Erfaring med leiebil i USA?

Svar
D_Nunez

Erfaring med leiebil i USA?

Legg inn av D_Nunez »

Jeg booket og betale for en leiebil i USA på sensommeren. Booket via foxcarrental.
Jeg fikk ikke betalt med debitkort, kun kredittkort som jeg ikke har, og benyttet meg da av min mor sitt som også skal være med.

Da jeg får bookingbekreftelsen ser jeg at det står med rød skrift at navn på kredittkort og førerkort må samsvare, ellers kan det bli forsinkelse eller kansellerering.

Kontakter så kundeservice og får beskjed om at løsningen enten er å sette min mor(eier av kort) som hovedsjåfør og meg som ekstra sjåfør. Eller og kansellere bookingen og bestille på nytt.

Min mor kommer ikke til å kjøre noe som helst, å kostnaden ved å legge til ekstra sjåfør vil bli en ganske stor ekstra kostnad, og ved kansellering vil jeg ikke få refundert noenting da jeg har betalt på forhånd.

Noen tips til løsning, evt vært borte i lignende problem i USA?

Pernille

Legg inn av Pernille »

Ja, for mange år siden på JFK. Løsningen den gangen var å betale depositumet (beløpet som de vanligvis reserverer på kortet) med kontanter. Det var det ingen som visst om før en eller annen higher-up manager tilfeldigvis kom innom kontoret akkurat der og da. Det endte opp med at noen fra kontoret kjørte meg til nærmeste ATM hvor jeg fikk tatt ut nok kontanter og så tilbake hvor jeg fikk nøklene og bilen.

Bra service men utrolig mye styr og ikke å anbefale. Hadde jeg vært deg så ville jeg nok ha ha plusset på de ekstra dollarene det koster å føre opp din mor som hovedsjafør (og skaffet meg et kredittkort til neste gang, fortrinnsvis med uthevet kortnummer som visstnok fremdeles er viktig hos noen selskaper).

D_Nunez

Legg inn av D_Nunez »

Takk for svar, blir vel nødt til å krype til korset og punge ut da :D

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Reise & Reisetips»