Odds Ballklubb

Svar
hgb

Re: Odds Ballklubb

Legg inn av hgb »

Jeg har egentlig trua på at Abel kan score endel jeg, da. Han viste i fjor at han er veldig god til å komme til sjanser, men satt for få av dem. Men jeg skulle jo gjerne se at vi hadde litt mer å ta av, for å si det litt forsiktig.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Gunnar88 skrev: fre jan 13, 2023 4:20 pm Da kan vi glemme Dio. Signerte for Toronto i dag. Hvem skal score målene for Odd?
Blir vrient å erstatte det han leverte?

Brodden

Legg inn av Brodden »

1. februar er Bakenga klubbløs. Bare nevner det. Så er selvfølgelig økonomien et stort spørsmål her, men om dette hadde blitt en realitet kunne jeg nærmest garantert at vi ikke hadde kommet bak enga i år heller!

HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

Brodden skrev: søn jan 15, 2023 3:14 pm 1. februar er Bakenga klubbløs. Bare nevner det. Så er selvfølgelig økonomien et stort spørsmål her, men om dette hadde blitt en realitet kunne jeg nærmest garantert at vi ikke hadde kommet bak enga i år heller!
Ser det ikke har gått så bra i Japan. Få kamper, få mål og et nedrykk. Tror ikke han blir veldig dyr.

Brodden

Legg inn av Brodden »

HengeTrynet skrev: søn jan 15, 2023 7:49 pm
Brodden skrev: søn jan 15, 2023 3:14 pm 1. februar er Bakenga klubbløs. Bare nevner det. Så er selvfølgelig økonomien et stort spørsmål her, men om dette hadde blitt en realitet kunne jeg nærmest garantert at vi ikke hadde kommet bak enga i år heller!
Ser det ikke har gått så bra i Japan. Få kamper, få mål og et nedrykk. Tror ikke han blir veldig dyr.
Tipper han fort er en spiller som Viking og RBK melder sin interesse i. Spesielt siddisene. Og da blir vi fort utkonkurrert, hvis vi i det hele tatt er interesserte da. Selv om han hadde et dårlig opphold i Japan, har han nok også likevel en CV som klinger greit østover i verden der seddelbunkene er større. Samtidig hadde han vært en skikkelig drømmesignering.

Er man smarte og heldige nå, får vi fort 15 mill for Leo. Med Jarstein på vei inn i tillegg - tenk Mush og Hoff inn sammen med en Bjørtuft-erstatter. Samtidig unner jeg Jevtovic å komme nærmere sin familie igjen.

Summa summarum, kunne vi endt opp med en tropp som dette:

Jarstein
Ruud-x/Hien-Hagen-Baccay
Hoff-Owusu-Jørgensen
Gjengaar-Mush-Wallem

Benk: Klausen, x/Hien, Skau, Aas, Rekdal, Ingebrigtsen, Elgen, Bjørnen, Tewelde

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Lezah skrev: lør jan 14, 2023 6:43 pm
Gunnar88 skrev: fre jan 13, 2023 4:20 pm Da kan vi glemme Dio. Signerte for Toronto i dag. Hvem skal score målene for Odd?
Blir vrient å erstatte det han leverte?
På ingen måte. Selv om det gikk bra uten en ren spiss i høstsesongen er det ikke gitt at det samme skjer i år.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Brodden skrev: søn jan 15, 2023 9:17 pm
HengeTrynet skrev: søn jan 15, 2023 7:49 pm
Brodden skrev: søn jan 15, 2023 3:14 pm 1. februar er Bakenga klubbløs. Bare nevner det. Så er selvfølgelig økonomien et stort spørsmål her, men om dette hadde blitt en realitet kunne jeg nærmest garantert at vi ikke hadde kommet bak enga i år heller!
Ser det ikke har gått så bra i Japan. Få kamper, få mål og et nedrykk. Tror ikke han blir veldig dyr.
Tipper han fort er en spiller som Viking og RBK melder sin interesse i. Spesielt siddisene. Og da blir vi fort utkonkurrert, hvis vi i det hele tatt er interesserte da. Selv om han hadde et dårlig opphold i Japan, har han nok også likevel en CV som klinger greit østover i verden der seddelbunkene er større. Samtidig hadde han vært en skikkelig drømmesignering.

Er man smarte og heldige nå, får vi fort 15 mill for Leo. Med Jarstein på vei inn i tillegg - tenk Mush og Hoff inn sammen med en Bjørtuft-erstatter. Samtidig unner jeg Jevtovic å komme nærmere sin familie igjen.

Summa summarum, kunne vi endt opp med en tropp som dette:

Jarstein
Ruud-x/Hien-Hagen-Baccay
Hoff-Owusu-Jørgensen
Gjengaar-Mush-Wallem

Benk: Klausen, x/Hien, Skau, Aas, Rekdal, Ingebrigtsen, Elgen, Bjørnen, Tewelde
Det der er en ren ønsketenkning. Jeg tror ikke vi får Hoff eller Mush.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Tewelde Kan vi vente et gjennombrudd i år ?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Filip Jørgensen er vel god nok for et utenlandssalg ?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Gunnar88 skrev: man jan 16, 2023 10:51 am
Lezah skrev: lør jan 14, 2023 6:43 pm
Gunnar88 skrev: fre jan 13, 2023 4:20 pm Da kan vi glemme Dio. Signerte for Toronto i dag. Hvem skal score målene for Odd?
Blir vrient å erstatte det han leverte?
På ingen måte. Selv om det gikk bra uten en ren spiss i høstsesongen er det ikke gitt at det samme skjer i år.
Nei, men akkurat at Dio forsvinner vil i seg selv ikke være et stort tap siden han aldri rakk tilføre noe særlig.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Lezah skrev: man jan 16, 2023 11:04 am
Gunnar88 skrev: man jan 16, 2023 10:51 am
Lezah skrev: lør jan 14, 2023 6:43 pm

Blir vrient å erstatte det han leverte?
På ingen måte. Selv om det gikk bra uten en ren spiss i høstsesongen er det ikke gitt at det samme skjer i år.
Nei, men akkurat at Dio forsvinner vil i seg selv ikke være et stort tap siden han aldri rakk tilføre noe særlig.
Det er jeg enig i. Men det hadde slett ikke vært dumt å signere Dio,

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Big George skrev: man jan 16, 2023 10:55 am Filip Jørgensen er vel god nok for et utenlandssalg ?
Skulle tro det. Kanskje det åpner seg muligheter i sommervinduet.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Gunnar88 skrev: man jan 16, 2023 11:09 am
Lezah skrev: man jan 16, 2023 11:04 am
Gunnar88 skrev: man jan 16, 2023 10:51 am

På ingen måte. Selv om det gikk bra uten en ren spiss i høstsesongen er det ikke gitt at det samme skjer i år.
Nei, men akkurat at Dio forsvinner vil i seg selv ikke være et stort tap siden han aldri rakk tilføre noe særlig.
Det er jeg enig i. Men det hadde slett ikke vært dumt å signere Dio,
Vel, en skadefri og topp motivert Dio som ikke skal ha en grufull lønn er seff ikke "feil". Uten å ha stålkontroll på alternativene burde det være mulig å forsterke angrepet kontra forrige sesong med andre enn ham. Må si jeg lurer litt på hva tanken er med Abel S. Innoverkant? utlån?

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Lezah skrev: man jan 16, 2023 12:26 pm
Gunnar88 skrev: man jan 16, 2023 11:09 am
Lezah skrev: man jan 16, 2023 11:04 am

Nei, men akkurat at Dio forsvinner vil i seg selv ikke være et stort tap siden han aldri rakk tilføre noe særlig.
Det er jeg enig i. Men det hadde slett ikke vært dumt å signere Dio,
Vel, en skadefri og topp motivert Dio som ikke skal ha en grufull lønn er seff ikke "feil". Uten å ha stålkontroll på alternativene burde det være mulig å forsterke angrepet kontra forrige sesong med andre enn ham. Må si jeg lurer litt på hva tanken er med Abel S. Innoverkant? utlån?
Det er jeg helt enig i.
Det virker ikke som Paco har så mye tro på Abel, men vi får se hva som skjer denne sesongen. Abel er midtspiss, og det vil overraske meg hvis Paco setter han ut på kant.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Ryktes om en byttehandel med Leo og Isak Amundsen.

Må være så ærlig å si at jeg kjenner veldig lite til Amundsen, men hvis det kommer nok millioner vår vei så kan det vel være en farbar vei?

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Rune på treningsbanen i dag da jeg gikk forbi.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Bjoro33 skrev: man jan 16, 2023 3:08 pm Rune på treningsbanen i dag da jeg gikk forbi.
Odd melder det på sine hjemmesider også. Rune er velkommen når saken med Herta er avklart.

Brodden

Legg inn av Brodden »

Gunnar88 skrev: man jan 16, 2023 10:52 am
Brodden skrev: søn jan 15, 2023 9:17 pm
HengeTrynet skrev: søn jan 15, 2023 7:49 pm

Ser det ikke har gått så bra i Japan. Få kamper, få mål og et nedrykk. Tror ikke han blir veldig dyr.
Tipper han fort er en spiller som Viking og RBK melder sin interesse i. Spesielt siddisene. Og da blir vi fort utkonkurrert, hvis vi i det hele tatt er interesserte da. Selv om han hadde et dårlig opphold i Japan, har han nok også likevel en CV som klinger greit østover i verden der seddelbunkene er større. Samtidig hadde han vært en skikkelig drømmesignering.

Er man smarte og heldige nå, får vi fort 15 mill for Leo. Med Jarstein på vei inn i tillegg - tenk Mush og Hoff inn sammen med en Bjørtuft-erstatter. Samtidig unner jeg Jevtovic å komme nærmere sin familie igjen.

Summa summarum, kunne vi endt opp med en tropp som dette:

Jarstein
Ruud-x/Hien-Hagen-Baccay
Hoff-Owusu-Jørgensen
Gjengaar-Mush-Wallem

Benk: Klausen, x/Hien, Skau, Aas, Rekdal, Ingebrigtsen, Elgen, Bjørnen, Tewelde
Det der er en ren ønsketenkning. Jeg tror ikke vi får Hoff eller Mush.
Begge to er ønsketenkning ja. Kunne påpekt det, selv om jeg har en liten tro på 1/2. Det er nok ikke min drømme-ellever vi spiller med i mars akkurat. Samtidig har jeg ikke gitt opp noen av spillerne. Det mest sannsynlige er fortsatt at Hoff drar utenlands (her snakker vi fort Danmark), men er han fortsatt RBK-spiller i februar har jeg en veldig god magefølelse. Bakenga er det merkelig stille rundt. Når gamle helter er "tilgjengelige", er det fort mye spekulasjoner, men med Mush er det helt lokket på. Hvis man spør folk rundt klubben, for man ikke lokket fram mer enn stotring. Klubben var veldig åpen rundt Diomande, selv om vi visste vi var i stor konkurranse med andre klubber. Nå holder alle helt kjeft. Jeg lurer på hva som egentlig foregår bak de lukkede dørene.

Brodden

Legg inn av Brodden »

Gunnar88 skrev: man jan 16, 2023 1:56 pm Ryktes om en byttehandel med Leo og Isak Amundsen.

Må være så ærlig å si at jeg kjenner veldig lite til Amundsen, men hvis det kommer nok millioner vår vei så kan det vel være en farbar vei?
Dette hadde vært en vill overgang.

Brodden

Legg inn av Brodden »

Big George skrev: man jan 16, 2023 10:53 am Tewelde Kan vi vente et gjennombrudd i år ?
Han har knapt fylt 16 år, så å forvente at han blir fast på laget i år blir å ta i. Samtidig er han noe av det mer spennende som har kommet opp av ungdomsavdelingen noen gang. Han kommer til å sjokkere enda flere i år, og så slår han skikkelig gjennom på toppnivå neste år. Det er mitt stalltips.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Kan noen legge inn treningskampene i tråden


Treningskamper før seriestart

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Kan noen legge inn treningskampene i tråden


Treningskamper før seriestart

Brodden

Legg inn av Brodden »

Selvfølgelig ble det bortekamp igjen. Først må vi forsere Sandefjord, før vi evt. møter Brann eller Haugesund i kvartfinalen på bortebane, og enten Skeid, Molde, Stabæk eller Bryne på bortebane hvis vi skulle gå så langt som til semifinalen. For en parodi.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Brodden skrev: tor jan 19, 2023 12:15 pm Selvfølgelig ble det bortekamp igjen. Først må vi forsere Sandefjord, før vi evt. møter Brann eller Haugesund i kvartfinalen på bortebane, og enten Skeid, Molde, Stabæk eller Bryne på bortebane hvis vi skulle gå så langt som til semifinalen. For en parodi.
Det slår aldri feil. Odd får alltid bortekamp, med enkelte hederlige unntak.

hgb

Legg inn av hgb »

Det er faktisk ganske spesielt. Vi hadde hjemmekamp (!@$%!%) mot Haugesund i semifinalen i 2019, vi hadde en hjemmekamp mot Åsane i 2015, og det er det siden et raid på 3 strake hjemmekamper før finalen i 2014.

Etter cupfinalen har vi spilt 28 bortekamper og 2 hjemmekamper. Greit nok at man forventer endel bortekamper i tidlige runder, men dette begynner å bli ganske voldsomt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

hgb skrev: tor jan 19, 2023 2:30 pm
Etter cupfinalen har vi spilt 28 bortekamper og 2 hjemmekamper. Greit nok at man forventer endel bortekamper i tidlige runder, men dette begynner å bli ganske voldsomt.
Er det ikke bestemt at alle ES-lag har bortekamper i cupens to første runder? Det vil jo spise opp en god slump av de 30 kampene, men fremdeles en god mengde "uflaks" her.

Brodden

Legg inn av Brodden »

Fortsatt 15 runder igjen dersom vi fjerner første og andre runde. Helt spinnvilt.

hgb

Legg inn av hgb »

Lezah skrev: tor jan 19, 2023 3:08 pm
hgb skrev: tor jan 19, 2023 2:30 pm
Etter cupfinalen har vi spilt 28 bortekamper og 2 hjemmekamper. Greit nok at man forventer endel bortekamper i tidlige runder, men dette begynner å bli ganske voldsomt.
Er det ikke bestemt at alle ES-lag har bortekamper i cupens to første runder? Det vil jo spise opp en god slump av de 30 kampene, men fremdeles en god mengde "uflaks" her.
Joda, de to rundene er alltid borte, men det er mange kamper igjen. 2 av 16 er ikke sånn kjempegod uttelling det heller.

I løpet av disse cupåra har vi tapt mot:
2015: S08 borte i kvarten
2016: TIL borte i 4. runde
2017: S08 borte i 4. runde
2018: RBK borte i 4. runde (straffer)
2019: Haugesund hjemme i semi (argh!)
2021: Molde borte i 4. runde (og for en kamp det var)
2022: Stadig med!

Lezah

Legg inn av Lezah »

hgb skrev: tor jan 19, 2023 4:58 pm
Lezah skrev: tor jan 19, 2023 3:08 pm
hgb skrev: tor jan 19, 2023 2:30 pm
Etter cupfinalen har vi spilt 28 bortekamper og 2 hjemmekamper. Greit nok at man forventer endel bortekamper i tidlige runder, men dette begynner å bli ganske voldsomt.
Er det ikke bestemt at alle ES-lag har bortekamper i cupens to første runder? Det vil jo spise opp en god slump av de 30 kampene, men fremdeles en god mengde "uflaks" her.
Joda, de to rundene er alltid borte, men det er mange kamper igjen. 2 av 16 er ikke sånn kjempegod uttelling det heller.

I løpet av disse cupåra har vi tapt mot:
2015: S08 borte i kvarten
2016: TIL borte i 4. runde
2017: S08 borte i 4. runde
2018: RBK borte i 4. runde (straffer)
2019: Haugesund hjemme i semi (argh!)
2021: Molde borte i 4. runde (og for en kamp det var)
2022: Stadig med!
Jepp, absolutt.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

hgb skrev: tor jan 19, 2023 4:58 pm
Lezah skrev: tor jan 19, 2023 3:08 pm
hgb skrev: tor jan 19, 2023 2:30 pm
Etter cupfinalen har vi spilt 28 bortekamper og 2 hjemmekamper. Greit nok at man forventer endel bortekamper i tidlige runder, men dette begynner å bli ganske voldsomt.
Er det ikke bestemt at alle ES-lag har bortekamper i cupens to første runder? Det vil jo spise opp en god slump av de 30 kampene, men fremdeles en god mengde "uflaks" her.
Joda, de to rundene er alltid borte, men det er mange kamper igjen. 2 av 16 er ikke sånn kjempegod uttelling det heller.

I løpet av disse cupåra har vi tapt mot:
2015: S08 borte i kvarten
2016: TIL borte i 4. runde
2017: S08 borte i 4. runde
2018: RBK borte i 4. runde (straffer)
2019: Haugesund hjemme i semi (argh!)
2021: Molde borte i 4. runde (og for en kamp det var)
2022: Stadig med!
Dette heller bensin på bålet for de som mener "trekningen" ikke er en trekning. Hvis jeg skal være ærlig så synes jeg dette begynner å bli veldig spesielt..

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»