Giske leder APs største lokallag

Svar
Queenie

Re: Giske leder APs største lokallag

Legg inn av Queenie »

Henningsen skrev: tir aug 16, 2022 2:55 pm
greyserpent skrev: tir aug 16, 2022 1:37 pm Da har faktisk Arbeiderpartiet blokkert meg på FB. De tåler tydeligvis ikke kritikk.
Mulig du stilte litt for vanskelige spørsmål? :lol:

Kritikk er nok for vanskelig å håndtere, så da er det tryggest å bare blokkere
Helt utrolig at de holder på sånn.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

greyserpent skrev: tir aug 16, 2022 11:17 pm
ulefos skrev: tir aug 16, 2022 2:50 pm
greyserpent skrev: tir aug 16, 2022 1:37 pm Da har faktisk Arbeiderpartiet blokkert meg på FB. De tåler tydeligvis ikke kritikk.
kan det ha noe med språkbruken å gjøre?
Vel, jeg påpekte at det å skylde på krigen i Ukraina var løgn, da prisene på strøm løp løpsk lenge før den tid.
Å ødelegge livsviktig infrastruktur som er bygget av og for folket er noe de burde skamme seg over...
Jeg holdt meg saklig. Syns jeg.
Vi har jo fasit på hvordan strømprisen kunne sett ut i hele norge når vi ser nord i landet, så å bare skylde på krigen er totalt skivebom.
Det vet de nok selv også, så da er det nok lettest å ta den barnslige og umodne veien ut av diskusjonen , og blokkere deg fremfor å prøve å ta en saklig debatt om det.
At man er litt krass burde man kunne forvente når situasjonen har blitt som den har blitt.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

greyserpent skrev: tir aug 16, 2022 11:17 pm
ulefos skrev: tir aug 16, 2022 2:50 pm
greyserpent skrev: tir aug 16, 2022 1:37 pm Da har faktisk Arbeiderpartiet blokkert meg på FB. De tåler tydeligvis ikke kritikk.
kan det ha noe med språkbruken å gjøre?
Vel, jeg påpekte at det å skylde på krigen i Ukraina var løgn, da prisene på strøm løp løpsk lenge før den tid.
Å ødelegge livsviktig infrastruktur som er bygget av og for folket er noe de burde skamme seg over...
Jeg holdt meg saklig. Syns jeg.
Det er velkjent nå at det blokkeres på facebook, så du er ikke alene.

ulefos

Legg inn av ulefos »

Henningsen skrev: ons aug 17, 2022 9:00 am Vi har jo fasit på hvordan strømprisen kunne sett ut i hele norge når vi ser nord i landet, så å bare skylde på krigen er totalt skivebom.
det er ingen som bare skylder på krigen, forhold deg til virkeligheten, men at Russlands stopp i eksporten av gass hører med i bildet skjønner de fleste

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

ulefos skrev: ons aug 17, 2022 8:44 am
seriemester2013 skrev: tir aug 16, 2022 11:32 pm
Du må nødvendigvis ha skrevet i en tone som ikke er vist i dette innlegget.
selvsagt har han det, det er bare å se på hvordan han omtaler politikere som jobber med å få en løsning på denne kraftkrisa
Jeg har faktisk mistatt deg for å være en seriøs debattant. Den feilen gjør jeg ikke igjen.

Nøyaktig hvordan omtaler jeg slike politikere?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

ulefos skrev: ons aug 17, 2022 9:28 am
Henningsen skrev: ons aug 17, 2022 9:00 am Vi har jo fasit på hvordan strømprisen kunne sett ut i hele norge når vi ser nord i landet, så å bare skylde på krigen er totalt skivebom.
det er ingen som bare skylder på krigen, forhold deg til virkeligheten, men at Russlands stopp i eksporten av gass hører med i bildet skjønner de fleste
Slenger meg på serpent's vurdering av deg.
Det har kommet mye ræl fra deg i det siste.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

ulefos skrev: ons aug 17, 2022 8:42 am
krigen i Ukraina har fått Putin til å stoppe gasseksport til Europa.
Stans av gasseksport må vel være et bra miljøtiltak av Putin, så det er helt sikkert mange som er glade for det. (ikke krigen, selvfølgelig).

hauge23

Legg inn av hauge23 »

ulefos skrev: ons aug 17, 2022 9:28 am
Henningsen skrev: ons aug 17, 2022 9:00 am Vi har jo fasit på hvordan strømprisen kunne sett ut i hele norge når vi ser nord i landet, så å bare skylde på krigen er totalt skivebom.
det er ingen som bare skylder på krigen, forhold deg til virkeligheten, men at Russlands stopp i eksporten av gass hører med i bildet skjønner de fleste
Europa vedtar sanksjoner mot Russland og Russland svarer med å levere mindre gass til Europa, dermed oppstår en energikrise i Europa som blir kraftig fordi Europa har kuttet ned på sin strømproduksjon, og som nå fører til svært høye strømpriser. Dette er Europa sin krise, som normalt ikke skulle få følger for Norge.
Vår krise består av import av skyhøye strømpriser fra EU og Storbritannia, samt lav vannstand i magasinene, som kan føre til strømrasjonering til vinteren. Årsaken til vår krise er at våre politikere har gjort vedtak hvor vi har mistet kontrollen over vår vannkraft, samt har blitt med i EUs energiunion og er låst til dette regelverket.
Det er altså ikke krigen i Ukraina eller energikrisen i Europa som er årsak til vår krise, årsaken er våre egne politikers feilslåtte politikk.

ulefos

Legg inn av ulefos »

hauge23 skrev: tor aug 18, 2022 8:19 pm Det er altså ikke krigen i Ukraina eller energikrisen i Europa som er årsak til vår krise, årsaken er våre egne politikers feilslåtte politikk.
er det noen som sier at Putin er eneste årsak, jeg har ikke sett det

hauge23

Legg inn av hauge23 »

ulefos skrev: fre aug 19, 2022 10:29 am
hauge23 skrev: tor aug 18, 2022 8:19 pm Det er altså ikke krigen i Ukraina eller energikrisen i Europa som er årsak til vår krise, årsaken er våre egne politikers feilslåtte politikk.
er det noen som sier at Putin er eneste årsak, jeg har ikke sett det
Ikke jeg heller

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

ulefos skrev: ons aug 17, 2022 9:28 am
Henningsen skrev: ons aug 17, 2022 9:00 am Vi har jo fasit på hvordan strømprisen kunne sett ut i hele norge når vi ser nord i landet, så å bare skylde på krigen er totalt skivebom.
det er ingen som bare skylder på krigen, forhold deg til virkeligheten, men at Russlands stopp i eksporten av gass hører med i bildet skjønner de fleste
Det er liten tvil om at Tyskland er hardt rammet av denne kraftige reduksjonen i gasseksport fra Russland. Så når Støre og Solberg nevner Ukraina-krigen har de som premiss at Norge blir rammet av de høye prisene i Tyskland/EU - og det blir vi jo.

Problemet de nekter å innrømme er at de selv, via sine eksportkabel-grep, har skapt denne situasjonen selv. De argumenterer mao som om det er en tvingende nødvendighet at landet skal være prisgitt prisutvikling og energimangel i EU.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Nå har Giske's partilag rundet 3.000 medlemmer - og her han noen tanker for Støre:
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge ... aa726fafb9

Det blir et spennende landsmøte til våren.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Malacay skrev: lør jan 07, 2023 4:29 am
TheBaseline skrev: man aug 15, 2022 8:44 am Giske er den eneste AP-politikeren som har beina plantet på bakken. Lurer på om det er derfor han ble skviset ut? Han jobber for folket, ikke for EU, i motsetning til eliten i AP. Han har faktisk mye fornuftig å si når det gjelder strømmen og har til og med forslag til løsninger i motsetning til regjeringen som bare sier de skal "vente og se an situasjonen".
Grunnen til at han ble skviset ut var vel at han klådde på ungjenter i fylla ?
Den me too saken ble blåst opp. I ettertid viste det seg jo at det ikke var så ille allikevel. Derfor må det ha vært andre grunner.

ulefos

Legg inn av ulefos »

en av disse jentene som har stått fram har til og med klådd på to ganger, den siste når hunselv ba om å følge Giske tilbake til hotellrommet, noe hun gjorde fordi han var så full som hun sa

det skurrer litt

Cochise
Innlegg: 343

Legg inn av Cochise »

TheBaseline skrev: lør jan 07, 2023 7:14 am
Malacay skrev: lør jan 07, 2023 4:29 am
TheBaseline skrev: man aug 15, 2022 8:44 am Giske er den eneste AP-politikeren som har beina plantet på bakken. Lurer på om det er derfor han ble skviset ut? Han jobber for folket, ikke for EU, i motsetning til eliten i AP. Han har faktisk mye fornuftig å si når det gjelder strømmen og har til og med forslag til løsninger i motsetning til regjeringen som bare sier de skal "vente og se an situasjonen".
Grunnen til at han ble skviset ut var vel at han klådde på ungjenter i fylla ?
Den me too saken ble blåst opp. I ettertid viste det seg jo at det ikke var så ille allikevel. Derfor må det ha vært andre grunner.
Trond Giske lider av et syndrom som gjør ham utrolig sjarmerende, ja bortimot
uimotståelig i egne øyne under påvirkning av alkohol. Ikke uvanlig dette syndromet, men Giske synes særdeles hardt rammet. Slikt kan les av og bort på et lavere nivå, men ikke hos en nestleder i partiet med sans for AUF-jenter.
Så kan man mene hva man vil om disse metoo-sakene - kankje var noen av dem ikke helt som det ble framstilt. Men Giske viste i alle fall en utrolig mangel på dømmekraft - han visste han lå litt tynt an, at "noen" var ute etter ham. Likevel drar han på pub-tur med dansing og klining for offentligheten. Hans partikompis forsøkte å bremse - men neida.
Så får han oppføre seg som en tosk overfor ungjenter, ikke at det er ok altså. Det verste i forhold til hans stilling i partiledelsen var som sagt ekstrem mangel på dømmekraft!
Du vet folk er ute etter deg - da lader du ikke våpnet for dem og stiller deg opp som blink.
Sagt på gammel norsk - Han stilte seg så lageleg til for hogg! Slikt gjør ikke (gode) ledere.

Jøss bevares - jeg hadde gjerne sett Giske som leder for Ap, ja som statminister også - fremfor den falske EU-millionæren som sitter der nå! Giske er jo også i hymens lenker nå, han har forhåpentlig lært å holde sjekkingen på hjemmebane. Og kanskje gå over til alkoholfritt noe tidligere på kvelden...?

cochise-

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

ulefos skrev: lør jan 07, 2023 10:25 am en av disse jentene som har stått fram har til og med klådd på to ganger, den siste når hunselv ba om å følge Giske tilbake til hotellrommet, noe hun gjorde fordi han var så full som hun sa

det skurrer litt
Om du synes det skurrer litt i AP, så er nok det bare fornavnet. Det finnes mange slanger i det gamle Paradis innad i AP.
"Alle" i AP visste hvordan Trond Giske var - ingen sa noe - "alle" så igjennom fingrene med det - også "landsmoderen "Gro HB".
Om du tror det bare skurrer litt i AP, så begynte vel hele AP-bastionen og riste når Vågå-ordføreren ble tatt og dømt for sex med mindreårig AUF-jente.
Oppfølgeren ble MeToo og Trond Giske - og mange begynte å posisjonere seg. Hadia Tajik var raskt på pletten og spilte på lag med pressen. Og Jette F. Christensen i Bergen var i seng med VG-journalist Frithjof Jacobsen mot Trond Giske. Og Jacobsen måtte slutte i VG.
Og nå kommer Giske tilbake med en trønder-arme til Landsmøte 2023.
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge ... 6f282102a9
Det kan virke som AP knaker i sammenføyningene

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Malacay skrev: lør jan 07, 2023 4:29 am
TheBaseline skrev: man aug 15, 2022 8:44 am Giske er den eneste AP-politikeren som har beina plantet på bakken. Lurer på om det er derfor han ble skviset ut? Han jobber for folket, ikke for EU, i motsetning til eliten i AP. Han har faktisk mye fornuftig å si når det gjelder strømmen og har til og med forslag til løsninger i motsetning til regjeringen som bare sier de skal "vente og se an situasjonen".
Grunnen til at han ble skviset ut var vel at han klådde på ungjenter i fylla ?
Alternativt at det ble skapt en aksjon for å få Giske fjernet fra ledelsen i AP.

ulefos

Legg inn av ulefos »

erdetslik skrev: søn jan 08, 2023 8:12 pm Og Jette F. Christensen i Bergen var i seng med VG-journalist Frithjof Jacobsen mot Trond Giske. Og Jacobsen måtte slutte i VG.
prøver du å gå Se og Hør i næringa?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Venstre og Guri Melby forsøker å støtte Støre og går til angrep på Giske:

https://trondheim.dagbladet.no/nyheter/ ... e/78235166

Det blir mer og mer tydelig at skillelinjene i norsk politikk ikke følger noen Høyre-Venstre akse, men hvor lojale en er mot Brüssel.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

ulefos skrev: ons jan 11, 2023 6:35 pm
erdetslik skrev: søn jan 08, 2023 8:12 pm Og Jette F. Christensen i Bergen var i seng med VG-journalist Frithjof Jacobsen mot Trond Giske. Og Jacobsen måtte slutte i VG.
prøver du å gå Se og Hør i næringa?
:lol: :lol: :lol: Nok en gang viser du at du er mer opptatt av meg som person enn saker. Men om det var det du fikk ut av hva jeg skrev, så må du bare sitte med de tankene. Nå er jo ikke dette en nyhet, men en gammel sak som jeg vil tro Se og Hør allerede har omtalt. Om ikke du skjønner at det er uheldig med slike "hemmelige forbindelser" mellom politiker og journalist, så har du vel et tilleggsproblem. Og det hører vel med til historien at Frithjof Jacobsen måtte slutte i VG - når det hemmelige forholdet til Jette Christensen ble kjent. Og dette hører med i bakteppe om kampen mot Trond Giske.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

https://www.dagbladet.no/nyheter/slik-v ... e/78244926

Kom ikke å si at AP ikke er produktiv og har handlingslammelse. Da er det avgjort at reaksjonen mot Giske for at han har vervet tusener av medlemmer til AP er at partiet vil kneble ham, det er viktig i sosialdemokratiet mens det er krig i Europa.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

newsflash skrev: ons jan 11, 2023 7:38 pm Venstre og Guri Melby forsøker å støtte Støre og går til angrep på Giske:

https://trondheim.dagbladet.no/nyheter/ ... e/78235166

Det blir mer og mer tydelig at skillelinjene i norsk politikk ikke følger noen Høyre-Venstre akse, men hvor lojale en er mot Brüssel.
"Venstre-leder Guri Melby advarer Jonas Gahr Støre og regjeringen mot å lytte til Trond Giske. - Kjappe og korttenkte løsninger, mener hun."
Melby var selv med på kjappe og korttenkte løsninger da hun var med på å godkjenne EUs 3. energidirektiv i 2018. Fasiten sitter vi med nå, ødeleggende/uforutsigbare strømpriser som tvinger husholdninger og bedrifter i kne.

Dette med skillelinjene i norsk politikk observerte jeg allerede da EØS-avtalen ble vedtatt. AP har siden ligget sammen med Høyre og de borgerlige partiene på den politiske siden som ønsker integrering til EU koste hva det koste vil.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

hauge23 skrev: tor jan 12, 2023 11:42 pm
newsflash skrev: ons jan 11, 2023 7:38 pm Venstre og Guri Melby forsøker å støtte Støre og går til angrep på Giske:

https://trondheim.dagbladet.no/nyheter/ ... e/78235166

Det blir mer og mer tydelig at skillelinjene i norsk politikk ikke følger noen Høyre-Venstre akse, men hvor lojale en er mot Brüssel.
"Venstre-leder Guri Melby advarer Jonas Gahr Støre og regjeringen mot å lytte til Trond Giske. - Kjappe og korttenkte løsninger, mener hun."
Melby var selv med på kjappe og korttenkte løsninger da hun var med på å godkjenne EUs 3. energidirektiv i 2018. Fasiten sitter vi med nå, ødeleggende/uforutsigbare strømpriser som tvinger husholdninger og bedrifter i kne.

Dette med skillelinjene i norsk politikk observerte jeg allerede da EØS-avtalen ble vedtatt. AP har siden ligget sammen med Høyre og de borgerlige partiene på den politiske siden som ønsker integrering til EU koste hva det koste vil.
Tror faktisk Giske ville klart å reise partiet igjen, er derfor glad han holdes ute av ikke politiske grunner av de som er redd for hans pågangsmot og vyer for å få ny og riktig politikk tilbake til ap.
Måtte de falle under 10 før det blir grasrotopprør

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

seriemester2013 skrev: tor jan 12, 2023 11:55 pm
hauge23 skrev: tor jan 12, 2023 11:42 pm
newsflash skrev: ons jan 11, 2023 7:38 pm Venstre og Guri Melby forsøker å støtte Støre og går til angrep på Giske:

https://trondheim.dagbladet.no/nyheter/ ... e/78235166

Det blir mer og mer tydelig at skillelinjene i norsk politikk ikke følger noen Høyre-Venstre akse, men hvor lojale en er mot Brüssel.
"Venstre-leder Guri Melby advarer Jonas Gahr Støre og regjeringen mot å lytte til Trond Giske. - Kjappe og korttenkte løsninger, mener hun."
Melby var selv med på kjappe og korttenkte løsninger da hun var med på å godkjenne EUs 3. energidirektiv i 2018. Fasiten sitter vi med nå, ødeleggende/uforutsigbare strømpriser som tvinger husholdninger og bedrifter i kne.

Dette med skillelinjene i norsk politikk observerte jeg allerede da EØS-avtalen ble vedtatt. AP har siden ligget sammen med Høyre og de borgerlige partiene på den politiske siden som ønsker integrering til EU koste hva det koste vil.
Tror faktisk Giske ville klart å reise partiet igjen, er derfor glad han holdes ute av ikke politiske grunner av de som er redd for hans pågangsmot og vyer for å få ny og riktig politikk tilbake til ap.
Måtte de falle under 10 før det blir grasrotopprør
Jeg så en overskrift i en trønderavis i går om Giske, at han får 149 delegater (til landsmøtet?). Det var en pluss sak, så jeg leste ikke hele saken. Kan han kuppe det hele? Det er vel 300 delegater som møter til landsmøtet.

Noen som har lest saken?

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

seriemester2013 skrev: tor jan 12, 2023 11:55 pm
hauge23 skrev: tor jan 12, 2023 11:42 pm
newsflash skrev: ons jan 11, 2023 7:38 pm Venstre og Guri Melby forsøker å støtte Støre og går til angrep på Giske:

https://trondheim.dagbladet.no/nyheter/ ... e/78235166

Det blir mer og mer tydelig at skillelinjene i norsk politikk ikke følger noen Høyre-Venstre akse, men hvor lojale en er mot Brüssel.
"Venstre-leder Guri Melby advarer Jonas Gahr Støre og regjeringen mot å lytte til Trond Giske. - Kjappe og korttenkte løsninger, mener hun."
Melby var selv med på kjappe og korttenkte løsninger da hun var med på å godkjenne EUs 3. energidirektiv i 2018. Fasiten sitter vi med nå, ødeleggende/uforutsigbare strømpriser som tvinger husholdninger og bedrifter i kne.

Dette med skillelinjene i norsk politikk observerte jeg allerede da EØS-avtalen ble vedtatt. AP har siden ligget sammen med Høyre og de borgerlige partiene på den politiske siden som ønsker integrering til EU koste hva det koste vil.
Tror faktisk Giske ville klart å reise partiet igjen, er derfor glad han holdes ute av ikke politiske grunner av de som er redd for hans pågangsmot og vyer for å få ny og riktig politikk tilbake til ap.
Måtte de falle under 10 før det blir grasrotopprør
Det var jo Giske som køddet til APs valgkamp i 2019, så det er heller tvilsomt. Giske har primært pågangsmot for seg selv. Denne grasrottilknytningen hans er slangeolje som trøndere og folk i distriktene sluker rått.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

GiPazzini_85 skrev: fre jan 13, 2023 9:19 am
seriemester2013 skrev: tor jan 12, 2023 11:55 pm
hauge23 skrev: tor jan 12, 2023 11:42 pm

"Venstre-leder Guri Melby advarer Jonas Gahr Støre og regjeringen mot å lytte til Trond Giske. - Kjappe og korttenkte løsninger, mener hun."
Melby var selv med på kjappe og korttenkte løsninger da hun var med på å godkjenne EUs 3. energidirektiv i 2018. Fasiten sitter vi med nå, ødeleggende/uforutsigbare strømpriser som tvinger husholdninger og bedrifter i kne.

Dette med skillelinjene i norsk politikk observerte jeg allerede da EØS-avtalen ble vedtatt. AP har siden ligget sammen med Høyre og de borgerlige partiene på den politiske siden som ønsker integrering til EU koste hva det koste vil.
Tror faktisk Giske ville klart å reise partiet igjen, er derfor glad han holdes ute av ikke politiske grunner av de som er redd for hans pågangsmot og vyer for å få ny og riktig politikk tilbake til ap.
Måtte de falle under 10 før det blir grasrotopprør
Det var jo Giske som køddet til APs valgkamp i 2019, så det er heller tvilsomt. Giske har primært pågangsmot for seg selv. Denne grasrottilknytningen hans er slangeolje som trøndere og folk i distriktene sluker rått.
Giske virker å være den siste nye vinen til denne gjengen, hvor det tidligere var Carl I Hagen, så Vedum, og for et lite øyeblikk Moxnes, men virker som Giske er den siste "frelseren" deres nå.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

GiPazzini_85 skrev: fre jan 13, 2023 9:19 am
seriemester2013 skrev: tor jan 12, 2023 11:55 pm
hauge23 skrev: tor jan 12, 2023 11:42 pm

"Venstre-leder Guri Melby advarer Jonas Gahr Støre og regjeringen mot å lytte til Trond Giske. - Kjappe og korttenkte løsninger, mener hun."
Melby var selv med på kjappe og korttenkte løsninger da hun var med på å godkjenne EUs 3. energidirektiv i 2018. Fasiten sitter vi med nå, ødeleggende/uforutsigbare strømpriser som tvinger husholdninger og bedrifter i kne.

Dette med skillelinjene i norsk politikk observerte jeg allerede da EØS-avtalen ble vedtatt. AP har siden ligget sammen med Høyre og de borgerlige partiene på den politiske siden som ønsker integrering til EU koste hva det koste vil.
Tror faktisk Giske ville klart å reise partiet igjen, er derfor glad han holdes ute av ikke politiske grunner av de som er redd for hans pågangsmot og vyer for å få ny og riktig politikk tilbake til ap.
Måtte de falle under 10 før det blir grasrotopprør
Det var jo Giske som køddet til APs valgkamp i 2019, så det er heller tvilsomt. Giske har primært pågangsmot for seg selv. Denne grasrottilknytningen hans er slangeolje som trøndere og folk i distriktene sluker rått.
Trond Giske er en meget dyktig politiker og veldig godt likt av mange. I Trondheim så er han så godt likt at han til og med ble kåret til årets Trondheimer av byens avis sine lesere.

Hadde den lille eliten på toppen av Ap og i sentralstyret skjønt sitt eget beste, så hadde de nå slått et strek over dette utdaterte metoo-rælet og tatt Giske inn i varmen. Da hadde Ap kommet til å vokse sterkt på meningsmålingene. Ap har nå kommet dit at de ikke kan ignorere partiets beste politiker lenger. Hadia Tajik vant kanskje kampen om posisjonene i Ap selv om hun gikk på en smell selv senere, men kampen om velgerne og tilliten er det Trond Giske som vant. Det ganske så suverent også. Folk flest har jo tilgitt han for disse sjekkeepisodene ala Metoo, men det er nok fordi det egentlig ikke var så mye å tilgi. De fleste så at det hele kun var en skitten politisk kamp innad i partiet.

Trond Giske er Ap sin redningsmann. Grasrota i partiet ser det mer og mer. Nå er alt avhengig av den Ap sin elite. Er de villig til å innse at de trenger Giske i partiet? Neppe foreløpig

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Kul_Djevel skrev: fre jan 13, 2023 9:26 am
GiPazzini_85 skrev: fre jan 13, 2023 9:19 am
seriemester2013 skrev: tor jan 12, 2023 11:55 pm
Tror faktisk Giske ville klart å reise partiet igjen, er derfor glad han holdes ute av ikke politiske grunner av de som er redd for hans pågangsmot og vyer for å få ny og riktig politikk tilbake til ap.
Måtte de falle under 10 før det blir grasrotopprør
Det var jo Giske som køddet til APs valgkamp i 2019, så det er heller tvilsomt. Giske har primært pågangsmot for seg selv. Denne grasrottilknytningen hans er slangeolje som trøndere og folk i distriktene sluker rått.
Trond Giske er en meget dyktig politiker og veldig godt likt av mange. I Trondheim så er han så godt likt at han til og med ble kåret til årets Trondheimer av byens avis sine lesere.

Hadde den lille eliten på toppen av Ap og i sentralstyret skjønt sitt eget beste, så hadde de nå slått et strek over dette utdaterte metoo-rælet og tatt Giske inn i varmen. Da hadde Ap kommet til å vokse sterkt på meningsmålingene. Ap har nå kommet dit at de ikke kan ignorere partiets beste politiker lenger. Hadia Tajik vant kanskje kampen om posisjonene i Ap selv om hun gikk på en smell selv senere, men kampen om velgerne og tilliten er det Trond Giske som vant. Det ganske så suverent også. Folk flest har jo tilgitt han for disse sjekkeepisodene ala Metoo, men det er nok fordi det egentlig ikke var så mye å tilgi. De fleste så at det hele kun var en skitten politisk kamp innad i partiet.

Trond Giske er Ap sin redningsmann. Grasrota i partiet ser det mer og mer. Nå er alt avhengig av den Ap sin elite. Er de villig til å innse at de trenger Giske i partiet? Neppe foreløpig
Mener at mot slutten av 2022 kom en meningsmåling som viste at et flertall av velgerne til samtlige partier var imot integreringen til EU. Hvis f.eks Støre kunngjorde at partiet går inn for å si opp EØS-avtalen og programfeste dette, ville dette snu oppned på velgertilslutningen til partiene. Tipper at AP raskt ville ha kommet opp i 40-45 %.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

hauge23 skrev: fre jan 13, 2023 10:33 am
Kul_Djevel skrev: fre jan 13, 2023 9:26 am
GiPazzini_85 skrev: fre jan 13, 2023 9:19 am

Det var jo Giske som køddet til APs valgkamp i 2019, så det er heller tvilsomt. Giske har primært pågangsmot for seg selv. Denne grasrottilknytningen hans er slangeolje som trøndere og folk i distriktene sluker rått.
Trond Giske er en meget dyktig politiker og veldig godt likt av mange. I Trondheim så er han så godt likt at han til og med ble kåret til årets Trondheimer av byens avis sine lesere.

Hadde den lille eliten på toppen av Ap og i sentralstyret skjønt sitt eget beste, så hadde de nå slått et strek over dette utdaterte metoo-rælet og tatt Giske inn i varmen. Da hadde Ap kommet til å vokse sterkt på meningsmålingene. Ap har nå kommet dit at de ikke kan ignorere partiets beste politiker lenger. Hadia Tajik vant kanskje kampen om posisjonene i Ap selv om hun gikk på en smell selv senere, men kampen om velgerne og tilliten er det Trond Giske som vant. Det ganske så suverent også. Folk flest har jo tilgitt han for disse sjekkeepisodene ala Metoo, men det er nok fordi det egentlig ikke var så mye å tilgi. De fleste så at det hele kun var en skitten politisk kamp innad i partiet.

Trond Giske er Ap sin redningsmann. Grasrota i partiet ser det mer og mer. Nå er alt avhengig av den Ap sin elite. Er de villig til å innse at de trenger Giske i partiet? Neppe foreløpig
Mener at mot slutten av 2022 kom en meningsmåling som viste at et flertall av velgerne til samtlige partier var imot integreringen til EU. Hvis f.eks Støre kunngjorde at partiet går inn for å si opp EØS-avtalen og programfeste dette, ville dette snu oppned på velgertilslutningen til partiene. Tipper at AP raskt ville ha kommet opp i 40-45 %.
Men problemet er at Støre er EU sin mann og talsperson i Norge. Alt Støre gjør om dagen er å løpe ærend for nettopp EU.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Canucks skrev: fre jan 13, 2023 9:26 am
GiPazzini_85 skrev: fre jan 13, 2023 9:19 am
seriemester2013 skrev: tor jan 12, 2023 11:55 pm
Tror faktisk Giske ville klart å reise partiet igjen, er derfor glad han holdes ute av ikke politiske grunner av de som er redd for hans pågangsmot og vyer for å få ny og riktig politikk tilbake til ap.
Måtte de falle under 10 før det blir grasrotopprør
Det var jo Giske som køddet til APs valgkamp i 2019, så det er heller tvilsomt. Giske har primært pågangsmot for seg selv. Denne grasrottilknytningen hans er slangeolje som trøndere og folk i distriktene sluker rått.
Giske virker å være den siste nye vinen til denne gjengen, hvor det tidligere var Carl I Hagen, så Vedum, og for et lite øyeblikk Moxnes, men virker som Giske er den siste "frelseren" deres nå.
Ja, det er dette ønsket om en oppviglersk opposisjon som trigger en del folk uten at de egentlig ikke har noen videre plattform enn sin egen motstand mot etablissementet. Tomme tønner ramler mest.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»