Fantasy Premier League 2022-2023

Svar
vemodig

Re: Fantasy Premier League 2022-2023

Legg inn av vemodig »

K-Torget skrev: lør jan 21, 2023 11:18 am
vemodig skrev: lør jan 21, 2023 6:11 am Haaland (C) eller Kane?
Jeg har Haaland kaptein og Kane visekaptein. Rett og slett på grunn av at City er på hjemmebane, Spurs borte og at det til nå denne sesongen har vist seg at Fulham er en del sterkere enn Wolves.
Men samtidig så starter Kane garantert og det er alltid en liten risiko for Haaland benk.
Takk skal du ha

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2473

Legg inn av BrannLFC »

K-Torget skrev: søn jan 22, 2023 8:34 pm
BrannLFC skrev: søn jan 22, 2023 8:15 pm 64 med 4 igjen.
4 igjen?
Kane, Kulu, Andreas og Davies. Hvis Davies ikke spiller får jeg kun 10 mann. Men er strålende fornøyd med at hverken Cancelo eller Koulibaly fikk spilletid siden Cucrella håvet inn en CS fra ytterste benkrad :D

urbeka

Legg inn av urbeka »

K-Torget skrev: søn jan 22, 2023 8:27 pm
Bliss skrev: søn jan 22, 2023 6:39 pm
urbeka skrev: søn jan 22, 2023 6:32 pm Det er ingen prisfrys i pausen frem mot GW22, ikke sant?
Nope. I praksis bør de være så godt som fryst siden man må være helt løk for å gjøre tidlige transfers denne runden. Skal spilles enormt med cupkamper før neste runde og sannsynligvis vet vi mye mer om kommende doble/blanks når det nærmer seg frist.
Enig, men alltid en god del løker som skal gjøre tidlige bytter som gjør at vi ender opp med prisendringer............
I følge fplstatistics står 7 spillere i fare for å stige og nesten 20 i fare for å synke allerede i natt... :-) kjøret går

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

vemodig skrev: søn jan 22, 2023 9:28 pm
K-Torget skrev: lør jan 21, 2023 11:18 am
vemodig skrev: lør jan 21, 2023 6:11 am Haaland (C) eller Kane?
Jeg har Haaland kaptein og Kane visekaptein. Rett og slett på grunn av at City er på hjemmebane, Spurs borte og at det til nå denne sesongen har vist seg at Fulham er en del sterkere enn Wolves.
Men samtidig så starter Kane garantert og det er alltid en liten risiko for Haaland benk.
Takk skal du ha
Bare hyggelig du :)
Runden er dog ikke over før i morgen, men ser ut som Haaland ble rett kapteinsvalg :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: søn jan 22, 2023 9:43 pm
K-Torget skrev: søn jan 22, 2023 8:27 pm
Bliss skrev: søn jan 22, 2023 6:39 pm

Nope. I praksis bør de være så godt som fryst siden man må være helt løk for å gjøre tidlige transfers denne runden. Skal spilles enormt med cupkamper før neste runde og sannsynligvis vet vi mye mer om kommende doble/blanks når det nærmer seg frist.
Enig, men alltid en god del løker som skal gjøre tidlige bytter som gjør at vi ender opp med prisendringer............
I følge fplstatistics står 7 spillere i fare for å stige og nesten 20 i fare for å synke allerede i natt... :-) kjøret går
Er det mulig... Er dog ikke overrasket som sagt! Hvem har størst sjanse for å stige / synke?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

BrannLFC skrev: søn jan 22, 2023 9:36 pm
K-Torget skrev: søn jan 22, 2023 8:34 pm
BrannLFC skrev: søn jan 22, 2023 8:15 pm 64 med 4 igjen.
4 igjen?
Kane, Kulu, Andreas og Davies. Hvis Davies ikke spiller får jeg kun 10 mann. Men er strålende fornøyd med at hverken Cancelo eller Koulibaly fikk spilletid siden Cucrella håvet inn en CS fra ytterste benkrad :D
:)

Nevi

Legg inn av Nevi »

K-Torget skrev: søn jan 22, 2023 10:07 pm
urbeka skrev: søn jan 22, 2023 9:43 pm
K-Torget skrev: søn jan 22, 2023 8:27 pm

Enig, men alltid en god del løker som skal gjøre tidlige bytter som gjør at vi ender opp med prisendringer............
I følge fplstatistics står 7 spillere i fare for å stige og nesten 20 i fare for å synke allerede i natt... :-) kjøret går
Er det mulig... Er dog ikke overrasket som sagt! Hvem har størst sjanse for å stige / synke?
Hadde eg tenkt å gi blaffen av å se hvem som synker og stiger i pris. Men tok en titt nå.

Synker
Almiron - tenker å ta han ut og vil miste verdi nå nå.
Gabriel. - Mister verdi. Men blir på laget.
Zaha
Ward
Eze
Dalot
Wilson
Iwobi
Eduard
+ endel flere


Stiger

Bruno - Tenker å ta han inn for KdB
Saka
Rashford
Mitoma
Burn
Burn
Thiago Silva

En ting med de som stiger. Bruno. Tenker å ta han inn. Men regner ikke med det blir over en lang periode.
Men alltid kjedeligere med spillere man tenker å bytte ut. Når man mister verdi på de.

Hadde bare folk gitt blaffen å bytte nå. Har sagt det hundre ganger før. Men er så mange ute i verden som stresser med dette.
Men kommer nok å vente med å bytte selv.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2473

Legg inn av BrannLFC »

Gir fullstendig blaffen i prisstigning. Mine neste to bytter skjer torsdag 2.februar. Det blir to Utd spillere inn. Tenker Eriksen/Rashford og Shaw/Martinez inn for Reed og Davies/Koulibaly. Men ting kan skje på to uker. Det skal spilles ligacupsemifinaler + FA cup 4.runde, og en PL kamp i morgen.

Nevi

Legg inn av Nevi »

BrannLFC skrev: søn jan 22, 2023 11:07 pm Gir fullstendig blaffen i prisstigning. Mine neste to bytter skjer torsdag 2.februar. Det blir to Utd spillere inn. Tenker Eriksen/Rashford og Shaw/Martinez inn for Reed og Davies/Koulibaly. Men ting kan skje på to uker. Det skal spilles ligacupsemifinaler + FA cup 4.runde, og en PL kamp i morgen.
Jeg og kommer til å gi blaffen i det.

Tenker Bruno inn. Da har jeg tre fra United Tenkte i utgangspunktet Rodrigo inn i tillegg.
Men funderer om jeg sparer ett bytte til runde 23 igjen om oppsettet blir sånn den er. En ekstra fra Arsenal. Og kanskje Mahrez.

Men får se når cuprunden er spilt.

Brukeravatar
Sir-Alex
Innlegg: 1481

Legg inn av Sir-Alex »

BrannLFC skrev: søn jan 22, 2023 11:07 pm Gir fullstendig blaffen i prisstigning. Mine neste to bytter skjer torsdag 2.februar. Det blir to Utd spillere inn. Tenker Eriksen/Rashford og Shaw/Martinez inn for Reed og Davies/Koulibaly. Men ting kan skje på to uker. Det skal spilles ligacupsemifinaler + FA cup 4.runde, og en PL kamp i morgen.
Må si meg helt enig i dette.

Mye kan skje på to uker nå, så selvom det frister å gjøre bytter før prisjusteringer så er man nødt til å puse med magen å se hva som skjer denne og neste uke.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Bruker min selvhevdende rett til å klage på Arsenal forsvaret...

guru

Legg inn av guru »

Er det noen gang i denne sesongen man skal vente med bytter, så er det nå. Det er utrolig mye som kan skje fram til neste GW mtp. doble og blank game weeks. Spesielt viktig er det jo å få bekreftet om United får dobbel. Min plan er som mange andre å gjøre KdB->Bruno hvis de får dobbel. Sjansen er jo veldig stor, men det har skjedd cupbomber før. Kampene må spilles først. Så blir det garantert skader i cupen etc. United skal f.eks. spille 3 kamper før GW22.

Selvsagt frustrerende at folk er så triggerhappy og bytter i vilden sky og påvirker prisene, men sånn er det med et spill med over 10 millioner som deltar. Det store flertallet spiller jo ikke veldig seriøst, følger ikke så mye med på hverken twitter eller lagnytt. Mange nye spillere har vel knapt lært seg reglene. Tror også mange har flere lag, der de prøver å få høyest mulig score i en enkel GW, og bytter ukritisk. I begynnelsen av sesongen er dette spesielt surt, men nå er vi halvveis, og det påvirker i mye mindre grad. Jeg er i allefall sjeldnere og sjeldnere inne og sjekker hvilke spillere som ligger an til å stige. Det finnes selvsagt unntakstilfeller når man bare må gjøre tidlig bytte for å få inn en spiller man bare må ha. Og er man på WC eller FH er det jo åpenbart viktig å utnytte dette.

Av og til blir man til og med reddet av prisendringene også. Søndag i forrige GW hadde jeg f.eks. akkurat nok til å gjøre Mitro->Toney som var en ganske reell plan for min del. Men jeg ble allerede mandag priset ut av det byttet da Toney steg. Og før deadline hadde jeg 0.2M for lite. Da er det litt deilig å se at Toney blanker og får gult kort, og jeg sitter med Mitro i kveld, og 2 gratisbytter til GW22.

Etter kveldens kamp tar jeg en ny liten FPL-pause, og kommer ikke til å bry meg nevneverdig om noe FPL-relatert før ut i neste uke.


K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Nevi skrev: søn jan 22, 2023 10:53 pm
K-Torget skrev: søn jan 22, 2023 10:07 pm
urbeka skrev: søn jan 22, 2023 9:43 pm

I følge fplstatistics står 7 spillere i fare for å stige og nesten 20 i fare for å synke allerede i natt... :-) kjøret går
Er det mulig... Er dog ikke overrasket som sagt! Hvem har størst sjanse for å stige / synke?
Hadde eg tenkt å gi blaffen av å se hvem som synker og stiger i pris. Men tok en titt nå.

Synker
Almiron - tenker å ta han ut og vil miste verdi nå nå.
Gabriel. - Mister verdi. Men blir på laget.
Zaha
Ward
Eze
Dalot
Wilson
Iwobi
Eduard
+ endel flere


Stiger

Bruno - Tenker å ta han inn for KdB
Saka
Rashford
Mitoma
Burn
Burn
Thiago Silva

En ting med de som stiger. Bruno. Tenker å ta han inn. Men regner ikke med det blir over en lang periode.
Men alltid kjedeligere med spillere man tenker å bytte ut. Når man mister verdi på de.

Hadde bare folk gitt blaffen å bytte nå. Har sagt det hundre ganger før. Men er så mange ute i verden som stresser med dette.
Men kommer nok å vente med å bytte selv.
Takk for info😊
Skal på lik linje med deg å ha inn Bruno og ut Almiron og Bruno er tenkt en plass på laget for en kortere periode. Men venter med byttene og får bare tape litt verdi på grunn av denne utolmodigheten hos enkelte...

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

BrannLFC skrev: søn jan 22, 2023 11:07 pm Gir fullstendig blaffen i prisstigning. Mine neste to bytter skjer torsdag 2.februar. Det blir to Utd spillere inn. Tenker Eriksen/Rashford og Shaw/Martinez inn for Reed og Davies/Koulibaly. Men ting kan skje på to uker. Det skal spilles ligacupsemifinaler + FA cup 4.runde, og en PL kamp i morgen.
Venter selv til fredag 3 februar og gir selv blaffen i prisendringer. Men sitter du uten både Shaw og Rashford?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Nevi skrev: søn jan 22, 2023 11:11 pm
BrannLFC skrev: søn jan 22, 2023 11:07 pm Gir fullstendig blaffen i prisstigning. Mine neste to bytter skjer torsdag 2.februar. Det blir to Utd spillere inn. Tenker Eriksen/Rashford og Shaw/Martinez inn for Reed og Davies/Koulibaly. Men ting kan skje på to uker. Det skal spilles ligacupsemifinaler + FA cup 4.runde, og en PL kamp i morgen.
Jeg og kommer til å gi blaffen i det.

Tenker Bruno inn. Da har jeg tre fra United Tenkte i utgangspunktet Rodrigo inn i tillegg.
Men funderer om jeg sparer ett bytte til runde 23 igjen om oppsettet blir sånn den er. En ekstra fra Arsenal. Og kanskje Mahrez.

Men får se når cuprunden er spilt.
Har helt lik plan..😊😎

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Sir-Alex skrev: søn jan 22, 2023 11:17 pm
BrannLFC skrev: søn jan 22, 2023 11:07 pm Gir fullstendig blaffen i prisstigning. Mine neste to bytter skjer torsdag 2.februar. Det blir to Utd spillere inn. Tenker Eriksen/Rashford og Shaw/Martinez inn for Reed og Davies/Koulibaly. Men ting kan skje på to uker. Det skal spilles ligacupsemifinaler + FA cup 4.runde, og en PL kamp i morgen.
Må si meg helt enig i dette.

Mye kan skje på to uker nå, så selvom det frister å gjøre bytter før prisjusteringer så er man nødt til å puse med magen å se hva som skjer denne og neste uke.
Ja!

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

MentalM skrev: man jan 23, 2023 7:56 am Bruker min selvhevdende rett til å klage på Arsenal forsvaret...
😅😅

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: man jan 23, 2023 7:57 am Er det noen gang i denne sesongen man skal vente med bytter, så er det nå. Det er utrolig mye som kan skje fram til neste GW mtp. doble og blank game weeks. Spesielt viktig er det jo å få bekreftet om United får dobbel. Min plan er som mange andre å gjøre KdB->Bruno hvis de får dobbel. Sjansen er jo veldig stor, men det har skjedd cupbomber før. Kampene må spilles først. Så blir det garantert skader i cupen etc. United skal f.eks. spille 3 kamper før GW22.

Selvsagt frustrerende at folk er så triggerhappy og bytter i vilden sky og påvirker prisene, men sånn er det med et spill med over 10 millioner som deltar. Det store flertallet spiller jo ikke veldig seriøst, følger ikke så mye med på hverken twitter eller lagnytt. Mange nye spillere har vel knapt lært seg reglene. Tror også mange har flere lag, der de prøver å få høyest mulig score i en enkel GW, og bytter ukritisk. I begynnelsen av sesongen er dette spesielt surt, men nå er vi halvveis, og det påvirker i mye mindre grad. Jeg er i allefall sjeldnere og sjeldnere inne og sjekker hvilke spillere som ligger an til å stige. Det finnes selvsagt unntakstilfeller når man bare må gjøre tidlig bytte for å få inn en spiller man bare må ha. Og er man på WC eller FH er det jo åpenbart viktig å utnytte dette.

Av og til blir man til og med reddet av prisendringene også. Søndag i forrige GW hadde jeg f.eks. akkurat nok til å gjøre Mitro->Toney som var en ganske reell plan for min del. Men jeg ble allerede mandag priset ut av det byttet da Toney steg. Og før deadline hadde jeg 0.2M for lite. Da er det litt deilig å se at Toney blanker og får gult kort, og jeg sitter med Mitro i kveld, og 2 gratisbytter til GW22.

Etter kveldens kamp tar jeg en ny liten FPL-pause, og kommer ikke til å bry meg nevneverdig om noe FPL-relatert før ut i neste uke.

Blir godt med en liten FPL pause 😊😊

panserjohan

Legg inn av panserjohan »

Jeg klarte å gjøre selve kardinalsynden i helga. Kjørte wildcard, men glemte å trykke på aktiver wildcard knappen.
Var superfornøyd med runden, og ligger tett på 100 poeng, men ser det står -24 poeng.
Jeg har spilt siden 2007, og ledd litt inni meg av andre som har gjort samme tabbe.
Takk for meg.
(Ja, det kunne vært verre, men sesongen kom veldig skjevt ut nå)

guru

Legg inn av guru »

panserjohan skrev: man jan 23, 2023 10:00 am Jeg klarte å gjøre selve kardinalsynden i helga. Kjørte wildcard, men glemte å trykke på aktiver wildcard knappen.
Var superfornøyd med runden, og ligger tett på 100 poeng, men ser det står -24 poeng.
Jeg har spilt siden 2007, og ledd litt inni meg av andre som har gjort samme tabbe.
Takk for meg.
(Ja, det kunne vært verre, men sesongen kom veldig skjevt ut nå)
Kjipt, men med rundt 75 poeng etter hits er det fortsatt en solid runde.

Men er det en grunn til at så mange kjører WC på denne måten? Dvs. at de først gjør masse bytter med hits, før de senere aktiverer WC? Det har jeg egentlig aldri skjønt. Bestemmer jeg meg for WC, så aktiverer jeg det før jeg gjennomfører byttene, for å unngå denne tabben.

Wellé

Legg inn av Wellé »

MentalM skrev: man jan 23, 2023 7:56 am Bruker min selvhevdende rett til å klage på Arsenal forsvaret...
Jeg sa det til deg, vi holder ikke nullen på Emirates. Neste kamp er bortekamp derimot så da er det bare å triple opp bak der ;)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: man jan 23, 2023 10:05 am
panserjohan skrev: man jan 23, 2023 10:00 am Jeg klarte å gjøre selve kardinalsynden i helga. Kjørte wildcard, men glemte å trykke på aktiver wildcard knappen.
Var superfornøyd med runden, og ligger tett på 100 poeng, men ser det står -24 poeng.
Jeg har spilt siden 2007, og ledd litt inni meg av andre som har gjort samme tabbe.
Takk for meg.
(Ja, det kunne vært verre, men sesongen kom veldig skjevt ut nå)
Kjipt, men med rundt 75 poeng etter hits er det fortsatt en solid runde.

Men er det en grunn til at så mange kjører WC på denne måten? Dvs. at de først gjør masse bytter med hits, før de senere aktiverer WC? Det har jeg egentlig aldri skjønt. Bestemmer jeg meg for WC, så aktiverer jeg det før jeg gjennomfører byttene, for å unngå denne tabben.
Samme her.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

guru skrev: man jan 23, 2023 10:05 am
panserjohan skrev: man jan 23, 2023 10:00 am Jeg klarte å gjøre selve kardinalsynden i helga. Kjørte wildcard, men glemte å trykke på aktiver wildcard knappen.
Var superfornøyd med runden, og ligger tett på 100 poeng, men ser det står -24 poeng.
Jeg har spilt siden 2007, og ledd litt inni meg av andre som har gjort samme tabbe.
Takk for meg.
(Ja, det kunne vært verre, men sesongen kom veldig skjevt ut nå)
Kjipt, men med rundt 75 poeng etter hits er det fortsatt en solid runde.
Isolert sett så er det jo det, men såspørs jo hvor mange bytter man må gjøre i ettertid også hvis man bare hadde tenkt laget i en runde :lol:

MentalM

Legg inn av MentalM »

Wellé skrev: man jan 23, 2023 11:44 am
MentalM skrev: man jan 23, 2023 7:56 am Bruker min selvhevdende rett til å klage på Arsenal forsvaret...
Jeg sa det til deg, vi holder ikke nullen på Emirates. Neste kamp er bortekamp derimot så da er det bare å triple opp bak der ;)
Slipper inn 2 mål med 0,27xga...

Wellé

Legg inn av Wellé »

MentalM skrev: man jan 23, 2023 12:05 pm
Wellé skrev: man jan 23, 2023 11:44 am
MentalM skrev: man jan 23, 2023 7:56 am Bruker min selvhevdende rett til å klage på Arsenal forsvaret...
Jeg sa det til deg, vi holder ikke nullen på Emirates. Neste kamp er bortekamp derimot så da er det bare å triple opp bak der ;)
Slipper inn 2 mål med 0,27xga...
Så fikk du jo veldig godt betalt da vi slapp inn null på 1,7xga forrige kamp. Tilsammen blir det ca 2 mål :) Bedre å ta det i samme kamp fra et FPL-perspektiv ;)

MentalM

Legg inn av MentalM »

Wellé skrev: man jan 23, 2023 12:33 pm
MentalM skrev: man jan 23, 2023 12:05 pm
Wellé skrev: man jan 23, 2023 11:44 am
Jeg sa det til deg, vi holder ikke nullen på Emirates. Neste kamp er bortekamp derimot så da er det bare å triple opp bak der ;)
Slipper inn 2 mål med 0,27xga...
Så fikk du jo veldig godt betalt da vi slapp inn null på 1,7xga forrige kamp. Tilsammen blir det ca 2 mål :) Bedre å ta det i samme kamp fra et FPL-perspektiv ;)
Jeg forbeholder meg retten til å klage veldig når det går imot, men at det er fullt fortjent og innafor når det går veien!

startelver

Legg inn av startelver »

Virker som alle gjorde det bra denne runden? Jeg gjorde det dårlig.
Bare 67 poeng og venter på Kane + Mitro

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

MentalM skrev: man jan 23, 2023 12:45 pm
Wellé skrev: man jan 23, 2023 12:33 pm
MentalM skrev: man jan 23, 2023 12:05 pm

Slipper inn 2 mål med 0,27xga...
Så fikk du jo veldig godt betalt da vi slapp inn null på 1,7xga forrige kamp. Tilsammen blir det ca 2 mål :) Bedre å ta det i samme kamp fra et FPL-perspektiv ;)
Jeg forbeholder meg retten til å klage veldig når det går imot, men at det er fullt fortjent og innafor når det går veien!
:lol: :lol:

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

startelver skrev: man jan 23, 2023 12:52 pm Virker som alle gjorde det bra denne runden? Jeg gjorde det dårlig.
Bare 67 poeng og venter på Kane + Mitro
67 poeng er no godt over snittet.
Har selv 73 poeng med Kane igjen.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Alltid etter en runde er det noen som har fått '95 poeng' eller lignende og skal melde om det... Selv har jeg 65 poeng, men har igjen Pereira Mitro Kane i kveld, spent på det.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»