Odds Ballklubb

Svar
HengeTrynet

Re: Odds Ballklubb: En klubb som er kulere enn din klubb

Legg inn av HengeTrynet »



Ser ikke ut som det ble noe formasjonsbytte.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Ser faktisk ut som det er 3 stoppere bak der. Lekven og med bak der. I forsvar ser det ut som en 5-4-1. Forsvare seg til 1 poeng her er vel kampplanen da..

HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

Switcha over til Sandefjord - Brann. Trist når det er mer spennende å se om Brann rykker ned enn se eget lag spille.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Forsvare seg til seier har sjeldent eller aldri fungert…

hgb

Legg inn av hgb »

Jevtovic ute med Covid, men håper å rekke Enga-kampen. Ikke at jeg har overdrevent stor tro på poeng mot Enga uansett. Skal sies at de heller ikke imponerer veldig mange for tida.

Everenga

Legg inn av Everenga »

hgb skrev: man nov 22, 2021 11:46 am Jevtovic ute med Covid, men håper å rekke Enga-kampen. Ikke at jeg har overdrevent stor tro på poeng mot Enga uansett. Skal sies at de heller ikke imponerer veldig mange for tida.
Alle får med seg et poeng fra Enga, ingen grunn til panikk.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Solskjær har ikke sagt nei til Odd

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Poenget i går var ekstremt viktig. Klarer vi å skrape sammen et par poeng til så er jobben gjort for i år og vi kan grue oss til nedrykksstrid neste år.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Usikker hva som er best. Rykke ned nå og spille eliten igjen 2023, etter forhåpentligvis en opprensking både i tropp og på kontorer, eller Berge plassen og rykke ned neste år med samme gjeng som vi har nå..

cpatton

Legg inn av cpatton »

Føler egentlig at det blir hipp som happ om det blir nedrykk i år, eller om vi skal langpines hele neste sesong. Det som imidlertid virker opplagt er at ingen radikale grep vil bli tatt før motstanderne heter Grorud, Sandnes Ulf, Åsane…

cpatton

Legg inn av cpatton »

Ser nå på morrakvisten at den selvfølgelige mobiliseringen inn mot Enga-kampen har startet. Først ut er gratis felt W og en heller platt videosnutt med alvorstunge og revansjelystne spillere i sentrum.

At det vil komme flere enn de ca 1800 som var innenfor murene på KBK-kampen er jo opplagt, men at folk kommer til å gå mann av huse har jeg ingen tro på. Situasjonen nå er en helt annen enn den var i 2006/07. Årganger som tross alt hadde sjarm og publikumsspillere, pluss det faktum at Odd var en langt mindre klubb mm. I dag er klubbledelsen på kollisjonskurs med publikum, har vært det lenge. En nedgang på 1410 tilskuere pr kamp siden 2019 taler sitt tydelige språk. Desidert mest i ES og grusomme tall som ikke lar seg bortforklare med nedstengningen.

Synspunkter?

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Odd må for all del ikke rykke ned. Det vil bremse inntektene ytterligere. Jeg ser ingen positive ting med et nedrykk.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: tir nov 23, 2021 9:04 am Ser nå på morrakvisten at den selvfølgelige mobiliseringen inn mot Enga-kampen har startet. Først ut er gratis felt W og en heller platt videosnutt med alvorstunge og revansjelystne spillere i sentrum.

At det vil komme flere enn de ca 1800 som var innenfor murene på KBK-kampen er jo opplagt, men at folk kommer til å gå mann av huse har jeg ingen tro på. Situasjonen nå er en helt annen enn den var i 2006/07. Årganger som tross alt hadde sjarm og publikumsspillere, pluss det faktum at Odd var en langt mindre klubb mm. I dag er klubbledelsen på kollisjonskurs med publikum, har vært det lenge. En nedgang på 1410 tilskuere pr kamp siden 2019 taler sitt tydelige språk. Desidert mest i ES og grusomme tall som ikke lar seg bortforklare med nedstengningen.

Synspunkter?
Flere.

Klubben ser nå resultatet av flere fryktelige signeringer og at en utskjelt sportssjef kan forhandle egen kontrakt.

Det må også stilles spørsmål om Nornes virkelig er rett mann til å lede laget videre? Jeg tror absolutt han har kvaliteter som trener, men er han den Odd trenger? Før sesongen var signalene at laget er bra og at Odd skulle kjempe på øvre halvdel. Jeg synes dette vitner om totalt manglende innsikt i eget lag. Hadde klubben gått ut og sagt at dette blir en mellomsesong, men vi bygger for fremtiden og handlet deretter, så tror jeg de hadde spart seg mye misnøye.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: tir nov 23, 2021 9:44 am
cpatton skrev: tir nov 23, 2021 9:04 am Ser nå på morrakvisten at den selvfølgelige mobiliseringen inn mot Enga-kampen har startet. Først ut er gratis felt W og en heller platt videosnutt med alvorstunge og revansjelystne spillere i sentrum.

At det vil komme flere enn de ca 1800 som var innenfor murene på KBK-kampen er jo opplagt, men at folk kommer til å gå mann av huse har jeg ingen tro på. Situasjonen nå er en helt annen enn den var i 2006/07. Årganger som tross alt hadde sjarm og publikumsspillere, pluss det faktum at Odd var en langt mindre klubb mm. I dag er klubbledelsen på kollisjonskurs med publikum, har vært det lenge. En nedgang på 1410 tilskuere pr kamp siden 2019 taler sitt tydelige språk. Desidert mest i ES og grusomme tall som ikke lar seg bortforklare med nedstengningen.

Synspunkter?
Flere.

Klubben ser nå resultatet av flere fryktelige signeringer og at en utskjelt sportssjef kan forhandle egen kontrakt.

Det må også stilles spørsmål om Nornes virkelig er rett mann til å lede laget videre? Jeg tror absolutt han har kvaliteter som trener, men er han den Odd trenger? Før sesongen var signalene at laget er bra og at Odd skulle kjempe på øvre halvdel. Jeg synes dette vitner om totalt manglende innsikt i eget lag. Hadde klubben gått ut og sagt at dette blir en mellomsesong, men vi bygger for fremtiden og handlet deretter, så tror jeg de hadde spart seg mye misnøye.
Så sant. Og du skrev selv 31.01.20 som datoen da vi skjønte hvor dette ville bære. Ja, det var på alle måter en merkedag med negativt fortegn, men vil påstå at nedturen da allerede var i gang etter år med håpløse signeringer. At det likevel ville gått så ille som nå med Fagermo ved roret - ikke tale om.
Ja, klubben ville utvilsomt hatt en annen standing hos publikum om 2021 hadde blitt proklamert som en mellomsesong og ikke budsjettert til 5 plass. Det siste mangler jeg ord for.

HengeTrynet

Legg inn av HengeTrynet »

https://www.eurosport.no/fotball/indre- ... ideo.shtml
Eurosport-gjengen prater om Odd. Starter ved rundt 13 minutter.

De også er skremt hvordan ståa er i Odd om dagen.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

De er ikke de eneste.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Hadde aldri trodd jeg noensinne skulle bli så enig med de to her...
Uansett resultat i kveld - Odds sjarmoffensiv den siste uka sier for meg i beste fall piff. Hva den da sier for mannen i gate, den potensielle tilskuer tør jeg ikke engang tenke på.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Kamp i kveld. Skulle reist, men kjenner lysten til å sitte en kald novemberkveld første adventshelga frister lite, så blir kamp på TV. Selv ikke oppvarming med trubadur og selfiekonkurranse kunne lokke meg til kamp.Etter en slitsom uke var det veldig lite fristende å sitte å se Odd bli filleristet av Enga. For har null forventninger om poeng, fint spill eller annet. Her skal det nok forsøkes å forsvare seg til et poeng igjen, som er blitt normalen.

Spent på hvor mange som tar turen. Klubben skal ha for forsøket med å få folk på kamp igjen, men tvilsomt det funker veldig når spillet på banen er så dårlig. For det er jo det folk kommer for å se, de kommer ikke grunnet trubadur, nachspiel etter kamp eller fordi Håndlykken arrogant ber folk glemme frustrasjon og sinne i 90 min mot Enga fordi vi må stå sammen. Ikke rart det blir frustrasjon og sinne når klubben prioriterer midt i en begredelig periode å signere ny kontrakt med en forhatt sportssjef ingen ønsker skal fortsette. Og ikke har de baller nok til å bekrefte noe heller, de sier "vi tar det etter sesongen". Kan bli et antiklimaks om det ender med nedrykk, for så at nyheten om at Tore forlenger kommer uka etter.

Håper supporteren(e) (usikker om det er flertall eller entall) i Oddrane viser misnøye mot Tore og forlengelsen idag. Horribelt å prioritere slikt midt i en tid med stor sportslig krise, og hvor likegyldigheten rår og man sårt trenger noen positive lysglimt. Da er en forlengelse med RekTore det siste man trenger for å skape optimisme og fremtidshåp

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Begynner bli lei av spillere i feil posisjoner…

Idag er altså Kaasa kant. Vi har tre kanter på benk i Jevtovic, Larsen og Kachi. Owusu tar plass på midten mens Wallem og Aas er på benken, i tillegg til da Kaasa som og er midtbane men idag kant.

Finner jo ingen kamper uten 2-3-4-5 mann i feil posisjon. Horribelt

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Aprilsnarr skrev: lør nov 27, 2021 1:02 pm Kamp i kveld. Skulle reist, men kjenner lysten til å sitte en kald novemberkveld første adventshelga frister lite, så blir kamp på TV. Selv ikke oppvarming med trubadur og selfiekonkurranse kunne lokke meg til kamp.Etter en slitsom uke var det veldig lite fristende å sitte å se Odd bli filleristet av Enga. For har null forventninger om poeng, fint spill eller annet. Her skal det nok forsøkes å forsvare seg til et poeng igjen, som er blitt normalen.

Spent på hvor mange som tar turen. Klubben skal ha for forsøket med å få folk på kamp igjen, men tvilsomt det funker veldig når spillet på banen er så dårlig. For det er jo det folk kommer for å se, de kommer ikke grunnet trubadur, nachspiel etter kamp eller fordi Håndlykken arrogant ber folk glemme frustrasjon og sinne i 90 min mot Enga fordi vi må stå sammen. Ikke rart det blir frustrasjon og sinne når klubben prioriterer midt i en begredelig periode å signere ny kontrakt med en forhatt sportssjef ingen ønsker skal fortsette. Og ikke har de baller nok til å bekrefte noe heller, de sier "vi tar det etter sesongen". Kan bli et antiklimaks om det ender med nedrykk, for så at nyheten om at Tore forlenger kommer uka etter.

Håper supporteren(e) (usikker om det er flertall eller entall) i Oddrane viser misnøye mot Tore og forlengelsen idag. Horribelt å prioritere slikt midt i en tid med stor sportslig krise, og hvor likegyldigheten rår og man sårt trenger noen positive lysglimt. Da er en forlengelse med RekTore det siste man trenger for å skape optimisme og fremtidshåp
👍

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Kampen mot enga gikk som det måtte. Jeg tror faktisk Odd havner på kvalik.

De er uten mulighet til å ta poeng i Stavanger og Stabæk har et godt tak på Odd i Skien. Skal ikke utelukke OBOS allerede neste år. Hva gjør klubben? "Vi jobber enda hardere".

Perkele

Legg inn av Perkele »

Gunnar88 skrev: man nov 29, 2021 9:52 am Kampen mot enga gikk som det måtte. Jeg tror faktisk Odd havner på kvalik.

De er uten mulighet til å ta poeng i Stavanger og Stabæk har et godt tak på Odd i Skien. Skal ikke utelukke OBOS allerede neste år. Hva gjør klubben? "Vi jobber enda hardere".
Det er faktisk meget sannsynlig at Odd havner i kvalik!!
Stabæk vinner mot RBK på en rævva gressbane, og laget som opptrer som et aspeløv i den siste kampen er plankekjøring for et lag i fint driv..

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Definitivt.

Nå er det selvsagt et stykke frem. Men jeg gleder meg ikke hvis Odd må møte Jerv over to kamper. Det kan bli stygt.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Godt håndlykken kan smile og være fornøyd med oppmøtet på nesten 4000 mot enga (ifølge han selv i pausen)… og godt hab mener «folk mener det ikke» om at folk har mistet engasjementet.

Tror Odd trenger en opprydding i både stall, trenerteam og administrasjon. Funker altfor dårlig og trenden har vi sett over tid. Null tro på poeng mot viking og Stabæk kan fort slå et rbk uten mye medaljesjans. Da er det spenning helt inn. Klarer vi oss er det bare å utsette problemene om samme gjengen skal stable på plass en ny tropp før neste sesong. Har bevist gang på gang at dette klarer de ikke

cpatton

Legg inn av cpatton »

Slutter meg selvfølgelig til dere alle - det finnes ingen god grunn til å tro at Odd tar flere poeng i år. Heller ikke at de skulle gå seirende ut av en kvalik.
Aldri i livet om det var 4000 på Skagerak. 3300 ble det oppgitt under kampen, men tipper et par tusen, toppen.
Et skikkelig comeback av Pekka Torvik det her, her står alt svart på hvitt.
https://www.svingslag.no/forsiden/2021/ ... forsmmelse

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Torvik peker på veldig mye riktig.

Faktisk fornøyelig lesning. Å ha en sportslig leder som ikke har som oppgave å se spillere jevnlig er jo i seg selv en selvmotsigelse. Men det er helt korrekt som Pekka skriver. Tore sin oppgave er å forhandle, ingenting annet. At det dekker en 100 % godt lønnet stilling er for meg en gåte.

Men nok om Tore. Det som bør være fokuset fremover er å ta nok poeng til at vi unngår kvalik. Deretter må det gjøres en grundig evaluering, som ettergår hvordan målet om topp-5 ble byttet ut med muligens nedrykk.

Uavhengig av utfallet av sesongen 2021, så kan jeg ikke forstå at Nornes er hovedtrener i 2022. Det vil i så fall bare underbygge middelmådigheten som råder i klubben ytterligere.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Normalt betyr dette sparken om kort tid, men når det gjelder Odd/Håndlykken tror jeg full tillit betyr FULL TILLIT!

https://www.ta.no/bare-halvparten-motte ... 50-1273414

– Hvor stor tillit har treneren og den sportslige ledelsen?

– Treneren og den sportslige ledelsen har full tillit, svarer Odds daglige leder, Einar Håndlykken, i en sms til TA.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Perkele skrev: man nov 29, 2021 8:53 pm Normalt betyr dette sparken om kort tid, men når det gjelder Odd/Håndlykken tror jeg full tillit betyr FULL TILLIT!

https://www.ta.no/bare-halvparten-motte ... 50-1273414

– Hvor stor tillit har treneren og den sportslige ledelsen?

– Treneren og den sportslige ledelsen har full tillit, svarer Odds daglige leder, Einar Håndlykken, i en sms til TA.
Det hele er bare tragisk. Nå hadde det riktignok overrasket meg om Odd sparket Nornes før sesongen er ferdig, så man kan ikke vente seg at Håndlykken hadde uttalt noe annet.

Om de eventuelt hadde sparket Nornes, hvem skulle de ansatt?

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Hva var egentlig ambisjonene for sesongen?

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Tinkler skrev: man nov 29, 2021 9:05 pm Hva var egentlig ambisjonene for sesongen?
Klubben uttalte ved topp-5/6.

Så målsetningen bommet de grovt på. Og det er mye av min frustrasjon. Vi har en trener og en sportslig ledelse som er så langt unna å evne å se hvor laget står i forhold til motstanden. Det er merkelig og for meg virker det rett og slett som de ikke skjønner selv hvor dårlig årets Odd-utgave faktisk er.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»