Odds Ballklubb

Svar
Gunnar88

Re: Odds Ballklubb

Legg inn av Gunnar88 »

Brodden skrev: fre jan 27, 2023 2:52 pm Nytt bud på Wahlstedt avslått. Glimt som forsøkte å legge 7-8 mill på bordet. Tullebud.
Er dette seriøst? 7-8 millioner...

Taururu

Legg inn av Taururu »

Gunnar88 skrev: fre jan 27, 2023 3:29 pm
Brodden skrev: fre jan 27, 2023 2:52 pm Nytt bud på Wahlstedt avslått. Glimt som forsøkte å legge 7-8 mill på bordet. Tullebud.
Er dette seriøst? 7-8 millioner...
Er på utgående kontrakt, så vet ikke hvor mye man kan forvente. 10-12 mill bør vel være mer riktig

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Taururu skrev: fre jan 27, 2023 3:34 pm
Gunnar88 skrev: fre jan 27, 2023 3:29 pm
Brodden skrev: fre jan 27, 2023 2:52 pm Nytt bud på Wahlstedt avslått. Glimt som forsøkte å legge 7-8 mill på bordet. Tullebud.
Er dette seriøst? 7-8 millioner...
Er på utgående kontrakt, så vet ikke hvor mye man kan forvente. 10-12 mill bør vel være mer riktig
Da er de ikke særlig lystne på Leo heller.

Brodden

Legg inn av Brodden »

10-12 er minimum. Ønsker Glimt lykke til med å finne en bedre keeper enn Leo de neste dagene for 7-8 mill.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Brodden skrev: fre jan 27, 2023 3:48 pm 10-12 er minimum. Ønsker Glimt lykke til med å finne en bedre keeper enn Leo de neste dagene for 7-8 mill.
Godset selger sikker Myhra for 7-8 mill.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Brodden skrev: fre jan 27, 2023 2:53 pm
hgb skrev: fre jan 27, 2023 2:48 pm God fart på han nr 5 som kom inn da Midtskogen forsvant under brannalarmen. Kommentator virker ikke sikker på hvem det er, for han har styrt elegant unna å nevne ham. Noen som veit?
Lurer også fælt på hvem det var. Reneste Gjengaar-tempo på han der.
Jeg så ikke kampen, men det kan fort vekk være Casper Glenna Andersen 17 år fra Odd G19. Nok en spiller fra Hei :P

Brodden

Legg inn av Brodden »

cpatton skrev: fre jan 27, 2023 4:17 pm
Brodden skrev: fre jan 27, 2023 2:53 pm
hgb skrev: fre jan 27, 2023 2:48 pm God fart på han nr 5 som kom inn da Midtskogen forsvant under brannalarmen. Kommentator virker ikke sikker på hvem det er, for han har styrt elegant unna å nevne ham. Noen som veit?
Lurer også fælt på hvem det var. Reneste Gjengaar-tempo på han der.
Jeg så ikke kampen, men det kan fort vekk være Casper Glenna Andersen 17 år fra Odd G19. Nok en spiller fra Hei :P
Det stemmer nok ja! Alltid like gøy å stifte nye bekjentskaper i treningskampene. Husker vi møtte Notodden i 2020, samme dagen som Fagermo gikk til Enga. Utover i andre omgang kom det inn en spiller som blåste meg rett i bakken fra første sekund. Navnet hans var Filip Jørgensen, og man så allerede da at han kom til å bli klasse. Nå er det urettferdig mot Glennis å sammenligne han med Jørgensen, men han har utvilsomt noen ferdigheter som kan komme til nytte i fremtidens Odd-lag.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Glimt selger Mvuka for 50+ til Frankrike. Øker nok budet betraktelig da neste dagene for Leo

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Filip Jørgensen er klasse og burde selges for minst 35 mill til en topp 10 liga.

Brodden

Legg inn av Brodden »

Fra Ta sin sportsleder: "Følelsen i Odd er at avstanden mellom klubbene er så stor at dette ikke går i mål. Skal Leopold Wahlstedt bli Glimt-spiller i dette vinduet, må en av klubbene strekke seg langt i forhold til standpunkt. Det kan skje, men akkurat nå tyder lite på det"

Kanskje vil det også bety at Leo forlenger kontrakten med oss ut 2024. Han har aldri vært avvisende ovenfor Glimt, men han har heller ikke vært overbevist over om det er riktig steg å ta i karrieren. Han har vært veldig opptatt av at Odd skal få igjen penger for han, og i sommer vil nok flere utenlandske klubber ha keepere på radaren. Og når budene fra Glimt er på 7-8 mill., blir det bare useriøst å ha en videre konstruktiv dialog med Glimt.

Glimt

Legg inn av Glimt »

Ingen nye rykter hos dere ang Wahlstedt?
Merkelig hvis Odd og Glimt ikke blir enige. Er vel det beste for alle parter om de blir enige.

hgb

Legg inn av hgb »

Glimt skrev: søn jan 29, 2023 6:10 pm Ingen nye rykter hos dere ang Wahlstedt?
Merkelig hvis Odd og Glimt ikke blir enige. Er vel det beste for alle parter om de blir enige.
Det eneste vi hører er at Glimt kommer tilbake med ca samme budet gang på gang. Klubber i Europa vil jo helst kjøpe spillere i sommervinduet, og kanskje spesielt keepere, så jeg tror jo at det ikke vil være noe problem for Odd å få inn 5-6-7 millioner i sommer. Hvis Glimt ikke gir mer enn 7-8 nå, så er jo det poengløst. For Odd vil det da være mye bedre å ha Leo i vårsesongen, så går han for ~samme som Glimt gir nå i sommer, mens Rune kommer hjem.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

hgb skrev: søn jan 29, 2023 6:40 pm
Glimt skrev: søn jan 29, 2023 6:10 pm Ingen nye rykter hos dere ang Wahlstedt?
Merkelig hvis Odd og Glimt ikke blir enige. Er vel det beste for alle parter om de blir enige.
Det eneste vi hører er at Glimt kommer tilbake med ca samme budet gang på gang. Klubber i Europa vil jo helst kjøpe spillere i sommervinduet, og kanskje spesielt keepere, så jeg tror jo at det ikke vil være noe problem for Odd å få inn 5-6-7 millioner i sommer. Hvis Glimt ikke gir mer enn 7-8 nå, så er jo det poengløst. For Odd vil det da være mye bedre å ha Leo i vårsesongen, så går han for ~samme som Glimt gir nå i sommer, mens Rune kommer hjem.
Jeg tror dette er utfallet. Er vel ikke aktuelt for Rune å signere før saken med Herta er avgjort uansett. Vi må for all del ikke selge Leo for under 10 millioner. Det er komplett galskap.

hgb

Legg inn av hgb »

Milan har bestemt seg for å bli i Odd, hvertfall til sommeren. Gode nyheter, for det er ikke sånn voldsomt trangt om plassen på kant (selv om jeg gjerne ser mye spilletid både til Dennis og Tewelde) og han var jo en av våre beste i fjor.

Brodden

Legg inn av Brodden »

Glimt kommet med nytt bud på Leo med totalramme på over 10 millioner. Her er det bare å tyne hver eneste krone ut av Glimt.

Folk i Odd sier det også, at det å forhandle med Glimt er noe av det seigeste de har gjort. Før jul bød de 6-7 mill. for Leo, og Odd svarte kontant nei og forklarte hvor mye penger de krever. Så kommer Glimt forrige uke igjen med et tilnærmet identisk bud i håp om at det er Odd som har fått panikk. Nei, det har de ikke. Og årsaken til at utenlandske klubber har vært stille enn så lenge, er at det er et tilnærmet umulig europeisk marked for en fremadstormende førstekeeper ute i Europa. Keeperoverganger skjer som regel på sommeren, og da hadde vi fått like mye penger som i Glimt sine første fillebud uansett. Han var jo også tilnærmet "klar" for Villarreal, men klubbet endret planene i det Emery signerte for Aston Villa. Er det noen som har panikk, så er det Glimt som febrilsk må ha inn en keeper før registreringsfristen i Europa. Vi har Jarstein, og klarer oss veldig fint. Men da må Glimt ta sitt ansvar og betale det som kreves. I de siste årene har vi foret andre norske toppklubber med spillere, og jeg skulle nesten ha ønsket at Molde var interesserte i stedet for. Si hva man vil om de, men de var i hvert fall konstruktive i forhandlingene.

Brodden

Legg inn av Brodden »

Ser også at Odd er konkrete i interessen rundt Sondre Solholm Johansen. Satt nesten kaffen i halsen når jeg leste forventet overgangssum i varden på rundt 2-3 millioner. Samtidig trodde jeg at Odd ville erstatte Bjørtuft med en likere spillertype, eksempelvis med Solholm Johansen sin tidligere kompanjong i Mjøndalen - Markus Nakkim.

På den andre siden, får man inn en spiller som også vil gjøre oss betraktelig bedre på andre ting. Som Bjørtuft besitter også Solholm Johansen et godt tempo, men i motsetning til Bjørtuft er han mye råere i duellspill langs bakken og i lufta. Endelig kommer vi til å score noen dødballmål igjen å :) Samtidig er han med god margin dårligere enn Bjørtuft med ball i beina. Samtidig kan man diskutere hvor "farlig" det siste er, i og med at han fortrinnsvis skal spille med Owusu og Hagen, som har noen av sine styrker der. Spennende tider.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

hgb skrev: man jan 30, 2023 10:05 am Milan har bestemt seg for å bli i Odd, hvertfall til sommeren. Gode nyheter, for det er ikke sånn voldsomt trangt om plassen på kant (selv om jeg gjerne ser mye spilletid både til Dennis og Tewelde) og han var jo en av våre beste i fjor.
Det var gode nyheter for Odd, selv om det er trist for Milan. Vi får håpe det løser seg til sommeren for alle parter. Det siste vi trenger er en umotivert Milan. Men han skjønner vel at hvis han leverer varene det neste halvåret så er det enklere å selge.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Brodden skrev: man jan 30, 2023 10:44 am Glimt kommet med nytt bud på Leo med totalramme på over 10 millioner. Her er det bare å tyne hver eneste krone ut av Glimt.

Folk i Odd sier det også, at det å forhandle med Glimt er noe av det seigeste de har gjort. Før jul bød de 6-7 mill. for Leo, og Odd svarte kontant nei og forklarte hvor mye penger de krever. Så kommer Glimt forrige uke igjen med et tilnærmet identisk bud i håp om at det er Odd som har fått panikk. Nei, det har de ikke. Og årsaken til at utenlandske klubber har vært stille enn så lenge, er at det er et tilnærmet umulig europeisk marked for en fremadstormende førstekeeper ute i Europa. Keeperoverganger skjer som regel på sommeren, og da hadde vi fått like mye penger som i Glimt sine første fillebud uansett. Han var jo også tilnærmet "klar" for Villarreal, men klubbet endret planene i det Emery signerte for Aston Villa. Er det noen som har panikk, så er det Glimt som febrilsk må ha inn en keeper før registreringsfristen i Europa. Vi har Jarstein, og klarer oss veldig fint. Men da må Glimt ta sitt ansvar og betale det som kreves. I de siste årene har vi foret andre norske toppklubber med spillere, og jeg skulle nesten ha ønsket at Molde var interesserte i stedet for. Si hva man vil om de, men de var i hvert fall konstruktive i forhandlingene.
Utrolig merkelig forhandlingsteknikk glimt viser. Alle ser at de selger spillere over en lav sko og innkasserer millioner i bøtter og spann. På tross av dette serveres det skambud på rekke rad. Hvis vi vil ha en spiller så og de på toppen av det hele har veldig hastverk, så bør det være veldig lett for glimt å legge de nødvendige millionene på bordet.

Glimt

Legg inn av Glimt »

Noen som kan være snill å si hva som står i denne artikkelen?

https://www.ta.no/na-kan-det-narme-seg- ... 50-1562708?

Ser jo ut som at Odd har avvist budet og ikke vil selge ut fra overskriften..

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Glimt skrev: man jan 30, 2023 11:16 am Noen som kan være snill å si hva som står i denne artikkelen?

https://www.ta.no/na-kan-det-narme-seg- ... 50-1562708?

Ser jo ut som at Odd har avvist budet og ikke vil selge ut fra overskriften..
Glimt byr noe over 10 mill, antar dette er totalpakken. Sportssjef Rønningen sier at budet ikke er interessant og at saken egentlig er avsluttet for Odd sin del. Trolig krever Odd ca. 15 mill.

hgb

Legg inn av hgb »

TA skrev: Startet på fem

TA har tidligere skrevet om to andre bud, som Odd har avslått. Det første skal ha vært helt nede på fem millioner kroner, mens det sist torsdag skal ha kommet et nytt på sju eller åtte millioner.

Fredag skrev TA om bud nummer to, som etter det TA har fått høre er på sju-åtte millioner kroner.
Hva er det egentlig Glimt driver med? Satser på at Rønningen står på krava her.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

hgb skrev: man jan 30, 2023 11:26 am
TA skrev: Startet på fem

TA har tidligere skrevet om to andre bud, som Odd har avslått. Det første skal ha vært helt nede på fem millioner kroner, mens det sist torsdag skal ha kommet et nytt på sju eller åtte millioner.

Fredag skrev TA om bud nummer to, som etter det TA har fått høre er på sju-åtte millioner kroner.
Hva er det egentlig Glimt driver med? Satser på at Rønningen står på krava her.
Jeg klarer ikke helt å skjønne hva de driver med jeg heller. Før helgen kom med et bud på ca. 50 % av Odd krever. Nå har de økt til ca. 60-70 % av Hva Odd krever. Fortsatt er det betydelig avstand, og jeg ser ingen grunn til at Odd skal "fire på kravene".

Saken kunne kanskje vært annerledes hvis Leo virkelig ville reise, men han har flere ganger sagt at Odd skal tjene en del penger på et salg.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Gunnar88 skrev: man jan 30, 2023 11:32 am
hgb skrev: man jan 30, 2023 11:26 am
TA skrev: Startet på fem

TA har tidligere skrevet om to andre bud, som Odd har avslått. Det første skal ha vært helt nede på fem millioner kroner, mens det sist torsdag skal ha kommet et nytt på sju eller åtte millioner.

Fredag skrev TA om bud nummer to, som etter det TA har fått høre er på sju-åtte millioner kroner.
Hva er det egentlig Glimt driver med? Satser på at Rønningen står på krava her.
Jeg klarer ikke helt å skjønne hva de driver med jeg heller. Før helgen kom med et bud på ca. 50 % av Odd krever. Nå har de økt til ca. 60-70 % av Hva Odd krever. Fortsatt er det betydelig avstand, og jeg ser ingen grunn til at Odd skal "fire på kravene".

Saken kunne kanskje vært annerledes hvis Leo virkelig ville reise, men han har flere ganger sagt at Odd skal tjene en del penger på et salg.
1.juni kan han forøvrig signere gratis for hvilken klubb han vil. Skal dere ha penger for han må han selges nå.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Korgutt skrev: man jan 30, 2023 11:47 am
Gunnar88 skrev: man jan 30, 2023 11:32 am
hgb skrev: man jan 30, 2023 11:26 am

Hva er det egentlig Glimt driver med? Satser på at Rønningen står på krava her.
Jeg klarer ikke helt å skjønne hva de driver med jeg heller. Før helgen kom med et bud på ca. 50 % av Odd krever. Nå har de økt til ca. 60-70 % av Hva Odd krever. Fortsatt er det betydelig avstand, og jeg ser ingen grunn til at Odd skal "fire på kravene".

Saken kunne kanskje vært annerledes hvis Leo virkelig ville reise, men han har flere ganger sagt at Odd skal tjene en del penger på et salg.
1.juni kan han forøvrig signere gratis for hvilken klubb han vil. Skal dere ha penger for han må han selges nå.
Nei, det er ikke korrekt. Jeg antar at en utenlandsk klubb vil hente han i juni, og ikke vil vente til den utenlandske sesongen er halvspilt.
Hvis han går til en annen norsk klubb, så har du selvsagt rett. Men det fordrer reell overgang når kontrakten er over.

hgb

Legg inn av hgb »

Korgutt skrev: man jan 30, 2023 11:47 am 1.juni kan han forøvrig signere gratis for hvilken klubb han vil. Skal dere ha penger for han må han selges nå.
Det er ikke så enkelt. Norske klubber gir nok ikke allverdens i sommer, men det er jo en grunn til at keepermarkedet er middels i Europa i vintervinduet, de fleste vil ha inn keeperen om sommeren, og da betaler man nok fort noen ekstra millioner.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

hgb skrev: man jan 30, 2023 12:08 pm
Korgutt skrev: man jan 30, 2023 11:47 am 1.juni kan han forøvrig signere gratis for hvilken klubb han vil. Skal dere ha penger for han må han selges nå.
Det er ikke så enkelt. Norske klubber gir nok ikke allverdens i sommer, men det er jo en grunn til at keepermarkedet er middels i Europa i vintervinduet, de fleste vil ha inn keeperen om sommeren, og da betaler man nok fort noen ekstra millioner.
Går han til sommeren så fullfører han kontrakten med Odd er mitt tips. Og forsvinner til utlandet etter nyttår. Med en fet sign on fee bonus på kjøpet. Da går han ikke til noen norsk klubb. Bare se på Solbakken i Bodø/Glimt. Gjorde akkurat det samme. Samme kan skje med Vetlesen i år. Og klubbene sitter ikke igjen. Med så mye som ei krone. Mitt tips er at dersom Odd venter til sommeren så får dere ikke overgangspenger for han.

hgb

Legg inn av hgb »

Korgutt skrev: man jan 30, 2023 12:13 pm
hgb skrev: man jan 30, 2023 12:08 pm
Korgutt skrev: man jan 30, 2023 11:47 am 1.juni kan han forøvrig signere gratis for hvilken klubb han vil. Skal dere ha penger for han må han selges nå.
Det er ikke så enkelt. Norske klubber gir nok ikke allverdens i sommer, men det er jo en grunn til at keepermarkedet er middels i Europa i vintervinduet, de fleste vil ha inn keeperen om sommeren, og da betaler man nok fort noen ekstra millioner.
Går han til sommeren så fullfører han kontrakten med Odd er mitt tips. Og forsvinner til utlandet etter nyttår. Med en fet sign on fee bonus på kjøpet. Da går han ikke til noen norsk klubb. Bare se på Solbakken i Bodø/Glimt. Gjorde akkurat det samme. Samme kan skje med Vetlesen i år. Og klubbene sitter ikke igjen. Med så mye som ei krone. Mitt tips er at dersom Odd venter til sommeren så får dere ikke overgangspenger for han.
Vi får se, jeg tror det er annerledes for keepere, hvor klubbene er mye mer gira på å ha dem inn før sesongoppkjøring. Man får selvsagt mindre enn hvis kontrakten ikke er i ferd med å gå ut, men jeg tror ikke det blir null.

Uansett er Odd i en situasjon hvor det ikke egentlig er så farlig å miste Leo til sommeren, for da satser vi på å få tilbake Jarstein. Det er derimot litt krise å miste ham nå, for da sitter vi med en veldig ung keeper som eneste alternativ, samtidig som vi ikke er så gira på å hente en god erstatter, siden Jarstein kommer etterhvert. Hvis Glimt skal ha ham nå må de betale premium, og det virker de lite interesserte i.

hgb

Legg inn av hgb »

Lars Hien klinte til med en lei hamstringskade på første dag av treningsleiren. Ikke ideelt, for det kan fort sitte i lenge.

Ellers meller TA om at Sondre Solholm Johansen antakelig ankommer Marbella de nærmeste dagene. Gode nyheter!

HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

hgb skrev: man jan 30, 2023 2:47 pm
Ellers meller TA om at Sondre Solholm Johansen antakelig ankommer Marbella de nærmeste dagene. Gode nyheter!
Presenteres om litt under en time.

https://www.varden.no/sport/i/KnjKWM/ny ... resenteres

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Skjer ting i klubben tydeligvis. PK skulle startet 1745. Paco og Sondre sitter og prater, Rønningen ikke å se og PK ikke i gang enda. Tydelig at Rønningen er opptatt med noe annet

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»