Odds Ballklubb

Svar
cpatton

Re: Odds Ballklubb: En klubb som er kulere enn din klubb

Legg inn av cpatton »

Saken er jo det at han ikke har fått sparken og sånn sett selvsagt skulle vært tatt med på råd i stedet for å få et styrevedtak tredd nedover hodet.

Ser Varden nå skriver at Nornes har blitt tilbudt en markedsjobb i klubben. Med andre ord avskiltet på det rent sportslige. På spørsmål om han tror det lar seg løse, svarer Håndlykken - "Han er jo en oddær og jeg tror jo ikke det er umulig." Tett opp til det jeg skrev i går om "naivitet" og "Odd familien".

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Hvor lav selvtillit tror Håndlykken at Nornes har? At han bare skal akseptere å bli fjernet som hovedtrener men fortsette i "markedsavdelingen"? 😄

Perkele

Legg inn av Perkele »

Så veldig høy selvtillit bør han vel ikke ha kanskje…?

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Enig i det men det finnes vel grenser for hva en kan akseptere uten å miste respekt for seg selv. 😄

iceman

Legg inn av iceman »

Her har nok ønsket vært at man skal komme til en enighet uten unødvendig støy utenfra, men så er det noen internt som har lekket dette til TA. Vil tro det er samme person som lekket at Andersen skulle fortsette som sportsskjef. Er jo ikke heldig å ha en slik person internt i systemet. At Nornes blir byttet ut skulle bare mangle, for resultatene er ikke der, og en har ikke sett noe progresjon heller. Nornes er en hedersmann og du finner ikke en mer sympatisk person, men dessverre så hjelper ikke dette nå.

Everenga

Legg inn av Everenga »

iceman skrev: man jan 10, 2022 9:20 am Her har nok ønsket vært at man skal komme til en enighet uten unødvendig støy utenfra, men så er det noen internt som har lekket dette til TA. Vil tro det er samme person som lekket at Andersen skulle fortsette som sportsskjef. Er jo ikke heldig å ha en slik person internt i systemet. At Nornes blir byttet ut skulle bare mangle, for resultatene er ikke der, og en har ikke sett noe progresjon heller. Nornes er en hedersmann og du finner ikke en mer sympatisk person, men dessverre så hjelper ikke dette nå.
Det er vel ikke så mange som har problemer med at Nornes sparkes men det er den utrolig klønete måten man ikke bare gjør det men i stedet hevder at han ikke er sparket men får en ny rolle, er en del av Odd familien osv. Sorry, men sparker man en trener så gjør man akkurat det og betaler det som er fastsatt i kontrakten. Man later ikke som om man plutselig fant ut at treneren var bedre i salg enn på feltet.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Odd har varslet pressekonferanse klokken 11.

På lørdag ble jeg både overrasket og glad. Endelig skjønte klubben at de måtte ta grep. Med Odd sine ambisjoner kan ikke klubben ha en hovedtrener som leverer 46 poeng på de siste 44 kampene. Det bør være tydelig for alle.

Slik jeg skjønner situasjonen så har styret siden sesongslutt evaluert sesongen og de har tatt seg god tid. Dette har mange etterspurt, så det er flott at klubben gjorde dette på en ryddig måte. Hvis Nornes engasjerer advokat for å ta igjen på klubben så er det bein frem stusselig. Nornes må vel innse at han ikke har levert som alle andre forventet.

For meg toppet dette seg når han før sesongen uttaler at målsetningen til klubben er topp-6, med den stallen han hadde da. Odd havnet på 13 og var heldige som unngikk nedrykk. Det er langt fra akseptabelt. En endring er helt nødvendig.

Det som er et minus er at det er flere endringer samtidig. Både styreleder, sportssjef og hovedtrener. Det mener jeg er uheldig.

Personlig håper jeg på Tom Nordlie som sportssjef. Jeg vet mange er skeptisk til han og jeg er helt enig i at saken i Avaldsnes er fryktelig, men folk fortjener en ny sjanse. Tror Tom har lært av sine feil. Når det gjelder ny hovedtrener, så har jeg bare en kandidat og det er Jørgen Isnes. Han har takket nei til både hamkam og Sarpsborg, men jeg tror Odd klarer å lokke han.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Everenga skrev: man jan 10, 2022 9:29 am
iceman skrev: man jan 10, 2022 9:20 am Her har nok ønsket vært at man skal komme til en enighet uten unødvendig støy utenfra, men så er det noen internt som har lekket dette til TA. Vil tro det er samme person som lekket at Andersen skulle fortsette som sportsskjef. Er jo ikke heldig å ha en slik person internt i systemet. At Nornes blir byttet ut skulle bare mangle, for resultatene er ikke der, og en har ikke sett noe progresjon heller. Nornes er en hedersmann og du finner ikke en mer sympatisk person, men dessverre så hjelper ikke dette nå.
Det er vel ikke så mange som har problemer med at Nornes sparkes men det er den utrolig klønete måten man ikke bare gjør det men i stedet hevder at han ikke er sparket men får en ny rolle, er en del av Odd familien osv. Sorry, men sparker man en trener så gjør man akkurat det og betaler det som er fastsatt i kontrakten. Man later ikke som om man plutselig fant ut at treneren var bedre i salg enn på feltet.
Helt uenig.

Jeg mener Odd her faktisk tenker nytt. Selv om du er udugelig i en rolle, så er det dermed ikke sagt at du ikke kan fungere i en annen rolle. Jeg hyller klubben for å ta vare på en ekte legende, som lever og ånder Odd. Ingen grunn til at Nornes skal sparkes rett ut. Hvis han ønsker å fortsette i klubben i en annen rolle så er det vinnvinn for begge parter.

iceman

Legg inn av iceman »

Nå skal det avholdet et pressetreff som skal sendes på TA kl 11, som trenersituasjonen. Det kan jo bli god underholdning lunsjen..

Everenga

Legg inn av Everenga »

Gunnar88 skrev: man jan 10, 2022 9:38 am
Everenga skrev: man jan 10, 2022 9:29 am
iceman skrev: man jan 10, 2022 9:20 am Her har nok ønsket vært at man skal komme til en enighet uten unødvendig støy utenfra, men så er det noen internt som har lekket dette til TA. Vil tro det er samme person som lekket at Andersen skulle fortsette som sportsskjef. Er jo ikke heldig å ha en slik person internt i systemet. At Nornes blir byttet ut skulle bare mangle, for resultatene er ikke der, og en har ikke sett noe progresjon heller. Nornes er en hedersmann og du finner ikke en mer sympatisk person, men dessverre så hjelper ikke dette nå.
Det er vel ikke så mange som har problemer med at Nornes sparkes men det er den utrolig klønete måten man ikke bare gjør det men i stedet hevder at han ikke er sparket men får en ny rolle, er en del av Odd familien osv. Sorry, men sparker man en trener så gjør man akkurat det og betaler det som er fastsatt i kontrakten. Man later ikke som om man plutselig fant ut at treneren var bedre i salg enn på feltet.
Helt uenig.

Jeg mener Odd her faktisk tenker nytt. Selv om du er udugelig i en rolle, så er det dermed ikke sagt at du ikke kan fungere i en annen rolle. Jeg hyller klubben for å ta vare på en ekte legende, som lever og ånder Odd. Ingen grunn til at Nornes skal sparkes rett ut. Hvis han ønsker å fortsette i klubben i en annen rolle så er det vinnvinn for begge parter.
Man tenker vel først og fremst nytt for å spare grunkene man må ut med til Nornes. Nornes har vel et ganske godt rykte som assistent og vil neppe slite med å finne en rolle i en annen klubb så hvorfor i all verden skal han fornedre seg og bli i klubben i en mye mindre prestisjefylt rolle? Det vil jo ikke være annet enn fryktelig stakkarslig og i og med at han rasler med advokatsabler her er det vel ingenting som tyder på at dette er en løsning han synes er fornuftig heller, forståelig nok.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Everenga skrev: man jan 10, 2022 9:45 am
Gunnar88 skrev: man jan 10, 2022 9:38 am
Everenga skrev: man jan 10, 2022 9:29 am

Det er vel ikke så mange som har problemer med at Nornes sparkes men det er den utrolig klønete måten man ikke bare gjør det men i stedet hevder at han ikke er sparket men får en ny rolle, er en del av Odd familien osv. Sorry, men sparker man en trener så gjør man akkurat det og betaler det som er fastsatt i kontrakten. Man later ikke som om man plutselig fant ut at treneren var bedre i salg enn på feltet.
Helt uenig.

Jeg mener Odd her faktisk tenker nytt. Selv om du er udugelig i en rolle, så er det dermed ikke sagt at du ikke kan fungere i en annen rolle. Jeg hyller klubben for å ta vare på en ekte legende, som lever og ånder Odd. Ingen grunn til at Nornes skal sparkes rett ut. Hvis han ønsker å fortsette i klubben i en annen rolle så er det vinnvinn for begge parter.
Man tenker vel først og fremst nytt for å spare grunkene man må ut med til Nornes. Nornes har vel et ganske godt rykte som assistent og vil neppe slite med å finne en rolle i en annen klubb så hvorfor i all verden skal han fornedre seg og bli i klubben i en mye mindre prestisjefylt rolle? Det vil jo ikke være annet enn fryktelig stakkarslig og i og med at han rasler med advokatsabler her er det vel ingenting som tyder på at dette er en løsning han synes er fornuftig heller, forståelig nok.
Hvis de vil ha Nornes ut med en gang, så trenger de bare hoste opp 1 million. Det hadde Odd gjort uten problemer hvis de ønsket det. Hvis Nornes vil fortsette som trener, så er jeg enig med deg i at mest sannsynlig vil ha gode muligheter for å bli assistent i en annen klubb. Spørsmålet er hva er det Nornes vil?

Når det gjelder personlig prestisje, så virker ikke Nornes fryktelig opptatt av det. Han er en hedersmann som alle vet hva står for. Det som plager meg er at det for Nornes virker helt overrasket over at klubben ønsker endringer? Det kan ikke være overraskende. Hvis han evaluerer seg selv så må han skjønne at han ikke har levert noe i nærheten av det som forventes.

iceman

Legg inn av iceman »

Selvfølgelig omplasserer man for å spare penger. At man tilbye en kombinert stilling i marked og utviklingsavdelingen av unge spillere, det er jeg enig i at er klønete. Målet har vel vært at han takket nei til dette og at man kom til en enighet om en "billigere" sluttpakken en man egentlig må ut med.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Det er selvsagt mulig dere har rett. Jeg tror Odd også ser hvilken ressurs Nornes er og at det derfor er trist hvis han forlater klubben.

Covidiot

Legg inn av Covidiot »

Nordnes er fortsatt hovedrener i Odd, han er ikke ønsket, men har ikke mistet kontrakten, og kan møte på jobb...

For ett opplegg..

Skinner igjennom at Odd ikke vil betale penger for å bryte kontrakten


Spesiell pressekonfoeranse

Liverpoolodd94

Legg inn av Liverpoolodd94 »

Haha, dette er da veldig spesielt?

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Spesiell pressekonferanse. Veldig trist at Nornes ikke vil fortsette i Odd. Jeg tror ikke akkurat at jobbtilbudene som hovedtrener vil hagle fremover. Men det er vel ikke umulig at han blir ny assistent i enga.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Spesiell pressekonferanse ja, kan det bli så mye rabalder fremover at også Håndlykken må finne seg ny jobb..?

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Håndlykken er horribel for tiden. Bør ta sik hatt å gå. Måten han har fremstått på i høst+saken med Jan Frode nå viser at han ikke har noe å gjøre i klubben. Har og kjennskap til hans dialog med kritiske røster av supportere og det han gjør er ikke bra

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Perkele skrev: man jan 10, 2022 11:58 am Spesiell pressekonferanse ja, kan det bli så mye rabalder fremover at også Håndlykken må finne seg ny jobb..?
Det hadde vært veldig trist.
Einar har gjort en fantastisk jobb for Odd. Kanskje Norges beste klubbdirektør.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Covidiot skrev: man jan 10, 2022 11:24 am Nordnes er fortsatt hovedrener i Odd, han er ikke ønsket, men har ikke mistet kontrakten, og kan møte på jobb...

For ett opplegg..

Skinner igjennom at Odd ikke vil betale penger for å bryte kontrakten


Spesiell pressekonfoeranse
Ikke ønsket, ikke mistet kontrakten, og kan møte på jobb.
Er det så skralt i kassa til Odds for tiden? Jeg synes ikke dette er redelig overfor Nordnes. Har man ikke tillitt til han som hovedtrener lenger, så har man ikke det. Da må man løse dette på norms vis, ved å betale Nordnes ut av kontrakten. Det var greit å sjekke om han ville være med i annen stilling, men når dette er avslått, ....
Bli voksen da, og løs ut mannen på normalt vis, dere trenger ikke bli helt RBK heller

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Heldigvis har Håndlykken uttalt i desember at klubben er bedre stilt enn noen gang.. regner med alle som latterliggjør Odd nå bare er misunnelig på harmonien og profesjonaliteten i Odd

/ironi

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Gunnar88 skrev: man jan 10, 2022 9:36 am Odd har varslet pressekonferanse klokken 11.

På lørdag ble jeg både overrasket og glad. Endelig skjønte klubben at de måtte ta grep. Med Odd sine ambisjoner kan ikke klubben ha en hovedtrener som leverer 46 poeng på de siste 44 kampene. Det bør være tydelig for alle.

Slik jeg skjønner situasjonen så har styret siden sesongslutt evaluert sesongen og de har tatt seg god tid. Dette har mange etterspurt, så det er flott at klubben gjorde dette på en ryddig måte. Hvis Nornes engasjerer advokat for å ta igjen på klubben så er det bein frem stusselig. Nornes må vel innse at han ikke har levert som alle andre forventet.

For meg toppet dette seg når han før sesongen uttaler at målsetningen til klubben er topp-6, med den stallen han hadde da. Odd havnet på 13 og var heldige som unngikk nedrykk. Det er langt fra akseptabelt. En endring er helt nødvendig.

Det som er et minus er at det er flere endringer samtidig. Både styreleder, sportssjef og hovedtrener. Det mener jeg er uheldig.

Personlig håper jeg på Tom Nordlie som sportssjef. Jeg vet mange er skeptisk til han og jeg er helt enig i at saken i Avaldsnes er fryktelig, men folk fortjener en ny sjanse. Tror Tom har lært av sine feil. Når det gjelder ny hovedtrener, så har jeg bare en kandidat og det er Jørgen Isnes. Han har takket nei til både hamkam og Sarpsborg, men jeg tror Odd klarer å lokke han.

Tenker du fremdeles det er stusselig at Nornes har engasjert advokat, etter det som kom frem på PK? Han er jo tydelig ikke interessert i en annen rolle og klubben nekter si han opp og ta den prosessen, da er det naturlig å engasjere en advokat når det blir en personalsak og klubben holder på som de gjør. Det er ikke stusselig men rett og slett helt korrekt av Nornes. Hadde han ønsket en annen rolle ville det vært greit, men alt som er kommet ut siden lørdag tilsier at det ikke har vært aktuelt for han, noe som og ble bekreftet på PK. Da bør Odd innse at de ikke kommer noen vei med å gjøre som de nå gjør, da må de betale ut det kontrakten evt sier, eller gå i dialog med advokaten og bli enige om en løsning.

At klubben holder fast på at de ikke ønsker å si opp Nornes når Nornes selv er så tydelig på at han ikke ønsker en annen rolle blir bare flaut for alle å se på. fotballnorge rister på hodet og ler av Odd

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Aprilsnarr skrev: man jan 10, 2022 1:33 pm
Gunnar88 skrev: man jan 10, 2022 9:36 am Odd har varslet pressekonferanse klokken 11.

På lørdag ble jeg både overrasket og glad. Endelig skjønte klubben at de måtte ta grep. Med Odd sine ambisjoner kan ikke klubben ha en hovedtrener som leverer 46 poeng på de siste 44 kampene. Det bør være tydelig for alle.

Slik jeg skjønner situasjonen så har styret siden sesongslutt evaluert sesongen og de har tatt seg god tid. Dette har mange etterspurt, så det er flott at klubben gjorde dette på en ryddig måte. Hvis Nornes engasjerer advokat for å ta igjen på klubben så er det bein frem stusselig. Nornes må vel innse at han ikke har levert som alle andre forventet.

For meg toppet dette seg når han før sesongen uttaler at målsetningen til klubben er topp-6, med den stallen han hadde da. Odd havnet på 13 og var heldige som unngikk nedrykk. Det er langt fra akseptabelt. En endring er helt nødvendig.

Det som er et minus er at det er flere endringer samtidig. Både styreleder, sportssjef og hovedtrener. Det mener jeg er uheldig.

Personlig håper jeg på Tom Nordlie som sportssjef. Jeg vet mange er skeptisk til han og jeg er helt enig i at saken i Avaldsnes er fryktelig, men folk fortjener en ny sjanse. Tror Tom har lært av sine feil. Når det gjelder ny hovedtrener, så har jeg bare en kandidat og det er Jørgen Isnes. Han har takket nei til både hamkam og Sarpsborg, men jeg tror Odd klarer å lokke han.

Tenker du fremdeles det er stusselig at Nornes har engasjert advokat, etter det som kom frem på PK? Han er jo tydelig ikke interessert i en annen rolle og klubben nekter si han opp og ta den prosessen, da er det naturlig å engasjere en advokat når det blir en personalsak og klubben holder på som de gjør. Det er ikke stusselig men rett og slett helt korrekt av Nornes. Hadde han ønsket en annen rolle ville det vært greit, men alt som er kommet ut siden lørdag tilsier at det ikke har vært aktuelt for han, noe som og ble bekreftet på PK. Da bør Odd innse at de ikke kommer noen vei med å gjøre som de nå gjør, da må de betale ut det kontrakten evt sier, eller gå i dialog med advokaten og bli enige om en løsning.

At klubben holder fast på at de ikke ønsker å si opp Nornes når Nornes selv er så tydelig på at han ikke ønsker en annen rolle blir bare flaut for alle å se på. fotballnorge rister på hodet og ler av Odd
Kanskje ikke stusselig at han har engasjert advokat, men jeg vil skryte av Odd som tilbyr Nornes en annen jobb for å beholde kompetansen hans. Hvis han ikke ønsker det, så bør han få kompensasjonen han (trolig) har krav på og komme seg langt vekk fra Skagerak. Nå tror jeg at Odd og Nornes blir enige i løpet av et par dager, så det blåser fort over.

Hva andre klubber mener om Odd spiller ingen trille for meg.

Uansett mener jeg at det virker som klubben har gjort en grundig jobb, som 99 % av alle supportere støttet før jul.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Håndlykken er jo helt ute å kjøre i pressekonferansen. Helt latterlig å se på, måten han snakker om at alle andre i klubben jobber i andre roller enn hovedtrener må være noe av det dummeste jeg har hørt. Nornes er en fotballtrener, han har naturligvis ingen interesse av å bli omplassert under tvang fra å være hovedtrener til å jobbe i markedsavdelinga eller whatever. Det er jo ikke naivt å tro at det ville gå i land, det er jo regelrett idioti. Og Nornes selv, om han har noen som helst ambisjon som hovedtrener er naturligvis klar over at noe sånt har han alt å tape på og ingenting å vinne. Sitte å drive tull i 2 år hvor han tilegner seg absolutt null erfaring som er relevant til det å være hovedtrener?

Dette er ikke en kommunal jobb. Du kan ikke drive å omplassere folk sånn som det passer deg. Nornes må sparkes, eller så må han fortsette. Her setter Odd seg i en latterlig skvis. Nornes er i realiteten hovedtrener ut 2023 og Håndlykken og styre har jo bare rææævkjørt alt. Nå blir det vel brått dyrere å sparke Nornes også når de klarer å gjøre det hele til en sak som må via advokater fordi de prøver på tidenes dårligste løsning til å begynne med. Hadde vært interessante å se de første treningene til Odd etter det her.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

RamGuy skrev: man jan 10, 2022 1:50 pm Håndlykken er jo helt ute å kjøre i pressekonferansen. Helt latterlig å se på, måten han snakker om at alle andre i klubben jobber i andre roller enn hovedtrener må være noe av det dummeste jeg har hørt. Nornes er en fotballtrener, han har naturligvis ingen interesse av å bli omplassert under tvang fra å være hovedtrener til å jobbe i markedsavdelinga eller whatever. Det er jo ikke naivt å tro at det ville gå i land, det er jo regelrett idioti. Og Nornes selv, om han har noen som helst ambisjon som hovedtrener er naturligvis klar over at noe sånt har han alt å tape på og ingenting å vinne. Sitte å drive tull i 2 år hvor han tilegner seg absolutt null erfaring som er relevant til det å være hovedtrener?

Dette er ikke en kommunal jobb. Du kan ikke drive å omplassere folk sånn som det passer deg. Nornes må sparkes, eller så må han fortsette. Her setter Odd seg i en latterlig skvis. Nornes er i realiteten hovedtrener ut 2023 og Håndlykken og styre har jo bare rææævkjørt alt. Nå blir det vel brått dyrere å sparke Nornes også når de klarer å gjøre det hele til en sak som må via advokater fordi de prøver på tidenes dårligste løsning til å begynne med. Hadde vært interessante å se de første treningene til Odd etter det her.
Delvis enig i det du skriver.
Klønete av Håndlykken å gå så langt når det gjelder andre arbeidsoppgaver. Arbeidsgiver kan selvsagt omplassere ansatte innenfor styringsretten. Spørsmålet er hvor langt dette går. Nornes har jobb som hovedtrener, så er spørsmålet om styringsretten går langt nok til at trener i Odd er samme sak (her forutsetter jeg selvsagt A-laget).

Lite trolig det vil bli dyrere, hvis det legges til grunn at dette allerede er avklart i kontrakten.

Nå som det er avklart at Nornes ikke vil ha en annen jobb i Odd, så starter forhandlingene om sluttpakken. Så får vi håpe dette er avtalt i kontrakten og at Odd betaler denne ut ASAP for å få mannen bort.

hgb

Legg inn av hgb »

RamGuy skrev: man jan 10, 2022 1:50 pm Håndlykken er jo helt ute å kjøre i pressekonferansen. Helt latterlig å se på, måten han snakker om at alle andre i klubben jobber i andre roller enn hovedtrener må være noe av det dummeste jeg har hørt. Nornes er en fotballtrener, han har naturligvis ingen interesse av å bli omplassert under tvang fra å være hovedtrener til å jobbe i markedsavdelinga eller whatever. Det er jo ikke naivt å tro at det ville gå i land, det er jo regelrett idioti. Og Nornes selv, om han har noen som helst ambisjon som hovedtrener er naturligvis klar over at noe sånt har han alt å tape på og ingenting å vinne. Sitte å drive tull i 2 år hvor han tilegner seg absolutt null erfaring som er relevant til det å være hovedtrener?
Som Einar sa, så var det muligens naivt, men jeg syns ikke det var så rart at de spurte, og det er ikke idioti. Det er liten sjanse for at JFN vil få noen annen attraktiv hovedtrenerjobb i nærmeste framtid, og så kommer det jo litt an på hvor gira han er på å flytte på seg for en eller annen assistentjobb, f.eks.
Dette er ikke en kommunal jobb. Du kan ikke drive å omplassere folk sånn som det passer deg.
Det er vel ingen som har påstått at de kunne omplassere Nornes uten hans godkjennelse?
Nornes må sparkes, eller så må han fortsette. Her setter Odd seg i en latterlig skvis. Nornes er i realiteten hovedtrener ut 2023 og Håndlykken og styre har jo bare rææævkjørt alt.
Jeg er ikke enig i at dette setter Odd i noen som helst slags skvis. Det er ingen forskjell på om han bare hadde blitt oppsagt på tirsdag eller at de tok disse rundene for å sjekke med ham (bortsett fra at noen dager har gått, men jeg går ut fra at de uansett har brukt disse til å sjekke alternativene). Han kan sies opp når som helst, og med en gang man har gravlagt muligheten for at han fortsetter i klubben for godt, så blir han nok det.
Nå blir det vel brått dyrere å sparke Nornes også når de klarer å gjøre det hele til en sak som må via advokater fordi de prøver på tidenes dårligste løsning til å begynne med. Hadde vært interessante å se de første treningene til Odd etter det her.
Dette er IMHO bare misforstått. Det ville uansett blitt advokatmat (dvs, om JFN hyrer advokat er det hans sak, ikke Odds problem). Det har ikke skjedd noe ulovlig her, og hvis de ikke blir enige om en ny rolle (som de neppe blir), så blir det jo en treneroppsigelse som alle andre. Da er det nok ganske vanlig at advokater involveres.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Jeg forstår ikke dette voldsomme oppstyret her. Selvsagt har det ikke skjedd noe ulovlig her, men Odd var tydeligvis helt på jordet på grunn av at de forsøker å være hyggelig med Nornes.

hgb

Legg inn av hgb »

Visstnok aktuelt med Abel William Stensrud (goalgetter fra Skeid i 2. divisjon) inn, mens det snakkes om Kaasa til Molde. Jeg tror Wallem fort vil trenge å starte neste år, så kanskje det er et ok tidspunkt for å selge Kaasa, men det er jo avhengig av hva Molde vil gi.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Intet ulovlig, men ekstremt klønete og naivt. Det har seg jo ikke slik at styret bestemte seg for å få inn ny trener fra den ene dagen til den andre. Her har det vært en prossess, noen har snakket sammen, men uten å involvere hovedpersonen overhodet. Hadde vært helt og holdent etter boka hvis klubben hadde ønsket å gi ham sparken, men ikke ved omplassering.
Og jeg blir rimelig matt av Håndlykken på PK, og hvordan han snakker rundt forskjellige roller i klubben. Er ikke så sikker på om det hadde vært greit for ham om klubben hadde utlyst stillingen som daglig leder og i samme slengen tilbudt ham jobb innen markedsføring eller sikkerhet.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: man jan 10, 2022 4:11 pm Intet ulovlig, men ekstremt klønete og naivt. Det har seg jo ikke slik at styret bestemte seg for å få inn ny trener fra den ene dagen til den andre. Her har det vært en prossess, noen har snakket sammen, men uten å involvere hovedpersonen overhodet. Hadde vært helt og holdent etter boka hvis klubben hadde ønsket å gi ham sparken, men ikke ved omplassering.
Og jeg blir rimelig matt av Håndlykken på PK, og hvordan han snakker rundt forskjellige roller i klubben. Er ikke så sikker på om det hadde vært greit for ham om klubben hadde utlyst stillingen som daglig leder og i samme slengen tilbudt ham jobb innen markedsføring eller sikkerhet.
Jeg er enig i at Håndlykken ikke er veldig sterk på PK om dagen, men han kan ikke lykkes med alt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»