Beste mannlige vokalisten

Svar
Knaberaps

Beste mannlige vokalisten

Legg inn av Knaberaps »

Freddie Mercury
Rob Halford
Jeff Buckley
Thom Yorke
Jim Morrison
Eddie Vedder
Layne Staley. Ikke fordi stemmen er så fantastisk, men han har evnen til å fylle sinnet med gode følelser.

Så må jeg så klabbert nevne Devin Thownshend som er mer eller mindre nyoppdaget for min del.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Rett og slett pinlig at jeg ikke nevnte Chris Cornell. Men nå er det gjort.

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

Hva med Chris Thompson - vokalist i Manfred Mann når alle go' album'ene ble gitt ut og Greg Lake i ELP?

Leoparden

Legg inn av Leoparden »

Maynard James Keenan

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Geddy Lee.

FabrizioMiccoli

Legg inn av FabrizioMiccoli »

Tom Chaplin. Kanskje ikke verdens beste men fortjener å bli nevnt.


BioDex

Legg inn av BioDex »

John Bush


Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Knaberaps skrev: lør jul 31, 2021 2:09 am Freddie Mercury
Rob Halford
Jeff Buckley
Thom Yorke
Jim Morrison
Eddie Vedder
Layne Staley. Ikke fordi stemmen er så fantastisk, men han har evnen til å fylle sinnet med gode følelser.

Så må jeg så klabbert nevne Devin Thownshend som er mer eller mindre nyoppdaget for min del.
Utelate RJD og Dickinson fra ei sånn liste er jo ikke greit ;)
Synes forøvrig at lista di er bra men den peker vel mest på smak? Jim M var en knusende bra vokalist...i The Doors. Veit ikke om han hadde passet like bra i andre band. Halford og Freddie er såpass allsidige at de kunne sunget alt fra klassisk til metal. Eddie V er så særegen at han også funker best enten solo eller i PJ. Alice in Chains er et av mine favorittband, og der også er det jo harmoniene mellom Stayley og Cantrell som virkelig skapte magien.
Jeg krangler ikke altås, bare spikker litt fliser

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Brendon Urie. Ingen over, ingen ved siden av. Neida, joda, neida.




Harry Styles har en stemme som er latterlig undervurdert pga fortiden hans i One Direction.


Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Fremsynt skrev: lør jul 31, 2021 8:46 pm Hva med Chris Thompson - vokalist i Manfred Mann når alle go' album'ene ble gitt ut og Greg Lake i ELP?
Manfred Mann har for det meste gått meg rekkehus forbi, men Greg Lake er det absolutt klasse over.

Expekt

Legg inn av Expekt »

Knaberaps skrev: lør jul 31, 2021 2:09 am Freddie Mercury
Du nevnte fasiten først, ja. :D

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Kjappfot1917 skrev: lør jul 31, 2021 9:23 pm Utelate RJD og Dickinson fra ei sånn liste er jo ikke greit ;)
Dickinson har jeg sant og si ikke særlig sansen for som sanger, men RJD burde jeg så klart nevnt. Samme med Eric Adams i Manowar. Liker ikke å like hans stemme siden fyren tilbringer mye av fritiden sin til å jakte med pil og bue. Men man må vel skille mellom slikt. Slik man ikke kan bry seg om musikernes politiske ståsted.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Bruce Dickinson

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Expekt skrev: lør jul 31, 2021 9:44 pm Du nevnte fasiten først, ja. :D
Så klart :)

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

Knaberaps skrev: lør jul 31, 2021 9:36 pm
Fremsynt skrev: lør jul 31, 2021 8:46 pm Hva med Chris Thompson - vokalist i Manfred Mann når alle go' album'ene ble gitt ut og Greg Lake i ELP?
Manfred Mann har for det meste gått meg rekkehus forbi, men Greg Lake er det absolutt klasse over.
Hææ "Angel Station" ... mann..!
Det er jo kongealbum

Dette er en gammel smakebit og viser noe av Thomsons potensiale;

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Mike Patton.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

BioDex skrev: lør jul 31, 2021 9:14 pm John Bush



Armored Saint er veldig undervurdert.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Jeg liker veldig godt Morrissey, Frank Turner og Håkan Hellström. Mange flere også, men de jeg kom på i farten.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

David Coverdale, Ronnie James Dio og Ian Gillan i nevnte rekkefølge.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Knaberaps skrev: lør jul 31, 2021 9:47 pm
Kjappfot1917 skrev: lør jul 31, 2021 9:23 pm Utelate RJD og Dickinson fra ei sånn liste er jo ikke greit ;)
Dickinson har jeg sant og si ikke særlig sansen for som sanger, men RJD burde jeg så klart nevnt. Samme med Eric Adams i Manowar. Liker ikke å like hans stemme siden fyren tilbringer mye av fritiden sin til å jakte med pil og bue. Men man må vel skille mellom slikt. Slik man ikke kan bry seg om musikernes politiske ståsted.
Den eneste fyren jeg ikke klarer å høre på pga politiske ting er Vikernes. Ellers sliter jeg med å være moralpoliti ift musikk.

Å ikke like Dickinson er like innafor som alt annet selvfølgelig, men for meg er det vanskelig å akseptere at han blir en dårlig vokalist. Teknisk og spektermessig er han ikke langt bak Freddie. Samme med Eric Adams, men jeg synes det blir drøyt teatralsk det Manowar har drevet med etter Kings of Metal egentlig

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

GiPazzini_85 skrev: lør jul 31, 2021 9:55 pm Mike Patton.
Støttes

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Morten Harket, selv sagt.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Fremsynt skrev: lør jul 31, 2021 9:52 pm Dette er en gammel smakebit og viser noe av Thomsons potensiale;
Absolutt. Har selvsagt hørt denne et utall ganger uten at jeg faktisk har visst hvem det var. Shame on me. Skal gå gjennom litt...

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Kjappfot1917 skrev: lør jul 31, 2021 10:01 pm
Knaberaps skrev: lør jul 31, 2021 9:47 pm
Kjappfot1917 skrev: lør jul 31, 2021 9:23 pm Utelate RJD og Dickinson fra ei sånn liste er jo ikke greit ;)
Dickinson har jeg sant og si ikke særlig sansen for som sanger, men RJD burde jeg så klart nevnt. Samme med Eric Adams i Manowar. Liker ikke å like hans stemme siden fyren tilbringer mye av fritiden sin til å jakte med pil og bue. Men man må vel skille mellom slikt. Slik man ikke kan bry seg om musikernes politiske ståsted.
Den eneste fyren jeg ikke klarer å høre på pga politiske ting er Vikernes. Ellers sliter jeg med å være moralpoliti ift musikk.

Å ikke like Dickinson er like innafor som alt annet selvfølgelig, men for meg er det vanskelig å akseptere at han blir en dårlig vokalist. Teknisk og spektermessig er han ikke langt bak Freddie. Samme med Eric Adams, men jeg synes det blir drøyt teatralsk det Manowar har drevet med etter Kings of Metal egentlig
Hva mener du er så galt med Varg Vikernes at du ikke kan høre på musikken hans? Han er en gjøk, men tidvis et musikalsk geni.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Kjappfot1917 skrev: lør jul 31, 2021 10:01 pm Å ikke like Dickinson er like innafor som alt annet selvfølgelig, men for meg er det vanskelig å akseptere at han blir en dårlig vokalist.
Nei, nei, misforstå meg rett. Han er på ingen måte en dårlig vokalist. Har hørt dem live en gang i Danmark. Tøft nok, men har liksom aldri vært noen fan av Iron Maiden.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Robert Plant, anyone?

Lezah

Legg inn av Lezah »

morrisey skrev: lør jul 31, 2021 10:09 pm Robert Plant, anyone?
Abs.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Halford er nevnt, da må King Diamond inn. Sånn av de som ikke er nevnt.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Knaberaps skrev: lør jul 31, 2021 10:07 pm
Kjappfot1917 skrev: lør jul 31, 2021 10:01 pm Å ikke like Dickinson er like innafor som alt annet selvfølgelig, men for meg er det vanskelig å akseptere at han blir en dårlig vokalist.
Nei, nei, misforstå meg rett. Han er på ingen måte en dårlig vokalist. Har hørt dem live en gang i Danmark. Tøft nok, men har liksom aldri vært noen fan av Iron Maiden.
Han er ikke en dårlig vokalist, nei. Men for min del blir Dickinson for pompøs som vokalist.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

GiPazzini_85 skrev: lør jul 31, 2021 10:13 pm Han er ikke en dårlig vokalist, nei. Men for min del blir Dickinson for pompøs som vokalist.
Det blir vel det rette ordet. Omtrent på samme måte som Tony Kakko i Sonata Artica. Men også de har noen godt hørbare låter uten at jeg kommer på hvilke.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»