Odds Ballklubb

Svar
cpatton

Re: Odds Ballklubb

Legg inn av cpatton »

Aprilsnarr skrev: man okt 10, 2022 7:56 pm
cpatton skrev: man okt 10, 2022 4:37 pm
Lezah skrev: man okt 10, 2022 2:45 pm

Stensrud fjernet tweeten og burde seff ikke lagt den ut sånn, det ser litt dårlig ut...men er vel frustrert som en del andre.
Den som i utgangspunktet her selvfølgelig burde holdt kjeft er Håndlykken. Driter på draget big time nær sagt hver gang han ytrer seg rundt det sportslige. Det holder bare ikke stort lenger.
Når du som daglig leder går i klinsj med supportere på twitter og i kommentarfelt i aviser vitner det om mangelfull forståelse for den helt spesielle dynamikken innen fotballen; den mellom klubb og publikum. Kan sikkert være greit innen en miljøstiftelse som tross alt er basert på en helt annen form for kamp og steile motsetninger.

Og ikke bare det - er og eksempler på at han tar kontakt på pm til folk som ytret seg negativt og prøver å få fjernet ting/endret ting. For en barnslig fjott rett og slett. Ødelegger klubben og dets rykte.
Enig, fryktelig amatørmessig, for ikke å si totalt uhørt, og jeg er ikke det minste overrasket.

hgb

Legg inn av hgb »

Ny kamp i dag, borte mot TIL. Viktig kamp med tanke på plasseringene, med Dennis Gjengaard tilbake fra start og Abel tilbake på benken etter å ha vært helt ute sist.

HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

Nydelig scoring av Ingebrigtsen!

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

HengeTrynet skrev: lør okt 15, 2022 5:12 pm Nydelig scoring av Ingebrigtsen!
Fine mål i kveld ja, men synes keeperen deres har holdt høyere nivå enn Tromsø sin

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Horribel kampledelse på tampen. Å ikke få inn friske bein er en katastrofe, men det har man sett en del ganger fra paco i år. Håpløst å lede 2-1 ved 88 og likevel tape

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Aprilsnarr skrev: lør okt 15, 2022 5:54 pm Horribel kampledelse på tampen. Å ikke få inn friske bein er en katastrofe, men det har man sett en del ganger fra paco i år. Håpløst å lede 2-1 ved 88 og likevel tape
Enig, må være surt å tape denne kampen når dere gjør en så god kamp på bortebane.
Tapes mer fra benk enn på banen denne kampen

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Tapes uten tvil fra benken. Paco bytter altfor lite, og gang på gang ser man helt utslitte spillere på slutten av kampene. Her kunne man med fordel brukt mer av troppen og langt tidligere, og hatt løpskraft igjen. Frustrerende

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Var på kampen og satt nært bortefansen. Kanskje årets beste bortesupport på Alfheim spør du meg. Mye humor og masse lyd. Ble selvfølgelig litt kjipt på slutten, men flott gjeng.

cpatton

Legg inn av cpatton »

"Jeg er stolt av guttene"
Fargeklatt i sort og hvitt.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Det jeg ikke skjønner er hvordan Paco kan melde at dette var årets beste bortekamp.

Jeg er med på at Odd var gode i store deler av kampen, men mot slutten blir vi løpt i senk av et meget godt TIL. Hvorfor i alle dager gjør ikke Paco grep??

Dette er en gjentagende greie, som skjer neste i hver kamp. Odd leder når det nærmer seg 90 minutter. Hvorfor gjør ikke Paco grep for å drepe kampen? Jeg også skjønner at det ikke funker hver gang, men uansett er det åpenbart fordelaktig for Odd i de situasjonene. Tempoet dras fullestendig ned og vi kan sette inn mer rutine.

Akkurat på dette feltet forstår jeg null av hva Paco driver med.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Som følge av at Molde vant serien får Odd en ekstra million grunnet salget av Kaasa. Her tar vi det vi får!

cpatton

Legg inn av cpatton »

Da jeg trodde jeg hadde sett det meste dukker en reklame artikkel signert Amedia Telemark Marked og Amedia Innholdsbyrå utformet som en journalistisk nyhetssak opp på TA nett under tittelen «MED EN TYDELIG VISJON OG IDENTITET SNUDDE VINDEN FOR ODD».
Her får Paco sannelig mesket seg i egen fortreffelighet, en leser til øyet blir stort og vått. Flotte bilder er det også.
Tydelig visjon og identitet - ja vel.

https://www.ta.no/vis/annonse/tn/host-2 ... =www.ta.no

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: tir okt 18, 2022 5:08 pm Da jeg trodde jeg hadde sett det meste dukker en reklame artikkel signert Amedia Telemark Marked og Amedia Innholdsbyrå utformet som en journalistisk nyhetssak opp på TA nett under tittelen «MED EN TYDELIG VISJON OG IDENTITET SNUDDE VINDEN FOR ODD».
Her får Paco sannelig mesket seg i egen fortreffelighet, en leser til øyet blir stort og vått. Flotte bilder er det også.
Tydelig visjon og identitet - ja vel.

https://www.ta.no/vis/annonse/tn/host-2 ... =www.ta.no
Jeg synes du blir litt for negativ her.

Personlig mener jeg Paco er helt rett mann for Odd, men jeg savner at han tar grep.
Altså at han er på vei fra å være en U-trener til en A-lagstrener.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

En aldeles nydelig seier i går. Ikke nok med at Odd leverer en svært solid kamp og er bedre enn enga, men å se det trynet på Fagermo etter kampen er nesten ubetalelig.

Jeg ser helt tydelig at Odd er svært avhengige av Solo, Leo og Filip. Hver av disse leverer svært gode prestasjoner i går, men Solo var BB i mine øyne. Men det er helt ekstremt å se hvilke steg Filip også har tatt offensivt. Det han gjør før 1-0 er spinnvilt.

Vi må også selvsagt gi honnør til Paco for en formasjon som fungerte veldig veldig bra. 5-3-2 defensivt og 3-5-2 offensivt. Eller er det noen kritiske innvendinger mot Paco?

For min del mener jeg at han fortsatt har noe å gå på når det gjelder kynisme, drepe kamper som står og vipper.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Med maks uttelling i de siste kampene så kan Paco matche den beste sesongen til Nornes, og det med et betydelig dårligere lag. Dette vil være en meget bra prestasjon og igjen underbygge at Paco definitivt er rett man for Odd.

Dette begrunner jeg ytterligere med at Odd er den klubben i ES som er best på å gi yngre spillere spilletid. Hele 26 % av spilletiden gis til spillere under 21 år.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Gunnar88 skrev: tir okt 25, 2022 11:39 am Med maks uttelling i de siste kampene så kan Paco matche den beste sesongen til Nornes, og det med et betydelig dårligere lag. Dette vil være en meget bra prestasjon og igjen underbygge at Paco definitivt er rett man for Odd.
Syns 1 sesong er for lite til å dømme en trener den ene eller andre veien. Man trenger mer tid, særlig når Odd har så mange unge spillere og i tillegg mister nøkkelspillere som i stor grad erstattes med korttidsløsninger. Det må være et strre perspektiv enn 1 sesong man ser på her. Veldig spent på hvordan stallen vil se ut når neste sesong starter.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Lezah skrev: tir okt 25, 2022 12:18 pm
Gunnar88 skrev: tir okt 25, 2022 11:39 am Med maks uttelling i de siste kampene så kan Paco matche den beste sesongen til Nornes, og det med et betydelig dårligere lag. Dette vil være en meget bra prestasjon og igjen underbygge at Paco definitivt er rett man for Odd.
Syns 1 sesong er for lite til å dømme en trener den ene eller andre veien. Man trenger mer tid, særlig når Odd har så mange unge spillere og i tillegg mister nøkkelspillere som i stor grad erstattes med korttidsløsninger. Det må være et strre perspektiv enn 1 sesong man ser på her. Veldig spent på hvordan stallen vil se ut når neste sesong starter.
Det kan du absolutt mene, og jeg er til en viss grad helt enig. Men Odd har mistet sentrale spillere på løpende bånd de siste årene, og hvis klubben da styrer mot øvre halvdel er det en meget bra prestasjon.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Gunnar88 skrev: tir okt 25, 2022 12:27 pm Men Odd har mistet sentrale spillere på løpende bånd de siste årene, og hvis klubben da styrer mot øvre halvdel er det en meget bra prestasjon.
Ja, det vil da være en totalt sett bra gjennomført sesong.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: ons okt 19, 2022 11:36 am
cpatton skrev: tir okt 18, 2022 5:08 pm Da jeg trodde jeg hadde sett det meste dukker en reklame artikkel signert Amedia Telemark Marked og Amedia Innholdsbyrå utformet som en journalistisk nyhetssak opp på TA nett under tittelen «MED EN TYDELIG VISJON OG IDENTITET SNUDDE VINDEN FOR ODD».
Her får Paco sannelig mesket seg i egen fortreffelighet, en leser til øyet blir stort og vått. Flotte bilder er det også.
Tydelig visjon og identitet - ja vel.

https://www.ta.no/vis/annonse/tn/host-2 ... =www.ta.no
Jeg synes du blir litt for negativ her.

Personlig mener jeg Paco er helt rett mann for Odd, men jeg savner at han tar grep.
Altså at han er på vei fra å være en U-trener til en A-lagstrener.
Hei og sent svar fra meg - har vært ute på reise med mangelfull tilgang til nett. Men har fått med meg at Odd igjen banket Enga etter hva jeg forstår med 1 times god fotball - bare så deilig!! Men vel å merke også et lag i fritt fall!

Om jeg er for hard mot Paco - det kan være, men så var da foranledningen for det jeg skrev et reklamestunt utformet som journalistisk arbeid hvor han uhemmet får skryte av eget arbeid. Etter all sannsynlighet betalt av klubben - hvem ellers? I så fall helt uhørt.

Jeg mener det må være på sin plass å stille enkelte spørsmålstegn ved en trener som går ut høy og mørk med lovnader om festfotball, bruker metaforer fra sjakk og jordbruk, gjentar at han ikke er interessert i tabellen før runde 28 mm. Alt dette mens publikumstallet stuper til noe av det svakeste i ligaen og en av lokalavisene publiserer en artikkel under overskriften «Akkurat nå er det dørgende kjedelig å se på Odd». Nøyaktig som jeg har følt det nær sagt hele sesongen. Har fulgt klubben tett fryktelig lenge, men i løpet av årets sesong har likegyldigheten begynt å spise seg faretruende innpå. En sesong hvor laget har fått meget godt betalt med bla en keeper som i store deler har vært ekstraordinær. Det verste som kan skje sånn jeg ser det er om klubben skulle hanke en 7 plass (1 plass ned fra budsjettert) og nærmeste slå seg på brystet med mission accomplished.

Det kan godt være at Paco er rett mann - vi får se utpå sommeren neste år… Men å forklare mange av hans merkelige disponeringer ut fra bakgrunnen med landslag mener jeg blir både feil og for enkelt. Mannen har tross alt rikelig med erfaring som assistent trener både i ES og i Legia Warszawa, har bla hatt tett samarbeid med bla Henning Berg inn- og utenlands. Selvsagt vet han hvordan en sesong arter seg på klubbplan, det var jo med denne bakgrunnen han ble interessant for NFF:

Personlig hadde jeg sett at Odd hadde hanket inn en Geir Bakke etter Fagermo og tatt noen av de grepene LSK har tatt.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Fryktelig imponerende det som Odd og Paco leverer.

Paco viser at han lærer.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Greit innhopp av Tewelde.

Rösenborger

Legg inn av Rösenborger »

Respekt til de odde folka for å stå på i en for dem meningsløs kamp! Og takk til Ingebrigtsen som scoret til nydelige 7 i odds.

hgb

Legg inn av hgb »

Veldig, veldig godt gjennomført bortekamp, må jeg si. LSK skaper veldig lite, vi skaper jo heller ikke sånn voldsomt mye, men har et par store sjanser i tillegg til to mål, og selvsagt utrolig gøy at Faniel kommer inn og herjer.

hgb

Legg inn av hgb »

Rösenborger skrev: søn okt 30, 2022 7:30 pm Respekt til de odde folka for å stå på i en for dem meningsløs kamp! Og takk til Ingebrigtsen som scoret til nydelige 7 i odds.
Dette er viktige kamper for Odd. Det er snakk om 5. plass vs kanskje 12. plass (ikke nå lenger, men før kampen var ikke 12. helt ute av bildet, mens 11. definitivt kunne skjedd). Det er noen millioner premiepenger, og det betyr ganske mye når det gjelder optimismen inn i en ny sesong.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Alle kamper i ES er viktige. For Odd er høsten ekstremt viktig av mange årsaker.

Drille inn stilen til Paco
Vise Telemark at Odd fortsatt er et lag å regne med
En hel haug med unggutter får sjansen
Flere millioner i potten, som Odd sårt trenger

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Poster denne her igjen:

5. plass 11.661.000
6. plass 11.165.000
7. plass 10.668.000
8. plass 10.172.000
9. plass 10.172.000
10. plass 10.172.000
11. plass 9.676.000
12. plass 9.676.000
13. plass 9.676.000
14. plass 9.179.000
15. plass 8.682.000
16. plass 8.682.000

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Vebjørn Hoff er relativt tydelig på at det ikke blir noen permanent retur til Odd neste år. Han sier også at det er rimelig uaktuelt å fortsette i RBK også. Så målet hans er å finne seg en klubb i utlandet som kan tilby bedre betingelser.

hgb

Legg inn av hgb »

Gunnar88 skrev: man okt 31, 2022 8:24 am Vebjørn Hoff er relativt tydelig på at det ikke blir noen permanent retur til Odd neste år. Han sier også at det er rimelig uaktuelt å fortsette i RBK også. Så målet hans er å finne seg en klubb i utlandet som kan tilby bedre betingelser.
Det er synd, men forståelig. Han er jo fortsatt ung, og en veldig solid spiller, så jeg vil tro han kan finne seg noe på et nivå et knepp eller to over ES.

Avhengig av hvem vi eventuelt selger i sommer, så er jeg ikke så bekymra for Hoff, dog. Midtbanen er fortsatt der vi er best besatt.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

hgb skrev: man okt 31, 2022 9:53 am
Gunnar88 skrev: man okt 31, 2022 8:24 am Vebjørn Hoff er relativt tydelig på at det ikke blir noen permanent retur til Odd neste år. Han sier også at det er rimelig uaktuelt å fortsette i RBK også. Så målet hans er å finne seg en klubb i utlandet som kan tilby bedre betingelser.
Det er synd, men forståelig. Han er jo fortsatt ung, og en veldig solid spiller, så jeg vil tro han kan finne seg noe på et nivå et knepp eller to over ES.

Avhengig av hvem vi eventuelt selger i sommer, så er jeg ikke så bekymra for Hoff, dog. Midtbanen er fortsatt der vi er best besatt.
Det er jeg helt enig i. Det som jeg er mest spent på er om vi kommer oss gjennom vinteren med Filip, Leo og Odin.

Jeg er rimelig overbevist om at flere klubber er interessert i de tre der, men jeg tror ingen norske lag vil sprenge banken for å hente de.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Det bekymrer litt mere at det nå er to unggutter som aspirerer til å sitte på benken til italienske b-lag. De to kan godt kjøpes for noen gode kroner til ligaer med større lommebøker enn vi har her.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»