En ekte profeti.

Svar
Jobs
Innlegg: 451

En ekte profeti.

Legg inn av Jobs »

Vi går i mot den store trengsel og det blir kritisk om 2.3 år i følge Nostradamus.

Matteus 24.

Trengselstiden begynner
3 Da han satt på Oljeberget og disiplene var alene med ham, kom de og spurte: «Si oss: Når skal dette skje, og hva er tegnet på ditt komme og verdens ende?»
4 Jesus tok til orde og sa: «Pass på at ikke noen fører dere vill! 5 For mange skal komme i mitt navn og si: ‘Jeg er Messias!’ Og de skal villede mange. 6 Dere skal høre om kriger, og det skal gå rykter om krig. Se da til at dere ikke lar dere skremme! For dette må skje, men ennå er ikke enden kommet. 7 Folk skal reise seg mot folk og rike mot rike, og det skal være hungersnød og jordskjelv mange steder. 8 Men alt dette er bare begynnelsen på fødselsriene.
9 Da skal de utlevere dere til forfølgelse og slå dere i hjel; ja, dere skal hates av alle folkeslag for mitt navns skyld. 10 Da skal mange falle fra, og de skal angi hverandre og hate hverandre. 11 Mange falske profeter skal stå fram og føre mange vill. 12 Og fordi lovløsheten tar overhånd, skal kjærligheten bli kald hos de fleste. 13 Men den som holder ut til enden, skal bli frelst. 14 Og dette evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden til vitnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.
Den store trengsel
15 Når dere ser at det motbydelige som ødelegger, det som profeten Daniel har talt om, står på hellig sted – la den som leser opp, tyde det! 16 – da må de som er i Judea, flykte opp i fjellene. 17 Den som er på taket, må ikke gå ned for å ta med seg noe i huset, 18 og den som er ute på markene, må ikke vende hjem for å hente kappen sin. 19 Ve dem som venter barn og dem som gir bryst i de dager! 20 Men be om at dere slipper å flykte om vinteren eller på sabbaten. 21 For da skal det komme en trengselstid så stor som det aldri har vært fra verdens begynnelse og til nå, og som det heller aldri skal bli. 22 Om disse dagene ikke ble forkortet, ville ikke noe menneske bli frelst. Men for de utvalgtes skyld skal disse dagene forkortes.

Åp 8
De fire første basunene
7 Den første engelen blåste i basunen. Da kom det hagl og ild, blandet med blod, og det ble kastet på jorden. En tredjedel av jorden gikk opp i flammer, og tredjedelen av trærne brant opp sammen med alt det grønne gresset.

Les hva Nostradamus sa om 2022 og 25

https://www.history.co.uk/articles/nost ... e-for-2022

https://newspatrolling.com/what-nostrad ... rld-war-3/

Jobs
Innlegg: 451

Legg inn av Jobs »

For ikke og glemme denne profetien i fra den 90 årige damen i fra Valdres.

Profetier**Endetid**Profeter**Tidens Tegn

Hovedsiden Innhold Tilbake

Synet til den 90 år gamle kvinnen i Valdres Tilrettelagt innledning og kommentarer av Lisa Kristiansen

Dette synet som den 90 år gamle kvinnen i Valdes hadde fått av Gud, - ble fortalt til Emanuel Minos i 1968.

Her blir det gjengitt som det ble nedtegnet (av Emanuel Minos). Og det blir delt inn i fire avsnitt eller bolker.

Synet Den gamle kvinnen fortalte:

- Det var som et kart ble rullet opp foran meg. Jeg så det med mine naturlige øyne. På kartet var alle verdensdeler nedtegnet. Jeg merket meg Europa, Skandinavia og Norge. Det jeg fikk se var foreteelser som gjaldt tiden før Jesus kommer igjen, og den tredje verdenskrig bryter ut.

I Før Jesus kommer igjen og den tredje verdenskrig bryter ut, blir det avspenning. Det blir en lang fredsperiode mellom stormaktene (+ Minos tilleggskommentar under en forkynnelse til dette punkt, - som jeg har hørt på en kassett: husk på at dette var i 1968 når den kalde krigen var på sitt høyeste). Folk kommer til å legge langsiktige planer. I vårt land blir det nedrustning, og vi blir igjen uforberedt som 9. april 1940. Den tredje verdenskrig begynner på en måte ingen har ventet, og fra et helt uventet hold.

II

Det blir et frafall uten sidestykke fra sann og ekte kristendom. Det blir stor lunkenhet blant de troende. De blir ikke lenger åpne og mottakelige for ransakende, budskap. Folk vil ikke så gjerne høre om synd og nåde, lov og evangelium, bot og bedring. En ny slags forkynnelse overtar talestolene. Det er å søke lykke, fremgang og materiell velstand. En slags lykkeforkynnelse griper om seg. Kirkene begynner å stå tomme. Det samme skjer med bedehusene og vekkelseslokalene. De troende vil ikke etterfølge Jesus på den smale Korsvegen. Underholdning, kunst og kulturaktiviteter overtar mer og mer plassen for vekkelse, nød, anger og botsmøter.

III

Det blir moraloppløsning som vi ikke har opplevd tidligere. Folk lever som gifte uten å være gift. (+ Minos sin kommentar: Den gang hadde vi ikke begrepet samboer. Så kvinnen uttrykte det på sin måte). Det blir stor urenhet før ekteskapet. Og det blir veldig utroskap i ekteskapet. Ja, selv i de kristne ekteskapene gjør utroskapen seg gjeldende, og blir oppløst. Perverse synder begynner også å gripe om seg. Og det blir til og med godtatt i kristne kretser.

Tven kommer til å spille stor rolle. Det blir mange tv-stasjoner (+ Minos sin tilleggskommentar: Den gang hadde vi ikke ordet kanaler og tven var akkurat kommet til Norge, - så den gamle kvinnen brukte ordet stasjoner, - etter det som ble brukt om radio). Tv`en blir full av vold. Volden blir underholdning for menneskene på denne tiden. Og den volden som folk ser på Tv, kommer til slutt å prege byer og bygder. Det blir også vist intime samlivsscener. De mest intime forhold som tilhører ekteskapet kommer åpenlyst til å bli vist på Tv. ( + Minos sin tilleggskommentar: Da bet ble sagt sa jeg et dette ikke var tillatt i offentlige sendinger. Vi hadde den gangen en varsomhetsplakat, som ikke tillot obscøne scener. Da sa hun med hevet røst: ”Den kommer de ikke til å bry seg om, når tiden er inne.”)

IV

Folk fra fattige land strømmer til de rike landene. De kommer til Europa, til Skandinavia, og også til Norge. Det blir mange av dem. Og folk begynner å mislike dem, og de blir hårde imot dem. (+ Minos sin tilleggskommentar: Da hun sa det begynte hun å gråte). De blir mer og mer behandlet som jødene under krigen. Da er målet for våre synder fullt. Krigen bryter ut. Først som en liten konflikt, en ubetydelig konflikt. Men den slutter ikke. Den tiltar og brer seg. Til slutt utvikler det seg til en stor krig. Mot slutten av den store krigen blir fryktelige våpen tatt i bruk, bl.a. atomvåpen. Luft, jord og vann blir forgiftet og ødelagt. Folk fra de industrialiserte land, Amerika, Europa, Australia, Japan og andre liknende områder, må flykte. De kan ikke bo der lenger. De forsøker å komme til de fattigste land som har unngått det verste. Men de vil ikke være villige til å ta imot dem.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Jobs skrev: lør jul 09, 2022 4:51 pm For ikke og glemme denne profetien i fra den 90 årige damen i fra Valdres.
Og du har fortsatt bare ett eneste eventyr å komme med - og har ennå ikke lært at det heter

"for ikke ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ glemme"?

Nei, nei. Jeg forventet jo egentlig ikke det.

Mh

BE

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Jobs skrev: lør jul 09, 2022 4:27 pm
4 Jesus tok til orde og sa: «Pass på at ikke noen fører dere vill! 5 For mange skal komme i mitt navn og si: ‘Jeg er Messias!’
Omtrent det samme som Valdemar Puttin og den østerrikske korporalen. Ja, ja. Intet nytt under solen.

Mh

BE

Jobs
Innlegg: 451

Legg inn av Jobs »

Det er en stor skam at kristene ikke har godtatt Nostradamus sine profetier .Det at andre forum bruker ord som spådommer er feil da både Nostradamus og hans foreldre var kristen. Han sa også at han fikk disse profetiene i fra Gud. Hadde boka en gang der han nevnte den gule fare ville starte en krig som ville ende i en stor katastrofe for verden.

https://www.dagbladet.no/nyheter/bare-s ... d/76732285

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Jobs skrev: ons jul 27, 2022 1:56 pm Det er en stor skam at kristene ikke har godtatt Nostradamus sine profetier .Det at andre forum bruker ord som spådommer er feil da både Nostradamus og hans foreldre var kristen. Han sa også at han fikk disse profetiene i fra Gud. Hadde boka en gang der han nevnte den gule fare ville starte en krig som ville ende i en stor katastrofe for verden.

https://www.dagbladet.no/nyheter/bare-s ... d/76732285
Blir du aldri lei?

Én ting er at mennesker som i flertallsform orienterer seg i retning av en kristen-tro benevnes KRISTNE - uten "e" mellom t og n, men la nå dét ligge. De fleste av oss skjønner jo hva du mener, men det er noe overraskende at du aldri lærer det der - for jeg (og andre) har nevnt det flere ganger før; både her og på vgd. Men hør nå her:

1. HVORFOR skulle kristne, kristeliøse eller noen som helst andre "godta" Nostradamus' påståtte "profetier"?
2. HVA mener du med "godta"?
3. HVORFOR er det feil å bruke "spådommer" (sjøl om jeg også mener at fyrens skriblerier er et resultat av langt fremskreden fleinsoppbruk)? At man regner seg som kristen har da vel ikke noe med begrepsbruk å gjøre?
4. HVA vet du om hvor kristen hr. Nostradamus var?
5. Hvilken rolle spiller hans foreldres kristeliøsitet - det var vel ikk de som produserte skribleriene han; de produserte vel bare ham - pluss eventuelle søsken, selvfølgelig - og hva i huleste vet DU om deres eventuelle kristeliøsitet - og fortell gjerne hvor du har din uendelige visdom fra.
6. Nøyaktig HVA skiller "profetier" fra "spådommer"?
7. Er det jeg sier nødvendigvis sant om jeg sier jeg har hørt det av en obskur entitet uten fast bopel (som du muligens vil kalle "Gud")?
8. Så om jeg sier at jeg har fått profetiske evner av "Gud", så vil du tro at det er sant?
9. Hvis ikke, HVA skiller hr. Nostradamus (som du neppe kjenner personlig) og meg (som du neppe kjenner personlig)?
10. NÅR ble du rasist (jf. "den gule fare")?
11. Synes du at å være rasist er en god og riktig måte å tjene din gud på?
12. Har du glemt at din gud foretok seg et folkemord (ja, det er vannflommen jeg tenker på)?

Når du har svart ærlig, oppriktig, sannferdig og logisk sammenhengende på de 12 spørsmålene ovenfor, kan du jo forsøke å leke misjonær på nytt, om du tror du får bedre uttelling - men jeg kan gi deg et velment råd eller tips: GLØM den dama fra Vallers - jeg ha'kke sett at NOEN lar seg besnære av det der.

Mvh

BE
som har en mistanke om at Jobs egentlig gir blanke beng i åssen det går med oss andre så lenge han tilfredsstiller sitt eget ego (eller masturbasjon, som flere av oss andre vil kalle det - hvilket, om jeg ikke husker helt feil, hr. Onan sies å ha utforsket, men det var visst ikke helt presist - han trakk nok bare i avtrekker'n litt for tidlig)

P. S. Jeg minner høfligst om at hvis du unnlater å svare, kan folk fort oppfatte dine skriverier som løgn, sprøyt, søppel, egentilfredsstillelse og en mengde andre lite positive betegnelser (nei, jeg betrakter det ikke som løgn - jeg bare betrakter deg som kunnskapsløs)

Jobs
Innlegg: 451

Legg inn av Jobs »

BlackEagle skrev: ons jul 27, 2022 4:39 pm
Jobs skrev: ons jul 27, 2022 1:56 pm Det er en stor skam at kristene ikke har godtatt Nostradamus sine profetier .Det at andre forum bruker ord som spådommer er feil da både Nostradamus og hans foreldre var kristen. Han sa også at han fikk disse profetiene i fra Gud. Hadde boka en gang der han nevnte den gule fare ville starte en krig som ville ende i en stor katastrofe for verden.

https://www.dagbladet.no/nyheter/bare-s ... d/76732285
Blir du aldri lei?

Én ting er at mennesker som i flertallsform orienterer seg i retning av en kristen-tro benevnes KRISTNE - uten "e" mellom t og n, men la nå dét ligge. De fleste av oss skjønner jo hva du mener, men det er noe overraskende at du aldri lærer det der - for jeg (og andre) har nevnt det flere ganger før; både her og på vgd. Men hør nå her:

1. HVORFOR skulle kristne, kristeliøse eller noen som helst andre "godta" Nostradamus' påståtte "profetier"?
2. HVA mener du med "godta"?
3. HVORFOR er det feil å bruke "spådommer" (sjøl om jeg også mener at fyrens skriblerier er et resultat av langt fremskreden fleinsoppbruk)? At man regner seg som kristen har da vel ikke noe med begrepsbruk å gjøre?
4. HVA vet du om hvor kristen hr. Nostradamus var?
5. Hvilken rolle spiller hans foreldres kristeliøsitet - det var vel ikk de som produserte skribleriene han; de produserte vel bare ham - pluss eventuelle søsken, selvfølgelig - og hva i huleste vet DU om deres eventuelle kristeliøsitet - og fortell gjerne hvor du har din uendelige visdom fra.
6. Nøyaktig HVA skiller "profetier" fra "spådommer"?
7. Er det jeg sier nødvendigvis sant om jeg sier jeg har hørt det av en obskur entitet uten fast bopel (som du muligens vil kalle "Gud")?
8. Så om jeg sier at jeg har fått profetiske evner av "Gud", så vil du tro at det er sant?
9. Hvis ikke, HVA skiller hr. Nostradamus (som du neppe kjenner personlig) og meg (som du neppe kjenner personlig)?
10. NÅR ble du rasist (jf. "den gule fare")?
11. Synes du at å være rasist er en god og riktig måte å tjene din gud på?
12. Har du glemt at din gud foretok seg et folkemord (ja, det er vannflommen jeg tenker på)?

Når du har svart ærlig, oppriktig, sannferdig og logisk sammenhengende på de 12 spørsmålene ovenfor, kan du jo forsøke å leke misjonær på nytt, om du tror du får bedre uttelling - men jeg kan gi deg et velment råd eller tips: GLØM den dama fra Vallers - jeg ha'kke sett at NOEN lar seg besnære av det der.

Mvh

BE
som har en mistanke om at Jobs egentlig gir blanke beng i åssen det går med oss andre så lenge han tilfredsstiller sitt eget ego (eller masturbasjon, som flere av oss andre vil kalle det - hvilket, om jeg ikke husker helt feil, hr. Onan sies å ha utforsket, men det var visst ikke helt presist - han trakk nok bare i avtrekker'n litt for tidlig)

P. S. Jeg minner høfligst om at hvis du unnlater å svare, kan folk fort oppfatte dine skriverier som løgn, sprøyt, søppel, egentilfredsstillelse og en mengde andre lite positive betegnelser (nei, jeg betrakter det ikke som løgn - jeg bare betrakter deg som kunnskapsløs)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg gir ikke blanke i andre når jeg legger ut dette ? Du har da like mye muligheter for og forberede deg om det verste skulle skje. Dessuten er det ikke jeg som er kunnskapsløs da profetiene er klare,og det har vel ikke verdt mer spendt siden Cuba krisen. Men nå har vi kina i tillegg ,og mulig Nord Korea.

https://www.dagbladet.no/nyheter/risike ... g/76751612

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Jobs skrev: lør jul 30, 2022 12:00 pm
Jeg gir ikke blanke i andre når jeg legger ut dette ? Du har da like mye muligheter for og forberede deg om det verste skulle skje. Dessuten er det ikke jeg som er kunnskapsløs da profetiene er klare,og det har vel ikke verdt mer spendt siden Cuba krisen. Men nå har vi kina i tillegg ,og mulig Nord Korea.

https://www.dagbladet.no/nyheter/risike ... g/76751612
Du klarte ikke å svare, nei? Nei, nei, der ser du åssen det går når man lar seg styre av sine våte drømmer. Din trøst får være at jeg ble ikke overrasket.

Og - det heter for øvrig "...muligheter for Å forberede deg...". Jeg ble forresten ikke overrasket over at du ikke visste det heller. Å ja - det heter visst "...har vel ikke VÆRT mer...", også - jf. å være - er - var - vært. Åh - det er sant - det heter også "mer SPENT" - uten "d". Ja - og så skal det være mellomrom mellom "klare," og "og", men det er jo slikt som kan skje alle og hvem som helst. Men da burde du vel kanskje oppdaget at du har greid nesten det samme i "...kina i tillegg ,og..." - bare at der har du faktisk et mellomrom, men FØR kommaet - ja, også skal Kina staves med stor forbokstav, selvfølgelig - samt at Nord-Korea skal skrives med bindestrek mellom de to delene. Og så skal det ikke være mellomrom mellom "dette" og "?" i første setning.

Skal vi se... jo, det blir visst omtrent 8 - åtte - feil i løpet av fire setninger, det. Rent bortsett fra det ville jeg skrevet "og muligens Nord-Korea" (eller benyttet "kanskje" i stedet)

Så kan du gjenta at det ikke er du som er kunnskapsløs.

Mvh

BE
mulig kunnskapsløs, men litt henger da igjen fra ungdomsskolen

Jobs
Innlegg: 451

Legg inn av Jobs »

Dette er ikke bra. Be at dette nå ender fredelig .

https://finansavisen.no/nyheter/aktuell ... kina-havet

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Jobs skrev: man aug 01, 2022 5:42 pm Dette er ikke bra. Be at dette nå ender fredelig .

https://finansavisen.no/nyheter/aktuell ... kina-havet
Fint, og du får min respekt for eventuelt gode intensjoner. Men - hvem i huleste skal vi "be" til, og hvordan? Skal vi be til Xi Jinping? Eller til Nancy Pelosi? Eller hr. Biden? Eller hr. Donald den Enfoldige (nei, han heter ikke Duck til etternavn)? Eller skal vi be til Kim-dynastiet? Eller kanskje til FN? Eller til Tsai Ing-wen? Eller til fanden og hans eventuelle oldemor (som må være blitt temmelig gammel nå, kan man anta)?

Og - vil noe som helst av denne bønnemasturbasjonen hjelpe mot noe som helst? Eller kan vi like godt gi faen i alt som bønn heter?

For redelighetens skyld (begge veier) kan du fortelle om

ETT ENESTE TILFELLE

der bønn til ekstraterrestrielle entiteter bevislig har hjulpet - og oppgi dokumentasjon, om det ikke er for mye bry.

Mvh

BE

Jobs
Innlegg: 451

Legg inn av Jobs »

Johannes Åp 6.
3 Da Lammet brøt det andre seglet, hørte jeg den andre skapningen rope: «Kom!» 4 Og det kom fram en annen hest som var flammende rød. Han som satt på den, fikk makt til å ta freden bort fra jorden, så folk skulle slakte hverandre ned. Og det ble gitt ham et stort sverd.

den 25. juli skrev New York Times at Kina er klare til å gå til sterke aksjoner mot Taiwan innen 12 til 18 måneder. Det kan enten dreie seg om invasjon eller blokade av havområdene rundt Taiwan.

Etter at amerikansk etterretning traff blink ved å forutse russisk invasjon av Ukraina, vekker slike advarsler reaksjoner, ikke bare i Taiwan, men også verden over.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... status-quo

Brukeravatar
Zpiff
Innlegg: 663

Legg inn av Zpiff »

Jobs skrev: lør aug 06, 2022 10:35 am Johannes Åp 6.
3 Da Lammet brøt det andre seglet, hørte jeg den andre skapningen rope: «Kom!» 4 Og det kom fram en annen hest som var flammende rød. Han som satt på den, fikk makt til å ta freden bort fra jorden, så folk skulle slakte hverandre ned. Og det ble gitt ham et stort sverd.

den 25. juli skrev New York Times at Kina er klare til å gå til sterke aksjoner mot Taiwan innen 12 til 18 måneder. Det kan enten dreie seg om invasjon eller blokade av havområdene rundt Taiwan.

Etter at amerikansk etterretning traff blink ved å forutse russisk invasjon av Ukraina, vekker slike advarsler reaksjoner, ikke bare i Taiwan, men også verden over.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... status-quo
Men, men.., både NY-Times og amerikansk etterretning har exbært-tilbedere med profesjonelle bønner.
Så du viser til juks, og om du ikke er hellig overbevist, så be Jack med bønnestengelen (som reiste til og fra himmelen©®™ flere ganger) om å vise deg Sannheten.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Jobs skrev: lør aug 06, 2022 10:35 am Johannes Åp 6.
3 Da Lammet brøt det andre seglet, hørte jeg den andre skapningen rope: «Kom!» 4 Og det kom fram en annen hest som var flammende rød. Han som satt på den, fikk makt til å ta freden bort fra jorden, så folk skulle slakte hverandre ned. Og det ble gitt ham et stort sverd.

den 25. juli skrev New York Times at Kina er klare til å gå til sterke aksjoner mot Taiwan innen 12 til 18 måneder. Det kan enten dreie seg om invasjon eller blokade av havområdene rundt Taiwan.

Etter at amerikansk etterretning traff blink ved å forutse russisk invasjon av Ukraina, vekker slike advarsler reaksjoner, ikke bare i Taiwan, men også verden over.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... status-quo







Hva med min profeti, Jobs, hvor i rekken av ekte profetier setter du den?


Jeg hadde to publiseringer av min potensielle profeti i to ulike diskusjonsforum, Kristendating.no datert slutten av Jan. 2022 og Fridiskusjon.no i begynnelsen av Febr. 2022, hvor jeg skrev følgende:

1. Den tredje verdenskrig bryter ut i Europa. Nato, EU og USA får en krig på to fronter når Kina okkuperer Taiwan på samme tid som Russland angriper Ukraina.
2. Pandemien går ut av kontroll når en ny variant med høy smitteeffekt og høy dødelighet bryter ut.
3. En miljøkatastrofe, som rammer Jorden, akselerer og bringer naturen ut av orden og skaper fryktelige ødeleggelser.

Profetien min forutsa at Russland ville angripe Ukraina, noe som alle fryktet, men som få trodde ville skje. Nå gjenstår det at den tredje verdenskrig bryter ut, at Kina okkuperer Taiwan, at pandemien går ut av kontroll og at en stor naturkatastrofe vil inntreffe.


Faktisk. Jeg var før ute med profetien om at Russland ville angripe Ukraina, enn CIA var med å forutsi det samme.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Arne Magnus Aasen skrev: søn aug 07, 2022 9:37 am
Jobs skrev: lør aug 06, 2022 10:35 am Johannes Åp 6.
3 Da Lammet brøt det andre seglet, hørte jeg den andre skapningen rope: «Kom!» 4 Og det kom fram en annen hest som var flammende rød. Han som satt på den, fikk makt til å ta freden bort fra jorden, så folk skulle slakte hverandre ned. Og det ble gitt ham et stort sverd.

den 25. juli skrev New York Times at Kina er klare til å gå til sterke aksjoner mot Taiwan innen 12 til 18 måneder. Det kan enten dreie seg om invasjon eller blokade av havområdene rundt Taiwan.

Etter at amerikansk etterretning traff blink ved å forutse russisk invasjon av Ukraina, vekker slike advarsler reaksjoner, ikke bare i Taiwan, men også verden over.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... status-quo







Hva med min profeti, Jobs, hvor i rekken av ekte profetier setter du den?


Jeg hadde to publiseringer av min potensielle profeti i to ulike diskusjonsforum, Kristendating.no datert slutten av Jan. 2022 og Fridiskusjon.no i begynnelsen av Febr. 2022, hvor jeg skrev følgende:

1. Den tredje verdenskrig bryter ut i Europa. Nato, EU og USA får en krig på to fronter når Kina okkuperer Taiwan på samme tid som Russland angriper Ukraina.
2. Pandemien går ut av kontroll når en ny variant med høy smitteeffekt og høy dødelighet bryter ut.
3. En miljøkatastrofe, som rammer Jorden, akselerer og bringer naturen ut av orden og skaper fryktelige ødeleggelser.

Profetien min forutsa at Russland ville angripe Ukraina, noe som alle fryktet, men som få trodde ville skje. Nå gjenstår det at den tredje verdenskrig bryter ut, at Kina okkuperer Taiwan, at pandemien går ut av kontroll og at en stor naturkatastrofe vil inntreffe.


Faktisk. Jeg var før ute med profetien om at Russland ville angripe Ukraina, enn CIA var med å forutsi det samme.
Siden du nevner Ukraina.

"Og den tredje engel blåste, og en stor stjerne falt ned fra himmelen, brennende som en fakkel, og den falt på tredjedelen av elvene og på vannkildene. 11Og stjernens navn er Malurt, og tredjedelen av vannene blev til malurt, og mange mennesker døde av vannet, fordi det var blitt beskt."

Malurt (burot) heter tsjernobyl på russisk og tsjornobyl på ukrainsk.

Brukeravatar
Arne Magnus Aasen
Innlegg: 1033
Sted: Bergen

Legg inn av Arne Magnus Aasen »

Karatel skrev: søn aug 07, 2022 9:49 pm
Arne Magnus Aasen skrev: søn aug 07, 2022 9:37 am
Jobs skrev: lør aug 06, 2022 10:35 am Johannes Åp 6.
3 Da Lammet brøt det andre seglet, hørte jeg den andre skapningen rope: «Kom!» 4 Og det kom fram en annen hest som var flammende rød. Han som satt på den, fikk makt til å ta freden bort fra jorden, så folk skulle slakte hverandre ned. Og det ble gitt ham et stort sverd.

den 25. juli skrev New York Times at Kina er klare til å gå til sterke aksjoner mot Taiwan innen 12 til 18 måneder. Det kan enten dreie seg om invasjon eller blokade av havområdene rundt Taiwan.

Etter at amerikansk etterretning traff blink ved å forutse russisk invasjon av Ukraina, vekker slike advarsler reaksjoner, ikke bare i Taiwan, men også verden over.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... status-quo







Hva med min profeti, Jobs, hvor i rekken av ekte profetier setter du den?


Jeg hadde to publiseringer av min potensielle profeti i to ulike diskusjonsforum, Kristendating.no datert slutten av Jan. 2022 og Fridiskusjon.no i begynnelsen av Febr. 2022, hvor jeg skrev følgende:

1. Den tredje verdenskrig bryter ut i Europa. Nato, EU og USA får en krig på to fronter når Kina okkuperer Taiwan på samme tid som Russland angriper Ukraina.
2. Pandemien går ut av kontroll når en ny variant med høy smitteeffekt og høy dødelighet bryter ut.
3. En miljøkatastrofe, som rammer Jorden, akselerer og bringer naturen ut av orden og skaper fryktelige ødeleggelser.

Profetien min forutsa at Russland ville angripe Ukraina, noe som alle fryktet, men som få trodde ville skje. Nå gjenstår det at den tredje verdenskrig bryter ut, at Kina okkuperer Taiwan, at pandemien går ut av kontroll og at en stor naturkatastrofe vil inntreffe.


Faktisk. Jeg var før ute med profetien om at Russland ville angripe Ukraina, enn CIA var med å forutsi det samme.
Siden du nevner Ukraina.

"Og den tredje engel blåste, og en stor stjerne falt ned fra himmelen, brennende som en fakkel, og den falt på tredjedelen av elvene og på vannkildene. 11Og stjernens navn er Malurt, og tredjedelen av vannene blev til malurt, og mange mennesker døde av vannet, fordi det var blitt beskt."

Malurt (burot) heter tsjernobyl på russisk og tsjornobyl på ukrainsk.



Det visste jeg ikke. Meget interessant, Karatel. Har du flere lignende fra Åpenbaringen eller fra Bibelen, Apokryfene m.m?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Karatel skrev: søn aug 07, 2022 9:49 pm
Arne Magnus Aasen skrev: søn aug 07, 2022 9:37 am

Siden du nevner Ukraina.

"Og den tredje engel blåste, og en stor stjerne falt ned fra himmelen, brennende som en fakkel, og den falt på tredjedelen av elvene og på vannkildene. 11Og stjernens navn er Malurt, og tredjedelen av vannene blev til malurt, og mange mennesker døde av vannet, fordi det var blitt beskt."

Malurt (burot) heter tsjernobyl på russisk og tsjornobyl på ukrainsk.



Det visste jeg ikke. Meget interessant, Karatel. Har du flere lignende fra Åpenbaringen eller fra Bibelen, Apokryfene m.m?
I den russiske bibeloversettelsen står "polyn" som er navnet på all malurt, tsjernobyl/ tsjernobylnik er burot som er en art malurt og som er svært utbredt i Russland og Ukraina.

"Третий ангел вострубил, и упала с неба большая звезда, горящая подобно светильнику, и пала на третью часть рек и на источники вод. 11 Имя сей звезде "полынь"; и третья часть вод сделалась полынью, и многие из людей умерли от вод, потому что они стали горьки."

Da Tsjernobyl-ulykken skjedde, ble profetien i Åpenbaringen straks trukket fram.

"En stund etter denne ulykken sendte NRK-TV et program - enten fra tysk eller
japansk tv.Programmet startet med opplesning fra Johannes Åpenbaring, kap.8
versene 10-11, hvor det står skrevet:

" Den tredje engelen blåste i basunen, og en stor stjerne falt ned fra
himmelen, flammende som en fakkel, og den falt på tredjedelen av elvene og
på vannkildene. Stjernens navn var Malurt, og tredjedelen av vannet ble
til malurt.Og mange mennesker døde av vannet fordi det var blitt forgiftet."

På russisk betyr Tsjernobyl nettopp Malurt."

https://no.samfunn.religion.narkive.com ... l-jubileum

I Sovetunionen ble, så vidt jeg husker, all omtale av profetien straks forbudt.

Dette er tydeligvis en google-oversettelse.

"Vanlig malurt, eller, som det også kalles, er chernobylnik en årlig, den vokser i sentrale Russland. Planten ser ut som en høy, opptil to meter, pyramide bush med en høy, mørk stamme."

https://no.blabto.com/6478-chernobylnik ... cipes.html

Det er den mørke stammen som har gitt planten navnet tsjernobyl. Tsjerno betyr svart.

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Jobs skrev: lør aug 06, 2022 10:35 am Johannes Åp 6.
3 Da Lammet brøt det andre seglet, hørte jeg den andre skapningen rope: «Kom!» 4 Og det kom fram en annen hest som var flammende rød. Han som satt på den, fikk makt til å ta freden bort fra jorden, så folk skulle slakte hverandre ned. Og det ble gitt ham et stort sverd.

den 25. juli skrev New York Times at Kina er klare til å gå til sterke aksjoner mot Taiwan innen 12 til 18 måneder. Det kan enten dreie seg om invasjon eller blokade av havområdene rundt Taiwan.

Etter at amerikansk etterretning traff blink ved å forutse russisk invasjon av Ukraina, vekker slike advarsler reaksjoner, ikke bare i Taiwan, men også verden over.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... status-quo
Kan du være så inderlig vennlig å forklare for en skarve hedning hvilken forbindelse det er mellom Johannes den åpenbare og russisk og/eller kinesisk krigføring?
Kan du dokumentere det, og også oppgi kilden(-e) til din uendelige visdom - du er jo blitt så flink med kildehenvisninger?

Mvh

BE
- en skarve hedning som ikke ser en eneste god grunn til å endre sin holdning til overtro

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

Jobs skrev: lør aug 06, 2022 10:35 am Johannes Åp 6.
3 Da Lammet brøt det andre seglet, hørte jeg den andre skapningen rope: «Kom!» 4 Og det kom fram en annen hest som var flammende rød. Han som satt på den, fikk makt til å ta freden bort fra jorden, så folk skulle slakte hverandre ned. Og det ble gitt ham et stort sverd.

den 25. juli skrev New York Times at Kina er klare til å gå til sterke aksjoner mot Taiwan innen 12 til 18 måneder. Det kan enten dreie seg om invasjon eller blokade av havområdene rundt Taiwan.

Etter at amerikansk etterretning traff blink ved å forutse russisk invasjon av Ukraina, vekker slike advarsler reaksjoner, ikke bare i Taiwan, men også verden over.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verde ... status-quo
Jeg ser at du ennå ikke har besvart mine spørsmål. Da kan du få et nytt spørsmål: Er det noen spesifikk grunn til at du ikke har besvart dem - eller var de rett og slett så vanskelige at du møtte din egen overtro i døra?

Mvh

BE

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Åpenbaringen 8:11:
- norske bibelen sier malurt
- mange engelske sier "wormwood"
. noen engelske sier "bitter" eller "bitterness".

Vel, ifølge Louw and Nida er det veldig misvisende å si "wormwood", men heller bør man si "bitterness" (bitter).
"Wormwood" på engelsk henviste til en medisin trukket ut av planten for å ta knekken på innvollsormer.

Så det hele her er nok at et budskap er så bittert at det slik sett smaker som malurt, altså veldig ubehagelig?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

return_of_drakkar skrev: tor aug 11, 2022 11:45 am Åpenbaringen 8:11:
- norske bibelen sier malurt
- mange engelske sier "wormwood"
. noen engelske sier "bitter" eller "bitterness".

Vel, ifølge Louw and Nida er det veldig misvisende å si "wormwood", men heller bør man si "bitterness" (bitter).
"Wormwood" på engelsk henviste til en medisin trukket ut av planten for å ta knekken på innvollsormer.

Så det hele her er nok at et budskap er så bittert at det slik sett smaker som malurt, altså veldig ubehagelig?
Og den greske grunnteksten sier Apsinthos.

"Absint er et destillert, alkoholholdig brennevin med anissmak laget av urter. Den mest kjente ingrediensen er blomstene og bladene fra medisinplanten Artemisia absinthium, kanskje bedre kjent som malurt."

" Det er et kjemikalie som finnes i malurt - absints primære smaksstoff - kalt thujon som er kjent for å være et krampemiddel ved ekstremt høye doser."

" På høyden av sin popularitet ble absinten framstilt av kritikerne som et farlig avhengighetsskapende hallusinogen. Det var stoffet tujon, som finnes i malurt, som fikk skylden for den hallusinogene effekten"

https://no.wikipedia.org/wiki/Absint

"Absint er et bittert brennevin med en svært høyt innhold av alkohol, mellom 40 og 80 volumprosent. Opprinnelig ble absinth aromatisert med ekte malurt, som inneholder virkestoffet tujon."

https://snl.no/absint_-_brennevin

Brennevin med opptil 80 prosent alkohol! Ja da sier det seg selv hvorfor Åpnbaringen er så usammenhengende, forvirrende og umulig å forstå.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Karatel skrev: tor aug 11, 2022 5:18 pm
Og den greske grunnteksten sier Apsinthos.

"Absint er et destillert, alkoholholdig brennevin med anissmak laget av urter. Den mest kjente ingrediensen er blomstene og bladene fra medisinplanten Artemisia absinthium, kanskje bedre kjent som malurt."

" Det er et kjemikalie som finnes i malurt - absints primære smaksstoff - kalt thujon som er kjent for å være et krampemiddel ved ekstremt høye doser."

" På høyden av sin popularitet ble absinten framstilt av kritikerne som et farlig avhengighetsskapende hallusinogen. Det var stoffet tujon, som finnes i malurt, som fikk skylden for den hallusinogene effekten"

https://no.wikipedia.org/wiki/Absint

"Absint er et bittert brennevin med en svært høyt innhold av alkohol, mellom 40 og 80 volumprosent. Opprinnelig ble absinth aromatisert med ekte malurt, som inneholder virkestoffet tujon."

https://snl.no/absint_-_brennevin

Brennevin med opptil 80 prosent alkohol! Ja da sier det seg selv hvorfor Åpnbaringen er så usammenhengende, forvirrende og umulig å forstå.
Den sier det ja, og som Louw og Nida sier er det også brukt som medisin mot uhumskheter i mage- og tarmkanalen.
Men bruksområdet er også slik jeg nevnte det - noe ubehagelige.

Legg merke til nr 2 her hos Collins: https://www.collinsdictionary.com/dicti ... h/wormwood
Og også det med bittert (jamfør bitter opplevelse) hos Merriam Webster:https://www.merriam-webster.com/dictionary/wormwood

Jeg er enig i at Åpenbaringen er kryptisk, men legge merke til vers 1:1
"Dette er Jesu Kristi åpenbaring, som Gud ga ham for at han skulle vise sine tjenere det som snart skal skje."

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

return_of_drakkar skrev: tor aug 11, 2022 5:41 pm
Karatel skrev: tor aug 11, 2022 5:18 pm
Og den greske grunnteksten sier Apsinthos.

"Absint er et destillert, alkoholholdig brennevin med anissmak laget av urter. Den mest kjente ingrediensen er blomstene og bladene fra medisinplanten Artemisia absinthium, kanskje bedre kjent som malurt."

" Det er et kjemikalie som finnes i malurt - absints primære smaksstoff - kalt thujon som er kjent for å være et krampemiddel ved ekstremt høye doser."

" På høyden av sin popularitet ble absinten framstilt av kritikerne som et farlig avhengighetsskapende hallusinogen. Det var stoffet tujon, som finnes i malurt, som fikk skylden for den hallusinogene effekten"

https://no.wikipedia.org/wiki/Absint

"Absint er et bittert brennevin med en svært høyt innhold av alkohol, mellom 40 og 80 volumprosent. Opprinnelig ble absinth aromatisert med ekte malurt, som inneholder virkestoffet tujon."

https://snl.no/absint_-_brennevin

Brennevin med opptil 80 prosent alkohol! Ja da sier det seg selv hvorfor Åpnbaringen er så usammenhengende, forvirrende og umulig å forstå.
Den sier det ja, og som Louw og Nida sier er det også brukt som medisin mot uhumskheter i mage- og tarmkanalen.
Men bruksområdet er også slik jeg nevnte det - noe ubehagelige.

Legg merke til nr 2 her hos Collins: https://www.collinsdictionary.com/dicti ... h/wormwood
Og også det med bittert (jamfør bitter opplevelse) hos Merriam Webster:https://www.merriam-webster.com/dictionary/wormwood

Jeg er enig i at Åpenbaringen er kryptisk, men legge merke til vers 1:1
"Dette er Jesu Kristi åpenbaring, som Gud ga ham for at han skulle vise sine tjenere det som snart skal skje."
Poenget, faktisk det eneste poenget her, er at mange troende oppfattet ulykken på atomkrafverket i Tsjernobyl som en oppfyllelse av Åpenbaringen 8, 11-12. Dette fordi tsjernobyl betyr malurt.

Plantens medisinske bruk, mage- og tarmkanalen er i det henseende helt irrelevant.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Karatel skrev: tor aug 11, 2022 7:03 pm
Poenget, faktisk det eneste poenget her, er at mange troende oppfattet ulykken på atomkrafverket i Tsjernobyl som en oppfyllelse av Åpenbaringen 8, 11-12. Dette fordi tsjernobyl betyr malurt.

Plantens medisinske bruk, mage- og tarmkanalen er i det henseende helt irrelevant.
Det er alltid relevant med fakta.

Jobs
Innlegg: 451

Legg inn av Jobs »

Må si Nostradamus traff meget godt om 22. Men om 23 blir litt mer spennende og vi får håpe og be om at han tar feil her. For nå nærmer vi oss det kritiske .

https://www.history.co.uk/articles/nost ... e-for-2023

https://nypost.com/article/nostradamus- ... ions-2023/

Jobs
Innlegg: 451

Legg inn av Jobs »

Jobs skrev: lør mai 06, 2023 2:50 pm Må si Nostradamus traff meget godt om 22. Men om 23 blir litt mer spennende og vi får håpe og be om at han tar feil her. For nå nærmer vi oss det kritiske .

https://www.history.co.uk/articles/nost ... e-for-2023

https://nypost.com/article/nostradamus- ... ions-2023/
Mener bestemt at denne profetien skal være med i den tiden den tredje verdenskrig blir utkjempet .

74 Man ei kan hindre krigens brann, man tilkaller: død slår i kraterhull som himlen dem spyr og paven dør, når han elendigheten skuer - skibbrudnes hær til klippens havsskjær flyr.

Jobs
Innlegg: 451

Legg inn av Jobs »

Er det fortsatt noen som tviler på at Nostradamus var en stor profet ? Dette er som og være med i en skrekk film når man ser hva han har profetert videre i 23-25. Les Efeserne 6 i Bibelen for de som blir urolig.

https://www.dagbladet.no/nyheter/varsle ... g/79790807

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2638
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

God natt, Jobs.

Mv og hedensk hilsen

BE

Jobs
Innlegg: 451

Legg inn av Jobs »

Nostradamus om 24 .Les også Sakarja 14 I Bibelen om den siste krigen .

https://eng.obozrevatel.com/section-lif ... -2023.html

https://www.jpost.com/omg/article-774559

Hattori_Hanzo
Innlegg: 657

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Hvis man har et modikum av innsikt inn i den menneskelige tilstanden og psyke så kan man ganske enkelt spå en del greier som nevnt i denne artikkelen. Eller hadde han en krystall kule kanskje..

"Menneskeheten vil testes gjennom harde tider osv".. Vel , duh! Den er kanskje ikke spesielt vanskelig å se komme kanskje? "Det vil bli en stor krig" , joda , kanskje heller ikke spesielt vanskelig å spå.

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

Uansett endetid eller ikke. Jeg har på følelsen av at det er risiko for en krig større enn Ukraina krigen i dagens verden.

Det er de som tror at Johannes Åpenbaring hintet om Romerrikets undergang....

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»