Odds Ballklubb

Svar
Kalle73

Re: Odds Ballklubb

Legg inn av Kalle73 »

Brodden skrev: tir jan 03, 2023 4:44 pm Bjørtuft til Glimt?
Hype fra Odd/agent for å presse pris. Eldste trikset i boka. Vi kan riktignok trenge en stopper med real duellstyrke, men da må isåfall troppen tynnes kraftig.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Kalle73 skrev: tir jan 03, 2023 7:32 pm
Brodden skrev: tir jan 03, 2023 4:44 pm Bjørtuft til Glimt?
Hype fra Odd/agent for å presse pris. Eldste trikset i boka. Vi kan riktignok trenge en stopper med real duellstyrke, men da må isåfall troppen tynnes kraftig.
Kan ikke skjønne annet enn at dette er løse rykter. Et salg ut av landet er mer å foretrekke.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Er det noe avklart rundt situasjonen med Diomande? Kan ikke huske å ha sett noe om det.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Ole Erik Midtskogen fra Kjelsås blir Odds nye spiss.
Det er vel noen her som vet mer om ham (eventuelt sett ham) enn det jeg gjør?

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Merkelig signering i mine øyne. 27-åring fra Kjelsås. Scoret mye i post-nord men mindre enn Abel før han ble hentet. Abel yngre men blir tydeligvis ikke satset på.

Midtskogen er 196 høy så litt mer targetspiss, en type Odd har mangler etter Tobias dro for å herje i Nederland. Så spillertypen er fin å få inn, men om han er rett mann er jeg usikker på. Tyder og på at Diomande ikke blir værende.

Ellers er skilbred aktuell som sportssjef i Ham-Kam or har vært på intervju

HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

Vært innom 4 klubber på 3 sesonger. HamKam, Klaksvik, Dundalk og Kjelsås. Kun scora greit med mål i norsk 2.div.

Skal selvfølgelig få sjansen, men jeg syns det er en fryktelig lav hylle vi handler på.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

HengeTrynet skrev: ons jan 04, 2023 2:28 pm Vært innom 4 klubber på 3 sesonger. HamKam, Klaksvik, Dundalk og Kjelsås. Kun scora greit med mål i norsk 2.div.

Skal selvfølgelig få sjansen, men jeg syns det er en fryktelig lav hylle vi handler på.
Jeg velger å legge godviljen til og antar at dette er den nye spissen til Odd 2. Det kan ikke være slik at ambisjonsnivået ligger her, eller at det økonomisk sett står så dårlig til.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

mogandisu skrev: ons jan 04, 2023 12:04 pm Er det noe avklart rundt situasjonen med Diomande? Kan ikke huske å ha sett noe om det.
Dio ønsker spill på et høyere nivå. Men jeg vet ikke hvor lett det blir med tanke på skadehistorikken. Håper han blir med videre.

Brodden

Legg inn av Brodden »

Flere årsaker til at man har hentet Midtskogen. Han kan for det første være et cover både på stopper- og spissplassen. I tillegg har han en eminent fysikk. Oppimot 2 meter og gode 95 kg vil være vanskelig å skubbe på inne i feltet. Med andre ord samme vektklasse som meg, men der stopper vel likhetene å :)

I et kampbilde som andreomgangen mellom Viking-Odd i fjor, vil Midtskogen kunne komme til sin rett. Da hadde Viking blitt redusert til 10 mann, og samtlige spillere lå inne i egen 16 meter. Selv om vi hadde et enormt spillovertak, uteble de største sjansene. Midtskogen inn i et slikt kampbilde kunne brutt et mønster, og tilbudt noe helt annet enn det vi hadde da. Også i andre scenarioer vil han kunne tilby noe annerledes.

Samtidig setter økonomien strenge rammer for hva vi kan hente, og vi trenger flere spillere inn. Hvis vi eksempelvis skal kunne ha en mulighet til å hente Hoff, vil han spise størsteparten av kaken som er tilgjengelig for nye spillere inn, og da må man være litt kreative på overgangsmarkedet. Derfor venter jeg noen uker før jeg feller noen dom, før jeg ser hvilke andre kaniner som dras opp av hatten. Hien og Midtskogen får meg ikke til å falle av skogen, men jeg velger å gå inn i hien (gir meg selv 3/10 for den) og avvente videre aktivitet først.

Brodden

Legg inn av Brodden »

Samtidig meldes det også at vi henter en angrepsspiller til. Det må også tas med i beregningen.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Gidder dere å låne Stensrud tilbake til oss for 2023-sesongen? Helt på trynet at han skal kun spille 2.div og få et innhopp i ny og ne i Eliteserien.

hgb

Legg inn av hgb »

Lilleborg skrev: ons jan 04, 2023 9:13 pm Gidder dere å låne Stensrud tilbake til oss for 2023-sesongen? Helt på trynet at han skal kun spille 2.div og få et innhopp i ny og ne i Eliteserien.
Nå blir det jo til og med 3. divisjon.. Men jeg har fortsatt trua på at han kan bli en bra spiller i Eliteserien også, jeg.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

hgb skrev: ons jan 04, 2023 11:38 pm Nå blir det jo til og med 3. divisjon.. Men jeg har fortsatt trua på at han kan bli en bra spiller i Eliteserien også, jeg.
... men da må han jo ha spilletid, noe det nesten virker absurd at han skal få for Odd i 2023. Hos oss kan vi nærmest garantere regelmessig spilletid på et høyere nivå enn han er vant til. Og, han kommer tilbake til velkjente trakter. Vinn-vinn for begge parter.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Brodden skrev: ons jan 04, 2023 7:03 pm Flere årsaker til at man har hentet Midtskogen. Han kan for det første være et cover både på stopper- og spissplassen. I tillegg har han en eminent fysikk. Oppimot 2 meter og gode 95 kg vil være vanskelig å skubbe på inne i feltet. Med andre ord samme vektklasse som meg, men der stopper vel likhetene å :)

I et kampbilde som andreomgangen mellom Viking-Odd i fjor, vil Midtskogen kunne komme til sin rett. Da hadde Viking blitt redusert til 10 mann, og samtlige spillere lå inne i egen 16 meter. Selv om vi hadde et enormt spillovertak, uteble de største sjansene. Midtskogen inn i et slikt kampbilde kunne brutt et mønster, og tilbudt noe helt annet enn det vi hadde da. Også i andre scenarioer vil han kunne tilby noe annerledes.

Samtidig setter økonomien strenge rammer for hva vi kan hente, og vi trenger flere spillere inn. Hvis vi eksempelvis skal kunne ha en mulighet til å hente Hoff, vil han spise størsteparten av kaken som er tilgjengelig for nye spillere inn, og da må man være litt kreative på overgangsmarkedet. Derfor venter jeg noen uker før jeg feller noen dom, før jeg ser hvilke andre kaniner som dras opp av hatten. Hien og Midtskogen får meg ikke til å falle av skogen, men jeg velger å gå inn i hien (gir meg selv 3/10 for den) og avvente videre aktivitet først.
Men Brodden det virker da som som dommen allerede er felt, og at den er positiv. Å trekke fram en enkelt kamp mot et lag som har parkert bussen med i tillegg en mann utvist synes jeg virker heller søkt. En annen og velkjent måte å bryte ned den slags på uten å benytte en murbrekker er jo å brette ut spillet pluss tempo på ball. Til tross for den positive avslutningen var gjennomgansmelodien i fjor å skulle tråkle seg gjennom der det er trangest med intrikat småspill som i 95% gikk til helvete med påfølgende til dels skumle brudd.
Vi får bare håpe at klubben for en gangs skyld treffer nogenlunde i scoutingen av et ubeskrevet blad.

Når det gjelder Stensrud så stiller jeg meg i rekken av de som forstår lite av Pacos motvilje mot ham. Riktignok har innhoppene hans vært preget av til tider dårlig plasseringsevne og overtenning. Det første er det en treners jobb å gjøre noe med, det andre beror naturlig nok på følelsen av å ikke bli satset på, at nå må jeg vise meg fram og tida er knapp. En alt for god spiller for 3. divisjon.

hgb

Legg inn av hgb »

cpatton skrev: tor jan 05, 2023 7:49 am Når det gjelder Stensrud så stiller jeg meg i rekken av de som forstår lite av Pacos motvilje mot ham. Riktignok har innhoppene hans vært preget av til tider dårlig plasseringsevne og overtenning. Det første er det en treners jobb å gjøre noe med, det andre beror naturlig nok på følelsen av å ikke bli satset på, at nå må jeg vise meg fram og tida er knapp. En alt for god spiller for 3. divisjon.
Enig i at han er for god for 3. div, men ganske sikker på at spissrekka vår er svak nok til at de ønsker å ha ham med hele veien inn mot sesongen, hvertfall, så han kan kjempe om plassen. Kan ikke se for meg et utlån før nærmere sommeren hvis han fortsatt spiller veldig lite.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Håper Stensrud slår gjennom i ES. Utelukkende pga episke målfeiringer.

Brodden

Legg inn av Brodden »

cpatton skrev: tor jan 05, 2023 7:49 am
Brodden skrev: ons jan 04, 2023 7:03 pm Flere årsaker til at man har hentet Midtskogen. Han kan for det første være et cover både på stopper- og spissplassen. I tillegg har han en eminent fysikk. Oppimot 2 meter og gode 95 kg vil være vanskelig å skubbe på inne i feltet. Med andre ord samme vektklasse som meg, men der stopper vel likhetene å :)

I et kampbilde som andreomgangen mellom Viking-Odd i fjor, vil Midtskogen kunne komme til sin rett. Da hadde Viking blitt redusert til 10 mann, og samtlige spillere lå inne i egen 16 meter. Selv om vi hadde et enormt spillovertak, uteble de største sjansene. Midtskogen inn i et slikt kampbilde kunne brutt et mønster, og tilbudt noe helt annet enn det vi hadde da. Også i andre scenarioer vil han kunne tilby noe annerledes.

Samtidig setter økonomien strenge rammer for hva vi kan hente, og vi trenger flere spillere inn. Hvis vi eksempelvis skal kunne ha en mulighet til å hente Hoff, vil han spise størsteparten av kaken som er tilgjengelig for nye spillere inn, og da må man være litt kreative på overgangsmarkedet. Derfor venter jeg noen uker før jeg feller noen dom, før jeg ser hvilke andre kaniner som dras opp av hatten. Hien og Midtskogen får meg ikke til å falle av skogen, men jeg velger å gå inn i hien (gir meg selv 3/10 for den) og avvente videre aktivitet først.
Men Brodden det virker da som som dommen allerede er felt, og at den er positiv. Å trekke fram en enkelt kamp mot et lag som har parkert bussen med i tillegg en mann utvist synes jeg virker heller søkt. En annen og velkjent måte å bryte ned den slags på uten å benytte en murbrekker er jo å brette ut spillet pluss tempo på ball. Til tross for den positive avslutningen var gjennomgansmelodien i fjor å skulle tråkle seg gjennom der det er trangest med intrikat småspill som i 95% gikk til helvete med påfølgende til dels skumle brudd.
Vi får bare håpe at klubben for en gangs skyld treffer nogenlunde i scoutingen av et ubeskrevet blad.

Når det gjelder Stensrud så stiller jeg meg i rekken av de som forstår lite av Pacos motvilje mot ham. Riktignok har innhoppene hans vært preget av til tider dårlig plasseringsevne og overtenning. Det første er det en treners jobb å gjøre noe med, det andre beror naturlig nok på følelsen av å ikke bli satset på, at nå må jeg vise meg fram og tida er knapp. En alt for god spiller for 3. divisjon.
Viking-kampen var bare et eksempel. En type som Midtskogen kan også komme til rette i mange andre kampmønstre. Hvis vi ser på de offensive alternativene vi har, er en tendens at vi har mange lettbeinte, unge teknikere. Lauritsen vant mange dueller før han stakk (faktisk flere enn jeg trodde da), men han etterlot seg et tomrom. Etter at han dro løftet man Rolantsson høyere i banen, og begynte å sikte på han på utspill og oppspill. Rett og slett fordi han vant mange flere luftdueller enn det de fem fremste på banen gjorde. Det vil være kamper og kampbilder der det lønner seg å slå mer lange og diagonale baller, og da har vi fått inn ny spisskompetanse i å bearbeide disse. Samtidig vil vi også møte desperate lag som pumper langt på slutten for å få en redusering eller utligning, og da vil det være en trygghet for laget å bytte inn en med den duellkraften.

Paco savnet en target i løpet av høsten, en som kan lage plass og rom også for andre. Du skriver om å brette ut spillet og tempovekslinger som virkemidler i kampen mot Viking, og det er jeg helt enig i. Samtidig vil en spillertype som Midtskogen på banen samtidig sørge for at stopperne får noe annet og nytt å forholde seg til. Selv om vi ikke gamper vil han være en trussel, der hans tilstedeværelse eksempelvis kan gi det ekstra sekundet til Norø og Jørgensen som lurer rundt når vi eksempelvis har brettet ut spillet og spilt med godt tempo og presisjon.

Brodden

Legg inn av Brodden »

Samtidig er det selvsagt ikke en signering som gir blod i bamsen, selv om du mener jeg er positiv allerede cpatton :)

Jeg er meget positiv til spillertypen, men jeg har også spørsmålstegn knyttet til hvilket nivå han faktisk er på. Jeg har ikke sett han nok for å gi en fellende dom, men baserer meg på styrkene som folk som kjenner han tillegger Midtskogen. Kanskje er han god nok, eller så kan det hende at han faller fullstendig igjennom. Men spillertypen er jeg veldig for

Brodden

Legg inn av Brodden »

Lilleborg skrev: tor jan 05, 2023 6:21 am
hgb skrev: ons jan 04, 2023 11:38 pm Nå blir det jo til og med 3. divisjon.. Men jeg har fortsatt trua på at han kan bli en bra spiller i Eliteserien også, jeg.
... men da må han jo ha spilletid, noe det nesten virker absurd at han skal få for Odd i 2023. Hos oss kan vi nærmest garantere regelmessig spilletid på et høyere nivå enn han er vant til. Og, han kommer tilbake til velkjente trakter. Vinn-vinn for begge parter.
Ett "problem" i så måte er at han bare har 12 måneder igjen av kontrakten. Det ideelle scenarioet er at han signerer for minst ett år til, og så lånes ut til en klubb som dere.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Virker rart å skulle låne Abel ut til 2. div og. Vi takket nei til bud fra Ligue 1 i høst, så tydelig en kar klubben må ha noe tro på, hvis ikke burde han jo blitt solgt da

Brodden

Legg inn av Brodden »

Utlån til 2. div er og må være fullstendig uaktuelt ja. OBOS er en annen sak.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Dio takker nei til Odd og Odin er på vei til Glimt?

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

For øvrig har Odin kontrakt ut juni 2024. Bør vært mulig å få en del millioner for han, selv om jeg synes det er kjipt hvis han selges til en annen norsk klubb.

Brodden

Legg inn av Brodden »

Gunnar88 skrev: tor jan 05, 2023 1:11 pm Dio takker nei til Odd og Odin er på vei til Glimt?
Ja og tja. Blir stadig mer konkret rundt Odin, men fortsatt mye som eventuelt gjenstår.

Brodden

Legg inn av Brodden »

12-15 mill. er realistisk når man ser hvilke summer Molde og Glimt har brukt på tilsvarende spillere det siste året.

Brodden

Legg inn av Brodden »

Eller rettelse, blir solgt til Glimt. I hvert fall hvis man skal tro Arilas i TV2.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Kalle73 skrev: tir jan 03, 2023 7:32 pm
Brodden skrev: tir jan 03, 2023 4:44 pm Bjørtuft til Glimt?
Hype fra Odd/agent for å presse pris. Eldste trikset i boka. Vi kan riktignok trenge en stopper med real duellstyrke, men da må isåfall troppen tynnes kraftig.
Jeg var helt enig i dette, men fikk vite for to dager siden at spilleren selv tror han skal til Glimt. Fra ganske gode kilder. Så her sitter jeg da, ganske forvirret.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

rdzzl skrev: tor jan 05, 2023 1:19 pm
Kalle73 skrev: tir jan 03, 2023 7:32 pm
Brodden skrev: tir jan 03, 2023 4:44 pm Bjørtuft til Glimt?
Hype fra Odd/agent for å presse pris. Eldste trikset i boka. Vi kan riktignok trenge en stopper med real duellstyrke, men da må isåfall troppen tynnes kraftig.
Jeg var helt enig i dette, men fikk vite for to dager siden at spilleren selv tror han skal til Glimt. Fra ganske gode kilder. Så her sitter jeg da, ganske forvirret.
Glimt har tydeligvis blitt enige med Urawa om overgangssum på Høibråten, så han er nær exit. Trenger da en duellsterk stopper i hans sted.
Lode er svak i hodespillet og Moe er skadeutsatt.

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Nå skal vi ikke spamme ned den gode klubb Odds egen tråd, men det begynner å nærme seg hoarding-tendenser på midtstoppere. Kanskje Lode (Viking) og Kvile (Odd) skal ut?

Brodden

Legg inn av Brodden »

Ja takk til Sery Larsen!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»