Odds Ballklubb

Svar
cpatton

Re: Odds Ballklubb: En klubb som er kulere enn din klubb

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: man nov 29, 2021 9:04 pm
Perkele skrev: man nov 29, 2021 8:53 pm Normalt betyr dette sparken om kort tid, men når det gjelder Odd/Håndlykken tror jeg full tillit betyr FULL TILLIT!

https://www.ta.no/bare-halvparten-motte ... 50-1273414

– Hvor stor tillit har treneren og den sportslige ledelsen?

– Treneren og den sportslige ledelsen har full tillit, svarer Odds daglige leder, Einar Håndlykken, i en sms til TA.
Det hele er bare tragisk. Nå hadde det riktignok overrasket meg om Odd sparket Nornes før sesongen er ferdig, så man kan ikke vente seg at Håndlykken hadde uttalt noe annet.

Om de eventuelt hadde sparket Nornes, hvem skulle de ansatt?
Den artikkelen her sier alt om hva som er feil med ledelsen i Odd - et kroneksempel på hvordan bygge ned enhver god bedrift ved å produsere usmakelig produkter som snart ingen er villige til å kjøpe. Og toppe det hele med ikke å forstå det selv. Jeg tenker på Håndlykkens svar på om han føler på likegyldigheten med 1700 innenfor portene på lørdag - "Nei da. Folk bryr seg i høyeste grad selv om de ikke kommer på kamp". Det er jo et spinnvilt utsagn, går mannen på noe...

Ang Nornes (som var stolt etter Sarp-kampen!!) så må han selvsagt få "lede" laget de to, eventuelt tre siste kampene. At han også er Odds trener neste år er jeg villig til å spise hatten min på.

Jeg sitter med en klar følelse at sportslig ledelse og styret i flere år har hatt det for komfortabelt ved at laget har prestert alt fra godt til meget godt til tross for bla mangelfull innkjøpspolitikk. At man har vært såre fornøyd med et lag på øvre halvdel av ES og slått seg selv på brystet med Telemarksmodellen så fort sjansen har bydd seg. Og vært påpasselige med å trekke fram økonomi og "fattig" klubb når resultatene har uteblitt. Når så far sjølv valgte å dra utviklet det seg raskt til en hjemme alene fest. Vi vet jo alle hvordan det kan ende.

Det er budsjettert med 5 plass i år.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Når du skriver at du er villig til å spise hatten din på at Nornes er trener neste år, så skjønner jeg hva du mener. Men jeg håper du bommer grovt og personlig blir jeg overrasket om han ikke sparkes i vinter.

Odd kan ikke anerkjenne jobben som er gjort og gi han fornyet tillit. Det vil i så fall sementere kamp mot nedrykk neste år.

Når det gjelder argumentet om fattig klubb, så er dette tull. Odd hadde i flere år budsjett på mellom 80 og 90 millioner. Dette er langt over hva mange andre klubber hadde. Hvis klubben derimot hadde investert pengene fornuftig så ville nok historien vært en annen.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Kristoffer Larsen er for øvrig ute i TA og melder at han regner med han er ferdig i klubben etter sesongen, uten at han skjønner hvorfor.
Årsaken er selvsagt at han ikke er i nærheten av å være god nok. En katastrofal signering, igjen.

Odd har en massiv jobb med å rydde opp i stallen etter sesongen. Kachi, Skogvoll, Njie, Larsen, Mæland, Asante og Hallstensen,

cpatton

Legg inn av cpatton »

Ja, jeg håper også at jeg bommer i den utstrekning jeg tør å håpe på noen som helst lenger. Det var derfor jeg skrev "villig til" og ikke skal. Normalt ville Nornes ha fått fyken før nyttårsrakkene går til værs, men Odd er Odd og lever stadig vekk opp til den engelske varianten av navnet og det som verre er. Og Tore A fortsetter å styre skuta.
Et bitte lite glimt av lys, en dråpe i havet, at Larsen er på vei ut, skulle aldri ha vært på vei inn.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Nå hadde ikke jeg nevneverdig tro på at Odd kom til å plukke med seg poeng fra Sarpsborg, men laget overrasket. Jeg tror at sjansene for å få med oss poeng fra Stavanger er enda mindre.

Jeg tror vi får sette vår lit til at RBK vinner på Nadderud.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Må si at jeg allerede har huket av 15/12 i kalenderen. Odd - Jerv på Skagerak?

Ville jo vært helt spinnvilt hvis det er Arne som sender Odd ned i OBOS.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: tor des 02, 2021 10:36 am Må si at jeg allerede har huket av 15/12 i kalenderen. Odd - Jerv på Skagerak?

Ville jo vært helt spinnvilt hvis det er Arne som sender Odd ned i OBOS.
Haha - ja, tanken er også tenkt her. Og som en god nr 2 - Kåffa og Bilal som matchvinner.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Dæven. Så ikke den komme... tap mot viking gitt.

Citano

Legg inn av Citano »

Stabæk tapte ihvertfall mot RBK så da har Odd sikret plassen sin.
Kunne jo blitt litt av en dramatisk kamp om å overleve mot nettop Stabæk neste helg, men nå er det kun gjestene som har noe å spille for.

HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

Hjelpe meg for en jobb ledelsen har foran neste sesong. God jul og lykke til.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Det vi så i går bare føyer seg inn i rekken.

Klubben skriver på facebook at "vi sikrer oss ny kontrakt".
RBK sikret Odd ny kontrakt.

Odd trenger en meget stor opprydding. Hvis klubben ikke gjør grep, så bærer dette rett ned i OBOS.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: man des 06, 2021 9:37 am Det vi så i går bare føyer seg inn i rekken.

Klubben skriver på facebook at "vi sikrer oss ny kontrakt".
RBK sikret Odd ny kontrakt.

Odd trenger en meget stor opprydding. Hvis klubben ikke gjør grep, så bærer dette rett ned i OBOS.
Utvilsomt og for meg er det også helt greit om Stabæk stikker avgårde med sesongens siste poeng. Så langt har det gått, kjenner jeg blir provosert av nær sagt alt i og omkring klubben. Alt fra sutringa til Nornes i går til... you name it.
..
Tore Andersen fortsetter tydeligvis, trengs ingen avklaring etter sesongslutt som Håndlykken ville ha det til for å fatte det. Overfor TA er han lettet - tryggere økonomi og større muligheter på spillermarkedet neste år
- Det er helt naturlig at mange av de spillerne vi har sjekket ut, ser på hvilken status vi har. Rosenborgs seier over Stabæk gjør at vi kan si til de spillerne at vi er et eliteserielag. Det betyr mye, sier sportssjefen.
Var altså det som var utslagsgivende for de spillerne klubben har signert de par tre siste årene? Kan i en viss utstrekning forstå det - når du innerst inne vet at du ikke holder nivået, men kan alltids bli sopt opp av Odd.

Regner med at klubbledelsen fikk med seg stemningen i Stavanger i går. (Sportssjefen fikk den jo live som selvutnevnt reiseleder...) I den anledning - er det noen som blir med å tippe antall tilskuere på årets siste kamp. Jeg roper ut 800. Noen høyere?

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

At Odd taper mot Stabæk bør ikke komme som noen overraskelse på noen.

Og at den selvutnevnte sportssjefen fortsetter overrasker like lite.

Når det gjelder antall tilskuere mot Stabæk, så håper jeg det ikke kommer noen. Nesten så jeg sende en oppfordring i alle kanaler for færrest mulig på kamp. Og bare tanken på det stikker i hjertet.

Men klubben nekter å innse alvoret i situasjonen.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Gunnar88 skrev: man des 06, 2021 11:52 am At Odd taper mot Stabæk bør ikke komme som noen overraskelse på noen.

Og at den selvutnevnte sportssjefen fortsetter overrasker like lite.

Når det gjelder antall tilskuere mot Stabæk, så håper jeg det ikke kommer noen. Nesten så jeg sende en oppfordring i alle kanaler for færrest mulig på kamp. Og bare tanken på det stikker i hjertet.

Men klubben nekter å innse alvoret i situasjonen.
Det kommer vel neppe noen uansett. Blir ikke mange arenaer med 4 sifret publikumsantall. Er det ikke meldt uvær i Telemark i tillegg?

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Kanskje det er noe som får klubben til å innse alvoret? 250 personer på kamp.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Gunnar88 skrev: man des 06, 2021 12:08 pm Kanskje det er noe som får klubben til å innse alvoret? 250 personer på kamp.
Burde absolutt vært en koordinert aksjon blant supporterne med boikott av siste kamp for å vise tydelig misnøye med tingenes tilstand. Men det hjelper jo lite når håndlykken kan se på solgte billetter inklusiv sesongkort. I pauseintervjuet sist kamp presterte han jo å uttale at «nesten 4000 her idag er ikke så verst». Sier litt om hvor tomt det er i topplokket da.

Godt vi kan trøste oss med kortreist strøm. Som jo er dyrere enn vanlig strøm….

cpatton

Legg inn av cpatton »

Ja, ledelsen i klubben fortjener at siste kamp går for tomme tribuner!
Sist det ble tatt tak og meislet ut ny kurs var det vel 87 innfor portene på gamle Odd Stadion.

cpatton

Legg inn av cpatton »

En ny inn til beinet fra Torvik.
https://www.svingslag.no/forsiden/2021/ ... sjon-raskt

Ser også i Vardens innbudte debatt om ståa i klubben at de blir oppfordret sammen med TA om å gå hardere til verks overfor toppledelsen. Veldig bra om så skjer!

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Sak om at Odd selger deler av Fjuz-tribunen for 9 millioner. Dette dekker akkurat restlånet på tribunen. Gode økonomiske nyheter om ikke annet.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Sitter og ser på inntektene til spillere og ledere. Ille bla å se at sportssjefen drar inn 1.5 mill for en jobb de fleste av oss ikke begriper kan innbefatte 100% stilling, og at Kachi mottar drøye 600 000 for å spille på Odd 2.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Det flyter godt om dagen. Liten tvil om det.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Presenteres en ny spiller i dag, Fanuel Tewelde. Noen som kjenner til spilleren?

cpatton

Legg inn av cpatton »

Ikke noe mer enn at jeg husker å ha lest at han er et råtalent på 14 år og fant igjen denne.
https://www.ta.no/fanuel-14-imponerte-m ... 50-1205547

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Høres jo lovende ut. Er det noe Odd er avhengig så er det at Telemarksmodellen fortsetter å levere på løpende bånd.

hgb

Legg inn av hgb »

Perkele skrev: ons nov 10, 2021 10:54 pm Den tyske storklubben håper å hente den unge Odd-spilleren før han signerer proffkontrakt i Skien.
https://www.ta.no/utenlandsk-storklubb- ... 50-1262129
Det stemmer det. Jeg fikk vite om Wolfsburg-interessen for tre-fire uker siden. De vil helst signere meg nå, men jeg vet ikke så mye mer. Det er agenten min som har kontakt med dem, sier Faniel Temesgen Tewelde (15).
Men i dag har Fanuel skrevet under på en treårskontrakt med Odd, så det er flott.

Everenga

Legg inn av Everenga »

hgb skrev: tor des 09, 2021 1:50 pm
Perkele skrev: ons nov 10, 2021 10:54 pm Den tyske storklubben håper å hente den unge Odd-spilleren før han signerer proffkontrakt i Skien.
https://www.ta.no/utenlandsk-storklubb- ... 50-1262129
Det stemmer det. Jeg fikk vite om Wolfsburg-interessen for tre-fire uker siden. De vil helst signere meg nå, men jeg vet ikke så mye mer. Det er agenten min som har kontakt med dem, sier Faniel Temesgen Tewelde (15).
Men i dag har Fanuel skrevet under på en treårskontrakt med Odd, så det er flott.
Smart fyr eller eventuelt smart agent. Det er så utrolig mye bedre med A lagsfotball i Eliteserien (kanskje allerede neste år?) enn akademiball i Wolfsburg i 5 år.

Perkele

Legg inn av Perkele »

30 år gamle Alexander Juel Andersen fra Odense skal være ønsket i Odd, er dette kvalitet og en forsterkning?
https://www.ta.no/denne-spilleren-kan-h ... 50-1280780

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Deilig med seier igjen. Og personlig greit for meg med det resultatet, det er tipset mitt på resultat. 15 i odds i dag

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Jeg er overrasket over at Odd faktisk vant i går. Selvsagt hyggelig for klubben å avslutte med tre poeng, men jeg hadde gjerne sett at vi tapte for å virkelig tvinge fram grep.

Nå tror jeg Odd kjører på videre med ting slik det er i dag, så får vi se hva klubben gjør når vi ligger klink sist i juni.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: man des 13, 2021 8:58 am Jeg er overrasket over at Odd faktisk vant i går. Selvsagt hyggelig for klubben å avslutte med tre poeng, men jeg hadde gjerne sett at vi tapte for å virkelig tvinge fram grep.

Nå tror jeg Odd kjører på videre med ting slik det er i dag, så får vi se hva klubben gjør når vi ligger klink sist i juni.
Enig i alt og bedre kan det ikke sies!
Føler meg trygg på at vinteren vil ende med at "alle steiner er vendt", at styret etter grundig gjennomgang har kommet fram til at Nornes er best egnet til å snu den negative trenden - kjenner til og brenner for klubben osv, pluss et par wild card spillere inn. Og at Tore Andersen ubemerket fortsetter i 100% stilling, nå også som leder at team sport. Hva nå enn det innebærer...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»