Odds Ballklubb

Svar
Gunnar88

Re: Odds Ballklubb: En klubb som er kulere enn din klubb

Legg inn av Gunnar88 »

Nornes melder til Varden at han stiller på jobb i morgen. Da begynner det å bli en tragedie. Gi han pengene han har krav på og få han langt bort fra Odd.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Endelig får Odd omtale i riksmediene, dette har vi ventet lenge på... :roll:

Everenga

Legg inn av Everenga »

Henningsen skrev: tir jan 11, 2022 8:42 am
Gunnar88 skrev: man jan 10, 2022 11:43 am . Men det er vel ikke umulig at han blir ny assistent i enga.
Jo, det er umulig, da assistent til Fagermo er ansatt ved intrernt opprykk
Nå er det jo mulig å ha mer enn en assistent, blir ikke overrasket om Nornes dukker opp i Enga i en eller annen kapasitet.

cpatton

Legg inn av cpatton »

At Nornes stiller på Skagerak i morgen er da helt naturlig og opplagt med mindre han skulle bedrive skulk via egenmelding.
Det tragiske her er situasjonen klubben har satt seg. Som Varden skriver på lederplass - klubbens plan var omtrent like god som høstsesongen.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Kan snart ikke bli tristere denne saken her..
https://www.ta.no/stottet-odd-med-milli ... 50-1295582

cpatton

Legg inn av cpatton »

Perkele skrev: tir jan 11, 2022 6:09 pm Kan snart ikke bli tristere denne saken her..
https://www.ta.no/stottet-odd-med-milli ... 50-1295582
Befriende å lese om Borgersens opplevelser på innsida av Odd-systemet!
Det verste må være at jeg ikke lar meg overraske det minste. Bang bang på brystkassa når det går bra og hue i sanda når resultatene uteblir.
At han personifiserer tilstanden ved å filleriste Håndlykken er til å forstå. En gutteaktig sjarm i medgangstider og en vandrende katastrofe med passiv aggressiv pubertal oppførsel i motgang, som i nærmest hele 2021.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Nydelig artikkel om borgersen. Setter virkelig fingeren på viktige ting. Og det er ikke bare synsing fra noen utenfra, men kommer fra en av klubbens viktigste støttespillere gjennom flere sesonger. Måten han beskriver håndlykken på bør få varsellampene å lyse hos de med et hjerte som er glad i Odd.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Perkele skrev: tir jan 11, 2022 6:09 pm Kan snart ikke bli tristere denne saken her..
https://www.ta.no/stottet-odd-med-milli ... 50-1295582
Keen på å videreformidle noe av innholdet?

Perkele

Legg inn av Perkele »

Ta kan leses gratis i januar JackBlack

Perkele

Legg inn av Perkele »

Jeg tror snart enda flere må følge Nornes ut porten, Håndlykken neste?
Skal han overleve i lengre tid må alt klaffe fremover, inkludert suksess i serien.
Sportsjef og treneransettelsen MÅ klaffe!
Alternativt er han ute senest etter sesongen, eller hva tror dere?

cpatton

Legg inn av cpatton »

Perkele skrev: tir jan 11, 2022 8:28 pm Jeg tror snart enda flere må følge Nornes ut porten, Håndlykken neste?
Skal han overleve i lengre tid må alt klaffe fremover, inkludert suksess i serien.
Sportsjef og treneransettelsen MÅ klaffe!
Alternativt er han ute senest etter sesongen, eller hva tror dere?
Neida, da bare utvider de staben litt og oppretter en ny stilling innen sikkerhet eller arrangement og Håndlykken er såre fornøyd :lol:

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

ODD ble en ganske grå og kjedelig klubb da Fagermo dro til Oslo. I høst var det vel nesten bare de to utagerende tvillingene, han med ODD-skjerf festet på hele kroppen og hun journalistdama (som også er talsperson i Oddrane) som holdt Pippi Langstrømpe-sangen gående på Skagerrak.

hgb

Legg inn av hgb »

https://www.odd.no/nyheter/fellesuttale ... -ballklubb

Nornes ferdig, de har en avtale de ikke vil kommentere detaljene i (naturlig nok). Da fortsetter jobben med å finne erstattere.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Bra da er en dør lukket, håper de har kommet så langt nå at de nye er på vei inn døren ganske raskt!

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Dette er fantastiske nyheter. Nornes er endelig ferdig og to år med smerte er over.

Nå kan klubben endelig se fremover, men Håndlykken har en monumental jobb med å finne både sportssjef og trener.

hgb

Legg inn av hgb »

Aprilsnarr skrev: tir jan 11, 2022 7:11 pm Nydelig artikkel om borgersen. Setter virkelig fingeren på viktige ting. Og det er ikke bare synsing fra noen utenfra, men kommer fra en av klubbens viktigste støttespillere gjennom flere sesonger. Måten han beskriver håndlykken på bør få varsellampene å lyse hos de med et hjerte som er glad i Odd.
Det er jo et poeng det med om man skal være miljøfyrtårn eller fotballklubb (nå kommer det jo ikke akkurat klart fram hvor mye ressurser som har gått med til miljøsatsing). Et annet poeng er at de soler seg i glansen og tar plass. Utover det syns jeg poengene hans spriker ganske mye. Det hjelper lite å si at prioriteringene er feil, og at de ikke hadde råd til å ta fly uten at vi ser på hvor pengene ellers er brukt.

Ellers er vel et av hovedpoengene at man ikke skulle sparka Nornes, men tatt tak i Andre Ting (bruke mer penger på spillerkjøp, spesielt). Jeg ville ikke vært så kritisk til å la JFN fortsette, jeg, men jeg føler ikke at det har vært gjennomgangstonen på dette forumet hvertfall.

Perkele

Legg inn av Perkele »

I følge TA ble dette en dyr affære!
https://www.ta.no/sa-mye-koster-det-odd ... 50-1296055
Blir vel opprykk for en lokal underbetalt helt nå da, de har vel ikke fått råd til dobbel lønn?

hgb

Legg inn av hgb »

Perkele skrev: ons jan 12, 2022 9:48 am I følge TA ble dette en dyr affære!
https://www.ta.no/sa-mye-koster-det-odd ... 50-1296055
Blir vel opprykk for en lokal underbetalt helt nå da, de har vel ikke fått råd til dobbel lønn?
Man slipper vel antakelig arbeidsgiveravgift for dette, så det er jo noe. Uansett var det vel forventa, går jeg ut fra. Liten grunn for Nornes til å ta noe mindre, med mindre Odd kan kreve noe karantenegreier av ham nå.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

hgb skrev: ons jan 12, 2022 10:09 am
Perkele skrev: ons jan 12, 2022 9:48 am I følge TA ble dette en dyr affære!
https://www.ta.no/sa-mye-koster-det-odd ... 50-1296055
Blir vel opprykk for en lokal underbetalt helt nå da, de har vel ikke fått råd til dobbel lønn?
Man slipper vel antakelig arbeidsgiveravgift for dette, så det er jo noe. Uansett var det vel forventa, går jeg ut fra. Liten grunn for Nornes til å ta noe mindre, med mindre Odd kan kreve noe karantenegreier av ham nå.
Så lenge man fortsetter å betale lønn i to år til, hvordan skal man unngå å betale arbeidsgiveravgift av lønn? Jeg også skjønner at Jan Frode ikke jobber for Odds lenger, men så lenge han lønnes må det da trekkes arbeidsgiveravgift og settes av feriepenger?

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

hgb skrev: ons jan 12, 2022 9:34 am
Aprilsnarr skrev: tir jan 11, 2022 7:11 pm Nydelig artikkel om borgersen. Setter virkelig fingeren på viktige ting. Og det er ikke bare synsing fra noen utenfra, men kommer fra en av klubbens viktigste støttespillere gjennom flere sesonger. Måten han beskriver håndlykken på bør få varsellampene å lyse hos de med et hjerte som er glad i Odd.
Det er jo et poeng det med om man skal være miljøfyrtårn eller fotballklubb (nå kommer det jo ikke akkurat klart fram hvor mye ressurser som har gått med til miljøsatsing). Et annet poeng er at de soler seg i glansen og tar plass. Utover det syns jeg poengene hans spriker ganske mye. Det hjelper lite å si at prioriteringene er feil, og at de ikke hadde råd til å ta fly uten at vi ser på hvor pengene ellers er brukt.

Ellers er vel et av hovedpoengene at man ikke skulle sparka Nornes, men tatt tak i Andre Ting (bruke mer penger på spillerkjøp, spesielt). Jeg ville ikke vært så kritisk til å la JFN fortsette, jeg, men jeg føler ikke at det har vært gjennomgangstonen på dette forumet hvertfall.

Jeg mener selv det er helt riktig å avslutte med Jan Frode men tenker og at Håndlykken bør nærme seg en avslutning.

Når det kommer til det økonomiske ved miljøsatsing kan man eksempelvis i disse strømtider trekke frem saken da Odd fikk solceller på taket og skulle ha strøm derfra, hvor Håndlykken forteller om at strøm fra solceller er i utgangspunktet dyrere, men at han mener det kom de til å tjene inn fordi sponsorer liker miljøsatsing osv. skulle likt å sett de sponsorene som hadde trukket seg om Odd ikke hadde hatt solceller, eller som ikke hadde gått inn på avtale grunnet det. Å betale mer for et produkt som strøm fordi den er kortreist viser helt feil pengebruk, som et eksempel jeg er frustrert av iallefall

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Nå tror jeg du bommer der, Aprilsnarr. Odd tjener penger på solcellene.

Det er vel også ingen hemmelighet at slike prosjekter har medført økte sponsorinntekter hvor Odd ligger helt i toppen.

hgb

Legg inn av hgb »

seriemester2013 skrev: ons jan 12, 2022 10:16 am
hgb skrev: ons jan 12, 2022 10:09 am
Perkele skrev: ons jan 12, 2022 9:48 am I følge TA ble dette en dyr affære!
https://www.ta.no/sa-mye-koster-det-odd ... 50-1296055
Blir vel opprykk for en lokal underbetalt helt nå da, de har vel ikke fått råd til dobbel lønn?
Man slipper vel antakelig arbeidsgiveravgift for dette, så det er jo noe. Uansett var det vel forventa, går jeg ut fra. Liten grunn for Nornes til å ta noe mindre, med mindre Odd kan kreve noe karantenegreier av ham nå.
Så lenge man fortsetter å betale lønn i to år til, hvordan skal man unngå å betale arbeidsgiveravgift av lønn? Jeg også skjønner at Jan Frode ikke jobber for Odds lenger, men så lenge han lønnes må det da trekkes arbeidsgiveravgift og settes av feriepenger?
Jeg så for meg at ved en sluttpakke, så er det ikke egentlig lønn lenger, men en kompensasjon for å si opp kontrakten. Men jeg er jo ikke noen ekspert på området..

hgb

Legg inn av hgb »

Aprilsnarr skrev: ons jan 12, 2022 10:22 am
Jeg mener selv det er helt riktig å avslutte med Jan Frode men tenker og at Håndlykken bør nærme seg en avslutning.

Når det kommer til det økonomiske ved miljøsatsing kan man eksempelvis i disse strømtider trekke frem saken da Odd fikk solceller på taket og skulle ha strøm derfra, hvor Håndlykken forteller om at strøm fra solceller er i utgangspunktet dyrere, men at han mener det kom de til å tjene inn fordi sponsorer liker miljøsatsing osv. skulle likt å sett de sponsorene som hadde trukket seg om Odd ikke hadde hatt solceller, eller som ikke hadde gått inn på avtale grunnet det. Å betale mer for et produkt som strøm fordi den er kortreist viser helt feil pengebruk, som et eksempel jeg er frustrert av iallefall
Nå har vel solcellestrøm sikkert vært ganske bra butikk denne høsten og vinteren, men jeg veit ikke hvordan regnskapet ser ut. Jeg veit ikke om noen sponsorer ville trukket seg uten dem (tviler), men det kan jo tenkes man har fått inn nye som så sitt snitt til litt grønnvasking.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

hgb skrev: ons jan 12, 2022 11:04 am
seriemester2013 skrev: ons jan 12, 2022 10:16 am
hgb skrev: ons jan 12, 2022 10:09 am

Man slipper vel antakelig arbeidsgiveravgift for dette, så det er jo noe. Uansett var det vel forventa, går jeg ut fra. Liten grunn for Nornes til å ta noe mindre, med mindre Odd kan kreve noe karantenegreier av ham nå.
Så lenge man fortsetter å betale lønn i to år til, hvordan skal man unngå å betale arbeidsgiveravgift av lønn? Jeg også skjønner at Jan Frode ikke jobber for Odds lenger, men så lenge han lønnes må det da trekkes arbeidsgiveravgift og settes av feriepenger?
Jeg så for meg at ved en sluttpakke, så er det ikke egentlig lønn lenger, men en kompensasjon for å si opp kontrakten. Men jeg er jo ikke noen ekspert på området..
Det holder jeg med deg i. Vil anta at arbeidsforholdet er opphørt og at Nornes formelt sett ikke lenger er ansatt i Odd, men at kompensasjonen utbetales på samme måte som lønn.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Gunnar88 skrev: ons jan 12, 2022 10:46 am Nå tror jeg du bommer der, Aprilsnarr. Odd tjener penger på solcellene.

Det er vel også ingen hemmelighet at slike prosjekter har medført økte sponsorinntekter hvor Odd ligger helt i toppen.

Odd tjener ikke penger på solcellene nei. Grundig artikkel i Aftenposten fra 2018 hvor ting står. Ikke kostnader for odd ved bygging, og odd betaler for strømmen, hvor Håndlykken forteller at strøm fra solceller i utgangspunktet er dyrere. Så odd tjener nok ikke en krone på solcellene, det som evt påvirker økonomien er dyrere strøm, ifølge Håndlykken selv.

https://www.aftenposten.no/sport/fotba ... for-30-mil

Sitat:
« Det vi skal betale er strømutgiftene. Strøm fra solceller er i utgangspunktet noe dyrere enn vanlig strøm, men vi tror likevel at dette blir lønnsomt. Vi merker nemlig at våre samarbeidspartnere er opptatt av miljø, og at det er en økt interesse for våre sponsorater, forteller Håndlykken.»

At Odd har økt sponsorbudsjettene de siste ti årene er ingen hemmelighet. Om dette skyldes solceller på taket eller sportslig suksess i årene i forkant er vel ikke veldig målbart, men vil tro at odds kamper i Europa og i toppen av eliteserien har hatt vel så stor effekt som solceller på taket.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Man kan jo og ta tallene her. Solcellepanelene ble lansert mars 2018, og fullført høsten.

Sponsor/reklameinntekter Odd, hentet fra regnskapene
2018: 41.384.001
2019: 40.765.160
2020: 29.835.486

Har altså vært en nedgang hvert år fra 2018, markant i 2020

Til sammenligning var det på 36.5 mill i 2016, året etter Europacup mot Dortmund blant annet.

i tallene før 2015 er alt av markedsmidler i en pott, som og virker være TV-rettighetsmidler, kampbilletter osv.
Der var totalpotten i 2015 39.4 mill ifølge regnskapet.

Året etter, altså sesongen etter Odd møtte Dortmund og gjorde det godt i Europakvallik samt i ligaen flere sesonger, var totalpotten 51.6 mill. Her kan det selvsagt være økte TV-inntekter osv i bildet og, men man ser jo at når sponsormidler alene i 2016 er 36.5 mill, mot totalt på markedsinntekter 39.4 sesongen før var det her et stort sprang, mens det i fra årene 2018 og fremover (Fra solcellepanelene kom) har det gått nedover med et virkelig markant fall i 2020 på hele 11 millioner.

Må selvsagt nevnes at koronapandemien har påvirket 2020 på inntektssiden. Men likevel ser man fall årlig etter solcellene kom, og ingenting som tyder på det gav en boost på inntektssiden

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Jeg erkjenner at jeg tok feil der. Mitt inntrykk har hele veien vært at dette var noe Odd vil tjene på både økonomisk og omdømmemessig. Dessverre ser det ikke ut til at det gav den ønskede økonomiske fordelen.

hgb

Legg inn av hgb »

Kan se ut som om Kaasa forsvinner til Molde. Synd, men det er jo ikke midtbanen som er hovedproblemet. VG skriver at Glimt fikk avvist bud på 5m tidligere, så da må vel det bety at Molde har slengt noe mer på bordet.

Visa

Legg inn av Visa »

Hva slags spiller får vi i Kaasa?

hgb

Legg inn av hgb »

https://www.ta.no/nornes-en-gang-odder- ... ideLimbs=1

Selv om forholdet mellom ledelsen og JFN de siste dagene har vært litt ruskete, så er det ikke med bitterhet og sutring denne klubblegenden forsvinner (for denne gang), det kan vi si.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»