lag er litt lite å basere seg på for at man skal rokke for mye rundt på laget, men hvis han fortsetter å se ut som han har gjort til nå så kommer han nok fort inn. Jeg syns Nunez ser ut som en veldig spennende spiller, men da jeg så 30-40 min av han på WyScout så han ganske uferdig ut, spesielt teknisk i det oppbyggende spillet. Samtidig tror jeg nok at spillestilen hans passer bedre inn hos Liverpool enn det den f.eks hadde gjort for Arsenal hvor vi er mer avhengige av spissen i det oppbyggende spillet og ikke har like mye dominans i banespillet.
Ja jeg kommer nok kanskje til å vurdere Salah ut etter hvert jeg også, dersom Nunez blir den spilleren for oss som jeg tror han kan bli (og starten har tydet på, jeg kan ikke ta høyde for at du synes den ene kampen er en treningskamp).

Når det gjelder Jesus har jeg også klare meninger, på samme måte som Nunez. Og at folk bruker produksjonen hans som (ofte) innbytter mot slitne lag, full i overskudd med lite spilletid, for et Man City-lag som valser over 95% av sine motstandere synes jeg er ganske meningsløst. Han spiller ikke i et like godt lag nå og han er ikke en spesielt effektiv spiller. Min vurdering før sesongen var at Jesus er en potensiell fantasy-felle. Glimrende preseason med ny klubb og optimismen er enorm, men det er en spiller man egentlig har sett nok av til å vite at dette ikke er topp klasse.

Så er jeg selvsagt åpen for at Jesus kan motbevise meg etter hvert. Han er en bra fotballspiller, tross det ovenfornevnte. Jeg synes bare at prisen er vanskelig, når det er 1 mill opp til en spiller jeg personlig synes er veldig mye skarpere og som i tillegg spiller for er lag som skaper veldig mye mer sjanser.

Edit: Ser denne ble litt hard, var ikke meningen å angripe hverken Jesus eller de som eier han. Det er forståelig at folk har valgt han, men jeg tror altså at det finnes bedre alternativer.
Sist redigert av Yesil den fre aug 12, 2022 11:15 am, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»