Odds Ballklubb

Svar
Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Odds Ballklubb

Legg inn av Canucks »

Da ønsker jeg velkommen her inne.
Sist redigert av Canucks den lør jul 17, 2021 9:41 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Viktige 3 poeng etter ydmykelsen sist, smakte veldig godt, men fortsatt smårusk bakover.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Faen assa, hadde tenkt å starte en tråd, primært fordi jeg hadde tittelen klar:

"Odds Ballklubb: En klubb som er kulere enn din klubb"

3 poeng i dag var bra, men mon tro om Roar er ute lenge.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Lezah skrev: lør jul 17, 2021 9:40 pm Faen assa, hadde tenkt å starte en tråd, primært fordi jeg hadde tittelen klar:

"Odds Ballklubb: En klubb som er kulere enn din klubb"

3 poeng i dag var bra, men mon tro om Roar er ute lenge.
Da fikk du ønsket med tittelen i alle fall :D

Lezah

Legg inn av Lezah »

Canucks skrev: lør jul 17, 2021 9:42 pm
Lezah skrev: lør jul 17, 2021 9:40 pm Faen assa, hadde tenkt å starte en tråd, primært fordi jeg hadde tittelen klar:

"Odds Ballklubb: En klubb som er kulere enn din klubb"

3 poeng i dag var bra, men mon tro om Roar er ute lenge.
Da fikk du ønsket med tittelen i alle fall :D
Jamen da er mye gjort i mine øyne, dette er allerede bedre enn klubbtråden på VGD (rip)!

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Her kan vi jo gjøre så radikale ting som faktisk å endre innlegg, og ikke bare det. Vi kan til og med oppdatere trådtitler om man gjør feil.
Sist redigert av Canucks den lør jul 17, 2021 9:49 pm, redigert 1 gang totalt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Canucks skrev: lør jul 17, 2021 9:46 pm Her kan vi jo gjøre så radikale ting som faktisk å endre innlegg, og bare det. Vi kan til og med oppdatere trådtitler om man gjør feil.
Man kan tilsynelatende redigere innlegg også lenge etter den tidligere og fungerende fristen på VGD.

chatin

Legg inn av chatin »

Overraskende at det ikke ble kalt inn til pressekonferanse hos Odd før denne klubbtråden ble lansert!

Lezah

Legg inn av Lezah »

chatin skrev: lør jul 17, 2021 9:49 pm Overraskende at det ikke ble kalt inn til pressekonferanse hos Odd før denne klubbtråden ble lansert!
Tror det ble prioritert bak kunngjøringen om at det blir ny vaskedame etter sommeren.

chatin

Legg inn av chatin »

Lezah skrev: lør jul 17, 2021 9:52 pm
chatin skrev: lør jul 17, 2021 9:49 pm Overraskende at det ikke ble kalt inn til pressekonferanse hos Odd før denne klubbtråden ble lansert!
Tror det ble prioritert bak kunngjøringen om at det blir ny vaskedame etter sommeren.
Ung og fremadstormende telemarking hun da vil jeg tro?

Lezah

Legg inn av Lezah »

chatin skrev: lør jul 17, 2021 9:54 pm
Lezah skrev: lør jul 17, 2021 9:52 pm
chatin skrev: lør jul 17, 2021 9:49 pm Overraskende at det ikke ble kalt inn til pressekonferanse hos Odd før denne klubbtråden ble lansert!
Tror det ble prioritert bak kunngjøringen om at det blir ny vaskedame etter sommeren.
Ung og fremadstormende telemarking hun da vil jeg tro?
Fra akademiet, ja.

chatin

Legg inn av chatin »

Lezah skrev: lør jul 17, 2021 9:54 pm
chatin skrev: lør jul 17, 2021 9:54 pm
Lezah skrev: lør jul 17, 2021 9:52 pm

Tror det ble prioritert bak kunngjøringen om at det blir ny vaskedame etter sommeren.
Ung og fremadstormende telemarking hun da vil jeg tro?
Fra akademiet, ja.
Godt å se at telemarksmodellen fortsatt funker.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Skal tradisjonen tro tilbringe tid i Skien denne sommeren. Prøver meg på å komponere noen Odd-sanger. Til denne melodien

Odd, Odd, sinnssyke Oooodd,
scorær og hærjær i daaaaa¨!
Odd, Odd, sinnssyke Oooodd,
scorær for mor og pappaaaaaa!

der stopper det, men tror det skal koke greit på stadion i sommer.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Lezah skrev: søn jul 18, 2021 11:41 am Skal tradisjonen tro tilbringe tid i Skien denne sommeren.
Synd jeg ikke kommer meg til Norge denne sommeren, blir nok ikke Norge før til jul for min del. Så alt av kamper blir sett på nett for min del. Så får du heller gi det litt ekstra liv i Skien på mine vegne.

Brodden

Legg inn av Brodden »

Å snekre sammen dette diskusjonsforumet på så kort tid, er en enorm prestasjon. Og slik skal et debattforum se ut! Håper vi får med enda flere oddere fra VGD, for klubbtråden vår holdt et generelt høyt nivå der.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Brodden skrev: søn jul 18, 2021 1:40 pm Å snekre sammen dette diskusjonsforumet på så kort tid, er en enorm prestasjon. Og slik skal et debattforum se ut! Håper vi får med enda flere oddere fra VGD, for klubbtråden vår holdt et generelt høyt nivå der.
Jepp, mange folk som savnes, når VGD åpner så er det bare å prøve å spamme inn folk hit, vi har jo ikke noe annet forum for Odd lengre etter at gamle Oddrane-forumet forsvant.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Deilig seier igår!

Noen som vet noe mer om skaden til Bakenga?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Brodden skrev: søn jul 18, 2021 1:40 pm Å snekre sammen dette diskusjonsforumet på så kort tid, er en enorm prestasjon. Og slik skal et debattforum se ut! Håper vi får med enda flere oddere fra VGD, for klubbtråden vår holdt et generelt høyt nivå der.
Når "nye VGD" liksomåpnes igjen, antar jeg flere får vite om dette forumet og kommer over. Ingen kan jo tåle den nåværende formen. Så dette gå seg til. I all fall vil alle som er interesserte i diskusjon og lengre tråder ta turen. vil man slenge ut ting for "up-votes" funker vel VGD, og vil man videreføre Backstage og skrive 2Prymp" har jo diskusjon.no en egen tråd, men for alt annet er dette per nå omtrent det beste alternativet. Veksten her viser at jeg har rett, vil jeg mene.

Med mindre VGD rygger litt, tror jeg ikke det vil endre seg heller.

Brodden

Legg inn av Brodden »

Ble tuppet på hodet og ræva ut av VGD selv for å sammenligne nedgraderingen med å gå fra Astrid S til Susan Boyle, og hvis det er det nivået den framtidige modereringen skal ligge på, blir det spennende. Hørt at flere andre også har opplevd samme skjebne etter kritikk mot "nye" VGD. Null tro at man tar tilbake det gamle VGD heller, for det ligger altfor mye prestisje i potten hos enkelte der nå. Debattforumenes svar på Super League hele konseptet. Men nok prat om det gamle...

Ser forøvrig at Odd 2 spiller mot Sotra nå, med flere førstelagsspillere fra start: Wahlstedt - Egell, Asante, Owusu, Mæland - Aas, Skau, Wallem - Gjengaar, Kachi, Ormaza.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Brodden skrev: søn jul 18, 2021 3:43 pm
Ser forøvrig at Odd 2 spiller mot Sotra nå, med flere førstelagsspillere fra start: Wahlstedt - Egell, Asante, Owusu, Mæland - Aas, Skau, Wallem - Gjengaar, Kachi, Ormaza.
Håper de ikke er stygge med Renate.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Brodden skrev: søn jul 18, 2021 3:43 pm Ble tuppet på hodet og ræva ut av VGD selv for å sammenligne nedgraderingen med å gå fra Astrid S til Susan Boyle, og hvis det er det nivået den framtidige modereringen skal ligge på, blir det spennende. Hørt at flere andre også har opplevd samme skjebne etter kritikk mot "nye" VGD. Null tro at man tar tilbake det gamle VGD heller, for det ligger altfor mye prestisje i potten hos enkelte der nå. Debattforumenes svar på Super League hele konseptet. Men nok prat om det gamle...

Ser forøvrig at Odd 2 spiller mot Sotra nå, med flere førstelagsspillere fra start: Wahlstedt - Egell, Asante, Owusu, Mæland - Aas, Skau, Wallem - Gjengaar, Kachi, Ormaza.
Du fikk svar på at du ble tuppet ut? eller samme mur som resten av oss? eller var det eneste innlegget du hadde? Det var i alle fall et genialt innlegg, jeg husker jeg så det og jeg lo høyt. Selv om hele greia er enormt trist. Det positive er nå at vi er mange gode krefter som jobber sammen nå. At det har samlet folk ganske bra i motstandsbevegelsen.

1-0 med Kachi, synd at Kachi ikke får det til i Eliten, er en typisk spiller som putter masse mål i lavere nivå, men som dessverre ikke har det i seg for å spille på Odd. Kjekt at han kan være med å bidra for at resten av juniorene får fornyet tillit i PostNord.

Brodden

Legg inn av Brodden »

Canucks skrev: søn jul 18, 2021 3:56 pm
Brodden skrev: søn jul 18, 2021 3:43 pm Ble tuppet på hodet og ræva ut av VGD selv for å sammenligne nedgraderingen med å gå fra Astrid S til Susan Boyle, og hvis det er det nivået den framtidige modereringen skal ligge på, blir det spennende. Hørt at flere andre også har opplevd samme skjebne etter kritikk mot "nye" VGD. Null tro at man tar tilbake det gamle VGD heller, for det ligger altfor mye prestisje i potten hos enkelte der nå. Debattforumenes svar på Super League hele konseptet. Men nok prat om det gamle...

Ser forøvrig at Odd 2 spiller mot Sotra nå, med flere førstelagsspillere fra start: Wahlstedt - Egell, Asante, Owusu, Mæland - Aas, Skau, Wallem - Gjengaar, Kachi, Ormaza.
Du fikk svar på at du ble tuppet ut? eller samme mur som resten av oss? eller var det eneste innlegget du hadde? Det var i alle fall et genialt innlegg, jeg husker jeg så det og jeg lo høyt. Selv om hele greia er enormt trist. Det positive er nå at vi er mange gode krefter som jobber sammen nå. At det har samlet folk ganske bra i motstandsbevegelsen.

1-0 med Kachi, synd at Kachi ikke får det til i Eliten, er en typisk spiller som putter masse mål i lavere nivå, men som dessverre ikke har det i seg for å spille på Odd. Kjekt at han kan være med å bidra for at resten av juniorene får fornyet tillit i PostNord.
Ikke fått direkte beskjed om at jeg ble tuppet ut, men innlegget ble slettet og jeg fikk verken kommentere eller like andre innlegg. Så prøvde jeg å logge ut, for så å logge inn igjen - men inn kom jeg ikke, for bruker hadde jeg tydeligvis ikke lenger... Og at motstandsbevegelsen bare vokser og vokser, det er et nydelig skue! Vi trenger et slikt sted for å diskutere både Odd og øvrig norsk fotball. Sosiale medier som Facebook og Twitter er helt håpløse der.

Fikk sett siste halvdel av første omgang, og må si at jeg blir imponert over mange av gutta. Om ett års tid tror jeg både Aas og Wallem er klinke i vår 11er. De besitter også ferdigheter som jeg mener vi mangler i troppen vår, begge to meget direkte i stilen og går "rett på" uten å nøle. På sikt tror jeg kan vi kan få to poengspillere der.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Brodden skrev: søn jul 18, 2021 4:20 pm Og at motstandsbevegelsen bare vokser og vokser, det er et nydelig skue!
Dette er VGD på Skauen.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Lezah skrev: søn jul 18, 2021 6:13 pm
Brodden skrev: søn jul 18, 2021 4:20 pm Og at motstandsbevegelsen bare vokser og vokser, det er et nydelig skue!
Dette er VGD på Skauen.
Godt og se at Telemarksbataljonen er på plass, men den kunne godt blitt større. 2-1 til Odd 2 over Sotra SK, Lauritsen med det andre målet for Odd 2.

Spørsmålet nå er hvem som skal putte mål når Bakenga er borte, for hverken Kachi eller Lauritsen er gode nok.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Canucks skrev: søn jul 18, 2021 6:28 pm
Lezah skrev: søn jul 18, 2021 6:13 pm
Brodden skrev: søn jul 18, 2021 4:20 pm Og at motstandsbevegelsen bare vokser og vokser, det er et nydelig skue!
Dette er VGD på Skauen.
Godt og se at Telemarksbataljonen er på plass, men den kunne godt blitt større. 2-1 til Odd 2 over Sotra SK, Lauritsen med det andre målet for Odd 2.

Spørsmålet nå er hvem som skal putte mål når Bakenga er borte, for hverken Kachi eller Lauritsen er gode nok.
Du besvarer eget spm her: Ingen. Blir ikke mye mål nå. Svendsen må kvesse foten og Kito mer frem.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Fullt fortjent seier på Lørdag, men jeg synes det er unødvendig at Odd skal gjøre det så spennende. Kampen burde vært punktert tidlig i andre omgang med Sander Svendsen.

Nå skal det også sies at vi var noe heldige på 2-0.

Odd fortsetter å overraske meg og det blir spennende å se hvor lenge vi henger med på øvre halvdel. Mush blir også trolig klar mot godset.

Brodden

Legg inn av Brodden »

Velkommen Gunnar!

At Mush trolig rekker kampen, er helt fantastiske nyheter. Han er et angrep alene for tiden. Ikke bare er han iskald foran kassen, men jobben han legger ned på banen er helt sjokkerende bra. Det er mulig at jeg virker litt historieløs nå, men har vi egentlig hatt en bedre spiss i Odd noen gang? Han kommer til å bli utrolig vanskelig å erstatte når den tid kommer.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Takk for det, Brodden.

Mush har andre egenskaper, som ingen tidligere klassisk Oddspiss har hatt.

Joar er en ekstremt god førsteforsvarer. Dette var verken Occean, Johnsen eller Børven. I tillegg til dette er han en meget god avslutter og derfor er jeg enig i at det trolig er den mest komplette spissen Odd har hatt i nyere tid og derfor enda vanskeligere å erstatte.

Nå vet ikke jeg hvordan situasjonen rundt Børven er, men det er sikkert ikke enkelt å hente han tilbake til Falkum.

Hvis det ikke kommer et meget bra tilbud fra utlandet så håper jeg vi beholder Joar ut kontrakten.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Brodden skrev: man jul 19, 2021 10:48 am Velkommen Gunnar!

At Mush trolig rekker kampen, er helt fantastiske nyheter. Han er et angrep alene for tiden. Ikke bare er han iskald foran kassen, men jobben han legger ned på banen er helt sjokkerende bra. Det er mulig at jeg virker litt historieløs nå, men har vi egentlig hatt en bedre spiss i Odd noen gang? Han kommer til å bli utrolig vanskelig å erstatte når den tid kommer.
På vegne av Old-School VGD og Oddrane forum får jeg simpe for Suffo igjen :D

Fra spøk til alvor, så er det Bakenga holder på med i Odd nå drøyere enn det man har sett tidligere, enten det kommer fra Frode,Børven eller andre spisser. Odd vil falle som en stein når han forsvinner.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Suffo var sterk i 2005.

Det som var en fryktelig åpning i 2005 ble til en fantastisk høst. TSL, Occean og Suffo leverte bra da.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»