Rusreformen

Svar
Leif_8

Rusreformen

Legg inn av Leif_8 »

Hei.
Jeg savner å lese i tråden på forrige debattforum.

Link

https://www.vg.no/nyheter/i/GQ9oPQ/elve ... v-politiet

Sitat:
Rusreformutvalget gikk inn for avkriminalisering av mindre brukerdoser narkotika, med unntak av utvalgsmedlem Rune Solberg Swahn. Han tok dissens og ga den delen av rapporten som omhandlet dette til Bjørnland 9. desember 2019.

Som følge av avsløringene krever Elvestuen en utvidet gransking av politiet.

– Dette blir stadig verre og viser med all tydelighet at det er politiets rolle som helhet som nå må granskes, ikke bare samrøret med Norsk Narkotikapolitiforening, sier han."

Selv synes jeg at det er kansje litt vel mye "samrøre" men hva synes forumet?

12tribe

Legg inn av 12tribe »

Malacay skrev: fre jul 30, 2021 5:46 pm Det kommer jo frem ting hele tiden. Det viser seg jo nå at et tidligere medlem sendte rusreformutvalgets konklusjon til Politidirektoratet før politikerne fikk vite og dermed hadde muligheter til å påvirke beslutningen.

Det er rett og slett utrolig at en privat forening med litt over 3000 medlemmer dikterer lovgivning og utelivsregler. Det undergraver demokratiet.

Malacay
Jeg er fremdeles fersk her.. Er det mulig å gi tomler e.l?

Bliss

Legg inn av Bliss »




Det har blitt laget en god gjennomgang av NNPF-saken her til de som måtte være interessert:
https://littufinkanskje.wordpress.com/

Synd at "folk flest" fortsatt ikke bryr seg om denne groteske skandalen, på tross av alt som endelig kommer frem i media. Sørgelig lite engasjement rundt dette på VGD helt til slutten.

Flaks for AP at de er fredet fra kritikk om dagen, jævlig dårlig timing å gå til sengs med NNPF og politiet rett før oppgjørets time endelig kom for disse gjennomkorrupte og menneskefiendtlige organisasjonene.


Leif_8

Legg inn av Leif_8 »

Virker nesten som det konspireres mot rusreformen/regjeringen?😎

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Problemet med rusreformen er at vi fortsatt har gamlinger og bygdetullinger som slukte alle løgnene og skremselspropagandaen de har blitt servert opp i gjennom årene. Les Jan Bøhler og Trygve Slagsvold Vedum..

Det holder med #brukerjakt nå

Captain Morgan

Legg inn av Captain Morgan »

Malacay skrev: søn aug 08, 2021 10:19 pm Det er helt utrolig. Her blir POD advart om rolleblanding og velger tidligere leder av NNFP for å avklare forholdet til NNPF.
Forhåpentligvis blir det ikke så utrolig så veldig mye lenger..!

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Captain Morgan skrev: man aug 09, 2021 3:40 am
Malacay skrev: søn aug 08, 2021 10:19 pm Det er helt utrolig. Her blir POD advart om rolleblanding og velger tidligere leder av NNFP for å avklare forholdet til NNPF.
Forhåpentligvis blir det ikke så utrolig så veldig mye lenger..!
Er Captain Morgan den tidligere Kaptein Mark fra gamle VGD? :)

Captain Morgan

Legg inn av Captain Morgan »

pfrog567 skrev: man aug 09, 2021 9:57 am
Captain Morgan skrev: man aug 09, 2021 3:40 am
Malacay skrev: søn aug 08, 2021 10:19 pm Det er helt utrolig. Her blir POD advart om rolleblanding og velger tidligere leder av NNFP for å avklare forholdet til NNPF.
Forhåpentligvis blir det ikke så utrolig så veldig mye lenger..!
Er Captain Morgan den tidligere Kaptein Mark fra gamle VGD? :)
Nei :)

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Captain Morgan skrev: man aug 09, 2021 11:43 am
pfrog567 skrev: man aug 09, 2021 9:57 am
Captain Morgan skrev: man aug 09, 2021 3:40 am

Forhåpentligvis blir det ikke så utrolig så veldig mye lenger..!
Er Captain Morgan den tidligere Kaptein Mark fra gamle VGD? :)
Nei :)
Ok. Lurer på hvor det er blitt av den andre kapteinen :)

Captain Morgan

Legg inn av Captain Morgan »

pfrog567 skrev: man aug 09, 2021 12:29 pm Ok. Lurer på hvor det er blitt av den andre kapteinen :)
Han forsvant kanskje med Hagen-tråden.. :lol:

Saliph

Legg inn av Saliph »

Malacay skrev: tor aug 12, 2021 2:42 pm
Justice 96 skrev: ons aug 11, 2021 9:07 pm Herlig å se at det legges press på udugelige Monica Mæland:

-

Ber justisministeren svare i Stortinget om politisaken
Etter en lang rekke oppslag om forholdet mellom narkotikapolitiforeningen og politiet, stiller MDG nå skriftlig spørsmål om saken til Monica Mæland (H).

Hans påstand er at artiklene som har vært publisert gjennom sommeren har vist systematisk maktmisbruk, misbruk av posisjoner og politimyndighet, kameraderi og løgn. Blant annet har NRK avdekket at et tidligere medlem av NNPF, som satt i rusreformutvalget, delte sin dissens mot flertallets konklusjon med politidirektøren før NOUen var overlevert til departementet.

Bjørnland skrev deretter, tre dager før NOUen ble fremlagt, et debattinnlegg der hun argumenterte mot den avkriminaliseringen som flertallet senere foreslo.

https://rett24.no/articles/ber-justismi ... olitisaken
NNPF ser på seg selv som offer:
https://www.nettavisen.no/nyheter/det-e ... 3424166418
Hehe.

For de som undrer seg over fraværet av kritiske spørsmål: artikkelen er ført i pennen av journalist Hanne-Karine Sperre, som selv virker å være på linje med både Bresil, NNPF og deres agenda:





https://akersposten.no/meninger/er-det- ... iv/19.2705

Bliss

Legg inn av Bliss »

Saliph skrev: tor aug 12, 2021 10:18 pm
For de som undrer seg over fraværet av kritiske spørsmål: artikkelen er ført i pennen av journalist Hanne-Karine Sperre, som selv virker å være på linje med både Bresil, NNPF og deres agenda:
Nå har jo Nettavisen bekreftet at denne journalisten faktisk er støttemedlem i NNPF, noe de tydeligvis ikke visste siden de ba kommentarfeltet på facebook om dokumentasjon når folk poengterte dette. Sperre har også frontet "Foreldreoppropet mot narkotika" i regi av NNPF (blant andre). Rolleblanding ser ut til å være en obligatorisk del av alt NNPF foretar seg.

Journalistens medlemskap ble ikke nevnt i artikkelen, som forøvrig er den lengste og mest pinefulle jeg har lest på mange år. Informasjonen ble redigert inn syv timer etter publisering. Samtidig var det visst viktig for journalisten å påpeke at Jonas Ali Ghanizadeh, som bare nevnes i forbifarten, er støttemedlem av Foreningen Tryggere Ruspolitikk.

Konspirasjonsteorien om at dette NNPF-oppstyret bare er en hevnaksjon fra skurkene i Venstre er både tragisk og litt morsom på samme tid.

Sist redigert av Bliss den tor aug 12, 2021 11:36 pm, redigert 1 gang totalt.

Captain Morgan

Legg inn av Captain Morgan »

Fy flate, er det mulig, at politiet i det hele tatt tør å holde på slik, også akkurat nå som det er så fokus på nettopp disse ransakningene!

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/B ... -paa-toget

Her bruker de altså det at moren hadde rullepapir (eller, "brukerutstyr for narkotika" som de kaller det) i veska som inngangsbillett til "skjellig mistanke", slik at de kunne ransake!

Saliph

Legg inn av Saliph »

Bliss skrev: tor aug 12, 2021 11:28 pm
Saliph skrev: tor aug 12, 2021 10:18 pm
For de som undrer seg over fraværet av kritiske spørsmål: artikkelen er ført i pennen av journalist Hanne-Karine Sperre, som selv virker å være på linje med både Bresil, NNPF og deres agenda:
Nå har jo Nettavisen bekreftet at denne journalisten faktisk er støttemedlem i NNPF, noe de tydeligvis ikke visste siden de ba kommentarfeltet på facebook om dokumentasjon når folk poengterte dette. Sperre har også frontet "Foreldreoppropet mot narkotika" i regi av NNPF (blant andre). Rolleblanding ser ut til å være en obligatorisk del av alt NNPF foretar seg.

Journalistens medlemskap ble ikke nevnt i artikkelen, som forøvrig er den lengste og mest pinefulle jeg har lest på mange år. Informasjonen ble redigert inn syv timer etter publisering. Samtidig var det visst viktig for journalisten å påpeke at Jonas Ali Ghanizadeh, som bare nevnes i forbifarten, er støttemedlem av Foreningen Tryggere Ruspolitikk.

Konspirasjonsteorien om at dette NNPF-oppstyret bare er en hevnaksjon fra skurkene i Venstre er både tragisk og litt morsom på samme tid.

Blir jo bare verre og verre.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Malacay skrev: ons aug 18, 2021 5:52 pm
Justice 96 skrev: ons aug 18, 2021 5:37 pm
Malacay skrev: ons aug 18, 2021 5:06 pm Statsadvokat og nestleder i NNPF som mener at Venstre har konspirert med Vg og NRK for å skape en drittpakke mot NNPF får nå svar på tiltale. NNPF står i sentrum av en politiskandale:

https://www.nrk.no/ytring/hvilken-verde ... 1.15614316
Elegant av Arctander og Shariati, virkelig. Får statsadvokaten til å fremstå som den svikefulle løgneren han er.
Jeg forstår rett og slett ikke at det er mulig å bli sittende som statsadvokat etter de uttalelsene han har kommet med. Må jo bli drøssevis av saker hvor han er inhabil.
Holmboe ved Politihøyskolen synes Evanger er litt sutrete også virker det som. Han har jo noen fine poenger

https://rett24.no/articles/svertekampanje-eller-varsol

Hedning

Legg inn av Hedning »

Det var da veldig til svertekampanje da :D

Hedning

Legg inn av Hedning »

Hun Ap dama som snakket om rusreformen på NRK valgstudio-ting på NRK nå gjorde da en ufattelig dårlig figur. Det hadde vel nesten vært bedre å ikke stille opp der for Ap tror jeg.

Thomas
Innlegg: 633

Legg inn av Thomas »

https://www.lofotposten.no/kjarlighetse ... -29-740928

Her har vi #1dad
Hvem er det som angir unga sine?

Jeg trodde et øyeblikk det var satire, men det er det altså ikke.

Norsk narkotikapolitikk må reformeres brennkvikt!

Leif_8

Legg inn av Leif_8 »

Thomas skrev: lør sep 04, 2021 5:17 am https://www.lofotposten.no/kjarlighetse ... -29-740928

Her har vi #1dad
Hvem er det som angir unga sine?

Jeg trodde et øyeblikk det var satire, men det er det altså ikke.

Norsk narkotikapolitikk må reformeres brennkvikt!

Nei, hadde vedkommende far hvert i min omgangskrets så hadde jeg begynt å unngå vedkommende.

Angivere er no go

Truls-S

Legg inn av Truls-S »

Thomas skrev: lør sep 04, 2021 5:17 am https://www.lofotposten.no/kjarlighetse ... -29-740928

Her har vi #1dad
Hvem er det som angir unga sine?

Jeg trodde et øyeblikk det var satire, men det er det altså ikke.

Norsk narkotikapolitikk må reformeres brennkvikt!
Hei

Helt enig avkriminalisering ville gjort det mulig og ta den samtalen med en fagperson og tatt tak i problemet slik i steden for og gi ungen et stempel i rullebladet med de følger det kan få senere i livet om inreisenekt i USA for eksempel

Truls-S

Legg inn av Truls-S »

Leif_8 skrev: lør sep 04, 2021 9:28 am
Thomas skrev: lør sep 04, 2021 5:17 am https://www.lofotposten.no/kjarlighetse ... -29-740928

Her har vi #1dad
Hvem er det som angir unga sine?

Jeg trodde et øyeblikk det var satire, men det er det altså ikke.

Norsk narkotikapolitikk må reformeres brennkvikt!

Nei, hadde vedkommende far hvert i min omgangskrets så hadde jeg begynt å unngå vedkommende.

Angivere er no go
Hei

Det kommer vel an på hvor farlige ting det gjelder her var det lsd jeg syns det hadde vært noe annet med heroin men mener også da at behandling hadde vert bedre en straf

teodora

Legg inn av teodora »

Thomas skrev: lør sep 04, 2021 5:17 am https://www.lofotposten.no/kjarlighetse ... -29-740928

Her har vi #1dad
Hvem er det som angir unga sine?

Jeg trodde et øyeblikk det var satire, men det er det altså ikke.

Norsk narkotikapolitikk må reformeres brennkvikt!
Forbilledlig far! Jeg hadde gjort akkurat det samme.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

teodora skrev: man sep 20, 2021 1:02 pm
Thomas skrev: lør sep 04, 2021 5:17 am https://www.lofotposten.no/kjarlighetse ... -29-740928

Her har vi #1dad
Hvem er det som angir unga sine?

Jeg trodde et øyeblikk det var satire, men det er det altså ikke.

Norsk narkotikapolitikk må reformeres brennkvikt!
Forbilledlig far! Jeg hadde gjort akkurat det samme.
Så klart! Å rasere relasjonen og tillitsforholdet til sin egen sønn, og trolig ødelegge sønnens forhold til autoriteter er jo bare barnemat i forhold til de forferdelige konsekvensene det får at en ung gutt tester ut LSD!!!

teodora

Legg inn av teodora »

Solvgutt1 skrev: man sep 20, 2021 1:10 pm
teodora skrev: man sep 20, 2021 1:02 pm
Thomas skrev: lør sep 04, 2021 5:17 am https://www.lofotposten.no/kjarlighetse ... -29-740928

Her har vi #1dad
Hvem er det som angir unga sine?

Jeg trodde et øyeblikk det var satire, men det er det altså ikke.

Norsk narkotikapolitikk må reformeres brennkvikt!
Forbilledlig far! Jeg hadde gjort akkurat det samme.
Så klart! Å rasere relasjonen og tillitsforholdet til sin egen sønn, og trolig ødelegge sønnens forhold til autoriteter er jo bare barnemat i forhold til de forferdelige konsekvensene det får at en ung gutt tester ut LSD!!!
Fortsetter han i denne tralten så kommer han til å valse over mennesker og til og med misbruke dem, han trenger jo ikke å ta ansvar for sine egne handlinger!! Selvfølgelig hadde jeg meldt han inn, det samme hadde jeg gjort om han hadde kjøpt sex. Du tenker mest på din egen samvittighet, jeg tenker på barnet og alle andre mennesker på denne kloden som må leve med MITT avkom!

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

teodora skrev: man sep 20, 2021 1:21 pm
Solvgutt1 skrev: man sep 20, 2021 1:10 pm
teodora skrev: man sep 20, 2021 1:02 pm

Forbilledlig far! Jeg hadde gjort akkurat det samme.
Så klart! Å rasere relasjonen og tillitsforholdet til sin egen sønn, og trolig ødelegge sønnens forhold til autoriteter er jo bare barnemat i forhold til de forferdelige konsekvensene det får at en ung gutt tester ut LSD!!!
Fortsetter han i denne tralten så kommer han til å valse over mennesker og til og med misbruke dem, han trenger jo ikke å ta ansvar for sine egne handlinger!! Selvfølgelig hadde jeg meldt han inn, det samme hadde jeg gjort om han hadde kjøpt sex. Du tenker mest på din egen samvittighet, jeg tenker på barnet og alle andre mennesker på denne kloden som må leve med MITT avkom!
Dette høres ut som et eventyr fra en kristenfundementalist mer enn noe annet. Hvorfor kommer han til å misbruke folk? Hva er konsekvensen av å bruke LSD, som du mener han må ta ansvar for?

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Solvgutt1 skrev: man sep 20, 2021 1:23 pm Hvorfor kommer han til å misbruke folk? Hva er konsekvensen av å bruke LSD, som du mener han må ta ansvar for?
Bra jobb med å stille et spørsmål for så å svare på det med et annet.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

InternalExile skrev: man sep 20, 2021 1:26 pm
Solvgutt1 skrev: man sep 20, 2021 1:23 pm Hvorfor kommer han til å misbruke folk? Hva er konsekvensen av å bruke LSD, som du mener han må ta ansvar for?
Bra jobb med å stille et spørsmål for så å svare på det med et annet.
Jeg vet ikke hva du mener jeg svarer på med et annet?

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Solvgutt1 skrev: man sep 20, 2021 1:28 pm
InternalExile skrev: man sep 20, 2021 1:26 pm
Solvgutt1 skrev: man sep 20, 2021 1:23 pm Hvorfor kommer han til å misbruke folk? Hva er konsekvensen av å bruke LSD, som du mener han må ta ansvar for?
Bra jobb med å stille et spørsmål for så å svare på det med et annet.
Jeg vet ikke hva du mener jeg svarer på med et annet?
Hva er konsekvensen av å bruke LSD,
Ser du det ikke nå, så kan jeg finne frem en teskje.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

InternalExile skrev: man sep 20, 2021 1:30 pm
Solvgutt1 skrev: man sep 20, 2021 1:28 pm
InternalExile skrev: man sep 20, 2021 1:26 pm

Bra jobb med å stille et spørsmål for så å svare på det med et annet.
Jeg vet ikke hva du mener jeg svarer på med et annet?
Hva er konsekvensen av å bruke LSD,
Ser du det ikke nå, så kan jeg finne frem en teskje.
Er konsekvensen av å bruke LSD at man misbruker andre mennesker? På hvilken måte?

Så vidt jeg vet er LSD verken avhengighetsskapende eller fysisk eller psykisk helseskadelig. Det har ingen påvirkning på brukerens adferd på lang sikt. Kun på kort sikt, mens brukeren er rusa, men er det er i ekstremt liten grad knyttet til alvorlige hendelser.
Sist redigert av Solvgutt1 den man sep 20, 2021 1:34 pm, redigert 1 gang totalt.

teodora

Legg inn av teodora »

Solvgutt1 skrev: man sep 20, 2021 1:23 pm
teodora skrev: man sep 20, 2021 1:21 pm
Solvgutt1 skrev: man sep 20, 2021 1:10 pm

Så klart! Å rasere relasjonen og tillitsforholdet til sin egen sønn, og trolig ødelegge sønnens forhold til autoriteter er jo bare barnemat i forhold til de forferdelige konsekvensene det får at en ung gutt tester ut LSD!!!
Fortsetter han i denne tralten så kommer han til å valse over mennesker og til og med misbruke dem, han trenger jo ikke å ta ansvar for sine egne handlinger!! Selvfølgelig hadde jeg meldt han inn, det samme hadde jeg gjort om han hadde kjøpt sex. Du tenker mest på din egen samvittighet, jeg tenker på barnet og alle andre mennesker på denne kloden som må leve med MITT avkom!
Dette høres ut som et eventyr fra en kristenfundementalist mer enn noe annet. Hvorfor kommer han til å misbruke folk? Hva er konsekvensen av å bruke LSD, som du mener han må ta ansvar for?
Avkriminalisering er bra, men så lenge loven er slik den er så må gutten stå til ansvar for det han har gjort. Lærer han ikke det av dette (med en far som syr 40 puter under ræven hans) så lærer han aldri det. Da er sannsynligheten høyere for at man kan begå urett mot andre uten å ta ansvar for det også. Skal du ha barn så får du lage noe skikkelig ut av dem!!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»