Odds Ballklubb

Svar
Gunnar88

Re: Odds Ballklubb

Legg inn av Gunnar88 »

hgb skrev: tir jun 27, 2023 1:30 pm
Gunnar88 skrev: tir jun 27, 2023 12:25 pm Og nå ryktes det at Odd vil gi vekk Jevto til en klubb i Vietnam! Gi vekk fjorårets mest målfarlige spiller virker som svært god butikk! Riktignok har han vært svak i år, men noen kroner må det da være mulig å få for han?
Vietnam er jo et stykke fra Serbia, litt overraskende utvikling.
Absolutt, men lønningsposen er vel ikke å forakte.

hgb

Legg inn av hgb »

Gunnar88 skrev: tir jun 27, 2023 4:23 pm
hgb skrev: tir jun 27, 2023 1:30 pm
Gunnar88 skrev: tir jun 27, 2023 12:25 pm Og nå ryktes det at Odd vil gi vekk Jevto til en klubb i Vietnam! Gi vekk fjorårets mest målfarlige spiller virker som svært god butikk! Riktignok har han vært svak i år, men noen kroner må det da være mulig å få for han?
Vietnam er jo et stykke fra Serbia, litt overraskende utvikling.
Absolutt, men lønningsposen er vel ikke å forakte.
Jeg syns forsåvidt dette er en grei løsning. Jeg er helt for at klubben skal være grei mot spillere som har vært lojale, og Milan har vært både lojal og god. At han i hans alder vil gå for å bunkre opp litt midler er jo ikke så vanskelig å forstå, og kanskje Odd kan finne en eller annen free agent der ute som kan ta endel av den lønna.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7844

Legg inn av Big George »

Undskyld meg men, Filip Jørgensen er vel moden for et salg til utlandet ?

Joshua Kitolano har blomstret i Nederland og var veldig god for Norge U-21 mot Frankrike

hgb

Legg inn av hgb »

Big George skrev: ons jun 28, 2023 4:08 am Undskyld meg men, Filip Jørgensen er vel moden for et salg til utlandet ?

Joshua Kitolano har blomstret i Nederland og var veldig god for Norge U-21 mot Frankrike
Definitivt, men jeg må virkelig si jeg håper det blir i vinter eller neste sommer, og ikke nå.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Big George skrev: ons jun 28, 2023 4:08 am Undskyld meg men, Filip Jørgensen er vel moden for et salg til utlandet ?

Joshua Kitolano har blomstret i Nederland og var veldig god for Norge U-21 mot Frankrike
Det er jeg helt enig i. Men vil være fryktelig tungt hvis Odd mistet han også i dette vinduet.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Ryktes på Twitter at Andre Hansen er på vei til Odd og at klubben gir opp Jarstein.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Big George skrev: ons jun 28, 2023 4:08 am Undskyld meg men, Filip Jørgensen er vel moden for et salg til utlandet ?

Joshua Kitolano har blomstret i Nederland og var veldig god for Norge U-21 mot Frankrike
Noen må by først. Ikke vært nevnt noe så langt jeg kan erindre. En veldig fin spiller som kan få en god karriere i utlandet.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Gunnar88 skrev: ons jun 28, 2023 10:36 am Ryktes på Twitter at Andre Hansen er på vei til Odd og at klubben gir opp Jarstein.


Dette er jeg langt mer positiv til enn Jarstein. En kar på 40 uten kamper på 2.5 år er ikke noe særlig. Hansen kan ha mange fine år igjen fremdeles og er en svært solid keeper

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Aprilsnarr skrev: ons jun 28, 2023 6:37 pm
Gunnar88 skrev: ons jun 28, 2023 10:36 am Ryktes på Twitter at Andre Hansen er på vei til Odd og at klubben gir opp Jarstein.


Dette er jeg langt mer positiv til enn Jarstein. En kar på 40 uten kamper på 2.5 år er ikke noe særlig. Hansen kan ha mange fine år igjen fremdeles og er en svært solid keeper
Trolig har du nok helt rett. Det er nok bare jeg som har sett frem til dagen Jarstein endelig kommer tilbake, men kanskje han er ferdig på toppnivå? Han trener heller ikke med klubben for tiden. Noen nyheter om rettssaken?

Andre Hansen er nok et langt mer risikofritt valg. Han spiller hver uke og har trolig mange år igjen på banen.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Jevto er på vei til Vietnam, bokstavelig talt. Ingenting er avklart, men han er på vei for å "se på forholdene". Vi får håpe det løser seg, selv om det ikke innebærer overgangssum for Odd.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Da er Jevtovic klar for Hanoi FC.

Nå må Odd forsterke og jeg er veldig spent på hvem som trekkes opp av hatten. Kan umulig tenke meg at det er Oldrup eller Børven så lenge Nornes trener vif.

Deila

Legg inn av Deila »

Gunnar88 skrev: fre jun 30, 2023 6:38 pm Da er Jevtovic klar for Hanoi FC.

Nå må Odd forsterke og jeg er veldig spent på hvem som trekkes opp av hatten. Kan umulig tenke meg at det er Oldrup eller Børven så lenge Nornes trener vif.
Oldrup er på utgående kontrakt og har heller ikke hørt noe fra VIF, så han er vel ikke umulig å få tak i. Eneste er at Oldrup per nå spiller stopper for oss fordi vi har stopperkrise.. Så må nok ha inn en stopper før vi eventuelt slipper Oldrup.

Børven har også vært bak Jatta i køen denne sesongen.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Deila skrev: fre jun 30, 2023 6:59 pm
Gunnar88 skrev: fre jun 30, 2023 6:38 pm Da er Jevtovic klar for Hanoi FC.

Nå må Odd forsterke og jeg er veldig spent på hvem som trekkes opp av hatten. Kan umulig tenke meg at det er Oldrup eller Børven så lenge Nornes trener vif.
Oldrup er på utgående kontrakt og har heller ikke hørt noe fra VIF, så han er vel ikke umulig å få tak i. Eneste er at Oldrup per nå spiller stopper for oss fordi vi har stopperkrise.. Så må nok ha inn en stopper før vi eventuelt slipper Oldrup.

Børven har også vært bak Jatta i køen denne sesongen.
Nå tror ikke jeg det skjer, men hvis Nornes får jobben permanent blir nok begge med videre vil jeg tro.

Deila

Legg inn av Deila »

Gunnar88 skrev: fre jun 30, 2023 7:33 pm
Deila skrev: fre jun 30, 2023 6:59 pm
Gunnar88 skrev: fre jun 30, 2023 6:38 pm Da er Jevtovic klar for Hanoi FC.

Nå må Odd forsterke og jeg er veldig spent på hvem som trekkes opp av hatten. Kan umulig tenke meg at det er Oldrup eller Børven så lenge Nornes trener vif.
Oldrup er på utgående kontrakt og har heller ikke hørt noe fra VIF, så han er vel ikke umulig å få tak i. Eneste er at Oldrup per nå spiller stopper for oss fordi vi har stopperkrise.. Så må nok ha inn en stopper før vi eventuelt slipper Oldrup.

Børven har også vært bak Jatta i køen denne sesongen.
Nå tror ikke jeg det skjer, men hvis Nornes får jobben permanent blir nok begge med videre vil jeg tro.
Det har jo allerede Nornes utelukket selv. Så det skjer ikke.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Kamp mot Haugesund i morgen. Absolutt ingen drømmebane for Odd. I tillegg har Haugesund begynt å vise en viss form. Har liten tro på poeng.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Sjansemessig var kampen i dag et skritt i riktig retning, men vi gir vekk altfor lette mål. Blir ikke klok på dette laget, men det blir en kamp mot nedrykk.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: man jul 03, 2023 12:06 am Sjansemessig var kampen i dag et skritt i riktig retning, men vi gir vekk altfor lette mål. Blir ikke klok på dette laget, men det blir en kamp mot nedrykk.
Vet nesten ikke hvor jeg skal begynne for ikke å repeterte meg selv. Med unntak av enkelte sekvenser i enkelte kamper (ytterst sjeldent hele 45 min som i Stavanger) så er årets Odd-utgave, om det blir seier eller tap, like interessant å bivåne som å se maling tørke. Stallen er så utarmet at en spiller som har 4 ballberøringer i første 45 og alle helt håpløse får spille til klokka har passert 80.
Ikke forstår jeg hvordan sumpa skal unngåes.
Klubben burde jo hatt First Price som hovedsponsor, det hadde i det minste gitt mening.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: man jul 03, 2023 11:24 am
Gunnar88 skrev: man jul 03, 2023 12:06 am Sjansemessig var kampen i dag et skritt i riktig retning, men vi gir vekk altfor lette mål. Blir ikke klok på dette laget, men det blir en kamp mot nedrykk.
Vet nesten ikke hvor jeg skal begynne for ikke å repeterte meg selv. Med unntak av enkelte sekvenser i enkelte kamper (ytterst sjeldent hele 45 min som i Stavanger) så er årets Odd-utgave, om det blir seier eller tap, like interessant å bivåne som å se maling tørke. Stallen er så utarmet at en spiller som har 4 ballberøringer i første 45 og alle helt håpløse får spille til klokka har passert 80.
Ikke forstår jeg hvordan sumpa skal unngåes.
Klubben burde jo hatt First Price som hovedsponsor, det hadde i det minste gitt mening.
Jeg nekter å tro at det er slik Paco vil spille, men at han tvinges til det for å sikre spill i Eliteserien i 2024. Troppen er rett og slett ikke god nok. Jeg håper at noen midler frigjøres ved salget av Wallem slik at erstattere kan hentes. Men da må Paco trylle, for det er som du sier store hull i dette mannskapet og det er absolutt ikke lett å fikse dette.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: man jul 03, 2023 3:03 pm
cpatton skrev: man jul 03, 2023 11:24 am
Gunnar88 skrev: man jul 03, 2023 12:06 am Sjansemessig var kampen i dag et skritt i riktig retning, men vi gir vekk altfor lette mål. Blir ikke klok på dette laget, men det blir en kamp mot nedrykk.
Vet nesten ikke hvor jeg skal begynne for ikke å repeterte meg selv. Med unntak av enkelte sekvenser i enkelte kamper (ytterst sjeldent hele 45 min som i Stavanger) så er årets Odd-utgave, om det blir seier eller tap, like interessant å bivåne som å se maling tørke. Stallen er så utarmet at en spiller som har 4 ballberøringer i første 45 og alle helt håpløse får spille til klokka har passert 80.
Ikke forstår jeg hvordan sumpa skal unngåes.
Klubben burde jo hatt First Price som hovedsponsor, det hadde i det minste gitt mening.
Jeg nekter å tro at det er slik Paco vil spille, men at han tvinges til det for å sikre spill i Eliteserien i 2024. Troppen er rett og slett ikke god nok. Jeg håper at noen midler frigjøres ved salget av Wallem slik at erstattere kan hentes. Men da må Paco trylle, for det er som du sier store hull i dette mannskapet og det er absolutt ikke lett å fikse dette.
Nei, vi skal ikke beskylde Paco for å ha noe ønske om spill som det vi ser nå. Det her er tvingende nødvendig for å unngå nedrykk. Tipper vi få se det samme sesongen ut uavhengig av motstander - hold tett bakover og sats hovedsakelig på kontringer.

Deler det håpet, men er tvilende til hva det er mulig å få til. Med så mye ungt og lett i stallen kreves det spillere med minst OBOS-erfaring.

En annen ting - fikk i formiddag mld fra en ihuga supporter som i tidligere år fulgte laget rundt på de baner som er i landet. Er fortsatt å finne på Skagerak, også når B- og kvinnelaget spiller. Han er fly forbanna fordi klubben ikke poster noe på FB ved tap borte, har også skjedd tidligere i år.

Tenke seg til - her har de reine billedkavalkaden før avreise til Haugesund med en smilende og vinkende Paco utenfor bussen mm. Og så ikke ett pip i etterkant. Høyst ynkelig og korttenkt fra en klubb som ikke akkurat har så fryktelig mye goodwill å gå på hos lokalbefolkningen. Trist å se at det Odd jeg respekterte og følte meg knyttet til forvitre også utenfor banen. Mistenker at en del i administrasjonen tenker med det de sitter på...

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Endelig tilbake!

Nydelig seier i går. Guud viser at han fortsatt kan. Jeg tror vi kan vinke farvel til nedrykksstriden. For første gang på mange år trives jeg godt som middelhavsfarer.

lunde326

Legg inn av lunde326 »

Ser rettssaken rundt Jarstein er utsatt igjen, men nå er jo også den opprinnelige kontrakten hans gått ut, noe som hindrer Odd i å signere han når vinduet åpner da?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7844

Legg inn av Big George »

Jeg blir overrasket om ikke Filip Jørgensen selges.
Som 2002 modell er han høyaktuell for det nye U-21 landslaget.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»