Odds Ballklubb

Svar
Aprilsnarr
Innlegg: 235

Re: Odds Ballklubb: En klubb som er kulere enn din klubb

Legg inn av Aprilsnarr »

Philip Zuchelner (?) klar for Odd. Har siden 16/17 spilt i tysk tredjedivisjon. Østerriker med en landskamp i 2013. Siste to sesongene litt over 500 spilte minutter med 4 mål. stort sett innbytter noen min, 10 min snitt ca i 20/21 og 20 i 21/22. spilte da kun fra februar til april forrige sesong.

Lukter ikke goalgetter og stor suksess men lite å tape på dette kanskje

hgb

Legg inn av hgb »

Jeg hadde egentlig trodd de ville kjøre på med de som var der, særlig siden det vel kanskje er håp for Dio tilbake etter landslagspausa, men dette er vel en ganske billig forsikring. Han er jo sikkert en ganske god spiller, men neppe den store tunga på vektskåla.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

hgb skrev: fre sep 09, 2022 10:23 am Jeg hadde egentlig trodd de ville kjøre på med de som var der, særlig siden det vel kanskje er håp for Dio tilbake etter landslagspausa, men dette er vel en ganske billig forsikring. Han er jo sikkert en ganske god spiller, men neppe den store tunga på vektskåla.
Ifølge avisene er det ikke håp om så rask retur. Snakk om minst 8 uker, fort vekk 10-12. og 13 november er siste seriekamp, altså om 9 ukers tid, så kan ha sett det siste av Dio i oddtrøyen sannsynligvis

iceman

Legg inn av iceman »

Kanskje det er nå man skal forsøke seg på en lenger kontrakt på Dio? Sikkert eklere å få en signatur nå enn om han hadde bøttet inn med mål denne høsten. Har ikke noe mot en fit Dio i 2023 sesongen

hgb

Legg inn av hgb »

For en omgang Gjengaar driver med her. Mye bra fra Odd, men han er jo hakket vassere enn alle. Dvs, han og Milan. Her har vi kanskje funnet gull.

HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

Herlig med Gjengaar. Ikke redd for å gå rett på. Slikt liker vi!

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Nydelig kamp! Skal vi si at Odd har berget plassen?

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Gunnar88 skrev: lør sep 10, 2022 6:22 pm Nydelig kamp! Skal vi si at Odd har berget plassen?
Tipper 3 poeng til er nok for å sikre plassen.

hgb

Legg inn av hgb »

Jeg så ikke første 25-30, men etter det syns jeg vi var gode. For det første skapte vi sjanser (Dennis og Milan, primært), men for det andre var vi jo veldig solide bakover. Føler vi var klart best, og det er jo ikke hverdagskost.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Omsider årets første seier med mer enn ett mål i en kamp der det var mye glede seg over. Riktignok mot overraskende svak motstand, likevel… Makte å snu det å komme tidlig under og vinne komfortabelt på bortebane krever respekt uansett i boka mi.

Gjengaards «debut» er i farta den beste jeg kan huske vi har sett på et Odd-lag i moderne tid. Bare deilig å se en pur ung spiller som i motsetning til nær sagt alle lagkamerater instinktivt går rett på den fordømte kassa så fort sjansen byr seg. Synes han også var mer enn god før han fant nettmaskene.

At Egell-Johnsen var tilbake og fikk sine minutter var også et stort pluss.

4 fattige poeng til og plassen er dønn sikker. Det bør være grei skuring.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Med dagens resultater var det svært viktig med seier i går. Jeg må si at jeg ikke trodde verken Haugesund, Tromsø eller KBK skulle røske med seg særlig mye poeng.

Men med 8 poeng ned til kvalikk, så er pulsen forholdsvis rolig, selv om ingenting er avgjort.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Odd kan se oppover nå. Fin form for tiden med 3-1-0 siste 4 kampene og overkommelig program videre. Mange lag mellom oss og kvallik så tror vi er trygge. Kun 6 opp til VIF. Møtes i oktober på Skagerak. Ikke umulig komme forbi dem.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Aprilsnarr skrev: søn sep 11, 2022 10:09 pm Odd kan se oppover nå. Fin form for tiden med 3-1-0 siste 4 kampene og overkommelig program videre. Mange lag mellom oss og kvallik så tror vi er trygge. Kun 6 opp til VIF. Møtes i oktober på Skagerak. Ikke umulig komme forbi dem.
Jeg vet ikke om vi skal bli så høye og mørke, men jeg liker holdningen. I mine øyne er ikke laget friskmeldt. Pri 1 er å vinne de kampene som vi må. Det vil i første omgang si hjemme mot Hamkam og KBK. Men jeg ser gjerne oppover på tabellen, der vi hører hjemme.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Absolutt. Tenkte mest på formen vi er i nå, og et spill jeg syns begynner ligne noe. Der vi før har hatt bra enkeltomgangef slik som mot rbk i første omgang, så syns jeg vi står distansen bedre, skaper mye, og blitt mer stabile defensivt.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: man sep 12, 2022 10:42 am
Aprilsnarr skrev: søn sep 11, 2022 10:09 pm Odd kan se oppover nå. Fin form for tiden med 3-1-0 siste 4 kampene og overkommelig program videre. Mange lag mellom oss og kvallik så tror vi er trygge. Kun 6 opp til VIF. Møtes i oktober på Skagerak. Ikke umulig komme forbi dem.
Jeg vet ikke om vi skal bli så høye og mørke, men jeg liker holdningen. I mine øyne er ikke laget friskmeldt. Pri 1 er å vinne de kampene som vi må. Det vil i første omgang si hjemme mot Hamkam og KBK. Men jeg ser gjerne oppover på tabellen, der vi hører hjemme.
Friskmelding - kan ikke helt se den komme før stallen styrkes betraktelig. For meg virker det opplagt at Pacos måte å tenke fotball på for å fungere optimalt bla krever godt over gjennomsnittet av teknikk, enorm fysikk og fotballklokskap. Tre ting det skorter tildels kraftig på hos dagens mannskap.

hgb

Legg inn av hgb »

HamKam hjemme i dag. Vinner vi denne ligger vi på 7. plass med 7 kamper igjen, og med (gitt at Enga slår Sandefjord hjemme, hvis ikke vil vi være 3 poeng bak Enga) 11 poeng til kvalik. Ikke noen walkover, selvsagt, men en kamp vi bør dominere.

HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

For et gjesp av en 1.omgang. Forferdelig nivå på absolutt alt.

HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

God start på 2.omgang!

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Straffe nummer to var billig. Gauseth overdriver som vanlig.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Da burde plassen være sikret i alle fall.

hgb

Legg inn av hgb »

Fikk ikke sett kampen, men samme hva vi har levert i år, så ser vi jo nå mer enn opp enn ned på tabellen.

Og for meg vil kjøpet av Milan Jevtovic alltid stå med gullskrift i Odds historiebøker. Som jeg sa da de kjøpte ham.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Med disse tre poengene er vi vel i mål. Jeg mener vi kanskje trenger enda ett for å være hundre prosent sikker.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Grei seier til dere mot usvgjortspesialisten, kamma. Fin dominering i deler av annen omgang. Men skal plassen i serien berges, så må spillet opp en del hakk.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Plassen i serien er vel berget med gårsdagens seier. Spillet imponerer ingen, og Odd har marginer igjen.

Jeg blir fryktelig provosert at ikke Paco gjør noen bytter slik som andre omgang utvikler seg. Vi blir presset inn på egen 20 og Ham-Kam skaper flere store sjanser. Gjør Paco noen grep?

Absolutt ikke.

Paco har en jobb å gjøre med å bli kynisk, mye mer kynisk enn han er i dag.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Leopold er tatt ut på landslaget! Odd beviser igjen at vi er veldig gode på å utvikle keepere.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Vel fortjent for Leo dette. Odd er og nå nr 2 på formtabellen siste 5 med 4-1-0. Ser fint ut dette, og vi kan være med å kjempe nå om øvre halvdel og topp 6.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Skiller ca 1,5 millioner i plasseringspenger fra 6. plass til 13. plass. Ikke all verden i forskjell, men det kommer nok godt med for Odd. Antar at klubben uansett leverer et greit overskudd i 2022.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Gunnar88 skrev: søn sep 18, 2022 11:18 pm Skiller ca 1,5 millioner i plasseringspenger fra 6. plass til 13. plass. Ikke all verden i forskjell, men det kommer nok godt med for Odd. Antar at klubben uansett leverer et greit overskudd i 2022.
Montro om vi tjener noen slanter på disse solcellene på taket også, sparer vel i alle fall utgifter.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Canucks skrev: søn sep 18, 2022 11:47 pm
Gunnar88 skrev: søn sep 18, 2022 11:18 pm Skiller ca 1,5 millioner i plasseringspenger fra 6. plass til 13. plass. Ikke all verden i forskjell, men det kommer nok godt med for Odd. Antar at klubben uansett leverer et greit overskudd i 2022.
Montro om vi tjener noen slanter på disse solcellene på taket også, sparer vel i alle fall utgifter.
Svært svært usikker på dette, ettersom Skagerak energi jo er eiere av disse og Odd betaler for strømmen… Einar uttalte jo da de kom at: «Det vi skal betale er strømutgiftene. Strøm fra solceller er i utgangspunktet noe dyrere enn vanlig strøm, men vi tror likevel at dette blir lønnsomt. Vi merker nemlig at våre samarbeidspartnere er opptatt av miljø, og at det er en økt interesse for våre sponsorater, forteller Håndlykken.»


Så jeg er svært usikker på status der nå - tjener gjør vi iallefall ikke..

Men et pluss totalt i år må det bli. Solgt for mange millioner med Kaasa, kito2, og Tobias og uten at noe er brukt på erstattere inn utenom noen hundre k på Rekdal

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Aprilsnarr skrev: man sep 19, 2022 7:58 am
Canucks skrev: søn sep 18, 2022 11:47 pm
Gunnar88 skrev: søn sep 18, 2022 11:18 pm Skiller ca 1,5 millioner i plasseringspenger fra 6. plass til 13. plass. Ikke all verden i forskjell, men det kommer nok godt med for Odd. Antar at klubben uansett leverer et greit overskudd i 2022.
Montro om vi tjener noen slanter på disse solcellene på taket også, sparer vel i alle fall utgifter.
Svært svært usikker på dette, ettersom Skagerak energi jo er eiere av disse og Odd betaler for strømmen… Einar uttalte jo da de kom at: «Det vi skal betale er strømutgiftene. Strøm fra solceller er i utgangspunktet noe dyrere enn vanlig strøm, men vi tror likevel at dette blir lønnsomt. Vi merker nemlig at våre samarbeidspartnere er opptatt av miljø, og at det er en økt interesse for våre sponsorater, forteller Håndlykken.»


Så jeg er svært usikker på status der nå - tjener gjør vi iallefall ikke..

Men et pluss totalt i år må det bli. Solgt for mange millioner med Kaasa, kito2, og Tobias og uten at noe er brukt på erstattere inn utenom noen hundre k på Rekdal
Takk for svar, hadde kanskje vært for mye å håpe på at dette kraftverket på taket faktisk kunne betale seg for Odd også :-) men med salgene vi har gjort så burde økonomien se bra ut, selv med sviktende oppmøte.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»