Rusreformen

Svar
joplina

Re: Rusreformen

Legg inn av joplina »

HNilsen skrev: man jan 03, 2022 5:45 pm
joplina skrev: lør jan 01, 2022 12:44 pm
*****************
6. Nettopp. Ved en legalisering så vil mange flere oppsøke hjelp fordi de DA har et legitimt problem. Disse har ikke gjort det tidligere fordi de har opplevd det som en belastning at de sliter med et rusproblem som de har skapt seg med et illegalt rusmiddel. Så jeg tror definitivt at det vil bli en langt større pågang for å få hjelp/behandling - og at den pågangen vil bli meget vanskelig å møte med de mangelfulle ressurser vi per i dag har.
Det du prøver å si her er altså at det er en fordel at en stor andel av befolkningen går rundt med ubehandlet rus-og-psykiatri-lidelser i vårt samfunn. Slik at helsevesenet blir skjermet. Sjarmerende og human tankegang. Hva med ubehandlet kreft, tenk hva helsevesenet hadde tjent på at de mest krevende kreftformene hadde blitt feid under teppet? Her kan samfunnet spare milliarder!
**********

Sørgelig logikk med like sørgelige konklusjoner du fremviser. Kan ikke annet enn å kondolere at du ikke presterer bedre enn som så.

Hvis vi i dag - med forbud - har mangelfulle ressurser til å møte behandlingsbehov , så blir ikke ressursmangelen og behandlingsplassene større eller flere ved en avkriminalisering eller legalisering. Noen nye plasser her og der , noen nye lavterskeltilbud , men ingen opprustning som monner i forkant. ...vi lager veien mens vi går liksom og klemmer frem en plass i dann og vann avhengig av midler tilgjengelig i våre helseforetak....som nesten alle drives med sparekniv.

Jeg vet ikke hva som er verst for den enkelte. Å kvi seg for å be om hjelp fordi man er narkoman og driver med ulovlige rusmidler og det er vanskelig å få plass i et behandlingstilbud akkurat når man er motivert for det eller å ikke kvi seg for å be om hjelp fordi staten har avkriminalisert/legalisert (alt ettersom) , men finne ut at det ikke er lettere å få noen behandlingsplass men vanskeligere fordi pågangen er større men det er ikke tilbudet .

Så lenge det ikke er rustet for - eller aktivt rustes for et større behandlingspotensiale i forkant av avkriminalisering/legalisering (alt ettersom), så er ikke staten klar for blandingsrus som et gode for samfunnet. Og det er vel derfor ingen ny rusreform er på plass heller.

Alle som ikke har noe som helst problem med noen former av rus, som kan bruke rekreasjonsrus i kontrollerte former og når det passer seg å gjøre det, er en helt uinteressant gruppe når det kommer til ny rusreform. Det er ikke hvorvidt Hanssen, Nilsen eller Svendsen's "lørdagsball med tjall" er legal eller ikke som betyr noe.
-Det er sårbare grupper, ferskinger, misbrukere og avhengige som er interessante i så måte.

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

Vanvittig provoserende. Hvordan ender mennesker, oppvokst i presumptivt møblerte hjem, opp med å tenke at det er greit å behandle folk på dette viset? Tydelig at dette er en slags etablert praksis, hadde jo saken med Grostad nylig også, og de er nok bare toppen av isfjellet; neppe alle som orker eller tør å stå frem som ofre.

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Malacay skrev: lør jan 08, 2022 2:50 pm
Justice 97 skrev: lør jan 08, 2022 2:43 pm Mange etater som tar seg til rette og behandler folk som dritt, bare på grunn av meninger. Barnevernet er selvsagt en gjenganger. Det må jobbe en haug narsissistiske rasshøl i den etaten.

Jeg husker fortsatt sjokket da saksbehandleren sa at de var bekymret for hvordan det var for sønnen min å vokse opp med en mor som har stått i bresjen for legalisering i media. De mente at personer med et slikt tankesett er personer som tar dårlige avgjørelser. Dét var likevel ikke det mest oppsiktsvekkende ved mitt møte med barnevernet. For selv etter å ha avlagt negative urinprøver, insisterte barnevernet på å sende meg til rusbehandling.

Da jeg spurte hva en person som beviselig ikke ruser seg har å gjøre i rusbehandling, fikk jeg til svar at de er bekymret for mine liberale holdninger. De mente altså at jeg skulle behandles for mitt politiske ståsted, ettersom det etter deres syn ikke var forenlig med å være en god og ansvarsfull forelder.
Det der er en helt syk sak. Og det er merkelig at de ikke tør å gå etter politikere som har støttet rusreformen. Håper det blir noen rettslige oppgjør snart.
Men det er ingen tvil om at vinden har snudd. Avisene trykker slike historier. Rektorer møter motbør når de gjennomfører ulovlige narko-undersøkelser. Politiet får motbør når de misbruker sine fullmakter. Barnevernet grilles.

Men, jo, det må komme rettslige oppgjør. Man må gå etter tjenestemennene og få dem dømt for maktsmisbruk og tjenestefeil.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Justice 97 skrev: tor jan 13, 2022 11:47 am
FranciscoM skrev: man des 20, 2021 6:25 pm Håper virkelig at media tar tak i denne saken, men holder ikke pusten. Kjenner jeg koker av denne saken.

Er det virkelig slik at politiet fører lister over folk som taler imot propagandaen de serverer? Dette er galt på alle nivåer.
► Show Spoiler
Svaret på om politiet fører lister finner du her:

Helt siden 2014 har politiet registrert Hege Grostads aktiviteter og meninger på sosiale medier.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/B ... sdebattant
Og enda lurer og kritiserer folk anonyme twitterkontoer i rusdebatten.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Narkotwitter har gjort en fantastisk jobb med å få fram alle lovbruddene politiet har gjort. og mer kommer. Blitt merkelig stille fra Jan Erik Bresil som var så tøff og skulle knuse dørene til de som tok seg en joint...


Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »



Ting tar tid, men ting går veldig fort andre veien dersom man blir tatt med en liten "flis"

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Ser på Nattpatruljen. Arnt Roger og kollegaen får nesten orgasme når de tror de har funnet en "hasshplante". Viser seg å være en Alovera-plante. De gjorde ikke noe som helst fornuftig den vakta,

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Rexwiller skrev: fre feb 04, 2022 6:33 pm Ser på Nattpatruljen. Arnt Roger og kollegaen får nesten orgasme når de tror de har funnet en "hasshplante". Viser seg å være en Alovera-plante. De gjorde ikke noe som helst fornuftig den vakta,
u

Arnt roger og kollegaen er begge medlemmer av nnpf

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Justice 97 skrev: tir feb 15, 2022 2:03 pm Flott å se flere seriøse aktører ta til orde for at politiet har drevet maktmisbruk. Varslerne hadde rett.


Politiet kan ha gjort flere tusen ulovlige rusundersøkelser i året.


Vi ser her at rundt 20-30 prosent av sakene har ulovlige undersøkelser. Riksadvokatens rapport om politiets praksis ved mistanke om rusbruk viser det hver uke ble gjort 40 kroppslige undersøkelser kun på grunn av mistanke om narkotikabruk. Det er egentlig voldsomt store tall. Vi snakker om tusentalls saker i året. Jeg mener dette gir et godt grunnlag for si at det er skjedd massive overgrep fra politiets side
I en pandemi med begrenset hvor mye folk er mobile så tverrsnittet er mye høyere

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Malacay skrev: fre feb 18, 2022 4:05 pm Begynner å få konsekvenser nå: https://www.nrk.no/osloogviken/fikk-bot ... 1.15860830
Helt tullete dette. La folk bruke cannabis så mye de vil. Så kan politiet konsentrere seg om bakmenn og smugling av sterkere stoffer heller.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Denne "foreningen" er rent søppel. Og basically mener jeg denne "rusreformen" er det samme.
Enten legaliserer vi, eller så kriminaliserer vi. En mellomting er verre enn noe.
Jeg har faktisk aldri prøvd, eller hatt interesse for å prøve, noe mer illegalt enn alkohol. Det vil ikke endre seg med en legalisering.

Mitt syn er enkelt. Legaliser. Få salg inn i lovlige rammer. Til en konkurransedyktig pris. Jeg tror det er samfunnsøkonomisk lønnsomt.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Malacay skrev: fre feb 18, 2022 9:57 pm
pfrog567 skrev: fre feb 18, 2022 7:57 pm
Malacay skrev: fre feb 18, 2022 4:05 pm Begynner å få konsekvenser nå: https://www.nrk.no/osloogviken/fikk-bot ... 1.15860830
Helt tullete dette. La folk bruke cannabis så mye de vil. Så kan politiet konsentrere seg om bakmenn og smugling av sterkere stoffer heller.
Altså, man ber en sannsynligvis veldig redd 15-åring om å trekke ned buksene og samtykke til at det blir filmet, og så skjønner man ikke at det ikke er greit ? Jeg så veldig fornøyd med at man har begynt å ta tak i denne «staten i staten» som NNPF tydeligvis har vært i mange år.

Og det kommer flere saker garantert.
Nei, jeg synes ikke det er greit. Politiet bruker ressurser på ingenting og slik skal man ikke behandle mennesker!

joplina

Legg inn av joplina »

pfrog567 skrev: fre feb 18, 2022 7:57 pm
Malacay skrev: fre feb 18, 2022 4:05 pm Begynner å få konsekvenser nå: https://www.nrk.no/osloogviken/fikk-bot ... 1.15860830
Helt tullete dette. La folk bruke cannabis så mye de vil. Så kan politiet konsentrere seg om bakmenn og smugling av sterkere stoffer heller.
*******
Det "harmløse stoffet" har blitt til sterkere stoffer.
https://www.helsenorge.no/rus-og-avhengighet/cannabis/

"Cannabismarkedet og produktene er i sterk endring. Hasj og marihuana har blitt mye sterkere rusmidler enn tidligere fordi innholdet av det rusgivende virkestoffet THC har økt. I 2010 inneholdt beslaglagt hasj i underkant av 10 % THC. I første halvdel av 2019 melder KRIPOS at gjennomsnittet er 31 %. Det er på mange måter et endret rusmiddel vi nå står overfor. Det er godt dokumentert at høyere THC-innhold gir sterkere rus, og sannsynligvis også økt risiko for helseskader."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/o ... t-cannabis

"– Vi fant at mange elever mangler kunnskap om cannabis. Elevene overvurderte blant annet hvor mange andre unge som hadde brukt rusmiddelet. En del hadde også feiloppfatninger om cannabisbruk, sier Anne Line Bretteville-Jensen, forsker ved Folkehelseinstituttet.
Hun forteller at ønsket om å ikke bli tatt av politiet (48 prosent), hensynet til foreldre (44 prosent), faren for avhengighet (41 prosent) samt prisen på cannabis (36 prosent), var de hyppigst oppgitte grunnene for å ikke bruke mer cannabis blant dem som allerede hadde cannabiserfaring."

Hedning

Legg inn av Hedning »

joplina skrev: lør jan 01, 2022 2:53 pm
Hedning skrev: lør jan 01, 2022 2:48 pm
Så du klarer/vil ikke svare,men linker til noen avisartikler som oppå det hele er bak en betalingsmur?
Ingen betalingsmur. Så den løgnen kom du ingen steds med.
Du er så latterlig. Løgnbeskyldning for at jeg ikke får åpnet en link faktisk. Hvor barnslig går det an å bli?
Men nå putter jeg vel på en ny femmer,og det kommer mer svada.

Truls-S

Legg inn av Truls-S »

joplina skrev: lør feb 19, 2022 5:56 pm
pfrog567 skrev: fre feb 18, 2022 7:57 pm
Malacay skrev: fre feb 18, 2022 4:05 pm Begynner å få konsekvenser nå: https://www.nrk.no/osloogviken/fikk-bot ... 1.15860830
Helt tullete dette. La folk bruke cannabis så mye de vil. Så kan politiet konsentrere seg om bakmenn og smugling av sterkere stoffer heller.
*******
Det "harmløse stoffet" har blitt til sterkere stoffer.
https://www.helsenorge.no/rus-og-avhengighet/cannabis/

"Cannabismarkedet og produktene er i sterk endring. Hasj og marihuana har blitt mye sterkere rusmidler enn tidligere fordi innholdet av det rusgivende virkestoffet THC har økt. I 2010 inneholdt beslaglagt hasj i underkant av 10 % THC. I første halvdel av 2019 melder KRIPOS at gjennomsnittet er 31 %. Det er på mange måter et endret rusmiddel vi nå står overfor. Det er godt dokumentert at høyere THC-innhold gir sterkere rus, og sannsynligvis også økt risiko for helseskader."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/o ... t-cannabis

"– Vi fant at mange elever mangler kunnskap om cannabis. Elevene overvurderte blant annet hvor mange andre unge som hadde brukt rusmiddelet. En del hadde også feiloppfatninger om cannabisbruk, sier Anne Line Bretteville-Jensen, forsker ved Folkehelseinstituttet.
Hun forteller at ønsket om å ikke bli tatt av politiet (48 prosent), hensynet til foreldre (44 prosent), faren for avhengighet (41 prosent) samt prisen på cannabis (36 prosent), var de hyppigst oppgitte grunnene for å ikke bruke mer cannabis blant dem som allerede hadde cannabiserfaring."
Hei

Men kan det vere en sammenheng mellom forbudspolitikken og dette her? Det er jo enklere og smugle mindre mengder med sterkere stoff en større mengder med svakere stoff, slik som i forbudstiden mot alkohol i usa. Da oppsto cocktailen det var enklere og smugle små mengder sprit en store mengder øl og vin

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Truls-S skrev: søn feb 20, 2022 5:39 pm
joplina skrev: lør feb 19, 2022 5:56 pm
pfrog567 skrev: fre feb 18, 2022 7:57 pm

Helt tullete dette. La folk bruke cannabis så mye de vil. Så kan politiet konsentrere seg om bakmenn og smugling av sterkere stoffer heller.
*******
Det "harmløse stoffet" har blitt til sterkere stoffer.
https://www.helsenorge.no/rus-og-avhengighet/cannabis/

"Cannabismarkedet og produktene er i sterk endring. Hasj og marihuana har blitt mye sterkere rusmidler enn tidligere fordi innholdet av det rusgivende virkestoffet THC har økt. I 2010 inneholdt beslaglagt hasj i underkant av 10 % THC. I første halvdel av 2019 melder KRIPOS at gjennomsnittet er 31 %. Det er på mange måter et endret rusmiddel vi nå står overfor. Det er godt dokumentert at høyere THC-innhold gir sterkere rus, og sannsynligvis også økt risiko for helseskader."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/o ... t-cannabis

"– Vi fant at mange elever mangler kunnskap om cannabis. Elevene overvurderte blant annet hvor mange andre unge som hadde brukt rusmiddelet. En del hadde også feiloppfatninger om cannabisbruk, sier Anne Line Bretteville-Jensen, forsker ved Folkehelseinstituttet.
Hun forteller at ønsket om å ikke bli tatt av politiet (48 prosent), hensynet til foreldre (44 prosent), faren for avhengighet (41 prosent) samt prisen på cannabis (36 prosent), var de hyppigst oppgitte grunnene for å ikke bruke mer cannabis blant dem som allerede hadde cannabiserfaring."
Hei

Men kan det vere en sammenheng mellom forbudspolitikken og dette her? Det er jo enklere og smugle mindre mengder med sterkere stoff en større mengder med svakere stoff, slik som i forbudstiden mot alkohol i usa. Da oppsto cocktailen det var enklere og smugle små mengder sprit en store mengder øl og vin
Denne utviklingen høres jo også ut som noe man kunne hatt bedre kontroll på gjennom regulert salg av cannabis istedenfor et forbud.

joplina

Legg inn av joplina »

Truls-S skrev: søn feb 20, 2022 5:39 pm

Hei

Men kan det vere en sammenheng mellom forbudspolitikken og dette her? Det er jo enklere og smugle mindre mengder med sterkere stoff en større mengder med svakere stoff, slik som i forbudstiden mot alkohol i usa. Da oppsto cocktailen det var enklere og smugle små mengder sprit en store mengder øl og vin
************
Ingen aning hva det har sammenheng med, men kan ikke se at det skulle ha noe med en type politikk som sådan å gjøre. Hele verden går jo av skaftet sånn sett. Drapstallene peker stadig oppover, menneskehandel likeså, fattigdommen i verden øker, konflikter er stadig pågående og krigstrusler henger som en sky over verden - og kriminelle ser sitt snitt i å gjøre penger på alt sammen. Ikke minst på illegale , vanedannende stoffer. Ingenting er bedre enn vanedannende stoffer enten det er fysisk avhengighetsskapende eller psykisk avhengighetsskapende eller begge deler.....fordi det er en brennsikker inntektskilde for narkokarteller. Kan ikke se at kriminelle karteller bremses i særlig grad av hva som er enklest å smugle inn - og i dag så kommer nye syntetiske narkotiske stoffer sprutende ut i en hastighet som gjør at verken politi eller toll noensinne er fullstendig oppdaterte på svineriet.

At cannabis ikke lengre er å kjenne igjen når det kommer til THC-innhold som stadig er økende er bare enda et tegn i tiden. Den harmløse reven er i dag en sulten ulv.

- Og svake mennesker går på limpinnen så det suser etter det.
- Og for ordens skyld ; vi er alle svake mennesker som stadig tyr til enkleste løsning, finner snarveier, jukser litt (eller mye) der vi kan og tror at vi har kontroll når vi gjør det....og mange ganger syns mennesker at det er spennende med litt "sivil ulydighet" (innenfor så mangt) også, slik at det må prøves/testes. For det er ikke slik at rusmisbrukere hadde som mål å bli avhengige misbrukere uten kontroll på livet. De sklei inn på det baklengs på et bananskall og trodde i det lengste at de hadde kontroll og kunne slutte hvis de bare ville. Til og med lenge etter de allerede var avhengige. Fornektelse og livsløgner er også noe som kjennetegner oss mennesker...dessverre.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Malacay skrev: fre feb 18, 2022 4:05 pm Begynner å få konsekvenser nå: https://www.nrk.no/osloogviken/fikk-bot ... 1.15860830
De burde fått sparken. Hvorfor vil man ha sånne folk i politiet? Er det så desperat mangel på personell?

Så forresten denne saken om moren som narkotester sønnen sin og oppfordrer alle til å gjøre det samme. Hadde du satt henne opp i en lineup med bilder av andre damer og spurt "Hvem av disse narkotester sønnen sin og oppfordrer andre til å gjøre det samme?" tror jeg at jeg hadde pekt henne ut 10/10 ganger.

https://www.sb.no/oppfordrer-foreldre-t ... 73-1439485

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Solvgutt1 skrev: søn feb 20, 2022 7:50 pm Så forresten denne saken om moren som narkotester sønnen sin og oppfordrer alle til å gjøre det samme. Hadde du satt henne opp i en lineup med bilder av andre damer og spurt "Hvem av disse narkotester sønnen sin og oppfordrer andre til å gjøre det samme?" tror jeg at jeg hadde pekt henne ut 10/10 ganger.

https://www.sb.no/oppfordrer-foreldre-t ... 73-1439485
Haha. Synes du hun har den typiske moralistlooken?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

KongOlav2 skrev: søn feb 20, 2022 8:00 pm
Solvgutt1 skrev: søn feb 20, 2022 7:50 pm Så forresten denne saken om moren som narkotester sønnen sin og oppfordrer alle til å gjøre det samme. Hadde du satt henne opp i en lineup med bilder av andre damer og spurt "Hvem av disse narkotester sønnen sin og oppfordrer andre til å gjøre det samme?" tror jeg at jeg hadde pekt henne ut 10/10 ganger.

https://www.sb.no/oppfordrer-foreldre-t ... 73-1439485
Haha. Synes du hun har den typiske moralistlooken?
Mer "streng mor" og "årsak til arbeidsmiljøproblem, som klager på dårlig arbeidsmiljø"-looken.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Solvgutt1 skrev: søn feb 20, 2022 8:09 pm
KongOlav2 skrev: søn feb 20, 2022 8:00 pm
Solvgutt1 skrev: søn feb 20, 2022 7:50 pm Så forresten denne saken om moren som narkotester sønnen sin og oppfordrer alle til å gjøre det samme. Hadde du satt henne opp i en lineup med bilder av andre damer og spurt "Hvem av disse narkotester sønnen sin og oppfordrer andre til å gjøre det samme?" tror jeg at jeg hadde pekt henne ut 10/10 ganger.

https://www.sb.no/oppfordrer-foreldre-t ... 73-1439485
Haha. Synes du hun har den typiske moralistlooken?
Mer "streng mor" og "årsak til arbeidsmiljøproblem, som klager på dårlig arbeidsmiljø"-looken.
Typisk won't someone please think of the children-dame. Hun driver for øvrig en blomsterforretning, og begynte tidlig i korona-tiden med selvbetjening. Altså at de satte varene på gata, så kunne folk forsyne seg og betale hvis de var til å stole på. Null kontroll. Lurer på hva avkommet tenker om at mor stoler mer på absolutt hele byen enn hun stoler på ham.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

Solvgutt1 skrev: søn feb 20, 2022 7:50 pm
Malacay skrev: fre feb 18, 2022 4:05 pm Begynner å få konsekvenser nå: https://www.nrk.no/osloogviken/fikk-bot ... 1.15860830
De burde fått sparken. Hvorfor vil man ha sånne folk i politiet? Er det så desperat mangel på personell?

Så forresten denne saken om moren som narkotester sønnen sin og oppfordrer alle til å gjøre det samme. Hadde du satt henne opp i en lineup med bilder av andre damer og spurt "Hvem av disse narkotester sønnen sin og oppfordrer andre til å gjøre det samme?" tror jeg at jeg hadde pekt henne ut 10/10 ganger.

https://www.sb.no/oppfordrer-foreldre-t ... 73-1439485
Dette var oppsiktsvekkende. Å drugteste egne ungdommer, altså. Tanken er bare så fjern for meg at jeg må spørre, finnes det i det hele tatt andre foreldre der ute som kan tenke seg å argumentere for en slik praksis?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

NNPF har gptt i skyttergraven for å trenere granskningen av samrøret

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Justice 97 skrev: tir mar 01, 2022 12:16 pm Ja, det er litt av en gjeng. Arrogansen i korrupte NNPF når et nytt nivå. Ynkelig.

rett24.no har en artikkel om saken:

Narkotikapolitiforeningen vil ikke utlevere medlemsblader til granskningsutvalget. Fordi Justisdepartementet før jul ga en privatperson innsyn i NNPFs medlemsregister, vil foreningen ikke dele blader, regnskap og årsberetninger med utvalget som skal granske anklagene om rolleblanding.

«Slik utvalget understreket i sin gjentatte anmodning til NNPF, er det fortsatt utvalgets "klare oppfatning at kunnskap om NNPFs aktiviteter, herunder de politiansattes aktiviteter, er en forutsetning for å besvare vårt mandat", og videre, at "det er av særlig verdi å få tilgang til NNPFs egne beskrivelser av disse faktiske forhold, og beskrivelsen av forholdet til andre aktører, fremfor at man skal basere seg på fremstillinger gitt i ettertid og av sekundære kilder". Det at vi ikke får tilgang til disse dokumentene direkte fra NNPF, vil kunne ha betydning for utvalgets fremdrift.»
Elden mener NNPF kan straffes for å ikke levere info

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Vet ikke om denne egentlig hører hjemme her. Men gresset ble ikke grønnere i hvert fall

https://www.vgtv.no/video/233556/200-to ... pp-i-roeyk

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Henningsen skrev: tir mar 08, 2022 4:17 pm Vet ikke om denne egentlig hører hjemme her. Men gresset ble ikke grønnere i hvert fall

https://www.vgtv.no/video/233556/200-to ... pp-i-roeyk
For en ekstrem sløsing med naturressurser.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Rexwiller skrev: tir mar 08, 2022 4:18 pm
Henningsen skrev: tir mar 08, 2022 4:17 pm Vet ikke om denne egentlig hører hjemme her. Men gresset ble ikke grønnere i hvert fall

https://www.vgtv.no/video/233556/200-to ... pp-i-roeyk
For en ekstrem sløsing med naturressurser.
Ja, helt fullstendig bortkastet sløsing.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Justice 97 skrev: tir mar 08, 2022 4:20 pm Det er mer der det kommer fra, det eneste de oppnådde her var at det blir mer dyrking :lol:
Ja, men allikevel, så bortkastet...

Og så lite klimavennlig :mrgreen:

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Justice 97 skrev: tir mar 08, 2022 4:25 pm
Henningsen skrev: tir mar 08, 2022 4:23 pm
Justice 97 skrev: tir mar 08, 2022 4:20 pm Det er mer der det kommer fra, det eneste de oppnådde her var at det blir mer dyrking :lol:
Ja, men allikevel, så bortkastet...

Og så lite klimavennlig :mrgreen:
Ja, skulle veldig gjerne avlastet dem. Kunne nok fått plass til noen kg i kjelleren :twisted:
Det er mange som har vedkjeller i huset. Men weedkjeller har jeg ikke hørt noen ha før.
Lov å drømme

Optimist1

Legg inn av Optimist1 »

Justice 97 skrev: fre mar 18, 2022 10:03 am Et lite steg på veien mot seier:

Undersøkelsen av politiets ransakingspraksis har avdekket systematiske feil, sier Riksadvokaten. I Dagbladet beklager Justisdepartementet for første gang til alle som har blitt utsatt for ulovlige ransakelser. - Undersøkelsen har fanget opp at det på enkelte punkter var systematiske feil og mangler i politiets håndtering av tvangsmiddelbruk i mindre narkotikasaker i tiden før 9. april 2021, sier han til Rett24.

Brukerorganisasjonen RIO - tidligere Rusmisbrukernes interesseorganisasjon - mener Riksadvokatens nye utspill bør være en tankevekker for myndighetene.

- RIO har lenge ment at politiet har begått systematiske lovbrudd mot brukerne når de i små narkotikasaker har drevet med nakenransakinger, blod- og urinprøver og ransaking av mobil og bolig, sier daglig leder i RIO, Kenneth Johansen Arctander, til Dagbladet.

Han fortsetter:

- Nå som Riksadvokatens har konkludert med at politiet systematisk har brutt loven, mener jeg at politidirektør Benedicte Bjørnland må gå, siden hun lenge har benektet virkeligheten overfor oss. Vi mener også at justisminister Emilie Enger Mehl må beklage til alle personer som har blitt utsatt for slike krenkende lovbrudd.
Hvis alkohol og sigaretter aldri hadde funnet sted og kom frem idagen i vår nåtid, tror du det ville blitt lovlig? Nei, så hva får deg til å tro at narkotika vil bli lovlig idag, for det gjør det ikke.

Det er ikke et argument at fordi 3 % av befolkningen roper så høyt at man skulle tro det var halve befolkningen ja så skal det tale for at myndighetene endrer 180 grader på sin ruspolitikk. Det er ikke slik ting er.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»