Odds Ballklubb

Svar
Lezah

Re: Odds Ballklubb

Legg inn av Lezah »

To viktige forelngelser, typiske spillere Odd har mistet/solgt billig tidligere.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Lezah skrev: søn des 18, 2022 9:56 am To viktige forelngelser, typiske spillere Odd har mistet/solgt billig tidligere.
Det er jeg helt enig i. Veldig positivt at klubben ønsker forlengelse selv om spillere har lang tid igjen av nåværende kontrakter. Dette hadde aldri skjedd under Nornes/Fagermo.

Brodden

Legg inn av Brodden »

Hører samtidig noen rykter på at Bjørtuft til Molde kan bli en realitet i vinter. Odd har angivelig en annen stopper "klar", i tillegg til Hien. Tror dette potensielt kan bli en veldig spennende uke.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Brodden skrev: man des 19, 2022 9:59 am Hører samtidig noen rykter på at Bjørtuft til Molde kan bli en realitet i vinter. Odd har angivelig en annen stopper "klar", i tillegg til Hien. Tror dette potensielt kan bli en veldig spennende uke.
Både Bjørtuft ibOdd og Gulliksen i Godset er ting Molde har holdt varmt siden sommervinduet som var.

hgb

Legg inn av hgb »

stc887 skrev: man des 19, 2022 10:59 am
Brodden skrev: man des 19, 2022 9:59 am Hører samtidig noen rykter på at Bjørtuft til Molde kan bli en realitet i vinter. Odd har angivelig en annen stopper "klar", i tillegg til Hien. Tror dette potensielt kan bli en veldig spennende uke.
Både Bjørtuft ibOdd og Gulliksen i Godset er ting Molde har holdt varmt siden sommervinduet som var.
Det vil overraske meg ganske så mye om Odin starter neste sesong i Odd, langt mindre avslutter den der. Håper han går et sted for en god slump penger, samt at vi får beholde Filip et år til.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Brodden skrev: man des 19, 2022 9:59 am Hører samtidig noen rykter på at Bjørtuft til Molde kan bli en realitet i vinter. Odd har angivelig en annen stopper "klar", i tillegg til Hien. Tror dette potensielt kan bli en veldig spennende uke.
Det overrasker meg ikke, og virker som en grei overgang for min del, hvis Odd får bra nok betalt.

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Må innrømme at jeg ikke har sett så mye på Bjørtuft, hva slags styrker og svakheter har han?

hgb

Legg inn av hgb »

Nishy skrev: man des 19, 2022 12:26 pm Må innrømme at jeg ikke har sett så mye på Bjørtuft, hva slags styrker og svakheter har han?
Veldig solid stopper på mange felter, god med ball, bra fart. Blir kanskje generelt litt mange farlige balltap og slikt, og det er nok mere duellsterke stoppere i ES, men jeg vil si han er temmelig høyt oppe på ES-skalaen for stoppere.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Rossbach takker nei til Stabæk, og blir værende. Dette synes jeg er rart. Han har liten fremtid i Odd og hadde nå muligheten til å bli førstekeeper i Eliteserien, men takker nei..

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Gunnar88 skrev: tir des 20, 2022 3:05 pm Rossbach takker nei til Stabæk, og blir værende. Dette synes jeg er rart. Han har liten fremtid i Odd og hadde nå muligheten til å bli førstekeeper i Eliteserien, men takker nei..
Lønnsbetingelser? Måtte vel tatt et solid kutt.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Kan vel ha noe med at Whalstedt har en del klubber etter seg og plutselig er Rossbach første keeper eller så har en annen klubb kommet på banen med et bedre tilbud enn hva Stabæk gjør

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

JonSnow skrev: tir des 20, 2022 5:30 pm Kan vel ha noe med at Whalstedt har en del klubber etter seg og plutselig er Rossbach første keeper eller så har en annen klubb kommet på banen med et bedre tilbud enn hva Stabæk gjør
Sondre blir nok ikke førstekeeper igjen. Når Leo selges så er Rune klar.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Håkon Wibe-Lund og Leon Hien er også klare.

Samtidig gir Amir seg. Akkurat det er kjipt. Synes det var positivt at klubben satset på mentaltrener.

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

Man vet at ODD er en ekte storklubb, når man får nyhetsvarsel fra VG om at Flamur Kastrati skal legge opp.

iceman

Legg inn av iceman »

Gunnar88 skrev: ons des 21, 2022 10:48 am Håkon Wibe-Lund og Leon Hien er også klare.

Samtidig gir Amir seg. Akkurat det er kjipt. Synes det var positivt at klubben satset på mentaltrener.
Etter hva jeg har hørt så har det vært litt missnøye internt blant spillerne på Amir.. Kan kanskje bli litt mye til tider. Positiv til Wibe Lund som virker som er positiv type.

Etter hva jeg har hørt så blir det en kotrakttsforlengelse til fredag også.

Brodden

Legg inn av Brodden »

Amir har passion, både på godt og kanskje litt vondt. Da Paco kom inn var batteriet helt flatt, og Amir skal ha sin del av æren for transformasjonen som har blitt gjort. Samtidig har vi fortsatt vår danske venn, Mikkel Marker, som også har hatt og vil ha ansvaret for den mentale biten.

Brodden

Legg inn av Brodden »

iceman skrev: ons des 21, 2022 12:29 pm
Gunnar88 skrev: ons des 21, 2022 10:48 am Håkon Wibe-Lund og Leon Hien er også klare.

Samtidig gir Amir seg. Akkurat det er kjipt. Synes det var positivt at klubben satset på mentaltrener.
Etter hva jeg har hørt så har det vært litt missnøye internt blant spillerne på Amir.. Kan kanskje bli litt mye til tider. Positiv til Wibe Lund som virker som er positiv type.

Etter hva jeg har hørt så blir det en kotrakttsforlengelse til fredag også.
Og hvem tror man så dette er? Filip eller Bjørtuft kanskje, eller er jeg for optimist nå :lol: ?

Brodden

Legg inn av Brodden »

Når jeg tenker meg om, tipper jeg det fort er Tewelde. Men det er bare å glede seg til fasit!

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Brodden skrev: ons des 21, 2022 1:28 pm
iceman skrev: ons des 21, 2022 12:29 pm
Gunnar88 skrev: ons des 21, 2022 10:48 am Håkon Wibe-Lund og Leon Hien er også klare.

Samtidig gir Amir seg. Akkurat det er kjipt. Synes det var positivt at klubben satset på mentaltrener.
Etter hva jeg har hørt så har det vært litt missnøye internt blant spillerne på Amir.. Kan kanskje bli litt mye til tider. Positiv til Wibe Lund som virker som er positiv type.

Etter hva jeg har hørt så blir det en kotrakttsforlengelse til fredag også.
Og hvem tror man så dette er? Filip eller Bjørtuft kanskje, eller er jeg for optimist nå :lol: ?
Hva med alle tre? Det hadde kanskje vært for godt til å være sant. Odin har 18 måneder igjen. Filip har ut 2024. Det samme har Twelde.
At Leo forlenger har jeg null tro på, men ingenting hadde vært bedre!

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Odd har mottatt bud på Leo. Odd vil ikke bekrefte om det er en norsk eller utenlandsk klubb, men Twitter melder at det er glimt som byr under 10 millioner.

Dette er helt håpløst. Jeg mener 15 mill er minimum.
Sist redigert av Gunnar88 den ons des 21, 2022 2:49 pm, redigert 1 gang totalt.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Gunnar88 skrev: ons des 21, 2022 2:47 pm Odd har mottatt bud på Leo. Odd vil ikke bekrefte om det er en norsk eller utenlandsk klubb.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Under 10 millioner faktisk. Relativt lættis framstøt

Lezah

Legg inn av Lezah »

Håper ikke NFF griper inn her og ordner opp for BG.

:)

Taururu

Legg inn av Taururu »

Med ett år igjen av kontrakten kan man ikke forvente mye mer. Synes 10-12 mill med litt videresalgsklausuler høres fornuftig ut. Det er det å sikre videresalgsprosenter som er nøkkelen ved salg av spillere på utgående kontrakt.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Taururu skrev: ons des 21, 2022 4:29 pm Med ett år igjen av kontrakten kan man ikke forvente mye mer. Synes 10-12 mill med litt videresalgsklausuler høres fornuftig ut. Det er det å sikre videresalgsprosenter som er nøkkelen ved salg av spillere på utgående kontrakt.
Det har du selvsagt rett i. Men det er stor forskjell på 8 og 12 millioner. Etter hva jeg leste så er budet godt under 10 millioner. Men hvis Glimt byr 12-13 millioner så er det greit for meg. Aller helst håper jeg han selges ut av Norge.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Hvis vi må betale mer enn 10 millioner så burde den saken være død og begravet. Det er en helt vanvittig sum for en keeper i norsk målestokk. Han har attpåtil bare ett år igjen på kontrakten.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Nordlys skrev: ons des 21, 2022 5:21 pm Hvis vi må betale mer enn 10 millioner så burde den saken være død og begravet. Det er en helt vanvittig sum for en keeper i norsk målestokk. Han har attpåtil bare ett år igjen på kontrakten.
Da får vi virkelig håpe saken er død og begravet!

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Nordlys skrev: ons des 21, 2022 5:21 pm Hvis vi må betale mer enn 10 millioner så burde den saken være død og begravet. Det er en helt vanvittig sum for en keeper i norsk målestokk. Han har attpåtil bare ett år igjen på kontrakten.
Da skal man være helt desperat etter akkurat denne keeperen ja, ingen normal overgangssum for keeper i Norge det der

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Nordlys skrev: ons des 21, 2022 5:21 pm Hvis vi må betale mer enn 10 millioner så burde den saken være død og begravet. Det er en helt vanvittig sum for en keeper i norsk målestokk. Han har attpåtil bare ett år igjen på kontrakten.
Har vært fotballinflasjon internt i Norge siden Covid så om klubber syns det er dyrt kan de takke seg selv for manglende scouting.

Lezah

Legg inn av Lezah »

LW har spilt seg inn i den svenske landslagstroppen. Klubber i større ligaer har meldt interesse tidligere. La det være dødt og begravet mht BG. Går nok greit å få til en deal annesteds som Odd kan si seg fornøyd med, vil jeg tippe.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»