Odds Ballklubb

Svar
Gunnar88

Re: Odds Ballklubb: En klubb som er kulere enn din klubb

Legg inn av Gunnar88 »

Vi får virkelig håpe Tobias motbeviser oss.

Vi får håpe Ruud er tilbake i dag. Hvordan det går med Bjørtuft vites ikke, men vi får håpe på Solo og Odin som stoppere?

cpatton

Legg inn av cpatton »

Perkele skrev: ons jul 28, 2021 10:07 am Håper jeg tar feil og blir grundig motbevist snart, men jeg har absolutt ingen tro på Lauritsen! Han viser null beslutsomhet, vi må få inn en spiss med avslutteregenskaper ala Bakenga.
Blir ikke mange poeng uten han er jeg redd, maks uavgjort i dag uten Bakenga.
Motbevis meg Lauritsen!
Det er et hav mellom Bakenga og Lauritsen, og det er jo derfor det har vært jobbet på spreng for å få klubbens "eneste spiss" klar til i kveld. Uansett hva Nornes måtte finne på å si i pre match intervju. Om laget generelt kommer Bakenga sjøl med en god oppsummering i Varden etter å ha sett kampen mot Godset fra sofaen - "Det er veldig fint og romantisk, men vi må ha mer trøkk." Spillerne får jo panikk når de nærmer seg motstanders 16m, det virker som de formelig ser blålys alle veier mens sirenene uler.
Kveldens - jeg tør ikke lenger tippe hva Odd anno 2021 finner på, men å håpe - ja.
Med tanke på at flere ennå ikke har funnet veien over hit, og at det kunne være fint med nye krefter også - er det noen idé å poste linken hit i kommentarfeltet på klubbens fb-side i kveld??

hgb

Legg inn av hgb »

Gunnar88 skrev: ons jul 28, 2021 11:47 am Vi får virkelig håpe Tobias motbeviser oss.

Vi får håpe Ruud er tilbake i dag. Hvordan det går med Bjørtuft vites ikke, men vi får håpe på Solo og Odin som stoppere?
Ruud og Odin er tilbake, ingen Mush (ei heller på benken). Mulig det er årets første kamp med Odin og Solo som stoppere. Gilli på høyre kant (litt overraskende, hadde forventa Larsen), ellers ingen overraskelser.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Grusom start og 0-1 etter 1.20.

hgb

Legg inn av hgb »

Aprilsnarr skrev: ons jul 28, 2021 7:02 pm Grusom start og 0-1 etter 1.20.
Oppsida får være at vi har vært ganske ok etterpå... Men vi lukter jo ikke mål, akkurat.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Hvem skal score…?

Perkele

Legg inn av Perkele »

Ikke Lauritsen…🙈

hgb

Legg inn av hgb »

Tobias, da... Kan noen kjøpe den mannen litt selvtillit?

hgb

Legg inn av hgb »

Det er nå hvertfall fortjent, selv om målet kanskje var litt heldig. Fint av Tobias, og det er jo et bra skudd av Gilli, selv om det nok går ned som en tabbe av keeper.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Rossbach da… skal ikke gå an…

Denne dagen idag tydeligvis, så dette går ikke veien

Perkele

Legg inn av Perkele »

Nå MÅ Sondre få en pause!!

Palmanova

Legg inn av Palmanova »

Vinner ikke kamper med en slik keeper. Har ikke rekkevidden som trengs.

hgb

Legg inn av hgb »

Syns jo egentlig vi spiller en ganske bra omgang, men a) dødelig ineffektive og b) en skikkelig brøler av Sondre.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Palmanova skrev: ons jul 28, 2021 7:46 pm Vinner ikke kamper med en slik keeper. Har ikke rekkevidden som trengs.
Hvor høy er han egentlig? Han er vel nærmere 1,80 enn 1,90?

hgb

Legg inn av hgb »

Taururu skrev: ons jul 28, 2021 7:57 pm
Palmanova skrev: ons jul 28, 2021 7:46 pm Vinner ikke kamper med en slik keeper. Har ikke rekkevidden som trengs.
Hvor høy er han egentlig? Han er vel nærmere 1,80 enn 1,90?
Wikipedia sier 1.88 (engelsk) og 1.89 (norsk)

MadBum

Legg inn av MadBum »

For en dritkeeper Rossbach er. Odd skulle aldri gitt slipp på Selvik.

hgb

Legg inn av hgb »

Men i helvete, da. Odin har virkelig hatt en slett kamp. Dagens (minst) andre forferdelige pasning, taper i tillegg duellene.

Taururu

Legg inn av Taururu »

MadBum skrev: ons jul 28, 2021 8:06 pm For en dritkeeper Rossbach er. Odd skulle aldri gitt slipp på Selvik.
Keepertabbe igjen?

hgb

Legg inn av hgb »

Taururu skrev: ons jul 28, 2021 8:08 pm
MadBum skrev: ons jul 28, 2021 8:06 pm For en dritkeeper Rossbach er. Odd skulle aldri gitt slipp på Selvik.
Keepertabbe igjen?
Nei, Rossbach hadde en ganske god redning, men returen gikk inn. Denne var Odins feil.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

14 kamper spilt etter dagens
7 med Lauritsen fra start som midtspiss, 7 med bakenga

Med Lauritsen: 0-2-5 med 2 poeng
Med bakenga: 5-2-0 og 17 poeng

Ubeseiret med bakenga der, uten seier med Tobias der.

I de to kampene med U hvor Tobias spilte midtspiss fra start scoret bakenga 2 og assisterte 1, av de totalt 3 målene Odd scoret den kampen.

Drar bakenga nå og vi ikke får en erstatter så blir det en blytung høst. Lauritsen holder ikke nivået, det ser man jo både i eliteserien og cupen, men og tallene underbygger dette noe voldsomt

Perkele

Legg inn av Perkele »

Nå er det egentlig bare trist alt sammen, ser Bjørtuft går ut med bøyd hode..

hgb

Legg inn av hgb »

Perkele skrev: ons jul 28, 2021 8:26 pm Nå er det egentlig bare trist alt sammen, ser Bjørtuft går ut med bøyd hode..
Virker som om Odin ikke burde spilt i dag. Har jo vært sjuk etter vaksina, og virka aldri 100% i dag syns jeg.

startelver

Legg inn av startelver »

Hva slags helvetes forsvar har dere egentlig ? Slippe inn 3 mål på hjemmebane ???

Savner gode gamle , trygge Odd.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

startelver skrev: ons jul 28, 2021 10:51 pm Hva slags helvetes forsvar har dere egentlig ? Slippe inn 3 mål på hjemmebane ???

Savner gode gamle , trygge Odd.
Et forsvar med store plager med skader, og en trener som er livredd for å bruke de som faktisk er stoppere der.
Hagen ute lenge, så Odin Bjørtuft har spilt med Lekven stort sett. Lekven skadet så Owusu spilt en del, men også Rolantsson spilt en del. Idag ble rolantson plassert der da Bjørtuft møtte ut. Samtidig har Odd i de fleste kamper hatt to unge stoppere på benk som må se i beste fall er 6-7 valg som stoppere i klubben.

Krydre dette med en spiss vaksinert mot å vinne dueller (Lauritsen) så har man oppskrift på katastrofe

Med Lauritsen som spiss: 0-2-5
Bakenga som spiss: 5-2-0.

10 plass nå og vi synker nok mer. Bakenga selges nok og Svendsen sitt lån går ut i august. Så en allerede svak stall svekkes betraktelig

startelver

Legg inn av startelver »

At Odd sliter med scoringer etter at Bakenga forsvant var ingen bombe, men visste ikke det var så ille bakover.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

startelver skrev: tor jul 29, 2021 12:14 am At Odd sliter med scoringer etter at Bakenga forsvant var ingen bombe, men visste ikke det var så ille bakover.
Ting forplanter seg veldig. Bakenga scorer ikke bare mål men er og en knallgod førsteforsvarer som jobber ekstremt godt i presset, og presser ofte frem feil hos motstander. Der Bakenga er høyt og lavt hele kampen og ofte er tett på i press er Lauritsen milevis unna spillerene til motstanderen og langt fra å kunne kalles en førsteforsvarer. Så jeg mener tydelig ut fra mine observasjoner at bakenga på banen betyr færre sjanser hos motstander og.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Nå må de lære av sine tidligere feil, 2 keepere har forsvunnet. De var bedre enn Sondre begge to, på tide å la Walhstedt prøve seg nå. Det kan ikke bli stort verre håper jeg..

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Jeg har ikke ord for hvor svake Odd var i går, innenfor boksene. Helt fryktelig.

Rossbach tabber seg ut nok en gang og Odin er åpenbart ikke frisk. På tide å hvile begge.

Lauritsen har jeg slaktet nok, men han har rett og slett ikke nivået inne. Dette må også være tydelig for JFN. Klubben har åpenbart en jobb å gjøre frem mot neste sesong med å skaffe en habil spiss.

Denne sesongen handler utelukkende om å berge plassen. Dette begrunner jeg med at jeg ikke tror Joar er i klubben ut året og at han i tillegg er skadeplaget. Jeg har aldri tidligere opplevd at Odd har vært så avhengig av en spiller, selv om jeg får noe flashback til 2019 hvor Børvenshow var ekstremt viktig.

Jeg mener fortsatt at Odd hadde vunnet semifinalen mot Haugesund hvis Børven hadde spilt den kampen.

Heldigvis har vi solid avstand til Stabæk, Brann og Tromsø. Måtte det vare.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Ser det et står noe i Varden om keepersituasjon, hva mener JFN?
Det bør ikke være tvil om at Sondre må hvile nå, alternativt kan det fort bli en ny runde som tidligere med Viljar og Egil Selvik.
Leophold står vel mot Fram, overbeviser han der bør han være bankers mot Haugesund!

Odin kommer, han er jeg ikke redd for. Neste kamp er han der han skal være antar jeg, får jo en innkjøring mot Fram.

En annen ting er Bakenga, hvem vil kjøpe han nå med så mye skader? Kanskje han bare bør signere en nye avtale?
Lov å håpe..

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Perkele skrev: tor jul 29, 2021 10:00 am Ser det et står noe i Varden om keepersituasjon, hva mener JFN?
Det bør ikke være tvil om at Sondre må hvile nå, alternativt kan det fort bli en ny runde som tidligere med Viljar og Egil Selvik.
Leophold står vel mot Fram, overbeviser han der bør han være bankers mot Haugesund!

Odin kommer, han er jeg ikke redd for. Neste kamp er han der han skal være antar jeg, får jo en innkjøring mot Fram.

En annen ting er Bakenga, hvem vil kjøpe han nå med så mye skader? Kanskje han bare bør signere en nye avtale?
Lov å håpe..
Nornes uttaler at Odd scorer som et lag og slipper inn som et lag. Når han blir presset på Rossbach så sier han at han må se kampen i reprise. Jeg tenker at det kan være bra for Rossbach også med en kamp eller to på benken. Selvtilliten er tydeligvis ikke på topp om dagen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»