Tidligere statsminister i Japan Abe skutt

Svar
Crazy Horse

Re: Tidligere statsminister i Japan Abe skutt

Legg inn av Crazy Horse »

pfrog567 skrev: fre jul 08, 2022 7:13 pm
Crazy Horse skrev: fre jul 08, 2022 12:16 pm
pfrog567 skrev: fre jul 08, 2022 11:57 am

Kanskje like greit det. En mindre av de som ikke bidrar med noe godt her i verden.
Lite smart innlegg. Så du mener det er greit å skyte demokratisk valgte ledere ? Olof Palme, Anne iL., JFK osv ?? Det er vel greit å skyte norske toppolitikere også da ? Attentat mot lovlig valgte politikere eller tidligere politikere er et alvorlig angrep på våre demokratier.
Gud bedre.. Er det mulig å misforstå ett innlegg så totalt? Leser du egentlig innleggene du svarer på?
Jeg gjør faktisk det. Jeg står fortsatt ved at bidragsytere som deg nærmest - om man forstår deg rett - synes å støtte at demokratisk valgte ledere blir skutt. Palme og JFK for eksempel ? Ikke bra.

Leser du forresten andre innlegg på en side enn det du svarer på ?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

MRSA skrev: fre jul 08, 2022 7:36 pm
KaldeFakta skrev: fre jul 08, 2022 6:02 am For første gang siden Rabin i 1995 (?) har en vestlig leder blitt skutt og Abe er nå i uresponsiv tilstand på sykehus.
Dog så kan man lese på japanske sider at uresponsiv er bare noe media bruker fordi det er klar protokoll på hvem som kan erklære noen død. Så ser dessverre ikke lovende ut (kilde

Skyteren er tatt og i varetekt. En japaner i 40 åra er alt man vet foreløpig.
Ei tragisk sak, men å påstå at Japan er ein del av vesten, det blir feil. Israel ligg heller ikkje i vesten. Det hadde vore betre å sei vestelgorienterte politikkarar.
Har selv vært en del bort i Japan i forbindelse med studier og jeg tror misforståelsen skyldes at man kun vurderer de ytre manifestasjonene av landet, teknologien og økonomien. Men man vurderer jo ikke kulturen, som er en østlig kultur. Familiestruktur, verdier, sosiale koder og språk er det mest grunnleggende med samfunnet. Og her er ikke Japan noe mer vestlig enn de fleste andre øst-asiatiske stater.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Crazy Horse skrev: fre jul 08, 2022 7:46 pm
pfrog567 skrev: fre jul 08, 2022 7:13 pm
Crazy Horse skrev: fre jul 08, 2022 12:16 pm

Lite smart innlegg. Så du mener det er greit å skyte demokratisk valgte ledere ? Olof Palme, Anne iL., JFK osv ?? Det er vel greit å skyte norske toppolitikere også da ? Attentat mot lovlig valgte politikere eller tidligere politikere er et alvorlig angrep på våre demokratier.
Gud bedre.. Er det mulig å misforstå ett innlegg så totalt? Leser du egentlig innleggene du svarer på?
Jeg gjør faktisk det. Jeg står fortsatt ved at bidragsytere som deg nærmest - om man forstår deg rett - synes å støtte at demokratisk valgte ledere blir skutt. Palme og JFK for eksempel ? Ikke bra.

Leser du forresten andre innlegg på en side enn det du svarer på ?
Jeg sier at det er like greit å gi denne gjerningsmannen dødsstraff..

Så hvorfor du sier jeg "støtter at demokratiske ledere blir skutt", skjønner ikke jeg hvor du tar det fra.

Jeg svarer på de som har gitt meg et svar. Behøver ikke å lese andre sine innlegg..

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

pfrog567 skrev: fre jul 08, 2022 8:26 pm
Crazy Horse skrev: fre jul 08, 2022 7:46 pm
pfrog567 skrev: fre jul 08, 2022 7:13 pm

Gud bedre.. Er det mulig å misforstå ett innlegg så totalt? Leser du egentlig innleggene du svarer på?
Jeg gjør faktisk det. Jeg står fortsatt ved at bidragsytere som deg nærmest - om man forstår deg rett - synes å støtte at demokratisk valgte ledere blir skutt. Palme og JFK for eksempel ? Ikke bra.

Leser du forresten andre innlegg på en side enn det du svarer på ?
Jeg sier at det er like greit å gi denne gjerningsmannen dødsstraff..

Så hvorfor du sier jeg "støtter at demokratiske ledere blir skutt", skjønner ikke jeg hvor du tar det fra.
Jeg tror folk har gitt opp å skjønne akkurat det der. En gang debatterte jeg i to tråder samtidig og presterte å svare på noe i feil tråd. Hvis man skal legge godviljen til så skjedde det her også. Og hvem vet? Kanskje vil det en dag oppdages av avsender? :)

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Folk_flesk skrev: fre jul 08, 2022 8:32 pm
pfrog567 skrev: fre jul 08, 2022 8:26 pm
Crazy Horse skrev: fre jul 08, 2022 7:46 pm

Jeg gjør faktisk det. Jeg står fortsatt ved at bidragsytere som deg nærmest - om man forstår deg rett - synes å støtte at demokratisk valgte ledere blir skutt. Palme og JFK for eksempel ? Ikke bra.

Leser du forresten andre innlegg på en side enn det du svarer på ?
Jeg sier at det er like greit å gi denne gjerningsmannen dødsstraff..

Så hvorfor du sier jeg "støtter at demokratiske ledere blir skutt", skjønner ikke jeg hvor du tar det fra.
Jeg tror folk har gitt opp å skjønne akkurat det der. En gang debatterte jeg i to tråder samtidig og presterte å svare på noe i feil tråd. Hvis man skal legge godviljen til så skjedde det her også. Og hvem vet? Kanskje vil det en dag oppdages av avsender? :)
Det går visst ikke inn selv om jeg har forklart hva jeg mener flere ganger. Da blir det håpløst å diskutere også. Er det tomt, så er det tomt :)

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

pfrog567 skrev: fre jul 08, 2022 8:26 pm
Crazy Horse skrev: fre jul 08, 2022 7:46 pm
pfrog567 skrev: fre jul 08, 2022 7:13 pm

Gud bedre.. Er det mulig å misforstå ett innlegg så totalt? Leser du egentlig innleggene du svarer på?
Jeg gjør faktisk det. Jeg står fortsatt ved at bidragsytere som deg nærmest - om man forstår deg rett - synes å støtte at demokratisk valgte ledere blir skutt. Palme og JFK for eksempel ? Ikke bra.

Leser du forresten andre innlegg på en side enn det du svarer på ?
Jeg sier at det er like greit å gi denne gjerningsmannen dødsstraff..

Så hvorfor du sier jeg "støtter at demokratiske ledere blir skutt", skjønner ikke jeg hvor du tar det fra.

Jeg svarer på de som har gitt meg et svar. Behøver ikke å lese andre sine innlegg..
Ironivarsel. Jeg skrev lengre oppe tll en annen at jeg beklaget mitt opprinnelige svar til deg, fordi jeg ikke leste det innlegget du svarte på. Jeg leste kun ditt innlegg, misforstod og mitt svar ble feil. På vegne av meg selv, og......., og ............... beklager jeg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»