Spisesteder i utlandet

Svar
Chromeback

Spisesteder i utlandet

Legg inn av Chromeback »

Trenger du, eller har du tips om utesteder utenfor Norge? Kan være fint å få et samlested for dette også, i hvert fall enklere å stole på enkelte brukere her inne kontra feks tripadvisor :lol:

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Chromeback skrev: fre jul 30, 2021 2:14 pm Trenger du, eller har du tips om utesteder utenfor Norge? Kan være fint å få et samlested for dette også, i hvert fall enklere å stole på enkelte brukere her inne kontra feks tripadvisor :lol:
Jeg har et stoppested i Strømstad. Det er lenge siden nå, men i etasjen over Systembolaget er et lite spisested som har en buffe med en del asiamat. For en billig penge kan man forsyne seg så mange ganger man ønsker.
Verd å prøve for den som etterhvert roter seg til en harrytur. Gratis kaffe.
(tenkte å starte reisen i nabolaget) 8-)

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Er du i København området, og skal ha deg en digg lunsj i en koselig kafe, kan jeg på det sterkeste anbefale PALUDAN BOGKAFE.
Den er jeg innom hver gang jeg tar turen, og omgitt av bøker og sjarm, så får du en utrolig god lunsjtallerken (Paludan brunsjtallerken) til en grei pris. Sitter alltid der i en liten evighet og koser meg/oss :)

bigwin

Legg inn av bigwin »

Er du I Berlin og vil ha billig og herlig mat så prøv Mr Hai - fantastisk god crispy duck der bla

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Det ser knokk uaktuelt ut å reise til Thailand på en stund, de sliter voldsomt med pandemi.

MEN....dersom jeg kommer dit, står Arno`s Butcher and eatery på bucketlista. Makan til stek skal vanskelig finnes!

Har vært innom der hvert eneste år på de vanlige turene til byen.


Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Setubal, Portugal:

https://no.tripadvisor.com/Restaurant_R ... ntejo.html

Er man på jakt etter kjøtt så er det ingen bedre alternativer i Setubal.

Er det sjømat man ønsker, så oppfyller Peixe ao Largo det man måtte ha av behov...Sjømat i portugal kombinert med grønn vin er alltid en suksess, så lenge man ikke er allergisk mot sjømat da... https://no.tripadvisor.com/Restaurant_R ... ntejo.html

Moneglia, Italia:


Moneglia er paradis på jord, kombinert med at det skal godt gjøres å finne en middels restaurant. Byen hvor man kan sette seg ned omtrent hvor som helst og bli servert ypperlig mat.

Høydepunktene, for min del, er definitivt Assirto. Pleier som oftest å ha en kjøttrett på menyen, for å behage de som ikke liker sjømat, mens resten er basert på hva de lokale fiskerne har tatt med seg tilbake til markedet den dagen. Luca har i tillegg en fantastisk kunnskap om lokale viner som man ellers hadde gått glipp av, har også et lager med grappa. Kvaliteten er intet mindre enn latterlig bra og man kan ikke gjøre annet enn å si seg enig i journalisten fra Forbes som snublet innom og kalte det for meal of the year:

https://www.forbes.com/sites/larryolmst ... 1aa582176e

https://no.tripadvisor.com/Restaurant_R ... =392776845

Ellers er pizza på Ciocco en evig slager: https://no.tripadvisor.com/Restaurant_R ... guria.html

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Via Quadronno i New York.

Snublet innom der helt tilfeldig første gang jeg var i byen. Skulle egentlig bare dele én panini med en kompis, men vi endte med å sitte der en del lenger enn planlagt og trykke i oss tre stykker hver. Har vært innom der hver gang jeg har vært i byen siden. De har visst en ganske utdypende meny ellers også, med tanke på både mat og vin, men jeg har kun spist panini der, pluss at vi har vært innom til frokost et par ganger.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Den argentinske biffrestauranten Parilla Alfonsina i Barcelona 🤩
https://www.facebook.com/LosAlfonsinos/

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Er man i Køben, så kan jeg ikke anbefale Den Lille Fede nok. Strålende mat, nydelig vin og fine priser.

https://denlillefede.com/

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Sobrino de Botin i Madrid er verdens eldste restaurant som har vært i sammenhengende drift.

Har spist der et par ganger og det er en opplevelse.

Beste krokettene jeg noensinne har smakt. Og spegrisen er out of this world.

Jeg kan knapt vente til å få dra ut og reise igjen. Føler Madrid er et litt glemt reisemål. Folk flest drar til Barcelona, men Madrid er en perle. Jeg har vært der 5-6 ganger og det er etter min mening bedre mat, bedre kulturopplevelser og mer gjestfrihet enn man opplever i Barcelona.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Farang

Hvis du er i Stockholm og har lyst på asiatisk. Høy standard på mat og service. Mørk, dempet atmosfære, man slapper virkelig av. Og maten ubeskrivelig god. Ikke gal pris heller, var vel en tusenlapp ca pr snute med syv retter og vinpakke.

5/6

utenforallfarvei

Legg inn av utenforallfarvei »

KingKongHalvor skrev: lør aug 21, 2021 9:52 am Farang

Hvis du er i Stockholm og har lyst på asiatisk. Høy standard på mat og service. Mørk, dempet atmosfære, man slapper virkelig av. Og maten ubeskrivelig god. Ikke gal pris heller, var vel en tusenlapp ca pr snute med syv retter og vinpakke.

5/6
Grattis med storgevinst paa Oddsen !

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

utenforallfarvei skrev: tir sep 07, 2021 1:53 pm
KingKongHalvor skrev: lør aug 21, 2021 9:52 am Farang

Hvis du er i Stockholm og har lyst på asiatisk. Høy standard på mat og service. Mørk, dempet atmosfære, man slapper virkelig av. Og maten ubeskrivelig god. Ikke gal pris heller, var vel en tusenlapp ca pr snute med syv retter og vinpakke.

5/6
Grattis med storgevinst paa Oddsen !
Den lar vente på seg gitt. Derfor det er fint med steder som Farang, hvor vanlige folk også kan få seg en stor matopplevelse.

William_S

Legg inn av William_S »

KingKongHalvor skrev: lør aug 21, 2021 9:52 am Farang

Hvis du er i Stockholm og har lyst på asiatisk. Høy standard på mat og service. Mørk, dempet atmosfære, man slapper virkelig av. Og maten ubeskrivelig god. Ikke gal pris heller, var vel en tusenlapp ca pr snute med syv retter og vinpakke.

5/6
Morsomt at farang er også et kallenavn på omgangssyke her til lands. :lol:
Men relatert til det så pleier jeg i utlandet å sjekke de anmeldelsene hvor folk har gitt 1 stjerne - er det masse food poisoning og sånt som står styrer jeg unna.

Noen

Legg inn av Noen »

Fringegirl skrev: fre jul 30, 2021 7:00 pm Er du i København området, og skal ha deg en digg lunsj i en koselig kafe, kan jeg på det sterkeste anbefale PALUDAN BOGKAFE.
Den er jeg innom hver gang jeg tar turen, og omgitt av bøker og sjarm, så får du en utrolig god lunsjtallerken (Paludan brunsjtallerken) til en grei pris. Sitter alltid der i en liten evighet og koser meg/oss :)
Er det Rasmus som driver den?

Hillebillys

Legg inn av Hillebillys »

TripAdvisor ser ut til å ha en del anmeldelser av folk som vil hevne seg på enten uenighet når det gjelder pris, eller vært sørpefulle og fått beskjed om å roe seg ned.

Nå er det såpass lengesiden jeg har vært utenfor Norge. Gjelder vel fleste av oss.

Men Er du i Thailand, Phuket så er det en liten restaurant nær Patong beach, Somtum Yum Pao som jeg syns er verdt ett besøk igjen, eller flere.
Det er også en "grill selv buffet greie" i Patong som heter Prechaya BBQ Buffet

Har også funnet noen fine steder i Pampanga, Filippinene. Men har glemt navnene

Generelt vil jeg si att om en reiser i sør øst Asia, prøv gatemat.. Bare prøv det.
Men ett lite tips. Kjøp hos noen som har god generell kundemasse, og da selvsagt lokale folk.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Hillebillys skrev: tir sep 14, 2021 8:00 pm TripAdvisor ser ut til å ha en del anmeldelser av folk som vil hevne seg på enten uenighet når det gjelder pris, eller vært sørpefulle og fått beskjed om å roe seg ned.

Nå er det såpass lengesiden jeg har vært utenfor Norge. Gjelder vel fleste av oss.

Men Er du i Thailand, Phuket så er det en liten restaurant nær Patong beach, Somtum Yum Pao som jeg syns er verdt ett besøk igjen, eller flere.
Det er også en "grill selv buffet greie" i Patong som heter Prechaya BBQ Buffet

Har også funnet noen fine steder i Pampanga, Filippinene. Men har glemt navnene

Generelt vil jeg si att om en reiser i sør øst Asia, prøv gatemat.. Bare prøv det.
Men ett lite tips. Kjøp hos noen som har god generell kundemasse, og da selvsagt lokale folk.
Ja! Når kvelden kommer, starter livet. Mat "over alt".

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Et tips til den som er i Bangkok og kommer til flyplassen (Suvarnabhumi) for å reise hjem og har ventetid før innsjekk:
Det er massevis av steder å spise og drikke i avgangshallen, men der er det fullt av folk og ganske dyrt.
I nederste etasje finnes en "Food Court" hvor de har masse billig thaimat....mat slik thaiene vil ha det. Kjøp kuponger og få matretter til 30- 40 bath.
I stedet for å kjøpe dyrt øl på pubene, kan man i nederste etasje også finne en 7-eleven som har samme pris på ølbokser som 7-eleven ellers.
Rett på utsiden av nærmeste utgangsdør er det sitteplasser hvor man kan nyte noen bokser øl og også ta seg en røyk fullt lovlig.
Mye bedre å vente der enn å sjekke inn i alt for god tid og vente og kjede seg i mylderet før Gate.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Var innom Fogo de Chao i Dubai her om dagen. Gents evening, av alle ting, 199 galninger for meny som inkluderte husets vin (grei nok).

Er som med alle andre Churrascaria sjapper utenfor Brasil, de sliter med å få til det perfekte laget med salt utpå kjøttet som gjør at man omtrent salter alt man får servert. Som vanlig må man være obs på hva de kommer med, så man ikke spiser seg mett før de kommer med de virkelige godsakene.

Minuspoeng for at de ikke på forhånd informerte om at hvis man ville ha tomahawk så kunne man bestille det utenom, til gjengjeld skulle de ha 1000 galninger for 500g. 1000 for "spis så mye du orker" hadde i seg selv vært uaktuelt.

Plusspoeng for at den grillede ananasen med kanel og sukker

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Reise & Reisetips»