Odds Ballklubb

Svar
Gunnar88

Re: Odds Ballklubb

Legg inn av Gunnar88 »

Brodden skrev: ons jan 25, 2023 11:00 am
Gunnar88 skrev: ons jan 25, 2023 10:34 am Twitter melder om 25 millioner for Leo. Tviler litt på denne summen, men da er det bare å selge.

Odd står for øvrig uten hovedsponsor nå. Noen som har lest saken i TA?
Tyttebæret på drakten er historie. Sparebanken går over i en litt mindre sponsoravtale, samtidig som man jakter en ny hovedsponsor. Håndlykken mener at verdien har gått opp, men jeg er spent på hva man faktisk klarer å skrape sammen. Samtidig sier han at "Vi er nære, men har ikke landet det ennå".
Einer tryller ofte. Den mannen er helt unik når det gjelder å skaffe sponsorpenger. Jeg er trygg på at den nye avtalen blir enda bedre enn de vi har hatt. Spennende å se hvem det blir og så få vi håpe at logoen matcher drakta.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Det er jo mye næringsliv i Grenland, noe som burde gi grunnlag for gode sponsorinntekter. Men kanskje det er en utfordring at det er mye utenlandsk eierskap og derfor mangel på lokalpatriotiske eiere i regionen?

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Brodden skrev: ons jan 25, 2023 10:56 am
Gunnar88 skrev: ons jan 25, 2023 10:50 am
Canucks skrev: ons jan 25, 2023 10:47 am

25 mill fra B/G eller utlandet? om B/G byr 25M for han er det bare å selge ja.
Meldes 25 mill fra Glimt. men jeg tror ikke det har rot i virkeligheten. Men hvis det stemmer kjører jeg Leo til Bodø personlig.
Det er bare oppspinn fra ende til annen. Glimt øker ikke sitt med 17-18 millioner fra forrige bud. Det ville ha vært dårlig forhandlingstaktikk. Får vi 15 millioner, er det bare å selge. Leo høres litt lunken ut til Glimt, men likevel er ikke den helt store interessen til stede nå. At klubber i Europa henter nye førstekeepere midt i sesongen er særdeles uvanlig. Jeg anser muligheten for at Leo forlenger som veldig liten. Da mener jeg det er bedre å pushe Leo på et smådesperat Glimt, som må ha ny keeper på plass i løpet av den neste uken. Vi har allerede Jarstein, som tydeligvis har vært veldig god på trening. Så god, til tross for lite fotball de siste to årene, at man helst holder kjeft i stedet for å ta av i Varden og TA.
Enig i dette. Men 15 mill mener jeg er minimum for Leo. Han er den beste keeperen i Eliteserien. Sjansen for at han forlenger er vel lik null, så vi bør absolutt selge så fort klubben får et OK bud. Rune er klar.

Brodden

Legg inn av Brodden »

HarryH skrev: ons jan 25, 2023 11:04 am Det er jo mye næringsliv i Grenland, noe som burde gi grunnlag for gode sponsorinntekter. Men kanskje det er en utfordring at det er mye utenlandsk eierskap og derfor mangel på lokalpatriotiske eiere i regionen?
Både ja og nei. En stor utfordring er så klart de tyngre økonomiske tidene. Alle merker det. Samtidig landet Håndlykken en stor avtale med INEOS for en ukes tid siden. Et internasjonalt selskap som ikke er kjent for å være spesielt spandable med å sponse. Sir Jim Ratcliffe, som øverste hovedeier, eier riktignok fotballklubbene Nice og Lausanne, og er interessert i å kjøpe Manchester United - men her er det snakk om å eie (og ha mer kontroll), og ikke sponse. Så det var en virkelig overraskende avtale. Samtidig kan man heller ikke legge skjul på at lokalpatriotiske eiere hadde kastet mer penger etter klubben.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Brodden skrev: ons jan 25, 2023 11:13 am
HarryH skrev: ons jan 25, 2023 11:04 am Det er jo mye næringsliv i Grenland, noe som burde gi grunnlag for gode sponsorinntekter. Men kanskje det er en utfordring at det er mye utenlandsk eierskap og derfor mangel på lokalpatriotiske eiere i regionen?
Både ja og nei. En stor utfordring er så klart de tyngre økonomiske tidene. Alle merker det. Samtidig landet Håndlykken en stor avtale med INEOS for en ukes tid siden. Et internasjonalt selskap som ikke er kjent for å være spesielt spandable med å sponse. Sir Jim Ratcliffe, som øverste hovedeier, eier riktignok fotballklubbene Nice og Lausanne, og er interessert i å kjøpe Manchester United - men her er det snakk om å eie (og ha mer kontroll), og ikke sponse. Så det var en virkelig overraskende avtale. Samtidig kan man heller ikke legge skjul på at lokalpatriotiske eiere hadde kastet mer penger etter klubben.
I tillegg har Odd en synkende standing i lokalbefolkningens bevissthet. Spydspissen A-laget blir sett på som grått og kjedelig og har de siste årene stort sett spilt for "tomme" tribuner. Den eneste tabellen klubben topper er den som viser prosentvis nedgang i publikum fra 2019. Da sier det seg selv at potensielle samarbeidspartnere i økonomisk utfordrende tider tenker seg om både to og tre ganger før pengesekken åpnes.

Nå får vi bare håpe at det tynes max ut av det som virker som et ganske så desperat Glimt. Jeg har allerede begynt å glede meg til å få Jarstein på plass - en mann med et tonn erfaring pluss en herlig fandenivoldsk innstilling. Akkurat det den stallen har manglet lenge nå.

Brodden

Legg inn av Brodden »

cpatton skrev: ons jan 25, 2023 11:43 am
Brodden skrev: ons jan 25, 2023 11:13 am
HarryH skrev: ons jan 25, 2023 11:04 am Det er jo mye næringsliv i Grenland, noe som burde gi grunnlag for gode sponsorinntekter. Men kanskje det er en utfordring at det er mye utenlandsk eierskap og derfor mangel på lokalpatriotiske eiere i regionen?
Både ja og nei. En stor utfordring er så klart de tyngre økonomiske tidene. Alle merker det. Samtidig landet Håndlykken en stor avtale med INEOS for en ukes tid siden. Et internasjonalt selskap som ikke er kjent for å være spesielt spandable med å sponse. Sir Jim Ratcliffe, som øverste hovedeier, eier riktignok fotballklubbene Nice og Lausanne, og er interessert i å kjøpe Manchester United - men her er det snakk om å eie (og ha mer kontroll), og ikke sponse. Så det var en virkelig overraskende avtale. Samtidig kan man heller ikke legge skjul på at lokalpatriotiske eiere hadde kastet mer penger etter klubben.
I tillegg har Odd en synkende standing i lokalbefolkningens bevissthet. Spydspissen A-laget blir sett på som grått og kjedelig og har de siste årene stort sett spilt for "tomme" tribuner. Den eneste tabellen klubben topper er den som viser prosentvis nedgang i publikum fra 2019. Da sier det seg selv at potensielle samarbeidspartnere i økonomisk utfordrende tider tenker seg om både to og tre ganger før pengesekken åpnes.

Nå får vi bare håpe at det tynes max ut av det som virker som et ganske så desperat Glimt. Jeg har allerede begynt å glede meg til å få Jarstein på plass - en mann med et tonn erfaring pluss en herlig fandenivoldsk innstilling. Akkurat det den stallen har manglet lenge nå.
Men selv om vi har en fryktelig negativ nedgang i publikumssnitt fra 2019, så er vi fortsatt en av (om ikke den) de største nåværende merkevarene i Telemark. Jeg er ekte Skiens- og Telemarkspatriot, men hvis man skal prøve å verden og Telemark fra andres øyne - er det helt klart at verden er mer enn Telemark :lol: Med all respekt, ett ganske traust fylke. Odd har lite konkurranse, og selv om tribunen er blitt mer glissen, vil fortsatt en sponsoravtale med Odd være en av bedre mulighetene for lokale bedrifter til å markedsføre seg på den store scenen.

Wallez

Legg inn av Wallez »

Til hvilken pris synes dere det er fornuftig å selge Wahlstedt hvis alternativet er at han går gratis om et år? Vi har jo en lignende problemstilling i Glimt om dagen med Vetlesen, skal vi selge nå, håpe på gode bud til sommeren eller la han gå gratis neste vinter?

Vi har jo vært igjennom dette flere ganger nylig i Glimt de siste årene, og jeg mener at det var riktig av oss å beholde Haikin, Sampsted, Lode og Bjørkan, siden nytteverdien av deres siste år i klubben var større enn budene som kom. Samtidig brant vi oss skikkelig på å la Solbakken gå gratis, vi hadde store bud på han og han bidro veldig lite i sin siste sesong.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Wallez skrev: ons jan 25, 2023 12:03 pm Til hvilken pris synes dere det er fornuftig å selge Wahlstedt hvis alternativet er at han går gratis om et år? Vi har jo en lignende problemstilling i Glimt om dagen med Vetlesen, skal vi selge nå, håpe på gode bud til sommeren eller la han gå gratis neste vinter?

Vi har jo vært igjennom dette flere ganger nylig i Glimt de siste årene, og jeg mener at det var riktig av oss å beholde Haikin, Sampsted, Lode og Bjørkan, siden nytteverdien av deres siste år i klubben var større enn budene som kom. Samtidig brant vi oss skikkelig på å la Solbakken gå gratis, vi hadde store bud på han og han bidro veldig lite i sin siste sesong.
Kommer jo helt an på mentaliteten til spilleren og økonomiske forhold.

Wahldsedt er i en alder som trolig gjør du uproblematisk for han å finne en god klubb som bosmanspiller om et års tid. Økonomien er vel slik i Odd at man bør om ikke må selge Wahldsedt? Og ihvertfall om Jarstein lunter rundt Falkum. Pris? Sjeldent keepere går for store summer.

Al-Habsi, Gustafsson, Lindegaard, Linde, Horwath og Klaesson er vel de som har gått for anstendige summer i nyere tid så har du Jarstein til RBK, Karlstrøm (?) Molde Internt i Norge og Espen Johnsen om vi skal kjøre litt retro.

10 mill+ videresalg hadde jeg sagt var god avtale men nå er det jo inflasjon i markedet og spesielle tider pga Glimt må ha keeper i Europa og har det konto. Men 10 + videresalg ville jeg sagt er akseptabelt når du har Jarstein i bakhånd. Er Odd heldige kan man kanskje skvise noen millioner i klausuler også.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Angående 25 for Leo er kilden ubrukelig. En fyr som har som mål å prøve bli overgangsguru. Han fyrer i vei alle retninger. Har tidligere meldt pakkedeal for Odin og Leo på 20+Brice samf Nordås på lån, han har meldt at Odd og Glimt er enige om deal med Leo i bytte mot cash of Amundsen og at alle er enige utenom Amundsen. Han har og meldt Salvesen klar for viking flere gangef før han takket nei. Berisha brukte 10 døgn på reisen fra Stockholm til Molde, og Tengstedt var i Skottland og forhandler personlige detaljer med Celtic. For å nevne noe. Så om noe skal leses ut av den tweeten så er det at Leo ikke drar til Glimt.

Spennende med sponsor, får håpe det blir en god avtale inn

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Aprilsnarr skrev: ons jan 25, 2023 12:27 pm Angående 25 for Leo er kilden ubrukelig. En fyr som har som mål å prøve bli overgangsguru. Han fyrer i vei alle retninger. Har tidligere meldt pakkedeal for Odin og Leo på 20+Brice samf Nordås på lån, han har meldt at Odd og Glimt er enige om deal med Leo i bytte mot cash of Amundsen og at alle er enige utenom Amundsen. Han har og meldt Salvesen klar for viking flere gangef før han takket nei. Berisha brukte 10 døgn på reisen fra Stockholm til Molde, og Tengstedt var i Skottland og forhandler personlige detaljer med Celtic. For å nevne noe. Så om noe skal leses ut av den tweeten så er det at Leo ikke drar til Glimt.

Spennende med sponsor, får håpe det blir en god avtale inn
Med Larsen til Brann, så er en exit Amundsen veldig lite sannsynlig.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Ganske lite rykter om spillere inn for Odd egentlig?

Jeg teller en stall på 19 spillere nå som Rossbach og Bjørtuft har reist ut, hvorav 10 spillere er 2001 modeller eller yngre.

Hva er planen for å unngå kjempekollaps fra 5. plassen i fjor?

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

mogandisu skrev: ons jan 25, 2023 2:59 pm Ganske lite rykter om spillere inn for Odd egentlig?

Jeg teller en stall på 19 spillere nå som Rossbach og Bjørtuft har reist ut, hvorav 10 spillere er 2001 modeller eller yngre.

Hva er planen for å unngå kjempekollaps fra 5. plassen i fjor?

Planen er en ny type poteter som er forsket frem som øker prestasjonen, minsker skaderisikoen og som øker verdien på spillerene. Selvsagt dyrket frem utenfor stadion

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Høres ut som en strålende plan i mine øyne. Men er det lov å spørre om det er pønsket ut en plan B? Bare sånn i tilfelle, i tilfelle, plan A ikke viser seg å fungere 100%?

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Dere satser ungt med noen få rutinerte typer!
Spent på hva Paco får til i år, han er en spennede type trener men 19 spillere høres tynt ut så bør vel inn med noen til så man kan trene 11 not 11 som et minimum?

Brodden

Legg inn av Brodden »

JonSnow skrev: ons jan 25, 2023 3:29 pm Dere satser ungt med noen få rutinerte typer!
Spent på hva Paco får til i år, han er en spennede type trener men 19 spillere høres tynt ut så bør vel inn med noen til så man kan trene 11 not 11 som et minimum?
Vi har en tynn tropp, men vi klarer heldigvis fortsatt å trene 11 mot 11.

Siden i fjor har vi mistet Lekven, Kastrati, Hoff, Mesik, Zulechner, Bjørtuft, Rolantsson, Egell-Johnsen og Diomande. Planen var aldri at Lekven, Kastrati og Zulechner skulle erstattes. Det var alle spillere som spilte en minimal rolle i fjor, og som veldig ofte ikke var i "normal trening". Egell-Johnsen ble kalt tilbake fra Kongsvinger, og satt på benken de siste seks-sju matchene - men heller ikke han blir noe videre sportslig tap. Slik jeg har skjønt det, blir Rolantsson erstattet internt. Baccay blir nok vårt nye førstevalg slik han var første halvdel av fjorårssesongen, men også Wallem vil nok få spilletid i Paco sin "egenkomponerte" backrolle. Hien erstatter Mesik, og er nok et lite steg opp ferdighetsmessig. Kolskogen blir nok en slags "Diomande-erstatter", selv om Dio aldri rakk å få spille så mye kamper hos oss. Hoff og Bjørtuft skal erstattes, og her skjer det nok ikke noe før januarvinduet er stengt. Mitt stalltips er at vi henter Hoff permanent sammen med Holmé i KFUM på stopperplass. I tillegg kommer det nok en tredje spiller inn - enten en venstreback eller noe offensivt krydder.

Hvis/når Leo ryker til Glimt, vil også Jarstein bli hentet.

Brodden

Legg inn av Brodden »

Samtidig vil nok både Tewelde og Gjengaar fortsette den positive utviklingen. I tillegg spår jeg også at Skau og Ryste vil vise seg godt fram på den store scenen i løpet av sesongen.

hgb

Legg inn av hgb »

Sånn per i dag, så er vel laget kanskje noe slikt som:
Rune (eller Leo)
Ruud, Hagen, Hien, Baccay
Filip, Solo, Wallem
Gjengaard, Norø Ingebrigtsen, Aas

Dette er forutsatt at Milan også forsvinner, hvis ikke starter jo han på kant. Mulig det blir Aas på midten og Solo som stopper.

Det er ikke det at dette er noen dårlig starting, men det er bra tynt. Vi må vel forvente minst en stopper og en midtbanespiller (Hoff, takk) inn, samt en ny kant hvis Milan går.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Brodden skrev: ons jan 25, 2023 4:06 pm Hoff og Bjørtuft skal erstattes, og her skjer det nok ikke noe før januarvinduet er stengt.
Kjipt i tilfelle.

hgb

Legg inn av hgb »

Lezah skrev: ons jan 25, 2023 7:53 pm
Brodden skrev: ons jan 25, 2023 4:06 pm Hoff og Bjørtuft skal erstattes, og her skjer det nok ikke noe før januarvinduet er stengt.
Kjipt i tilfelle.
Det åpner jo et helt annet marked, da. Hoff, f.eks., er ikke _så_ gira på Odd, men velger sikkert Odd hvis han må velge en klubb i Norge. Samme gjelder kanskje Amundsen fra Glimt. Forsåvidt sikkert endel utenlandske spillere også, som helst vil til en ny klubb, og plutselig er det bare Norge (og noen andre) som går an.

Lezah

Legg inn av Lezah »

hgb skrev: ons jan 25, 2023 8:11 pm
Lezah skrev: ons jan 25, 2023 7:53 pm
Brodden skrev: ons jan 25, 2023 4:06 pm Hoff og Bjørtuft skal erstattes, og her skjer det nok ikke noe før januarvinduet er stengt.
Kjipt i tilfelle.
Det åpner jo et helt annet marked, da. Hoff, f.eks., er ikke _så_ gira på Odd, men velger sikkert Odd hvis han må velge en klubb i Norge. Samme gjelder kanskje Amundsen fra Glimt. Forsåvidt sikkert endel utenlandske spillere også, som helst vil til en ny klubb, og plutselig er det bare Norge (og noen andre) som går an.
Det der stemmer jo. Håper bare man har planene klare tidlig, og ikke må rote rundt i sommer etter å ha godt uforberedt inn i en n ysesong.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

hgb skrev: ons jan 25, 2023 8:11 pm
Lezah skrev: ons jan 25, 2023 7:53 pm
Brodden skrev: ons jan 25, 2023 4:06 pm Hoff og Bjørtuft skal erstattes, og her skjer det nok ikke noe før januarvinduet er stengt.
Kjipt i tilfelle.
Det åpner jo et helt annet marked, da. Hoff, f.eks., er ikke _så_ gira på Odd, men velger sikkert Odd hvis han må velge en klubb i Norge. Samme gjelder kanskje Amundsen fra Glimt. Forsåvidt sikkert endel utenlandske spillere også, som helst vil til en ny klubb, og plutselig er det bare Norge (og noen andre) som går an.
Jeg tror klubben venter med å hente spillere til situasjonen rundt Leo er avklart. Hvis han selges nå for 15-20 millioner, så vil dette garantert frigjøre en del midler som gjør at Odd kan hente spillere på en bra hylle.

Det som bekymrer meg er hvis vi ikke selger og det hentes noe rask fra OBOS eller enda verre.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

Hva med Rekdal? Han var jo et kjempetalent og nå har han fått litt tid hos dere. En som slår gjennom i år?

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

MoldeMoldeMolde skrev: tor jan 26, 2023 9:48 pm Hva med Rekdal? Han var jo et kjempetalent og nå har han fått litt tid hos dere. En som slår gjennom i år?
Det får vi virkelig håpe. Skulle være en stjernesignering, men fikk vel få sjanser etter han kom. Sikkert ute av form så det er kanskje ikke rart. Men jeg har absolutt forventninger til han i år.

hgb

Legg inn av hgb »

Treningskamp mot Notodden på gang. Stensrud med en imponerende redning på streken, men uheldigvis var det feil vei. Av bisarre årsaker klarte han å a) komme seg i offside, b) klare å heade ballen utafor fra <1m når jeg er temmelig sikker på at den hadde gått rett inn.

hgb

Legg inn av hgb »

hgb skrev: fre jan 27, 2023 1:04 pm Treningskamp mot Notodden på gang. Stensrud med en imponerende redning på streken, men uheldigvis var det feil vei. Av bisarre årsaker klarte han å a) komme seg i offside, b) klare å heade ballen utafor fra <1m når jeg er temmelig sikker på at den hadde gått rett inn.
Starter forøvrig med
Leo
Diabagate, Hagen, Hien, Baccay
Aas, Solo, Tewelde
Norø, Abel, Milan

Tewelde imponerer så langt.

hgb

Legg inn av hgb »

Ellers veldig godt opp-mikka Paco, så vi får virkelig innsikt i hvor mye han coacher under kampen her. Masse detaljer om hvor folk skal være, etc. Litt kjedelig i Telemarkshallen at man ikke ser de 5-10 meterne nærmest den ene langsida...

hgb

Legg inn av hgb »

Abel er jo en spennende spiller, for han har godt fart og fysikk, men herre min hatt så mange rare (dårlige) valg, og ikke minst dårlige touch.

Odd bytter hele gjengen omtrent i pause. Fikk ikke med meg starten av andre, så veit ikke helt akkurat hvem, men ser hvertfall Schau, Filip, Midtskogen, Gjengaard, Ruud.

hgb

Legg inn av hgb »

...og Rekdal, som feier inn 1-0 etter en haug med headinger fram og tilbake rundt 16.

hgb

Legg inn av hgb »

2-0, glimrende gjort av Midtskogen. Fint gjennomspill fra back, Midtskogen rister av seg en stopper og legger til Filip, som putter enkelt.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Midtskogen åpnet bra. Assist på 2-0, etter en flott prestasjon. Virker sterk, ballsikker og solid hittil.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»